Alla kategorier Akupunktur Skåne Ängelholm Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin

Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin

Södra Vägen 13, 262 52 Ängelholm — Visa karta

Välkommen till Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin!

Med utbildning och bakgrund inom Traditionell Kinesisk Medicin från Peking erbjuder Ming Xue med kollegor effektiv behandling mot kroniska smärtor och olika besvär som ryggvärk, tennisarmbåge, ischias, mag- och tarmproblem, stress och sömnlöshet.

Vi på Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin är en av Sveriges enda kliniker där du behandlas av experter inom integrativ medicin. Här får du en holistisk behandling där traditionell kinesisk medicin och västerländsk medicin går hand i hand och kompletterar varandra för att du ska bli frisk och få så hög livskvalitet som möjligt.

Läs vad 33 kunder tycker om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin

• Åse K
    Åse K skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Vad läkare och "vanlig" sjukvård inte kunde hitta för fel och behandling på 20 år fixade Ming direkt efter några behandlingar.
    Tack Ming!
  • Leif A
    Leif A skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag kände mig trött och sliten och bestämde mig för akupunktur i stället för mediciner. Ming fixade till detta och sänkte dessutom mitt höga blodtryck.
    Jag rekommenderar verkligen ett besök hos Ming.
  • Ricky M
    Ricky M skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Ming är en väldigt kompetent akupunktör och hennes behandlingar under sommaren 2017 har hjälpt mig mycket med mina gamla idrottskador både med nålar och kinesisk hälsokost. Rekommenderas varmt att prova hennes behandling...
  • Jan S
    Jan S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Mycket nöjd med ett professionellt och vänligt bemötande. Mina artrosproblem som är långvariga och stora förbättrades tyvärr inte av akupunkturen, men jag har rekommenderat bekanta med mindre besvär att prova behandlingen.
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag har gått hos Ming i ca 6 månader nu pga olika smärt o rörelseproblem och fått akupunktur. Känner mig bättre och bättre efter varje behandling. Tidigare har ingen läkare eller sjukgymnast kunnat hjälpa mig med mina problem som jag haft under många år, men äntligen har jag fått hjälp här! Kan varmt rekommendera denna klinik! Ett mycket kompetent och professionellt bemötande av bästa Ming som gör att man alltid känner sig välkommen och trygg.
    Jenny Sjöberg
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag kan varmt rekommendera denna behandlingsmetod som Ming på sitt oerhört proffsiga sätt står för.

Jag har de senaste 12 åren haft domningar och stickningar i båda armarna. Händerna och fingrarna vita som vaniljglass och senaste tiden började det även dra sig ner mot fötterna.
    Efter två behandlingar av nacke, skuldror och armar var jag i det närmaste "normal" :) igen. Fjärde gången helt återställd!!

Fundera aldrig om ni ska gå till denna pärla från österns rike utan bara gör det! Ni kommer inte att ångra er.

Tack Ming för allt så länge så ses vi snart igen och tar dom andra krämporna.

Mvh!
    Patrik//
  • Karin J
    Karin J skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Världens bästa Ming finns i Ängelholm. Hon är kunnig, mjuk, lugn, vänlig, medkännande, ja allt som man kan önska av någon som man vill ha och får hjälp av.
    Efter 14 behandlingar känner jag mig nu mycket, mycket bättre i min nacke, rygg och mage. Om du inte får hjälp av den traditionella sjukvården så gå direkt till Ming – du kommer inte att ångra dig.
  • Monica L
    Monica L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kan varmt rekommendera Ming Xue för hennes fantastiska
    Massage och Akupunktur.
    Har blivit mycket bättre efter behandlingar av henne.
    En mycket varm och trevlig person, kände mej alltid
    betydelsefull.
    Hälsningar Monica
  • Stephanie F
    Stephanie F skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Efter att jag blivit behandlad av Ming tycker jag den svenska vården kan lägga ner och låta kineserna ta över.De har förstått hur människokroppen fungerar och vet hur man kan hjälpa den till att självläka.Svensk vård sysslar med symtombehandling och gör aldrig något åt orsaken till besvären.
    Jag kan varmt rekommendera Ming på Akupunkturkliniken ,hon är en fantastisk person som tar sitt arbete mycket seriöst och gör att man alltid känner sig mycket väl omhändertagen
    Stephanie
  • Anita A
    Anita A skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Idag är det åttonde gången jag är hos Ming och nu ser jag ljuset i tunneln. Känns riktigt riktigt bra! Har problem med min nacke och smärtor strålar ut i vänster arm och hand och jag har inte haft ngn känsel i lill- och ringfinger i denna hand. All smärta är borta och jag har i stort sett fått känslen tillbaka in mina fingrar. Tack tack Ming!!!
  • Jessika L
    Jessika L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Fått mycket god hjälp med akupunktur för buk- och ryggbesvär, migrän och huvudvärk. Jättebra bemötande och mycket kunnig!
  • Gullan E
    Gullan E skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Bemötandet var och är professionellt. Besvären var mångahanda i bl.a.rörelseapparaten och jag har fått hjälp med flera av dem.
    Ryggen, t.ex, som hade 10gradig scolios har blivit rak och fin och därmed har också matsmältningsproblemen också blivit mindre.
    Jag fortsätter gärna på behandlingar hos Ming Xue även i fortsättningen.
    Jag har fått akupunktur, akupressur samt TuiNa-massage. Även koppning vid ett tillfälle
  • Stellan S
    Stellan S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Fantastiskt bra resultat på behandling av smärtor och rörelse problem. Efter en allvarlig olycka där jag krossat mitt knä fixade den allmänna sjukvården på ett förtjänstfullt sätt den kirurgiska biten. Dock gick jag under ett par års tid med mycket svåra smärtor och även rörelseproblem då jag inte riktigt kunde stödja på benet. Efter ca 2 års rännande in och ut på sjukhusets smärtmottagning, sjukgymnaster, benskena mm gick jag konstant på höga doser smärtstillande och mycket nedsatt rörelseförmåga. Då kom jag i kontakt med Ming och efter 8-10 behandlingar var smärtan helt borta och då jag inte hade någon smärta längre kunde jag börja göra de rörelseövningar jag fick samt då röra mig på ett normalt sätt och då läker kroppen sig självt. Idag är jag helt fri från skadan. Tack Ming
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Med fantastiskt kunnande och expertise som inte går att få inom vanliga vården och underbart mottagande rekommenderar jag varmt Ming på Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin till alla som behöver hjälp med sin kropp. Jag personligen har fått hjälp med både en axel som varken doktorer el axelspecialister lyckats bota samt att Ming på bara några behandlingen satte igång mitt hormonsystem så mens kom igång och jag lyckades sedan få livets stora gåva - bebis efter 3:e mensen!! Som ett mirakel och helt underbart!!! Jag har rekommenderat Ming till flera i min närhet som också fått goda resultat!

Johanna Rosenborg
  • Elvy K
    Elvy K skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kan varmt rekommendera Ming, som är mycket trevlig och duktig.
  • Elisabeth W
    Elisabeth W skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Har bara varit en gång och blev besviken för att jag inte kunde prata svenska med den som behandlade mig. Svårt att beskriva besvären på engelska.
    2017-07-02 Ming X svarar Elisabeth W
    Hej Elisabeth. Det är inte bra att du kände så och det du skriver tar jag på största allvar.

När du var hos mig för drygt ett år sedan hade jag inte varit i Sverige så länge. Idag är Svenskan betydligt bättre även om jag ibland faller tillbaka till Engelska då jag fortfarande känner mig säkrare där. Svenska är tyvärr ett svårt språk och det tar tid men jag klarar det betydligt bättre idag och jag jobbar hårt på fritiden att lära mig mer och mer Svenska.
  • Margaretha T
    Margaretha T skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kunnig, effektiv, alltid tillgänglig. , världens bästa tuina massage, rekommenderar varmt behandling här ! Har lösning på problemet och ger inte upp 😀 Du får mat som medicin och många tips att göra själv !
  • Agneta K
    Agneta K skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Vänligt och professionellt bemötande. Mycket bra behandling. Rekommenderas!
  • Jan S
    Jan S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Hade mycket problem med ryggen pga mitt fysiskt tunga jobb. Jag har tränat på gym och gått hos sjukgymnast. Men med Ming Xues hjälp genom kinesisk massage och akupunktur har jag äntligen fått ordning på ryggen.
  • Jannie R
    Jannie R skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Långtidsbehandling av två olika problem i kroppen. Behandlaren hjälpte till att bota bla en kroppsfunktion som inte har fungerat optimalt under större delen av mitt vuxna liv och nu har jag blivit botad dvs HELT ÅTERSTÄLLD för något som den västerländska läkarvetenskapen Inte kunde bistå mig med. (Piller var lösningen)
  • Britt-marie J
    Britt-marie J skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Har en hudsjukdom som heter PPP. Ming hjälpte mig med mkt vänligt bemötande och noggrann undersökning. Fick akupunktur och en medicin som hon tillverkade hemma. Fick också kostråd. Min sjukdom är svår att bota helt men har blivit mkt bättre.
  • Maria S
    Maria S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag kan varmt rekommendera Ming och hennes metoder. Hon är otroligt kunnig, professionell. Hon har hjälpt personer i min omgivning med ryggbesvär, diskbråck och krånglande njurar.
  • Tony L
    Tony L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kände mej väl omhändertagen.fick hjälp mot min axel och goda råd..Kommer i framtiden att gå till alternativ medicin. I stället för vårdcentral om jag får nya besvär
    Tony
  • Mona A
    Mona A skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kan bara säga helt otroligt bra , har haft nackbesvär i många år o tagit så mycket värktabletter ,nu tar jag nästan aldrig tabletter för nacken .är så otroligt tacksam att jag fick chansen att träffa en så kunnig människa efter så många år av smärta mvh Mona Asplund
  • Sissi I
    Sissi I skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    gott bemötande, engagemang, vänlighet och skicklighet vid behandling av magproblem och sömnproblem
  • Annmarie B
    Annmarie B skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Professionelt och trevligt bemötande. Man känner sig väl omhändertagen och lyssnad på.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kunnig och engagerad behandling
  • Helena S
    Helena S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag sökte hjälp för min Mus/Tennis arm som jag har haft besvär med en period.
    Redan efter ett par omgångar upplever jag en positiv förändring och drygt 8-9 gånger kändes det bra.
    Jag är mycket nöjd och återkommer gärna till Ming om jag får andra besvär också.
    Ming är proffsig och en dessutom en trevlig person - känner mig mycket trygg med hennes kunskaper.
  • Martin H
    Martin H skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Bra bemötande. Grundlig genomgång
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Mitt namn är Thomas. Jag hade turen att träffa Ming sommaren 2013. Jag gick i pension vid årsskiftet 2013/2014.

Jag hade under de två sista åren före min pension fått problem med ett knä och härmed minskad rörlighet och fysisk
    aktivitet och därmed ca 20kg övervikt. En felaktig belastning av knä och rygg gav Ischias som följd. Detta medförde
    en konstant värk i hela mitt redan dåliga ben.

Ming behandlade först mitt knä och därefter min Ischias. Jag har även fått ett kostrecept på en diet till hjälp för
    min viktnedgång.

Idag den 25 Mars 2017 har jag varit symtomfri sedan min behandling avslutades 2013. Jag har minskat min vikt
    från 90kg till 74 kg. Målsättningen är att komma ner till 70 kg, genom att motionera och att samtidigt tänka lite
    mer på vad man äter och dricker.

Min hustru Eva lämnade sin tjänst inom skolan 2010 med Tinnitus. Ming har behandlat henne under 2014. Hon har
    sedan dess varit utan besvär! - "SUSET" ÄR BORTA!!

Vi står i stor tacksamhetsskuld till Ming och Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin. Därför är det med tacksamt
    hjärta som vi vill varmt rekommendera Ming och Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin till alla som kommit till
    "vägs ände" inom den traditionella svenska vårdapparaten och som lämnats med olösta problem, smärta och
    värk, med ohälsa och försämrad livskvalité som följd!!
  • Claudia M
    Claudia M skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Vill verkligen rekommendera kliniken varmt . Jag har varit på massage i förebyggande syfte då jag jobbar inom
    Vården där det oftast kan bli att man sliter extra på
    Kroppen . Mycket personligt bemötande , i ljusa och fräscha lokaler inne i Ängelholm . Underbart , kommer boka fler tider då jag vill vårda min kropp Och gör det gärna här igen .
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Proffsigt och personligt bemötande.
  • David H
    David H skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Smidigt att boka tid - fick möjlighet att komma på kort varsel.

Kunnig personal och helhetsintrycket var proffsighet.

Södra Vägen 13, 262 52 Ängelholm