Alla kategorier Akupunktur Skåne Ängelholm Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin

Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin

Södra Vägen 13, 262 52 Ängelholm — Visa karta

Välkommen till Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin!

Med utbildning och bakgrund inom Traditionell Kinesisk Medicin från Peking erbjuder Ming Xue med kollegor effektiv behandling mot kroniska smärtor och olika besvär som ryggvärk, tennisarmbåge, ischias, mag- och tarmproblem, stress och sömnlöshet.

Vi på Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin är en av Sveriges enda kliniker där du behandlas av experter inom integrativ medicin. Här får du en holistisk behandling där traditionell kinesisk medicin och västerländsk medicin går hand i hand och kompletterar varandra för att du ska bli frisk och få så hög livskvalitet som möjligt.

Läs vad 41 kunder tycker om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin

• Kristin R skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Har sedan 2015 lidit av kraftig balanssvårighet, synrubbningar, extrem trötthet samt yrsel
    Efter att genomgått utredningar hos två Neurologer, otaliga läkarbesök, sjukgymnastik m.m, utan resultat, så bokade jag en akupunkturtid hos Ming!
    Efter att hon läst i mina handflator och känt på pulsen så talade hon om för mig vilka bekymmer jag hade samt vart dessa satt. Redan efter första behandlingen försvann svårigheten med balansen och yrseln, sedan var det som en rullgardin drogs upp och synen förbättrades..
    Efter tre behandlingar kände jag mig som en ny och hel människa igen! Även nu efter tre veckor mår jag bättre än någonsin.
    Om jag någonsin i framtiden får problem, oavsett vad, så kommer jag att kontakta Ming direkt och inte sjukvården!!
    Tack Ming för en fantastiskt upplevelse och hjälp! Läs mer
  • Matts B
    Matts B skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Efter en snabbt ställd diagnos ("frusen skuldra") följde en behandlingsprocess långt över mina förväntningar. På en vecka gick jag från konstant smärta och mycket begränsad rörlighet i min axel, till nästan full rörlighet och smärtfri.
    Jag ger mina varmaste rekommendationer för den behandling som Ming erbjuder. Läs mer
  • Fredrik T skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Trevligt bemötande. Proffesionellt omhändertagande och behandling. Läs mer
  • Mattias L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Fick ett mycket trevligt mottagande, Mkt trevlig kvinna! Jag fick råd om min hälsa som jag inte bett om eller behövde betala extra för vilket också var bra. Gick dit för massage vilken var bra och det kändes att hon visste vad hon gjorde,faktiskt en av de bästa massager jag fått och jag har provat många olika ställen. Det enda som gjorde att jag inte återvände var priset,vilket är lite för dyrt för mej,hade jag haft råd med priset eller det varit lite lägre hade jag säkerligen återvänt! Läs mer
  • Bill D
    Bill D skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag gick ditt för jag hade ont i ryggen. Ville testa hur det var med akupunktur. Tjejen som tog emot mig frågade lite frågor var jag hade ont hur det kändes osv. Det slutade med att hon behövde någon vecka på sig för förbereda en teknik. Och jag fick betala 400kr för att sitta och prata med henne i 5 minuter. Det enda jag fick för min valuta var tips på att jag skulle äta mer grönsaker. Gärna lite linser tyckte hon. Så jag, min besök var riktigt illa tyvärr. Läs mer
    2018-01-14 Ming X svarar Bill D
    Jag beklagar verkligen att du känner det så som du beskriver.

Det är ledsamt om du förväntade dig att få akupunktur när du bokat en konsulterande undersökning. Dock är det (om det inte är fråga om ett akutbesök) den normala gången att man först undersöker och bilda sig en uppfattning om patient och dess problem. Utefter vad som då framkommer kommer jag antingen att erbjuda och föreslå en lämplig behandlingsform eller meddela att jag inte anser att jag har någon effektiv behandling att erbjuda.

För korrekthetens skull så kostar en konsultation 350kr och inte 400kr. Skulle du mot förmodan betalat något annat än de 350kr så är detta fel och du är välkommen in med kvittot så skall jag omgående reglera detta.

Att du skulle söka en tid för behandling om en vecka beror inte på att jag behöver den tiden att tänka utan var ett råd utifrån att min kalendern normalt är väldigt fullbokad och nya tider ligger normalt minst 1v fram i tiden.
    Att kunder på kliniken skall vara nöjda är en ledstjärna så ring mig så skall vi finna en lösning på frågorna.
  • Maria L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Enkelt att boka tid. Bra bemötande och kunnig personal Läs mer
  • Nellie F skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Bra massage men väldigt ”kallt” rum. Ljust och sjukhus-feeling.
    Hade varit trevligt med lite dämpad belysning osv Läs mer
    2018-01-14 Ming X svarar Nellie F
    Tack Nellie för din feedback. Jag vet att behandlingsrummen är ljusa och ger en känsla av "medicinskt behandlings rum". Detta beror på att vår verksamhet helt består av medicinska behandlingar och att utrymmena utefter detta skall vara hygieniska och och ha bra belysning.
    Jag är mycket glad att du tyckte om massagen som är en medicinsk Tuina massage och som vid det här tillfället inriktades på att få muskler och kropp att slappna av och öka blodcirkulationen.
    Jag skall dock framöver vara mer uppmärksam på om det är önskvärt från klientens sida att ha en mer dämpad belysning så skall vi släcka ner huvudbelysningen.
    Tack för ditt engagemang och för din hjälp att utveckla oss. Vi vill hela tiden förbättra oss och tar till oss all feedback.
    Ming
  • May L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Där sjukvården misslyckats i många år, har Ming lyckats hjälpa på kort tid.
    Kompetent, vänlig och professionell. Allt vad man kan önska sig. Läs mer
  • Åse K skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Vad läkare och "vanlig" sjukvård inte kunde hitta för fel och behandling på 20 år fixade Ming direkt efter några behandlingar.
    Tack Ming! Läs mer
  • Leif A skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag kände mig trött och sliten och bestämde mig för akupunktur i stället för mediciner. Ming fixade till detta och sänkte dessutom mitt höga blodtryck.
    Jag rekommenderar verkligen ett besök hos Ming. Läs mer
  • Ricky M
    Ricky M skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Ming är en väldigt kompetent akupunktör och hennes behandlingar under sommaren 2017 har hjälpt mig mycket med mina gamla idrottskador både med nålar och kinesisk hälsokost. Rekommenderas varmt att prova hennes behandling... Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Mycket nöjd med ett professionellt och vänligt bemötande. Mina artrosproblem som är långvariga och stora förbättrades tyvärr inte av akupunkturen, men jag har rekommenderat bekanta med mindre besvär att prova behandlingen. Läs mer
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag har gått hos Ming i ca 6 månader nu pga olika smärt o rörelseproblem och fått akupunktur. Känner mig bättre och bättre efter varje behandling. Tidigare har ingen läkare eller sjukgymnast kunnat hjälpa mig med mina problem som jag haft under många år, men äntligen har jag fått hjälp här! Kan varmt rekommendera denna klinik! Ett mycket kompetent och professionellt bemötande av bästa Ming som gör att man alltid känner sig välkommen och trygg.
    Jenny Sjöberg Läs mer
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag kan varmt rekommendera denna behandlingsmetod som Ming på sitt oerhört proffsiga sätt står för.

Jag har de senaste 12 åren haft domningar och stickningar i båda armarna. Händerna och fingrarna vita som vaniljglass och senaste tiden började det även dra sig ner mot fötterna.
    Efter två behandlingar av nacke, skuldror och armar var jag i det närmaste "normal" :) igen. Fjärde gången helt återställd!!

Fundera aldrig om ni ska gå till denna pärla från österns rike utan bara gör det! Ni kommer inte att ångra er.

Tack Ming för allt så länge så ses vi snart igen och tar dom andra krämporna.

Mvh!
    Patrik// Läs mer
  • Karin J
    Karin J skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Världens bästa Ming finns i Ängelholm. Hon är kunnig, mjuk, lugn, vänlig, medkännande, ja allt som man kan önska av någon som man vill ha och får hjälp av.
    Efter 14 behandlingar känner jag mig nu mycket, mycket bättre i min nacke, rygg och mage. Om du inte får hjälp av den traditionella sjukvården så gå direkt till Ming – du kommer inte att ångra dig. Läs mer
  • Monica L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kan varmt rekommendera Ming Xue för hennes fantastiska
    Massage och Akupunktur.
    Har blivit mycket bättre efter behandlingar av henne.
    En mycket varm och trevlig person, kände mej alltid
    betydelsefull.
    Hälsningar Monica Läs mer
  • Stephanie F
    Stephanie F skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Efter att jag blivit behandlad av Ming tycker jag den svenska vården kan lägga ner och låta kineserna ta över.De har förstått hur människokroppen fungerar och vet hur man kan hjälpa den till att självläka.Svensk vård sysslar med symtombehandling och gör aldrig något åt orsaken till besvären.
    Jag kan varmt rekommendera Ming på Akupunkturkliniken ,hon är en fantastisk person som tar sitt arbete mycket seriöst och gör att man alltid känner sig mycket väl omhändertagen
    Stephanie Läs mer
  • Anita A skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Idag är det åttonde gången jag är hos Ming och nu ser jag ljuset i tunneln. Känns riktigt riktigt bra! Har problem med min nacke och smärtor strålar ut i vänster arm och hand och jag har inte haft ngn känsel i lill- och ringfinger i denna hand. All smärta är borta och jag har i stort sett fått känslen tillbaka in mina fingrar. Tack tack Ming!!! Läs mer
  • Jessika L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Fått mycket god hjälp med akupunktur för buk- och ryggbesvär, migrän och huvudvärk. Jättebra bemötande och mycket kunnig! Läs mer
  • Gullan E
    Gullan E skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Bemötandet var och är professionellt. Besvären var mångahanda i bl.a.rörelseapparaten och jag har fått hjälp med flera av dem.
    Ryggen, t.ex, som hade 10gradig scolios har blivit rak och fin och därmed har också matsmältningsproblemen också blivit mindre.
    Jag fortsätter gärna på behandlingar hos Ming Xue även i fortsättningen.
    Jag har fått akupunktur, akupressur samt TuiNa-massage. Även koppning vid ett tillfälle Läs mer
  • Stellan S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Fantastiskt bra resultat på behandling av smärtor och rörelse problem. Efter en allvarlig olycka där jag krossat mitt knä fixade den allmänna sjukvården på ett förtjänstfullt sätt den kirurgiska biten. Dock gick jag under ett par års tid med mycket svåra smärtor och även rörelseproblem då jag inte riktigt kunde stödja på benet. Efter ca 2 års rännande in och ut på sjukhusets smärtmottagning, sjukgymnaster, benskena mm gick jag konstant på höga doser smärtstillande och mycket nedsatt rörelseförmåga. Då kom jag i kontakt med Ming och efter 8-10 behandlingar var smärtan helt borta och då jag inte hade någon smärta längre kunde jag börja göra de rörelseövningar jag fick samt då röra mig på ett normalt sätt och då läker kroppen sig självt. Idag är jag helt fri från skadan. Tack Ming Läs mer
  • Johanna R skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Med fantastiskt kunnande och expertise som inte går att få inom vanliga vården och underbart mottagande rekommenderar jag varmt Ming på Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin till alla som behöver hjälp med sin kropp. Jag personligen har fått hjälp med både en axel som varken doktorer el axelspecialister lyckats bota samt att Ming på bara några behandlingen satte igång mitt hormonsystem så mens kom igång och jag lyckades sedan få livets stora gåva - bebis efter 3:e mensen!! Som ett mirakel och helt underbart!!! Jag har rekommenderat Ming till flera i min närhet som också fått goda resultat!

Johanna Rosenborg Läs mer
  • Elvy K skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kan varmt rekommendera Ming, som är mycket trevlig och duktig. Läs mer
  • Elisabeth W skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Har bara varit en gång och blev besviken för att jag inte kunde prata svenska med den som behandlade mig. Svårt att beskriva besvären på engelska. Läs mer
    2017-07-02 Ming X svarar Elisabeth W
    Hej Elisabeth. Det är inte bra att du kände så och det du skriver tar jag på största allvar.

När du var hos mig för drygt ett år sedan hade jag inte varit i Sverige så länge. Idag är Svenskan betydligt bättre även om jag ibland faller tillbaka till Engelska då jag fortfarande känner mig säkrare där. Svenska är tyvärr ett svårt språk och det tar tid men jag klarar det betydligt bättre idag och jag jobbar hårt på fritiden att lära mig mer och mer Svenska.
  • Margaretha T skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kunnig, effektiv, alltid tillgänglig. , världens bästa tuina massage, rekommenderar varmt behandling här ! Har lösning på problemet och ger inte upp 😀 Du får mat som medicin och många tips att göra själv ! Läs mer
  • Agneta K
    Agneta K skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Vänligt och professionellt bemötande. Mycket bra behandling. Rekommenderas! Läs mer
  • Jan S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Hade mycket problem med ryggen pga mitt fysiskt tunga jobb. Jag har tränat på gym och gått hos sjukgymnast. Men med Ming Xues hjälp genom kinesisk massage och akupunktur har jag äntligen fått ordning på ryggen. Läs mer
  • Jannie R
    Jannie R skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Långtidsbehandling av två olika problem i kroppen. Behandlaren hjälpte till att bota bla en kroppsfunktion som inte har fungerat optimalt under större delen av mitt vuxna liv och nu har jag blivit botad dvs HELT ÅTERSTÄLLD för något som den västerländska läkarvetenskapen Inte kunde bistå mig med. (Piller var lösningen) Läs mer
  • Britt-marie J skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Har en hudsjukdom som heter PPP. Ming hjälpte mig med mkt vänligt bemötande och noggrann undersökning. Fick akupunktur och en medicin som hon tillverkade hemma. Fick också kostråd. Min sjukdom är svår att bota helt men har blivit mkt bättre. Läs mer
  • Maria S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag kan varmt rekommendera Ming och hennes metoder. Hon är otroligt kunnig, professionell. Hon har hjälpt personer i min omgivning med ryggbesvär, diskbråck och krånglande njurar. Läs mer
  • Tony L skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kände mej väl omhändertagen.fick hjälp mot min axel och goda råd..Kommer i framtiden att gå till alternativ medicin. I stället för vårdcentral om jag får nya besvär
    Tony Läs mer
  • Mona A skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kan bara säga helt otroligt bra , har haft nackbesvär i många år o tagit så mycket värktabletter ,nu tar jag nästan aldrig tabletter för nacken .är så otroligt tacksam att jag fick chansen att träffa en så kunnig människa efter så många år av smärta mvh Mona Asplund Läs mer
  • Sissi I skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    gott bemötande, engagemang, vänlighet och skicklighet vid behandling av magproblem och sömnproblem Läs mer
  • Annmarie B skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Professionelt och trevligt bemötande. Man känner sig väl omhändertagen och lyssnad på. Läs mer
  • Åsa S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Kunnig och engagerad behandling Läs mer
  • Helena S skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Jag sökte hjälp för min Mus/Tennis arm som jag har haft besvär med en period.
    Redan efter ett par omgångar upplever jag en positiv förändring och drygt 8-9 gånger kändes det bra.
    Jag är mycket nöjd och återkommer gärna till Ming om jag får andra besvär också.
    Ming är proffsig och en dessutom en trevlig person - känner mig mycket trygg med hennes kunskaper. Läs mer
  • Martin H skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Bra bemötande. Grundlig genomgång Läs mer
  • Thomas N skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Mitt namn är Thomas. Jag hade turen att träffa Ming sommaren 2013. Jag gick i pension vid årsskiftet 2013/2014.

Jag hade under de två sista åren före min pension fått problem med ett knä och härmed minskad rörlighet och fysisk
    aktivitet och därmed ca 20kg övervikt. En felaktig belastning av knä och rygg gav Ischias som följd. Detta medförde
    en konstant värk i hela mitt redan dåliga ben.

Ming behandlade först mitt knä och därefter min Ischias. Jag har även fått ett kostrecept på en diet till hjälp för
    min viktnedgång.

Idag den 25 Mars 2017 har jag varit symtomfri sedan min behandling avslutades 2013. Jag har minskat min vikt
    från 90kg till 74 kg. Målsättningen är att komma ner till 70 kg, genom att motionera och att samtidigt tänka lite
    mer på vad man äter och dricker.

Min hustru Eva lämnade sin tjänst inom skolan 2010 med Tinnitus. Ming har behandlat henne under 2014. Hon har
    sedan dess varit utan besvär! - "SUSET" ÄR BORTA!!

Vi står i stor tacksamhetsskuld till Ming och Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin. Därför är det med tacksamt
    hjärta som vi vill varmt rekommendera Ming och Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin till alla som kommit till
    "vägs ände" inom den traditionella svenska vårdapparaten och som lämnats med olösta problem, smärta och
    värk, med ohälsa och försämrad livskvalité som följd!! Läs mer
  • Claudia M skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Vill verkligen rekommendera kliniken varmt . Jag har varit på massage i förebyggande syfte då jag jobbar inom
    Vården där det oftast kan bli att man sliter extra på
    Kroppen . Mycket personligt bemötande , i ljusa och fräscha lokaler inne i Ängelholm . Underbart , kommer boka fler tider då jag vill vårda min kropp Och gör det gärna här igen . Läs mer
  • Pernilla B skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Proffsigt och personligt bemötande. Läs mer
  • David H skrev om Akupunkturkliniken Kinesisk Medicin
    Smidigt att boka tid - fick möjlighet att komma på kort varsel.

Kunnig personal och helhetsintrycket var proffsighet. Läs mer