5S Bil AB

Askims Verkstadsväg 1, 436 34 Askim — Visa karta

5S BIL AB har din bil i fokus, allting under samma tak. Bilförsäljning, bilvård samt bilverkstad.
Bilförsäljning – I vår bilhall hittar du hemmet till ungefär ett 20-tal bilar med en variation av olika prisklasser. I samband med försäljning kikar vi eventuellt på er bil i inbyte samt erbjuder bilfinansiering via Santander bank & XtraGaranti via AutoConcept.
Till våra företagskunder har vi även möjligheten att erbjuda Leasing. Följ oss på Facebook och Instagram för daglig uppdatering av bilar och nya kunder.

Bilvård – I vår nyrenoverade bilvårdshall har vi speciellt framtagna LED-lampor som tillsammans med den utvalda vita färgen på väggarna ger ett neutralt sken mot bilen för bästa resultat. Med detaljrik bilvård och 15 års erfarenhet i branschen kvalitetssäkras allt arbete. Se vår hemsida för utbud av bilvård.

Bilverkstad – Vi erbjuder bilverkstad till våra kunder som en lösning på de problem som kan uppstå med bilen. Allt ifrån däckbyte och service till feldiagnostik och allt som hör därtill.
Öppet just nu

Snabbt, enkelt o proffsigt. Rekommenderas för framtida kunder. Läs mer
  • Mikael I

2019-10-06

Mikael I skrev om 5S Bil AB
    Blev väldigt nöjd med mitt val att köpa en passat hos 5S.
    Service och framförallt kundbemötandet får högsta betyg! Läs mer
  • 2019-09-30

Jonatan P skrev om 5S Bil AB
    Köpte en Skoda Rapid och blev väldigt bra mött från första stund samt under hela processen. Fick hjälp med finansieringen och allting gick väldigt smidigt, från första kontakt till genomförande av köpet. Läs mer
  • 2019-09-24

Anna Zeljka M skrev om 5S Bil AB
    Allt var bra i början,blev tom hämtade på tågstationen. Vi provkörde bilen i Göteborg under russningstrafik. Påväg hem när vi hade köpt bilen o körde den på motorvägen upptäckte vi att ratten skakade vid högre hastigheter och kontaktade ägaren direkt om detta, även passageraren kände av skakningarna. I samband med service kort efter vi köpt bilen sa ägaren att han går med på att verkstan felsökar på det med skakningarna och vi behövde inte alls tänka på något mer utan all kontakt skulle ske mellan honom o verkstan. När vi får tillbaka bilen från servicen blir vi informerade att säljaren inte vill stå för felsökningen trots han själv kommit övverens om detta med oss, dessutom får vi nu reda på att bilens alla bromsskivor och brombelägg måste byttas och att detta kan ha en påverkan på skakningarna och även en hjulinställning måste göras och då görs även en däckbalansering och framdäcken måste byttas . Säljaren säger då att han inte ens tänker stå för en hjulinställning då han menar på att vi hade prutat ner bilen 10000kr när vi köpte den och att vi blivit informerade om att framdäcken kunde köras cirka en säsong till. Trots att säljaren varit opproffsig och sålt en bil med bromsbelägg och bromsskivor som måste byttas nästan direkt efter köpet så säger vi att vi själva kan stå för detta och såklart även framdäcken, men vill att han står för hjulinställningen då detta rekomenderas från verkstaden efter felsökningen.Vår upplevellse får tala för sig själv. Ägaren ville alltså inte ens stå för en hjulinställning trots att skakningarna upptäcktes första dagen vi köpte bilen.

Vi upplever ägaren som väldigt oseriös och har aldrig tidigare träffat på ett så opproffsigt bemötande Läs mer
    2019-09-24 5S Bil AB svarar Anna Zeljka M
    Hej!

Tack för er feedback. Det är viktigt för oss.

Normalt sett diskuterar vi inte våra klienters affärer på sociala forum, ni får gärna ta kontakt med oss ifall ni vill diskutera vidare.

Generellt gäller som så att vi utgår ifrån konsumentköplagen och dem rekommendationer och förordningar som finns. Precis som du säger så har vi i detta fall agerat därefter samt uppgett att vi självfallet står för felsökningskostnader och kostnader för eventuell reparation ifall fel föreligger i och med vibrationer i hög hastighet.

I detta fall har auktoriserad mercedes verkstad uppgett för oss att vibrationer beror på dåliga däck och att det därmed krävs nya däck samt hjulinställning efter det. I detta fall har ni redan fått 10 000 KR i prisavdrag för dåliga däck samt att det är en kommande service inom kort tid. Därav föreligger inget okänt fel, vilket hade täckts av oss i enligthet med kommunikation efter köpet.

// 5S BIL AB
  • 2019-09-04

Frank F skrev om 5S Bil AB
    Hej vi köpte en Cadillac srx 2015 blev bemött av en mycket trevlig försäljare (Mardi) som tog hand om oss på ett professionellt sätt affären gick hur smidigt & snabbt han löste även vinterdäck så vi blev mycket nöjda så vi rekommenderar 5S Bil med stor belåtenhet Mvh Frank & Monika Läs mer
  • 2019-08-31

Emin G skrev om 5S Bil AB
    Bra och pålitlig med god kommunikation emellan! Läs mer
  • 2019-08-31

Mikael Bo J skrev om 5S Bil AB
    Mycket bra och trevlig säljare
    Seriösa och inger ett förtroende
    För kunden kan bara ge ett högt betyg /MVH Renault clio kunden Läs mer
  • 2019-08-21

Malin A skrev om 5S Bil AB
    Första gången jag köpte bil och jag fick en riktigt bra upplevelse. Bra bemötande,
    seriös och trevlig säljare som förklarade och hjälpte mig igenom processen. Bilen går som den ska och jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-08-18

Sandra A skrev om 5S Bil AB
    Trevlig säljare som gjorde köpet enkelt. Läs mer
  • 2019-08-10

Sayed Alim W skrev om 5S Bil AB
    Jag köpte en äldre bil hos 5S Bil AB. Personalen var mycket trevliga och hjälpsamma. Jag är jätte nöjd med köpet. Rekommenderar företaget vidare. Läs mer
  • 2019-08-10

James B skrev om 5S Bil AB
    - Volksvagen - Passat 16
    - Bra bemötande
    - förväntat mig att få bättre pris på min bil å bilen som jag köpt. Att bilen ska vara fulltankad när den ska leveras.
    - Bra bemötandet å trevliga personalen. Läs mer
  • Jan S

2019-08-09

Jan S skrev om 5S Bil AB
    Vi köpte en bil och fick mycket bra bemötande. Mycket serviceinriktade och måna om att vi skulle bli nöjda. Läs mer
  • 2019-06-21

Azemina K skrev om 5S Bil AB
    Trevlig personal, otroligt bra service, verkligen ett företag man kan ha förtroende för! Läs mer
  • 2019-06-19

Eddie V skrev om 5S Bil AB
    Supertrevlig säljare, bra service och smidigt köp. Rekommenderar! Läs mer
  • 2019-06-01

Jasmit D skrev om 5S Bil AB
    Trevlig och kunnig personal med servicekänsla ut i fingertopparna. Kommer definitivt återkomma för nästa bilköp. Läs mer
  • 2019-05-31

Adrian B skrev om 5S Bil AB
    Snabb vänligt service. Trevliga personal. Läs mer
  • 2019-05-30

Linus L skrev om 5S Bil AB
    Köpte bil
    Bra bemötande
    Bra förklaring av vad kontrakt mm gällde. Läs mer
  • 2019-05-29

Jechica F skrev om 5S Bil AB
    Jag köpte en bil 😄😂 jag är super nöjd ! Bra deal och trevlig säljare !☺️ Helt perfekt pris å ränta . Jag har inget att klaga på !! Läs mer
  • 2019-05-29

Isabelle K skrev om 5S Bil AB
    Väldigt bra service och säljare, ärlig och inte påträngande alls. Rekommenderar starkt Läs mer
  • 2019-05-26

Idris M skrev om 5S Bil AB
    Väldigt bra ställe och underbar försäljare. Dock så ljög de om att de inte hade nyckeln till hjulbultarna och sa att den de hade var deras. Läs mer
    2019-05-27 5S Bil AB svarar Idris M
    Hej Idris!

Tack för er recension och de fina lovorden. Jag måste dock informera er om att tillbehör till bilar alltid medföljer om dem finns och ingenting som vi plockar bort. Objekt som tillhör vår verkstad ger vi naturligtvis inte bort. Nu vet jag inte exakt vilken bil det gäller, har du några funderingar kring vår verkstad så slå mig en signal på 076-2940291 så hjälper vi dig.

Vänligen,
    Mardin Shokur
    5S BIL AB
  • 2019-05-12

Janni J skrev om 5S Bil AB
    Duktig bilförsäljare som fick mig att fastna för rätt bil och som tog min bil i inbyte för ett ärligt pris. Snabbt och enkel hantering av köpet och jag rullade hem med bilen samma dag. Trevligt bemötande och lugn atmosfär. Läs mer
  • Camilla B

2019-05-09

Camilla B skrev om 5S Bil AB
    Ett strålande bemötande! Säljaren hjälpte mig mer än han behövt vilket är otroligt uppskattat. En smidig affär utan krångel! Läs mer
  • Anna-Lena D

2019-05-09

Anna-Lena D skrev om 5S Bil AB
    Helt suveränt mottagande. Bara gott att säga🌻 Läs mer
  • 2019-04-29

Philip H skrev om 5S Bil AB
    Bra bemötande och god service. Mycket nöjd med bilen Läs mer
  • 2019-03-06

Anders Alexandersson skrev om 5S Bil AB
    Ett företag med servicenivå på topp. Jätte nöjd med min nya bil!!! Läs mer
  • 2019-02-13

Maria O skrev om 5S Bil AB
    Professionell service vid köp av vår Volkswagen passat. Läs mer
  • 2019-02-11

Mattias skrev om 5S Bil AB
    Mycket trevligt bemötande vid mitt bilköp! Läs mer
  • 2019-01-16

Extremt bra kundbemötande samt kunnig personal, jag ger 5/5 stjärnor! Läs mer
  • Joakim B

2018-12-19

Joakim B skrev om 5S Bil AB
    5S Bil överraskade mig mycket positivt! Trevligt bemötande innan och fram till affär. Affären var dessutom mycket smidig. lämna min gamla i inbyte och en timma senare åkte jag hem med min nya. Kan varmt rekommendera 5 S Bil Läs mer
  • Christer P

2018-12-11

Christer P skrev om 5S Bil AB
    Bil. Bra bemötande. Lyhörda på åsikter Läs mer
  • 2018-11-10

Entela J skrev om 5S Bil AB
    Köpte en Volvo xc60 blev bemöt på ett mycket fint sätt mycket ärliga och trevliga personal. Det som jag tycket mest om var att dom sa till mig skulle det vara något fick jag alltid ringa tillbaka, då jag äger en Volvo nu svårt att hantera den har ringt tillbaka flera gånger då dom alltid har svarat och hjälpt mig eller så har dom ringt tillbaka . Från en mycket nöjd kund 😊😊👍👍 Läs mer
  • 2018-11-10

Marcus F skrev om 5S Bil AB
    Trevlig personal bra service. Läs mer
  • 2018-10-30

Michael B skrev om 5S Bil AB
    Framåtlutat och engagerat! Jag är nöjd med mitt bilköp. Läs mer
  • 2018-10-29

Adnan R skrev om 5S Bil AB
    Mycket bra service. Rekommenderas STARKT väldigt snäll säljare. Alltid fullt ärlig och berättar all information som man behöver veta om bilen. Läs mer
  • 2018-10-29

Adnan R skrev om 5S Bil AB
    Vi är väldigt nöjda med bemötandet och bilen vi köpte. Detta är bara till att rekommendera. Läs mer
  • 2018-10-04

Alexander T skrev om 5S Bil AB
    bemött på ett bra sätt, säljaren gav mycket bra info om bilen jag köpte. Läs mer
  • 2018-10-02

Ulrika A skrev om 5S Bil AB
    Köpte en bil . Mycket service inriktad personal som erbjöd sig att hjälpa även på en lördag och söndag .
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-09-17

Seljamo F skrev om 5S Bil AB
    Jätte trevligt ställe så där hade dom fått 5 i betyg, dom stavade fel till mitt namn så därför ger jag dom en fyra. Mvh Seljami Läs mer
  • 2018-09-16

Teresia G skrev om 5S Bil AB
    Trevligt bemötande, kunniga och väldigt kundmedvetna Läs mer
  • 2018-09-09

Jeff N skrev om 5S Bil AB
    köpte volvo v70 beg via telefon från Portugal.
    Helt fantastigt bemötande 100% service anda.
    Trodde det skulle krångla, men allt funka perfekt..
    Har hämtat bilen via ombud utan problem. Läs mer
  • 2018-09-09

Samuel W skrev om 5S Bil AB
    Kanon ställe! Rekommenderar det varmt! Läs mer
  • 2018-09-08

Ingrid F skrev om 5S Bil AB
    Trevligt bemötande och bra och tydlig information. Läs mer
  • 2018-09-01

Linus S skrev om 5S Bil AB
    Vi köpte en bil utan en trevlig bilhandlare.
    Vi blev väldigt bra bemötta .
    Ja det levde upp till dom förväntningarna som jag hade .
    Mycket trevligt upplevelse och en nöjd kund gick därifrån . Läs mer
  • Jonas N

2018-07-30

Jonas N skrev om 5S Bil AB
    Supertrevligt bemötande av säljaren på alla sätt och vis. Blev hämtad på tåget, bilen var nytvättad när vi kom fram, oerhört serviceinriktat företag.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-07-30

Pernilla W skrev om 5S Bil AB
    Bra service och trevlig säljare Läs mer
  • 2018-07-08

Mohammed B skrev om 5S Bil AB
    Tydligt , lagom pris , bra folk Läs mer
  • 2018-07-08

Lennart C skrev om 5S Bil AB
    Köpte en beg. bil och vi blev mkt trevligt bemött av den kunnige försäljaren, som hjälpte oss och hade bra tålamod. Läs mer
  • 2018-07-05

Martina S skrev om 5S Bil AB
    Trevlig och hjälpsam säljare! Effektiv och snabb affär. Läs mer
  • 2018-06-13

Denise K skrev om 5S Bil AB
    Köpte bil, bra bemött. Bättre än förväntat. Hjälpte till med fel som uppstod. Läs mer

Askims Verkstadsväg 1, 436 34 Askim