5S Bil AB

5S BIL AB har din bil i fokus, allting under samma tak. Bilförsäljning, bilvård samt bilverkstad.
Bilförsäljning – I vår bilhall hittar du hemmet till ungefär ett 20-tal bilar med en variation av olika prisklasser. I samband med försäljning kikar vi eventuellt på er bil i inbyte samt erbjuder bilfinansiering via Santander bank & XtraGaranti via AutoConcept.
Till våra företagskunder har vi även möjligheten att erbjuda Leasing. Följ oss på Facebook och Instagram för daglig uppdatering av bilar och nya kunder.

Bilvård – I vår nyrenoverade bilvårdshall har vi speciellt framtagna LED-lampor som tillsammans med den utvalda vita färgen på väggarna ger ett neutralt sken mot bilen för bästa resultat. Med detaljrik bilvård och 15 års erfarenhet i branschen kvalitetssäkras allt arbete. Se vår hemsida för utbud av bilvård.

Bilverkstad – Vi erbjuder bilverkstad till våra kunder som en lösning på de problem som kan uppstå med bilen. Allt ifrån däckbyte och service till feldiagnostik och allt som hör därtill.

Läs vad 120 kunder tycker om 5S Bil AB 2

• 2021-12-02 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och väldigt tydliga med allt. Mitt tredje bilköp hos 5s bil.
  • 2021-12-02 Insamlad av företaget
    Toppklass service! Jag är jätte nöjd med min nya bil. Tack!
  • 2021-11-18 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande!!Snabbt o proffsigt!
  • 2021-11-13 Insamlad av företaget
    En proffsig och tillmötesgående affär vid inköpet av min begagnade bil.
  • 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Proffsigt och bra bemötande.
    Plus att säljaren (Mardin) svarar på frågor även efter att bilen är såld.
  • 2021-10-31 Insamlad av företaget
    Bra bemötande när jag köpte bilen och snabbt affär
  • 2021-10-25 Spontant omdöme
    Väldigt smidig affär. Mycket nöjd.

Smidigt med värdering över telefon/mail så man har ett hum redan innan man åker in för att provköra.
    Fina välvårdade bilar och mycket trevlig personal.
    Mycket smidigt affärsmässigt också när man väl bestämt sig så var affären klar på nolltid!
  • 2021-06-20 Insamlad av företaget
    5s bil wow säger jag bara, fick ett utmärkt bemötande av personalen och allt kändes väldigt professionellt och bra. Är väldigt nöjd med 5s bil och rekommenderar företaget starkt till alla där ute
  • 2021-06-02 Insamlad av företaget
    Jag köpte en bil av säljaren Mardin och har aldrig någonsin blivit bättre bemött av en bilsäljare. Han var genuin, professionell och fick mig att känna en oerhörd trygghet igenom hela mitt bilköp. Såväl från första samtalet tills att vi skrev på de sista papprena på plats. Jag tog ett flyg från Stockholm till Göteborg för att köpa en bil av honom och det var det värt. Kan helhjärtat rekommendera honom till alla!
  • 2021-03-14 Insamlad av företaget
    Köpte en fin vit Mazda Cx-5 Suv på 5S bil. Som jag länge velat äga. Åkte dit och provkörde bilen först innan jag bestämde att köpa den. Den var skön och bekvämt att köra. Trevlig bemötande av ägaren av bilfirma som svarade på alla mina frågor. Rekommenderas stort den bilfirma om du ute efter din dröm bil.
  • 2020-11-11 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation och mycket trevlig säljare.
  • skrev om 5S Bil AB
    2020-09-19 Verifierad kundrelation
    Köpte en bil nyligen från de,Bilen är bra, MEN fick bara en nyckel. Förklarning var att när gamla ägare köpte ny bil har fått BARA en nyckel.Så sa han till mig. Så blev en till nyckel för 900kr. på min kostnad.
  • 2020-08-12 Insamlad av företaget
    trevligt bemötande vid bilköpet, nöjd kund!
  • 2020-07-06 Insamlad av företaget
    Köpte en BMW 520 d
    Super bra säljare trevlig och tydlig med allt som skall till för ett bra bil köp
    Nöjd bilköpare 👍🙏
  • 2020-05-02 Insamlad av företaget
    Blev erbjuden en bil (inte flera) i min prisklass. Säljaren var glad och trevlig på alla sätt (men säljare är säljare!). Tid för provkörning och visning hölls. Ingen väntan på leverans, ren o snygg bil.
  • 2020-05-01 Insamlad av företaget
    Hej,

Bra kundservice. Snabb och smidig affär. Tillgänglig försäljare med god kunskap inom branschen. Blir säkert fler affärer i framtiden!
  • 2020-05-01 Insamlad av företaget
    Köpte en bil. Snabb och enkel affär, snabbt ordnat med hemleverans ända upp till övre Norrland!
  • 2020-01-24 Insamlad av företaget
    Min sammanfattning är att vi fick ett proffsigt bemötande och hjälp att köpa ny bil på direkten. En väldigt smidig affär. :)
  • 2020-01-24 Insamlad av företaget
    Köpte en bil för eget bruk. Mycket väl mottagande och professionell hantering av affären.
  • 2020-01-22 Insamlad av företaget
    Köpte en passat. Blev väldigt bra bemött av säljaren Mardin. Rekommenderar starkt.
  • 2019-12-02 Insamlad av företaget
    Bra bemöttande och allt fungerade väldigt smidigt och bra. Rekomenderas.
  • 2019-11-29 Insamlad av företaget
    Bra och snabb affär med bra service och bra bil
  • 2019-11-16 Insamlad av företaget
    Höll det dom lovade och väldigt trevliga
  • 2019-11-11 Insamlad av företaget
    Köpte en 320 GT-2014. Har alltid haft fördomar om bilförsäljare men Mardin var uppriktig och gick igenom alla ”skavanker” på plats vilket gjorde att det kändes som en trygg affär för båda parter. Extremt proffesionellt
  • 2019-10-28 Insamlad av företaget
    Liten firma med bra bemötande!
  • 2019-10-28 Insamlad av företaget
    Bra å snabb affär, trevlig personal och är riktigt nöjd med min bil
  • 2019-10-09 Insamlad av företaget
    Snabbt, enkelt o proffsigt. Rekommenderas för framtida kunder.
  • 2019-10-06 Insamlad av företaget
    Blev väldigt nöjd med mitt val att köpa en passat hos 5S.
    Service och framförallt kundbemötandet får högsta betyg!
  • 2019-09-30 Insamlad av företaget
    Köpte en Skoda Rapid och blev väldigt bra mött från första stund samt under hela processen. Fick hjälp med finansieringen och allting gick väldigt smidigt, från första kontakt till genomförande av köpet.
  • 2019-09-24 Spontant omdöme
    Allt var bra i början,blev tom hämtade på tågstationen. Vi provkörde bilen i Göteborg under russningstrafik. Påväg hem när vi hade köpt bilen o körde den på motorvägen upptäckte vi att ratten skakade vid högre hastigheter och kontaktade ägaren direkt om detta, även passageraren kände av skakningarna. I samband med service kort efter vi köpt bilen sa ägaren att han går med på att verkstan felsökar på det med skakningarna och vi behövde inte alls tänka på något mer utan all kontakt skulle ske mellan honom o verkstan. När vi får tillbaka bilen från servicen blir vi informerade att säljaren inte vill stå för felsökningen trots han själv kommit övverens om detta med oss, dessutom får vi nu reda på att bilens alla bromsskivor och brombelägg måste byttas och att detta kan ha en påverkan på skakningarna och även en hjulinställning måste göras och då görs även en däckbalansering och framdäcken måste byttas . Säljaren säger då att han inte ens tänker stå för en hjulinställning då han menar på att vi hade prutat ner bilen 10000kr när vi köpte den och att vi blivit informerade om att framdäcken kunde köras cirka en säsong till. Trots att säljaren varit opproffsig och sålt en bil med bromsbelägg och bromsskivor som måste byttas nästan direkt efter köpet så säger vi att vi själva kan stå för detta och såklart även framdäcken, men vill att han står för hjulinställningen då detta rekomenderas från verkstaden efter felsökningen.Vår upplevellse får tala för sig själv. Ägaren ville alltså inte ens stå för en hjulinställning trots att skakningarna upptäcktes första dagen vi köpte bilen.

Vi upplever ägaren som väldigt oseriös och har aldrig tidigare träffat på ett så opproffsigt bemötande
    Hej!

Tack för er feedback. Det är viktigt för oss.

Normalt sett diskuterar vi inte våra klienters affärer på sociala forum, ni får gärna ta kontakt med oss ifall ni vill diskutera vidare.

Generellt gäller som så att vi utgår ifrån konsumentköplagen och dem rekommendationer och förordningar som finns. Precis som du säger så har vi i detta fall agerat därefter samt uppgett att vi självfallet står för felsökningskostnader och kostnader för eventuell reparation ifall fel föreligger i och med vibrationer i hög hastighet.

I detta fall har auktoriserad mercedes verkstad uppgett för oss att vibrationer beror på dåliga däck och att det därmed krävs nya däck samt hjulinställning efter det. I detta fall har ni redan fått 10 000 KR i prisavdrag för dåliga däck samt att det är en kommande service inom kort tid. Därav föreligger inget okänt fel, vilket hade täckts av oss i enligthet med kommunikation efter köpet.

// 5S BIL AB
  • 2019-09-04 Insamlad av företaget
    Hej vi köpte en Cadillac srx 2015 blev bemött av en mycket trevlig försäljare (Mardi) som tog hand om oss på ett professionellt sätt affären gick hur smidigt & snabbt han löste även vinterdäck så vi blev mycket nöjda så vi rekommenderar 5S Bil med stor belåtenhet Mvh Frank & Monika
  • 2019-08-31 Insamlad av företaget
    Bra och pålitlig med god kommunikation emellan!
  • 2019-08-31 Insamlad av företaget
    Mycket bra och trevlig säljare
    Seriösa och inger ett förtroende
    För kunden kan bara ge ett högt betyg /MVH Renault clio kunden
  • 2019-08-21 Insamlad av företaget
    Första gången jag köpte bil och jag fick en riktigt bra upplevelse. Bra bemötande,
    seriös och trevlig säljare som förklarade och hjälpte mig igenom processen. Bilen går som den ska och jag är väldigt nöjd.
  • 2019-08-18 Insamlad av företaget
    Trevlig säljare som gjorde köpet enkelt.
  • 2019-08-10 Insamlad av företaget
    Jag köpte en äldre bil hos 5S Bil AB. Personalen var mycket trevliga och hjälpsamma. Jag är jätte nöjd med köpet. Rekommenderar företaget vidare.
  • 2019-08-10 Insamlad av företaget
    - Volksvagen - Passat 16
    - Bra bemötande
    - förväntat mig att få bättre pris på min bil å bilen som jag köpt. Att bilen ska vara fulltankad när den ska leveras.
    - Bra bemötandet å trevliga personalen.
  • 2019-08-09 Insamlad av företaget
    Vi köpte en bil och fick mycket bra bemötande. Mycket serviceinriktade och måna om att vi skulle bli nöjda.
  • 2019-06-21 Insamlad av företaget
    Trevlig personal, otroligt bra service, verkligen ett företag man kan ha förtroende för!
  • 2019-06-19 Insamlad av företaget
    Supertrevlig säljare, bra service och smidigt köp. Rekommenderar!
  • 2019-06-01 Insamlad av företaget
    Trevlig och kunnig personal med servicekänsla ut i fingertopparna. Kommer definitivt återkomma för nästa bilköp.
  • 2019-05-31 Insamlad av företaget
    Snabb vänligt service. Trevliga personal.
  • 2019-05-30 Insamlad av företaget
    Köpte bil
    Bra bemötande
    Bra förklaring av vad kontrakt mm gällde.
  • 2019-05-29 Insamlad av företaget
    Jag köpte en bil 😄😂 jag är super nöjd ! Bra deal och trevlig säljare !☺️ Helt perfekt pris å ränta . Jag har inget att klaga på !!
  • 2019-05-29 Insamlad av företaget
    Väldigt bra service och säljare, ärlig och inte påträngande alls. Rekommenderar starkt
  • 2019-05-26 Insamlad av företaget
    Väldigt bra ställe och underbar försäljare. Dock så ljög de om att de inte hade nyckeln till hjulbultarna och sa att den de hade var deras.
    Hej Idris!

Tack för er recension och de fina lovorden. Jag måste dock informera er om att tillbehör till bilar alltid medföljer om dem finns och ingenting som vi plockar bort. Objekt som tillhör vår verkstad ger vi naturligtvis inte bort. Nu vet jag inte exakt vilken bil det gäller, har du några funderingar kring vår verkstad så slå mig en signal på 076-2940291 så hjälper vi dig.

Vänligen,
    Mardin Shokur
    5S BIL AB
  • 2019-05-12 Insamlad av företaget
    Duktig bilförsäljare som fick mig att fastna för rätt bil och som tog min bil i inbyte för ett ärligt pris. Snabbt och enkel hantering av köpet och jag rullade hem med bilen samma dag. Trevligt bemötande och lugn atmosfär.
  • 2019-05-09 Insamlad av företaget
    Ett strålande bemötande! Säljaren hjälpte mig mer än han behövt vilket är otroligt uppskattat. En smidig affär utan krångel!
  • 2019-05-09 Insamlad av företaget
    Helt suveränt mottagande. Bara gott att säga🌻
  • 2019-04-29 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och god service. Mycket nöjd med bilen