Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Stockholm Spånga-Tensta Flysta Rörmannen i Bromma AB

Rörmannen i Bromma AB

Spångavägen 320, 163 46 Spånga — Visa karta

Välkommen till Rörmannen i Bromma AB - din lokala rörmokare!

Vi är ett ett installationsföretag som hjälper både företag, privatpersoner och bostadsrättsföreningar i hela Stockholm, och ger alla samma goda service. Oavsett vad ditt projekt är fokuserar vi på att snabbt kunna fixa din värmepump, varmvattenberedare, elpanna eller vad det nu är som behöver service.

60-65 procent av uppdragen vi åtar oss är hos tidigare kunder, vilket tyder på hög kundnöjdhet. Har du varit kund tidigare? Uppge då ditt kundnummer när du kontaktar oss så ser vi till att skicka samma rörmokare igen.

Vi lovar marknadsmässiga priser och hög kvalitet. Kontakta oss så berättar vi mer!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 72 kunder tycker om Rörmannen i Bromma AB

• Bengt C
    Bengt C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Årlig översyn av bergvärmepump.
    Kunnig och serviceinriktad.
    Företaget lever alltid upp till mina förväntningar. Läs mer
    2018-04-25 Ronnie E svarar Bengt C
    Tackar Bengt för fint omdöme! Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Service A
    Service A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Punktlig och sakligt utförande samt allt runtomkring Läs mer
    2018-04-23 Ronnie E svarar Service A
    Tackar för fint omdöme! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Joel E
    Joel E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Årlig service av bergvärmepumpen.
    Trevliga och duktiga. Läs mer
  • BRF
    BRF skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av en blandare i föreningens tvättstuga. Mycket bra och trevligt bemötande. Arbetet gick problemfritt på 25 minuter. Därför blev jag förvånad när priset t.o.m. hamnade över det intervall man hade angett vid förfrågan. Det borde ha hamnat närmare den nedre gränsen tycker jag då det inte fanns några problem eller extra material som tillkom utöver det förväntade. Varför ange en nedre prisgräns som tydligen är omöjlig att uppfylla? Läs mer
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bergvärmepump installation - service.
    Utmärkt bemötande.
    Företaget har levt upp till förväntningar.
    Trevligt, roligt. Vi pratar än om vårt första sammanträffande hos er på Spångavägen. Läs mer
    2018-04-20 Ronnie E svarar Åsa K
    Hejsan Åsa! Vilken trevlig läsning i vårsolen. Tackar för fint omdöme, och fina ord! Bästa Hälsningar // Ronnie, Rörmannen
  • Göran R
    Göran R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hasse på Rörmannen känner vår brf sedan flera år. Han ställer upp när vi får problem ofta i ett redan pressat schema. Hans jobb är alltid förstklassiga och han är korrekt och trevlig i alla kontakter. Läs mer
    2018-04-20 Ronnie E svarar Göran R
    Tackar Göran för ett fint omdöme! Jag hälsar vidare till Hasse. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Roger J
    Roger J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Installation av duschblandare och hel anläggning samt blandare för handfat.
    Mycket trevlig personal som man känner gör sitt bästa både avseende arbete men också hantering av avfall etc. Lämnar prydligt rum efter sig. Kanonbra helt enkelt! Läs mer
    2018-04-20 Ronnie E svarar Roger J
    Stort tack Roger för en detaljerad rekommendation! Kul att även vår sortering och hantering av avfall uppskattas. Välkommen åter nästa gång vi kan hjälpa till med något. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rörmannen leverare, har årligt serviceavtal för vår bergvärme som man sköter galant. Även om man sent kommer in med extra förfrågningar som inte gäller själva servicen så är de alltid hjälpsamma och leverare enligt avtal. Rörmannen Rekomenderas! Läs mer
    2018-04-19 Ronnie E svarar Thomas E
    Tackar Thomas! Göran återkommer igen nästa vända om Ej andra VVS önskemål dyker upp under året. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Catrin S
    Catrin S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevliga, snabb service,trots fullt upp så klämmer de in en tid när det är lite akut,svarar alltid Läs mer
    2018-04-17 Ronnie E svarar Catrin S
    Tackar Catrin för ett fint omdöme! Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Inga H
    Inga H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    bra bemötande i telefon, skulle sända bilder, gjorde det, bestämdes ett besök, gjordes, tycker då att bilderna var onödiga, då jag trodde de skulle ersätta ett besök. Han fick beställa grejen och ett nytt besök. det trasslades lite med återbesöket, men sedan blev det bra. Läs mer
    2018-04-16 Ronnie E svarar Inga H
    Hejsan Inga!
    Jag/Vi begär bilder till alla projekt, och det blir underlag till projektet. Ibland kikar montör på dessa bilder på förhand, ibland bara vi i ledningen. Det beror helt på. Inte säkert dessa bilder helt ersätter ett första kontrollbesök, men ofta hjälper bilderna till att skapa en bild av projektet och för oss/montör att förbereda verktyg och material.
    Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Suleyman E
    Suleyman E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Otroligt bra service och genomgång av värmepanna. Rörmockaren Hassan var väldigt hjälpsam. Läs mer
    2018-04-16 Ronnie E svarar Suleyman E
    Stort tack för fint omdöme! Jag skall hälsa vidare till Hasan. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Lotta E
    Lotta E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Sega på att svara/agera och inte direkt service minded. Hade förväntat mig mer professionell hjälp och inte att man själv skall behöva läsa på om de produkter man beställer. Läs mer
    2018-04-11 Ronnie E svarar Lotta E
    Hejsan Lotta! Jag känner Ej igen detta att vi är sega på att svara och agera? Oftast svarar vi omgående och agerar direkt. Ifall det är Lotta ifrån Vildmarksvägen så väntar vi fortfarande leverans på dom beställda radiatorerna och hör av oss så snart dom anländer. Dom felaktiga hämtades igår ifrån lagret, och är på väg tillbaks till fabrik.
    Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Anita N
    Anita N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Årlig service av vår värmepanna,bergvärme. + Service vid ett par gånger när inte värmen i huset fungerade optimalt. Snabb och vänlig service,oftast inom ett par timmar. Ibland svårt att hitta felet, men fungerade dock senare. Läs mer
    2018-04-11 Ronnie E svarar Anita N
    Tack Anita för fint omdöme! Mvh Ronnie Rörmannen
  • BRF S
    BRF S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Väldigt bra bemötande vid olika tjänster och utföranden! Läs mer
  • Göran A
    Göran A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag har anlitat dem i tre fall, byte av varmvattenberedare, byte av kran i tvättstugan, byte av två toalettstolar.
    Jag är mycket nöjd ned deras bemötande och utförande av arbetet i samtliga dessa fall.
    Detta har utförts enligt deras fast pris erbjudanden. Läs mer
    2018-04-03 Ronnie E svarar Göran A
    Hejsan Göran! Stort tack för ert omdöme och för att ni valt oss som er leverantör. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Conny N
    Conny N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Hade problem med läckage i luft/vatten-system och fick väldigt trevligt och professionellt bemötande i telefon, snabb hjälp, plus kontinuerlig information om reparationen. Läs mer
    2018-04-03 Ronnie E svarar Conny N
    Hej Conny! Tack för ett fint omdöme. Fin feedback också. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Eva C
    Eva C skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Installation och drifttagning av bergvärmepump. Kunnig personal, bra service. Läs mer
    2018-04-03 Ronnie E svarar Eva C
    Hej Eva! Tack för fint omdöme. Lycka till med din nya anläggning och grattis till en bra besparing och investering. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Robin Å
    Robin Å skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag har använt Rörmannen till alla mina VVS-jobb som jag har hemma. De är väldigt duktiga och kommer oftast inom bara några dagar från det att man ringer. Jag är helnöjd och kommer att fortsätta att använda mig av deras tjänster. Läs mer
    2018-03-27 Ronnie E svarar Robin Å
    Tackar Robin för ett fint omdöme och trevlig läsning. Välkommen åter med nya projekt! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Nicolaj S
    Nicolaj S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Har anlitad Rörmannen i Bromma ett flertal gånger och det har alltid fungerad. Kanske lite högre pris än några konkurrenter, men de verkar gå att lita på och har alltid ett proffsigt bemötande. Läs mer
  • JanErik Å
    JanErik Å skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Service av bergvärmepump.
    Förtroendeingivande tekniker. Kom på utsatt tid Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra bemötande, professionellt genomförande. Kan rekommenderas! Läs mer
    2018-03-23 Ronnie E svarar Lars L
    Tackar Lars! Trevlig helg :)
  • Andrea F
    Andrea F skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevligt bemötande och snabb service med snabba åtgärder. Känns tryggt Läs mer
    2018-03-22 Ronnie E svarar Andrea F
    Tackar Andrea! Välkommen åter när du behöver hjälp igen med något. Mvh Ronnie Rörmannen
  • Johan R
    Johan R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Utmärkt arbete rakt igenom. Trevligt bemötande, proffsiga och snabba. Inget saknas. Läs mer
    2018-03-19 Ronnie E svarar Johan R
    Tackar Johan för ett fint omdöme. Välkommen åter när ni har nya VVS bekymmer. Med vänlig hälsning Ronnie, Rörmannen
  • Harald S
    Harald S skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av huvudkranar till vattnet i huset.
    Bra bemötande och dom skötte allt väl inklusive kontakten med Stockholm vatten för avstängning i gatan.
    Kanske lite dyra kändes det som men jag har inte jämfört priset med andra. Läs mer
    2018-03-14 Ronnie E svarar Harald S
    2018-03-14 Ronnie E svarar Kyl L
    Tack Kyl! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Nibe luft vatten. Absolut. Ja. Sköter allt som dom ska+ trevligt bemötande. Läs mer
    2018-03-13 Ronnie E svarar Ulf L
    Tack Ulf för ert fina omdöme. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi var mitt i vår badrumsrenovering när vår gamla värmepanna slutade att fungera. Rörmannen var snabba med att ordna så att någon kunde komma ut och titta på den gamla pannan och ge förslag på en ny panna samt hur de ska ta bort den gamla pannan. Tid för byte av pannan bokades in veckan därpå med fast pris för panna och installation. Eftersom allt skedde nu mitt i vintern så sa kontakten som vi hade på Rörmannen att vi kunde få låna elradiatorer tills pannan var bytt. Så långt allt gott. Då märkte de att alla låneradiatorer var utlånade för tillfället. De kunde dock erbjuda att vi hyrde en provisorisk värmepanna och varmvattenberedare för 250 kr/dygn. Detta gick vi med på.

Dagen som de kom för att koppla ur den gamla pannan och sätta in de provisoriska varianterna säger personen som kom från Rörmannen att det inte går att koppla ur pannan eftersom han tycker att det är för mycket saker i vägen i källaren. Det ska då påpekas att detta var samma person som var hos oss innan för att titta på den gamla pannan så han visste mycket väl hur förutsättningarna såg ut. Den provisoriska pannan och varmvattenberedaren kopplas in och när vi kommer hem från jobbet så fungerar varmvattnet, men det är fortfarande kallt i huset. Vi ringer till Rörmannens journummer. De var mycket tillmötesgående och trots att det var sent en fredagkväll fick vi prata med vår kontakt på Rörmannen. Han skickade ut en person som varit här under dagen för att titta på problemet utan kostnad, vilket också var sjysst. Enligt denna person tycks det dock som att problemet var att värmepannan aldrig slagits på från början.

5 dagar senare kommer Rörmannen och byter ventiler till elementen och den nya värmepannan sätts in med fast pris. Dock ingick inte att vi var tvungna att bila bort en klack som den gamla värmepannan stod på, ny gjutning av golv samt igensättning av ett hål i väggen som tillkom när den gamla pannan togs bort. De som kom den dagen hade inte med sig de nycklar som vi hade lånat ut både till källare och huvudentré, tur var då att min sambo var hemma när de kom. Den gamla värmepannan kunde inte bortforslas den dagen då det var problem med framkomligheten på vägarna p.g.a. snöovädret.

För någon dag sedan damp fakturan för hela kalaset ned. I den finns byte av ventiler och värmepanna med till ett helt okej pris. Vidare kunde vi läsa att lån av provisorisk värmepanna och varmvattenberedare kostar 245 kr/dygn, exklusive (!) moms. Priset var alltså egentligen 306,25 kr/dygn. Det är ju inte jättestor skillnad i pris, men det är ändå anmärkningsvärt att priset anges exklusive moms. Ytterligare poster på fakturan var arbetad tid och transport och leveranskostnader. Priset för hyra landar då totalt, inklusive moms, på 1545,75 kr/dygn eller 7728,75 kr för de 5 dagar som vi lånade varmvattenberedare och värmepanna. Nu snackar vi en större skillnad i det pris som vi fick höra från början!

Summa summarum: Rörmannen hade fungerat bra om vi bara hade hållit oss till att anlita dem för arbeten med fasta priser. Ett tips till andra som behöver tilläggstjänster utöver de fasta kan vara att fråga två extra gånger om någon annan kostnad än den som de uppgivit tillkommer och om arbetskostnaden är löpande, så kan det vara bra att fråga hur lång tid ett sådant arbeta brukar ta. Läs mer
    2018-03-12 Ronnie E svarar Susanne K
    Hejsan Susanne,

Allt stämmer ganska väl i ovan beskrivning och detaljrikedom. Förutom en viktig detalj att i offert/pris för installation uthyresanläggning så står där tydligt att installation tillkommer löpande. Detta mailades redan ut till er innan jobbet påbörjades.

Arbetsbeskrivning:
    Plocka bort pannan ifrån klacken, så att byggarna på plats kan bila denna och gjuta av. Installera en uthyrespanna samt VVB så att kunderna får igång värmen till helgen! Löpande. Kund svänger in med nyckel till Rörmannen.

2018-02-22 15:15 E-post har skickats från denna order till sussie.kirchner@gmail.com

Gällande ert eventuella pris för dygnshyra så kan ett fel ha begåtts av mig, kolla om ni har en skriftlig på 250kr/dygn istället för 306kr/dygn. Alla priser är inklusive moms. Det har skett en prishöjning på dessa enheter 2018-01-01, och dessa "nya" priser har Ej satt sig ännu. Korrigerar givetvis om det blivit fel.

Om installationen av elpannan kan sägas att den skickade ut värme vid driftstart, sen ser det ut som att säkringen har löst "överhettningsskyddet". Detta löstes smidigt vid Jakobs kvällsbesök.

Tack för fin återkoppling. Även ett negativt omdöme leder till utveckling och ett positivt resultat.

• Mikael A
    Mikael A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra skit, snabba på plats och utförde ett utmärkt arbete! Läs mer
  • Christian O
    Christian O skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Superbra service! De bytte vattenmätare och huvudkran i källaren utan att jag behövde riva ut inredningen. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-03-09 Ronnie E svarar Christian O
    Tack Christian för fint omdöme! Välkommen tillbaks med nya uppdrag i framtiden. Mvh // Ronnie, Rörmannen
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Anlitar Rörmannen såväl till service av bergvärmeanläggning som rörjobb i huset. Senast termostatbyte. Alltid bra utfört med kvalitet. Läs mer
    2018-03-05 Ronnie E svarar Rolf W
    Tackar Rolf för fint omdöme! Hörs igen 2019 inför eventuellt nästa service. Mvh Ronnie, Rörmannen.
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Killarna kom för ett enkelt jobb - byte av diskho i porslin. Men det uppstod stora problem då nya diskhon var större än den gamla. Men killarna fixade fram en stor slipmaskin och slipdamsugare och slipade till hålet marmorbänken (där diskon skulle få plats). Det tog sig verkligen tid att fixa så att hela problem var löst när de åkte! Mycket hög servicekänsla och kvalitet på arbetet! 5 stjärnor! Läs mer
    2018-03-02 Ronnie E svarar Sofia B
    Hej Sofia!
    Stort tack för 5 fina stjärnor. Jag skall hälsa vidare till montörerna också, dom blir alltid glada med positiv feedback. Trevlig helg.
    Med vänlig hälsning; Ronnie, Rörmannen
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Mycket vänligt mottagande i butiken vid ordern - nytt handfat och ny köksblandare. Sedan kom Hasan med leverans och installation. Proffsigt utfört och sympatisk kille. Jag har tidigare haft tre andra tillfällen och alltid varit jättenöjda. Jag kan varmt rekommendera Rörmannen! Läs mer
    2018-03-05 Ronnie E svarar Cecilia B
    Tack Cecilia för ett varmt omdöme. Jag skall hälsa vidare till Hasan så blir han glad. Hörs igen framöver när du behöver hjälp igen. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Erik B
    Erik B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Bra bemötande. Flexibla gällande tid. Bra service av vp och bra uppföljning av jobb Läs mer
    2018-03-01 Ronnie E svarar Erik B
    Tack för fint omdöme Erik! Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Rörmannen i Bromma AB
    trevligt bemötande och bra service Läs mer
    2018-03-01 Ronnie E svarar Stefan L
    Tackar Stefan för fint omdöme!
  • Leif O
    Leif O skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Rörmannen ger en bra och pålitlig service. Har haft två problem med vår värmepump som Rörmannen åtgärdat bra. Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Kunnigt och trevligt bemötande.
    Alltid i tid när det är dags för service av min bergvärmepump. Läs mer
  • Simon B
    Simon B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Det var ett servicebesök för pannan. Mycket bra att få en föreslagen tid per sms. Också skönt att slottiden som angivits faktiskt håller, annars är det frustrerande att sitta och vänta på en hantverkare/leverantör som dyker upp mellan 12 och 17. Läs mer
    2018-03-05 Ronnie E svarar Simon B
    Hejsan Simon! Kul att vår nyare SMS tjänst uppskattas. Nu utgår SMS 48 timmar innan utsatt dag och tid, detta som en extra påminnelse till er. Mvh Ronnie, Rörmannen
  • Meciej K
    Meciej K skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Toppenbra företag med serviceinriktad personal.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Iréne A
    Iréne A skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi fick hjälp att byta kran och avstängning till diskmaskinen. Läs mer
    Ronnie E gillar detta
  • Karl J
    Karl J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag har haft med dem att göra några gånger nu då de är vår lokala rörfirma.
    Bra och snabb service och väl utförda jobb.
    Inget tjafs och inga problem alls eftersom de är vettiga männniskor.

Enda smolket i bägaren var att jag fick betala 500kr/meter för 110mm inomhus-avlopprör.
    Hutlösa marginaler där.

Rekommenderar dem varmt ändå. Läs mer
    2018-02-21 Ronnie E svarar Karl J
    Hejsan!

Tackar för fint omdöme. Jag har kikat igenom prissättningen nu 2018 (framgår Ej ifall ovan 110mm är ifrån detta år). Om pipan är en 2 meters, så ligger kostnaden per meter på 379kr inkl. moms. Hör av er till mig isf, så att jag kan justera er debitering.
    Ifall det endast åtgått 1st meter PP 110, med muff. Och den kommer som 1 meter med muff. Då är priset 564kr inkl. moms (mera hutlöst kan tyckas). Så debiteringen kan både vara rätt, eller fel beroende av ovan.
    Jag har Ej lyckats spåra er debitering ifrån ovan, men korrigerar såklart ifall det blivit fel!

Mvh // Ronnie Ericsson, Rörmannen i Bromma AB
  • Robin M
    Robin M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jättebra kundservice redan från första samtal till faktura. Ronny på kundtjänst tog sig verkligen tid att lyssna på vårt problem och ge rekommendationer utifrån vårt bästa som kund redan innan dem fick jobbet.

Montören Frank genomförde sen ett kanonjobb där förutsättningarna var aningen trixiga och risken för extra arbete var stor i och med sköra rör. Det märktes tydligt att Frank gjorde allt för att leverera bästa möjliga kvalité utan att dra ut på tiden (löpande fakturering per timme). Han tog sin tid vid de kritiska momenten för att minimera risken för sprickor och drog sen upp tempot där det var möjligt.
    Han till städade dessutom upp och snyggade till efter sig!

Vi är otroligt nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera Rörmannen i Bromma. Läs mer
  • Tommy
    Tommy skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Väldigt nöjd med den här firman.
    Proffsigt bemötande i alla led.
    Hade problem med värmen i vårt hus nu i november. Först byttes 12 st radiatorventiler ut (50 år gamla, och vissa läckte)
    Sedan gick cirkulationspumpen sönder, och trots att de hade massor av jobb, så lyckades de få loss en gubbe som bytte den samma dag jag ringde. Till fast pris!
    Tack alla inblandade på Rörmannen

M.v.h
    /Tommy A i Hässelby Läs mer
    2016-01-04 Ronnie E svarar Tommy
    Stort tack för ditt fina omdöme Tommy, och kul att höra att det fungerar genom alla led. Från kontakt, till offert/prisbild och till själva utförandet. Tack igen, och välkommen åter!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi har använt Rörmannen i Bromma för renovering av badrum, kök, gäst-wc, stambyte, el samt installation av bergvärmepump.

Rörmannen i Bromma har levererat på tid och enligt budget. De har gett snabb återkoppling i frågor som kommit upp under renoveringen, agerat proaktivt vad gäller förslag på olika lösningsalternativ samt hela tiden haft en rak och tydlig kommunikation.

Trots att flera olika entreprenörer har varit involverade har Rörmannen i Bromma hållit ihop och samordnat entreprenaden väldigt bra.

Söker du en entreprenör som kan ta ett helhetsansvar för en entreprenad och/eller en riktigt duktig leverantör inom VVS, då ska du kontakta Rörmannen i Bromma. Läs mer
    2015-08-10 Ronnie E svarar Andreas H
    Hej Andreas,

Stort tack för fint omdöme!
    Projektet har varit ett nöje att samordna och leda.

• Dan B
    Dan B skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Byte av toalettstol.
    Har inga invändningar eller tveksamheter mot Rörmannen som firma.
    Däremot... toastolen hakar redan upp sig i "snål-spol-läget".
    Det anser jag vara Fabrikantens fel! Läs mer
    2015-02-05 Ronnie E svarar Dan B
    Tjena Dan!
    Om det inte redan är anmält mot fabrikanten så gör jag gärna det. Maila mig ditt ärende nummer. Mvh Ronnie Rörmannen
  • Jörgen E
    Jörgen E skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Jag fick installerat en luft/vattenvärmepump och vattenburen värme. Fick bra rådgivning innan offert skickades, och ett fastpris på arbetet. Killarna kom när de skulle, var trevliga och städade oväntat bra efter sig när de var klara. Ett litet misstag rättades till snabbt och utan sura miner. Sen blev själva installationen jättebra också. Kan inte se att det skulle kunna ha blivit så mycket bättre. Läs mer
  • Tove N
    Tove N skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Trevligt och proffsigt bemötande vid omdragning av rör på toalett. Lösningsorienterad och bra tidshållning. Läs mer
    2015-01-30 Ronnie E svarar Tove N
    2015-01-28 Ronnie E svarar Martin R
    Tackar för detta Martin! Mvh //Ronnie Rörmannen
  • Johan M
    Johan M skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Vi beställde en grundlig badrumsrenovering inklusive en gästtoalett. Rörmannen var mycket professionella och kunde lämna en detaljerad offert på arbetet mycket snart. Deras lokala närvaro fällde avgörandet för oss samt det goda intryck som samtliga representanter för företaget gav.

När vi väl bestämt oss så planerades arbetet in i god tid då de hade fullbelagt schema under hösten. Under tiden fram till arbetets start hade vi kanske önskat ytterligare driv vad gäller beställning av inredning, det var lite otydligt vad vi som kund behövde tillhandahålla och när, men alla frågor besvarades snabbt och tydligt.

Arbetet kom igång i tid, höll hög kvalitet och även om det krävdes mer arbete än beräknat för att reparera de gamla fuktskador som uppstått, samt delvis byta stammar pga för klen dimension, så kunde man i stort sett hålla tidplanen. Alla frågor om konstruktionen som vi haft under tiden har besvarats och alla tillämpliga regler har tydligt följts vad jag observerat. Erforderliga intyg kom snabbt.

Dessutom har killarna som arbetat här oftast skött städningen bra och inte lämnat prylar i en enda röra. Dammsugning av arbetsområdet varje dag osv - sedan har det naturligtvis varit extra dammigt i vissa perioder, men det har vi kunnat hantera eftersom det var väntat! Läs mer
    2015-01-28 Ronnie E svarar Johan M
    Stort tack för ditt omdöme Johan! Bra sammansatt och detaljrikt. Ett nöje att läsa. Jag skall hälsa vidare till samtliga som varit på plats, och så ses vi till våren under fotograferingen. Mvh // Ronnie Rörmannen
  • Inga Lena J
    Inga Lena J skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Åtgärd av läckage i varmvattenberedare. Samma dag jag som jag var i kontakt med dem åtgärdade de läckaget för att dagen därpå byta ut varmvattenberedaren. Är helt nöjd med bemötande, åtgärd och produkt. Läs mer
    2015-01-27 Ronnie E svarar Inga Lena J
    Hejsan!
    Tackar för detta. Mvh Ronnie
  • Kurt R
    Kurt R skrev om Rörmannen i Bromma AB
    Ett proffesionellt,sakligt samt en bra ekonomist lösning på mitt beskymmer med en trasig bergvärmepump Läs mer
    2015-01-27 Ronnie E svarar Kurt R
    Tackar för detta Kurt! Hoppas också på en payoff på mindre än 10år. Om du läser detta också så har jag en gåva till dig gällande uppkoppling pump mot nätet. Maila mig! Mvh Ronnie

Spångavägen 320, 163 46 Spånga