Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen i Bromma AB

4.5 / 5 baserat på 973 omdömen
Välkommen till Rörmannen i Bromma AB - din lokala rörmokare!

Vi är ett ett installationsföretag som hjälper både företag, privatpersoner och bostadsrättsföreningar i Norrort, Västerort samt i anslutning till våra nya filialer på Ekerö och Lidingö, och ger alla samma goda service. Oavsett vad ditt projekt är fokuserar vi på att snabbt kunna fixa din värmepump, varmvattenberedare, elpanna eller vad som behöver service.

60-65 procent av uppdragen vi åtar oss är hos tidigare kunder, vilket tyder på hög kundnöjdhet. Har du varit kund tidigare? Uppge då ditt kundnummer när du kontaktar oss så ser vi till att skicka samma rörmokare igen.

Vi lovar marknadsmässiga priser och hög kvalitet. Kontakta oss så berättar vi mer!

Utmärkelser

973 omdömen om Rörmannen i Bromma AB

Sedan starten hos Reco 2013
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-28 Verifierad kund
    Mycket bra och trevligt bemötande. Samtliga inblandade i installationen av bergvärmen var angelägna om att vi skulle vara nöjda. Allt fungerade, fint med ett tydligt överlämnande och med en arbetsplats som lämnades mycket välstädad.
    Enda smolket var att en underleverantör, av någon anledning, debiterade extrakostnader för arbete som inte utförts. Men det reddes ut internt inom Rörmannen AB.
    Så vi är mycket nöjda med installationen av bergvärmeanläggningen.
    Tackar Torkel! Det påminner mig om att vi måste utreda frågorna tillsammans med borrföretaget som debiterat oss extra, och Ej krediterat. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-27 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb handläggning av stopp i avloppet
    Tackar Bo! Vår Jour & Spolbil står redo 24/7 att snabbt åka samma dag eller samma vecka - beroende lite av hur akut det är. Sen bemannas den på jourtid av dem montörer som vill jobba lite extra. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-27 Verifierad kund
    Byte av cirkulationspump. Lite dålig info från ordermottagare till tekniker. Info om cirkulationspump ej vidarebefordrad så tekniker fick komma hit och titta för att sedan åka och fixa en. Men superbra och trevlig tekniker.
    Hej Mikael! Det brukar funka fint att ordermottagare vidarebefordrar bilden ifrån beställare, till montör. Dom gångerna vi ser att det Ej funkar är sjukdom montör t.ex., och att bilder Ej finner sig vidare till ersättande installatör - ska bättra oss även där! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-26 Verifierad kund
    Något struligt at komma fram och enas om jobbet.
    Trevligt och proffsigt jobb genomfördes enligt ök. Nöjd.

    Hälsningar Kalle S
    Hej Kalle! Telefonerna överbelastade Ja - svarsgrad kanske 30% numera. Men via mail behåller vi 99% svarsgrad på alla frågor. En överenskommelse nås numera mail ledes, och ett ordererkännande mailas ut. SMS skickas 48 timmar innan automatiskt som en liten påminnelse. Q4, 2023 får vi ytterligare en tjänst åter på kontoret - då siktar vi på 90% svarsgrad telefonsamtal. JOUREN är alltid öppen ifall det krisar (montör på fält). Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-26 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande både i butik, telefon och vid åtgärd. Korrekt och tydligt från orderbekräftelse till faktura. Mycket bra med SMS-påminnelse om tid för åtgärd. De personer vi kommit i kontakt med vid olika tillfällen hos Rörmannen har varit lättsamma, trevliga och kunniga. Den senaste gången blev vi överraskade av att det kom en glad, trevlig, kvinnlig rörmokare. Väldigt roligt !!
    Stort Tack Anita! Det stämmer att vi numera har 2st kvinnor inom arbetsstyrkan. Den balans detta ger arbetsmiljön är fantastisk. Först har vi Sandra på Ekonomi/HR och sen Helena ute på fältet som tekniker med inriktning energi/värmepumpar. Vi ser gärna fler kvinnor inom yrket och stöder den utvecklingen. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-26 Verifierad kund
    Helt ok! Kom i tid o utförde uppdraget enligt önskemål.
    Tack Gunnar för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-25 Verifierad kund
    Bra service förutom att det blev förseningar men inte rörmannnens fel.
    Tackar Jonny för ert omdöme! Ja vi dras med förseningar kopplat till material leveranser under 2022 och 2023. Vi hoppar att detta släpper så att vi kan återgå till snabbare åtgärder. Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-24 Verifierad kund
    Punktliga, arbetade snabbt när väl leveransen blev av 5 månader försenat. Troligen Nibes leveransproblem.
    Gick inte att återskapa min offert som dokument efter att jag hade gjort beställningen.
    Hej Tomas! Det stämmer att många värmepumpar ligger 20-30 veckor bort. Det är mer standard än undantag 2022. Det vi ser nu 2023 är att läget börjar bättras något! Vissa modeller finns nu i lager. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-23 Verifierad kund
    Det var bra killar artiga och trevliga. Dum kunde sitt jobb så det gick smidigt och snappt.
    Kan rekommmendera dom å det varmaste
    Tackar Monica för ert fina omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-15 Verifierad kund
    Vi hade en aningen speciella krav som de som offererade jobbet först hade svårt att ta till sig och offerera enligt. Efter rätt många versioner av offerten blev det en konfiguration som Nibe tagit fram som en standardlösning som även uppfyllde våra krav. I stort blev jag vänligt bemött men processen tog väldigt lång tid, Nibe var säkert det största problemet med lång leveranstid på sin bergvärmepump. Så här långt har allt fungerat och vi är nöjda. Tycker att Jakob som en av installatörerna hette gjorde ett bra jobb genom hela processen
    Tackar Eva! Jag det stämmer att samtliga tillverkare under 2021-2023 släpar enormt i sina leveranser. Tyvärr ser vi en fortsättning av detta året ut. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-13 Verifierad kund
    Vid byte av två standardventiler kring vattenmätare tog RÖRMANNEN en timkostnad på mer än 5000 kr + moms.
    Moms, ventiler, rördelar och Stockholm vattens avstängningskostnad är då borträknade från slutfakturan 9700 kr. Arbetstid 50 minuter och transporttid 7 min. Rörjobbet OK.
    Dyrast i Stockholm med omnejd?
    Hej Arne! Vad gäller utbyte av A samt B ventiler så har vi ett Fast Pris att tillämpa för detta. 4 arbetstimmar bokas up och i snittet tar dessa jobb 2.7 timmar i utförande. Allt ifrån 50 minuter till 200 minuter är fullt normalt beroende på ifall svårt eller smidigt på plats. Sthlm VA debiterar sin fasta kostnad för avstängning samt påsläpp i gatan, och det skall matchas vår tid på plats. Inte alltid båda teknikerna dyker upp inom samma 30 minuter (trafik och väglag). Konsol monteras med kontrollerbar backventil, där/om distans ifrån vägg inte klarar måttet kör vi lösa ventiler och bygger ihop kombinationen på plats. Samma montör ifrån oss kör alla dessa inom Sthlm och det har under åren blivit några utförda, det snabbar upp processen och blir så effektivt som möjligt på plats. Även kontakt mellan montör och förare ifrån Sthlm VA sparar tid för samtliga på plats. Och ifall vi är klara på 90 minuter samtliga, då kan kund rulla vidare till sitt jobb/dag (mindre störningar). Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • Peter E
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-13 Verifierad kund
    Rörmannen bytte ut vår bergvärmepump. Fick bra och tydlig information inför bytet. Bytet gjordes som avtalat. Under arbetet gav installatörerna god fortlöpande information. Våra ”dumma” frågor besvarades på ett förståeligt sätt. Installationen avslutades med en timmes genomgång av anläggningen.
    Installtionen fungerar utmärkt. Informationen i sammanhanget likaså.
    Vi är mycket nöjda med Rörmannen. Tilläggas kan att installatörerna var jättetrevliga.
    Stort tack Peter för ert fina omdöme! Välkomna som kunder till oss på Rörmannen - och ett kommande fritt återbesök/service 2024 när ni önskar. Normalt vintern efter installation. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-09 Verifierad kund
    Bra bemötande. Företaget levde upp till mina förrvāntimgar.Hantverkaren rensade vårs rōr snabbt och på ett bra och säkert sātt.
    Tackar Per för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-09 Verifierad kund
    Bra bemötande och jobbet utfördes på ett yrkesmässigt sätt
    Tack Håkan! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-07 Verifierad kund
    Jättebra! Min 50 år gamla elpanna lade plötsligt av. Panik! Jag kontaktade Rörmannen, och fick besked att en ny kostade ca 80000, att de hade ett par på lager och att de så gott som genast kunde komma och installera den. Inom ett par dagar var den nya på plats och fungerar alldeles utmärkt. Och priset som jag fick per telefon stämde också exakt när fakturan kom. Faktiskt IMPONERANDE,
    Karl Axel
    Stort Tack för detta omdöme, och detaljerna omkring hanteringen. Med en styrka på 12 egna montörer så håller vi schema och bokning kort. Dvs. att vi kan komma på kort varsel många gånger, och om vi inte kan - klarar vi många gånger att flytta andra jobb/kunder som kanske inte har lika bråttom. Tillsammans löser vi detta med förstående kunder. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-07 Verifierad kund
    Han utförde uppdraget utmärkt!
    Tackar Bo D för ert omdöme! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-06 Verifierad kund
    Bra bemötande från reparatörer och snabb handläggning 👍
    Tackar Hans för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-06 Verifierad kund
    Allt har gått bra. Det enda som blev litet rörigt (om ordleken tillåts) var oklarheten kring vem som skulle avsluta abonnemanget hos gasleverantören. /Gösta
    Hej Gösta! Ja det stämmer. Lite förvirrat kan det vara ibland. Kunden säger upp sitt gas abonnemang, och får till svars ett referensnummer. Det är detta nummer som vi använder när avrapportering sker. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-05 Verifierad kund
    Påfyllning av värmesystemet.
    Upplever allt bra.
    Tackar för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-05 Verifierad kund
    Seriösa hantverkare som gjorde ett bra jobb
    Tackar Roger för ert omdöme! Önskar er en fortsatt trevlig söndag. // Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-05 Verifierad kund
    Allting gick bra. Anser att fakturan blev för dyrt och hur dem räknade tiden plus jobbet tycker jag också va fel.
    Hej Silvia! En tvättmaskin i ett kök skulle slopas och bäras ner i källaren. Den kanske väger 80kg och kräver 2st montörer att plocka ner, och sen pirras till källaren bestämd plats. Debiterat är 2st x mini-debitering. 90 minuter per montör Mao. Ingen elektriker (stickpropp). Ser inga fel i beskrivning, utförande eller fakturering. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-04 Verifierad kund
    Bra kommunikation via mejl, snabbt åtgärdande när första beställningen försvunnit.
    Hej Anette! Ja det händer ibland i den digitala värden att beställningar och formulär Ej kommer fram, eller att dom kommer bort. Ifall det gått 48 timmar och ni beställare inte hört något - hör av er med ett mail så kollar vi på det direkt. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-01 Verifierad kund
    Kom inte överens med killen som hjälpte mig byta handfatet i badrummet. Tyckte han borde ha informerat mig mer. Han hade dålig attityd och skyllde på mig i stället. Han tyckte samma sak om mig. Men jobbet blev utfört och jag kontaktar gärna de igen om det behövs. Trevlig personal för övrigt.
    Tack Barbro för det ändå märkliga omdömet. Om det är installationen ifrån den 17:e Januari så tror jag eventuellt diskussionen handlade om formen på handfatet som under åren ändrats i sin standard. Lite mera fyrkantigt numera, och att utställningen på HK kanske inte exakt speglar resultatet att vänta. Samma fabrikat IFÖ men att vi i slutändan alltid sätter det senaste marknaden har att erbjuda. Standard 57cm brett. Blir till att uppdatera utställningen på HK helt enkelt! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • Eva Solveig D
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-01 Verifierad kund
    Jag behövde en ny toalettstol och de kom med en ny toalett, tog bort den gamla som inte fungerade väl. Tog bort den gamla och installerade den nya.

    Det gick snabbt och riktigt gjort!
    Tack Eva för att ni tog er tiden att lämna ett omdöme. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-01 Verifierad kund
    Hej detta gäller det senaste besöket. Snabb utryckning. Bra och proaktivt bemötande samt bra utfört arbete.
    Tackar BRF för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-01 Verifierad kund
    De svarade på alla frågor jag ställde innan jag slutligen valde att beställa.

    De kom som avtalat, de gjorde det som vi kommit överens om, de gjorde det snabbt och med kvalitet.

    Vad mer kan man begära?
    Stort Tack Mats för ert fina omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • Andrew W
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-03-01 Verifierad kund
    Alltid trevliga och kunniga hantverkare som kommer hem till oss.
    Tackar Andrew för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-27 Verifierad kund
    Vänligt bemötande och snabbt gott arbete. Nöjd kund
    Tackar för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-26 Verifierad kund
    Jättenöjda med service av vår värmepanna!
    Tackar Suzanna för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-26 Verifierad kund
    Snabb återkoppling, bra utfört arbete och trevligt bemötande.
    Tackar Tommy för ert omdöme. Ha en fortsatt trevlig helg! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-26 Verifierad kund
    Väl bemött men tog tid. Behövde mer hjälp utan resultat. Det begärda Arbetet utfördes ok.
    Hej Lars! Vi har 6st kunder Lars C i våra rullar - så jag vet Ej exakt vilken Lars C detta är. Lägg gärna ett PM så löser vi den fortsatta hjälpen ni önskar. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-26 Verifierad kund
    Rörmannen har både hjälpt mig snabbt i akutläge med värmepumpen och flera gånger genomfört service samt bytt ut ett tryckkärl.
    De svarar snabbt och trevligt. Servicemannen ger tålmodigt bra instruktioner och goda råd till mig som inte förstår så mycket av värmesystem.
    Jag känner mig mycket trrygg med att ha Rörmannen som sköter mitt värmesystem.
    Tackar Lou för ert fina omdöme! Önskar er en fortsatt trevlig söndag. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-26 Verifierad kund
    Mkt bra service och bemötande
    Tack Hooman för ert omdöme. Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-26 Verifierad kund
    riktig profs, noga med att passa tider. seriös.
    Tack Cavit för att ni tog er tiden att lämna ett omdöme. Ha en fortsatt trevlig helg. // Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-25 Verifierad kund
    Pålitliga!
    Bra jobb och service på utsatt tid.
    Tackar Monica för ert fina omdöme! Befintlig återkommande kund. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-24 Verifierad kund
    Rörmannen har så glada, trevliga och kunniga servicetekniker. De tar sig tid, svarar på alla frågor man har. Enkelt att boka tid och de kommer på utsatt tid. Vi köpte en värmepanna av dem för många år sen, de kommer hit och servar den varje år. De är noggranna, plockar undan efter sig. Behöver jag annan hjälp, som med element, vvs så fixar dem det. Så vi kan verkligen rekommendera dem!
    Tackar Johan för ert kompletta omdöme. Välkommen som återkommande kund. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-24 Verifierad kund
    En frånluftsvärmepump kan vara det viktigaste i ett hus.
    När är man blir bemött av någon felsöker/underhåller och gör service, även är proaktiv där man informerar om saker som är bra att veta så är det ovärdeligt.
    Tackar Glenn! Vi hoppas kunna utveckla vårt serviceprogram ytterligare under 2023 för värmepumpar för att underlätta bokningar av det (digitalt). Helena som ni träffade sist är riktigt vass och kommer på heltid sköta all service samt felsökning. Vi hör av oss när er nya FLVP anländer lagret (NIBE S735). Ha en fortsatt trevlig helg // Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-24 Verifierad kund
    Professionell och trevligt bemötande
    Tackar Martin för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-23 Verifierad kund
    Vänligt
    De höll de tider de lovat
    Städade efter sig
    Tackar Nils för ert omdöme. Även en detalj som städning kan vara viktig. Särskilt hemma hos en privatkund, i ett hem. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-23 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande. Inga frågetecken.
    Tackar för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-22 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabb och proffsigt utförande.
    Tackar Monica för ert omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-22 Verifierad kund
    Arbetet utfördes perfekt.
    Planeringen kring arbetet har mycket att önska.
    Tack Tommy! Tar gärna emot lite mera uppgifter omkring hur vi kan bättra planeringen för framtida projekt. Så att vi uppnår målet 5/5. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-22 Verifierad kund
    Bra lokal firma, men skulle behöva ett modernt ärendehanterings system
    Hej Leif! Vi jobbar under 2023 med en ny hemsida, och med detta ett nytt sätt att hantera såväl ärenden som bokningar/beställningar. Det kommer innebära vissa skillnader när man lägger en beställning (enbart skriftligt och inte muntligt längre). Allt för att också bättre möta upp GDPR och svårigheterna med detta kopplat till personuppgifter (rotavdraget). Det blir modernt helt klart! Framtidshälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-21 Verifierad kund
    Otroligt svårt att komma fram per telefon
    Löften om servicebesök hålls inte
    Kunden får jaga fram besked med konsekvensen att man får tillbringa lång tid i telefon då ingen svarar.
    Kundbemötande under all kritik där man har en väldigt grabbig jargon och snackar med kunden på ett ganska ovårdat sätt. Man pratar till kunden som om man vore en person i rörsvängen - dåligt
    Kapaciteten vad gäller att besvara telefonsamtal, planera kundbesök samt hålla kontakten med kunden till uppdraget slutfört är katastrof.
    Vid leverans av värmepump samt varmvattenberedare får man ingen information om när leverans kunde ske. man bara refererade till att de inte fått besked från tillverkaren. Är man serviceinriktad så har man folk som jaga sina leverantörer på besked och sedan håller kunden uppdaterad på leveransläget. Nej Rörmannen har otroligt mycket att göra på detta område. jag vet vad jag pratar om efter 20 år i serviceindustrin
    Hej Janne!

    Vad gäller telefonin så stämmer det att vi har en svarsgrad på cirka 30% i skrivande stund. Men mail 98% (det är att föredra Mao.) Detta eftersom vi endast är 1.5 personer som svarar i telefon 07:00-17:00. Jouren däremot (ifall akut) besvaras kanske 90%. Så det finns olika stabila sätt att nå oss under dessa pressade tider. Med pressade tider menar vi elpriserna och den höga efterfrågan på alla energiåtgärder som vi jobbar inom.
    När det kommer till leveranser av värmepumpar så stämmer det att vi får en sändning varje fredag, och att vi inte vet vad den innehåller. Detta eftersom tillverkarna själva inte vet vad dom får iväg exakt - och att det numera sker utan mellanlagring. Dvs. att sändningen går direkt från fabrik, till grossist, vänder i dörren och direkt ut till väntande installatörer. Den som väntat längst, får sin pump först. Och varje installatör har i sin tur en egen kundlista med köande.

    Vi ser övergående att denna problematik kommer att fasas bort under 2023 varefter tillverkarna kommer i fas, och vi kan återgå till leverans inom 4-6 veckor som vanligt. Nu blir det snabba bud när väl anläggningen kommer, och att kämpa på med det lilla vi kan göra för att sänka leveranstiderna. Ju snabbare vi kan vara på plats, desto snabbare kan vi sänka elräkningarna för våra kunder.

    Att jaga grossisterna veckovis är inte lönt. Samma svar varje vecka - vi vet inte.

    Delvis av det ni skriver håller jag med om, och vissa delar inte. Tycker vi håller en bra dialog med den lilla information vi får av grossister och fabrikanter. Vi besvarar mailen 7 dagar i veckan, från 07:00 till 22:00. Inte många VVS företag som har den servicen ut mot kunderna kvällstid. Med en ordinarie som besvarar.

    Service/Tillgänglighet tycker jag funkar ypperligt! Besökte en kund nu 19:30 (pannbyte). Kontakt idag för första gången, och utbyte onsdag nästa vecka. 7 dagar från första kontakt, till installation på plats. NIBE VVM S320. Inte alla kunder upplever en 2/5 Mao.

    Tålmodiga Hälsningar -
    Ronnie Ericsson - Rörmannen i Bromma AB - www.rormannen.se
    Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-20 Verifierad kund
    Mycket professionella och kloka och ödmjuka
    Tackar Christina för ert omdöme! Ödmjukheten försöker vi faktiskt jobba med aktivt - det är den svåra biten tycker vi efter många år. Tålamod åt alla håll, högt till tak och ödmjukhet! Vänliga Hälsningar Rörmannen i Bromma AB Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-14 Verifierad kund
    De servicekillar vi mött gör alltid ett bra jobb.
    Tackar Krister för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-14 Verifierad kund
    Mycket bra resultat av arbetet, snabbt åtgärdat och rimliga priser. Möjligen att framförhållning vid schemaläggningen kunde varit bättre men i slutändan så löste sig allt ändå, sammantaget mycket nöjd :)
    Hej Magnus! Menar ni att framförhållningen borde vara kortare/snabbare vid bokning? Beroende lite av vilken kompetens som efterfrågas ligger vi just nu 10 dagar från order på enklare uppdrag, och 20 dagar ifrån order på svårare uppdrag. Inom branschen anses detta vara snabbt på plats. Därtill JOUR 24/7 om hjälp måste ske samma dag/kväll. Samt arbete Lördagar under Jour/Behov därtill. Vi försöker Mao. vara så tillgängliga det bara går. Mvh Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • Lennart L
    skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-13 Verifierad kund
    Vänligt och framförallt professionellt bemötande.
    Jag hade förväntningar på att få mina farhågor (oljud, larm) utredda. Jag fick det, men också en komplett genomgång av anläggningens skick och prestanda. Mycket välgörande.
    Uppdraget gällde en ’hälsokontroll’ av min bergvärmeanläggning. Och jag blev väldigt nöjd.
    Tackar Lennart för ert omdöme! Vi tycker Service är viktigt varje 1-3år beroende lite av hur mycket service och underhåll man själv gör på anläggningen. En anläggning med bra underhåll tenderar att hålla längre än en anläggning utan tillsyn. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-13 Verifierad kund
    Ibland lång responstid. Ok kvalitet på arbetet.
    Tackar BRF B! Respons per mail 90% inom 24 timmar. Telefon är det tyvärr värre med, pga. överbelastning på vår lilla telefonlina in. Bästa Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla
  • skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2023-02-09 Verifierad kund
    Beställde en ny värmepump samt installation. Mätte upp trappan och skickade måtten. När de kom hit upptäcktes det att den inte fick plats för att pumpen var större än hålet i trappan. Efter diskussioner om vem som skulle stå för detta då det var fast pris och jag skickat måtten fick jag till slut ge mig och beställa nedmontering av trappa själv. Lite trist start men även under all denna tid var de mycket trevliga och när allting väl blev inkopplat gottgjorde de för allt innat. Allting kopplades in utan problem och mycket snyggare än vad tidigare firma hade gjort, de tänkte verkligen till var alla rör och ledningar skulle dras så att det både skulle se snyggt ut men även vara praktiskt och komma åt. Nu när allt är klart har jag ändå en bra bild av allting och är mycket nöjd med jobbet och det är ju ändå det viktigaste. Skulle absolut rekommendera dem idag till andra.
    Tackar Daniel för ert omdöme! Jag kommer ihåg denna eftersom det var jag själv som besökte och mätte. VVM 500 väldigt stor, och det saknades helt klart 4cm i bredd för att få ner detta tillslut. Lite kompensation också med 7 månaders betalning faktura (räntefritt) så att allt kunde landa på sin plats med flexibilitet omkring er slutbetalning. 20-30 dagar standard, men om ni som kunder önskar 45-90 dagar räntefritt så går det lätt att ordna! Varma Hälsningar Ronnie Rörmannen Rörmannen i Bromma AB
    Gilla