Bauhaus & Co KB

Alltid aktuella och förmånliga - BAUHAUS interneterbjudanden

Läs vad 8 kunder tycker om Bauhaus & Co KB

• Inger E
    Inger E skrev om Bauhaus & Co KB
    Jag undrar om detta är en kvarleva från Östtyskland.

Köpte varor, de slog in helt fel i kassan, såg det när jag betalt. De kunde inte rätta det, utan fick gå med min kundvagn ut och en annan del, stå i lång lång kö, när det är min tur, så är det värsta byråkratin. Efter en vecka hade jag inte fått tillbaka pengarna. Ringer deras kundtjänst, som säger jag måste åka till varuhuset.

Samma öststatskö igen - väl kommer jag fram. Det slutar med de ska återkomma till mig och undersöka det. Fortfarande efter 1 månad har de inte återkommit och inga pengar tillbaka. Nu är det inget jättebelopp 783 kr, men ändå. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om Bauhaus & Co KB
    Bedrövligt är bara förnamnet

Jag och min partner köpte spegel, handfat och kommod och installationspaket till allt detta via Bauhaus Bromma den 26 november 2017. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Efter fem månader och över 50 kontakter är installationen fortfarande inte klar.

Vi började dokumentera allt detta den 20 april, varför en del av kontakterna från december-april inte finns med. Totalt rör det sig om minst 24 mail till Bauhaus, varav 10 där svar uteblivit eller kommit upp till en månad efter att de skickats, minst 12 samtal utan svar eller respons, 8 samtal där vi kommit fram eller blivit uppringda. Gällande installationsfirman har vi ringt till dem 12 ggr och fått svar 6 ggr, samt blivit uppringd en gång. Summa summarum rör det sig om MINST 56 kontakter eller kontaktförsök under fem månaders tid. Helt oacceptabelt, och obegripligt för ett företag med slogan ”När det måste bli bra”. Som konsument är detta faktiskt det allra sämsta jag varit med om i hela mitt liv. Bedrövligt.
    8 januari var hantverkare hos oss första gången. När han är färdig med installationen upptäcker jag att spegeln är trasig i vänster hörn samt sitter för högt. Hantverkarens förklaring är ”Den var så när jag öppnade paketet och jag glömde säga det till dig”. Sedan dess har vi försökt få detta löst.

16 januari påstod reklamationsavdelningen att en ny spegel var beställd. 5 februari mailar vi och undrar hur det går med spegeln då det ska vara tre veckors leveranstid. 8 mars får vi veta att spegeln inte är beställd då jag ringer till Bauhaus. Samma dag får vi ett mailsvar på mailet vi skickade den 5 februari.
    Den 29 mars informerar vi Bauhaus via mail om att spegeln kommit. Den 6 april ringer jag och då har Bauhaus ”precis kollat på ärendet”. Ny installation bokas till 20 april. Hantverkaren anländer 1 timme och 15 minuter sent och lyckas slita sönder två kakelplattor i badrummet varför installationen måste avbrytas. Vi ringer och mailar till Bauhaus samma dag ang. kaklet, samt flera gånger både 25 och 26 april, men får respons först den 27 april.

Kakelsättaren bokas in till den 28 april mellan 9 och 10. Kl. 10:21 ringer vi installationsfirman som säger att kakelsättaren är på kontoret och kommer snart, varpå vi får förklara att de inte kan komma eftersom vi hade andra planer för dagen, vilket de var informerade om i förväg. Ny installation bokas till 2 maj kl. 7.00. 7:38 idag börjar vi jaga installationsfirman då ingen kommit, får gradvis fram till kl. 8:54 veta att nån är sjuk, att det är han som skulle till oss, men att de kan komma i eftermiddag. Då vi båda två har andra åtaganden i livet än att vänta på kakelsättare och spegelmontörer är ny tid bokad till imorgon kl. 17. Fortsättning följer… Läs mer
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Bauhaus & Co KB
    Usel service trots att vi visste vad vi ville ha. Alltid för lite personal och många lagervaror var slut. Strul I kassan och med bauhauskort. Åkte till Järfälla efter 4 ggr I Bromma och där fanns gott om personal och allt vi behövde på lager. Läs mer
  • Csilla P
    Csilla P skrev om Bauhaus & Co KB
    Vi är oerhört besvikna. Vi köpte 5 varor. 4 av de var fel pris. Det betydde att vi blev felräknade med 440:-. Naturligtvis inte på kundens förmån, utan tvärtom. Behövde stå i två köer, först vid kassan, sedan vid informationen för att få tillbaka pengarna. Tidigare har vi varit med liknande fel flera gånger. Kolla Dina varors priser noggrann i Bauhaus, annars betalar man nästan dubbelt för varje vara! Läs mer
  • Jay W
    Jay W skrev om Bauhaus & Co KB
    Har allt jag någonsin har önskat mig. Bra prissättning och kunnig personal. Läs mer
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Bauhaus & Co KB
    Väldigt stort utbud och hyfsat billigt, allt beroende på vad du köper. Proffsmaskiner är något billigare än på andra affärer, men förvänta dig inte halva priset. Det fina är att det finns riktigt billiga grejer som kan vara svinbra, t ex klinker för 79 kr/kvm. Du kan glömma att få bra hjälp eftersom det här nästan uteslutande jobbar en massa kids som inte kan någonting. Om det finns någon att fråga alls, det vill säga. Många gånger finns det EN person som ska serva en hel avdelning, ofta finns det ingen alls att fråga.

Vet du vad du behöver är det toppen. En annan fin sak med stora varuhuskedjor är att de inte bråkar om du vill byta något som har gått sönder. Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Bauhaus & Co KB
    Detta kan vara min vision av helvetet på jorden; i alla fall en lördagseftermiddag. Hålögda suburbians som sondmatats med gör-det-själv-program på någon reklamfinansierad tevekanal. Lyckliga och lyckade småbarnsfamiljer som baxar runt sina liv och drömmer om den enkla tillvaron i det gröna; men för att komma dit måste vi först bara rama in allt i riktigt mycket naturskönt jox så alltihop känns äkta och genuint; precis som på teve och i glossy-paper-magazinen. Läs mer
    Fredrik G gillar detta
  • Elina E
    Elina E skrev om Bauhaus & Co KB
    Nya Bauhaus i Bromma är ett stort byggvaruhus. Enligt reklamen ska man kunna köra bil inne i affären, men det är i så fall i plankdelen.Jag handlar rätt så mycket på bauhaus. Älskar deras lampor, tavlor och även alla deras blommor. Köpte alla mina uteplantor och frön på Bauhaus förra året och de höll jättebra kvalitét. Dessutom har de lite då och då specialpris på varor till hemmet. Har bland annat köpt innerdörrar och duschhörna kanonbilligt här. Bra service både i kassorna och personalen på golvet. Läs mer

Bästa byggvaruhusen i Stockholm:

Marie L Marie L tycker:
“Perfekt samordning och logisti...” Läs mer