Bileliten i Göteborg

Bileliten i Göteborg

Vår vision är att Bileliten ska vara ett givet val när man går i tankarna att införskaffa eller byta bil. För att förverkliga vår målbild jobbar vi fokuserat med att bygga varaktig relation med våra kunder, trygghet i bilägandet och tillgodose kunderna med ett modernt utbud av bilar med en hög standard.

Vi säljer över 800 bilar om året, välkommen att bli en nöjd kund du med!

Läs vad 685 kunder tycker om Bileliten i Göteborg 2

2021-08-02
    Det var en fantastisk upplevelse och ärligt och bra bemötande av alla
    2021-08-02
    Mycket bra service, trevliga att ha och göra med.
    2021-07-06
    Mycket trevliga!
    Inte en massa säljsnack utan man kan i lugn och ro bestämma sig.
    Har bara haft den nya bilen ett par dagar men är än så länge väldigt nöjd.
    Mycket bra service!
    Ingenting att klaga på.
  • Tina Maria S
    2021-07-05
    Toppenbra och trevlig personal.
    Smidig och snabb affär utan krångel.
    Toppenfina bilar till bra pris.
    Kommer absolut handla där igen.
    Fem tummar upp 👍👍👍👍👍
    2021-07-05
    Jätte bra service, ny servad och klar att användas när jag köpte min bil. Trevlig personal
  • 2021-06-28
    Köpte en beg. Bil bra mötande av försäljaren😊👍
    2021-06-28
    Smidig affär och proffsig bilhandlare.
    2021-06-23
    Trevligt personal. Mycket pålitliga och hjälpte mig med det jag önskade. Kände mig trygg och säker på köpet jag gjorde.
    Är nu än ägare till en Nissan X Trail som jag är jätte nöjd med den...
    Rekomenderar starkt Bilelitten..
  • 2021-06-12
    Proffsigt och trevligt bemötande. Smidig affär och bra pris.
    2021-06-11
    Dessa människor får en att känna sig hemma direkt så fort man träffar dem, även om man aldrig har satt sin fot i lokalen innan. De utstrålar trygghet och värme och man vet genast att om man köper en bil där så är det garanterat en mycket bra affär. Bileliten håller det de lovar och mycket mer. Jag köpte en fantastik Nissan X-Trail som ser ut och känns fabriksny till en av landets absolut bästa pris.
    Jag och hela min familj är evig tacksama och hoppas att våra vägar korsas igen.
    Tack så mycket.
  • 2021-06-04
    Enkelt, smidigt och en rak kommunikation där allt var klart från början och inga avvikelser innan avslutad affär.
    Har mina största rekommendationer.
    Här gör jag gärna affärer igen!
    2021-05-25
    Köpte en dyr premium Volvo via FaceTime, eftersom jag är pedant så var jag lite orolig innan jag själv synat bilen, men säljaren hade verkligen visat mig alla små kosmetiska defekter, såsom ett par små stenskott, svårt att se via FaceTime, men de var mindre än vad jag trodde.
    Jag blev vänligt bemött och anser dem vara mycket seriösa
    / Christer
    2021-05-25
    Köpte en Seat Leon jättenöjd med både bil och personal. Stort tack till er.
    2021-05-25
    Allting kändes bra från första kontakten,inga konstigheter alls.bra inbytespris.bra villkor på lån.allt gick enkelt o smidigt👍
  • 2021-05-25
    Snabb och smidig affär. Trevlig personal och fräscha lokaler, rekommenderas!
    2021-05-24
    Professionellt bemötande.Skicklig service och bilen i mycket bra skick . Rekommenderar.
    2021-05-24
    Bra bemötande, sammarbetsvilliga
    2021-05-11
    Trevlig och bra personl. Bra bilar till helt okej priser. Väldigt nöjd med mitt köp och kontakt med Bileliten.
    2021-05-10
    Köpte en mercedes.bilen färdig när jag kom trevlig personal allt från städ till säljare.köper gärna en bil där igen.
    2021-05-10
    Rekommenderas starkt! Bra bemötande, skälig prissättning, bilar i nyskick.
  • Alp K
    2021-05-10
    Proffsiga bilhandlare i Kungälv. Blir definitivt ett återbesök nästa gång det är dags att byta bil.
    2021-05-10
    Bästa rekommenderar kunder jag var nöjd med de.
    2021-05-03
    Väldigt uppriktig och familjär stämning!
  • 2021-04-30
    Bra service och trevlig personal!
    2021-04-30
    Snabbt och smidigt. Trevlig personal. Bra upplevelse.
    2021-04-30
    Fantastisk service! Trevligt bemötande och kunnig personal! Högsta betyg
  • Andy L
    2021-04-26
    Jag köpte en bil över nätet hos Bileliten och hade ingen möjlighet att titta på den innan köp, säljare tog sig tid att gå igenom bilen åt mig och garanterade att den skulle möta mina förväntningar så jag slog till.
    Väl på plats såg jag en skavank, säljaren hade inte sett den men löste den med sin mekaniker dom fixade biffen på Max 5min. Jag kände mig trygg som köpare och är jätte glad över min bil!
    2021-04-26
    sålde min bil och smidigare än så kunde det inte blivit 👏🏽👏🏽
    Hej !
    Jag köpte bil , vi blev bemött på bra sätt och vi var nöjda.
    Tack
    Moaed o Feryal
    2021-04-13
    Köpte en Kia Niro. Efter 1 dygn började motorlampan lysa. Fick ingen hjälp av handlaren utan blev 3 turer till en Kia verkstad innan felet var åtgärdat.
    Bad om kompensation för alla turer fram och tillbaka och blev erbjuden däckskifte. Nej tack.
    Väldigt tråkigt att det dykte upp fel men ingen vi fick under våra tester eller du fick när du provkörde bilen utan tyvärr dök den en dag efter. Hade vi upptäckt problemmet innan hade vi åtgärdat den men man vet aldrig med bilar. Jag förstår din frustation men när det gäller garantiärenden bör man göra rätt för att behålla garantin annars den går förlurad. I det fallet gällde garanti från Kia och tyvärr inget vi kan göra extra utan försöka vägleda dig rätt så du som kund inte tappar garantin. När det gäller kompensation försöker vi erbjuda något som vi kan stå för och är i proportion till problemet och inte vad folk kräver. Hoppas att du är i övrigt nöjd med bilen. Bileliten i Göteborg
    2021-04-01
    Jag tyckte dom var väldigt trevliga och service vänliga.Även dom som fanns runtomkring hejade så det blev toppen.
  • 2021-03-26
    Jag köpte en Volvo XC60.
    Den var mycket ren och fin. Hög kvalitet på bilarna som dom säljer och mycket fint iordninggjorda. Dom har bilar i olika storleksklasser och utrustningnivå.
    Blev mycket bra bemött av säljaren.
    Över förväntan i mitt bilköp på grund av den höga kvaliteten på bilen och bemötandet.
    Åker gärna hit när jag skall byta bil nästa gång.
    2021-03-26
    Proffesionellt bemötande.
    Ärlig och konkret dialog.
    Supernöjd med min affär.
    2021-03-22
    Skickade mycket bilder och filmer på bilen innan då jag hade långt att åka. Så ärlig firma som jag rekommenderar. Inga konstigheter 👍
    2021-03-21
    Mycket trevligt bemötande och proffsigt kunnande
  • Eric Andreas A
    2021-03-19
    Raka rör. Skulle sälja vår XC70 2016 på Blocket men tänkte jag frågar Bileliten om de kan tänka sig köpa in den, istället för att jag själv ska krångla med det.

Har tidigare god erfarenhet av killarna på Bileliten och de löste även detta smidigt för mig.
    //Tacksam
    2021-03-15
    Trevlig personal, bra service och priser.
    2021-03-14
    Kände inte till Bileliten tidigare. Fick väldigt gott mottagande av Linus, en trevlig och proffsig säljare. Köpte en bil direkt och allt gick smidigt och enkelt. Fick bra för min bil i inbyte. Träffar jag någon som skall köpa bil så skickar jag dem till Bileliten.
    2021-03-12
    Det var en seriös firma med bra kundbemötande och kunnig personal.
  • Jan
    2021-03-12
    Mycket nöjd med det bemötande och den fina service jag fick när jag köpte min Audi A6 Avant av Bileliten!
    Janne
    2021-03-12
    Väldigt hjälpsamma och kundfokuserade både före, under och efter affären. Nick lägger ner mkt tid på att få dig nöjd.
    2021-03-07
    Allt gick smidigt och affärsmässigt när de köpte min bil. Rekommenderas!
    2021-02-25
    Mycket bra bemötande och hjälpsamma. Köpte en bil och affären gick snabbt, enkelt och smidigt.
    2021-02-21
    Snabb och smidigt affär
    Trevlig säljare
    Jag Rekommenderar Bileliten starkt!
    2021-02-21
    Bra service och allt gick så smidigt
    2021-02-19
    Köpte en fin Audi. Dom hade dålig koll på va det var för ut rustning på den saknades insynsskydd bak på den jag betalade 900 kr för han skulle beställa ett vi betala hälften var har inte sett något än ring mig gärna. 070/5213336
    Hej Lars Erik, Vi ber om ursäkt för det inträffade. Vi hämtar information om bilar från olika databaser samt vid annonsering hämtas en mänd information automatisk från Blockets annonsverktyg som vi inte kan påverka. Tyvärr missar vi då och då att lägga till eller ta bort visa utrustning på bilarna därför har vi och alla andra bilhandlare en friskrivningstext i annonsen för att kunna förklara detta för kunderna. Dessutom kommer inte eftermonterade utrustning i någon databas och då kan vi helt missa dessa utrusning. Insynsskydd är det inte standardutrustning och säljs separat och det är inget som vi har hemma då vi har brist på utrymme och är inte återförsäljare för någon specifik märke. Eftersom du önskade ha det och vi inte hade något till den så kom vi överens att vi beställer en sådan och delar på kostnaden och du var med. Därför förstår jag inte din irritation över det som vi var överens och vi hjälpte dig. Hoppas att du är nöjd med svaret och är nöjd med bilen. Bileliten i Göteborg
    2021-02-15
    Väldigt gott mottagande och snabb affär
    2021-02-13
    Gott bemötande, kunniga och väldigt trevliga personal, superbra service samt hjälpsamma. Rekommenderas stark. +++++
    2021-02-13
    Trevlig säljare och enkelt och smidigt inbyte.