Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Stockholm Spånga-Tensta Flysta Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen i Bromma AB

Spångavägen 320, 163 46 Spånga — Visa karta

Rörmannen i Bromma AB är ett installationsföretag inom Stockholmsregionen med fokus på service för både företag och privatpersoner. Vårt mål är att snabbt kunna serva kunden oavsett storlek på projekt.

Alla montörer är anställda hos oss och har utbildning och behörighet inom området.

Vi har öppet sex dagar i veckan och har dessutom jour kvällar och helger.

Detta gör oss kontaktbara dygnet runt och året om! Med en egen VVS-butik är vi det perfekta företaget för er "gör-det-självare". Vi kan både hjälpa er och komma med goda råd.
Vatthagsvägen 1, 19452, UPPLANDS VÄSBY
Ki Rör AB
Marie M:
Jag är nöjd och kan varmt rekommendera Ki Rör. Trevlig och snabb kundtjänst, hantverkaren, vi hade, likaså.

Rörmokare nära Rörmannen i Bromma AB:

Solna strandväg 34, Solna
MF Rör AB är medlem i branschorganisationen VVS Företagen och följer gällande br... Läs mer ›
Ingvar M:
Ombyggnad av lokal till lägenhet, mycket bra service och bemötande

Spjutvägen 5B, JÄRFÄLLA
Att göra om sitt badrum är en kul process. En chans att förvekliga idéer. i färg... Läs mer ›
Martin H:
SKBD flytspackla, la tätskikt och klinka golv i en tvättstuga. Kommunikationen var enledningvist lite trög men när arbetet väl kom igång gic...

Girovägen 11, JÄRFÄLLA
Vi hjälper dig installera och serva värme- och kylanläggningar. Välkommen! Läs mer ›
Lars E:
Mycket proffsigt och trevlig personal Är mycket nöjd och rekommenderar Detta företag varmt

Höglandstorget 1, BROMMA
Våra välutbildade och erfarna IVT-installatörer kan värmepumpar! Läs mer ›
Gunilla R:
Enbart positiv! De har utfört ett perfekt arbete och det är lätt att komma i kontakt med dem om man behöver hjälp, vilket känns tryggt! Hä...

Läs vad 31 kunder tycker om Rörmannen i Bromma AB

• Tommy
    Tommy skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Väldigt nöjd med den här firman.
    Proffsigt bemötande i alla led.
    Hade problem med värmen i vårt hus nu i november. Först byttes 12 st radiatorventiler ut (50 år gamla, och vissa läckte)
    Sedan gick cirkulationspumpen sönder, och trots att de hade massor av jobb, så lyckades de få loss en gubbe som bytte den samma dag jag ringde. Till fast pris!
    Tack alla inblandade på Rörmannen

M.v.h
    /Tommy A i Hässelby
    2016-01-04 Ronnie E svarar Tommy
    Stort tack för ditt fina omdöme Tommy, och kul att höra att det fungerar genom alla led. Från kontakt, till offert/prisbild och till själva utförandet. Tack igen, och välkommen åter!
    Mvh // Ronnie, Rörmannen
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi har använt Rörmannen i Bromma för renovering av badrum, kök, gäst-wc, stambyte, el samt installation av bergvärmepump.

Rörmannen i Bromma har levererat på tid och enligt budget. De har gett snabb återkoppling i frågor som kommit upp under renoveringen, agerat proaktivt vad gäller förslag på olika lösningsalternativ samt hela tiden haft en rak och tydlig kommunikation.

Trots att flera olika entreprenörer har varit involverade har Rörmannen i Bromma hållit ihop och samordnat entreprenaden väldigt bra.

Söker du en entreprenör som kan ta ett helhetsansvar för en entreprenad och/eller en riktigt duktig leverantör inom VVS, då ska du kontakta Rörmannen i Bromma.
    2015-08-10 Ronnie E svarar Andreas H
    Hej Andreas,

Stort tack för fint omdöme!
    Projektet har varit ett nöje att samordna och leda.

Mvh // Ronnie, Rörmannen
  • Dan B
    Dan B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av toalettstol.
    Har inga invändningar eller tveksamheter mot Rörmannen som firma.
    Däremot... toastolen hakar redan upp sig i "snål-spol-läget".
    Det anser jag vara Fabrikantens fel!
    2015-02-05 Ronnie E svarar Dan B
    Tjena Dan!
    Om det inte redan är anmält mot fabrikanten så gör jag gärna det. Maila mig ditt ärende nummer. Mvh Ronnie Rörmannen
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag fick installerat en luft/vattenvärmepump och vattenburen värme. Fick bra rådgivning innan offert skickades, och ett fastpris på arbetet. Killarna kom när de skulle, var trevliga och städade oväntat bra efter sig när de var klara. Ett litet misstag rättades till snabbt och utan sura miner. Sen blev själva installationen jättebra också. Kan inte se att det skulle kunna ha blivit så mycket bättre.
  • Tove N
    Tove N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevligt och proffsigt bemötande vid omdragning av rör på toalett. Lösningsorienterad och bra tidshållning.
    2015-01-30 Ronnie E svarar Tove N
    Tack för omdömet Tove! Mvh //Ronnie, Rörmannen
  • Martin R
    Martin R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Pålitliga och punktliga. Mycket nöjd med Rörmannens insatser.
    2015-01-28 Ronnie E svarar Martin R
    Tackar för detta Martin! Mvh //Ronnie Rörmannen
  • Johan M
    Johan M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi beställde en grundlig badrumsrenovering inklusive en gästtoalett. Rörmannen var mycket professionella och kunde lämna en detaljerad offert på arbetet mycket snart. Deras lokala närvaro fällde avgörandet för oss samt det goda intryck som samtliga representanter för företaget gav.

När vi väl bestämt oss så planerades arbetet in i god tid då de hade fullbelagt schema under hösten. Under tiden fram till arbetets start hade vi kanske önskat ytterligare driv vad gäller beställning av inredning, det var lite otydligt vad vi som kund behövde tillhandahålla och när, men alla frågor besvarades snabbt och tydligt.

Arbetet kom igång i tid, höll hög kvalitet och även om det krävdes mer arbete än beräknat för att reparera de gamla fuktskador som uppstått, samt delvis byta stammar pga för klen dimension, så kunde man i stort sett hålla tidplanen. Alla frågor om konstruktionen som vi haft under tiden har besvarats och alla tillämpliga regler har tydligt följts vad jag observerat. Erforderliga intyg kom snabbt.

Dessutom har killarna som arbetat här oftast skött städningen bra och inte lämnat prylar i en enda röra. Dammsugning av arbetsområdet varje dag osv - sedan har det naturligtvis varit extra dammigt i vissa perioder, men det har vi kunnat hantera eftersom det var väntat!
    2015-01-28 Ronnie E svarar Johan M
    Stort tack för ditt omdöme Johan! Bra sammansatt och detaljrikt. Ett nöje att läsa. Jag skall hälsa vidare till samtliga som varit på plats, och så ses vi till våren under fotograferingen. Mvh // Ronnie Rörmannen
  • Inga Lena J
    Inga Lena J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Åtgärd av läckage i varmvattenberedare. Samma dag jag som jag var i kontakt med dem åtgärdade de läckaget för att dagen därpå byta ut varmvattenberedaren. Är helt nöjd med bemötande, åtgärd och produkt.
    2015-01-27 Ronnie E svarar Inga Lena J
    Hejsan!
    Tackar för detta. Mvh Ronnie
  • Kurt R
    Kurt R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ett proffesionellt,sakligt samt en bra ekonomist lösning på mitt beskymmer med en trasig bergvärmepump
    2015-01-27 Ronnie E svarar Kurt R
    Tackar för detta Kurt! Hoppas också på en payoff på mindre än 10år. Om du läser detta också så har jag en gåva till dig gällande uppkoppling pump mot nätet. Maila mig! Mvh Ronnie
  • Thomas D
    Thomas D skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rekommenderas starkt när punktlighet och kvalitet är viktigt. Trevlig och proffsig personal som hängt med länge och kan sitt jobb. Finns säkert billigare alternativ för dig som vill leta och dessutom ta viss risk/samordningsansvar själv.
  • Gundy B
    Gundy B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ett vänligt och mycket trevligt bemötande. Byte av luft/vatten värmepump.
  • Roger B
    Roger B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevliga o bra. Blev lite strul med avluftningen av pannan och nåt rör som inte satt helt ok, men de redde upp saken utan jidder. Nu funkar allt fint.
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Kom på exakt tid ochblevsnabbt klara
  • Jörgen  P
    Jörgen P skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rörmannen är extremt dyra och oseriösa.
    Arbetet dom gjorde i vårat hus var mycket slarvigt och dåligt utfört.
    Vi är mycket missnöjda, aldrig mer!
    2015-01-20 Ronnie E svarar Jörgen P
    Hejsan Jörgen P,
    Jag har sökt igenom för att hitta en Jörgen P så att jag kan knyta till något jobb, men finner bara ifrån 2009. Tänkte ge lite feedback, och kolla vad som har blivit dyrt, oseriöst, slarvigt och dåligt. Lägg gärna ett mail till mig så att jag kan följa upp, och om möjligt korrigera så att ni blir mycket nöjda.
    Med Vänliga Hälsningar// Ronnie Ericsson
    ronnie@rormannen.se
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    ett proffsigt och trevligt bemötande
  • Åke H
    Åke H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Slutresultatet var bra men man borde ha tänkt på ROT avdraget innan man slentrianmässigt sa " det blir lika dyrt att köpa nytt som att laga" dessutom är det dåligt miljötänk i dessa dagar.
  • Baard E
    Baard E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rörmannen i Bromma ger snabb och effektiv service. Deras utsända tekniker är utan undantag yrkesskickliga, pålitliga och trevliga.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi har fått mycket bra bemötande från Rörmannen i Bromma. Arbetet har utförts punktligt och proffesionellt och vi har varit väldigt nöjda med den support vi fått om frågor uppstått. Vi kommer forsätta att anlita företaget även i fortsättningen.
  • Yngve G
    Yngve G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Beställde golvvärme i hallen. Dom kom när dom sa att dom skulle komma, utförde jobbet på ett föredömligt sätt och fakturan överensstämde med prisindikationen. Jag kan bara tacka och bocka. Rekommenderas varmt!
  • jan e
    jan e skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Akta er! Den offerten jag fick av dem var 3 ggr så hög som alla andra jag frågade. När jag talade med dom var dom dryga o vägrade berätta vad som ingick, och det var inte en fråga som var svår, kan ni lista materialet samt arbetskostnaden separat... Mkt dryga och avvisande! Aldrig mer!
    2014-11-08 Ronnie E svarar jan e
    Hejsan Jan E,
    Jag har sökt igenom samtliga offerter för att hitta en just Jan E, men finner ingen. Svårt att då svara upp exakt rätt.
    Vad som kan sägas; Alla våra offerter är specificerade arbete och material, detta för att det grundar för rotavdraget. Du lär ha fått två summor, den ena kallar vi för Brutto, och den andra Netto. Mellanskillnaden är rotavdraget - ganska enkelt förklarat och visat. På arbetet får man rotavdrag, resterande är material, leverans och framkörning.
    Att vi är 3 ggr så dyra kan jag inte tro. Maila mig gärna så fortsätter vi reda ut det personligen.
    Med Vänliga Hälsningar
    Ronnie Ericsson
    ronnie@rormannen.se
  • Sven P
    Sven P skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rörmannen är ett oseriöst företag med okunnig personal som dessutom lägger på och döljer avgifter.
    Företagets personal och VD håller ingen hög service.
    Vi är två grannar i närområdet som har samma upplevelse, VARNING!
    Välj en seriös och kunnig rörfirma.
  • Andrew W
    Andrew W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi har använt Rörmannen sedan de installerade vår ny värmepump/panna. De gjorde, som vanlig, ett utmärkt jobb. Supertrevliga killar som kommer i tid och gör ett bra jobb till ett bra pris.
  • Gabriel
    Gabriel skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Beställde utbyte av wc-stol till fast pris och samtidigt ett utbyte av en ballofix. Fick snabb offert och snabbt installationsdatum.
    Rörmokare Leif var på plats strax innan utsatt tid (hur ofta händer det med andra hantverkare?) och bytte ut allt som skulle göras snabbt och smidigt trots ihärdigt tjatande från min son. Leif förklarade även allt vad han gjorde för 3-åringen och uppskattades väl av densamme.

Strax efter att Leif åkt upptäcktes att det läckte från en rörskarv. Leif var tillbaka inom 5 minuter och åtgärdade felet/läckaget.

Bra service och bra bemötande hela vägen från offert till klart arbete. Verkar vara ett seriöst företag som värnar om sina kunder. .
  • Pekka P
    Pekka P skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ett seriöst företag med gedigen kompetens! Jag blev bemött på ett sakligt och personligt sätt och kommunikationen fortlöpte smidigt med snabba svar och bra resonemang under hela projektet. Montörerna var punktliga och mycket trevliga och hela installationen (värmepump inkl. borrning samt en hel del annat) färdigställdes enligt avtalet. Proffsigt! Rekommenderas varmt!
  • Richard N
    Richard N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bergvärme med Nibe panna
    Mycket nöjde med min installation av bergvärme
    Rörmannen har gjort ett snyggt jobb med installationen av pannan. Rekommenderas! Nu har vi det varmt å skönt i huset!, dock bör Rörmannen kolla efter alternativa underentreprenörer för eljobben, givarsladden var rätt fult dragen samt att han inte dök upp som utlovat så vi var utan värme en dag i huset. brrr.
    Rörmannen åtgärdade "felet"3 dagar senare till min belåtenhet
    Kökskranen som installerades var även den ett proffsigt jobb, tack
    Kan bara rekommendera rörmannen!
  • nasser s
    nasser s skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag var och handlade rördelar för 430kr av Ronny hos Rörmannen i Spånga. Jag frågade Ronny om jag kunde lämna tillbaka en del av varorna om de inte passade...svaret var ja. jag var tillbaka efter en vecka hos Ronny och han var hjälpsam och trevlig och dessutom stod han vid sitt ord och det berömmer jag Rörmannen för. Nasser från Spånga
  • Pia F
    Pia F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevlig och familjär lokalt företag där man känner sig trygg att vända sig till och där vi återkommer mer än gärna för fortsatt hjälp.
  • Jan O
    Jan O skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Punktliga och resonabla, går oftast att hitta lösningar på problem.
    Något dyrare än konkurrenterna, men det uppvägs av kompetens, resurstillgången, snabbhet i leverans.
    2013-04-16 Ronnie E svarar Jan O
    Hejsan Jan!
    Får tacka dig för ditt omdöme. Gällande prisbilden så varierar den enormt på marknaden. Ibland är vi dyrare, ibland är vi billigare. Vad vi alltid vinner på är; Kontakt, Svar, Service & Tillgänglighet!
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rörmannen i Spånga är ett företag med kompetens och bra bemötande. Är förvisso något dyra. Likväl får du kvalitet för pengarna.
    2013-04-16 Ronnie E svarar Henrik A
    Hej Henrik!
    Kompetens och Service är två saker vi jobbar hårt med och hoppas vi ligger i framkant där. Tackar för ditt omdöme!
    Vi kan vara lite dyra, men även där jobbar vi med tydlighet och ett växande urval av fasta priser för att förenkla och förtydliga. Mer om detta; http://www.rormannen.se/fast-pris/fasta-priser.html
  • Karl Eric M
    Karl Eric M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Man får god hjälp i butiken med att välja rätt produkter och killarna som kommer ut och gör installationer är både professionella och trevliga
    2013-04-16 Ronnie E svarar Karl Eric M
    Hejsan!
    Vi tackar er för er fina rekommendation och hoppas ni kommer åter när ni har nya projekt!
    Hälsningar Ronnie Rörmannen
  • Carl W
    Carl W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Gör ett bra jobb och håller vad de lovar

Spångavägen 320, 163 46 Spånga