Bad & Rum

Bad & Rum är ett 20 år gammalt företag med mycket erfaren och svensktalande personal. Vi är totalentreprenörer och hjälper till med både badrum och andra utrymmen.
Många företag riktar in sig på alla typer av beställare men vi på Bad & Rum har valt att specialisera oss på att utföra uppdrag till privatpersoner och bostadsrättsföreningar.
Vår badrumsrenovering innebär att vi gör allt från att sätta kakel, klinker, lägga golvmattor, dra el, montera badrumsbelysning, golvvärme, VVS och mycket annat.

För oss är ett fint bemötande och kvalité det viktigaste och det är något som vi aldrig tummar på. Vi är certifierade av Byggkeramikrådet och Golvbranschens våtrumskontroll och utför arbetet så att du kan känna dig trygg under hela arbetets gång och efter. Våra underleverantörer inom VVS har Säker vatten behörighet och elfirman har Säker el behörighet.

Hör av dig till oss om du vill att vi kommer hem till dig för ett kostnadsfritt hembesök och ser hur just du vill ha det hemma hos dig.

Läs vad 55 kunder tycker om Bad & Rum 2

• 2021-09-07
    Vi rekommenderar verkligen Bad och Rum i Mälardagen. De har varit pålitliga, lösningsorienterade och resultatet på arbetet har blivit mycket bra. De är kunniga hantverkare i ordets rätta bemärkelse och har förutom nytt badrum, hall och gästtoalett. Hjälpt oss att renovera och bevara ett originalkök från 60-talet.
  • 2021-09-05
    Vi har bara haft en mycket bra upplevelse av företaget. Bra kommunikation och ett mycket bra hantverk. Vi kommer anlita företaget för ytterligare en renovering och vi rekommenderar företaget till våra vänner.
  • 2021-09-02
    Mycket trevligt bemötande! Renoveringen av vårt badrum flöt på enligt plan och blev proffsigt utförd!
  • 2021-06-09
    Renovering av badrum och tvättstugan. Mycket trevligt och proffsigt bemötande under hela projekten inkl förslag på lösningar till det bättre. Anlitade rum&bad på rekommdation och hade med detta högt ställda förväntningar. Några missar gjordes som resulterar i att jag inte ger högt betyg.
  • 2021-06-08
    Renoverade badrum på landet. Mycket bra utfört arbete, höll tidsplanen och leverans. Trevlig bemötande.
    Hej Laura! Tack för rekommendationen! Vad fint att ni är nöjda med vår insats.
  • 2021-06-08
    Renovering av badrum inkl flytt av vägg. Vi blev mycket väl bemötta och företaget visade lyhördhet för korrigeringar under byggets gång. Bygget genomfördes inom utsatt tid och den huvudansvarige på plats var mycket kunnig och en trevlig bekantskap. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med att vi valde Bad & Rum för detta projekt.
    Hej Sylvia!
    Tack för rekommendationen! Vad fint att ni är nöjda med vår insats.
  • 2021-06-08
    Mycket bra från start till slut.
    Finns inget att anmärka på en firma jag varmt kan rekommendera.
    Renovering av badrum
    Bemötandet var mycket bra
    Förväntningarna var också 100
    Allt blev skitbra
  • 2021-06-07
    Helrenovering av vårt badrum och det blev precis så fint som vi önskade. Jättetrevliga hantverkare och noggrann dokumentation. Kan verkligen rekommenderas!
  • 2021-06-07
    Jag köpte en totalrenovering av badrum, med flytt av vägg, ny inredning och kakel och klinker. Arbetet utfördes professionellt och i nära kontakt med mig. Jag är mycket nöjd med resultatet, det blev precis som jag tänkt mig.
  • 2021-01-20
    Andra gången vi anlitat bad & rum. Super!
    Tack för uppskattningen Ole! Fint att ni är nöjda. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver. MVH Peter Bad & Rum
    Funkade smidigt och bra
    Bra bemötande och genomförande
    Hej Erik! Tack för rekommendationen! Vad fint att ni är nöjda med vår insats.
  • 2021-01-20
    Renoverade badrummet och resultatet blev fantastiskt, samt process och kommunikation inför och under arbetets gång.
    Hej Sofie! Trevligt att ni är nöjda. Tack för den fina rekommendationen, det värmer! Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2021-01-18
    Vi är mycket nöjda med deras arbete och bemötande. Med vänlig hälsning
    Jan Emmervall
    Hej Jan
    Tack för fin rekommendation. Fint att ni är nöjda med vår insats. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2021-01-14
    Vi fick höra om Bad_rum av bekanta. Hade initialt kontakt med Peter som gav ett mycket förtroendeingivande intryck.
    Ansvarig för jobbet blev Thomas, som gjorde ett utmärkt jobb. Lösningar diskuterade vi efter hand. Slutresultatet blev vi mycket nöjda med.
    Hej Monica
    Vad trevligt att vi levde upp till era förväntningar och att rekommendationen från era bekanta ledde till ett uppdrag hos er. Fint att ni är nöjda med slutresultatet. Välkomna åter om ni önskar hjälp framöver! MVH Peter
  • 2021-01-04
    Vi fick offert och sen bara peka i kataloger vad vi ville ha. Peter beställde åt oss. De höll tidsplanen och kostnad. Vi hade en läcka mitt under arbetet som vi upptäckte på en helg. Trots att det var helg fick vi tag i dem och fick hjälp.

Jag trodde det skulle vara krångligt att göra om badrum men det var enkelt.
    Hej Daniel
    Tack för fin rekommendation. Fint att ni är nöjda med renoveringen, Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver. MVH Peter
  • 2020-10-07
    Bad och Rum gjorde en helrenovering av ett mindre badrum hos oss. Fint bemötande hela vägen, vi fick råd och stöd och allt sköttes proffsigt. Mycket nöjda!
    Hej Emelie
    Tack för en fin rekommendation, det värmer! Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-10-04
    Renovering av badrum samt kakel i kök. Supernöjda! Resultatet blev väldigt bra. Allt gick snabbt och smidigt. Vi är väldigt nöjda med Peter!
    Hej Maja
    Trevligt att ni är nöjda med vårt uppdrag hos er. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver!
  • 2020-10-04
    Jättenöjd med badrumsrenovering en. Trevligt och proffsigt bemötande av alla. Noggrann offert och super nöjd med arbetet dom gjorde.
    Hej Susanne
    Vad trevligt att ni är nöjda med badrumsrenoveringen. Välkommen åter om hjälp önskas framöver. MVH Peter
  • 2020-10-03
    Utmärkt och proffsigt bemötande. Snabbt och effektivt arbete. Min ”lilltoa” blev jättebra. Kan varmt rekommendera dem.
    Hej Jocke
    Tack för fin rekommendation,, det värmer! Välkommen åter om du önskar hjälp framöver.
  • 2020-10-03
    Noggranna, professionella trevliga och höll tidsplanen. Allt för ett bra pris. Rekommenderas varmt!
    Hej Martina
    Vad trevligt att du är nöjd med vår renovering. Välkommen åter om hjälp önskas framöver.
  • 2020-10-02
    Dom renoverade vårt badrum. Vi fick bra kontakt redan från början och hela vägen genom renoveringen. Tycker att det blev precis som vi hade hoppats. Trevliga hantverkare och vi kan verkligen rekommendera detta företag.
    Hej Agneta
    Trevligt att vi levde upp till era förväntningar. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-10-01
    Renovering av badrum.
    Blev proffsigt och engagerat bemött.
    Förväntningarna levde de upp till. Bra, enkla och hjälpsamma. Följde tidsplanen väl. Gjorde ett proffsig jobb. Rekommenderar dem.
    Hej Maud
    Tack för en fin rekommendation, det värmer! Välkommen åter om ni önskar hjälp en annan gång. MVH Peter
  • 2020-07-04
    Tydlig offert/avtal, välorganiserat arbete och utfört enligt plan med bra kommunikation. Resultat, kvalitet mycket bra & enligt våra förväntningar/förhoppningar. Alla som arbetade med & i renoveringen var mycket trevliga. Det var en omfattande totalrenovering av 12 m2 badrum som vi är mycket nöja med. Rekommenderas!
    Hej Mikael
    Tack för den fina rekommendationen. Trevligt att ni är nöjda. Välkommen åter om ni önskar hjälp med någon renovering framöver.
  • 2020-06-30
    Trevliga o skickliga. Löste problem när jag kom med önskemål. Kan absolut rekommendera dem om jag behöver renovera fler badrum.
    Tack Peter för ett utmärkt jobb.
    Hej Lotta! Tack för en fin rekommendation, det värmer. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver!
  • 2020-06-30
    Jättenöjd med min badrumsrenovering och alla kontakter med Peter samt underleverantörer som elektriker, målare och rörmokare. Rekommenderar verkligen företaget till alla som vill renovera badrum! Fick snabb återkoppling, realistisk feedback på vad som som var möjligt och inte var möjligt och ett stort plus var att tidsplanen höll.
    Hej Jasmina
    Tack för fin rekommendation. Kul att ni är nöjda med vår insats. Vi kommer gärna tillbaks om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-05-22
    Trevliga, duktiga och vi är jättenöjda med slutresultatet!
    Hej Niclas
    Tack för omdömet! Trevligt att ni är nöjda med vår renovering. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-05-18
    Peter Kangasharju gjorde ett jättebra arbete och var väldigt servicevänlig och förtroendefull. Korrekt i informationen och pålitlig. Kan absolut rekommenderas.
    Hej Ove
    Tack för ett trevligt omdöme. Fint att du är nöjd! Välkommen åter om du önskar hjälp framöver.
  • 2020-05-18
    Gjorde om en helt badrum. Bad&rum beställde material, allt vi behövde göra var att peka i en katalog. Arbetet tog tre veckor, vi fick en tidsplan och den höll dom. Priset var överenskommet och inga överraskningar där.

Jag kommer anlita Peter till vårt andra badrum.
    Hej Daniel!
    Tack för ditt fina omdöme. Trevligt att allt var till belåtenhet. Vi återkommer gärna!
  • 2020-03-05
    Vi gjorde om två badrum i följd, och var fullständigt trygga med att ha Peter och hela hans team hos oss. Kompetens i hela ledet, bra sammanhållet och framför allt utmärkt resultat. Och så hade vi trevligt ihop.
    Hej Eva-Maria
    Tack för den fina rekommendationen, det värmer. Instämmer i att det var trevligt att jobba hos er. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-02-06
    Vi gjorde en badrumsrenovering. Och det gjordes fantastiskt bra. Vi är supernöjda.
    Hej Åsa
    Tack för rekommendationen. Trevligt att ni är nöjda. Välkomna tillbaks om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-02-03
    Mitt minimala badrum med utmaningar att få plats med allt jag önskade fixade Peter m fl på ett förträffligt sätt.

Peter besitter ett hantverkskunnande som kändes tryggt från start till mål och han var alltid tillgänglig och tillmötesgående. Jag kan varmt rekommendera Bad & Rum.
    Hej Lovisa!
    Tack för en jättefin rekommendation, det värmer!
    Välkommen åter om du önskar hjälp en annan gång.
  • 2020-02-02
    Vi köpte offert på helrenovering av vårt badrum och processen kändes väldigt smidig från första hembesök till färdigt resultat.
    En mycket konkurrenskraftig offert som höll priset in i mål. Arbetet uppskattades ta 3-4 veckor och tiden hölls. Projektledaren och plattsättaren Peter skötte löpande information väldigt bra och något vi verkligen uppskattade var att kontakten om vi ville något extra funkade utmärkt via telefon och mejl. Snabb och trevlig återkoppling.
    Vi är supernöjda med arbetet och älskar vårt nya fina badrum! Vi rekommenderar verkligen Bad & Rum till folk som går i tankarna av att renovera badrum!

Per & Hanna
    Hej Per
    Tack för fin rekommendation, det känns bra att ni är nöjda. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2020-02-02
    Helt nytt badrum. Genomfördes i den tid som sagts till som det verkar fullgod kvalitet. Alltid trevligt bemötande.
    Hej Lena
    Tack för att du tog dig tid att skriva en fin rekommendation, det värmer. Välkommen åter om du önskar hjälp framöver.
  • 2020-01-07
    Badrumarenoveringen gick smidigt och snabbt tack vare Peter och hans företag. Tydlig och enkel kommunikation med bra klargörande om vad som ingick i priset. Flexibel på att göra förändringar i upplägget vid behov. Klart inom utsatt tid och vi är supernöjda med resultatet.
    Hej Susanna!
    Tack för den fina rekommendationen, det värmer. Återkom gärna om ni önskar hjälp med någon annan renovering. MVH Peter
  • 2020-01-02
    Hej!

Jag har anlitat Bad & Rum vid två olika tillfällen, och fick båda gångerna ett otroligt proffsigt intryck, bemötande och slutresultat. En mycket tydlig projektplan fanns också med från början så att båda parter var överrens om vad som ingick och ej, så att det inte blev några konstigheter.

Förutom att jag är jättenöjd med resultatet så är jag framförallt extra nöjd med att det har varit en sådan bra kommunikation genom hela renoveringen - både i form av tidsplaner, praktiska lösningar efter möjlighet på plats.

I det andra badrummet var det väldigt litet spelrum för att kunna få in tvätt & tork-stapel, vilket de såg till att lösa så det gick in genom att flytta & vinkla väggar efter behov.

Om man vill hitta ett företag som genomstrålar yrkesstolthet, proffsighet och som verkligen bryr sig om slutresultatet ska man absolut vända sig till Bad & Rum.

Tack Tomas och Peter!

Marcus
    Hej Marcus!
    Tack för uppskattningen. Fint att ni är nöjda med vår insats. Välkommen tillbaks om du önskar hjälp framöver. MVH Peter
  • 2019-11-24
    Hej!

Vi renoverade ett badrum från grunden. Bad och rum gjorde ett utmärkt arbete som vi blev mycket nöjda med. Ett litet skönhetsfel i elinstallationen av badrumsskåpet rättades till snabbt.
    Hej Kajsa
    Tack för ditt fina omdöme. Fint att skönhetsfelet rättades till snabbt. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver.
  • 2019-11-24
    Företaget Bad & Rum får våra varmaste rekommendationer. De var kunniga, punktliga, noggranna, effektiva och pålitliga. I vårt fall gällde det en badrumsrenovering och vi uppskattade verkligen deras engagemang och lyhördhet för våra materialval. Dessutom var de väldigt trevliga att ha att göra med, vilket onekligen är en fördel när de ska vara i ens bostad i flera veckor.
    Hej Henrik
    Tack för det fina omdömet, det värmer. Ni var också trevliga att ha att göra med. Välkommen åter om ni önskar hjälp framöver. Mvh Peter
  • 2019-11-23
    Helrenovering av badrum inkl. byte av golvbrunn och förstärkning av väggarna. Mycket bra bemötande och genomgång. Arbetet utfördes av professionell och yrkeskunnig personal. Arbetet slutfördes enligt plan.
    Rekommenderas varmt och kommer gärna att använda firman igen.
    William Jones
    Tack för fint omdöme William, trevligt att du är nöjd med vår renovering. Välkommen åter om hjälp önskas. Mvh Peter Bad & Rum
  • 2019-11-22
    Bad och Rum gjorde ett utomordentligt bra jobb med att totalrenovera badrummet i vårt hus från 1910, som senast renoverades 1997. Vi helkaklade och la klinker på golvet med mönsterpassning och fris, vilket krävde bra hantverkskunnande och vi valde Bad och Rum därför att de i kontakterna gav ett bra och gediget intryck. Vi vägghängde kommod, vattenburen handdukstork, toalett och högskåp. Allt utfördes till full belåtenhet, i tid och till ett bra pris. Peter var mycket lyhörd och praktisk och bra på att förklara. Problem löstes snabbt och enkelt och alla underleverantörer av VVS-tjänster, exempelvis vattenburen golvvärme och elinstallationer gjordes i tid och korrekt. De saker som behövde efterinstalleras fixades som sig bör och på utsatt tid. Påpekas kan också att Bad och Rum inte alls hade den dyraste offerten. Ett seriöst företag som vi gärna anlitar igen!
    Hej Tobias! Tack för den fina rekommendationen, glad att ni är nöjda med vår renovering. Välkommen åter om ni behöver hjälp framöver. Mvh Peter Bad & Rum
  • 2019-11-22
    Dom gjorde om mitt badrum. Produktionstiden var beräknad till 3-4 veckor men dom var klara efter 3 veckor minus en dag. Det blev precis som jag ville ha det. En list blev skadad men den bytte dom snabbt och utan problem. Alla som var inne var mycket trevliga. Även toppen med ordentlig plan innan och bra dokumentation efteråt. Bra kommunikation under hela arbetet. Kan med gott samvete rekommendera dom.
    Hej Anna!
    Tack för det fina omdömet, det värmer att höra. Välkommen åter om du behöver hjälp framöver. Mvh Peter
    Totalrenovering av badrum.
    Utmärkt trevligt bemött.
    Noggrann offert
    Noggrant utförande.
    Hantverkaren Peter kom alltid på utsatt tid. Städade upp efter sig varje dag.
    Alla förväntnigarr infriades .
    Har rekommenderat företaget till andra.
    Tack för uppskattningen Margareta, fint att du är nöjd. Välkommen att höra av dig igen om du behöver någon hjälp. Mvh Peter Bad & Rum
  • 2019-07-03
    Helrenovering av badrum.
    Jag kontaktade Bad & Rum för offert gällande helrenovering av mitt badrum. Efter personligt besök fick jag offert och förslag på tidplan snabbt. Offerten var tydlig och bra.
    Arbetet genomfördes professionellt med väldigt bra och yrkeskunnig arbetsledning personal på plats. Mycket bra bemötande under hela arbetets gång.

Jag är mycket nöjd med utförandet och slutresultatet av renovering. Tidplanen hölls mycket bra. Mycket bra bemötande under hela processen.
    Jag kan varmt rekommendera Bad & Rum till andra som skall renovera sitt badrum.
    Tack för din fina recension Monika, det värmer. Välkommen att höra av dig igen om du önskar vår hjälp. MVH Peter Bad & Rum
  • 2019-05-10
    En badrumsrenovering som gjordes mycket bra och och utan minsta strul med ett resultat som får mig att jubla. Allt gjordes mycket smidigt och professionellt, kan varmt rekommendera detta företag.
    Tack Kristina för den positiva och uppskattande recensionen. Välkommen åter om du önskar hjälp framöver. MVH Peter Bad & Rum
  • 2018-12-11
    Renovering av ett badrum.
    Mycket proffsigt där ledtider, samordning, färdigställande och prisuppgifter stämmer.
    Vi hade höga förväntningar att det skulle bli bra.
    När det var klart kunde jag bara njuta av resultatet.
    Tack för fin rekommendation Mats!
    Trevligt att ni är nöjda. Återkom gärna om ni behöver hjälp med något framöver. Mvh Peter o Martin
  • 2018-12-03
    Renovering av badrum med utmärkt resultat. Professionell projektledare, inlyssnande och närvarande arbetsledare med lång erfarenhet och kompetens. Våra förväntningar var höga och de införlivades. Vi är mycket nöjda.
    Tack för din fina rekommendation Christina, det värmer! Trevligt att ni är nöjda. Välkommen tillbaks om ni vill ha hjälp framöver. MVH Peter och Martin Bad & Rum
  • 2018-12-02
    Vi köpte en tillbyggnad och helrenovering av ett badrum. Företaget lämnade en snabb offert och ett förslag på tidplan. Duktiga och kunniga medarbetare som vet vad dom talar om och är yrkesskickliga som tycker om sitt jobb. Tidplanen hölls. Vi är nöjda och har rekommenderat företaget vidare.
    Tack för den fina recensionen Britt-Marie. Hör gärna av er igen om ni vill ha hjälp framöver.
    Mvh Peter och Martin
  • 2018-11-30
    Fullständig ombyggnad av badrum.
    Bra genomgång före köpet,snabb, bra och lättförstådd offert.
    Uppgift om när arbetet skulle börja och när det skulle vara klart, dessa tider hölls otroligt väl.
    Löpande information under bygget om hur det fortskred och vad som skulle göras. Information om någon inte dök upp och då varför. Tydlig information om vilka som skulle komma och från vilka firmor de kom, vvs och elektriker. Det var samma personer som kom regelbundet och gjorde sin uppgifter och inte en massa spring med alla möjliga.
    Bra avstämning och dokumentation när bygget var klart.
    Mina förväntningar uppfylldes helt, snyggt jobb och jag är supernöjd. En firma som jag kan rekommendera. Fick dem själ på rekommendation av min flickvän som byggde om sitt badrum med dem för drygt 10 år sedan. En stabil firma.
    Tack för den fina recensionen Gunnar. Trevligt att du är nöjd med vårt uppdrag. Välkommen åter om ni önskar hjälp med något framöver. Mvh Peter och Martin Bad & Rum
  • 2018-11-30
    Bad&rum skulle flytspackla fixa tätskiktet samt sätta plattor i vårat nya badrum. Servicen har varit fantastisk från första minuten då Håkan (säljaren) kom hem till oss för att titta på jobbet ända till att arbetet var avslutat. Man är alltid lite nervös och orolig när man ska renovera hemma. Men vi är så otroligt nöjda med hur slutresultatet blev. Kan varmt rekommendera bad&rum till andra som ska renovera sitt badrum.
    Fint att ni är nöjda med vårt uppdrag hemma hos er Tim. Tack för den fina recensionen, det värmer! Hör gäna av er igen om ni önskar hjälp med något framöver.
    MVH Peter och Martin
  • 2018-11-30
    Beställde renovering av befintligt toa och duschrum med nytt tätskikt, nytt kakel, klinker på golv, toalett, tvättställ och glasad duschhörna!
    Man bilade för ny avloppsdragning samt ny vattendragning!
    Företaget var proffsigt i planering tillsammans med oss innan och vi fick en detaljerad tid och kostnadsplan innan start!
    Alla inblandade från företaget var både trevliga och verkade ha bra koll på vad dom pysslade med!
    Vi har rekommenderat företaget till grannar på gatan som även dom har anlitat företaget!
    Tider och kostnader höll man, så det blev inga överraskningar!
    Mao. Proffsigt gäng som jag gärna kan rekommendera!
    Vi är mycket nöjda med resultatet!
    Tack för den fina recensionen Frank, trevligt att ni är nöjda med vårt uppdrag. Välkommen åter om ni önskar hjälp med något framöver. MVH Peter och Martin Bad & Rum