Bileliten i Göteborg

Bileliten i Göteborg

Vår vision är att Bileliten ska vara ett givet val när man går i tankarna att införskaffa eller byta bil. För att förverkliga vår målbild jobbar vi fokuserat med att bygga varaktig relation med våra kunder, trygghet i bilägandet och tillgodose kunderna med ett modernt utbud av bilar med en hög standard.

Vi säljer över 800 bilar om året, välkommen att bli en nöjd kund du med!

Läs vad 613 kunder tycker om Bileliten i Göteborg

• 2020-12-03

Erika Rita L skrev om Bileliten i Göteborg
    Seriös bilhandlare som inger förtroende. Läs mer
  • 2020-12-02

Bengt Collin Ingemar J skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi köpte en XC60 och blev glatt överraskade över hur väl omhändertagandet!
    Mysiga lokaler och lite kaffe mm.
    Toppen företag 👍! Läs mer
  • 2020-11-21

Sven J skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en en bil av Bileliten. Samma dag anmälde jag ett fel på bilens värmesystem.
    Då jag var 30 mil från Kungälv kändes det långt att köra tillbaka. Lämnade till mekonomen för felsökning.
    Visade sig vara ett större fel. Bilen på verkstad i sammanlagt två dagar. Kostnad för reparationen drygt 20.000 kr.
    Tur det fanns försäkring.
    Vidare saknades ett tillbehör som de lovade skicka omgående. Tog nästan 2 veckor innan jag fick den efter ett antal telefonsamtal. Så nöjd är jag inte Läs mer
    2020-11-23 Bileliten i Göteborg svarar Sven J
    Hej Sven,
    Vi ber om ursäkt för problemet men man vet aldrig när något går sönder i en bil och därför finns det garantin att tillgå. Bilen var testad både av dig och oss innan leverans och då fungerade allt. Lyckligtvis det löste sig med garantin som vi köper och levererar till alla våra bilar.

Bilen vid leverans tillfälle hade inte insynsskydd (är extra tillbehör och följer inte som standard) och du hade sett och godkänt bilen men senare på samma dag (2020-11-11) ringde du och sa att du behöver ett sådan. Vi lovade att skicka en sådan utan extra kostnad till dig snarast möjligt vilket vi gjorde också ett par dagar senare. Sedan har Posten sin egen gång och tyvärr kan vi inte påverka den. Hoppas i övrigt att du är nöjd med bilen och hör gärna av dig ifall du har några frågor.
  • 2020-11-21

Roy A skrev om Bileliten i Göteborg
    Smidigt och bra service. Rekomanderas! Läs mer

Sofia K skrev om Bileliten i Göteborg
    Smidigt säljande av privat bil.
    Besviken på att personen som tog emot inte hälsade och presenterade sig för mig (säljaren) då han träffat min man tidigare. Läs mer
    2020-11-21 Bileliten i Göteborg svarar Sofia K
    Hej Sofia,

Tack för din konstruktiva kommentar. Vi tar detta självklart till oss och försöker förbättra våra rutiner och bemötande.

Anette L skrev om Bileliten i Göteborg
    Sålde min bil hos Bileliten. Mycket proffsigt bemötande. Snabba och smidiga Läs mer

Carl K skrev om Bileliten i Göteborg
    Snabbt, enkelt, proffsigt och bekvämt. Läs mer
  • 2020-11-02

Johan Robin A skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en volvo xc60 och blev väldigt nöjd med bilen och servicen av personalen. Läs mer
  • 2020-11-01

Ingvar Patrik H skrev om Bileliten i Göteborg
    Hög servicenivå. Fräscha lokaler och bra utbud av begagnade bilar, Läs mer
  • 2020-11-01

John Bertil Marcus L skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag sålde en bil,
    Hela affären kändes trygg och enkel
    Proffsigt och rakt bemötande Läs mer
  • 2020-10-30

Eva Marie F skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt och professionellt bemötande. Sålde min bil till Bileliten och det gick mycket snabbt och problemfritt. Pengarna kom in på bankkontot nästföljande arbetsdag Läs mer
  • 2020-10-25

Inga-lill J skrev om Bileliten i Göteborg
    Vi har den 2020-10-25 i vår utvärdering den Volvo V90 som vi köpte, påpekat att bilen hade gått 100 mil mer än de 4855 mil som annonserades, något vi även stod i det första utkastet till kontraktet och vi påpekade för försäljaren som då först sa att det felar på 2 km, men det har överhuvudtaget inte angivits något annat än mil varken i annonsen eller i kontraktet. Försäljaren Mikaela rättade sedan siffran i kontraktet från 4855 mil till 4955 mil, dvs en avvikelse på 100 mil, ej några 2 provkörningskilometer. I försäljnings och försäkringspappret som bifogades, står det vägmätarställning 4855 och även i den kvarvarande del av annonsen som man hittar på Bilelitens Facebooksida upplagd den 6 oktober står det, VOLVO V90 D4 INSCRIPTION Diesel - Manuell, 2018 - 4855 mil.
    Det vore på sin plats för Bileliten att göra en pudel och säga ursäkta vi har uppgivit fel, av misstag skrivit fel eller något sådant, inte få det att framstå som om att vi bara gnäller för ynka 2 km.
    Inga-Lill och Erik, Läs mer
    2020-10-26 Bileliten i Göteborg svarar Inga-lill J
    Tack för påpekandet. Det är mycket svårt att fånga den exakta färgen på bild då vissa färger särskild färger med pärleffekt syns olika i olika ljusförhållanden. Bilen miltal i annonsbilder och vår system var noterad 49557 km och vid leverans låg den på 49559 km och vi har bildbevis på det. De 2 få kilometern beror på provkörningar och tankning av bilen vilket är väldigt vanligt.

Tyvärr förekommer lite fel i annonstexten då och då och detta beror på att annonseringsverktyget är automatiserade och hämtar information för bilen när man skriver reg.nr i början och blir svårt för oss att hitta och ta bort viss information mitt i all text och vi ber om ursäkt för detta. Därför står i själva annonstexten att "Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar som kan uppstå i annonstexterna."

Vi tar självklart all konstruktiv kritik på oss och försöker att förbättre våra processer. Tack igen för förtroendet och att ni valde oss och välkommen åter.
  • Ann-Sofie A

2020-10-25

Ann-Sofie A skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande. Trygghet. Ordning och reda. Läs mer
  • Jennie Kristina R

2020-10-23

Jennie Kristina R skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt bemötande och bra service av trevlig och proffsig personal!. Bilen var riktigt fin och går som den ska. Läs mer
  • 2020-10-23

Bo Henry N skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra och trevligt bemötande av försäljare Petri. Läs mer
  • 2020-10-18

Kjell K skrev om Bileliten i Göteborg
    Bil. Bra bemötande profsig personal. Läs mer
  • 2020-10-15

Jan N skrev om Bileliten i Göteborg
    Mitt köp var en Volvo V40 t3 är väldigt nöjd jättebra bemötande inget onödigt prat om jag byter någon gång igen inte omöjligt att det blir bileliten igen hälsningar fam nordgren Läs mer
  • 2020-10-10

Shpend R skrev om Bileliten i Göteborg
    Sålde bilen - enkelt,bekvämd utan krångel. Mycket seriöst bemötande. Rekomenderas varmt. Läs mer
  • 2020-10-09

Jan L skrev om Bileliten i Göteborg
    Trivsam och avspänd miljö, utan känsla av stress, gjorde mig positiv till både val av bil och köp.
    Återkommer gärna för ytterligare köp. Läs mer
  • Jenny O

2020-10-06

Jenny O skrev om Bileliten i Göteborg
    Har nu köppt min andra bil hos bileliten , den första är en kanonfin bil och bara rullar och rullar.Hoppas nu på att även bil 2 är lika bra , super nöjd hittills.
    Personalen på bileliten är trevliga och tillmötes gående.
    Har bara positivt att säga om dom och kan rekomendera andra att köpa bil där. Läs mer
  • 2020-10-02

Tane A skrev om Bileliten i Göteborg
    Bästa bömettande och bästa bemaning
    M.v.h Läs mer
  • 2020-10-01

Carson Sverige Ab C skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevlig personal tillmötelsegående snabbt och effektiv köper gärna bil igen att rekommendera Läs mer
  • 2020-09-30

Zoltan C skrev om Bileliten i Göteborg
    Affären gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • Jim Tero Tobias S

2020-09-30

Jim Tero Tobias S skrev om Bileliten i Göteborg
    Underbart mottagande och på gränsen till löjligt smidig affär med inbyte . Ingen undervärdering av inbytes bil utan väl i paritet med vad andra erbjudit. Bilelliten var dock klart smidigare från A till Ö.

Jag kan varmt rekommendera dem och särskilt Mikaela som gjorde ett fantastiskt jobb.

Tack! Läs mer

Mårten Ghansha S skrev om Bileliten i Göteborg
    En bra sak är att vara ärlig. Jag blev först positivt överraskad av engagemanget över att köpa bilen hos Bileliten. Förtroendet har fått sig en törn. Det är mycket viktigt att säljarna har vetskapen om vad de säljer för produkt med tillhörande tillbehör. Jag åkte genom halva Sverige för att köpa bil hos Bileliten men blev besviken över att det som lovats eller att det inte fanns på den eller att värdet på inbytesbilen halverades dagen jag stod i bilhallen. Det är även viktigt att de följer upp ev. frågeställningar som kunden har efteråt. Jag hade kunnat blivit besparad en hel del missnöjen om de hade haft vetskapen om produkten innan och inte trott så mycket om de produkter de säljer. Läs mer
    2020-09-29 Bileliten i Göteborg svarar Mårten Ghansha S
    Hej Mårten,
    Ärlighet Bör vara omsesidigt. Du beskrev din Volvo S40 R-Design som en mycket fin bil utan anmärkningar och fick värdering utifrån beskrivningen. När du kommer hit lyser motorlampan, förarstolen är sönder, mittkonsulen är trasigt, det slår i växellådan och bilen har inte sina originala fälgar som är bilens signum mm. För en bil som är värderad till ca 50,000 kr och skulle vara i riktig bra skick som vi vid test tillfället upptäcker dessa problem är svår för oss att behålla samma värdering. Dessutom fick du värdering av en tredje part då vi ville inte ta in din bil över huvudtaget. Att skylla på andra utan att säga vad man själv har gjort känns lite fult men tyvärr som säljare får vi stå ut med sådana beskyllningar då och då.

Hariet Ingrid A skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevligt bemötande och bra och snabb affär. Läs mer

Gun S skrev om Bileliten i Göteborg
    Xxxxxxccxxxxxxxxxxxxxcxxccccccccccccccccccxxxxxcxxxcccxcccxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer

Ribin O skrev om Bileliten i Göteborg
    Otroligt bra servicebemötande och snabb affär utan krångel gällande köp av min bil. Läs mer
  • 2020-09-17

Anna Margareta G skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag köpte bil tillsammans med min make. Vid första besöket hälsade försäljaren enbart på min make och gav honom info. Jag fick bara en nick i förbifarten. När han fick veta att jag skulle ha bilen blev jag plötsligt intressant. Läs mer
    2020-09-18 Bileliten i Göteborg svarar Anna Margareta G
    Hej Anna Margareta,
    Det var mycket tråkigt att höra att du upplevede vår säljare på så sätt. Vi verkligen uppskattar din direkta kommentar och ber om ursäkt för det inträffade och tar det till oss. Hoppas i övrigt att du är nöjd med bilen och affären i sin helhet.

MVH
  • 2020-09-03

Gunnar A skrev om Bileliten i Göteborg
    Fredrik Andersson från Mariefred. Köpte en Volvo V90 D4. Underbar personal blev mer än nöjd med allt. Snabb och smidig affär. Tack snälla för allt. Läs mer
  • 2020-08-30

Abbas Yassin M skrev om Bileliten i Göteborg
    Påpekade Irrelevant slitage. Slöseri av tid Läs mer
    2020-09-18 Bileliten i Göteborg svarar Abbas Yassin M
    Hej Abbas,
    Tråkig att du upplevede informationen irrelvant men det ligger i vårt ansvar och intresse att alltid påpeka detaljerna på bilens skick oavsett om vi skall köpa eller sälja bilen så kunden får all information om bilen.
  • 2020-08-23

Anders Mikael L skrev om Bileliten i Göteborg
    Bra bemötande och fin anläggning. Köpte en 4år gammal XC70 som var fräsch. Upptäckte dock dagen efter att ljudet till parkeringssensorerna, handsfree samt navigatorn ej fungerade. Inget av detta verkar täckas av den garanti som lämnades. Blir ytterligare 8 tusen för rep på märkesverkstad vilket är rätt surt. /Anders Läs mer
    2020-09-18 Bileliten i Göteborg svarar Anders Mikael L
    Hej Anders,
    Det var ju tråkigt. Vi är väldigt noga att informera vid säljmötet att om Svensk Bilgaranti inte tar ansvar för visa fel så hör av dig till oss innan något arbete påbörjas så hjälper vi dig men du hörde inte av dig till oss och vi kan inte ta ansvar i efterhand. Vi kan i stället bjuda dig på nästa service när det blir dags som plåster på såret. Ring oss på 0303 375 400 någon vecka innan service så bokar vi in dig och servar din bil utan kostnad.
    MVH
  • 2020-08-21

Per J skrev om Bileliten i Göteborg
    Trevlig personal med bra bemötande!
    Bra skick på bil som levererades
    Smidig Läs mer

Stig Gösta K skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en Audi Q5
    Mycket trevligt bemötande
    Hade inga förväntningar
    Mycket professionellt Läs mer

Gert-ove Lennart S skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en två år gammal bil.
    Lokalerna var nya och fräscha bilarna var rena och fina.
    Affären gick lätt och smidigt, så det var inget att klaga på. Läs mer

Pasi Peter K skrev om Bileliten i Göteborg
    Smidig affär o tevligt bemötande, fick bra betalt också. Kan rekommenderas Läs mer

Pamela Hanna M skrev om Bileliten i Göteborg
    Omtänksam personal. Tillmötesgående. Hög servicegrad. Läs mer

Tage Daniel Andreas S skrev om Bileliten i Göteborg
    Proffesionellt bemötande för kundens behov o önskemål. Supernöjd! Läs mer

Jennifer Emilia P skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte min bil och hämtade ut den i tisdags! Kan inget annat än att säga att ALLT var tipptopp, både service, bemötande och allt annat! Ett speciellt stort tack till Viktor som la ner många timmar på mitt bilköp!
    Kommer definitivt komma tillbaks Läs mer

Robert Arne W skrev om Bileliten i Göteborg
    Sålde bilen, affären gick enkelt och smidigt! Läs mer
  • 2020-08-08

Geir Daldorff P skrev om Bileliten i Göteborg
    Fantastisk kundservice på alla sätt, det visade sig efter fira dagar med ny bil och problemet kom, det var inte snack om att jag skall känna mig missnöjd, och det gjorde jag inte. En telefon och problemet var löst. Jag tar av mig hatten för dom som är i Kungälv, Kan värmt rekommendera detta företag dom vet vad det vill säga att göra alt för kunden. Läs mer
  • 2020-08-06

Charles S skrev om Bileliten i Göteborg
    Mkt bra bemötande trevlig personal Läs mer
  • 2020-08-03

Ravi N skrev om Bileliten i Göteborg
    Jag sålde min bil till Bileliten, hela processen gick väldigt smidigt och jag fick ett bra pris på mitt fordon. Jättebra service. Läs mer
  • 2020-07-31

skrev om Bileliten i Göteborg
    Det är andra gången jag köper bil av Bileliten. Allt gick lika bra som förra gången. Säljarna försöker inte pracka på försäljningen utan lyssnar på mina och min frus frågor. Vi är nöjda. Läs mer

Tommy M skrev om Bileliten i Göteborg
    Väldigt trevlig personal. Snyggt å städat i bilhallen Läs mer

Odd W skrev om Bileliten i Göteborg
    Positivt bemötande och tydlig samt snabb affär. Läs mer

Oliver A skrev om Bileliten i Göteborg
    Köpte en bil! Vilket jag blev mycket uppskattad av i möte av säljare och andra anställda på företaget. Läs mer
  • 2020-07-26

Simon S skrev om Bileliten i Göteborg
    Väldigt proffesionellt bemötande av eran säljare/köpare. Bilköpet gick smidigt till och pengarna kom in direkt på kontot.

5 av 5 stjärnor. Läs mer
  • 2020-07-26

Sofie K skrev om Bileliten i Göteborg
    Grymt bra bemötande, trevlig personal! Riktigt nöjd med bilen Läs mer
    Bileliten i Göteborg gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte