Avanza Bank Holding AB

Läs vad 8 kunder tycker om Avanza Bank Holding AB

• Johan S

2020-06-28

Johan S skrev om Avanza Bank Holding AB
    Hemsida byggd för att du ska misslyckas!
    Dålig kundjänst och en hemsida som vägrar sälja när jag vill det, kommer dåliga meddelanden som inte har med produkten jag köpt istället för att tala klartext.

När jag pratar med kundtjänst, (en trevlig och ärlig person) säger han att det är ett vanligt förekommande problem och att många kunder förlorat stora belopp).

När jag skriver till kundtjänst så är man oförskämd och helt ovillig att ändra texten felmedelandrutan till någonting som är förståeligt. Det skulle ta för lång tid att ändra en textsträng, vilket innebär 2 minuters arbete.

Själv förlorade jag 130.000kr när sajten vägrade sälja under ett kraftigt prisras. Kundtjänst hånar mig i sina mail och menar att jag hade dålig koll.

Detta kan vara sant, men hemsidan är byggd så att man inte har koll. Och felmedelandet som kom upp var att jag inte kunde blanka, men det enda jag tryckte på var att jag ville sälja.

Jag hade kunnat skrivit ett betydligt trevligare omdöme om man hade bett om ursäkt och fixat problemet. men man vill inte fixa problemet trots att många kunder förlorar pengar på dålig programering. Läs mer
  • Mari B

2016-10-04

Mari B skrev om Avanza Bank Holding AB
    Har dock börjat med Nordnet där man kan ha valfri typ av depå med värdet av max 80.000 kr att handla i - utan courtage när det gäller svenska börsen!!! Läs mer
  • 2009-12-29

Daniel J skrev om Avanza Bank Holding AB
  • 2009-12-22

Jonas G skrev om Avanza Bank Holding AB
    Förutom de uppenbara fördelarna med lägre courtage och avgifter i allmänhet, så måste jag ge en extra eloge till kundtjänst! Otroligt vänligt, snabbt och smidigt bemötande samtliga gånger jag har vart i kontakt med dom! Läs mer
  • Fredrik R

2009-11-02

Fredrik R skrev om Avanza Bank Holding AB
    Avanza Bank är guld.. Mycket pedagogisk hemsida vilket känns bra om man inte är så van att göra affärer. Mycket bra utbud av fonder. Också skönt med en bank som inte vill pracka på finansiella produkter utan låter en sköta detta själv Läs mer
  • Christian M

2008-04-30

Christian M skrev om Avanza Bank Holding AB
    Helt OK, bättre courtage än traditionella banker. Framför allt skönt att slippa pajasarna på bankerna private banking avdelningar som inte har koll på ngt och har mage att ta betalt för att trycka på en knapp. Det kan du göra själv lika bra på avanza. Se till att läsa på först bara, låt dig inte förföras av hur enkelt det är att handla! Läs mer
    Fredrik R, Emma K gillar detta
  • Leon

2008-01-18

Leon skrev om Avanza Bank Holding AB
    Fördelen med att handla aktier och fonder via sin banks internettjänst är att man får en schysst överblick. Nackdelarna är dock kortaget som Amanda säger, men också att det är lite småkrångligt att handla. Detta gäller i synnerhet värdepapper som är andra än bankens egna (t.ex. SEB Globalfond). Information kring värdepappersprodukter är Avanzas styrka. Här finns rett bra interface för presentation/information av varje produkt inklusive ratings. Att köpa och sälja är också lätt. Vill du köpa en fond eller aktie, tryck på köpknappen, vill du sälja, tryck på sälj. Det hela underlättar förstås att man gillar att ha en aktiv approach till sitt sparande, men Avanza gör det lätt och med börsens svängningar är det dumt att inte ta kontrollen över sina investeringar. Kundservicen är mycket bra. Går något fel så ringer genast någon upp. Läs mer
  • Amanda E

2008-01-18

Amanda E skrev om Avanza Bank Holding AB
    Ska man handla aktier och fonder är Avanza ett bra alternativ. Bankerna tar ut alldeles för högt courtage så där ska man inte göra sina affärer. Här finns de flesta fonderna man kan tänka sig, och även när det gäller aktier kan man handla de flesta till bra pris. De har en bra och lättanvänd handelsapplikation på nätet som passar för både nybörjaren och den lite mer vana tradern. Även kundservicen och supporten är bra! Läs mer

Bästa kapitalförvaltarna i Stockholm:

Christer B Christer B tycker:
“Jag känner mig personligt bemö...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte