Alla kategorier Gym Stockholms län Stockholm Södermalm Södra Hammarbyhamnen Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
Rekommenderat företag 2016 - Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad

Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad

Hammarby Allé 98, 120 65 Stockholm — Visa karta

Vi är träningsstudion för kvinnor som vet att träning och fysisk aktivitet är en viktig del av välbefinnandet men inte känner sig hemma eller motiverad på de stora gym-kedjorna.

Vi tar hand om dig oavsett hur din träningsnivå ser ut idag och vi hjälper dig att träna även om du hindras av någon skada eller liknande besvär.

Vi vill vara bästa alternativet för er, hela vår verksamhet och vårt träningskoncept riktar sig till kvinnor:

- Expressträning där maskinerna är speciellt utformade för kvinnor. De är hydrauliska, skonsamma och utan några krångliga inställningar.

- Gruppträning utformad för att stärka och forma kvinnokroppen.

- Konditionsmaskiner på övervåningen med utsikt mot allén.

- Medlemspriser på personlig träning och kurser, t ex yoga.

- I våra behandlingsrum erbjuds skönhets, spa- och medicinska behandlingar.

Vi vill vara ett personligt gym i avslappnad miljö med klubbkänsla som kan ge dig stöd och råd i din träning.

Kurser och behandlingar erbjuds till både kvinnor och män.

Välkommen att anmäla dig för en provträning helt gratis eller kom bara in och titta!
Öppet just nu
Sön: 11:00-17:00

Läs vad 38 kunder tycker om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad

• Daria H
    Daria H skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Vill tacka och rekommendera Aktiv kvinna och den personliga tränaren Marina som driver ett tjejgym!
    Fick stor hjälp med ryggen och även rekommendationer om hur jag ska träna efter att ha fött barn!
    På passet fick inte bara jag ha roligt, utan även lilla Viveka :)
  • Emil H
    Emil H skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Vill tacka så mycket och verkligen rekommendera Aktiv kvinna och den personliga tränaren Marina som är jätte duktig och kan verkligen sitt jobb. Hon har hjälpt min fru Daria som hade ont i ryggen efter att vi fick en liten bebis!
  • Mona B
    Mona B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Lugn och trevlig atmosfär ungefär som ett mellanting mellan gym och yoga/wellnesställe. Trevlig personal.
  • Eva N
    Eva N skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Fantastiskt bra gymställe! Trevligt , personligt o fin personal!
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Mycket nöjd med allt. Personalen duktig och tillmötesgående.
  • Gunilla C
    Gunilla C skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Eftersom de nya ägarna till Aktiv Kvinna inte varit på gång mer ca 2 mån.och själv
    varit bortrest är det svårt att bedöma. Tycker att gymmet nu ser ut som ETT GYM!!
    Trevlig personal (Camilla).
  • Maria W
    Maria W skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Mycket bra med cirkelträning, är för mig ett komplement till löpträning. Trivs med personalen. Har inte fått hjälp för jag har inte signalerat att jag vill ha hjälp. Uppskattar så mycket det enkla och lättsamma med att få den så nödvändiga muskelförstärkningen efter 50 på ett så okomplicerat sätt.
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Aktiv Kvinna har överlåtits två gånger. Vid första överlåtelsen hade ägarna fokus på annat än företaget, så det blev lite misskött. Jag gick genom ett viktminskningsprogram, som var så där.
    Nu vid senaste överlåtelsen verkar ägarna prioritera företaget och vi medlemmar har fått säga vår mening om hur vi vill ha Aktiv Kvinna. Gruppträningstillfällen har kommit till, vilket är bra. Marina som leder viss träning är mycket kompetent.
  • Margaretha N
    Margaretha N skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Tycker att Aktiv kvinna i Hammarby sjöstad är jättebra för kvinnor.
    Bra att det också finns olika grupper med olika träningsmetoder som man kan välja på. Väldig bra för seniorer då man kan gå och träna i olika grupper på förmiddagen. Trevligt eftersom man träffar många i samma ålder. Tycker absolut dom har den är den bästa träningsformen för mig. Toppen
  • Eva E
    Eva E skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bekvämt avstånd från hemmet. Trevligt med bara kvinnor inga machotyper.
    Bra seniorträningar som ingår i månadspriset. vänlig personal
  • Rita O
    Rita O skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    I och med att nuvarande ägare tog över strax innan jag lämnade Stockholm för sommaren har jag inte besökt dem så många gånger.Jag har inte köpt någon vara,däremot har jag varit på några pass.Passen har levt upp till mina förväntningar.Roligt är att nya pass har tillkommit.Allt känns mycket bra.
  • Eva B
    Eva B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag har haft ett par månaders uppehåll i min träning. De förändringar jag såg när jag återvände tycker jag är bra. Flera organiserade träningspass och uppsnyggning av lokalen. Själv går jag på styrketräning onsdag fm och ibland även fredagar om det finns plats
  • Mona W
    Mona W skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Så positivt och fint allt har blivit med de nya ägarna!
    Går dit med glädje och därifrån ännu gladare efter varje pass. Proffsig träning och trevligt bemötande i en fräsch och trevlig miljö. Allt man kan begära😀
  • Sinikka E
    Sinikka E skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag har altid tyckt att det är mycket bra på Aktiv Kvinna. Tyvärr har jag inte hunnit besöka studion på hela sommaren . Därför har jag ingen åsikt hur det är nu. Mvh Sinikka
  • Marie Louise F
    Marie Louise F skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Har tyvärr inte kommit igång med träningen.
    Planerar att komma dit denna vecka.
    Introduktionen helt ok och vänligt bemötande.
    Starten har varit slö..vänliga hälsningar marie-louise 🙋
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Har varit med sedan 2009, först på Magnus Ladulåsgatan sedan i Sjöstaden. Vill helst träna när det är lite folk och på udda tider. Vill sköta mig själv och har alltid blivit respekterad för det. Uppskattar den vänliga men inte påträngande uppmärksamheten. Är helt inställd på att fortsätta träna när det passar mig. Dansar cirkeldans och spelar badminton varje vecka så den individuella träningen i Aktiv Kvinna passar mig bra som komplement så länge ålder och hälsa tillåter.
  • Anita P
    Anita P skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Det har artat sig mycket bra. Ni har gjort det trivsamt på nedre plan. Får man hoppas att det även blir uppfräschning på övre plan. Ni har lagat och bytt ut trasigt material, dekorerat med levande blommor, lagt till nya tilltalande träningspass. Trevligt bemötande, man känner sig välkommen.
    Jag är nöjd
    Anita
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Aktiv Kvinna tog emot mig med öppna armar, vänligt och engagerat. Jag gick några gånger - rekommendation från min sjukgymnast - men det blev mer och mer sporadiskt. Tyckte att det var mördande tråkigt helt enkelt. Hade behövt lite mer stöd på plats, nåt slags personligt stöd, som kunde uppmuntra och peppa. Det blev för oinspirerande att gå dit och musiken tyckte jag alltid var lite ointressant och påver. Hur som helst, så gled jag ur (när jag fick en akut ligamentskada i knät) och nu går jag inte dit - trots att betalt för hela året. Inget fel på Aktiv Kvinna - det är mig det är fel på. Jag behöver uppenbarligen mer "peppning" än jag fick...
  • Rebecca M
    Rebecca M skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bra variation mellan olika maskiner och träningssätt, bra öppettider. Fräsch och välkommen miljö
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Trevligt bemötande i uppfräschade lokaler. Enormt bra gruppträning
  • Kerstin F
    Kerstin F skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Med de nya ägarna trivs jag alldeles utmärkt.Nu är det rätt inriktning - en sund och frisk kropp. Och varmt och vänligt. Gruppträningen är oerhört viktig. Det är lättare att lära känna varandra i en grupp.Behöver man hjälp så får man det genast.
    Marina känns mycket kunnig och Camilla är allas vår stöttepelare och mentor.
  • Anita Z
    Anita Z skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Hela upplägget är jag mycket nöjd med det enda som är ett problem ibland är öppettiderna skulle järna komma söndag kvällar och träna.
    Anita
  • Berit U
    Berit U skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Det viktigaste är vänlig, proffsig personal och det finns här. Träningsredskapen räcker för en senior som jag.
    Bra med mattor och hantlar så man kan köra egna träningsprogram. Bra behandlingar.
  • Lieselotte G
    Lieselotte G skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag bedömer inte från företagets start jag bedömer från juli 2016 då det blev nya ägare.
    Pga att det innan dom kom var uselt. Nu är det utmärkt. Trevligt bemötande, lite nytänk i lokaler men också att Marina har en otrolig kompetens.
  • Gillan A
    Gillan A skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Sedan Martina och hennes man har tagit över Aktiv Kvinna så är allt underbart. Nu är det ordning och reda. Det ser ut som ett gym och inget annat. Martina är helt fantastisk på sina kurser. Jag har testat 3 olika med toppenbetyg. Jag älskar att gå dit nu.
  • Eva L
    Eva L skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bemötandet har varit otroligt bra, välkomnande och proffsigt.
    Det känns jättebra att träna här.
  • Louise K
    Louise K skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    De är fantastiska att hjälpa till och stötta.
  • Margareta C
    Margareta C skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Med nuvarande ägare är bemötandet alltid trevligt. Inte massa volontärer som inte kunde svara på några frågor eller visa hur vissa maskiner fungerade.
  • Catrin P
    Catrin P skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag blev så glad när jag hittade Aktiv Kvinna, just för att budskapet från dem är att man får komma dit och träna efter egen förmåga, utan att behöva kommentarer eller blickar över hur man ser ut. Jag blev "kund" där främst pga min onda rygg, och efter veckor med träning upptäckte jag att jag mådde bättre. Jag har en övervikt och är fullt medveten om den, men mitt främsta mål med träningen har varit att stärka min rygg och slippa smärtan. Det finns tyvärr en i personalen som dock fokuserar på min vikt trots att jag inte bett om det. Frågor som "och hur går det med vikten" är oerhört känsligt för mig som ser det som ett mycket stort steg att faktiskt ta mig till ett gym. Dessutom att få tips om hur jag ska äta och vad jag ska äta samt information om en kurs i detta, är definitivt ingenting jag bett om. Om jag har ett behov av hjälp är jag fullt kapabel att i så fall be om den hjälpen. Det här har tyvärr gjort att jag tappat sugen, jag tycker det är jobbigt att gå dit eftersom jag inte orkar med att eventuellt få frågan. Övrig personal är fantastisk och jag känner att jag kan träna utifrån egna förutsättningar, oavsett hur mycket jag väger.
    2016-08-29 Lars N svarar Catrin P
    Hej, Tack för din feedback, den är mycket värdefull för oss. Jag förstår på din beskrivning att detta hände innan den 1 juni då studion fick nya ägare. Efter bytet fokuserar vi nu ännu mer på själva träningen, det är vår huvudverksamhet som vi koncentrerar oss på och precis som du skriver så vill vi vara gymmet för alla kvinnor att träna efter sin egen förmåga. Det vore roligt att se dig i studion igen och välkommen att fråga om du t ex vill ha tips på fler bra och ändamålsenliga övningar för ryggen. Då kan du fråga efter Marina.
  • Barbro B
    Barbro B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Har köpt hjälp av personlig tränare,mycket bra.Alltid trevlig personal,personligt bemötande,fräscha lokaler.
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Ni har ett bra utbud. Är trevliga o hjälpsamma. Kul med grupper o fa på förmiddagen.
  • Angela S
    Angela S skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Sedan de nya ägarna har tagit över verksamheten har jag stora förhoppningar. Lokalernas inredning har fått ett stort uppsving och ger nu möjlighet till både gruppträning och träning med maskiner samtidigt. Ägarna är intresserade och har ett trevligt bemötandetill oss kunder.
  • Inga-lill L
    Inga-lill L skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Trevligt bemötande av proffsig personal. Går på olika pass som jag tycker är bra och kan rekommendera till andra .Har gått på ansiktsbehandlingar och har övergått till att använda Exuviance produkter.
  • Gun G
    Gun G skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    är helt nöjd med bemötandet och får hjälp med de instruktioner jag behöver
  • Monica H
    Monica H skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Jag har varit medlem i ca tio år. Under tiden har ägarskapet skiftat, likaså bemötandet. Jag har fått en positiv känsla sedan nya ägare nu tagit över.
  • Anne-marie P
    Anne-marie P skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Eftersom företaget helt nyligen bytt ägare är det i nuläget svårt att svara på frågan. Men det verkar lovande, eftersom man ger intryck av att i första hand vilja satsa på träning och inte så mycket på hudvårdsprodukter o feel good.
    Hoppas det första positiva intrycket blir bestående.
  • Kajsa H
    Kajsa H skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    GillAde Aktiv kvinna som det var. Har inte besökt efter ägarbytet. Betalar varje månad
  • Sasha B
    Sasha B skrev om Aktiv Kvinna Hammarby Sjöstad
    Bra och trevligt bemötande. Fått hjälp med varor och tjänster när jag behövt.

Hammarby Allé 98, 120 65 Stockholm