Alla kategorier Gym Stockholms län Stockholm Södermalm Södra Hammarbyhamnen Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad

Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad

Hammarby Allé 98, 120 65 Stockholm — Visa karta

Vi är träningsstudion för kvinnor som vet att träning och fysisk aktivitet är en viktig del av välbefinnandet men inte känner sig hemma eller motiverad på de stora gym-kedjorna.

Vi tar hand om dig oavsett hur din träningsnivå ser ut idag och vi hjälper dig att träna även om du hindras av någon skada eller liknande besvär.

Vi vill vara bästa alternativet för er, hela vår verksamhet och vårt träningskoncept riktar sig till kvinnor:

- Expressträning där maskinerna är speciellt utformade för kvinnor. De är hydrauliska, skonsamma och utan några krångliga inställningar.

- Gruppträning utformad för att stärka och forma kvinnokroppen.

- Konditionsmaskiner på övervåningen med utsikt mot allén.

- Medlemspriser på personlig träning och kurser, t ex yoga.

- I våra behandlingsrum erbjuds skönhets, spa- och medicinska behandlingar.

Vi vill vara ett personligt gym i avslappnad miljö med klubbkänsla som kan ge dig stöd och råd i din träning.

Kurser och behandlingar erbjuds till både kvinnor och män.

Välkommen att anmäla dig för en provträning helt gratis eller kom bara in och titta!
Öppet just nu

• Pia  O
    Pia O skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    VINNY UTMÄRKT JOBB!
    Tusen tack!!
    SÅ HAPPY MED MIN FILLERS :)

Under 2 års tid har jag fått fillers på kinder och läppar med utmärkt resultat, bra service och mycket bra info!
    Vilket tålamod :)

Har även fått botox vid några tillfällen på panna, argrynka och skrattrynkor- kan inte bli bättre!

ÄR VÄLDIGT NÖJD!
    Tack Vinny för all bra info du ger mig vid varje tillfälle! Läs mer
  • Helen  W
    Helen W skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Vinny Nightingale är bäst. Jag är väldigt glad klient. Se instagram Skinfiniti. Underbar❤️❤️❤️ Läs mer
    Pia O gillar detta
  • Lotta R
    Lotta R skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Hello all, Vinny is a work associate & im also a client of his
    Firstly there are is confusion here. His name is Vinny Nightingale. Yes he is legitimate Nurse in Sweden but also a Doctor without legitimate in Sweden.
    Both Vinny & his Nurse are always fully booked. That proves they offer good service to their 2000 happy clients.
    Negative comments I believe come from their competitors who are jealous of their success.
    It’s a pity people stoop so low to say negative comments.
    Come on Sweden what are we becoming.
    I only say 5 Stars everytime I visit Läs mer
    Pia O, Lotta R gillar detta
  • Charlotta Å
    Charlotta Å skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    "Dr" Vinny Richards is a fraud.He is no doctor but only a nurse and not a very good one either.I got a terrible experience with this man using filler and botox .He used only a cold ice pack as an anesthesia and it hurt like hell.Further more the botox didnt take and the filler gave me large lumps on each side under my eyes and he could not remove it when I went back to complain.He offered me..extra botox in another area as compensation but I said no thanks.On the internet you can find that he has lots of legal issues in court both in Australia and in Sweden for being a fraud so do NOT go to him .He should not be practising at all. Läs mer
  • Stina S
    Stina S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Gå ej till vinny.
    Gjorde tearthrough hos han och blev jättefult stora blåmärken och knölar så fick gå till en annan och ta hyalase o ta bort. Han säger han är läkare o utbildad men det tvivlar jag på. Gå till nån annan kan ej rekommendera han. Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Varning gå ej till dr Vinny han kan ej vara utbildad !!
    jag och 2 tjejkompisar gick dit , ingen av oss fick resultat av botox och vi gick dit 2 ggr efter för att han skulle ”fixa det”.
    Vi skulle göra argrynkan, och då sticker man vid 5 punkter ( jag har fått reda på det efter).
    Vinny stack vid en punkt endast och det var inte ens där man skulle sticka !!!
    Jag är otroligt glad över att ingen utan mina tjejkompisar eller jag har fått några fel som droppöga m,m eftersom han helt utan kunskap bara sprutar in botox på random ställen !!!! Läs mer
  • Britt Marie I
    Britt Marie I skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Aktiv Kvinna har blivit en fin och personlig träningsstudio där man alltid känner sig välkommen. Det är helt enkelt roligt att komma till sin gruppträning och möta en professionell, leende och omtänksam instruktör. Marina är också väldigt kunnig när vi har problem av olika slag. Hon visar alternativa rörelser och har örnblick på att vi gör rätt. Vi blir vältränade utan att riskera skador.
    Tack vare Marinas och Camillas generösa bemötande är alltid stämningen i gruppen glad och öppen och vi har lärt känna varandra och har kul när vi tränar. Läs mer
  • Anette W
    Anette W skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Hej, trevlig personal och bra gruppträningspass. Fin lokal och bra maskiner några kanske bör ses över. Läs mer
  • Sara F
    Sara F skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bra personal, fina rena lokaler, bra musik. Har fått fin hjälp med att förstå maskinerna. Det är en lugn och skön atmosfär. Rekommendera alla kvinnor detta ställe. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    använder gymmet och redskapen där, har också anlitat fotvårdare samt ett pass med personlig tränare. Går dit 2-3 ggr per vecka när jag är skadefri. Bra bemötande. dock börjar maskinerna bli lite slitna, hackar ur inställningar ibland.
    Jätteskönt att slippa träningssnubbar i samma lokal! Läs mer
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Omtänksamt och trevligt mottagande. Bra cirkelträning för en mogen kvinna. Seniorträningen är mycket bra i ett härligt gäng damer. Läs mer
  • Helena T
    Helena T skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Rent, fräscht, bra musik, sociala biten viktig där, hälsar på varandra o peppar varandra. Läs mer
  • Bia L
    Bia L skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag tycker att Aktiv kvinna är jätte bra och att ledarnaa är väldigt duktiga på att lära ut övningarna på grupp träningen dom fångar upp allas kapacitet Alla kan inte genomföra allt Och då är dom väldigt lyhörda Även om du har egen träning så finns det alltid någon där som kan hjälpa och visa hur du ska göra
    Man blir alltid väl bemött av alla anställda
    Jag kan varmt rekommendera Aktiv kvinna i Hammarby sjöstad Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Trevligt och bra bemötande.
    Rena och snygga lokaler
    Bra introduktion och bra hjälp under passen Läs mer
  • Gunvor H
    Gunvor H skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Skönt att få träna i egen takt och slippa all stress. Finns också gruppträning som är genomtänkt och bra för hela kroppen. Aktiv kvinna passar mig. Läs mer
  • Karin E
    Karin E skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Har tillgång till träningslokalen med maskiner i den s.k. cirkeln.
    Löpband och den s.k. "vibben".

Det händer inte så mycket att man utvecklas i sin träning.

Personalen är trevlig och intresserade av mig som person vilket är positivt.

Det är inte så kul att stå på ett löpband i en timme och stirra på en kemtvätt och restaurang. Så jag tog med egen musik vilket gör det lättare att få tiden att gå.

Det finns t.ex. inga TV skärmar som i andra träningslokaler.

I sommar ska antagligen opereras och blir sjukskriven vilket innebär att jag inte kan "frysa" mina betalningar. Jag kommer således säga upp mitt medlemskap så får jag se om jag återkommer. Läs mer
  • Ljiljana S
    Ljiljana S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Personlig studio med engagerade ägare. Marinas gruppträning har hjälpt mig mycket med mina ryggproblem. Läs mer
  • Josefina A
    Josefina A skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag tycker att Aktiv kvinna i Hammarbysjöstad har en utomordentligt trevlig personal genom sitt hjälpsamma tillmötesgående. Läs mer
  • Karin W
    Karin W skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    En oas där vi kvinnor kan träna i lugn och ro. Man får den hjälp man vill med tips och instruktioner eller så kan man träna efter eget program. Det bästa är cirkelträningen som gör att man hinner med träning i expressfart. Väldigt trevlig och servil personal.
    Lite minus för att man erbjuder tex botoxinjektioner, varför? Inte den bästa hygienen borde finnas rengöringsprodukter vid alla stationer. Annars bara plus! Läs mer
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Mycket bra bemötande, både när det gäller info om utbudet av tjänster och instruktioner om maskinerna. Personlig atmosfär.
    Jag saknar möjlighet att kunna boka på nätet. Läs mer
  • Carina P
    Carina P skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Mycket bra bemötande och personlig service Läs mer
  • Kicki K
    Kicki K skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bra och trivsam. Lugnt tempo, trevliga människor. Läs mer
  • Hetty S
    Hetty S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Allt är helt suveränt! Mycket bättre än andra gym för kvinnor som jag gått på. Dels för att utbudet är bättre, alltifrån maskiner, lösvikter, pilatesbollar, boxningssäck, stänger, rockringar, kvällspass, dagpass med mera. Dessutom är service jättebra med brickor med glas, karaffer med vatten. Det finns allt man kan tänka sig i omklädningsrummet: hårtork, plattång, bindor, handdukar med mera. Dessutom är bemötandet extremt trevligt. Det har aldrig varit så roligt att träna!!! Läs mer
  • Luule V
    Luule V skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Att träna på Aktiv kvinna är mycket mer än bara träning. Ett mycker trevligt ställe med roliga och nyttiga gruppträningar. Trevlig personal tjänstvillig och har alltid tid och så, är det även med de andra som tränar mycket trevliga och vi har mycket skoj ihop! Läs mer
  • Sahra S
    Sahra S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Super trevlig personal o fint gym! Läs mer
  • Daria H
    Daria H skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Vill tacka och rekommendera Aktiv kvinna och den personliga tränaren Marina som driver ett tjejgym!
    Fick stor hjälp med ryggen och även rekommendationer om hur jag ska träna efter att ha fött barn!
    På passet fick inte bara jag ha roligt, utan även lilla Viveka :) Läs mer
  • Emil H
    Emil H skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Vill tacka så mycket och verkligen rekommendera Aktiv kvinna och den personliga tränaren Marina som är jätte duktig och kan verkligen sitt jobb. Hon har hjälpt min fru Daria som hade ont i ryggen efter att vi fick en liten bebis! Läs mer
  • Mona B
    Mona B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Lugn och trevlig atmosfär ungefär som ett mellanting mellan gym och yoga/wellnesställe. Trevlig personal. Läs mer
  • Eva N
    Eva N skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Fantastiskt bra gymställe! Trevligt , personligt o fin personal! Läs mer
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Mycket nöjd med allt. Personalen duktig och tillmötesgående. Läs mer
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Eftersom de nya ägarna till Aktiv Kvinna inte varit på gång mer ca 2 mån.och själv
    varit bortrest är det svårt att bedöma. Tycker att gymmet nu ser ut som ETT GYM!!
    Trevlig personal (Camilla). Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Mycket bra med cirkelträning, är för mig ett komplement till löpträning. Trivs med personalen. Har inte fått hjälp för jag har inte signalerat att jag vill ha hjälp. Uppskattar så mycket det enkla och lättsamma med att få den så nödvändiga muskelförstärkningen efter 50 på ett så okomplicerat sätt. Läs mer
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Aktiv Kvinna har överlåtits två gånger. Vid första överlåtelsen hade ägarna fokus på annat än företaget, så det blev lite misskött. Jag gick genom ett viktminskningsprogram, som var så där.
    Nu vid senaste överlåtelsen verkar ägarna prioritera företaget och vi medlemmar har fått säga vår mening om hur vi vill ha Aktiv Kvinna. Gruppträningstillfällen har kommit till, vilket är bra. Marina som leder viss träning är mycket kompetent. Läs mer
  • Margaretha N
    Margaretha N skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Tycker att Aktiv kvinna i Hammarby sjöstad är jättebra för kvinnor.
    Bra att det också finns olika grupper med olika träningsmetoder som man kan välja på. Väldig bra för seniorer då man kan gå och träna i olika grupper på förmiddagen. Trevligt eftersom man träffar många i samma ålder. Tycker absolut dom har den är den bästa träningsformen för mig. Toppen Läs mer
  • Eva E
    Eva E skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bekvämt avstånd från hemmet. Trevligt med bara kvinnor inga machotyper.
    Bra seniorträningar som ingår i månadspriset. vänlig personal Läs mer
  • Rita O
    Rita O skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    I och med att nuvarande ägare tog över strax innan jag lämnade Stockholm för sommaren har jag inte besökt dem så många gånger.Jag har inte köpt någon vara,däremot har jag varit på några pass.Passen har levt upp till mina förväntningar.Roligt är att nya pass har tillkommit.Allt känns mycket bra. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag har haft ett par månaders uppehåll i min träning. De förändringar jag såg när jag återvände tycker jag är bra. Flera organiserade träningspass och uppsnyggning av lokalen. Själv går jag på styrketräning onsdag fm och ibland även fredagar om det finns plats Läs mer
  • Mona W
    Mona W skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Så positivt och fint allt har blivit med de nya ägarna!
    Går dit med glädje och därifrån ännu gladare efter varje pass. Proffsig träning och trevligt bemötande i en fräsch och trevlig miljö. Allt man kan begära😀 Läs mer
  • Sinikka E
    Sinikka E skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag har altid tyckt att det är mycket bra på Aktiv Kvinna. Tyvärr har jag inte hunnit besöka studion på hela sommaren . Därför har jag ingen åsikt hur det är nu. Mvh Sinikka Läs mer
  • Marie Louise F
    Marie Louise F skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Har tyvärr inte kommit igång med träningen.
    Planerar att komma dit denna vecka.
    Introduktionen helt ok och vänligt bemötande.
    Starten har varit slö..vänliga hälsningar marie-louise 🙋 Läs mer
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Har varit med sedan 2009, först på Magnus Ladulåsgatan sedan i Sjöstaden. Vill helst träna när det är lite folk och på udda tider. Vill sköta mig själv och har alltid blivit respekterad för det. Uppskattar den vänliga men inte påträngande uppmärksamheten. Är helt inställd på att fortsätta träna när det passar mig. Dansar cirkeldans och spelar badminton varje vecka så den individuella träningen i Aktiv Kvinna passar mig bra som komplement så länge ålder och hälsa tillåter. Läs mer
  • Anita P
    Anita P skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Det har artat sig mycket bra. Ni har gjort det trivsamt på nedre plan. Får man hoppas att det även blir uppfräschning på övre plan. Ni har lagat och bytt ut trasigt material, dekorerat med levande blommor, lagt till nya tilltalande träningspass. Trevligt bemötande, man känner sig välkommen.
    Jag är nöjd
    Anita Läs mer
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Aktiv Kvinna tog emot mig med öppna armar, vänligt och engagerat. Jag gick några gånger - rekommendation från min sjukgymnast - men det blev mer och mer sporadiskt. Tyckte att det var mördande tråkigt helt enkelt. Hade behövt lite mer stöd på plats, nåt slags personligt stöd, som kunde uppmuntra och peppa. Det blev för oinspirerande att gå dit och musiken tyckte jag alltid var lite ointressant och påver. Hur som helst, så gled jag ur (när jag fick en akut ligamentskada i knät) och nu går jag inte dit - trots att betalt för hela året. Inget fel på Aktiv Kvinna - det är mig det är fel på. Jag behöver uppenbarligen mer "peppning" än jag fick... Läs mer
  • Rebecca M
    Rebecca M skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bra variation mellan olika maskiner och träningssätt, bra öppettider. Fräsch och välkommen miljö Läs mer
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Trevligt bemötande i uppfräschade lokaler. Enormt bra gruppträning Läs mer
  • Kerstin F
    Kerstin F skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Med de nya ägarna trivs jag alldeles utmärkt.Nu är det rätt inriktning - en sund och frisk kropp. Och varmt och vänligt. Gruppträningen är oerhört viktig. Det är lättare att lära känna varandra i en grupp.Behöver man hjälp så får man det genast.
    Marina känns mycket kunnig och Camilla är allas vår stöttepelare och mentor. Läs mer
  • Anita Z
    Anita Z skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Hela upplägget är jag mycket nöjd med det enda som är ett problem ibland är öppettiderna skulle järna komma söndag kvällar och träna.
    Anita Läs mer
  • Berit U
    Berit U skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Det viktigaste är vänlig, proffsig personal och det finns här. Träningsredskapen räcker för en senior som jag.
    Bra med mattor och hantlar så man kan köra egna träningsprogram. Bra behandlingar. Läs mer
  • Lieselotte G
    Lieselotte G skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag bedömer inte från företagets start jag bedömer från juli 2016 då det blev nya ägare.
    Pga att det innan dom kom var uselt. Nu är det utmärkt. Trevligt bemötande, lite nytänk i lokaler men också att Marina har en otrolig kompetens. Läs mer
  • Gillan A
    Gillan A skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Sedan Martina och hennes man har tagit över Aktiv Kvinna så är allt underbart. Nu är det ordning och reda. Det ser ut som ett gym och inget annat. Martina är helt fantastisk på sina kurser. Jag har testat 3 olika med toppenbetyg. Jag älskar att gå dit nu. Läs mer

Bästa företagen inom gym i Stockholm:

Ronny B Ronny B tycker:
“Anna var väldigt duktig. På kv...” Läs mer