Apple AB

Kungsgatan 49, 111 22 Stockholm — Visa karta

Konsulter nära Apple AB:

Drottninggatan 97, STOCKHOLM
Patrik B:
Jag upplever en bra service från ordermottagningen dock tar det alldeles för lång tid med offerter. Det är också bra service från Malmö lagr...

Industrigatan 1, STOCKHOLM
Välkommen till CRM Konsulterna, vi sätter relationen i fokus. Vi är specialisera... Läs mer ›
Carl S:
CRM Konsulterna har hjälpt en av våra större kunder att sätta upp och konfigurera Microsoft CRM från grunden. Arbetet har bestått i att bla....

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Rickard K:
Mycket tydlig och lättåtkomlig utbildning. Enkelt att logga in och starta pluggandet via hemsidan när tillfälle gavs. Det formella Provet kl...

Läs vad 24 kunder tycker om Apple AB

• Magnus S
    Magnus S skrev om Apple AB
    Mitt omdöme avser köp av en begagnad mobil. Trots att man skickat in kvitto som styrker ägarskap av mobilen så får vi ingen hjälp att låsa upp mobilen som är låst till en e-mailadress/AppleID. Ägaren/säljaren har vid flera tillfällen varit i kontakt med Apple Support som lovar att hjälpa henne och återkomma. Men inget händer. Det har gått flera månader. Produkten är bra men supporten värdelös. Därav så kan jag inte fortsätta med apples produkter. Jag äger idag en Ipad Air som jag är nöjd men jag hoppas verkligen inte att jag behöver support på produkten.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Apple AB
    Jag skulle inte rekommendera att beställa datorn från apples nätbutik om du tänker köpa en Mac. Jag har betalat min i förskott och nu väntat i tre veckor på den. För det första fick jag inget bekräftelsemail med mitt beställningsnummer när jag köpte datorn, men som tur var hade jag "skrivit ut" bekräftelsen till en pdf-fil och sparat på skrivbordet (jag har ingen skrivare). Jag blev nämligen misstänksam när det utlovade mailet inte hade kommit på 20 minuter. Däremot fik jag senare ett mail som talade om att varan var packad och hade skickats, dvs mail-adressen stämde.

Därefter har UPS som Apple anlitar för att leverera datorn gjort missar och missat att leverera den två gånger (!), dvs två dagar som jag har sett till att vara hemma hela dagen för att ta emot datorn, men ingen dator har kommit. Nu senast hade de lämnat av den på fel ställe, trots att jag hade ringt till kundtjänst och "bokat" en avlämning.

Varken UPS eller Apple verkar vara särskilt intresserade av att lösa situationen när jag kontaktat deras kundtjänst. Apple säger att de kan ta tillbaka den datorn som varit försvunnen och skicka mig en ny (dock ville de inte skicka iWork separat eller ordna med någon annan transport för att jag ska få datron snabbare). Inte tillräckligt bra tycker jag!

Jag är mycket, myket missnöjd och ångrar djupt att jag inte bara köpte den på MediaMarkt som min vänninna gjorde. Då hade jag haft den för tre veckor sedan, och det skilde bara ca 100 kronor i pris.

Köp alltså INTE på deras nätbutik, den är inte pålitlig och de visar heller ingen större vilja att göra kunden nöjd när det har blivit fel.
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Apple AB
    Sedan flera år tillbaka använder jag endast macar hemma och då beställer jag direkt av Apple. Priserna är alltid lägst där och du behöver inte handla alls mycket för att få gratis frakt. På minussidan finns att man alltid måste betala i förskott trots att datorn inte kommer på ett par dagar.
  • Per A
    Per A skrev om Apple AB
    Har köpt en iPod Touch fjärde generation där ifrån och inget strul. Bra Apple!
  • Andy
    Andy skrev om Apple AB
    Köpte en imac 27 för ett år sedan och den har varit grym. Ett av mina bästa köp. Bra prestanda och skärmen är fantastisk
  • Elin P
    Elin P skrev om Apple AB
    Köpte en mac mini för ca. 8 månader sen som nu strulade. Hade kontakt med apple care och sedan inlife på sveavägen i stockholm. Otroligt bra bemötande, trevliga, proffsig och effektiva. Datorn lämnade jag in och kunde tydligt följa på nätet vad dom gjorde med den. Efter drygt en dag fick jag meddelande om att dom hade bytt ut hårddisken och den var klar att hämtas ut. Allt på garantin. Saker kan gå sönder och det är när man får uppleva hur ett företag hanterar det som man verkligen kan se vad dom går för. Jag är supernöjd men både produkten, garantin och supporten!
  • Emil G
    Emil G skrev om Apple AB
    jättebra produkter. Har en ipod som hållt i säkert 8år.
    Dock är produkterna överprissatta och som alla andra storjättar har apple problem med det etiska. En hel massa med heltidsanställda advokater säger väl en del.
  • Markus L
    Markus L skrev om Apple AB
    Har en Iphone, tyvärr är den som Microsofts produkter spärrad på 10 olika sätt så det första man måste göra för att kunna göra det som alla andra mobiler klarar direkt ex ha egna ringsignale eller SMS signaler är att
  • Ingen A
    Ingen A skrev om Apple AB
    Ffuujjjjjjjjreefgtybbjjbbmlbbnlvbnlljjnkhvnhfgbklmjghv
  • Marcus T
    Marcus T skrev om Apple AB
    Kan inte leva utan min ipod! Tack APPLE för att era prylar är så fantastiska:) Kan använda mig av den överallt när man är ute och springer, på bussen eller ute på promenader. Haft den i 5 år nu och funkar lika bra som den gjorde när jag köpte den 2004!
  • Adam E
    Adam E skrev om Apple AB
    Apple är ett väldigt bra företag. Har en iPhone, och jag kan säga att det är den bästa telefonen jag haft! Jag tycker Apple gör prylar som är exklusiva och håller hög kvalitet, synd bara att de är lite envisa ibland!
  • Peter R
    Peter R skrev om Apple AB
    Jag är kanske jävig i det här fallet, men Macintosh är den bästa datorn på planeten! I butiken på Kungsgatan får man alltid br service, de är uppdaterade och hjälpsamma. Finns det något negativt att säga om Apple? Nej! :)
  • Ove P
    Ove P skrev om Apple AB
    Jag beställde ett externt ljudkort online. Trist nog fanns inte varan i Sverige så det skulle va ca fyra veckors leveranstid. Priset var ändå ca 1000kr lägre än hos någon annan så jag valde att beställa kortet i alla fall. Över en vecka tidigare fick jag mitt paket, framkört ända till dörren.
    När jag packade upp ljudkortet visade det sig att strömadaptern till kortet hade engelsk kontakt vilket gjorde att jag inte kunde koppla in det. Jag ringde kundtjänst och förklarade mitt ärende. Jag fick beskedet att dom inte hade några lösa delar till kortet ifråga, istället tyckte dom att jag skulle kolla med någon lokal butik om det fanns strömadapter att få tag på så skulle dom stå för den kostnaden. Sagt och gjort, teknikmagasinet hade en adapter för 299kr. Jag meddelade kundtjänst det och två dagar senare fann dom 299kr insatta på det betalkort jag hade använt för att betala kortet.
    Klockren service, kommer lätt att handla där fler gånger.
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Apple AB
    Väldigt fina och moderna produkter, men deras support ska ha varit mycket bättre fick skicka in min iPod Touch och få tillbaka den och de skrev inget hade varit fel på den men fick lämna in den på Sveavägen och fick en sprillans ny.
  • Minna H
    Minna H skrev om Apple AB
    Ja datorerna är ju skitfina förutsatt att dom fungerar. Ja köpte en macbook, iofs från 4sound på folkungagatan, som hade fabriksfel, kommer inte ihåg vad det var. Nåväl, till sist efter att ha bollats fram och tillbaks mellan 4sound och apples kundstjänst ifråga om vem har ansvaret, så tog jag datorn till apple sveavägen. dom fixade då fanskapet gratis, men när jag ville ha kompensation från det halvåret som datorn var på reparation och jag inte kunde använda det, så fick jag ringa till Irland och prata med någon som hade läst svenska i två veckor, uppenbarligen i syfte att skrämma bort mej och göra det så jobbigt för mej som möjligt att kräva kompensation. Ok, jag fick en iPod till sist, men jag vill verkligen rekommendera alla som köper en Mac att kolla hur och var man kan vända sej om man får problem som går under garantin. Jag har upplevt bemötandet i kundtjänsten som asdålig.
  • Hannes A
    Hannes A skrev om Apple AB
    Datorerna är enligt mig i en klass för sig. Både vad gäller design och användarvänlighet. Det fungerar helt enkelt, tillskillnad mot vissa andra. När man väl har lärt sig hur det funkar är det väldigt smidigt och lätt. Kan klart rekommenderas. De är något dyrare men de är det absolut värt.
  • Linus P
    Linus P skrev om Apple AB
    Sjukt bra företag och produkter! Produkterna är snygga, krånglar inte och är väldigt kompatibla med varann. Skulle det vara något fel så löser Apple det snabbt o lätt.

Köpte en Macbook och 12 dagar efter inköpet så släppte de en ny, lite vassare Macbook. Ja ringde o sa att jag ville ha den nya istället. De erbjöd mig pengar istället, men sa att jag fick byta om jag ville. Ett par dagar senare hämtade ett fraktbolag upp datorn och ett par dagar senare dök min nya fixa Macbook upp.

Min iPod Nano 1G överlevde lumpen och ett par år efter. Nu börjar den bli lite sliten, men det gör inget eftersom jag köpte en iPhone 3G häromdagen. Verkligen älskar Apples produkter än så länge.

Rekomenderas verkligen!
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Apple AB
    Jag är uppväxt med Macintosh Classic och en hel drös modeller som kom i början av 90-talet. De har alltid varit oerhört användarvänliga och i alla fall på senare till - tillförlitliga. Jag äger nu en Macbook och iPod nano, bättre valuta kan man inte få för pengarna. En bärbar PC för 4000 går inte att jämföra med kvalitén i Apples produkter och speciellt OS X.
  • Nils L
    Nils L skrev om Apple AB
    Jag är själv i besittning av en Pod Nano 8GB, och ångrar inte en sekund att jag valde Apple-mp3-spelare. Förutom att den är mycket användarvänlig så är den både snygg, smidig och kompatibel med de flesta fil-format.
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Apple AB
    Apple har inte bra otroligt lätt använda produkter med bra kvallitet dom är även väldigt snygga. Priset på Apples produkter hade dock kunnat vara mycket lägre.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Apple AB
    Apple håller hög kvalitet på sina produkter och har ett stort sortiment, sist men inte minst så är produkterna väldigt estetiskt tilltalande. Apple erbjuder dessutom rabatter till studenter.
  • Anton H
    Anton H skrev om Apple AB
    Snygga genomtänkta produkter med en bra support. Lite överpris därför bara 4/5
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Apple AB
    Väldigt trevlig personal när man ringer till dem. De vill alltid hjälpa till och det känns som att apple vill göra det bästa för kunden, till skillnad från inLife. Rekommenderar att köpa produkter från apple av apple ab.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Apple AB
    Apple.se ger jag 5/5 "recos"

Kontaktade butiken via telefon när jag var intresserad av att köpa en bärbar dator. Fick genast kontakt med en mkt engagerad säljare som gav bra råd, han tog sig tid, gav mig kontakt uppgifter så jag kunde nå honom när jag funderat över det hela. Så här fungerar säljare, det vet jag. Men av alla säljare jag varit i kontakt med, har jag aldrig bemötts så här bra och med sån här ärlighet och vilja att hjälpa.

Datorn levererades 1vecka före beräknad leverans. Stort plus för att det gick snabbt.

Har vid 2 till tillfällen handlat via nätbutiken. Leveransen har varit omgående, inom 1 dag eller 2. Jag har själv förvånats över att det gått så fort.

Går smidigt och enkelt att finna information om produkter på websidan. Både i text och film. Efter beställning går det att följa ordern via nätet. Tydligt se beräknad leveransdatum etc.

Toppen och rekommenderas varmt:)
    Kerstin A, Kerstin A gillar detta

Kungsgatan 49, 111 22 Stockholm