Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Stockholm Spånga-Tensta Flysta Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen i Bromma AB

Spångavägen 320, 163 46 Spånga — Visa karta

Välkommen till Rörmannen i Bromma AB - din lokala rörmokare!

Vi är ett ett installationsföretag som hjälper både företag, privatpersoner och bostadsrättsföreningar i hela Stockholm, och ger alla samma goda service. Oavsett vad ditt projekt är fokuserar vi på att snabbt kunna fixa din värmepump, varmvattenberedare, elpanna eller vad det nu är som behöver service.

60-65 procent av uppdragen vi åtar oss är hos tidigare kunder, vilket tyder på hög kundnöjdhet. Har du varit kund tidigare? Uppge då ditt kundnummer när du kontaktar oss så ser vi till att skicka samma rörmokare igen.

Vi lovar marknadsmässiga priser och hög kvalitet. Kontakta oss så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 207 kunder tycker om Rörmannen i Bromma AB

• 2019-04-19

Gunnar Å skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Utbyte av två nya toaletter o en köksblandare.
    Snabb och bra leverans. o utfört jobb.
    Lite trist att det läckte vid en installation men åtgärdades snabbt o bra.
    Dålig transparens på pris och vilka produkter som levererades i det fasta priset Läs mer
  • 2019-04-18

SOFIA S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    De visar inte sina priser på ett transparent sätt. Summan blev dubbelt så dyr än vad det uppgavs på deras hemsida. Vidare tar de alltid betalt för utkörning från spånga oavsett om de befinner sig i spånga eller i huset bredvid där du bor. Deras villkor är högst oskäliga och de hänvisar inte heller till villkoren när man ringer dem, ändå hävdar de att man är bunden av villkoren villet är tvivelaktigt ur ett konsumenträttsligt perspektiv. De är otrevliga på mejl och utförde dessutom ett så dåligt arbete att de var tvugna att komma tillbaka och göra om allt två veckor senare. Läs mer
  • 2019-04-17

Mikael W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Proffsigt bemötande, och väl utfört arbete Läs mer
    2019-04-17 Ronnie E svarar Mikael W
    Tackar Mikael för ett fint och bra omdöme. Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-04-15

Hans S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra genomfört anbud och utförande.
    Jag fick ett förtroendefullt intryck. Läs mer
    2019-04-15 Ronnie E svarar Hans S
    Tackar Hans för ert omdöme! Och välkommen som kund till oss på Rörmannen :) Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-04-09

Karin S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra och snabb återkoppling på våra frågor. Vi fick snabbt hjälp med det vi vill. Läs mer
    2019-04-09 Ronnie E svarar Karin S
    Tackar Karin för ert fina omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-04-01

Jan C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    De gjorde det lilla extra och fattade egna beslut som gagnade mig som kund Läs mer
    2019-04-09 Ronnie E svarar Jan C
    Tackar Janne! Välkommen åter till oss när ni behöver hjälp igen. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-04-01

Per E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Läckande rör i källaren. Rörmannen kom med kort varsel. Hittade snabbt problemet och åtgärdade det. Läs mer
    2019-04-09 Ronnie E svarar Per E
    Tack Per! Vi försöker alltid komma snabbt till plats, och med 12st montörer på service nu, så är det en lätt match :) Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-31

Johan N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Problem med en värmepump (luft/vatten)! Trots 3 försök till att lösa problemet under en period på 6 månader tappar fortfarande pumpen trycket Läs mer
    2019-04-09 Ronnie E svarar Johan N
    Hejsan Johan. Detta var lite märkligt att läsa. Förhoppningsvis har vi en pågående utredning på detta, och en dold läcka skulle jag säga. Om vi inte redan har kontakt, släng iväg ett mail till mig på ronnie@rormannen.se
  • 2019-03-29

Catharina F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Kom i tid, utförde uppdraget utan problem och snabbt. Kan bara rekommendera! Uppdraget var att byta ut termostat samt fixa avlopp till ett badkar. Läs mer
    2019-04-09 Ronnie E svarar Catharina F
    Tackar Catharina för er tid med att lämna omdöme. Välkommen åter när vi kan hjälpa er igen. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-27

Kenneth W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Punktliga
    Fast pris som stämde på fakturan

Bergvärme pump som stannat Rörmannen hittade snabbt felet som omgående åtgärdades. Läs mer
    2019-04-09 Ronnie E svarar Kenneth W
    Härligt Kenneth! Så ska det låta, och välkommen som kund till oss. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-22

Jouleen Y skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Otroligt kompetenta och tillmötesgående. De visade stor hjälpsamhet och förståelse för problemet som var i köket. Fick snabbt hjälp och problemet löst. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2019-04-09 Ronnie E svarar Jouleen Y
    Tackar Jouleen för ett trevligt summerat omdöme. Välkommen igen nästa gång vi kan hjälpa er :) Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-20

Helena L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag köpte en värmepump och ny elpanna.
    Jag blev väldigt bra och proffsigt bemött.
    Jag hade förväntningar att få hjälp med förslag på anläggning. Jag fick ganska snabb installation av den nya anläggningen.

Sammanfattningsvis är Rörmannen ett bra företag och jag har alltid fått hjälp med värmeanläggningen och annat som behövt åtgärdas i mitt hus. Läs mer
    2019-03-21 Ronnie E svarar Helena L
    Hejsan Helena. Tackar för ert fina omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-20

Johan T skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Abonnerad service. Blev bortglömd , men åtgärdades efter påtalan. Dock osäker på om utomhusdel kontrollerades, trots att det står i protokoll. (För oss ny serviceman, annars haft samma i flera år utan problem) Läs mer
    2019-03-20 Ronnie E svarar Johan T
    Hej Johan. Göran utför 90% av alla servicebesök, och försök till 100%. Så skall det se ut fram till pensionen iaf :) Utedelen skall vara kontrollerad och godkänd, allt enligt protokollet (om det står). Utendelen är väldigt viktig för oss/er. Också där som flest anmärkningar sker. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-19

Peter F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Köpte en ny luftvärmepump via Rörmannen och kan varmt rekommendera dem. Proffsigt bemötande och leverans/installation/bortforsling. Lokal förankring dvs verkar vara intresserade av att göra ett bra jobb som håller på lång sikt. Inte det billigaste alternativet men man får vad man betalar för och därmed är jag nöjd med mitt val.

Peter Läs mer
    2019-03-19 Ronnie E svarar Peter F
    Hejsan Peter! Tackar för ert fina omdöme, och välkommen som befintlig kund till oss. Fritt service besök året efter vår installation. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-14

Jean G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag har haft med dom att göra vid ett flertal gånger under några år. Deras service är bra. Om något gått fel åtgärdar dom det omgående. Jag kommer även i fortsättningen kontakta dom om jag går ”problem” .
    Jag kan rekommendera dom.
    Jean Granberg Fält Läs mer
    2019-03-15 Ronnie E svarar Jean G
    Tackar Jean för ert fina omdöme. Önskar dig en trevlig helg. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-14

Realta A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Underentreprenör till våra projekt Läs mer
    2019-03-14 Ronnie E svarar Realta A
    Tackar Realta för ert omdöme! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-12

Björn W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabbt och korrekt bemötande. Tydlig information om tidpunkter och trevlig personlig kontakt i samband med och snabbt och korrekt utförande. Läs mer
    2019-03-13 Ronnie E svarar Björn W
    Tackar Björn för ert fina omdöme. Välkommen igen när vi kan hjälpa dig. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Rose-Marie B

2019-03-09

Rose-Marie B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jättenöjd med service på bergvärmepump, rördragning och elementbyte. Bra och kunnig personal. Bra bemötande och kommunikation. Allt utfört till belåtenhet
    Administrationsavdelningen är dock något seg. Läs mer
    2019-03-11 Ronnie E svarar Rose-Marie B
    Hejsan! Tackar för ett fint omdöme. Mvh Admin; Ronnie, Rörmannen :)
  • 2019-03-08

Patrik S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag har använt Rörmannen för flera arbeten. Ny dräneringspump, byte expansionskärl, byte vattenlås, rörbyten mm. Rörmannen är kompetenta, smidiga och snabba. Läs mer
    2019-03-08 Ronnie E svarar Patrik S
    Tackar Patrik för ert omdöme. Välkommen som stamkund, hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-06

Jörgen G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Service på värmepump.
    Proffsigt bemötande och mycket kunnig
    seviceman.
    Löste problemet snabbt och effektivt. Läs mer
    2019-03-06 Ronnie E svarar Jörgen G
    Tackar Jörgen för fint omdöme! Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-05

Peter E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jättebra att det är samma personal som återkommer o känner till vår installation. Läs mer
    2019-03-05 Ronnie E svarar Peter E
    Hej Peter! Trevligt att det uppskattas. Försöker alltid skicka samma personal, tills dom går i pension :) Hörs igen framöver när ni behöver hjälp. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-04

Carl B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Arbetet, utbyte av shuntar för golvvärme, utfördes mycket bra. Jättebra kille som kom till oss. Dock var det väldigt dålig kommunikation innan jobbet. En förfrågan via hemsidan renderade endast i ett sms att imorgon kommer vi. Ingen pris diskussion eller förhandling om vad som skulle göras. Det gjorde att vi hade lite kontrovers i efterhand om priset. Så bra jobb men inte bra kundkommunikation före uppdraget. Läs mer
    2019-03-04 Ronnie E svarar Carl B
    Hejsan Carl! Jobbet lades in omgående och ett ordererkännande mailades ut direkt, kolla i er skräpkorg ifall det fastnat där? Sedan skickades ett påminnelse SMS 48timmar innan, detta kom iaf fram. Och i OE som ni saknar, så står vad som skall göras och till vilket pris. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-02

Christer Ö skrev om Rörmannen i Bromma AB
    3 x toalettrepration plus renovering köksblsndsre.
    Väldigt trevlig och serviceinriktad montör.
    Dock dyrare än jag förväntat. (Dock är mina kunskaper om prisnivån i v/a branchen mycket begränsade, kanske är detta normala priser) Läs mer
    2019-03-04 Ronnie E svarar Christer Ö
    Tackar Christer för ert omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-01

Lennart L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Tillmötesgående med att rätta till fel utan merkostnader. Läs mer
    2019-03-04 Ronnie E svarar Lennart L
    Tackar Lennart för ert omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-03-01

Thomas H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Mycket bra och trevligt bemött! Fick en bra offert som vi valt att avvakta med. Läs mer
    2019-03-01 Ronnie E svarar Thomas H
    Hejsan Thomas! Tack för bra omdöme. Välkommen åter när det är dags för utförande. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-28

Jonny B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi fick hjälp av dem med en vattenskada i köket där de gamla rören gått sönder o läckt under diskbänken.Det då hade uppstått mögelskador som låg dolda under golvet.
    De hittade problemen snabbt och löste allt effektivt !
    Vi är mycket nöjda ! Läs mer
    2019-02-28 Ronnie E svarar Jonny B
    Tackar Jonny för ett fint omdöme. Välkommen åter i framtiden när VVS behov uppstår. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen

Daniel H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabb respons och håller det som de lovat. De är väldigt kunniga på Nibe som jag hade problem med. Läs mer
    2019-02-27 Ronnie E svarar Daniel H
    Hejsan Daniel! Stort tack för ert omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen

Michael B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi köpte och fick installerat en cirkulationspump. Allt var bra bortsett från lite strul med fakturan, som det hade varit bättre om den redan från början delats upp mellan oss och villasamfölligheten. Läs mer
    2019-02-27 Ronnie E svarar Michael B
    Hejsan! Tackar för fint omdöme Michael. Håller med om att en uppdelning ifrån när jobbet inkom hade varit perfekt. Gick dock lätt att ordna i efterhand. Beklagar den förseningen, och det strul som det eventuellt medförde. Mvh Ronnie, Rörmannen

Stian K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi fick hjälp vid två tillfällen, med en radiator i köket och med installation i badrum. Det var möjligt få en tid inom några dagar, och de som gjorde jobbet var trevliga, professionella och gjorde ett bra jobb. Bra respons från kundtjänst vid uppföljning på fakturafrågor efteråt också. Läs mer
    2019-02-27 Ronnie E svarar Stian K
    Tackar Stian för ert innehållsrika omdöme! Välkommen till oss som kund, Hälsningar Ronnie, Rörmannen

Lennart E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Köpt en nibe elpanna
    Mycket bra och kompetent personal Läs mer
    2019-02-27 Ronnie E svarar Lennart E
    Tackar Lennart för ett fint omdöme. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen

Jan S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Reparation av läcka på ingående vattenledning. Arbetet utfördes inom rimlig tid och bra. Smolk i bägaren var att det blev otätt vid anslutningen till befintlig armatur. Detta åtgärdades också snabbt efter påpekande. Läs mer
    2019-02-26 Ronnie E svarar Jan S
    Tackar Jan för ett bra omdöme! Ibland kan det läcka, och då skall vi fritt åter och åtgärda. Hälsningar Ronnie, Rörmannen

Thomas N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Service på värmepump inkl lagning värmekabel. Kunnigt och utan krångel. Mycket bra med samma installatör som tidigare arbetat med anläggningen. Läs mer
    2019-02-26 Ronnie E svarar Thomas N
    Hejsan Thomas! Tackar för trevligt omdöme. Vi försöker alltid skicka samma montör, tills han/hon går i pension :) Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-24

Erik G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Positivt bemötande och proffsigt utfört. Läs mer
    2019-02-25 Ronnie E svarar Erik G
    Tack Erik! Välkommen åter i framtiden när VVS behov uppstår. Vänliga Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-24

Sten C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabb återkomst när man kontaktat dem. Läs mer
    2019-02-25 Ronnie E svarar Sten C
    Tackar Sven! Välkommen åter igen när vi kan hjälpa er nästa gång. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-23

Brf skrev om Rörmannen i Bromma AB
    En renovering av ett tradigt rör i gatan. Jobbet är inte gjort än men kontakten med Rörmannen har varit superbra och lättsam! Läs mer
    2019-02-25 Ronnie E svarar Brf
    Tackar BRF för detta tidiga omdöme. Jag tror det rör sig om ventilen påkörd av plogbil, och den som vi planerar att byta under mars månad. Hoppas vårt betyg efter insatsen även den speglar 5/5 möjligt. Bästa Hälsningar; Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-22

Bosse O skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ringde akut då min panna hade gått sönder å bemöttes väldigt trevligt ock professionellt redan i telefon av en som heter Ronnie.Redan samma dag hade jag en låne varmvattenberedare ock fick besked om framtida åtgärder för att byta ut hela pannan ock efter att jag godkänt offerten fick jag en tid för byte som skedde utan anmärkning! allt gick smidigt å snabbt vid installationen. Stort tack till Rörmannen för servicen direkt efter julhelgerna,jag hade ringt runt till flera olika rörfirmor som direkt tackade nej Läs mer
    2019-02-22 Ronnie E svarar Bosse O
    Tackar Bosse för en trevlig fredagsläsning, och ett gott o fint omdöme. Kul att höra att allt funkade fint från A till Ö. Varmt välkommen åter i framtiden för uppdrag. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-21

Peter S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra bemötande och kommer i tid Läs mer
    2019-02-21 Ronnie E svarar Peter S
    Tackar Peter för ett kort men komplett omdöme. Välkommen åter att prova oss igen i framtiden. Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-19

Hans F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Installation av diskmaskin
    Bra bemötande av kunnig tekniker och till lågt pris Läs mer
    2019-02-19 Ronnie E svarar Hans F
    Tackar Hans för 3/5. Hoppas slipa detta betyg vid eventuellt framtida återbesök. Bästa Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-19

Magnus S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Köpte en ny frånluftvärmepump via Rörmannen. Bra bemötande och de gjorde det som förväntades på ett bra sätt.Hyffsat kort tid mellan beställning och installation och fast pris. Jag är nöjd och kan rekommendera dem. Läs mer
    2019-02-19 Ronnie E svarar Magnus S
    Tackar Magnus för ett fint omdöme! Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • 2019-02-13

Håkan M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Årsservice på värmepump. Utbyte av mjukstart samt lösning för kpndensvatten Läs mer
    2019-02-13 Ronnie E svarar Håkan M
    Hejsan Håkan! Tackar för fint omdöme. Hörs igen vid nästa service. Mvh Ronnie Rörmannen
  • 2019-02-10

Margareta W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabb och bra service.Håller tider. Läs mer
    2019-02-11 Ronnie E svarar Margareta W
    Tackar Margareta för ett fint omdöme. Hälsningar Ronnie Rörmannen
  • Kent A

2019-02-03

Kent A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bytte ut min gamla oljepanna mot en Nibe luft/vatten anläggning.
    Allt jobb gjordes av Rörmannen. Mkt proffsigt och snyggt installerat.
    Väldigt bra och trevlig personal i alla led.
    Snabb respond och bra hjälp dom få ggr det har behövds där efter.
    Jag är mkt nöjd med Rörmannen och deras service grabbar. Läs mer
    2019-02-04 Ronnie E svarar Kent A
    Tackar Kent för helgens omdöme. Kul att du är så nöjd, och hoppas investeringen kommer att återbetala sig på 7-8år genom lägre uppvärmningskostnader. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • 2019-01-31

Ove M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Positivt bemötande av kunniga hantverkare som gjorde ett bra arbete. Läs mer
    2019-02-01 Ronnie E svarar Ove M
    Tackar Ove för ett bra omdöme. Välkommen åter igen när du behöver hjälp. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Peter N

2019-01-29

Peter N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi anlitade Rörmannen för borrning och installation av bergvärme. Företaget informerade kontinuerligt både skriftligt och via samtal om arbetsgången och tidsplanen. Vi är mycket nöjda med att tidsplanen höll och alla momenten flöt på enligt plan. Vi kan varmt rekommendera Rörmannen. Läs mer
    2019-01-31 Ronnie E svarar Peter N
    Tackar Peter för ett fint och detaljrikt omdöme. Vi hörs igen framöver, hälsningar Ronnie Rörmannen
  • 2019-01-25

Karin M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av tryckkärl. Snabbt och bra. Nu har vi det varmare hemma. Läs mer
    2019-01-25 Ronnie E svarar Karin M
    Hejsan Karin! Tackar för ett fint omdöme, och skönt att höra att värmen är tillbaks. Önskar dig en trevlig helg. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • 2019-01-23

Vicke H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabba, professionella, flexibla och lösningsorienterade. Jag är oerhört nöjd! Läs mer
    2019-01-23 Ronnie E svarar Vicke H
    Hej Vicke! Stort tack för ditt fina omdöme. Välkommen åter när du behöver hjälp igen. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • 2019-01-22

patrick b skrev om Rörmannen i Bromma AB
    1983 kr för 15 min jobb, materialkostnad 39 kr. Överpris!! Läs mer
    2019-01-22 Ronnie E svarar patrick b
    Hejsan Patrick! Vi har 2 timmars mini-debitering som står i villkoren, och i orderbekräftelse. I dessa 2 timmar så ingår fram/tillbaks, pappersarbete, eventuell införskaffning av den hutlösa produkten för 39kr. Framkörning, diesel, försäkring mm. 15 minuter på plats, kan inklusive restid lätt bli 45 minuter. Lägg därtill underlag, och tidsrundning och du har lätt 2 timmar. Sen till nästa kund. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • 2019-01-21

Evidensia A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra och snabb service.

Trevlig kille som kom utt och fixade vårt problem Läs mer
    2019-01-21 Ronnie E svarar Evidensia A
    Tackar för att ni tog er tiden att skriva ett omdöme om oss. Hoppas vi får förtroendet att ta hand om fler av era avdelningar. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Fredrik J

2019-01-19

Fredrik J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Med stor förståelse från mottagaren av mitt samtal kom hjälpen snabbt på plats när bergvärmen gick på sparlåga av oklar anledning. Problemet löstes temporärt med smart förbikoppling, värmen kom tillbaka och reservdelen som behövdes för komplett system kom och installerades ett par veckor senare. Så nöjd! Tack Rörmannen. /Fredrik Läs mer
    2019-01-21 Ronnie E svarar Fredrik J
    Hejsan Fredrik! Stort tack för ditt fina omdöme. Roligt att höra att allt funkade. Med vänlig hälsning Ronnie Rörmannen
  • 2019-01-17

Ewa C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Köp och installation av Nibe320. Snabb service och raka rör i all kommunikation. Bra förklaring av hantering av utrustningen. Jag rekommenderar Rörmannen. Läs mer
    2019-01-17 Ronnie E svarar Ewa C
    Tackar Ewa för ett fint och detaljerat omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen