Bad & Rum

Vintervägen 41, 169 54 Solna — Visa karta

Bad & Rum är ett 20 år gammalt företag med mycket erfaren och svensktalande personal. Vi är totalentreprenörer och hjälper till med både badrum och andra utrymmen.
Många företag riktar in sig på alla typer av beställare men vi på Bad & Rum har valt att specialisera oss på att utföra uppdrag till privatpersoner och bostadsrättsföreningar.
Vår badrumsrenovering innebär att vi gör allt från att sätta kakel, klinker, lägga golvmattor, dra el, montera badrumsbelysning, golvvärme, VVS och mycket annat.

För oss är ett fint bemötande och kvalité det viktigaste och det är något som vi aldrig tummar på. Vi är certifierade av Byggkeramikrådet och Golvbranschens våtrumskontroll och utför arbetet så att du kan känna dig trygg under hela arbetets gång och efter. Våra underleverantörer inom VVS har Säker vatten behörighet och elfirman har Säker el behörighet.

Hör av dig till oss om du vill att vi kommer hem till dig för ett kostnadsfritt hembesök och ser hur just du vill ha det hemma hos dig.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 32 kunder tycker om Bad & Rum

• 2020-07-04

Mikael S skrev om Bad & Rum
    Tydlig offert/avtal, välorganiserat arbete och utfört enligt plan med bra kommunikation. Resultat, kvalitet mycket bra & enligt våra förväntningar/förhoppningar. Alla som arbetade med & i renoveringen var mycket trevliga. Det var en omfattande totalrenovering av 12 m2 badrum som vi är mycket nöja med. Rekommenderas! Läs mer
    2020-07-04 Bad & Rum svarar Mikael S
    Hej Mikael
    Tack för den fina rekommendationen. Trevligt att ni är nöjda. Välkommen åter om ni önskar hjälp med någon renovering framöver.
  • Lotta K

2020-06-30

Lotta K skrev om Bad & Rum
    Trevliga o skickliga. Löste problem när jag kom med önskemål. Kan absolut rekommendera dem om jag behöver renovera fler badrum.
    Tack Peter för ett utmärkt jobb. Läs mer
    2020-06-30 Bad & Rum svarar Lotta K
    Hej Lotta! Tack för en fin rekommendation, det värmer. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver!
  • 2020-06-30

Jasmina H skrev om Bad & Rum
    Jättenöjd med min badrumsrenovering och alla kontakter med Peter samt underleverantörer som elektriker, målare och rörmokare. Rekommenderar verkligen företaget till alla som vill renovera badrum! Fick snabb återkoppling, realistisk feedback på vad som som var möjligt och inte var möjligt och ett stort plus var att tidsplanen höll. Läs mer
    2020-06-30 Bad & Rum svarar Jasmina H
    Hej Jasmina
    Tack för fin rekommendation. Kul att ni är nöjda med vår insats. Vi kommer gärna tillbaks om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-05-22

Niclas S skrev om Bad & Rum
    Trevliga, duktiga och vi är jättenöjda med slutresultatet! Läs mer
    2020-06-30 Bad & Rum svarar Niclas S
    Hej Niclas
    Tack för omdömet! Trevligt att ni är nöjda med vår renovering. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-05-18

Ove A skrev om Bad & Rum
    Peter Kangasharju gjorde ett jättebra arbete och var väldigt servicevänlig och förtroendefull. Korrekt i informationen och pålitlig. Kan absolut rekommenderas. Läs mer
    2020-05-18 Bad & Rum svarar Ove A
    Hej Ove
    Tack för ett trevligt omdöme. Fint att du är nöjd! Välkommen åter om du önskar hjälp framöver.
  • 2020-05-18

Daniel Ö skrev om Bad & Rum
    Gjorde om en helt badrum. Bad&rum beställde material, allt vi behövde göra var att peka i en katalog. Arbetet tog tre veckor, vi fick en tidsplan och den höll dom. Priset var överenskommet och inga överraskningar där.

Jag kommer anlita Peter till vårt andra badrum. Läs mer
    2020-05-18 Bad & Rum svarar Daniel Ö
    Hej Daniel!
    Tack för ditt fina omdöme. Trevligt att allt var till belåtenhet. Vi återkommer gärna!
  • 2020-03-05

EVA-MARIA G skrev om Bad & Rum
    Vi gjorde om två badrum i följd, och var fullständigt trygga med att ha Peter och hela hans team hos oss. Kompetens i hela ledet, bra sammanhållet och framför allt utmärkt resultat. Och så hade vi trevligt ihop. Läs mer
    2020-04-09 Bad & Rum svarar EVA-MARIA G
    Hej Eva-Maria
    Tack för den fina rekommendationen, det värmer. Instämmer i att det var trevligt att jobba hos er. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-02-06

Åsa B skrev om Bad & Rum
    Vi gjorde en badrumsrenovering. Och det gjordes fantastiskt bra. Vi är supernöjda. Läs mer
    2020-02-10 Bad & Rum svarar Åsa B
    Hej Åsa
    Tack för rekommendationen. Trevligt att ni är nöjda. Välkomna tillbaks om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-02-03

Lovisa E skrev om Bad & Rum
    Mitt minimala badrum med utmaningar att få plats med allt jag önskade fixade Peter m fl på ett förträffligt sätt.

Peter besitter ett hantverkskunnande som kändes tryggt från start till mål och han var alltid tillgänglig och tillmötesgående. Jag kan varmt rekommendera Bad & Rum. Läs mer
    2020-02-10 Bad & Rum svarar Lovisa E
    Hej Lovisa!
    Tack för en jättefin rekommendation, det värmer!
    Välkommen åter om du önskar hjälp en annan gång.
  • 2020-02-02

Per L skrev om Bad & Rum
    Vi köpte offert på helrenovering av vårt badrum och processen kändes väldigt smidig från första hembesök till färdigt resultat.
    En mycket konkurrenskraftig offert som höll priset in i mål. Arbetet uppskattades ta 3-4 veckor och tiden hölls. Projektledaren och plattsättaren Peter skötte löpande information väldigt bra och något vi verkligen uppskattade var att kontakten om vi ville något extra funkade utmärkt via telefon och mejl. Snabb och trevlig återkoppling.
    Vi är supernöjda med arbetet och älskar vårt nya fina badrum! Vi rekommenderar verkligen Bad & Rum till folk som går i tankarna av att renovera badrum!

Per & Hanna Läs mer
    2020-02-10 Bad & Rum svarar Per L
    Hej Per
    Tack för fin rekommendation, det känns bra att ni är nöjda. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-02-02

Lena C skrev om Bad & Rum
    Helt nytt badrum. Genomfördes i den tid som sagts till som det verkar fullgod kvalitet. Alltid trevligt bemötande. Läs mer
    2020-02-10 Bad & Rum svarar Lena C
    Hej Lena
    Tack för att du tog dig tid att skriva en fin rekommendation, det värmer. Välkommen åter om du önskar hjälp framöver.
  • 2020-01-07

Susanna T skrev om Bad & Rum
    Badrumarenoveringen gick smidigt och snabbt tack vare Peter och hans företag. Tydlig och enkel kommunikation med bra klargörande om vad som ingick i priset. Flexibel på att göra förändringar i upplägget vid behov. Klart inom utsatt tid och vi är supernöjda med resultatet. Läs mer
    2020-02-02 Bad & Rum svarar Susanna T
    Hej Susanna!
    Tack för den fina rekommendationen, det värmer. Återkom gärna om ni önskar hjälp med någon annan renovering. MVH Peter
  • 2020-01-02

MARCUS S skrev om Bad & Rum
    Hej!

Jag har anlitat Bad & Rum vid två olika tillfällen, och fick båda gångerna ett otroligt proffsigt intryck, bemötande och slutresultat. En mycket tydlig projektplan fanns också med från början så att båda parter var överrens om vad som ingick och ej, så att det inte blev några konstigheter.

Förutom att jag är jättenöjd med resultatet så är jag framförallt extra nöjd med att det har varit en sådan bra kommunikation genom hela renoveringen - både i form av tidsplaner, praktiska lösningar efter möjlighet på plats.

I det andra badrummet var det väldigt litet spelrum för att kunna få in tvätt & tork-stapel, vilket de såg till att lösa så det gick in genom att flytta & vinkla väggar efter behov.

Om man vill hitta ett företag som genomstrålar yrkesstolthet, proffsighet och som verkligen bryr sig om slutresultatet ska man absolut vända sig till Bad & Rum.

Tack Tomas och Peter!

Marcus Läs mer
    2020-02-02 Bad & Rum svarar MARCUS S
    Hej Marcus!
    Tack för uppskattningen. Fint att ni är nöjda med vår insats. Välkommen tillbaks om du önskar hjälp framöver. MVH Peter
  • 2019-11-24

Kajsa G skrev om Bad & Rum
    Hej!

Vi renoverade ett badrum från grunden. Bad och rum gjorde ett utmärkt arbete som vi blev mycket nöjda med. Ett litet skönhetsfel i elinstallationen av badrumsskåpet rättades till snabbt. Läs mer
    2019-11-27 Bad & Rum svarar Kajsa G
    Hej Kajsa
    Tack för ditt fina omdöme. Fint att skönhetsfelet rättades till snabbt. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2019-11-24

Henrik S skrev om Bad & Rum
    Företaget Bad & Rum får våra varmaste rekommendationer. De var kunniga, punktliga, noggranna, effektiva och pålitliga. I vårt fall gällde det en badrumsrenovering och vi uppskattade verkligen deras engagemang och lyhördhet för våra materialval. Dessutom var de väldigt trevliga att ha att göra med, vilket onekligen är en fördel när de ska vara i ens bostad i flera veckor. Läs mer
    2019-11-27 Bad & Rum svarar Henrik S
    Hej Henrik
    Tack för det fina omdömet, det värmer. Ni var också trevliga att ha att göra med. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver. Mvh Peter
  • 2019-11-23

William J skrev om Bad & Rum
    Helrenovering av badrum inkl. byte av golvbrunn och förstärkning av väggarna. Mycket bra bemötande och genomgång. Arbetet utfördes av professionell och yrkeskunnig personal. Arbetet slutfördes enligt plan.
    Rekommenderas varmt och kommer gärna att använda firman igen.
    William Jones Läs mer
    2019-11-27 Bad & Rum svarar William J
    Tack för fint omdöme William, trevligt att du är nöjd med vår renovering. Välkommen åter om hjälp önskas. Mvh Peter
  • 2019-11-22

Tobias B skrev om Bad & Rum
    Bad och Rum gjorde ett utomordentligt bra jobb med att totalrenovera badrummet i vårt hus från 1910, som senast renoverades 1997. Vi helkaklade och la klinker på golvet med mönsterpassning och fris, vilket krävde bra hantverkskunnande och vi valde Bad och Rum därför att de i kontakterna gav ett bra och gediget intryck. Vi vägghängde kommod, vattenburen handdukstork, toalett och högskåp. Allt utfördes till full belåtenhet, i tid och till ett bra pris. Peter var mycket lyhörd och praktisk och bra på att förklara. Problem löstes snabbt och enkelt och alla underleverantörer av VVS-tjänster, exempelvis vattenburen golvvärme och elinstallationer gjordes i tid och korrekt. De saker som behövde efterinstalleras fixades som sig bör och på utsatt tid. Påpekas kan också att Bad och Rum inte alls hade den dyraste offerten. Ett seriöst företag som vi gärna anlitar igen! Läs mer
    2019-11-27 Bad & Rum svarar Tobias B
    Hej Tobias! Tack för den fina rekommendationen, glad att ni är nöjda med vår renovering. Välkommen åter om ni behöver hjälp framöver. Mvh Peter
  • Anna K

2019-11-22

Anna K skrev om Bad & Rum
    Dom gjorde om mitt badrum. Produktionstiden var beräknad till 3-4 veckor men dom var klara efter 3 veckor minus en dag. Det blev precis som jag ville ha det. En list blev skadad men den bytte dom snabbt och utan problem. Alla som var inne var mycket trevliga. Även toppen med ordentlig plan innan och bra dokumentation efteråt. Bra kommunikation under hela arbetet. Kan med gott samvete rekommendera dom. Läs mer
    2019-11-27 Bad & Rum svarar Anna K
    Hej Anna!
    Tack för det fina omdömet, det värmer att höra. Välkommen åter om du behöver hjälp framöver. Mvh Peter
    Anna K, Bad & Rum gillar detta
  • 2019-11-22

Margareta H skrev om Bad & Rum
    Totalrenovering av badrum.
    Utmärkt trevligt bemött.
    Noggrann offert
    Noggrant utförande.
    Hantverkaren Peter kom alltid på utsatt tid. Städade upp efter sig varje dag.
    Alla förväntnigarr infriades .
    Har rekommenderat företaget till andra. Läs mer
    2019-11-27 Bad & Rum svarar Margareta H
    Tack för uppskattningen Margareta, fint att du är nöjd. Välkommen att höra av dig igen om du behöver någon hjälp. Mvh Peter
  • 2019-07-03

Monica L skrev om Bad & Rum
    Helrenovering av badrum.
    Jag kontaktade Bad & Rum för offert gällande helrenovering av mitt badrum. Efter personligt besök fick jag offert och förslag på tidplan snabbt. Offerten var tydlig och bra.
    Arbetet genomfördes professionellt med väldigt bra och yrkeskunnig arbetsledning personal på plats. Mycket bra bemötande under hela arbetets gång.

Jag är mycket nöjd med utförandet och slutresultatet av renovering. Tidplanen hölls mycket bra. Mycket bra bemötande under hela processen.
    Jag kan varmt rekommendera Bad & Rum till andra som skall renovera sitt badrum. Läs mer
    2019-11-22 Bad & Rum svarar Monica L
    Tack för din fina recension Monika, det värmer. Välkommen att höra av dig igen om du önskar vår hjälp. MVH Peter
  • Kristina K

2019-05-10

Kristina K skrev om Bad & Rum
    En badrumsrenovering som gjordes mycket bra och och utan minsta strul med ett resultat som får mig att jubla. Allt gjordes mycket smidigt och professionellt, kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
    2019-11-22 Bad & Rum svarar Kristina K
    Tack Kristina för den positiva och uppskattande recensionen. Välkommen åter om du önskar hjälp framöver. MVH Peter
  • Mats L

2018-12-11

Mats L skrev om Bad & Rum
    Renovering av ett badrum.
    Mycket proffsigt där ledtider, samordning, färdigställande och prisuppgifter stämmer.
    Vi hade höga förväntningar att det skulle bli bra.
    När det var klart kunde jag bara njuta av resultatet. Läs mer
    2018-12-11 Bad & Rum svarar Mats L
    Tack för fin rekommendation Mats!
    Trevligt att ni är nöjda. Återkom gärna om ni behöver hjälp med något framöver. Mvh Peter o Martin
    Peter K, Bad & Rum gillar detta
  • 2018-12-03

Christina L skrev om Bad & Rum
    Renovering av badrum med utmärkt resultat. Professionell projektledare, inlyssnande och närvarande arbetsledare med lång erfarenhet och kompetens. Våra förväntningar var höga och de införlivades. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2018-12-10 Peter K svarar Christina L
    Tack för din fina rekommendation Christina, det värmer! Trevligt att ni är nöjda. Välkommen tillbaks om ni vill ha hjälp framöver. MVH Peter och Martin
    Bad & Rum, Peter K gillar detta
  • 2018-12-02

Britt-Marie H skrev om Bad & Rum
    Vi köpte en tillbyggnad och helrenovering av ett badrum. Företaget lämnade en snabb offert och ett förslag på tidplan. Duktiga och kunniga medarbetare som vet vad dom talar om och är yrkesskickliga som tycker om sitt jobb. Tidplanen hölls. Vi är nöjda och har rekommenderat företaget vidare. Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Britt-Marie H
    Tack för den fina recensionen Britt-Marie. Hör gärna av er igen om ni vill ha hjälp framöver.
    Mvh Peter och Martin

Gunnar J skrev om Bad & Rum
    Fullständig ombyggnad av badrum.
    Bra genomgång före köpet,snabb, bra och lättförstådd offert.
    Uppgift om när arbetet skulle börja och när det skulle vara klart, dessa tider hölls otroligt väl.
    Löpande information under bygget om hur det fortskred och vad som skulle göras. Information om någon inte dök upp och då varför. Tydlig information om vilka som skulle komma och från vilka firmor de kom, vvs och elektriker. Det var samma personer som kom regelbundet och gjorde sin uppgifter och inte en massa spring med alla möjliga.
    Bra avstämning och dokumentation när bygget var klart.
    Mina förväntningar uppfylldes helt, snyggt jobb och jag är supernöjd. En firma som jag kan rekommendera. Fick dem själ på rekommendation av min flickvän som byggde om sitt badrum med dem för drygt 10 år sedan. En stabil firma. Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Gunnar J
    Tack för den fina recensionen Gunnar. Trevligt att du är nöjd med vårt uppdrag. Välkommen åter om ni önskar hjälp med något framöver. Mvh Peter och Martin

Tim S skrev om Bad & Rum
    Bad&rum skulle flytspackla fixa tätskiktet samt sätta plattor i vårat nya badrum. Servicen har varit fantastisk från första minuten då Håkan (säljaren) kom hem till oss för att titta på jobbet ända till att arbetet var avslutat. Man är alltid lite nervös och orolig när man ska renovera hemma. Men vi är så otroligt nöjda med hur slutresultatet blev. Kan varmt rekommendera bad&rum till andra som ska renovera sitt badrum. Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Tim S
    Fint att ni är nöjda med vårt uppdrag hemma hos er Tim. Tack för den fina recensionen, det värmer! Hör gäna av er igen om ni önskar hjälp med något framöver.
    MVH Peter och Martin

Frank E skrev om Bad & Rum
    Beställde renovering av befintligt toa och duschrum med nytt tätskikt, nytt kakel, klinker på golv, toalett, tvättställ och glasad duschhörna!
    Man bilade för ny avloppsdragning samt ny vattendragning!
    Företaget var proffsigt i planering tillsammans med oss innan och vi fick en detaljerad tid och kostnadsplan innan start!
    Alla inblandade från företaget var både trevliga och verkade ha bra koll på vad dom pysslade med!
    Vi har rekommenderat företaget till grannar på gatan som även dom har anlitat företaget!
    Tider och kostnader höll man, så det blev inga överraskningar!
    Mao. Proffsigt gäng som jag gärna kan rekommendera!
    Vi är mycket nöjda med resultatet! Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Frank E
    Tack för den fina recensionen Frank, trevligt att ni är nöjda med vårt uppdrag. Välkommen åter om ni önskar hjälp med något framöver. MVH Peter och Martin
  • Patrik H

2018-11-30

Patrik H skrev om Bad & Rum
    Pålitliga, trevliga och utförde jobbet på överenskommen tid. Rekomenderas. Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Patrik H
    Tack för fin recension Patrik. Välkommen åter om ni önskar hjälp med något framöver.
    MVH Peter o Martin
  • Christian B

2018-11-29

Christian B skrev om Bad & Rum
    Jag köpte ett nytt badrum och dom var snabbt på plats för att kontrollera mitt gamla badrum så jag kunde få ett kostnads förslag.
    Jag har nog aldrig sett en person jobba så hårt som Peter på Bad o Rum.
    Snabba svar på mail och telefon vid synpunkter.

Har bara bra saker att säga om detta företag. Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Christian B
    Tack för din fina recension Christian. Glad att du gillar min insats och vår service, det värmer.
    Välkommen tillbaks om ni önskar hjälp med något framöver. MVH Peter
  • Anders A

2018-11-29

Anders A skrev om Bad & Rum
    Vi fick tips om Bad & Rum från vänner till oss som hade anlitat företaget för renovering av sitt badrum, och de hade varit nöjda.
    Så vi anlitade Bad & Rum för renovering av vårt badrum, vi fick ett hembesök där vi tillsammans gick igenom vad vi behövde, samt bra idéer till lösningar som vi själva inte tänkt på. En kort dit efter besöket fick vi en utförlig beskrivning av vad som skulle göras
    och vad det skulle kosta och när jobbet kunde påbörjas och avslutats. Jobbet flöt på och allt som lovades hölls, det som var extra tryggt var att det var samma hantverkare som jobbade under hela renoveringen. Och vi är mycket nöjda, det blev
    till och med bättre än vad vi tänkt oss. Så vi kan å det varmaste rekommendera Bad & Rum om du går i funderingar att renovera ditt eget Badrum.
    Med Vänlig hälsning Anders Axelsson Läs mer
    2018-12-02 Bad & Rum svarar Anders A
    Tack för fin recension Anders. Trevligt att du är nöjd med vårt uppdrag. Välkommen åter om ni behöver hjälp med något. Mvh Peter och Martin
    Peter K, Bad & Rum gillar detta
  • 2018-11-29

Marika G skrev om Bad & Rum
    Köpte hel badrumsrenovering. Först ett möte hemma hos mig med genomgång av hur jag hade tänkt mig renoveringen. Där fick jag en mängd bra information och tips på vad man bör tänka på, val av material och inredning etc.
    När sedan jobbet skulle utföras så tyckte jag nog ibland att det tog ganska lång tid, ibland hände inte så mycket på flera dagar. Jag är helt införstådd med att det tar lång tid mellan de olika momenten pga torktid och sådant, men ändå så kändes det tyvärr lite så att jag kände mig "bortglömd".
    Men ett stort plus var att jag alltid kunde kontakta projektledaren för frågor mm! Hantverkarna var noggranna, artiga, plockade undan efter sig så gott det gick.
    Allt jobb var utomordentligt utfört, det finns inte någon liten detalj som inte var perfekt, faktiskt. Så jag fick mitt drömbadrum och det blev exakt så som jag ville ha det!
    Kan varmt rekommendera Bad & Rum. Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Marika G
    Tack för en fin och utförlig recension Marika. Beklagar att du kände dig bortglömd. Vårt mål är att utföra ett jobb åt gången och att det inte ska bli långa väntetider, och det fungerar oftast bra. Denna gång körde det ihop sig lite pga omständigheter kring ett annat uppdrag samt sjukdom hos en av våra killar. Ledsen att det påverkade din renovering. Fint att det slutade väl och att du är nöjd med resultatet. Hör gärna av dig igen om du önskar hjälp med något framöver. MVH Martin
  • Sivert A

2018-11-28

Sivert A skrev om Bad & Rum
    Bad & Rum helrenoverade två av våra badrum. De var med i designprocessen från början och kom med tips vi aldrig tänkt på själva. Professionella trevliga svenska hantverkare som tog ansvar för och koordinerade hela arbetet

Vi hade höga förväntningar eftersom vi köpt kvalitet. Bad & Rum lyckades ÖVERTRÄFFA våra förväntningar på alla plan! TACK!!

Vi känner verkligen att vi fick valuta för pengarna och kan på det varmaste rekommendera denna firma! Läs mer
    2018-12-02 Peter K svarar Sivert A
    Tack för den fina recensionen Sivert, det värmer! Trevligt att vi lyckades överträffa era förväntningar. Välkomna tillbaks om ni önskar hjälp med något framöver.
    MVH Peter och Martin

Vintervägen 41, 169 54 Solna