Rörmannen i Bromma AB

Spångavägen 320, 163 46 Spånga — Visa karta

Välkommen till Rörmannen i Bromma AB - din lokala rörmokare!

Vi är ett ett installationsföretag som hjälper både företag, privatpersoner och bostadsrättsföreningar i hela Stockholm, och ger alla samma goda service. Oavsett vad ditt projekt är fokuserar vi på att snabbt kunna fixa din värmepump, varmvattenberedare, elpanna eller vad det nu är som behöver service.

60-65 procent av uppdragen vi åtar oss är hos tidigare kunder, vilket tyder på hög kundnöjdhet. Har du varit kund tidigare? Uppge då ditt kundnummer när du kontaktar oss så ser vi till att skicka samma rörmokare igen.

Vi lovar marknadsmässiga priser och hög kvalitet. Kontakta oss så berättar vi mer!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 304 kunder tycker om Rörmannen i Bromma AB

• 2020-01-23

Niklas A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    De gick ”the extra mile” o hittade efter sökande reservdel utomlands o förvandlade därmed ett potentiellt stort, dyrt jobb till ett litet jobb. En trevlig rörmokare dök upp o fixade vårt problem på nolltid 👍 Läs mer
    2020-01-24 Ronnie E svarar Niklas A
    Tackar Niklas! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • GUN W

2020-01-23

GUN W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ny Nibe värmeanläggning. Trots lite bökigt med mitt krångliga hus, blev så bra. Pålitlighet, trygghet, fantastisk service, bra instruktioner, tillgänglighet. Känns 100% tryggt, det är det viktiga. Med facit i handen sååå himla nöjd! Tack Peter och alla grabbarna. Ni är föredömliga för branschen. Läs mer
    2020-01-23 Ronnie E svarar GUN W
    Tackar Gun för ett detaljerat och fint omdöme. Jag ska hälsa vidare till Peter och grabbarna! Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-21

Bosse S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    byte ingående huvudventil (B-ventil).
    Snabb respons, kort ledtid, kom när dom skulle. Läs mer
    2020-01-21 Ronnie E svarar Bosse S
    Tackar Bosse för ett fint omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-20

Hanna K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Kompetenta hantverkare som löste problemet med våra kalla element. Rekommenderas!! Läs mer
    2020-01-20 Ronnie E svarar Hanna K
    Tackar Hanna! Välkommen åter när vi kan hjälpa er igen nästa gång. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-15

Ingvar R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Fått installation av bergvärme. Lätt att få kontakt och utmärkt bemötande. Läs mer
    2020-01-15 Ronnie E svarar Ingvar R
    Tack Ingvar för omdöme #300. Intressant fakta om Rörmannen och Värmepumpar; Förra året 2019 installerade vi 54st värmepumpar av tillverkaren och fabrikatet NIBE. Bergvärme, Luft/Vatten och Frånluft. Vänliga Hälsningar; Ronnie Rörmannen
  • 2020-01-14

Helena F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Proffsiga, snabba o pålitliga. Läs mer
    2020-01-15 Ronnie E svarar Helena F
    Tackar Helena för att du tog dig tiden att forma ett Reco till oss. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-14

Susanne L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Flexibla och snabbt på plats. Läs mer
    2020-01-14 Ronnie E svarar Susanne L
    Hej Susanne! Tackar för ett bra omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-13

Tage P skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Att ha en sån kille som Göran är guld värt Läs mer
    2020-01-14 Ronnie E svarar Tage P
    Tack Tage! Göran är vår främste expert när det kommer till felsökningar av värmepumpar. Bästa Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • Joakim E

2020-01-13

Joakim E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabb kommunikation med bra kunnighet. Utmärkt utfört arbete. Rekommenderas! Läs mer
    2020-01-14 Ronnie E svarar Joakim E
    Tackar Joakim för ett starkt omdöme! Välkommen åter när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie, Rörmannen
    Joakim E gillar detta
  • 2020-01-11

Raik B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    De tåg bort ett värmeelement. Det gjordes snabbt och på ett professionellt sätt. Läs mer
    2020-01-13 Ronnie E svarar Raik B
    Tackar Raik för ett bra omdöme! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-10

Kge A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevlig personal och kunniga hantverkare. Man kan lita på dem. Läs mer
    2020-01-13 Ronnie E svarar Kge A
    Tackar KGE! Välkommen åter nästa gång, när vi kan hjälpa er. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-09

Åsa N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Det tog sin tid mellan bokning och besök.
    Servicen både vid besök och digitalt var professionell. Läs mer
    2020-01-10 Ronnie E svarar Åsa N
    Hejsan. Tackar för ert omdöme. Ibland just med värmepumpar, under denna årstid - så ökar leveranstiden ifrån oss till några veckor istället för några dagar. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2020-01-09

Henry J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tyvärr har Henry drabbats av hjärtinfarkt och bor numera på äldreboende, men jag kan svara i hans ställe.
    Utförda arb eten av Rörmannen är: installation av värmepanna, renovering av badrum och toalett mm.
    Vänligt bemötande. De kommer alltid på bestämd tid.
    Vi är nöjda.

Mvh Margit Juhl Läs mer
    2020-01-09 Ronnie E svarar Henry J
    Tackar Margit! Och sänd varma hälsningar till din Henry. Hörs i dagarna för att planera utbyte expansionskärl hos er, du kan ringa mig när det lugnat ner sig lite. Mvh Ronnie Rörmannen
  • 2020-01-03

Isabella G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hade problem med vårt expansionskärl. Fick snabb hjälp att få det åtgärdat. Läs mer
    2020-01-03 Ronnie E svarar Isabella G
    Tack Isabella för ert omdöme! Trevlig Helg, Ronnie - Rörmannen
  • 2020-01-03

Johan L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bytte A och B ventil, installerade vattenfelsbrytare. Bra bemötande av företaget. Installation blev dock inte helt rak. Vi valde löpande räkning då vi hade lite smågrejer vi ville fixa i tillägg. Trots att allt var klart på 5h och tiden i fastpris var estimerat till 1 dags jobb kom en faktura som var 50% högre än fast-pris-offerten. Vi ringde upp och företaget ändrade till fastpris-offertens kostnad, men hade ingen bra förklaring till den höga fakturan. Överlag är vi ändå nöjda då bemötandet var bra och vi kommer använda dom igen. Läs mer
    2020-01-03 Ronnie E svarar Johan L
    Hej Johan! Jag ändrade till fast pris, till er fördel. Och anledningen till att löpande hade blivit dyrare i detta scenario är och var att Grohé slog lite snett i prislistan. Ganska ny artikel, och vi kommer under 2020 att höja priserna på vattenfelsbrytare fastpris så att dom blir mera korrekt prissatta efter deras rekommenderade. Löpande och Fastpris skall stå och slå ganska lika. Vänliga Hälsningar; Ronnie Rörmannen
  • 2020-01-02

Gerox A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    jag upplevde ett proffsigt bemötande med hög kvalitet på det beställda.
    snabba svar och noggranna återkopplingar . Läs mer
    2020-01-02 Ronnie E svarar Gerox A
    Tackar Gerox för ett bra och smidigt samarbete 2019. Hoppas på ett lyckosamt 2020 också, med fler installationer tillsammans. Vänliga Hälsningar; Ronnie Rörmannen
  • 2019-12-27

Stefan B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Professionella och utförde arbetet väl Läs mer
    2019-12-30 Ronnie E svarar Stefan B
    Tackar Stefan för ert omdöme. Önskar er ett gott slut på 2019 :) Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-26

Lotta H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra bemötandepchväl utfört uppdrag ! Läs mer
    2019-12-30 Ronnie E svarar Lotta H
    Tackar Lotta för ett fint och bra omdöme. Önskar dig ett gott slut på 2019. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-25

Tomas B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag köpte tjänsten att få ett läckage i värmeledningssystemet lagat samt en vvs-renovering av duschrum/toalett. Jag blev mycket väl bemött av företaget. Jag hade rimliga förväntningar, att jobbet skulle vara professionellt utfört inom rimlig tid och till den offererade kostnaden, Jag har ännu inte fått fakturan, men allt annat är uppfyllt enligt förväntan.
    Jag har anlitat Rörmannen tidigare till full belåtenhet och denna bedömning kvarstår. Rörmannen anlitade en underentreprenör Rot-Wille som gjorde ett mycket professionellt arbete med de kringarbeten som uppkom (återställande av golv, kakel- klinkersättning i våtrummet, putsning i undertak mm.). Som helhet kan jag rekommendera Rörmannens tjänster. Läs mer
    2019-12-30 Ronnie E svarar Tomas B
    Tackar Tomas för ett detaljrikt och komplett omdöme. Ekonomi (jag) jobbar ikapp med fakturorna efter helgerna (ifall fakturan Ej kommit fram ännu). Önskar dig ett Gott slut på 2019, och ett Gott Nytt År. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-21

Gunnar H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ny blandare i badrummet, trevlig installatör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
    2019-12-30 Ronnie E svarar Gunnar H
    Tackar Gunnar för ert omdöme. Önskar er en God Jul och ett Gott Slut på 2019 :)
  • 2019-12-20

Ingela F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Lätta att nå och snabbt svar. De kunde utföra uppdraget när vi önskade. Mkt serviceminded personal.
    Uppdraget gällde installation av fast duschvägg samt byte av tvättställ med kommod. Er personal upptäckte en skada på det nya tvättstället, men han löste problemet bra tills vi får ett nytt från leverantören.
    Sammanfattningsvis en mycket positiv kontakt med Rörmannen. De kan rekommenderas. Läs mer
    2019-12-20 Ronnie E svarar Ingela F
    Tackar Ingela för ett fint omdöme. Önskar er en God Jul. Mvh Ronnie Ericsson, Rörmannen
  • 2019-12-18

Pia G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra på rör/element (4-5 i) betyg, men vi har haft en Niebe värmeväxlare som inte fungerat i 3 månader och det tar tid att få återkoppling/nästa felsökningsbesök vilket drar ner betyget. Läs mer
    2019-12-19 Ronnie E svarar Pia G
    Hej Pia! Tackar för ert betyg. Och vi tar åt oss angående felsökningen av NIBE enheten. Det ligger och vilar på en UE som vi tillsammans påminner veckovis :) Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-18

David Ä skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi monterade en radiator och monterade ner en annan, jobbet tog orimligt lång tid och rörmokaren åkte och handlade delar flera gånger. Läs mer
    2019-12-19 Ronnie E svarar David Ä
    Hejsan David! Här kommer arbetsrapporten; Installation av radiator med avtappning av värmesystemet. Proppat en annan radiator. Påfyllning värmesystem och luftning. Allt som allt, 9 timmar fördelat på 2st montörer. Ni höll med delvis eget material, och vi kompletterade upp och handlade resterande. Åtgången arbetstid (9tim) helt rimligt enligt mig. När kund håller med delvis eget material så tar arbetet ofta längre tid, och inte ovanligt med flera inköp för att anpassa. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-17

Tim B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Proffsiga och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-12-17 Ronnie E svarar Tim B
    Tackar Tim för ert omdöme. Välkommen åter igen, när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-14

Ulf L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Enkelt att beställa och förstå vad man får. Bra och servicevänlig person som installerade utrustningen. Läs mer
    2019-12-16 Ronnie E svarar Ulf L
    Tackar Ulf för ett bra omdöme. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-13

Ceka A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Alltid snabba svar och hjälp.
    Duktig personal Läs mer
    2019-12-13 Ronnie E svarar Ceka A
    Tackar Ceka för ert omdöme. Trevlig helg önskar vi på Rörmannen
  • 2019-12-12

Lars V skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av köksblandare. Byte av toalettstol. (Beställning vid två olika tillfällen)
    Snabba förtroendeingivande prisuppgifter på telefon, Snabb bekräftelse per mail.
    Leverans och utförande på utsagda tider av kompetent och serviceinriktad personal.

Enkelt och smärtfritt!
    Lars Vestergren Läs mer
    2019-12-12 Ronnie E svarar Lars V
    Hej Lars! Tack för ett snyggt och detaljrikt omdöme. Nöjet är ömsesidigt. Välkommen som kund till oss på Rörmannen. Med vänlig hälsning Ronnie Ericsson
  • 2019-12-12

Ulla Ann-marie N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabb hjälp. Bra utfört arbete. Läs mer
    2019-12-12 Ronnie E svarar Ulla Ann-marie N
    Tackar för detta! Välkommen åter när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-11

Roland T skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av avstängningskranar runt vattenmätaren.
    Han var trevlig och gjorde ett bra jobb. Det var inga problem för honom att göra sitt jobb fast man inte kunde stänga vattnet vid gatan ordentligt. Läs mer
    2019-12-12 Ronnie E svarar Roland T
    Tackar Roland för ett bra omdöme! Här gäller det för montör att kunna vara flexibel, och här är vårt samarbete med Sthlm VA viktigt. Sthlm VA stänger i gatan (eller Veolia) och vi byter A samt B ventilen. Läcker den igenom lite ifrån gatan, så kanske det i detta fall gick att byta ändå. Vänliga Hälsningar; Ronnie Rörmannen

Eddie M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    De kom i tid och gjorde jobbet som vi bokad men överpris på material och extra arbetstid. Läs mer
    2019-12-09 Ronnie E svarar Eddie M
    Hej Eddie! Tänk på att införskaffning av ert material (till stambytet) också är arbetstid. Vi kikar, vi handlar, vi återkommer och utför. Allt på samma dag. Jämna timmar. Material enligt Ahlsell, där det är införskaffat. Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen

Elisabeth L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Blev bemött positivt!" jag köpte elradiatorer och termostat. Och det sattes upp efter det här de fungerat bra. MVH Elisabeth* Läs mer
    2019-12-09 Ronnie E svarar Elisabeth L
    Tackar Elisabeth! Tom. ett eljobb ordnar vi, och detta tackar till UE och samarbetspartner EL Jerry. Mvh Ronnie, Rörmannen

Östen E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hej
    Jag kontaktade om problem med värmeregleringen. De bytte expansionskärl men detta har inte löst mitt problem. Hoppas att det ska bli löst innan jul. Läs mer
    2019-12-09 Ronnie E svarar Östen E
    Hejsan. Nästa steg dit är en elektriker som skall byta givare på plats innan Jul. Ifall det är den som spökar och skickar fel eller ingen signal. Troligen sker hans besök redan denna vecka. Expansionskärlet bevisligen trasigt på plats, hål i blåsan. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-08

Hampus O skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabbt och effektivt samt tydlig kommunikation Läs mer
    2019-12-09 Ronnie E svarar Hampus O
    Tackar Hampus för ditt omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-08

Wennberg T skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av luftningsrör.Bra bemötande och utfört arbete.
    Företaget levde upp till förväntningarna.Positivt bemötande och utfört arbete. Läs mer
    2019-12-09 Ronnie E svarar Wennberg T
    Tackar Wennberg för ert omdöme. Välkomna åter när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-07

Allan S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    utbyte av kranar och handfat

proffsigt

att det blev ok och det blev det

angenämt - som tidigare Läs mer
    2019-12-09 Ronnie E svarar Allan S
    Hej Allan! Tackar för ert omdöme. Välkomna åter igen. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-05

Annette N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi blev mycket nöjda med arbetet och bemötande. Har anlita dem i flera år. Läs mer
    2019-12-05 Ronnie E svarar Annette N
    Tackar Annette för ert fina omdöme, och en återkommande kund är en nöjd kund. Hörs igen nästa gång. Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-12-04

Honghua H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    They fixed heating system in my house, the problems were loss of pressure and one blocked radiator. The service engineers were professional, friendly and capable. I will definitely recommend to others. Läs mer
    2019-12-04 Ronnie E svarar Honghua H
    Thank you Terry for your 5/5 rating. Wellcome back when we can help you next time. Regards; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-28

Frans D skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Mycket bra , proffesionellt arbete
    Rekomenderas Läs mer
    2019-11-28 Ronnie E svarar Frans D
    Tackar Frans för ert omdöme. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-24

Anders R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    De bytte ut en vattenkran, vilket var bra, men han hade inte med sig den nya kranen från början utan var tvungen att åka och hämta den trots att han från början visste vilken typ det skulle vara. Dessutom skulle ett droppande läckage lagas. Det blev dock först inte fixat helt. Men de kom tillbaka efteråt och lagade läckaget utan extra kostnad. Läs mer
    2019-11-25 Ronnie E svarar Anders R
    Hej Anders. Försökte spåra alla Anders R i kundregistret för att klura ut vilken adress detta är, och varför man Ej hade med sig blandaren direkt. Finner inga svar. Gällande läckaget så är det inte alltid första åtgärden som tätar, utan den kan behöva en åtgärd/översyn igen för att bli tät. Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-24

Lena W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Alltid bra service och trevliga människor.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-25 Ronnie E svarar Lena W
    Tackar Lena för ert omdöme. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-21

Soili B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag har varit nöjd och belåten med arbeten som Rörmannen i Bromma har utfört i mitt hus. Jag upplever personalen som mycket kunniga . Läs mer
    2019-11-21 Ronnie E svarar Soili B
    Tackar Soili för ett fint omdöme. Välkommen åter igen, när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Alf K

2019-11-20

Alf K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Alltid varit nöjd med Rörmannens jobb.kommer fortsätta anlita Rörmannen! Läs mer
    2019-11-25 Ronnie E svarar Alf K
    Tackar Alf för ett bra omdöme! Välkommen igen nästa gång vi kan hjälpa er. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-20

Nils Arne Emil R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tillbehör till dusch. Trevlig och effektiv rörmokare! Läs mer
    2019-11-20 Ronnie E svarar Nils Arne Emil R
    Tackar Nils för ert omdöme. Med Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-08

Lillian H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av servisledning till fastigheten
    Utlovade tider och priser har hållits
    Trvligt bemötande av både montör och ordermottagare
    Jag kan rekommendera företaget Läs mer
    2019-11-08 Ronnie E svarar Lillian H
    Tackar Lillian för ett trevligt omdöme, innehållsrikt och detaljerat. Kul att projektet rullade på bra och enligt plan. Alla parter nöjda. Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-05

Peter C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Utbyte av två toalettstolar. Gick väldigt smidigt. Snyggt och rent när jobbet var klart. Helnöjd! Läs mer
    2019-11-06 Ronnie E svarar Peter C
    Tackar Peter för ett snyggt omdöme! Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-04

Cecilia N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Alltid punktlig, bra kunddialog om vad som ska göras och varför! Läs mer
    2019-11-05 Ronnie E svarar Cecilia N
    Tackar Cecilia för en bra rekommendation och saklig. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-01

Inger A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Alltid mycket tillmötesgående. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-11-01 Ronnie E svarar Inger A
    Tackar Inger för ert fina omdöme. Välkommen åter igen, när vi kan hjälpa er nästa gång. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • 2019-11-01

Peter S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av WC-stol. Rörmannens personal är supertrevliga och proffsiga och bytet gick snabbt och smidigt. Är helnöjd! Läs mer
    2019-11-01 Ronnie E svarar Peter S
    Tackar Peter för detta omdöme. Önskar dig en trevlig helg. Mvh // Ronnie Rörmannen
  • 2019-10-28

Peter W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi fick hjälp med golvvärmetermostater på ett bra, professionellt och smidigt sätt. Läs mer
    2019-10-29 Ronnie E svarar Peter W
    Tackar Peter för ett fint omdöme. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • 2019-10-28

Carl T skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rätt tid och snabbt jobb. Bra och smidigt. Läs mer
    2019-10-28 Ronnie E svarar Carl T
    Tackar Carl för ert omdöme. Och välkommen tillbaks när vi kan hjälpa er nästa gång. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen

Spångavägen 320, 163 46 Spånga