Alla kategorier Bilförsäljning Västra Götaland Kungälv Bileliten i Göteborg

Bileliten i Göteborg

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv — Visa karta

Vi på Bileliten i Göteborg fokuserar vår verksamhet på att sälja riktigt fina, svenska bilar med kontrollerad servicehistorik och få brukare.

Bilarna är testade, professionellt rekonditionerade, servade och besiktigas om så behövs, innan de säljs. För att möjliggöra maximal trygghet för våra kunder erbjuder vi ett stort garantipaket på 24 månader.

Vid hämtning av köpt bil kan vi givetvis möta upp på flygplatsen eller tågstationen. Vi säljer över 400 bilar om året, välkommen att bli en nöjd kund du med!
Mån-Tor: 11:00-18:00
Fre: 11:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 191 kunder tycker om Bileliten i Göteborg

• Ronny J
    Ronny J skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi fick ett mycket bra bemötande av Kevin! Han lät oss titta I lugn och ro hade svar på alla frågor men var inte framfusig eller påträngande på något sätt. Han hade mycket bra produktkännedom och vårat besök på bil en liten ledde till ett köp av en XC 60. Vi kommer absolut att besöka bileliten nästa gång det är dags att köpa ny bil och jag kommer varmt rekommendera bileliten till vänner och bekanta som ska göra nya bilköp. Vi är mycket nöjda med Kevin.
  • Christoffer F
    Christoffer F skrev om Bileliten i Göteborg
    Utmärkt service och bra bemötande. Snabbt och enkelt
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande och bra service .
  • Joanna F
    Joanna F skrev om Bileliten i Göteborg
    Första kontakten med Bileliten gick bra, vi bokade in ett möte för att få kolla på en bil. Eftersom vi åker från Hylte kommun och hade dåligt med lediga tider fick vi komma efter stängningsdags en fredag eftermiddag/kväll, vilket var toppen. Vi blev väl bemötta. Bestämde oss för att köpa bilen som hade lite stenskott och liknande i lacken. Det bestämdes att vi kunde hämta den en vecka senare och på torsdagen veckan efter fick vi ett samtal om att de inte var nöjda med det arbete de gjort på bilen och ville lämna den till lackering. Det var väldigt seriöst upplevde vi och vi fick hämta bilen en vecka senare.

Allt gick smidigt och bra vid hämtningen, det visade sig vara fel på en sensor i motorn och vi fick då hjälp med att byta den innan vi åkte hem. De hade även lagt på vinterdäcken efter vår förfrågan när det blev ytterligare en vecka senare och det var inga problem.
  • Per J
    Per J skrev om Bileliten i Göteborg
    Problem med att få fram ljud på skärmarna bak i bilen. Men inget problem de löste det med att dra ny kabel för hörlurar, fick lånebil under tiden. Jätte bra service. Trevliga försäljare.
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt ställe med grymt bra personal och service.
  • Odisho Zaya Y
    Odisho Zaya Y skrev om Bileliten i Göteborg
    Väldigt nöjd med bemötandet vid bil köpet rekommenderar
  • Rafal S
    Rafal S skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande av kunniga säljare.
    Rekommenderas varmt!👍👍👍
  • Christian P
    Christian P skrev om Bileliten i Göteborg
    En bilfirma jag kan varmt rekommendera , ett otroligt bra och trevligt bemötande från alla på firman. Så otroligt hjälpsamma och tillmötesgående, så det blev en bilaffär och jag kommer säkerligen att köpa fler bilar av denna firma.
  • Pontus N
    Pontus N skrev om Bileliten i Göteborg
    Vid köp av min nya bil var jag runt på flera olika professionella bilfirmor, men denna låg helt klart i en klass för sig. Otroligt trevlig och pålitlig personal. Rekommenderar starkt denna firman!
  • Gunilla N
    Gunilla N skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt bemötande av personalen!👍🏻
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Bileliten i Göteborg
    Överlag så var det en positiv köpupplevelse med vänliga säljare som var tillmötesgående och som hjälpte mig som kund med det jag behövde och tog sig tid till att hitta de lösningar som passade mig.
  • Nuri N
    Nuri N skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en Audi A6 2015 års modell, jag upplevde trevligt personal och bra kundbemötande och jag är väldigt nöjd. Jag personligen tycker att dem är en av Sveriges bästa bilförsäljare.

Nuri.
  • Haris I
    Haris I skrev om Bileliten i Göteborg
    Proffsig bemötande, hjälpsamma, kan rekomenderas!
    10 * av 10
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Bileliten i Göteborg
    Vid köp av min bil fick jag ett proffsigt bemötande genom hela affären.
  • Göran B
    Göran B skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra info från Leo snyggt och rent överallt.Den dagen vi kom dit för att titta på bil blev vi perfekt bemötta av en kvinna som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på.
  • Johan E
    Johan E skrev om Bileliten i Göteborg
    Är nöjd kund hos Bileliten. Köpte min xc70 där. Bra bemötande. Snabbt och lätt gick affären. Hade bara önskat bilen var nytvättad när vi hämtade den.
  • Inga-lena L
    Inga-lena L skrev om Bileliten i Göteborg
    Det bästa kundbemötandet man kunde önska, stort tack till tobis för bra byte av bil👍
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Bileliten i Göteborg
    Kanon bra bil med drag i galocherna.Med andra ord nöjd👍
  • Adam M
    Adam M skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej jag köpte en bil allt gick smidigt och perfekt säljaren var jonel mycket ärliga meniskor där inne tack engång till
    👍🏻👍🏻👍🏻
    Adam
  • Alexander R
    Alexander R skrev om Bileliten i Göteborg
    Kanon trevliga,och bra att ha o göra med.
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevlig och lugn personal, bra bemötande.

Blev även hämtad vid tågstationen då jag inte hade möjlighet till skjuts hemifrån.

En bra bilfirma som jag kan rekommendera varmt.
  • Jimmy C
    Jimmy C skrev om Bileliten i Göteborg
    Jätte bra, trevlig personal som är väldigt kunniga och proffsiga kändes väldigt seriösa från första stund.
  • Helena K
    Helena K skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra.vänliga, tillmötesgående. Tillgängliga
  • Sulejman K
    Sulejman K skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra personal och jag skulle gärna rekommendera alla om bileliten.
    Mvh Sulejman
  • Madelene E
    Madelene E skrev om Bileliten i Göteborg
    Super nöjd! Kan verkligen rekommendera.
    Kevin gjorde ett kanon jobb.
  • Simon A
    Simon A skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket trevligt bemötande! Rekommenderas stark.
  • Oskar O
    Oskar O skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevlig personal, snabb service. Tydlig information från säljaren.
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Bileliten i Göteborg
    Mkt gott bemötande hela vägen. Bilens skick motsvarade det som utlovades i annonsen. Kan varmt rekommendera dem.
  • Arne O
    Arne O skrev om Bileliten i Göteborg
    Reko killar med ambitionen att kunden skall vara nöjd. Bra bilar
  • Lars-johan A
    Lars-johan A skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötandet, God service. Säljaren tog sig tid att för att lyssna på oss och svara på våra frågor.
  • Anna C
    Anna C skrev om Bileliten i Göteborg
    Jättebra service bra mottagande gick snabbt att göra affär ned tanke att vi hade barnen med oss
  • Roger M
    Roger M skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra och kunnig säljare, bra bemötande och fin service.
  • Bo P
    Bo P skrev om Bileliten i Göteborg
    Väldigt bra bemötande redan från telefonkontakt till färdigt köp. kunnig o trevlig personal, fint skick på bilarna och vi är mkt nöjda med köpet av Volvo Xc 60 -14. Rekommenderas.
  • Fanny A
    Fanny A skrev om Bileliten i Göteborg
    Seriöst företag som tar väl hand om sina kunder!
    Mycket tillmötesgående vid besvär!
    Bra service och inga frågor var för dumma för att ställa!
  • Ewa J
    Ewa J skrev om Bileliten i Göteborg
    Ett positivt bemötande och uppföljning av mitt bilköp hela vägen.
    Ett stort tack till säljaren Kevin som har kunden i fokus!
  • Enes A
    Enes A skrev om Bileliten i Göteborg
    Nöjd med min köp trevlig personal
  • Nils-viktor S
    Nils-viktor S skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande och bra beskrivning av bilens status.
  • Sven-ove J
    Sven-ove J skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi hittade ett par intressanta bilar på bytbil.com och åkte därför dit för en provtur. Säljaren gav ett gott intryck och berättade hur man jobbade med att hitta sina objekt. Vi blev nöjda efter provturen och det blev slutligen affär. Vid avhämtning var allt åtgärdat och vi åkte därifrån nöjda.
  • Baranyi J
    Baranyi J skrev om Bileliten i Göteborg
    Hej det var en nöje att få göra affär med är
    På Bileliten.
    Ni har hanterat affären i högsta grad professionellt.
    Tussen tack.
  • Mikaela J
    Mikaela J skrev om Bileliten i Göteborg
    Fin butik och väldigt trevliga säljare! Jag är mycket nöjd med allt rörande mitt bilköp.
  • Anna P
    Anna P skrev om Bileliten i Göteborg
    Trots stress och nyligen tillbaka efter semester var det mycket trevlig personal som hämtade upp oss vid stationen,erbjöd oss Lunch mm medan vi väntade på att vår bil skulle bli klar.
  • Christina K
    Christina K skrev om Bileliten i Göteborg
    Ringde en måndag och fick direkt komma upp och provköra bilen. De var mycket trevliga även mot vår son som var med.

Bileliten svarade snabbt på mail när jag frågade om resten av köpprocessen, och efter två dagar kunde jag hämta min bil. Trots att det var många kunder i bilhallen upplevde jag aldrig att de var stressade, utan tog sig tid med sina kunder. God service och bemötande, dessutom fina bilar. Rekomenderar starkt dessa unga och kunniga entreprenörer!
  • Jan-olav G
    Jan-olav G skrev om Bileliten i Göteborg
    Ett bra bemötande och trevlig personal.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Bileliten i Göteborg
    Enkelt, trevligt och okomplicerat bemötande och med kunden i fokus.
  • Meyer D
    Meyer D skrev om Bileliten i Göteborg
    Alla hälsade!
    Trots fullt med kunder i bilhallen levererade säljaren info och tog tid på sig för att jag som kund skulle känna mig nöjd.
  • Viktor Y
    Viktor Y skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag har köpt en Volvo XC60 med väldig bra pris.fick rabat på vinterdäck.personalen var väldig snälla och trevliga och hjälpsamma.jag är 100 procent nöjt med bilen.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Bileliten i Göteborg
    Mycket bra bemötande, de verkar vara måna om sina kunder. Det var ett bilköp så tiden får utvisa hur köpet var.
  • Hampus P
    Hampus P skrev om Bileliten i Göteborg
    Väldigt nöjd!

Bilen som köptes hade ett litet problem som säljaren och jag kom överens om att det skulle tas hand om i efterhand.

Helt enligt överenskommelsen så löstes problemet smärtfritt och bilen lämnades åter till mig med återgärdat problem.
  • Tommy C
    Tommy C skrev om Bileliten i Göteborg
    Fantastiskt proffsigt och trevligt bemötande, korrekt, snabb och ärlig hantering av hela affären, bilen i perfekt skick vid leverans.
    Rekomenderas å det varmaste👍

SOLBRÄCKEGATAN 18, 442 45 Kungälv