Avanza Bank Holding AB

2.8

11 omdömen om Avanza Bank Holding AB

Jacob Gustaf N
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Bra utbud, bra historik, bra app mm och skäliga avgifter saknar egentligen inget förutom kundtjänst, tog b la över 1 år 9 mån att flytta pension pga långsam kundtjänst. Så potentiell 4:a med en riktig kundtjänst

Peter S
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Bra så länge man inte behöver prata med kundtjänsten. Okunniga samt ovilliga att hjälpa. Verkar inte förstå att de ska ge service allt verkar jobbigt.

PER D
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Kundtjänsten är så onåbar och långsam så man kan säga att den inte finns. Det är inte ok att det tar dagar eller veckor för att få hjälp med sådant som inte löses via q&a-supporten. Jag är erfaren användare av avanza. Konstant meddelande: ”just nu har vi tyvärr väldigt långa väntetider bla bla”. Det finns ingen anledning att tro att de har för avsikt att bli bättre. Den som skrev en uppskattande kommentar om hur bra kundtjänsten är varje gång måste vara en interna/anställds. Bedrägeri i såfall.

Johan S
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Hemsida byggd för att du ska misslyckas! Dålig kundjänst och en hemsida som vägrar sälja när jag vill det, kommer dåliga meddelanden som inte har med produkten jag köpt istället för att tala klartext. När jag pratar med kundtjänst, (en trevlig och ärlig person) säger han att det är ett vanligt förekommande problem och att många kunder förlorat stora belopp). När jag skriver till kundtjänst så är man oförskämd och helt ovillig att ändra texten felmedelandrutan till någonting som är förståeligt. Det skulle ta för lång...

ELSA B
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Har dock börjat med Nordnet där man kan ha valfri typ av depå med värdet av max 80.000 kr att handla i - utan courtage när det gäller svenska börsen!!!

Daniel J

Jonas G
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Förutom de uppenbara fördelarna med lägre courtage och avgifter i allmänhet, så måste jag ge en extra eloge till kundtjänst! Otroligt vänligt, snabbt och smidigt bemötande samtliga gånger jag har vart i kontakt med dom!

Fredrik R
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Avanza Bank är guld.. Mycket pedagogisk hemsida vilket känns bra om man inte är så van att göra affärer. Mycket bra utbud av fonder. Också skönt med en bank som inte vill pracka på finansiella produkter utan låter en sköta detta själv

Christian M
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Helt OK, bättre courtage än traditionella banker. Framför allt skönt att slippa pajasarna på bankerna private banking avdelningar som inte har koll på ngt och har mage att ta betalt för att trycka på en knapp. Det kan du göra själv lika bra på avanza. Se till att läsa på först bara, låt dig inte förföras av hur enkelt det är att handla!

Fredrik R och Emma K gillar detta
Leon
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Fördelen med att handla aktier och fonder via sin banks internettjänst är att man får en schysst överblick. Nackdelarna är dock kortaget som Amanda säger, men också att det är lite småkrångligt att handla. Detta gäller i synnerhet värdepapper som är andra än bankens egna (t.ex. SEB Globalfond). Information kring värdepappersprodukter är Avanzas styrka. Här finns rett bra interface för presentation/information av varje produkt inklusive ratings. Att köpa och sälja är också lätt. Vill du köpa en fond eller aktie, tryck på...

Amanda E
Skrev om Avanza Bank Holding AB

Ska man handla aktier och fonder är Avanza ett bra alternativ. Bankerna tar ut alldeles för högt courtage så där ska man inte göra sina affärer. Här finns de flesta fonderna man kan tänka sig, och även när det gäller aktier kan man handla de flesta till bra pris. De har en bra och lättanvänd handelsapplikation på nätet som passar för både nybörjaren och den lite mer vana tradern. Även kundservicen och supporten är bra!