Rörmannen i Bromma AB

www.rormannen.se
  • BadgeSevenYears
1 294
4.5

Välkommen till Rörmannen i Bromma AB - din lokala rörmokare! Vi är ett ett installationsföretag som hjälper både företag, privatpersoner och bostadsrättsföreningar i Norrort, Västerort, Söderort samt i anslutning till våra nya filialer på Ekerö och Lidingö, och ger alla samma goda service. Oavsett vad ditt projekt är fokuserar...

1294 omdömen om Rörmannen i Bromma AB

Sedan starten hos Reco 2013

Ann-charlott S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Den kvinnliga rörmokaren är helt fantastisk! Hon är glad, serviceminded, vänlig, kunnig och går och smånynnar hela tiden så man själv blir glad🤩. Var rädd om henne - hon är en stjärna 🌟🌟🌟🌟🌟 och får 5!!

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack! Helena är underbar som montör, anställd och medmänniska. En positiv solstråle som smittar av sig hos oss. A keeper precis som ni skriver! Tack Ann-Charlott för att ni också lyfter mjukare värden. Sommar Hälsningar Ronnie Rörmannen

Roland L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabba och kompetenta! Fixade avloppsläckan i min källare på en eftermiddag samma dag som jag kontaktade dem.

Tackar Roland för ert omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Annika S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket snabb service från beställning till leverans, valmöjligheter på tider och dag. Rörmannen som hjälpte mig var dessutom mycket trevlig och social. Alltigen toppen upplevelse.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Annika! Stort tack för ert omdöme. Välkommen åter nästa gång vi kan hjälpa er. Mvh Ronnie Rörmannen

Anna Eva Cecilia C
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket kunnig tjej bytte vårt expansionskärl snabbt och smidigt.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar för ert fina omdöme! Helena med personal önskar er en fortsatt trevlig sommar. Mvh Rörmannen

Clas E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Allt fungerade bra. Trevlig och duktig person som utförde arbetet.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Clas! Njut av sommaren så hörs vi nästa gång vi kan bistå med hjälp. Mvh Ronnie Rörmannen

Björn P
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jätte trevliga rörisar, stort leende, snabba i sitt jobb, bra utfört. Där vilar inga ledsamheter. Hälsar Ava & Björn Bra Reco, heja er.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Björn & Ava! Det gäller att ha roligt på jobbet. Har man kul utför man ett bättre jobb under bättre former. Solen skiner, Mvh Rörmannen

Martin L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Trevligt bemötande, professionellt arbete, god kommunikation

Tackar Martin för ert omdöme. Trevlig sommar! Mvh Ronnie Rörmannen

Lars T
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Kompetent och bra utfört. Inte minst arbetet med att återställa inbyggnaden av kranen. Jag är inte en person som är mycket för överord och det är väl därför jag inte fyller i rutan "Exceptionellt" men jobbet hos oss var helt enkelt väldigt bra gjort. med vänlig hälsning Lars Tyréus

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack Lars för ert fina omdöme! Det ska vi hälsa vidare internt till utföraren. Önskar er en trevlig sommar och välkommen åter nästa gång ni behöver hjälp. Mvh Ronnie Rörmannen

Sven P
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Det var väldigt enkelt att beställa jobbet på nätet och vi fick en tid för utförandet väldigt snabbt. Montörerna kom vid den avtalade tiden och jobbet utfördes väldigt snabbt och professionellt . Vi är jättenöjda. Vi köpte en ny varmvattenberedare inklusive installation .

Tack Sven för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Björn E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Byte av blandare i kök och toalettstol i badrum. Snabbt svar och korrekt utfört arbete till fast pris.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Björn för att ni tog er tiden att formulera ett omdöme om oss på Rörmannen! Välkommen åter nästa gång vi kan hjälpa er. Mvh Ronnie

Kjell J
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Utmärkt att ha att göra med. Utmärkt service och trevligt bemötande. Mina förväntningar var ett snabbt och förhållandevis enkelt jobb. Det infriades helt. Montören snabb, ordentlig och tjänstvillig. Arbetet bestod i att gå igenom kranar mm, byta delar och få ordning på dem. Snabbt. bra och ordentligt. Kjell Jegefors

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack Kjell för ert omdöme! Önskar er en fortsatt trevlig sommar. Mvh Ronnie Rörmannen

Patrick N
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket bra service och kunnig servicetekniker. Mycket nöjd

Tackar Patrick för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Johan L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag beställde byte av köksblandare och köksavlopp. Arbetet utfördes utmärkt. Jag tycker dock att de är i dyraste laget.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Johan för ert omdöme! Vi har tidigare utfört cirka 20st löpande för att få en känsla över kostnaden. Och ifrån det kört ett snitt, och därigenom kommit fram till det Fasta Priset. Mvh Ronnie Rörmannen

Håkan B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Köp av varmvattenberedare. Skador på källartrappa vid utforsling av gamla beredaren. Fel pris i fakturan ,men det löste sig efter några telefonsamtal. Snabb leverans.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Håkan! Skadan i trappen kände jag inte till, hör av dig ifall aktuellt fortfarande. Gällande prissättningen så upphandlade du före prisjustering och jobbet/fakturan skedde efter. En liten glipa i systemet den veckan Mao. Vilket korrigerades er fördel när vi fick vetskap om detta. Mvh Ronnie Rörmannen

Karl A

Proffsigt och trevliga montörer

Tackar för ert omdöme Karl! Mvh Ronnie Rörmannen

Bo S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jättebra på att hitta fel som inte finns också, synd bara att även det kostar.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Bo! Vi försöker lokalisera fel, och åtgärda i den ordningen vi finner. Ibland hittar vi helt av varandra oberoende fel - och åtgärdar även dom. Det kostar mera att inte åtgärda fel, än att åtgärda dom man finner - så kan man korrekt summera det. Mvh Ronnie Rörmannen

Ulf M
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Tack. Det gick mycket smidigt att boka digitalt av byte av de gamla ventilerna runt vattenmätaren som skulle bytas. Bra med paketpris och att ni ordnade så att vattenmätaren byttes samtidigt. Sen hade jag också beställt byte av en badkarsblandare som ni gjorde vid ett senare tillfälle. Ni ordnade då också ytterligare en ny blandare till dusch som också visat sig trasig. Ni var mycket hjälpsamma och lösnings fokuserade så att allt blev fixat till det bästa. Det fungerade också bra att all kontakt gick genom mig (Thomas) då min pappa är dement. Tack.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack Ulf för ert detaljrika omdöme där man kan följa från kontakt, utförande till slutförande. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Tony D
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Allt igenom en trevlig upplevelse - enkelt att beställa, snabb respons från beställning till utfört arbete bestående av att undersöka källlan till ett läckage. Kunnig och mycket trevlig medarbetare.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Tony! Stabilt omdöme. Välkommen åter när vi kan assistera nästa gång! Vi finns här. Mvh Ronnie Rörmannen

David F
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Seriöst bolag, snabb återkoppling, trevlig personal. Jobb utfört helt som förväntat. Stark rek!/David

Stort Tack David för er fina rekommendation! Mvh Ronnie Rörmannen

Brf

Trevliga. Bra jobb. Snabba. Höll överenskommen prisnivå. 👍

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar BRF för ert omdöme! Välkommen åter nästa gång vi kan hjälpa er. Mvh Ronnie Rörmannen

Kenneth O
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Nöjd med montören. Byte av köksblandare. Men reagerar på att den har för stort läge mellan kallt och varmt vatten. Från ca "kl 4 till kl 9 varmt. Och känslig på mängden vatten.. Går detta att fixa? Kenneth

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Kenneth! Tackar för ditt omdöme. Blandaren har kallstart, och mittenläget skall vara bara kallvatten. Energibesparing ifrån tillverkaren. Mvh Ronnie Rörmannen

JanErik Å
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Fint bemötande, Snabb åtgärd trots problem med förutsättningarna. Byte av vägghängd WC

Hej o Tack för ert omdöme! Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Staffan J
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb åtgärd efter beställning!

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Staffan! Recos svartjänst har legat nere några veckor. Provar igen att skriva ett svar så får vi se ifall det funkar nu. Och Tack för ert omdöme. Mvh Ronnie Rörmannen

Staffan E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Proffsiga lösningar måste jag säga. Sympatisk hantverkare.

Tack för omdömet och trevlig Midsommar! Mvh Ronnie Rörmannen

Lennart C
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Ny mätare och samarbete med vatten o avlopp

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej och Tack Lennart för ert omdöme! Vi har ett tätt samarbete med SVOA & Sthlm VA. Byter A samt B dagligen i detta samarbete. Mvh Ronnie Rörmannen

Stefan M
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Trevliga, kunniga, seriösa, dyra.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Stefan för ert omdöme! Innehåll för pengarna vill jag hoppas. Kvalité på utförandet och det skall Ej behöva göras om! Mvh Ronnie Rörmannen

Lawand O
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Allt var bra och det gick som det ska

Hej o Tack för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Inger Louise L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb service och trevliga killar som hjälpte mig reda ut vad som behövde göras.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack för att Ni tog er tiden att formulera ett omdöme om oss! Beklagar att det tog lite tid att svara, uppdateringar hos Reco. Mvh Ronnie Rörmannen

Carl-Olof F

Tack för bra jobb Carl-Olof Fägerlind

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack C-O och välkommen åter som stamkund nästa gång vi kan hjälpa er! Mvh Ronnie Rörmannen

Linda S

Alltid professionella och trevliga

Tack Linda! Trevlig Midsommar nu :) Mvh Ronnie Rörmannen

Petter Olof N
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Både trevliga och mycket proffsiga, men rätt dyra.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Petter för ert omdöme! Vill tro och hoppas ni känner att ni får valuta för insatsen. Kvalité på utförandet. Service. Garantier. Och ett rörjobb som Ej behöver göras om, det skall hålla! Mvh Ronnie Rörmannen

Anne R
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Lätta att komma i kontakt med, proffesionell service och bemötande.

Tackar Anne för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Inga-Lill E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Mycket bra genomfört arbete, snabba och effektiva. Fick allt snabbt åtgärdat. Köksblandare och termostat.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack för ert omdöme. Önskar er en trevlig sommar så hörs vi nästa gång vi kan hjälpa er. Mvh Ronnie Rörmannen

Leif S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Beställde installation av vattenmätarkonsol. Bra hemsida att beställa ifrån. Snabbt och korrrekt utfört. Bra samarbete med kommunens service för vattenmätarbyten.

Tackar Leif för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Fredrik R
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Bra service och kommer på avtalad tid

Tack Fredrik för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Göran H
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Bra service och med snabba svar. Hade dock önskat att få en ungefärlig kostnad. Tyckte det blev dyrt.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Göran! Tack för ert omdöme. Ibland har vi Fasta Priser (hemsidan), ibland offerter och ibland löpande samt rörliga jobb/projekt. Det är lika vanligt med alla 3 typer kan sägas. Beror ju på vilket typ av projekt det är, och vad som passar upphandlingen bäst. Ju mer information vi har till en början, desto närmare kan vår beräkning falla. Mvh Ronnie Rörmannen

Pontus H
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

+ Kom snabbt, svarade i telefon - Tog med sig den gamla kranen utan att fråga (vi ville ha den till sommarstugan)

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Pontus! Det var inte meningen såklart. Vi städer effektivt på plats och det handlar bara om att hålla efter. Lägg ett mail till montören för att höra om er blandare till landat kan finnas, eller att ni får nästa av liknande sort? Vi byter blandare dagligen och det går självklart att spara en till er. Mvh Ronnie Rörmannen

Sten K
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Skickligt och prisvärt utfört arbete. Kan definitivt rekommendera Rörmannen AB. Mvh, Sten Kjellström

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Sten för ert omdöme och välkommen åter när vi kan hjälpa er igen nästa gång. Mvh Ronnie Rörmannen

Björn D
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag/vi har anlitat Rörmannen ett flertal gånger med bra resultat. Detta har resulterat att när vi behöver VVS-hjälp förefaller det naturligt att välja det företag som tidigare gjort bra ifrån sig. Vi har bl.a. bytt ut toastolar vid 2 olika tillfällen, samt olika reparationer. De har dessutom duktiga och kunniga reparatörer.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack Björn för ert fina omdöme! Önskar er en härlig sommar så hörs vi nästa gång ni behöver hjälp. Mvh Ronnie Rörmannen

Peter M
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Fick snabbt hjälp att åtgärda ett läckage vid handfatet. Problemet åtgärdades. Kunning rörmokare.

Tackar Peter M för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Joel E
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Väldigt nöjd med både kommunikation och utfört arbete!

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Joel för ert fina omdöme! Njut av sommaren och välkommen åter när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie Rörmannen

Camilla K
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Lätt att komma i kontakt med, snabba svar. Nöjd med deras arbete. Vid behov tas hjälp av dom igen.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Camilla för er bedömning. Ni är hjärtligt välkomna åter när vi kan bistå med vår expertis nästa gång. Mvh Ronnie Rörmannen

Anita N
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Bra offert, smidig installation av vår nya bergvärmepump. Hade tillgång till vatten hela dagen och även varmvatten senare under instalationsdagen. Trygg dygnetruntservice med egen servicepersonal. Har haft årlig service av vår gamla bergvärmepump sen 15 år tillbaka av Rörmannen; varför vi därför valde Rörmannen när det var dags att byta ut den gamla bergvärmepumpen

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Fint summerat Anita! Nu hoppas vi på 15 ytterligare fina år där den första servicen är gratis och ingår. Fritt avrop av den 10-20 månader från nu när ni tycker att det känns rätt. Gärna att det är minusgrader ute när den körs så kan vi testa och kolla alla inställningar. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Carl W
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen installerade en ny bergvärmepump hos oss. Den gamla hade uppnått den aktingsvärda åldern av 18 år och behövde bytas. De gjorde ett snyggt jobb till ett konkurrenskraftigt pris, som vi är helt nöjda med. Tyvärr fick de inte igång golvvärmen i källaren efter montaget. Den fungerade fint innan. De skickade montörer som bytte ut i princip allt utom hela fördelarpaketet utan att få igång anläggningen. De föreslog att jag skulle byta även fördelaren och skulle återkomma med en offert, men den kom aldrig. Golvvärmen...

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Carl! Problemet med er GV är dimensionen på slangarna som uppkommer ur golvet/plattan, och dom adaptrar och övergångar som behöver hittas/sättas. Detta tog vi med annat företag (UE) GVS den 240404 och väntar lite återkoppling omkring. Ber montören nu att följa upp det, så att ni kan få det pris ni efterfrågar! Mvh Ronnie Rörmannen

Per L
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb och bra service! Kunnig tekniker som kunde svara på alla frågor och visste exakt vad som behövde göras.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tack Per för ert snygga omdöme! Välkommen åter nästa gång vi kan stå till tjänst. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Ytterborn T
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Snabb, trevlig o professionell service

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Tackar Ytterbom! Välkomna åter när vi kan hjälpa er nästa gång. Trevlig Sommar! Mvh Ronnie Rörmannen

Jari H

Alltid bra Servic och bra jobb rekommenderar Rörmannen 👍

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Stort Tack Jari för ert omdöme! Återkopplar om en kort stund din fakturafråga också. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Andreas B
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Utförde arbetet enligt förväntan. Var snabbt på plats

Tackar Andreas för ert omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen

Mathias S
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Trevligt möte och snabbt avklarat jobb. Men sinnesjukt dyrt. Nästan stöld faktiskt.

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Mathias! 2210kr för en resa fram/tillbaks till er i Bromma. Ny termostat som vi handlade och monterade under formen "mini-debitering". I fakturan ingår arbete, framkörning och material. Tid upp till och med 90 minuter inkluderat restid, införskaffning och rapportering (pappersarbete). Fullt rimligt! Ska ni hamna under 2000kr så är vi Ej korrekt partner för er. Vänliga Hälsningar Ronnie Rörmannen

Kerstin R
Skrev om Rörmannen i Bromma AB

Jag handlade inget, det var ett serviceärende. Fakturasystemet är något otydligt, någon form av standardiserade länkar att klicka på i stället för klartext. Vid förfrågan via mail blev jag även denna gång osannolikt otrevligt bemött. Dessvärre är det troligen företagets ägare/vd som sköter stor del av kundkontakterna, vilket borde överlåtas på någon med större social kompetens. Beklagligt nog så kommer jag säkert få påhopp via mail eller sms efter detta ärliga svar, det skedde i alla fall förra gången (då jag alltså...

Svar från Rörmannen i Bromma AB

Hej Kerstin! Vi har ett pågående serviceärende till er anläggning Ja där VVS tekniker Jakob först varit på plats, följt av en elektriker dagen efter (ej debiterad ännu). Visma är automatiserat så långt det går att när en rapportering ligger klar och jobbet markerat som slutfört, då skapas underlag till faktura som skickas digitalt via Kivra eller mail t.ex. Jakobs jobb klart och fakturerat, därefter en kredit av det för att istället samla både VVS samt EL i samma ärende (garanti eller inte). Jag jobbar på min sociala kompetens...