Allmänna Begravningsbyrån

Allmänna Begravningsbyrån, sid 2

Välkommen till oss på Allmänna Begravningsbyrån.

Här avgör inte priset hur vacker eller minnesvärd begravningen blir. Våra begravningsrådgivare erbjuder möjligheten att skapa en personlig begravning tillsammans med er, men vi erbjuder också enklare lösningar.

Vårt kontor finns i Örebro, men vi hjälper även till om du bor på annan ort eller vill få hjälp med en transport till annat land. Vi har jour dygnet runt för att kunna svara på dina frågor när de uppkommer.

På vår hemsida kan du läsa svar på de vanligaste frågorna vi får och påbörja planeringen. Vi har även egna jurister som hjälper er med juridiska frågor som uppkommer i livet eller vid ett dödsfall.

Läs vad 104 kunder tycker om Allmänna Begravningsbyrån 2

2019-12-18
    Fick ett jätte bra bemötande
    2019-12-17
    I ville bara säga, Tack!

Det var fantastiskt jobb ni har gjort.
    2019-12-13
    Superbra allting! Tryggt, lugnt och stabilt!
    2019-11-27
    ett mycket bra omhändertagande av Sandra.
    2019-11-12
    Vi blev proffigt och ödmjukt bemötte på alla sätt.
    Det var en borglig begravning som var fin på alla sätt och officianten var proffsig, Det blev precis som vi önskade.
    Marie med syskon
    2019-11-11
    Begravning- Bra bemötande, saknade dock att representanten inte hänvisade till minnesstunden efter begravningsakten.
    Minnesstund- bra lunchtallrik, tråkig servering av kakan till kaffet.
    Fint arrangerat i kyrkan och väldigt bra att kunna nyttja församlingshemmet till minnesstunden.
    Tack för att du tog dig tid att dela med dig av konstruktiva tips på vad som kunde varit bättre Gunilla! Vi tar till oss av dina åsikter och tar med det i vårt arbete för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service. Allmänna Begravningsbyrån
    2019-10-21
    Begravningen med minnesstund

Vi har blivit mycket fint bemötta av personalen.
    Våra förväntningar har införlivats helt.
    Vi är mycket nöjda med deras tjänster.

Däremot tycker jag att denna sida inte är till belåtenhet. Sidan rör sig när jag försöker skriva.
    2019-10-09
    Bra bemötande ................................................................................................................................
    2019-09-16
    Begravning
    Utmärkt , proffesionellt och trevligt bemötande
    Förväntningar levdes upp till med råge

Enbart positiv upplevelse
    2019-09-05
    Allmäna Begravningsbyrån har haft hand om både pappas och mammas begravningar och de har fullgjort sitt åtagande på ett förträffligt sätt. Otroligt kompetent och trevlig personal.
    Denna byrå överträffade mina förväntningar med råge. All heder åt dem.
    2019-08-30
    Borglig urnbegravning. Proffsigt och ödmjukt bemötande. Akten var över förväntan. Mycket fina blommor och vackert arrangerat både vid akten och efteråt.
    2019-08-29
    Jag tycker att vi fick ett trevligt bemötande. Begravningen blev precis som jag ville. Det har skötts utomordentligt.
    2019-08-27
    En enkel avskalad borgerlig begravning. Jag beställde på nätet. Det fungerade utmärkt. Jag blev väl bemött vid telefonsamtal.Officianten kom hem till mig och sammanfattade allt jag berättade på ett värdigt och utmärkt sätt vid begravningen
    2019-08-21
    Bra personal som ställer upp och hjälper i en svår stund i livet! Enkelt att göra beställningen på nätet! Fler alternativ till begravning som passar alla önskemål! Slutordet blir positivt!
    2019-08-16
    Vänliga och tillmötes gående. Gav bra råd. Lika bra nu som då. För 25 år sedan då mina föräldrar gick bort.
    2019-08-08
    Fick hjälp med en enkel och fin begravning till min mor. Underbart bemötande och är jättenöjd med allt!
    2019-08-08
    Trevligt och vänligt bemötande
    Företaget levde upp till mina förväntningar, till fullo
    Har använt deras tjänster två ggr och är väldigt nöjd.
    2019-08-07
    Hjälp med begravning, blommor och annons
    Vi blev bemötta med lugn och vänlighet.
    Jag hade inga större förväntningar då jag aldrig varit på en begravningsbyrå tidigare, men fick en väldigt positiv upplevelse som gör att jag kommer att anlita dem igen om jag behöver.
    2019-08-05
    Jag beställde begravning och blev bemött på ett alldeles utmärkt sätt. Verkligen hjälpsamma och väldigt trevliga.
    2019-07-27
    Minnesalbumen var fina, men alltför många stavfel, 7 st.
    2019-07-12
    Trevligt bemötande. Bra och tydlig information om vilka tjänster och produkter man erbjuder och vad vi kom överens om.
    2019-07-08
    Begravning
    Jag blev väl bemött av företaget representant.
    Jag hade anlitat företaget sen tidigare så jag visste att mina förväntningar skulle infrias och jag blev inte besviken.

Min upplevelse positiv rakt igenom.
    2019-07-08
    begravningstjänst, blev bra bemött av Sandra. Mycket bra,
    2019-07-06
    Personligt och proffsigt. Tog hand om allting, så man kunde koncentrera sig på annat. Enkelt - man valde från kataloger och sen ordnade dem resten.
    2019-06-04
    Jag fick bra bemötande,råd & hjälp.
    2019-06-01
    Begravnings tjänst

Vi har haft Sandra Nygårds som begravningsrådgivare och hon har tagit hand om oss på ett jätte fint sätt från början till slut. Varit inlyssnande, problemlösande och tillmötesgående.

Upplever det som att allt gått som förväntat.
    2019-05-30
    Jag köpte en borgerlig begravning och fick ett proffesionellt men varmt bemötande.
    Hade inga erfarenheter eller förväntmingar men blev vägledd av erfarna, duktiga personer som på ett enkelt sätt gjorde det hela till en positiv upplevelse.
    2019-05-30
    Kunnig och trevligt bemötande av personal.
    Professionella
  • Henrik J
    2019-01-14
    Mycket strul. Problem som jag kommer jag ihåg på rak arm. Systemet för anmälningar till minnesstunden fungerade ej under minst en vecka och många anmälningar försvann, detta upptäcktes av oss. Leveranskort kvar på ett av blomsterarrangemangen. Man bytte ut den cateringfirma som vi önskat utan att meddela oss. Önskemål rörande urnsättning noterades inte vid möte. Felaktigt bankgiro på utskick för betalning av bouppteckning. Fakturan var bristfälligt specificerad. Omöjligt att skicka epost från gmail då deras epostsystem inte accepterade mejlen. Rekommenderas inte. Notera att alla omdömen är insamlade av byrån och de bör bedömas utifrån det.
    2018-08-03
    Vi blev väl omhändertagna och de uppfyllde alla förväntningar
    2018-06-27
    Dom hjälpte till vid svår tid på allra bästa sätt
    2018-06-01
    Begravning och allt som höt till. Ett mycket bra bemötande och utfört arbete precis efter önskemål. Kommer att rekommendera dom till andra som hamnar i samma situation som jag gjorde.
    2018-05-30
    Hjälp med att ordna begravning , och allt runt det, för min mamma. Jag är mycket nöjd med deras tjänster.
    2017-11-11
    Professionellt bemötande i vår svåra stund.
    2017-11-09
    Vi valde Allmänna Begravningsbyrån efter en rekommendation av en vän till familjen och vi är väldigt nöjda. Bra och trevligt bemötande.
    2017-11-06
    köpt begravningstjänsten, blommor och kista, kvarstår om skriptning av befintlig sten.
    2017-05-26
    En mycket bra solist och en underbar krans.
    En fin stund
    Tack
    2017-05-24
    Mycket nöjd trevligt o kunnig man
    2017-05-24
    Trevligt bemötande och allt ordnades enligt våra önskemål om tillägg och ändringar.
    2017-05-20
    Mycket bra och trevligt bemötande.
    2017-05-18
    Mycket proffsigt. Kände oss väl omhändertagna. Fick mycket hjälp
    2017-05-14
    Vi är mycket nöjda med Allmänna Begravningsbyråns hantering av vår beställning och kan varmt rekommendera dem till andra. De är personliga, engagerade, effektiva, tillmötesgående och professionella. Vi hade inte kunnat få ett finare och mer omtänksamt farväl än det vi fick. Tack Allmänna Begravningsbyrån för allt ni gjorde för oss, det är ovärderligt.
    2017-05-13
    Fint bemötande och fin hjälp på vår svåra dag
    2017-05-12
    Mycket värdigt och seriöst bemötande!
  • Lisbeth C
    2017-04-24
    Bra bemötande. Fick bra råd och tips. Ingenting att klaga på
    2017-04-20
    Det har varit underbar bemötande och vi jätte nöjda med service
    2017-04-18
    Underbart bemötande.Och fint och bemötande av en underbar personal .
    2017-03-29
    Vi blev väldigt bra motagna och på ett vänligt och proffsigt utfört arbete.Vi är mycket nöjda
  • Kerstin S
    2017-03-18
    Vi kunde inte ha fått någon bättre än Lars-Erik Frid i Örebro. Han gav oss ett såå fint bemötande, bästa hjälpen och stöttningen när vår son dött.
    Han var lättsam och samtidigt ödmjuk på en och samma gång.
    Kanonfin service. Han sa alltid "Hör av er om ni har några frågor eller vill ha hjälp".
    Han har varit helt underbar <3
    2017-03-14
    Fantastiskt bemötande och likaledes service. Kommer fortsättningsvis att rekommendera Allmänna Begravningsbyrån