Alstra Nordic AB

Alstra Nordic AB

www.alstraenergi.se
  • BadgeTwoYears

Vi hjälper dig hela vägen! Med solceller från Alstra blir livet som villaägare enklare och tryggare. Vi finns hela tiden vid din sida – från installation till lönsam solenergiproduktion. Vårt mål är att tillgodose varje kunds unika behov. Alstra är den lokala aktören nära dig. För att kunna erbjuda närhet och tillgänglighet...

43 omdömen om Alstra Nordic AB

Rolf Å
Skrev om Alstra Nordic AB

Mycket fint bemötande av säljare montörer M.M Förväntningarna var hög men infriades Allt stämde med min förväntan

Emma O gillar detta
Jan-Ove L
Skrev om Alstra Nordic AB

kunniga. håller tider. har köpt solpaneller och batteri

Emma O och Michael J gillar detta
Ann-Christin V
Skrev om Alstra Nordic AB

Alstra är ett mycket seriöst företag, med professionell och trevlig personal från början till slut. De håller tider de avtalat, och de fick högsta betyg av av slutbesiktnings man ” mycket fin anläggning” professionellt gjort. Jag köpte 31 Meyer Burger glas/glas 375 W Och en Fronius Gen24 växelriktare 10 kW. Jag rekommenderar till 100% Alstra som solcellsinstallatör.

Emma O och Michael J gillar detta
Lars B
Skrev om Alstra Nordic AB

Alstra har visat både hög kompetens och hög servicegrad under hela processen av vår solcellsinstallation! De är oerhört serviceinriktade och löste alla våra önskemål på ett utmärkt sätt! En komplett leverantör av högsta rang!!!

First-Name L
Skrev om Alstra Nordic AB

Proffsigt, välplanerat. Lätt kommunikation. Alstra levererade i topp på alla plan. Jag fick 30 solpaneler fördelade öster o väster på mitt tak. Från accepterad offert till start tog det endast en månad.

Ewa S
Skrev om Alstra Nordic AB

Allt från start till färdigt var perfekt.

Staffan Allan W
Skrev om Alstra Nordic AB

Klar och tydlig information. Tog in några offerter, men Alstra var överlägsna, när det gäller såväl pris, service och att hålla tider. Förstod att det var viktigt inte bara med solceller, utan även batteri i förrådet. Dessutom smart att lämna tipsbonus.

Håkan N
Skrev om Alstra Nordic AB

En positiv upplevelse med en anläggning som faktiskt blev klar innan avtalad tid. 😀 Trevlig personal och snyggt utfört.

Anders E
Skrev om Alstra Nordic AB

Vi tycker att hela processen med Alstra fungerat bra. Snabbt och kunnigt bemötande från sälj och hela vägen genom installation. Tidhållningen i projektet har varit exemplarisk och vi är enbart positiva till hur Alstra hanterat vårt solcells projekt. Vi köpte solpaneler, växelriktare och batteri. Det enda vi skulle önskat därutöver vore en personlig avstämning när allt går igång så att vi kan känna oss säkra på att all teknik, och ekonomi, fungerar som det ska. Det är ju mycket som är nytt och lite vägledning på vad man ska ha koll på vore väldigt bra.

Ida B
Skrev om Alstra Nordic AB

Mycket proffsigt rakt igenom. En kunnig säljare kom ut på plats och mätte upp och gick igenom allt i detalj. Snabb leverans och installation. Enkelt att få kontakt med dem när vi hade frågor inför installationen och hux flux började vi producera egen el! Så häftigt!

Johan Filip B
Skrev om Alstra Nordic AB

Proffsigt bemötande med väldigt tydlig information. Höll tidsplanen och monteringen kunde ej blivit bättre! Bor i ett gammalt hus med lite ojämnt tak, men det blev hur bra som helst! 5/5 från oss!

Åsa B
Skrev om Alstra Nordic AB

Allt gick utmärkt. Allt från planering av solcellerna till leverans och montering av växelriktaren till solcellerna.

Göran L
Skrev om Alstra Nordic AB

All personlig kontakt jättebra. Monteringen upplevde jag som välstrukturerad och snabb. Det som drar ner betyget är att plomberingen på mitt säkringsskåp brutits utan kontakt med kraftringen och inte plomberats igen. Detta gäller även hos min granne. Jag fick brand på kablarna i skåpet och det var så vi upptäckte att plomberingarna inte var på plats. Detta har också gjort att jag fick upp ögonen för mitt egna ansvar som ägare till en anläggning och att jag tar in en oberoende kontrollant av det arbetet som är gjort.

Svar från Alstra Nordic AB

Hej Göran! Tack för din återkoppling och trevligt att höra att du är nöjd med installationen! Vid tillfället när du installerade var det ett väldigt högt tryck på elleverantörerna och vi vet att de inte alltid åkte ut för att göra en fysisk kontroll av anläggningen innan den godkändes för driftstart. Hade de gjort detta så hade plomberingen satts på plats vilket var förfarandet per automatik. Jag kan bara beklaga att rutinen för en kontroll av elleverantören inte fungerade vid din och din grannes installation. Gällande...

Bengt Ingvar Mattias N
Skrev om Alstra Nordic AB

En vän som fick monterat. problem från början till slutet. Elarbetet fick göras om 3gånger

Svar från Alstra Nordic AB

Hej Mattias! Din vän som vi installerade åt fick åtgärdat elinstallationen en gång på grund av estetiska skäl, inte på grund av något som var felaktigt. Detta gjorde vi direkt i samråd med honom och han har själv bekräftat att han nu är nöjd. Tyvärr så stämmer inte din information ovan utan i övrigt var monteringen klanderfri och han har nu en fin anläggning. Jag önskar dig en trevlig dag, framför allt nu i solen då även din anläggning som vi installerat producerar fint och helt som utlovat!

Christian S
Skrev om Alstra Nordic AB

Ringde upp mig och var trevlig men så fort jag nämnde att vi skulle renovera taket om några år så sa säljaren bara "Jaha" och slängde på luren. Riktigt oproffsigt...

Christian S gillar detta
Svar från Alstra Nordic AB

**UPPDATERING** Tack Christian för att du tog emot vårt samtal och ursäkt kring hur vårt ärende hanterades. Vi uppskattar att du tog dig tid att lyssna, men också för att du informerade om det från första början så vi kan göra förbättringar! **FÖRSTA SVAR** Hej Chistian! Tack för din input, jag kan bara beklaga över samtalet du fått. Jag vet inte vad som har hänt men har tagit upp detta internt för det är självklart inte OK att avsluta ett samtal på detta vis. Jag hoppas att er takrenovering går fint när det väl är dags och önskar er lycka till!

Eva Annika J
Skrev om Alstra Nordic AB

Jag rekommenderar Alstra för att installera solpaneler. De är mycket punktliga och håller de tider som de aviserat. Alla kontakter från säljare till elektriker är lätta att få kontakt med. Alla frågor från mig besvarades mycket snabbt. Bra återkoppling. Alstra installerade solpaneler, växelriktare, batterier 9,6 kWh, laddbox till oss.

Åke J
Skrev om Alstra Nordic AB

Vi landade till slut i att inte installera solceller då vi ansåg att vårt tak var gammalt och hade fel material. Detta beslut hade ingenting med Alstra att göra. Deras säljare, Adrian, uppträdde hela tiden ytterst professionellt och med väldigt trevligt bemötande, var tillgänglig, svarade på frågor och hade förståelse för takproblematiken och det beslut vi kom fram till.

Bertil M
Skrev om Alstra Nordic AB

Ger högsta betyg då företaget Alstra från första säljkontakt/besök med Adrian Franzén till färdigt solpanelprojekt. Företagets aktiviteter med information, planering, genomförande, noggrannhet, synkronisering, kontakt under tiden, betalningsvillkor mm har varit exemplariskt. Som värdeord kan jag ge Alstra företag inkl alla medarbetare bästa betyg avseende Kundfocus, Arbetsglädje, Respekt, Tydlighet och Ansvar. Vad gäller mitt solpanelsprojekt så har det från sista veckan okt 2023 och slutet av nov 2023 genomförts komplett...

Grazyna A
Skrev om Alstra Nordic AB

Duktiga, professionella och till mötesgående.

Tommy K
Skrev om Alstra Nordic AB

Trevlig personal, lämnade rent och städat efter sin installation, höll vad man lovade👍

Johan R
Skrev om Alstra Nordic AB

Alla som varit delaktiga i projektet har bidragit för min kundnöjdhet. Säljaren var väldigt informativ och smidig i processen. Mina frågor blev bara fler och fler i samband med att jag tog in offerter. Detta hanterade Alstras säljare väldigt bra och med stort tålamod. Installatörerna visade kompetens och hög servicenivå. Dom höll rent och plockade undan i princip hela tiden, dag för dag. Dom var noggranna och informativa, när jag hade frågor eller oroade mig för ngt. Projekledningen blev effektiv, jag blev informerad om...

Evald O
Skrev om Alstra Nordic AB

Säljare Anders är duktig, kunnig och lyssnade på våra frågor, även om dom ibland nog var lite konstiga i hans öron. Han gav oss goda råd som gav oss stort förtroende för Alstra som leverantör. Återkoppling var snabb och korrekt. Så skall en säljare jobba! Emma höll i trådarna på ett föredömligt sätt. Så skall en ”trådhållare” jobba. Projektledare och hantverkare var ett föredöme. Eftersom jag inte var på plats så kan jag inte ge dom omnämnande med namn. Dom kom när tid var avtalad och berättade när dom var klara och...

Sophia E
Skrev om Alstra Nordic AB

Vi är väldigt imponerade av vår kundupplevelse genom hela köpresan. Ett professionellt bemötande, lättillgängliga vid frågor och en smidig process från första kontakt, hembesök, offert till avtal, installation och slutdokumentation. Solcellsbranschen har många lycksökare just nu, men med en noga undersökning och efter några referenser föll valet på Alstra, vilket vi är glada för. En relativt tight tidplan med snabbspåret i högsäsong, men Alstra överlevererade och allt blev installerat och klart innan utsatt tid. Nu finns...

George S
Skrev om Alstra Nordic AB

Seriösa, kunniga och otroligt lätta att göra med!

Magnus H
Skrev om Alstra Nordic AB

Bra uppföljning från början till slut. Bra försäljare med god kontakt. Bra installatörer med bra kontakter. Köp: Helhet solcellsanläggning.

Lars-Erik A
Skrev om Alstra Nordic AB

Bra bemötande. Att allt skulle utföras efter överenskommelse. Det blev godkänt. Installation av solceller. Det blev till fullo godkänt

Reinhard G
Skrev om Alstra Nordic AB

Mkt proffsiga. Mkt bra kommunikation och utfört arbete. Allt funkade till hundra procent, från planering till genomförande. Kan verkligen rekommendera Alstra👍

Gunnar L
Skrev om Alstra Nordic AB

Vi fick besök av en repr. från Alstra som tillsammans med oss gick runt på fastigheten. Han tog bilder mm och förklarade hur hela anläggningen skulle se ut och skulle fungera.Vi fick en offert som visade alla kostnader och vad som skulle ingå. När vi bestämt oss, fick vi en tidsplan för hur arbetet skulle fortskrida, vad vi förväntades göra och vad Alstra skulle göra. Var vi osäkra på ngt var det bara att ringa vår kontaktperson.Under hela arbetet höll Alstra oss uppdaterade om tidsplanen mm via Mail. Vi var tacksamma...

Svar från Alstra Nordic AB

Tack Gunnar, det låter som en förträfflig installation! Vi är väldigt stolta över vårt arbete och är så glada över att detta även märks för dig som kund. Stort lycka till med din anläggning framöver, och bara hör av dig om det är några funderingar längs med vägen!

Jennie E
Skrev om Alstra Nordic AB

Vi valde Alstra som solcellsleverantör och från början till slut kände vi oss väldigt väl omhändertagna. Säljaren var tydlig, ärlig och kändes aldrig ”säljig”, utan vi fick extremt bra förtroende. Priset låg i linje med övriga offerter vi tog in och t.o.m. i det lägre spannet. Efter att vi tackade ja fick vi en kontaktperson som skötte all kontakt med oss på ett föredömligt sätt. Tog sällan ens en halv dag innan jag hade svar på mina frågor, som jag gärna tog via mail. Den estimerade tidsplanen höll. Montörerna och elektrikern jobbade på bra, var trevliga och professionella. Hur nöjda som helst!

Svar från Alstra Nordic AB

Tack snälla för din recension Jennie! Vi värdesätter verkligen din upplevelse då detta du beskriver är vår målbild för alla installationer, oavsett vem du kommer i kontakt med hos Alstra! Lycka till med er framtida produktion!

Cecilia J
Skrev om Alstra Nordic AB

+ Trevlig kundbemötande + Kort tid mellan besök, offert och installation. + Snygg o prydlig installation - Vi borde ha informerats om att vår takkupa skuggar solpanelerna under i stort sett hela dygnet utom just en stund mitt på dagen. Vi informerades inte om optimerare. - Vi borde ha fått en större växelriktare säger de som sett våra kurvor. - Vi har inte informerats om er tipstjänst där man kunde ha möjlighet att tjäna 2500 kr för tips som leder till affär. Ni använde oss som referens till en person i Halmstad sommaren...

Svar från Alstra Nordic AB

Hej Cecilia, stort tack för dina tankar kring installationen. Vi är väldigt glada att du tycker att din upplevelse var bra och att installationen gick både snabbt och smidigt men utan att det tummades på kvaliteten! Gällande dina synpunkter så har jag tagit detta med din säljare som har mailat dig. Kort sammanfattat så skulle optimerare inte vara lönsamt för dig då de är kostsamma att köpa och installera. Skuggningen påverkar inte så mycket att det skulle vara en god investering för dig. Likaså har våra ingenjörer utvärderat...

Anna E
Skrev om Alstra Nordic AB

Mycket gott bemötande hos alla medarbetare som jag har varit i kontakt med på Alstra. Får ge en extra eloge till Emma som koordinerade allt och höll mig kontinuerligt uppdaterad. Vi är så nöjda med vår solcellsanläggning!

Svar från Alstra Nordic AB

Tack Anna, vad roligt att läsa! Vi är glada över att du är så nöjd med allt, både installation och er anläggning! Vi ska framföra detta till berörda på Alstra :D

Patrik A
Skrev om Alstra Nordic AB

Ett professionellt och förtroendeingivande bemötande när vi fick vår offert och sen fick 52 paneler monterade på taket. Vi fick också god hjälp när vi efter igångsättandet hade många ”dumma” 2 frågor.

Svar från Alstra Nordic AB

Tack Patrik för att du delar med dig av din tankar kring vår installation. Vad bra att du fick hjälp efteråt, för det finns inga dumma frågor! Tveka inte att höra av dig om du har fler funderingar, annars önska jag dig lycka till med anläggningen framöver!

Richard K
Skrev om Alstra Nordic AB

Allt funkade bra. Information innan installation var tydlig, montörerna lyssnade på mina önskemål om kabeldragning osv. Allt som allt väldigt nöjd!

Svar från Alstra Nordic AB

Vilken trevlig läsning Richard, det gör oss väldigt stolta att din upplevelse är vår målbild för alla våra installationer! Lycka till med produktionen framöver!

Rolf A
Skrev om Alstra Nordic AB

Efter beslut att investera i solceller hade jag kontakt med ett antal leverantörer. Valet föll på Alstra energi på grund av bra prisbild och kort leveranstid. Jag är så glad att jag valde Alstra då allt vi kommit överens om hölls. Inga extra kostnader eller förseningar. Dessutom så gjorde Alstra en super detaljerad offert som vi gick genom och jag hade inga frågetecken på innehållet.superproffsig personal från säljare till installatörer som alla varit punktliga och noggranna

Svar från Alstra Nordic AB

Vilken trevlig läsning Rolf, vi är väldigt glada över att du valde oss som leverantör. Att vi kunde leva upp till dina förväntningar och leverera en anläggning med så fina omdömen från dig är extra roligt! Stort lycka till med din anläggning framöver!

Lars K

Bra , snabbt jobbat, kom när de lovat . Betalning först när allt klart

Svar från Alstra Nordic AB

Vad fint att höra Lars, tack för du tog dig tiden att skriva. Soliga hälsningar från Alstra!

Niklas L
Skrev om Alstra Nordic AB

Seriöst, proffsiga montörer, lätt att kommunicera med.

Svar från Alstra Nordic AB

Hej Niklas, så härligt att höra! Vi framför detta till montörerna som satte upp din anläggning, alltid roligt att få höra beröm! Hoppas solen skiner länge in på vintern för dig!

Tommy L
Skrev om Alstra Nordic AB

Proffsigt rakt igenom! Tidsplanen stämde, trevlig personal.

Svar från Alstra Nordic AB

Tack Tommy för din fina recension. Vi önskar dig en solig tid framöver till din anläggning!

Hans-Örjan N
Skrev om Alstra Nordic AB

Solceller inkl installation och igångsättning. Ordning och reda. Tydlig process. Mycket trevliga medarbetare överlag.

Svar från Alstra Nordic AB

Vi är väldigt glada över att du fått en så fin anläggning och att du hade en bra upplevelse med oss, tack!

Emelie F
Skrev om Alstra Nordic AB

* Kontinuerlig kommunikation från start till mål. Lätta att nå vid behov. * Jag behövde inte sätta mig in i något och kände mig hela tiden i trygga händer. * solcellsanläggning till villa - sammanfattningsvis är vi helnöjda!

Svar från Alstra Nordic AB

Tusen tack Emelie för att du tog dig tid att skriva ner din upplevelse. Vi är väldigt glada över att du kände dig trygg hela vägen! Stort lycka till med anläggnignen!

Camilla J
Skrev om Alstra Nordic AB

Proffesionellt bemötande vid kundkontakt. Skickliga montörer. Snabb och skicklig serviceorganisationen. Mycket nöjd

Svar från Alstra Nordic AB

Tack Camilla! Vad roligt att du fick en bra upplevelse med oss hela vägen, det är detta vi strävar mot! Jag önskar dig stort lycka till med din anläggning och att du får en fin dag!

Jerry R
Skrev om Alstra Nordic AB

Mycket professionellt från första kontakt till att elektriker kopplade in våra solpaneler. Beröm till servicetekniker som hjälpte till med all dataregistrering, appar o dyl.

Svar från Alstra Nordic AB

Tack Jerry för dina fina ord om upplevelsen hos oss! Jag ska se till att framföra ditt beröm till berörd personal, det är alltid extra kul att få höra att ens arbete har uppskattats. Hoppas solen är framme ett bra tag till över Sverige så du kan få alstra!

Tim H
Skrev om Alstra Nordic AB

Snabb och smidig affär. Kort leverans- och monteringstid .

Svar från Alstra Nordic AB

Tack Tim för att du delar med dig av dina erfarenheter av oss! Härligt att vi kunde lösa en snabb installation till dig så du hinner producera lite nu innan vintern drar ner snittet lite. Stort lycka till!

Patrik P
Skrev om Alstra Nordic AB

Mycket proffsigt bemötande. Ett företag som verkligen går ut och kollar på takets skick och inte kräver betalning förens jobbat är färdigt och klart för drift.

Svar från Alstra Nordic AB

Vad kul att höra om dina upplevelser, tack för att du ville dela med dig! Vi på Alstra önskar dig stort lycka till med din anläggning och hoppas att du solen skiner fint långt in på vintern!