Alla kategorier Bilförsäljning Västra Götaland Kungälv Bileliten i Göteborg

Bileliten i Göteborg

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv — Visa karta

Vi på Bileliten i Göteborg fokuserar vår verksamhet på att sälja riktigt fina, svenska bilar med kontrollerad servicehistorik och få brukare.

Bilarna är testade, professionellt rekonditionerade, servade och besiktigas om så behövs, innan de säljs. För att möjliggöra maximal trygghet för våra kunder erbjuder vi ett ett garantipaket på 6 månader

Vid hämtning av köpt bil kan vi givetvis möta upp på flygplatsen eller tågstationen. Vi säljer över 600 bilar om året, välkommen att bli en nöjd kund du med!
Mån-Tor: 11:00-18:00

Irnesa H skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en fin Volvo. Toppen bemötande o service! Läs mer
  • Michael S
    Michael S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bästa priser och bästa säljare
    Jag är mycket nöjd med min nya bil ^_^ Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt bemötande med en bra service Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte bil, trevligt och rakt bemötande och fina lokaler. Läs mer
  • Wojszel W
    Wojszel W skrev om Bileliten i Göteborg
  • Yvonne D
    Yvonne D skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej! Har köpt bil.och fått ett jättebra bemötande. Helt igenom! Läs mer
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi köpte en passat och är mycket nöjda hur vi blev bemötta! Mycket trevlig personal! Läs mer
  • Anne E
    Anne E skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej!
    Vi köpte en Volvo XC60 av Bileliten. Redan första dagen fick vi bästa bemötandet av Tobias. Vi tittade på bilen, han kom ganska snart o svarade på alla frågor vi hade. Fick provköra en sväng.
    När vi kom tillbaka så var han upptagen i telefon, då kom det fram 3 kollegor till honom o frågade om vi hade fått hjälp. Alla väldigt trevliga!
    Själva köpet gick jätte smidigt o vi hämtade bilen 4 dagar senare.
    (Har varit på annan bilfirma o de kan inte jämföra sig mot detta trevliga bemötande överhuvudtaget, ex vi tittar på en bil o de börjar prata om bilen som står bredvid??)
    Med andra ord BÄSTA, TREVLIGASTE KUNDMOTTAGARE!! Tack!
    Hälsningar Anne o Gert. Läs mer
  • Ahmed A
    Ahmed A skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket. Väl bemötande och trevlig person al mm.
    Tackå Läs mer
  • Richard R
    Richard R skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en ny bil hos bileliten.. Mycket bra bemötande, service samt kunskap om bilar! Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte en Volvo V40 som var i superfint skick som verkligen levde upp till förväntningarna. Proffsigt bemötande och bra att kunna lita på försäljarna när man har långt att åka. Rekommenderas! Läs mer
  • Terese S
    Terese S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bilen var så fin som säljaren sa och som bilderna visade👌🏼 Läs mer
  • Nils Energideklarationer Ab N
    Nils Energideklarationer Ab N skrev om Bileliten i Göteborg
    Som köpare av min V70 med massa finesser som jag inte visste något om. Jag fick minafrågor väl besvarade och som enminikurs hur all utrustning fungerar.
    Jag är mycket nöjd med ett trevligt bemötande ifrån personalen på bileliten. Läs mer
  • Alice T
    Alice T skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi behövde en ny bil. Hittade en som passade oss hos Bilelien. Tog kontakt via telefon då vi bor en bit bort. Allt var smidigt och välskött från deras sida och bilens skick motsvarar våra förväntningar. Priset var också rimligt. Känns som en bra bilaffär, om man nu kan göra sådana:) Läs mer
  • Senad K
    Senad K skrev om Bileliten i Göteborg
    Otroligt bra bemötande från gänget på Bileliten. De var väldigt vänliga och hjälpte till med allt man bad om. Man kände sig välkommen hela tiden. Uppriktiga från början till slut. Jag kan inte vara mer än nöjd med mitt bilköp hos Bileliten. Rekommenderas starkt! Bästa bilförsäljarna jag har varit i kontakt med. Läs mer
  • Mårten M
    Mårten M skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag handlade min V40cc -15 T4 Summum med AWD, automat och all tänkbar lullull på distans.
    Bileliten var väldigt noga med att informera om varje osynligt stenskott på lacken. Blev hämtad på busstationen av Liisa som fick mig att känna mig som välkommen hem till sin familj och Tobias skötte alla papper och intro av bilen snabbt och utan konstigheter.
    De har koll på prisläget och verkar ha bra omsättning så det är inte mycket att pruta på.
    Jag väljer handlare utifrån den bil jag vill ha men köper gärna min nästa hos Bileliten. Läs mer
  • Arsim S
    Arsim S skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt personal bra på att förklara ,finna lokaler och dessutom gott kafé. Läs mer
  • Johanna Sara G
    Johanna Sara G skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi är supernöjd med både bil och service! Fräsch bilhall och trevlig personal. Tusen tack! Läs mer
  • Rasmus B
    Rasmus B skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en begagnad Volvo v60, riktigt fin service och bemötande. Läs mer
  • Göran R
    Göran R skrev om Bileliten i Göteborg
    Fick bra service
    Fick bilen levererad samma dag
    Bra genomgång av utrustningen
    Andra bilen jag köper där
    Med andra så är jag nöjd Läs mer
  • Viktor R
    Viktor R skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte vår nya bil, vi är hyr nöjda som helst! Fått bra bemötande, proffsig hjälp och bra service! Läs mer
  • Petter K
    Petter K skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket seriös och kunnig bilförsäljare som tog sig tid med oss trots att hela bilhallen var full med kunder. Köpte en Volvo XC 60 som vi verkligen är supernöjda med. Fick med fina vinterdäck + extra bagagematta (ocean race) + att huven var omlackad när vi hämtade bilen, trots att vi inte påpekat att det var lite nyansskillnader i lacken. Vilken service! Allt till belåtenhet. Extra plus till ”mamman” som var en fantastisk trevlig dam att prata med. Läs mer
  • Jerker O
    Jerker O skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket bra å väldigt nöjd med deras mötande av kunder 👍 Läs mer
  • Linda A
    Linda A skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en Volvo och fick ett fantastiskt bra bemötande från alla på stället.
    Jättefin och trevlig lokal.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Mathias P
    Mathias P skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Fina bilar, fina lokaler och lätt att hitta.
    Allt stämde som de lovade och är riktigt nöjd med mitt bilköp. Kan varmt rekomendera att handla av dessa killar😊. Läs mer
  • Francisco C
    Francisco C skrev om Bileliten i Göteborg
    Fantastisk personal. Hjälpsamma och ger dig god service. Man känner sig välkommen och de är måna om sina kunder. Bra hjälp med det vi ville och gick därifrån med ett köp. Ny, begagnad, BMW 320. Det kändes familjärt hos dem och det gör mycket gör en som kund.

Tack för allt och hör vi någon sol vill byta bil kommer vi rekommendera er. Läs mer
  • Mario C
    Mario C skrev om Bileliten i Göteborg
    Hittade bilen jag ville ha. Mailade Tobias att jag är intresserad. Han var hur trevlig som helst. Snabba svar på mail vilket är ett stort plus. Fick instruktion hur jag skulle göra med handpenning vilket jag betalade i måndags. Åkte ner idag ( fredag ) och efter ca 30min va affären klar.
    Riktigt bra bemötande av både Tobias och Yasin.
    Riktigt seriösa grabbar dem är som gör allt för att kunden ska känna sig som hemma.
    Lämnade Bileliten med ett stort leende och en riktigt fin bil.
    Starkt rekommenderar Bileliten till allihopa!

Mvh Mario Läs mer
    Marcus H skrev om Bileliten i Göteborg
    Kanon Service och fint ställe. Mycket hjälpsamma. Läs mer
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bileliten känns inte som vilken bilfirma somhelst. Lokalerna är fräscha, kaffet är gott men viktigast av allt: Personalen är väldigt tillmötesgående och enkla att kommunicera med.
    Nyligen köpt en Audi A5 -15 i toppskick. Hela affären gick väldigt smidigt tack vare Kevin. Även om Postnord är försenade i leverans av nya däck till bilen har Bileliten löst det genom att förvara mina sommardäck åt mig och kommer bjuda på däckskifte och en tvätt av bilen till våren.
    Kommer rekommendera Bileliten till vänner och kollegor. Läs mer
  • Åke K
    Åke K skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte en Volvo den 5/2 - 18 det var bra jag blev väl bemött så alt var ok Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Bileliten i Göteborg
    Var och handlade en BMW 320.gt i lördags, kom dit fick ett bra bemötande direkt. Provkörde bilen jag ville ha. Sa till säljaren sen att ge mig ett bra pris så kanske det blir affär. Han drog av 7500 kr på ett redan juste pris.
    Affären gjordes upp och jag fick frågan om jag ville ha den nytvättad.
    Vilket jag avböjde men juste att få frågan. Totalt gav dom ett väldigt seriöst intryck och kan tekommenderas. Läs mer
  • Christoffer S
    Christoffer S skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte bil hos bileliten. Är nöjd med hela upplevelsen. Personal gav ett proffsigt intryck och det kändes kundfokuserat. Skulle rekommendera andra att köpa bil där. Läs mer
  • Leif A
    Leif A skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt bemötande från personalen. De var dock lite dåligt pålästa angående bilens funktioner. Eftersom bilen stod på sommardäck vid provkörningen blev det så som jag uppfattade det en onödig diskussion om vinterdäck skulle ingå i köpet eller inte när vi väl var överens om priset trots att det var i början på Februari men det löste sig och jag är i stort sett nöjd med affären. Läs mer
  • Sotir K
    Sotir K skrev om Bileliten i Göteborg
    Varmt rekommenderas. Väldigt nöjd med min nya bil. Läs mer
  • Marie M
    Marie M skrev om Bileliten i Göteborg
    Man blir väl omhändertagande och får full fokus och service. Super nöjd! Läs mer
  • Jon C
    Jon C skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej

Mycket bra.
    Trevligt och professionellt bemötande av personalen.
    Mycket hög servicenivå.
    Generös kultur. Läs mer
  • Inge Clemens R
    Inge Clemens R skrev om Bileliten i Göteborg
    Proffsigt och hjälpsamt bemöntande av seriösa säljare som vet vad de snackar om. Läs mer
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi är nöjda med hela upplevelsen, en seriös bilfirma. Läs mer
  • Natalie G
    Natalie G skrev om Bileliten i Göteborg
    Grym service, visade allt ang bilen vad ja behövde veta allt var väldigt seriöst! Fick toning på köpet riktigt grymt pågrund utav att däcken inte var helt nya :) köpte en v60 som jag är riktigt nöjd med! Riktigt trevliga i personalen allt var perfekt! Läs mer
  • Yusuf Y
    Yusuf Y skrev om Bileliten i Göteborg
    Alla som jobbar i bileliten vara jätte kul och snälla från första dagen till köpet av bilen Läs mer
  • Eero A
    Eero A skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra och proffsigt bemötande, otroligt hjälpsamma och trevliga, och vi köpte den snyggaste bilen. Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Bileliten i Göteborg
    Fantastiska människor. Alla vi mötte hos Bileliten (inkl hunden =) ) bemötte oss som om vi var deras viktigaste kund. Varma, snälla och ärliga. Fast vi hade oturen att få problem med bilen hittade de en lösning till oss. Vi rekommendera dem till 100% och vi skulle inte tveka på att köpa även vår nästa bil där.

Tack! Läs mer
  • Sinisa P
    Sinisa P skrev om Bileliten i Göteborg
    Jätte nöjd bra bemötande och personal Läs mer
  • Ndtech Ab N
    Ndtech Ab N skrev om Bileliten i Göteborg
    Felaktigt information om bil vid första mötet med dom.
    Telefon svarar dom inte i, väntetid 15 minuter 3 gånger. Bedrövligt.
    När bil ska hämtas är nummerskylt hängande i en skruv.
    Inte bra för en bil som kostar 285000.
    Sommardäck skulle vara med nya däck o fälgar enligt första kontakt.
    Dom är kantstötta o däck är slut.
    Inget företag jag kommer rekommendera. Läs mer
    2018-02-04 Bileliten i Göteborg svarar Ndtech Ab N
    Hej!

Vi tycker det är olyckligt att du känner som du gör efter din bilaffär hos oss. Vi jobbar dagligen med att leverera kundservice med vår fulla kapacitet för att våra kunder ska få en så bra helhetsupplevelse som möjligt. Vi på Bileliten blev väldigt förvånade över ditt inlägg då vi fick intrycket av att du var nöjd med din bilaffär när du åkte från oss.

Vi har normal svarstid på vår telefonväxel, samt möjlighet att skicka mail till oss.

Att registreringsskylten bak hamnat ur läge berodde på att ett plastfäste lossnat bakom registreringsskylten.
    Vi var flexibla och rättade omgående till felet hos vår samarbetspartner under tiden som Tobias slutförde affären med dig.

Sommarhjulen köpte vi separat till bilen då det saknades när vi mottagit bilen. Innan du bestämde dig för att genomföra köp blev du informerad om att hjulen är begagnade och vi inte kan yttra oss om varken däckens eller fälgarnas skick eftersom vi köpt hjulen på distans och inte haft möjlighet att kontrollera skicket.
    Lagom till leverans av bilen fick vi hjulen och noterade att däcken var fullt lagliga med några millimeter mönsterdjup kvar och något enstaka kantskrap som går under normalt slitage på en begagnad bil. Sommarhjulen medföljde dessutom utan någon extra kostnad.

Vi önskar få konstruktiv kritik som är sanningsenlig och du är varmt välkommen in till oss över en kopp kaffe så vi kan prata och få klarhet.

Väl mött // Bileliten
  • Tommy L
    Tommy L skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra säljare som vet vad de snackar om! Första bilköpet i livet och de visar vad man ska kolla på och allt Läs mer
  • Dan K
    Dan K skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycke bra bemötande god service 😃 Läs mer
  • Elvir V
    Elvir V skrev om Bileliten i Göteborg
    Toppen upplevelse. Väl mottagen och snabb affär. Läs mer
  • Nicklas F
    Nicklas F skrev om Bileliten i Göteborg
    Seriös bilhandlare, inga problem. Läs mer
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag var ute efter en Volvo V70 och hittade den på Bileliten i Kungälv.
    Jag och min fru åkte dit och möttes av mycket trevliga säljare med hög servicekänsla, den säljare som hjälpte oss till en affär heter Kevin.
    Alla jag varit i kontakt med på Bileliten har ingett stort förtroende och jag kan rekommendera den som är ute efter en nyare begagnad bil att åka dit. Läs mer

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv