Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Stockholm Spånga-Tensta Flysta Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen i Bromma AB

Spångavägen 320, 163 46 Spånga — Visa karta

Välkommen till Rörmannen i Bromma AB - din lokala rörmokare!

Vi är ett ett installationsföretag som hjälper både företag, privatpersoner och bostadsrättsföreningar i hela Stockholm, och ger alla samma goda service. Oavsett vad ditt projekt är fokuserar vi på att snabbt kunna fixa din värmepump, varmvattenberedare, elpanna eller vad det nu är som behöver service.

60-65 procent av uppdragen vi åtar oss är hos tidigare kunder, vilket tyder på hög kundnöjdhet. Har du varit kund tidigare? Uppge då ditt kundnummer när du kontaktar oss så ser vi till att skicka samma rörmokare igen.

Vi lovar marknadsmässiga priser och hög kvalitet. Kontakta oss så berättar vi mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 124 kunder tycker om Rörmannen i Bromma AB

• Maria-Louise K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Nya toaletter och nytt badkar.
    Bra bemötande. Anlitar dem gärna igen. Läs mer
    2018-11-13 Ronnie E svarar Maria-Louise K
    Hejsan! Tackar för fint betyg. Njut av era installationer så hörs vi framöver när nya VVS behov uppstår. Med vänlig hälsning Ronnie Rörmannen
  • Tommy A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Punktliga, bra utfört arbete till rimligt pris. Läs mer
    2018-11-12 Ronnie E svarar Tommy A
    Tackar Tommy för ett fint omdöme. Vänliga Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • Carina Å skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Lagning av köksblandare. Bra bemötande i butik. Felfakturerad detalj i fakturan justerades direkt vid påpekande. Sammanfattande upplevelse: Positivt Läs mer
    2018-11-08 Ronnie E svarar Carina Å
    Tackar Carina! Välkommen åter i framtiden, när ni har nya VVS behov. Mvh Ronnie Rörmannen
  • Martin D
    Martin D skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Installation av ny panna.
    De utförde uppdraget som avtalat, tider och kostnader.
    Trevliga!
    Rekommenderas. Läs mer
    2018-11-06 Ronnie E svarar Martin D
    Tackar Martin för ett fint och detaljrikt omdöme. Fint att det funkar i alla led! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Johan L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bytte bergvärmepump. Rörmannens montörer utförde det som utlovats till överenskommet pris på överenskommen tid. Läs mer
    2018-11-05 Ronnie E svarar Johan L
    Tackar Johan för ert fina omdöme! Vi kommer tillbaks till er 2019/2020 och utför en service och genomgång. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Kathri T skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabbt,bra,pålitligt arbete.
    Noggranna och trevliga proffs Läs mer
    2018-11-05 Ronnie E svarar Kathri T
    Tackar Kathri för ett fint omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Hans B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra och trevliga att ha med att göra Läs mer
    2018-11-02 Ronnie E svarar Hans B
    Tackar Hans! Mvh Ronnie Rörmannen
  • Mats F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra bemötande - kunnig och trevlig personal Läs mer
    2018-10-31 Ronnie E svarar Mats F
    Hej Mats! Tackar för fint omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Leif S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Installation av luft-vattenvärmepump.
    Har alltid blivit väl bemött och fått bra service.
    Fortsätter gärna att anlita Rörmannen då problem eller service behövs samt kan utan tvekan rekommendera andra att anlita företaget. Läs mer
    2018-10-29 Ronnie E svarar Leif S
    Tackar Leif för ett fint omdöme och en trevlig läsning. Välkommen åter! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Brita C
    Brita C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Reparation av värmepanna. Tips i telefon vad det kunde vara för fel var jättebra. Vi blev lugnade! Reparatör kom snabbt och på utsatt tid. Alltid trevliga och hjälpsamma vid telefonkontakt. Supertrevlig och duktig kille, Göran, som har varit hos oss flera gånger. Vi är slltså mycket nöjda med Rörmannen i Bromma. Läs mer
    2018-10-29 Ronnie E svarar Brita C
    Tackar Brita! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Anders H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av gammal trasig avloppsbrunn respektive vatten- och avloppsledningar.
    Bra bemötande med praktiskt genomförbara lösningar.
    Ett utmärkt utfört arbete. Läs mer
    2018-10-24 Ronnie E svarar Anders H
    Tackar Anders för fint rekommendation! Välkommen åter i framtiden. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Fredrik P skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag behövde service/reparation av en värmepump. Bra bemötande och utförande. Så jag kan bara rekommendera rörmannen. Läs mer
    2018-10-19 Ronnie E svarar Fredrik P
    Tackar Fredrik för ditt omdöme och tid. Välkommen åter i framtiden när behov uppstår. Vi tar gärna hand om er värmepump igen.
  • Mats C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av rör under betongplatta på hus. Grävning, byte av rör och igenläggning.
    Proffsiga och kunniga hantverkare. Arbetet utfördes snabbare och billigare än offert. Kontakt med administration mycket bra. Läs mer
    2018-10-19 Ronnie E svarar Mats C
    Tackar Mats för ett fint omdöme! Bästa Hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • Ann S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Har anlitat Rörmannen vid tre olika tillfällen. Ventilbyte på värmepanna, sökning vid vattenläckage och toalettreparation. Har alltid fått snabb och professionell hjälp. Läs mer
    2018-10-19 Ronnie E svarar Ann S
    Tackar Ann! Välkommen åter i framtiden. 60-70% återkommande kunder, det gillar vi :) Trevlig helg, Ronnie Rörmannen
  • Helena L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Anlitade dem för att koppla ur bergvärmepump. De kunde göra jobbet med kort varsel vilket var bra. Jag har heller inga anmärkningar på utfört jobb. Däremot kändes det som de hade lite attitydsproblem vid införsäljning, inte direkt något vidare kundfokus. Läs mer
    2018-10-18 Ronnie E svarar Helena L
    Hejsan Helena! Trist att ni upplevde attityd med försäljning och inplanering. Hoppas Ej det saboterade hela känslan, och att det är något vi kan bättra oss i. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Ronny J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Eftersom att jag känner Göran Ferde så är jag lite "färgad".
    Mycket nöjd med Rörmannens installation av min nya värmepanna. Läs mer
  • Bengt Ö skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabbt och kunnigt vid lagning av läckande toastol. Läs mer
    2018-10-11 Ronnie E svarar Bengt Ö
    Tackar Bengt! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Clas H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bekymmer med handfatsavlopp,som snabbt ordnades på ett bra sätt;ett rutinjobb givetvis,men bra skött. Läs mer
    2018-10-03 Ronnie E svarar Clas H
    Tackar Clas för ett bra bra omdöme! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Alexandra S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Proffsigt bemötande och noggrant utförande. Läs mer
    2018-09-27 Ronnie E svarar Alexandra S
    Tack Alexandra! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Eva N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Läckage på inkommande vattenrör. Rörmannen var snabbt på plats för undersökning och återkom ett par dagar senare för ett utbyte av det resterande 80 år gamla röret. Ett snabbt och utmärkt utfört jobb.
    Rörmannen kan rekommenderas.
    /PA Läs mer
    2018-09-19 Ronnie E svarar Eva N
    Tackar PA för ett fint omdöme! Välkommen åter när du har behov. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Lars S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag anlitade Rörmannen för att genomföra omdragning av vatten och avlopp i samband med en köksflytt.

Då det var svårt att förklara på telefon så kom en arbetsledare (Hans) förbi en morgon och tittade på möjliga lösningar. Han var lyhörd men sa samtidigt vad han tyckte och vi landade i en bra lösning (som i efterhand är den bästa möjliga).

Arbetet genomfördes generellt mycket proffsigt. Vi bokade in en tid för urkoppling och flytt av vattenledningarna samt framdragning av nytt avlopp. När sedan köket var på plats så bokade vi en ny tid och de kom och gjorde inkoppling av ny blandare och diskmaskin. Vi hade strul med köksleveransen men Rörmannen var lyhörda och det var enkelt att boka om tiden för inkoppling.

Fakturan kändes helt okej med tanke på att de var här tre gånger (Stockholms innerstad med parkering etc).

Jag kommer rekommendera Rörmannen eller ringa dem själv nästa gång jag behöver hjälp. Läs mer
    2018-08-22 Ronnie E svarar Lars S
    Tackar Lars för ett detaljerat och välskrivet omdöme! Välkommen åter i framtiden. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Marie L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Perfekt samordning och logistik! Trevliga och flexibla medarbetare. Jag kommer inte att anlita något annat företag. Läs mer
    2018-08-14 Ronnie E svarar Marie L
    Tackar Marie för en trevlig läsning av ditt omdöme! Du är välkommen åter för nya projekt. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Maria F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Proffesionella och gör alltid ett bra arbete. Läs mer
    2018-08-13 Ronnie E svarar Maria F
    Tack Maria! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Susanne D skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Lyssnade. Kom när de sagt. Bra o noggrant arbete.
    De levde upp till mina förväntningar

läckande kran o avlopp i badrum, tvättstuga och avlopp i kök. Läs mer
    2018-08-08 Ronnie E svarar Susanne D
    Tackar Susanne för ett fint och detaljerat omdöme. Välkommen åter nästa gång du behöver hjälp. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Lise-lott A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bytte vattenutkastare till vattenslang, fast pris med ROT. Rörmannen var snabbt på plats och bytte utan problem. Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar Lise-lott A
    Stort Tack Lise-Lott för ert omdöme! Extra roligt att just ni hamnade på omdömesplats nummer 100! Det innebär att under åren så har exakt hundra personer tagit sig tiden att skriva ett litet omdöme om oss, tycka till, och i detta led hjälpa andra och eventuellt nya kunder att finna sin väg till oss. Tack alla ni som tar er tiden för detta, och trevlig läsning till alla er besökare.
  • Barbro L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ny toalett

Mkt bra bemötande med olika möjligheter och priser

Över förväntan

Trevligt och lätt att få all information som krävdes. Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar Barbro L
    Tackar Barbro för ett fint omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Cristina M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Toan var trasig. Jättetrevligt bemötande Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar Cristina M
    Hej Cristina! Tackar för ert 5/5 omdöme. Gissar att vi också lagade den trasiga toan, eller ordnade så den blev utbytt :)
  • Gunnar F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Beställde lagning av läckande tvättställsblandare. Bra bemötande i allmänhet och montören kom på utlovad tid. Vår lilla anmärkning är att efter lagningen satt blandaren inte riktigt fast så vi fick be montören komma tillbaks och åtgärda (vilket han också gjorde), lite onödigt ändå tycker vi. I övrigt, bra och professionella att ha att göra med. Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar Gunnar F
    Tack Gunnar för ert omdöme! Beklagar att blandaren hamnade lite löst monterad till en början, men bra som sagt med ett snabbare återbesök och en åtdragning. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Bengt K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Proffsiigt bemötande såväl vid beställning som installationen av en nya toalettstol. Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar Bengt K
    Tack Bengt! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Patrik T skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Demontering och utbyte av element samt omdragning av rör till övriga element. Fick förslag på lite andra åtgärder när de ändå höll på vilket var toppen. Snabb och bra service. Bra kvalitet på jobbet. Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar Patrik T
    Tack Patrik för 5/5! Hoppas ni får glädje av värmen framöver (den saknas Ej nu). Glad Sommar! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Angelique G skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Arbete med installera vattenutkastare. Bemötandet var mycket bra. Man gjorde ett mycket bra arbete. Företaget levde upp till minna förväntningar, Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar Angelique G
    Tackar för fint omdöme! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • kerstin H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Montering av kran utomhus samt service på Nibe maskin för bergvärme. Jag blev bra bemött, fick en tid och de kom på utsatt tid. Monteringen blev bra och Nibemaskinen fungerar fint. Läs mer
    2018-07-26 Ronnie E svarar kerstin H
    Tack Kerstin! Vi hörs igen 2019 för eventuellt nästa service VP, och hoppas ni nu har stor glädje av er vattenutkastare under värmen som denna sommar bjuder på. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Fredrik L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Utbyta av bergvärmepump. Mycket gott bemötande från samtliga medarbetare. Det som utlovats genomfördes med god kvalité. Läs mer
    2018-06-27 Ronnie E svarar Fredrik L
    Hejsan Fredrik! Trevlig läsning och ett fint betyg, det tackar vi för. Grattis till er nya värmepump. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Sten D skrev om Rörmannen i Bromma AB
    2 nya wc-stolar inkl. installation samt bortfraktning av de gamla. Allt fungerade utmärkt och jag är mycket nöjd med Rörmannens insats Läs mer
    2018-06-26 Ronnie E svarar Sten D
    Tackar Sten för detta! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Ulf S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Den som kom första gången och sista till Berguddsvägen var duktig, trevlig och punktlig. Den som kom andra gången var försenad och lyckades inte ens ha med sej verktyg att göra arbetet med. Han försvann sedan utan att ens säga till och då hade jag väntat länge och jobbat hemifrån för att vara på plats när han skulle ha kommit. Honom vill vi aldrig ha hit igen. Läs mer
    2018-06-25 Ronnie E svarar Ulf S
    Hejsan Ulf!
    Tack ändå för ett fint betyg trots att montör 2 misslyckades helt. I vårt system kan vi sedan säkra att den montör ni önskar, är den som kommer till er även i framtiden. Sen skall jag kika vad som hände vid det andra tillfället. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Daniel W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bytte vattenmätare i villan. Snabbt och smidigt, inget att anmärka på. Läs mer
    2018-06-20 Ronnie E svarar Daniel W
    Hejsan Daniel! Stort tack för ett fint omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Neil C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevligt bemötande via email. Fick en snabbt svar på min ärende.

Rörmannen kom precis den tid vi hade bestämt oss och utförde arbetet mycket snabbt. Alt var fixat och klart i 30 minuter. Läs mer
    2018-06-20 Ronnie E svarar Neil C
    Tackar Neil för ett fint omdöme! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Lotte E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Snabb och smidig installation av vattenkran! Jag kommer att anlita firman igen. Läs mer
    2018-06-13 Ronnie E svarar Lotte E
    Tackar Lotte för ett fint omdöme! Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Annika J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Service värmepump.
    Bra bemötande.
    Inget att anmärka på, förutom att det var otydligt att servicen ingick i garantin. Läs mer
    2018-06-08 Ronnie E svarar Annika J
    Hejsan Annika!
    Tack för ert omdöme. Till samtliga nyinstallationer så ingår i offert ett fritt service besök vintern efter installation. Detta brukar stå i offerten, men jag håller med om att det kan dels glömmas bort samt att man Ej har denna offert tillhands efter installation. Vi har dock kollen ifrån oss, och det gör inget ifall det ibland går 1-3år innan första servicen utförs.
    Mvh // Ronnie, Rörmannen
  • Brf A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi är en liten BRF som har anlitat Rörmannen för att installera och serva vår bergvärmepump. Vi har serviceavtal på bergvärmepunpen, men trotts detta så har vi råkat ut för alldeles för många driftstörningar och fel. Ett flertal av dessa har dessutom varit väldigt kostsamma. Läs mer
    2018-06-07 Ronnie E svarar Brf A
    Hejsan BRF A!
    Detta va tråkigt att höra. Nu kan jag Ej spåra vilken BRF detta handlar om men generellt kan sägas att ett Service Avtal Ej innebär per automatik att vi kommer dagen efter samtal/larm. Givetvis försöker Göran komma skyndsamt på detta, och alla haverier. Och det mesta löser han per telefon med Er så att tillskottet går in, och kan leverera värme och varmvatten samma dag.
    Sedan sker en felsökning, och ifall utanför garantitid så beställes delar till detta - återbesök bokas. Brukar flyta ytterst smidigt!
    Ibland behöver en UE tillkallas (kan vara elektriker eller kyl tekniker), och dessa herrar brukar alltid anlända samma vecka som anmälan är gjord.
    Kan Ej spåra vad som gått fel i detta specifika fall, men hoppas att det ligger utanför vår tjänst och service.
    Bästa Hälsningar // Ronnie, Rörmannen
  • Lennart L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Service av bergvärmepump + byte av kärvande ventil. Läs mer
    2018-05-30 Ronnie E svarar Lennart L
    Tackar Lennart för fint omdöme! Hörs igen 2019. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Jörgen B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Renovering värmepump 2018 och årlig service sedan många år.

Vid något tillfälle 2017 vid akut behov av åtgärd en tråkig avvisande ton men numera trevlig ok bemötande.

Duktig och trevlig serviceman Göran vid de årliga servicarna.

Viktigt att man kan hjälpa i akutsituationer eller i varje fall ge bra råd då till egenåtgärder. Läs mer
    2018-05-18 Ronnie E svarar Jörgen B
    Hejsan Jörgen!
    Stort tack för ditt omdöme och även lite feedback gällande kontakt vid Jour/Akuta åtgärder. Det tar vi till oss av! Tillsammans gör vi detta ännu bättre. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Daniel K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rörmannen bytte handfat i vårat badrum. Väldigt snabba i svar, offert och på de frågor vi hade. Vi uppskattade även deras smighet gällande tidpunkt då jobbet skulle utföras.

Även positivt att de hade en del kranar i deras utställning så man kunde åka förbi och titta Läs mer
    2018-05-18 Ronnie E svarar Daniel K
    Tackar Daniel för ett fint omdöme och trevlig läsning. Du är välkommen åter i framtiden när du/ni har VVS behov igen. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevlig hantverkare som gjorde det som skulle göras.
    Kanske blev det lite dyrare än det borde. Läs mer
    2018-05-08 Ronnie E svarar Bengt L
    Hejsan Bengt. Tackar för ditt omdöme. Om du mailar mig ditt faktura nummer så skall jag kika så att allt verkligen stämmer med fakturan och debiteringen. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Erik K
    Erik K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Kom i kontakt med de för fyra år sedan
    Trevligt bemötande, tydliga priser, bland de bättre företag vi anlitat och kan varmt rekommendera de
    Erik Läs mer
    2018-05-04 Ronnie E svarar Erik K
    Hejsan Erik! Tackar för en trevlig läsning, och ett bra omdöme. Vi kämpar på för att ligga i framkant i vår bransch. Ha en trevlig helg, hälsningar Ronnie, Rörmannen
  • Annika K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Kom exakt på utlovad tid. Kändes pålitliga och gjorde ett bra jobb. Inte särskilt dyrt heller! Läs mer
    2018-05-04 Ronnie E svarar Annika K
    Tack Annika för ett trevlig omdöme. Önskar dig en trevlig helg! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Helene J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag behövde byta ut handfatet i badrummet och fick snabbt svar och offert från Rörmannen i Bromma AB. Mycket bra, trevlig och professionell kontakt och trevlig man som utförde arbetet snabbt och ordentligt. Väldigt nöjd med all kontakt och arbetet som utfördes. Läs mer
    2018-05-03 Ronnie E svarar Helene J
    Stort tack Helene för fint omdöme. Du är välkommen åter i framtiden när du har VVS behov. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Alireza A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    jag köpte spolarknapp till WC och montering. trevlig och kunnig personal. Läs mer
    2018-05-02 Ronnie E svarar Alireza A
    Tackar Alireza för detta omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Lars B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Företaget OK men räkningarna är lite saltade. Läs mer
    2018-05-02 Ronnie E svarar Lars B
    Hejsan Lars! Detta tittar jag gärna lite närmare på. Om något avviket eller om allt är i sin ordning, oavsett hur det mottagits.
    Inga räkningar ifrån oss är saltade, alla räkningar skall följa våra villkor och ibland även dom avtal vi har till större kunder. Skicka gärna ett mail till mig så följer jag upp; ronnie@rormannen.se
  • Hans P skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Har anlitat rörmannen i många år och senast var 2016/2017 då vi installerade bergvärme.
    Allt ifrån beställning till installation gick bra.
    Personalen har alltid ett trevligt bemötande. Läs mer
    2018-05-02 Ronnie E svarar Hans P
    Hejsan Hans! Tackar för fint omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen