Alla kategorier Bilförsäljning Västra Götaland Kungälv Bileliten i Göteborg

Bileliten i Göteborg

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv — Visa karta

Vi på Bileliten i Göteborg fokuserar vår verksamhet på att sälja riktigt fina, svenska bilar med kontrollerad servicehistorik och få brukare.

Bilarna är testade, professionellt rekonditionerade, servade och besiktigas om så behövs, innan de säljs. För att möjliggöra maximal trygghet för våra kunder erbjuder vi ett ett garantipaket på 6 månader

Vid hämtning av köpt bil kan vi givetvis möta upp på flygplatsen eller tågstationen. Vi säljer över 600 bilar om året, välkommen att bli en nöjd kund du med!
Mån-Tor: 11:00-18:00

Marcus H skrev om Bileliten i Göteborg
    Kanon Service och fint ställe. Mycket hjälpsamma. Läs mer
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bileliten känns inte som vilken bilfirma somhelst. Lokalerna är fräscha, kaffet är gott men viktigast av allt: Personalen är väldigt tillmötesgående och enkla att kommunicera med.
    Nyligen köpt en Audi A5 -15 i toppskick. Hela affären gick väldigt smidigt tack vare Kevin. Även om Postnord är försenade i leverans av nya däck till bilen har Bileliten löst det genom att förvara mina sommardäck åt mig och kommer bjuda på däckskifte och en tvätt av bilen till våren.
    Kommer rekommendera Bileliten till vänner och kollegor. Läs mer
  • Åke K
    Åke K skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte en Volvo den 5/2 - 18 det var bra jag blev väl bemött så alt var ok Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Bileliten i Göteborg
    Var och handlade en BMW 320.gt i lördags, kom dit fick ett bra bemötande direkt. Provkörde bilen jag ville ha. Sa till säljaren sen att ge mig ett bra pris så kanske det blir affär. Han drog av 7500 kr på ett redan juste pris.
    Affären gjordes upp och jag fick frågan om jag ville ha den nytvättad.
    Vilket jag avböjde men juste att få frågan. Totalt gav dom ett väldigt seriöst intryck och kan tekommenderas. Läs mer
  • Christoffer S
    Christoffer S skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte bil hos bileliten. Är nöjd med hela upplevelsen. Personal gav ett proffsigt intryck och det kändes kundfokuserat. Skulle rekommendera andra att köpa bil där. Läs mer
  • Leif A
    Leif A skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt bemötande från personalen. De var dock lite dåligt pålästa angående bilens funktioner. Eftersom bilen stod på sommardäck vid provkörningen blev det så som jag uppfattade det en onödig diskussion om vinterdäck skulle ingå i köpet eller inte när vi väl var överens om priset trots att det var i början på Februari men det löste sig och jag är i stort sett nöjd med affären. Läs mer
  • Sotir K
    Sotir K skrev om Bileliten i Göteborg
    Varmt rekommenderas. Väldigt nöjd med min nya bil. Läs mer
  • Marie M
    Marie M skrev om Bileliten i Göteborg
    Man blir väl omhändertagande och får full fokus och service. Super nöjd! Läs mer
  • Jon C
    Jon C skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej

Mycket bra.
    Trevligt och professionellt bemötande av personalen.
    Mycket hög servicenivå.
    Generös kultur. Läs mer
  • Inge Clemens R
    Inge Clemens R skrev om Bileliten i Göteborg
    Proffsigt och hjälpsamt bemöntande av seriösa säljare som vet vad de snackar om. Läs mer
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi är nöjda med hela upplevelsen, en seriös bilfirma. Läs mer
  • Natalie G
    Natalie G skrev om Bileliten i Göteborg
    Grym service, visade allt ang bilen vad ja behövde veta allt var väldigt seriöst! Fick toning på köpet riktigt grymt pågrund utav att däcken inte var helt nya :) köpte en v60 som jag är riktigt nöjd med! Riktigt trevliga i personalen allt var perfekt! Läs mer
  • Yusuf Y
    Yusuf Y skrev om Bileliten i Göteborg
    Alla som jobbar i bileliten vara jätte kul och snälla från första dagen till köpet av bilen Läs mer
  • Eero A
    Eero A skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra och proffsigt bemötande, otroligt hjälpsamma och trevliga, och vi köpte den snyggaste bilen. Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Bileliten i Göteborg
    Fantastiska människor. Alla vi mötte hos Bileliten (inkl hunden =) ) bemötte oss som om vi var deras viktigaste kund. Varma, snälla och ärliga. Fast vi hade oturen att få problem med bilen hittade de en lösning till oss. Vi rekommendera dem till 100% och vi skulle inte tveka på att köpa även vår nästa bil där.

Tack! Läs mer
  • Sinisa P
    Sinisa P skrev om Bileliten i Göteborg
    Jätte nöjd bra bemötande och personal Läs mer
  • Ndtech Ab N
    Ndtech Ab N skrev om Bileliten i Göteborg
    Felaktigt information om bil vid första mötet med dom.
    Telefon svarar dom inte i, väntetid 15 minuter 3 gånger. Bedrövligt.
    När bil ska hämtas är nummerskylt hängande i en skruv.
    Inte bra för en bil som kostar 285000.
    Sommardäck skulle vara med nya däck o fälgar enligt första kontakt.
    Dom är kantstötta o däck är slut.
    Inget företag jag kommer rekommendera. Läs mer
    2018-02-04 Bileliten i Göteborg svarar Ndtech Ab N
    Hej!

Vi tycker det är olyckligt att du känner som du gör efter din bilaffär hos oss. Vi jobbar dagligen med att leverera kundservice med vår fulla kapacitet för att våra kunder ska få en så bra helhetsupplevelse som möjligt. Vi på Bileliten blev väldigt förvånade över ditt inlägg då vi fick intrycket av att du var nöjd med din bilaffär när du åkte från oss.

Vi har normal svarstid på vår telefonväxel, samt möjlighet att skicka mail till oss.

Att registreringsskylten bak hamnat ur läge berodde på att ett plastfäste lossnat bakom registreringsskylten.
    Vi var flexibla och rättade omgående till felet hos vår samarbetspartner under tiden som Tobias slutförde affären med dig.

Sommarhjulen köpte vi separat till bilen då det saknades när vi mottagit bilen. Innan du bestämde dig för att genomföra köp blev du informerad om att hjulen är begagnade och vi inte kan yttra oss om varken däckens eller fälgarnas skick eftersom vi köpt hjulen på distans och inte haft möjlighet att kontrollera skicket.
    Lagom till leverans av bilen fick vi hjulen och noterade att däcken var fullt lagliga med några millimeter mönsterdjup kvar och något enstaka kantskrap som går under normalt slitage på en begagnad bil. Sommarhjulen medföljde dessutom utan någon extra kostnad.

Vi önskar få konstruktiv kritik som är sanningsenlig och du är varmt välkommen in till oss över en kopp kaffe så vi kan prata och få klarhet.

Väl mött // Bileliten
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra säljare som vet vad de snackar om! Första bilköpet i livet och de visar vad man ska kolla på och allt Läs mer
  • Dan K
    Dan K skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycke bra bemötande god service 😃 Läs mer
  • Elvir V
    Elvir V skrev om Bileliten i Göteborg
    Toppen upplevelse. Väl mottagen och snabb affär. Läs mer
  • Nicklas F
    Nicklas F skrev om Bileliten i Göteborg
    Seriös bilhandlare, inga problem. Läs mer
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag var ute efter en Volvo V70 och hittade den på Bileliten i Kungälv.
    Jag och min fru åkte dit och möttes av mycket trevliga säljare med hög servicekänsla, den säljare som hjälpte oss till en affär heter Kevin.
    Alla jag varit i kontakt med på Bileliten har ingett stort förtroende och jag kan rekommendera den som är ute efter en nyare begagnad bil att åka dit. Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Bileliten i Göteborg
    Riktigt bra personal, trevliga och lätta att ha och göra med. Ren och fräsh bilhall. Bra kaffe och fräsha fordon. Inga problem med leveranen eller köpet. Skulle handla här igen Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Bileliten i Göteborg
    Positiv affär över huvud taget. Bra bemötande och service. Mycket trevlig säljare.
    Bilen mycket fin och nöjd överlag så här långt. Läs mer
  • Martin K
    Martin K skrev om Bileliten i Göteborg
    Väldigt proffigt bemötande, från början till köpet👍😀
    Det blev en Volvo v60 D4😀 Läs mer
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevlig upplevels. Fick service direkt och alla var hur trevliga som helst! Läs mer
  • Muna A
    Muna A skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej! Jättetrevliga personer och mycket hjälpsam . Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket trevligt bemötande tittade på fler bilar på andra ställen men kände snabbt att jag fick den bästa hjälpen i Kungälv köpte en v60.blev även bra bemött efter köp fick ett mindre problem med däcken löstes utan diskution
    Super nöjd Läs mer
  • Rebecca L
    Rebecca L skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande och snabb service. Vid reklamation (ej klar än) sa företaget att de skulle vara behjälpliga med att fixa problemet. Hitintills endast en positiv upplevelse att handla bil hos bileliten. Läs mer
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Bileliten i Göteborg
    Super bra bemötande och förklarande av olika frågetecken man hade! Läs mer
  • Morgan A
    Morgan A skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra service, inga som helst problem. Är väldigt nöjd än så länge. Läs mer
  • Erwin S
    Erwin S skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi fick ett bra intryck av företaget. Fin showroom och ett bra bemötandet. Utan problem kunde vi provköra bilar och känslan var bra. Detta medförde att vi köpte en fin Volvo XC70. Läs mer
  • Kjell A
    Kjell A skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt och professionellt bemötande. Smidigt inbyte av min gamla bil och mycket nöjd med min nya. Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej
    Jag köpte en Volvo xc 60 och jag tycker att Bileliten var en bra firma att köpa bil från bra bemötande och service.
    Väldigt bra killar och dom var ärliga sa vad det var för blessyr på bilen
    Denna firma kan jag rekommendera till mina vänner
    Hälsningar Stefan Läs mer
  • Ann-sofie H
    Ann-sofie H skrev om Bileliten i Göteborg
    Jättebra bemötande. Tyvärr upptäckte vi inte en skada på höger sida om reg.skylten (fram)då det var snöblandat regn och kallt. Vi hade kanske hoppas på en delning av kostnaden på 2.500kr. Dock skall tilläggas att vi fick med relativt nya sommardäck. Föröver detta har vi fått ett bra bemötande.
    Köpt en Volvo xc60. 229.900kr.
    Med vänlig hälsning, Ann-Sofie Harrysson Lundgren Läs mer
  • Salam A
    Salam A skrev om Bileliten i Göteborg
    Rekommenderar bra och trevlig säljare Läs mer
  • Per A
    Per A skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag läste omdömen om bileliten innan jag handlade bil där och kan bara instämma med alla positiva omdömen. Läs mer
  • Kristoffer O
    Kristoffer O skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevliga säljare, smidig affär. Läs mer
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Bileliten i Göteborg
    Jätte bra bemötande, trevlig personal och väldigt hjälpsamma. Läs mer
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Bileliten i Göteborg
    Otroligt bra bemötande varje gång ja besökte företaget. Kunnig och proffsig personal. De gjorde det där lilla extra när ja skulle hämta bilen. Småsaker men betyder mycket för mig som kund. Rekommenderar verkligen Bileliten för erat nästa bilköp. Läs mer
  • Ronny J
    Ronny J skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi fick ett mycket bra bemötande av Kevin! Han lät oss titta I lugn och ro hade svar på alla frågor men var inte framfusig eller påträngande på något sätt. Han hade mycket bra produktkännedom och vårat besök på bil en liten ledde till ett köp av en XC 60. Vi kommer absolut att besöka bileliten nästa gång det är dags att köpa ny bil och jag kommer varmt rekommendera bileliten till vänner och bekanta som ska göra nya bilköp. Vi är mycket nöjda med Kevin. Läs mer
  • Christoffer F
    Christoffer F skrev om Bileliten i Göteborg
    Utmärkt service och bra bemötande. Snabbt och enkelt Läs mer
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande och bra service . Läs mer
  • Joanna F
    Joanna F skrev om Bileliten i Göteborg
    Första kontakten med Bileliten gick bra, vi bokade in ett möte för att få kolla på en bil. Eftersom vi åker från Hylte kommun och hade dåligt med lediga tider fick vi komma efter stängningsdags en fredag eftermiddag/kväll, vilket var toppen. Vi blev väl bemötta. Bestämde oss för att köpa bilen som hade lite stenskott och liknande i lacken. Det bestämdes att vi kunde hämta den en vecka senare och på torsdagen veckan efter fick vi ett samtal om att de inte var nöjda med det arbete de gjort på bilen och ville lämna den till lackering. Det var väldigt seriöst upplevde vi och vi fick hämta bilen en vecka senare.

Allt gick smidigt och bra vid hämtningen, det visade sig vara fel på en sensor i motorn och vi fick då hjälp med att byta den innan vi åkte hem. De hade även lagt på vinterdäcken efter vår förfrågan när det blev ytterligare en vecka senare och det var inga problem. Läs mer
  • Per J
    Per J skrev om Bileliten i Göteborg
    Problem med att få fram ljud på skärmarna bak i bilen. Men inget problem de löste det med att dra ny kabel för hörlurar, fick lånebil under tiden. Jätte bra service. Trevliga försäljare. Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt ställe med grymt bra personal och service. Läs mer
  • Odisho Zaya Y
    Odisho Zaya Y skrev om Bileliten i Göteborg
    Väldigt nöjd med bemötandet vid bil köpet rekommenderar Läs mer
  • Rafal S
    Rafal S skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande av kunniga säljare.
    Rekommenderas varmt!👍👍👍 Läs mer
  • Christian P
    Christian P skrev om Bileliten i Göteborg
    En bilfirma jag kan varmt rekommendera , ett otroligt bra och trevligt bemötande från alla på firman. Så otroligt hjälpsamma och tillmötesgående, så det blev en bilaffär och jag kommer säkerligen att köpa fler bilar av denna firma. Läs mer

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv