Fonus Norrköping. Vi är tyvärr mycket missnöjda Vi är tyvärr mycket missnöjda med hur Fonus hanterade flera delar av processen kring vår anhörigs begravning. Det var återkommande svårt att få tag på vår kontaktperson, som ofta inte återkopplade trots att vi väntade på svar i viktiga frågor. Flera gånger fick vi istället gå via receptionen för att få hjälp. Det gav en känsla av att vi inte var lika prioriterade – som att vårt val av en enklare och billigare begravning gjorde oss mindre värda som kunder. Minnesboken blev...
Begravningsföreningen Fonus Öst, Ek för
3 omdömen om Begravningsföreningen Fonus Öst, Ek för
Vi anlitade Familjejuristen (som ingår i Begravningsföreningen Fonus Öst, Ekonomisk förening, samma koncern som Fonus begravningsbyråer) för att hantera en bouppteckning efter en anhörigs bortgång. Ärendet var okomplicerat, men processen tog 14 månader innan bouppteckningen var klar och arvet kunde skiftas — en handläggningstid vi upplevde som betydligt längre än normalt (vanligtvis 3–6 månader). Kommunikationen fungerade också bristfälligt. Juristen var mycket svår att nå per telefon och svar på mejl kunde ibland dröja...
Har gjort bouppteckning där och företaget har en riktigt osympatisk jurist. För det första så hade han inte de kunskaper som krävdes och för det andra så var han överlägsen och rent otrevlig mot oss anhöriga. Han skrek åt min 90-åriga farmor (!) som ställde frågor. Krävs det ingen form av empatisk och pedagogisk förmåga för att jobba på en begravningsbyrå? Bland det jävligaste jag varit med om. Har även hört att andra har liknande erfarenheter så välj gärna annat företag när det gäller den juridiska biten!