Läs vad 451 kunder tycker om Rörmannen i Bromma AB 2

• 2021-01-18
    Installation av köksblandare hos äldre släkting under pandemin. Trots visst trassel vid första digitala kontakten bemöttes jag vänligt och proffsigt både via mejl och vid själva installationen.
  • 2021-01-18
    Har vattenburen värme, där ett rum slutat funka, dom var lätta att ha att göra med och kom snabbt över och fixade provisoriskt spbjag fick varmt igen samt beställde hem reservdelar som dom vid ett senare tillfälle kom förbi och monterade, supernöjd, jag har även anlitat Rörmannen tidigare när jag inte fick varma golv och fick fin hjälp även då, trevliga och hjälpsamma.
    Tackar Ann för ert omdöme! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2021-01-04
    Väldigt kunniga och strukturerade. Löser stora som små jobb. Rekommenderas!
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Richard för ert omdöme! Nästa fredag hoppas vi kunna fortsätta hos er ifall kommunen nu bytt ventilen ute i gatan. Kommande A samt B ventil Mao. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-28
    Reservdel till fjärrvärmecentral. Fungerade bra.
    Tackar Staffan för ert omdöme :) Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-27
    Uppdrag: laga & rensa och spola avlopp med stopp i
    Bra bemötande
    Rören under diskbänken lagade
    Avloppet spolades inte, men kom igång med varmt vatten
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Lennart för att ni tog er tid att formulera ett omdöme om oss. Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2020-12-27
    Jätte bra service, snabba svar och lösningar
    Tackar Anders för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Fick hjälp med ett "dött" element. Mycket trevligt
    bemötande. Felet avhjälptes direkt samt jag fick
    också hjälp med att öka effekten på övriga element.
    Rekommenderas varmt.
  • 2020-12-25
    Snabbt byte av kökskran direkt samma dag. Fick tips att sänka temp på varmvatten vilket sparar en slant. Mycket profesionellt utförande
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Bengt för ert omdöme! Har vi en lucka i tid och schema, så försöker vi alltid kunna erbjuda snabb tid och hjälp. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-25
    Akut problem med varmvattentanken, vilket en granne hjälpt mig att upptäcka. Besök samma dag som jag ringde och åtgärdat med ny värmeanläggning dagen efter! Snabbt och effektivt. Får nu bra värme från radiatorer. Otroligt bra. Kanske lite tur också!
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Ingegerd! Men 10st montörer så kan vi många gånger styva om lite i schema och planering, och varmvatten är något vi prioriterar! Felsökning samma dag, och utbyte/installation dagen efter. Svar Ja, lite tur i detta ärende att flexibiliteten fanns ändå. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-24
    Tillförlitliga, snabba och bra på alla sätt o vis
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Björn för ert omdöme. Önskar er ett gott slut på 2020. Mvh Ronnie Ericsson, Rörmannen i Bromma AB

• 2020-12-17
    Totalentrepenad. Nibe 750 + acktank + bef solpaneler och Daikin multi luft-luft vp. Installationerna gjordes mycket proffsigt, är helt nöjd., är inte helt genomfört och besiktigat pga av Coronan.

Väldigt väl bmött.

Så jag får återkomma när allt är klart med slutomdömmet.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Karl! Avstämning igen till våren 2021 hörde jag (slutbesiktning). Tänk på betalningsprincipen som Skatteverket beslutat om, rotavdrag på det årtal slutbetalning sker. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2020-12-17
    Svårt att få kontakt. Vi behövde hjälp med et litet problem i badrummet, de kom förbi och försökte overtyga oss att problement var löst efter 1 min de var i badrummet. Det var föstås inte löst. Ringde dem igen, de lovade att ringa tillbaka, men det aldrig hände. Fick en saftig faktura ändå efter jag redan fixade problemet själv. Till slut fick jag en rabatt efter jag föhandlade för det.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hejsan! Uppdraget till er; Vi har problem med lukt i badrummet, men vi är inte helt säkert varifrån det kommer (kanske en trasig sifon). Felsökning golvbrunn, avlopp runt tvättställ samt avlopp runt WC stol. Det handlade Mao. om en felsökning, och oklar anledning till lukt. En faktura på hela 998kr inkl. moms netto efter rotavdraget. Vi kom samma vecka som ni tog kontakt med oss. Och ifall du kollar vår mailväxling så har ni fått svar på samtliga mail ni sänt, redan samma dag. Oavsett veckodag. Alla frågor är besvarade. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-12
    Kan sitt jobb utomordentligt bra
    Tackar Colgate för ett fint samarbete! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-12
    Snabb hjälp och proffsigt bemötande.
    Tackar Barbro för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-12
    Bytte frånluftvärmepump. Fick bra återkoppling och råd kring produkt. Även tydlig tidplan när leverans skulle komma (utlovad tid stämde). Proffsig installation både av frånluftvärmepump och elektriker. Rent och snyggt efter installation samt bra beskrvning hur man ska använda produkten.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Patrik för ert detaljerade omdöme. Exakt så önskar man att projektet rullar! Från A till Ö. Glöm inte rengöra filtret 1 gång/kvartalet samt byta ut det 1 gång/året. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-10
    Jag behövde en auktoriserad rörmokare för att koppla in en bänkdiskmaskin.

Jag blev oerhört bra bemött och allt gick supersmidigt.

Förväntningarna jag hade var att Rörmannen i Bromma AB skulle koppla in min bänkdiskmaskin och det gjorde dem.

Jag ringde en första gång och fick prata med Ronnie (tror jag).
    Efter samtalet skickade jag några bilder via mail och fick direkt ett uppskattat pris och förslag på dag när arbetet kunde utföras.
    Rörmokaren kom den uttalade dagen och tiden, bytte en liten skruv (?), satte i sladden i kontakten och sen var det klart.
    Jag tror rörmokaren var hos mig i fem minuter totalt.
    Det blev en minidebitering och jag blev nöjd.
    Tackar Mikael för ert detaljerade omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-10
    Snabb hjälp med byte av stam. Rent, prydligt och exemplariskt utfört hantverk. Mycket trevliga att ha att göra med.
    Tackar Frank! Välkommen som kund till oss på Rörmannen. Mvh Ronnie

Pålitliga
    Punktliga
    Måna om en långsiktig relation
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Mattias! Just långa relationer är faktiskt det viktigaste. Då ser vi vem som gjort vad, sist på plats. Detta sparar oss tid, och er pengar. Vi behöver Ej felsöka samma sak igen, utan kan läsa tillbaks. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2020-12-10
    Det gör bra jobb på tid, ligger prismässigt lite högre än andra, men inget strul.
    Tackar Jonas för ett ärligt samt korrekt omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-10
    Jag har anlitat Rörmannen många gånger, jag uppskattar att de är lättillgängliga och kommer inom några dgr. En gång blivit besviken, en sommar då de skickade två rörmokare till arbete där det alldeles uppenbart räckte med en person, vilket ledde till häftig överdebitering. Efter påpekande fick jag rättelse och ny faktura, men det gav lite besk eftersmak.... Annars har jag varit nöjd!
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Eva för lite fin feedback! Gällande beslut vid bokning 1-2 montörer så kan detta ibland vara svårt att avgöra, och ibland enkelt ifall heta arbeten t.ex. (brandvakt). Naturligtvis försöker vi alltid skicka 1 montör, om hen klarar jobbet ensam. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2020-12-08
    Kranpackningar och avloppsrör. Bra jobb!
    Tackar Peter för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-08
    Byte av toalett och tvättställ med blandare och vattenlås.
    Paketpris på jobb och material. Snyggt jobb inga problem.
    Städat efter sig!
    Tackar Cahla för ett snyggt och komplett omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-08
    Byte av pump till golvvärme.
    Filmning av rörledningar på grund av misstankar om råttor i bostaden.
    Snabb inplanering av jobben, trevliga och kunniga tekniker. Vi är nöjda.
    Hej Carina! Tackar för ert omdöme :) Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2020-12-08
    Läckage på diskhons kran.Ringde vid 14-tiden en fredagseftermiddag.Snabbt besked: Mattias kan komma om en kvart.Han konstaterade att en ny kran måste installeras.Åkte och köpte en ny kran enl.katalog.Kom tillbaka och efter div. problem att demontera den gamla kranen,som troligen suttit sen huset byggdes,kom den nya kranen på plats.
    Högsta betyg rätt igenom.Rörmannen kan vara lugn med en så fin medarbetare som Mattias och hans " lärling" som var med.
    Hälsningar
    Kjell Pettersson
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Kjell för ett sådant detaljrikt svar! Jag sänder ett Stort Tack vidare till Mattias som kommer att bli glad :) Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-08
    Proffsiga, trevliga och grabbar som kom och utförde jobbet har ett jätte fint bemötande.
    John H
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar John för att Du tog dig tiden att lämna ett omdöme om oss! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-03
    Varmvattenberedare.
    Gott bemötande och levde upp till mina förväntningar.

Mycket gott intryck.
    Tackar Peter för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-03
    Precis, punktlig o kunnig
    Tackar Rikard! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-12-01
    Lite svårt att få kontakt med Rörmannen per telefon, men till slut blev jag uppringd.
    Utmärkt jobb av Robban, lätt att kommunicera med och informerade under arbetets gång.
    Är tacksam att jag väntade ut att de ringde tillbaka men det hade ju inte funkat vid ett mera akut läge. Nu hade jag en droppande toalett och jag kunde avvakta. Kan klart rekomenderas.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hejsan! Ja nu under rådande pandemi (med ett stängt kontor) så har telefonin lidit Ja. Jobbar hemifrån med Covid-19 i skrivande stund. Alla mail funkar lysande! Och trycker man JOUR i ett akut läge så hamnar man hos Jourmontör. Annars lämna meddelande, så ringer vi upp! Men mail tycker jag funkar absolut snabbast. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-30
    Bra och trevliga, men vi upplevde dem dyra.
    Åsa R
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hej Åsa! Vi försöker vara tydliga i vår prissättning innan besöket, så långt det går. Detta för att slippa överraskningar. Och vi siktar på fler fasta priser för att veta vad det kostar innan. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-29
    Fick kranar i kök och badrum bytta samt en ny utkastare vid garagenedfarten.
    Allt fungerade bra, men en av kranarna läckte.
    Tackar Mats! Hoppas den som läkte är åtgärdad. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-27
    Lång väntetid för halvakut ärende
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hej Dan! Ja just nu är väntetiderna 2-3 veckor på en montör/rörmokare. Dels går vi in i värmesäsongen, och dels har vi en pandemi att hantera :) Men vi har Jour 24/7, så ifall akut, läcka eller panik - tryck på Jour linjen när du ringer oss! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-27
    P.g.a. nära släktskap mellan värd och hyresgäst erbjöd vi oss att betala kostnaden för
    1. limning av toalettstol enl F 41147, 2020-10-20. Helt godkänt.
    2. spolning av köksavlopp enl F 41243, 2020-11-01. Helt OK.
    3. Några dagar senare fakturerades närmare 3000 kronor för
    skogstoalett förmodligen för att en underleverantör fått order
    om detta. Montören från Rörmannen kände inte till detta och
    han hade avlutat jobbet och lämnat platsen när "pottan"
    levererades. Budmannen hade fått i uppdrag att leverera den,
    men kunde inte uppge kostnaden, och vi tänkte att det inte
    kunde bli så dyrt för en plasthink med sittring och lock, vilken
    kan köpas för några hundralappar, bl.a. hos Hornbach för 199
    kronor! Jag rekommenderar Rörmannen, att inköpa lämpligt
    antal stolar för ca 200:- per st så kan de redan på första
    uthhyrningen få igen inköpskostnaden med god marginal
    utan att reta sina kunder!
    Jag vägrade betala fakturan, och avstår från att ha synpunkter
    på den vidare utvecklingen,
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hej Jan-Inge! Er dotter bokade och beställde detta uppdrag vill jag minnas? Och i uppdraget ville hon bestämt boka och beställa skogstoan att installeras eftersom silikonet skulle torka i 24 timmar, och WC stolen Ej fick användas under härdningen. Sagt och gjort så beställdes detta, och dom levererade enligt plan och beställning den satta dagen. Sedan skulle dom hämta dagarna efter. Och den kostnaden tillkom anbudet, klart och tydligt i OE och faktura. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-23
    Trevliga att ha att göra med.
    Mail-kommunikation kunde dock fungera bättre. Upplever att montör på plats inte alltid fått all information som skickats.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Emma! Vi har tagit till oss av kritiken och har släppt in fler montörer att ha access till infokorgen dit samtliga bilder och underlag skall landa, innan utförandet. Så att hen kan själv söka på adress t.ex. och få träff på tidigare mail. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-20
    Rensning och tätning av avlopp samt justering av spegel i badrumsskåp.

Jag är mycket nöjd med det arbete som utfördes av er. Arbetet utfördes effektivt . Rörmokaren var trevlig och utförde ett bra arbete. Övriga kontakter var också till belåtenhet.

Då jag får problem med VVS kommer jag att kontakta er igen.

Hälsningar
    Björne Hillerfjord
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Björne för ett trevlig omdöme och läsning. Önskar dig en härlig helg, solen skiner! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-18
    1. Avstängning ("proppning") av vattnet till diskbänk och diskmaskin i samband med rivning av kök.
    2. Återställande. Montering av blandare, avlopp från diskho samt förberedelse för diskmaskin.
    Mycket bra bemött vid beställning av jobben. Bra utfört arbete. Trevliga hantverkare. Inget att klaga på.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Roland för ert fina omdöme. Det ska jag hälsa vidare till utföraren! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-18
    Bytte en kran i badrummet och fixade en spolknapp. Lite rörigt i offertstadiet men bemötandet var bra. Rörmokaren som gjorde själva jobbet var punktlig, snabb och bra! Inget att klaga på utan jag är nöjd med Rörmannen!
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Stefan! Då tar vi till oss av kritiken och försöker bättra oss i offertstadiet. Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2020-11-18
    spolning av avlopp från tvättmaskinen, byte av ettgreppskran i köket, byte av"kåpa " precis under diskbänken

bästa tänkbara sätt

de levde upp till våra förväntningar

vi är väldigt nöjda, trevlig personal

behöver vi hjälp igen så vänder vi oss självklart till dem
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Barbro för ett detaljrikt och trevligt omdöme! Välkommen tillbaks när vi kan hjälpa er igen. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-18
    Bytte en del av avloppet. Blev bra.
    Lätt med kontakten, kom som avtalat.
    Tackar Petter! Välkommen som kund till oss på Rörmannen. Mvh Ronnie

• 2020-11-18
    Bra bemötande och snabbt utförande av installationsjobb med
    mycket bra resultat.
    Tackar Gunnar! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-18
    Bra service - trevliga tekniker - vad kan man mer begära
    brf Erland köper diverse tjänster av Rörmannen och vi är väldigt nöjda
    Tackar BRF Erland! Välkommen som stamkund till oss på Rörmannen. Mvh Ronnie

• 2020-11-17
    Leverans och installation av köksblandare
    Tackar Torkel för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-13
    Ojämn kvalitet och känns varje gång.när fakturan kommer som att det blev dyrare ön vad det borde ha blivit
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hej Jonas! Vad är det som håller ojämn kvalité? Det vill jag gärna veta så att vi kan kolla över detta. Vi har 5st Jonas R i vårt kundregister, så lite svårt att gissa mig till vilken. En Lenhovda radiator som läckte i en svetsskarv? Fabriksgaranti, 2ggr. Tillverkaren hade missat något i deras produktionslinje. Ersatt utan kostnad, efter anmälan via grossist till tillverkaren. Dom sände nytt, och det byttes. Hoppas jag träffade rätt Jonas :) Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Ny Elpanna
    Mycket bra.
    Pannan fungerar bra. Tycker det är lite besvärligt att dagligen måste ställa temperaturen för Dags temperatur och på.kvällen ändra till Natt temperatur. I instruktioner finns kapitel håHur man schemalägger temperaturen. Tyvärr jag är 90 år och klarar inte det. I gamla pannan hade jag en ratt som termometer upp i lägenheten som man lätt ställde in temperaturen. Den nya pannan saknar en sådan. Kanske kunde få hjälp av Företaget med hur man schemalägger temperaturen i pannan.
    Pannan fungerar bra är mycket nöjd med Pannan. Leverans och installation var utförd enligt lagt plan. Mycket nöjd med allt. Inga långa väntetider. Trevlig personalen vid installationen och övrigt samtal. På det hela bara positivt intryck.
    Tack för bra och snabb service.
    Olga Miletic.
    Olga M
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hej Olga! Nej du skall Ej ändra från Dag till Natt - då skall låta pannan vara :) Möjligen ändrar du från Sommar till Vinter, sen låt bli. Ska se om du kan prata med den som installerat ifrån oss, så kan han visa igen ifall osäkerhet råder. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-13
    Snabb respons på min offert, trevligt bemötande från både kontor och servicepersonal.
    Kom på utsatt tid och utförde det som skulle fixas.
    Seriöst utfört från början till slut. Tack!
    Tack Peter för att Du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-11-05
    Installation av diskmaskin.
    Fix av rör i kök. installation av element.
    Bra bemötande vid bokning och fakturering.
    Kunnig och trevliga rörmokare.
    Levde upp till mina förväntningar.
    Bra upplevelse
    Tackar Jessica! Och välkommen som kund till oss på Rörmannen. Mvh Ronnie

• 2020-11-05
    Ny panna 2013 vars kompressor gick sönder i år. Snabbt och vänligt bemötande, snabb felsökning.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Finn för ert omdöme! Där bytte vi sedan en kompressor, expansionsventil samt torkfilter. Frånluftsvärmepump. Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-10-27
    En packning på min toalett gick sönder. Den byttes ut professionellt av en kunnig rörmokare. Han hade redan med sig ny insats till toaletten i bilen, med bl a en ny packning. Så allt gick snabbt. Rörmokaren (Leif tror jag han heter) var jättetrevlig. Jag kommer att anlita Rörmannen igen vid framtida problem.
    Tackar Catharina för ett bra och fint omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

• 2020-10-26
    Riktiga proffs som numera inte växer på träd s a s! Effektiva, man får snabb hjälp.
    Dessutom trevlig ton mot kunden.
    Kan utan minsta tvekan rekommendera!
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hej Csilla! Tackar för ert omdöme. Och välkommen som kund till oss på Rörmannen :) Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

• 2020-10-23
    Snabba och serviceinriktade. Är jättenöjd!
    Tackar Maria för ert omdöme! Önskar er en trevlig helg. Ronnie Rörmannen

• 2020-10-23
    Vår bergvärmepump från 2004 gick sönder i sommar, vi begärde in flera offerter, prislappen för arbete och ny bergvärmepump varierade runt 15.000 kronor. Rörmannen i Bromma var inte dyrast och inte heller det billigaste alternativet, men efter att vi läst tidigare omdömen och det bemötande vi fick i butiken så kändes det tryggt att låta Rörmannen utföra bytet.
    Det blev en ny Nibe Fighter 1255-12, installationen gick helt enligt offert och överenskommelse. Arbetet är professionellt utfört. Vi är mycket nöjda.
    Rörmannen i Bromma kan vi varmt rekommendera.
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tackar Bengt för ert detaljerade omdöme! Kul läsning en fredag som denna. Och att höra er process ifrån A till Ö. Sedan ingår alltid första servicen ifrån oss, till 0kr. Bokas lämpligen in 10-20 månader efter utförd installation. Så att VP hunnit gå en stund. Så ni vet. Mvh Ronnie Rörmannen

Visa svar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte