Alla kategorier Bilförsäljning Västra Götaland Kungälv Bileliten i Göteborg

Bileliten i Göteborg

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv — Visa karta

Vi på Bileliten i Göteborg fokuserar vår verksamhet på att sälja riktigt fina, svenska bilar med kontrollerad servicehistorik och få brukare.

Bilarna är testade, professionellt rekonditionerade, servade och besiktigas om så behövs, innan de säljs. För att möjliggöra maximal trygghet för våra kunder erbjuder vi ett ett garantipaket på 6 månader

Vid hämtning av köpt bil kan vi givetvis möta upp på flygplatsen eller tågstationen. Vi säljer över 600 bilar om året, välkommen att bli en nöjd kund du med!
Mån-Tor: 11:00-18:00
Fre-Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 279 kunder tycker om Bileliten i Göteborg

• Mats E
    Mats E skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpt bil. Hade ej några förväntningar, men blev mycket nöjda.
    Upplevelsen var positiv. Läs mer
  • Charlotte E
    Charlotte E skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte envolvo xc60 och blev väl omhändertagen! Enkelt att ha kontakt via sms. Höll keveranstiden de lovat. Läs mer
  • Nicklas B
    Nicklas B skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en Volvo xc60
    Har fått all hjälp man kan tänka sig

Proffsig firma med bra garantier Läs mer
  • Yaneruza D
    Yaneruza D skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevlig och serviceinriktad personal med professionellt bemötande. Läs mer
  • Bjarne A
    Bjarne A skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi köpte en Volvo V70. Vi blev mycket väl omhändertagna och fick förtroende för försäljaren. Detta är ett ställe vi kan tänka oss att återkomma till vid nästa bilköp. Läs mer
  • Dennis D
    Dennis D skrev om Bileliten i Göteborg
    Var akut behov av ny bil.
    Mycket bra bemötande av säljaren.
    Snabb leverans av bilen. Mycket proffsigt. Läs mer
  • Marie N
    Marie N skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket bra och proffsigt bemötande. Mycket nöjd med god service.
    Jag återkommer vid nästa bilköp!
    // Marie Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Bileliten i Göteborg
    Proffsigt och seriöst! ! Läs mer
  • Alexander A
    Alexander A skrev om Bileliten i Göteborg
    Toppen service med en säljare som förstog oss Läs mer
  • Presse F
    Presse F skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte bil. Allt har funkat fint, fick även en tremånaders försäkring Läs mer
  • Stig W
    Stig W skrev om Bileliten i Göteborg
    Köp VW Tiguan -15.

Ett otrolig bra bemötande och service, kan verkligen rekommendera bileliten.
    Och ett speciellt tack till Kevin.

Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Björn E
    Björn E skrev om Bileliten i Göteborg
    Vänligt bemötande och raka besked. Läs mer
  • Roland Mikael M
    Roland Mikael M skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket trevligt och seriöst bemötande. Fin välskött anläggning. Köpte en XC60 med 6 månaders garanti. Kan verkligen rekommendera dem.
    Mikael Magnusson Läs mer
  • Jerker H
    Jerker H skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra snabba besked. Inget krångel samt ett mycket trevligt bemötande! Läs mer
  • Lars-uno H
    Lars-uno H skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte en Passat, bemötandet och servicen kring köpet var alldeles utmärkt. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte en Audi Q5, jättenöjd.
    Bemötandet är alltid lika trevligt och professionellt då jag har köpt bil här förut.
    "Goa och glada grabbar"
    Rekomenderar även Bileliten till både släkt och vänner som har handlat där och även där har dom varit supernöjada med bästa servicen.
    Jag kommer att komma tillbaka då jag ska byta bil då jag har ett gott förtroende hos personalen. Läs mer
  • John H
    John H skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande! Trevlig personal! Fin lokal! Läs mer
  • Anneli E
    Anneli E skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande och upplevdes ärligt! Fick den informationen som jag behövde om bilen och mitt köp. Så kan varmt rekommendera bileliten i framtiden. Läs mer
  • Johan O
    Johan O skrev om Bileliten i Göteborg
    Varmt bemötande, personlig och uppmärksam service, avslappnad och respektfull affär. Proffsigt intryck och stort hjärta. Läs mer
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte en Volvo V70. Blev mycket trevligt bemött av kunnig personal. Kan varmt rekommendera Bileliten till andra som skall köpa bil. Läs mer
  • Irnesa H
    Irnesa H skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en fin Volvo. Toppen bemötande o service! Läs mer
  • Michael S
    Michael S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bästa priser och bästa säljare
    Jag är mycket nöjd med min nya bil ^_^ Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt bemötande med en bra service Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte bil, trevligt och rakt bemötande och fina lokaler. Läs mer
  • Wojszel W
    Wojszel W skrev om Bileliten i Göteborg
  • Yvonne D
    Yvonne D skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej! Har köpt bil.och fått ett jättebra bemötande. Helt igenom! Läs mer
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi köpte en passat och är mycket nöjda hur vi blev bemötta! Mycket trevlig personal! Läs mer
  • Anne E
    Anne E skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej!
    Vi köpte en Volvo XC60 av Bileliten. Redan första dagen fick vi bästa bemötandet av Tobias. Vi tittade på bilen, han kom ganska snart o svarade på alla frågor vi hade. Fick provköra en sväng.
    När vi kom tillbaka så var han upptagen i telefon, då kom det fram 3 kollegor till honom o frågade om vi hade fått hjälp. Alla väldigt trevliga!
    Själva köpet gick jätte smidigt o vi hämtade bilen 4 dagar senare.
    (Har varit på annan bilfirma o de kan inte jämföra sig mot detta trevliga bemötande överhuvudtaget, ex vi tittar på en bil o de börjar prata om bilen som står bredvid??)
    Med andra ord BÄSTA, TREVLIGASTE KUNDMOTTAGARE!! Tack!
    Hälsningar Anne o Gert. Läs mer
  • Ahmed A
    Ahmed A skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket. Väl bemötande och trevlig person al mm.
    Tackå Läs mer
  • Richard R
    Richard R skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en ny bil hos bileliten.. Mycket bra bemötande, service samt kunskap om bilar! Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte en Volvo V40 som var i superfint skick som verkligen levde upp till förväntningarna. Proffsigt bemötande och bra att kunna lita på försäljarna när man har långt att åka. Rekommenderas! Läs mer
  • Terese S
    Terese S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bilen var så fin som säljaren sa och som bilderna visade👌🏼 Läs mer
  • Nils Energideklarationer Ab N
    Nils Energideklarationer Ab N skrev om Bileliten i Göteborg
    Som köpare av min V70 med massa finesser som jag inte visste något om. Jag fick minafrågor väl besvarade och som enminikurs hur all utrustning fungerar.
    Jag är mycket nöjd med ett trevligt bemötande ifrån personalen på bileliten. Läs mer
  • Alice T
    Alice T skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi behövde en ny bil. Hittade en som passade oss hos Bilelien. Tog kontakt via telefon då vi bor en bit bort. Allt var smidigt och välskött från deras sida och bilens skick motsvarar våra förväntningar. Priset var också rimligt. Känns som en bra bilaffär, om man nu kan göra sådana:) Läs mer
  • Senad K
    Senad K skrev om Bileliten i Göteborg
    Otroligt bra bemötande från gänget på Bileliten. De var väldigt vänliga och hjälpte till med allt man bad om. Man kände sig välkommen hela tiden. Uppriktiga från början till slut. Jag kan inte vara mer än nöjd med mitt bilköp hos Bileliten. Rekommenderas starkt! Bästa bilförsäljarna jag har varit i kontakt med. Läs mer
  • Mårten M
    Mårten M skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag handlade min V40cc -15 T4 Summum med AWD, automat och all tänkbar lullull på distans.
    Bileliten var väldigt noga med att informera om varje osynligt stenskott på lacken. Blev hämtad på busstationen av Liisa som fick mig att känna mig som välkommen hem till sin familj och Tobias skötte alla papper och intro av bilen snabbt och utan konstigheter.
    De har koll på prisläget och verkar ha bra omsättning så det är inte mycket att pruta på.
    Jag väljer handlare utifrån den bil jag vill ha men köper gärna min nästa hos Bileliten. Läs mer
  • Arsim S
    Arsim S skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt personal bra på att förklara ,finna lokaler och dessutom gott kafé. Läs mer
  • Johanna Sara G
    Johanna Sara G skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi är supernöjd med både bil och service! Fräsch bilhall och trevlig personal. Tusen tack! Läs mer
  • Rasmus B
    Rasmus B skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en begagnad Volvo v60, riktigt fin service och bemötande. Läs mer
  • Göran R
    Göran R skrev om Bileliten i Göteborg
    Fick bra service
    Fick bilen levererad samma dag
    Bra genomgång av utrustningen
    Andra bilen jag köper där
    Med andra så är jag nöjd Läs mer
  • Viktor R
    Viktor R skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte vår nya bil, vi är hyr nöjda som helst! Fått bra bemötande, proffsig hjälp och bra service! Läs mer
  • Petter K
    Petter K skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket seriös och kunnig bilförsäljare som tog sig tid med oss trots att hela bilhallen var full med kunder. Köpte en Volvo XC 60 som vi verkligen är supernöjda med. Fick med fina vinterdäck + extra bagagematta (ocean race) + att huven var omlackad när vi hämtade bilen, trots att vi inte påpekat att det var lite nyansskillnader i lacken. Vilken service! Allt till belåtenhet. Extra plus till ”mamman” som var en fantastisk trevlig dam att prata med. Läs mer
  • Jerker O
    Jerker O skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket bra å väldigt nöjd med deras mötande av kunder 👍 Läs mer
  • Linda A
    Linda A skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en Volvo och fick ett fantastiskt bra bemötande från alla på stället.
    Jättefin och trevlig lokal.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Mathias P
    Mathias P skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal. Fina bilar, fina lokaler och lätt att hitta.
    Allt stämde som de lovade och är riktigt nöjd med mitt bilköp. Kan varmt rekomendera att handla av dessa killar😊. Läs mer
  • Francisco C
    Francisco C skrev om Bileliten i Göteborg
    Fantastisk personal. Hjälpsamma och ger dig god service. Man känner sig välkommen och de är måna om sina kunder. Bra hjälp med det vi ville och gick därifrån med ett köp. Ny, begagnad, BMW 320. Det kändes familjärt hos dem och det gör mycket gör en som kund.

Tack för allt och hör vi någon sol vill byta bil kommer vi rekommendera er. Läs mer
  • Mario C
    Mario C skrev om Bileliten i Göteborg
    Hittade bilen jag ville ha. Mailade Tobias att jag är intresserad. Han var hur trevlig som helst. Snabba svar på mail vilket är ett stort plus. Fick instruktion hur jag skulle göra med handpenning vilket jag betalade i måndags. Åkte ner idag ( fredag ) och efter ca 30min va affären klar.
    Riktigt bra bemötande av både Tobias och Yasin.
    Riktigt seriösa grabbar dem är som gör allt för att kunden ska känna sig som hemma.
    Lämnade Bileliten med ett stort leende och en riktigt fin bil.
    Starkt rekommenderar Bileliten till allihopa!

Mvh Mario Läs mer
    Marcus H skrev om Bileliten i Göteborg
    Kanon Service och fint ställe. Mycket hjälpsamma. Läs mer
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bileliten känns inte som vilken bilfirma somhelst. Lokalerna är fräscha, kaffet är gott men viktigast av allt: Personalen är väldigt tillmötesgående och enkla att kommunicera med.
    Nyligen köpt en Audi A5 -15 i toppskick. Hela affären gick väldigt smidigt tack vare Kevin. Även om Postnord är försenade i leverans av nya däck till bilen har Bileliten löst det genom att förvara mina sommardäck åt mig och kommer bjuda på däckskifte och en tvätt av bilen till våren.
    Kommer rekommendera Bileliten till vänner och kollegor. Läs mer

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv