Bilförmedlingen Helsingborg

Florettgatan 15A, 254 67 Helsingborg — Visa karta

ENKLARE — Vi på Bilförmedlingen har många års erfarenhet i branschen och delar gärna med oss av vår kunskap. När du köper eller säljer en bil genom oss slipper du själv ha koll på allt som behöver vara i ordning när du ska göra en fordonsaffär.

KLOKARE — Tack vare att Bilförmedlingen främst är en databas på internet slipper vi ha ett otaligt antal bilhallar runt om i landet. Alla bilar samlade på ett ställe! Som köpare kan du se allt som är till salu, enkelt hemifrån, och som säljare når du en större krets av potentiella köpare.

SÄKRARE — Som säljare får du alltid kontant betalt för din bil och du som köper kan vara säker på att bilen är korrekt besiktigad och godkänd av Svensk Bilprovning.

Köp eller sälj nästa bil lite enklare, klokare och säkrare med oss på Bilförmedlingen!

Läs vad 295 kunder tycker om Bilförmedlingen Helsingborg

• 2020-10-15

Peter N skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålde min bil inom en vecka, dessutom till bättre pris än förväntad.
    Betalning omedelbart, mycket trevlig personal. Läs mer

Anders J skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Proffsigt och saklig hantering allt från värdering till slutförande av uppdraget. Läs mer

Tommy S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bilförmedlingen sålde min bil på uppdrag. Jag fick gott intryck av förmedlingen och de gjorde en, i mitt tycke, rättvis bedömning av bilen. Affären gick snabbt och smidigt.
    Kan rekommendera deras tjänster.

Tommy Läs mer

Susann C skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålde en bil. Personen vi träffade var trevlig och bra bemötande. Har under tiden hört av sig när det varit något och gjort allt för att det ska bli bra. Vi är så nöjda. Definitivt en firma vi kommer rekommendera. Läs mer

Ritva L skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålde min plåtis och fick jättebra service.
    Kan verkligen rekommendera Bilförmedlingen Helsingborg. Läs mer
  • 2020-09-25

Anders D skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Köpte en bil, bra beskrivning och svar på mina frågor om bilen på telefon innan visningen.
    Smidig leverans.
    Trevlig och kunnig personal.

Mkt nöjd! Läs mer
  • Leif H

2020-09-24

Leif H skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bilförmedlingen i Helsingborg sålde min bil på två dagar till betydligt högre pris än jag skulle fått på annan bilfirma. Jag är mycket nöjd med både bemötande och resultat. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-08-22

Malin O skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Snabbt, smidigt och service på hög nivå!!

Tog ett par dagar att sälja min bil, behöver jag sälja fler är detta första stället jag vänder mej Läs mer
  • 2020-07-28

Karl O skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Vänligt och professionellt bemötande vid första kontakt. Effektiv process vid värdering och annonsering. Snabb försäljning utan massa strul. Väldigt nöjd genom hela affären från första kontakt till dess pengarna fanns på kontot. Läs mer
  • 2020-07-27

Thomas K skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Lämnade min bil för försäljning och blev verkligen trevligt bemött. Affären gick igenom på 4 dagar, pengarna var på kontot samma dag. Mycket smidigt sätt att sälja sin bil på. Läs mer
  • 2020-06-28

Sara H skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Jag behövde en snabb och smidig lösning och kontaktade Bilförmedlingen i Helsingborg. Bad om fullservice, vilket var exakt vad vi fick. Dvs vi lämnade bilen och de hörde av sig när den var såld. Detta tog ca 1 vecka. Mycket nöjd med hela affären. Snabbt, smidigt och väldigt trevligt bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-27

Alice A skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Mycket trevlig & förtroendeingivande personal på kontoret i Helsingborg. Försäljningen tog lång tid (över 2 månader) & försäljningspriset blev ca 8-9000 kr under värderat pris, men stor del av förklaringen till att det blev så är säkert Corona-pandemin...
    Allt kring lämning av bil, administration & betalning efter avslutad försäljning gick väldigt snabbt och smidigt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-06-26

Per P skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Trevliga, seriösa och professionella.
    Tar hand om allt som behövs för mig som säljer bilen. Läs mer
  • 2020-06-11

Philip D skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålde min bil rätt fort trots coronatider, inget strul med utbetalningar eller lösen av lån osv. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-06-09

Blazej Leszek P skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Fick hjälp att sälja bilen. Professionell hjälp och trevlig bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-06-09

Mattias M skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålde en Toyota Avensis.
    Fick ett positivt trevligt bemötande.
    Skönt att slippa sälja bilen själv med allt vad det innebär psykiskt. Läs mer
  • 2020-05-25

Lars H skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Kan nästan inte bli bättre. Proffsigt, håller vad man lovar. Läs mer
  • 2020-05-25

Annette L skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålt en bil, snabbt gick det! Trevlig, lugn och kunnig säljare i Emil. Läs mer
  • 2020-02-19

Roger S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Fin bil och bra service av Emil och Robin. Läs mer
  • 2019-12-23

Erik L skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Köpte bil. Bra bemött och inga problem att provköra. Öppen för frågor och kändes som väldigt ärliga svar. Väldigt hjälpsam vid betalning, men tycker nog kortbetalningssystem bör övervägas. Läs mer
  • 2019-12-22

Sören R skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bra bemötande av säljaren och snabb hantering. Köpte MC. Läs mer
  • 2019-12-20

Mats S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålde min bil. Bra service, snabb försäljning och ett pris mer än förväntat Läs mer
  • 2019-12-20

Lars J skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Snabb försäljning, vänligt och väldigt professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-09-23

Charlotta H skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Vi sålde vårt fordon via Bilförmedlingen och allt funkade väldigt smidigt och vi fick betalt i enlighet med värdering. Allt gick väldigt snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2019-08-20

Annika L skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Jag köpte en Hyundai i30 av Bilfförmedlingen i Helsingborg, men var tveksam först till att köpa bil på detta vis då det var nytt för mig med en förmedlingsfirma.
    Men allt gick så smidigt- alla frågor, funderingar fick jag svar på av Emil som både återkopplade korrekt och i tid och vid möte i Helsingborg så tog han sig tid. Självklart fick vi provköra bilen och syna den.
    Bilen levererades i perfekt skick efter en extra service och jag känner mig mycket nöjd med hur jag blev bemött av Bilförmedlingen. Läs mer
    2019-08-27 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Annika L
    Hej Annika! Tack för ditt fina omdöme!! Vad glada vi blir att din tveksamhet inför ett förmedlingsköp övergick till att kännas som ett bra köp där smidighet, provkörning, återkoppling m.m fungerat precis som man som kund skall kunna förvänta sig. Vi önskar dig fortsatt fin augusti. MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-08-11

Lasse B skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Fungerade precis som vi gjort upp och snabbt och enkelt. Klart på mindre än en vecka. Läs mer
  • 2019-08-08

Anders H skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Har ej tiden att sälja bilen själv, är känns även tryggare genom att Bilförmedlingen hanterar det ekonomiska Läs mer
  • 2019-08-06

Katrin N skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Hej! Jag köpte en Golf 2016. Då jag köpt bil via Bilförmedlingen Hbg för cirka 10 år sedan kände jag mig väldigt trygg med att åter igen köpa bil där. Bra bemött och jag kände mig mycket omhändertagen. Ingen stress utan man kunde verkligen prova bilen och det kändes som att man tog hand om kunden på ett mycket bra sätt. Kan verkligen rekommendera att köpa bil här. Läs mer
  • 2019-07-08

Tobias R skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Ja när man förmedlar en bil och inte kollar upp ngn historik alls och man åker på en service kostnad på 8600 kr direkt är under all kritik. Läs mer
  • Thomas N

2019-07-06

Thomas N skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Snabb o bra service!
    Tydlighet!
    Erik skötte det kanon Läs mer
  • 2019-07-06

Ingrid Ulrika V skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    På alla sätt mkt bra! 3:dje bilen på kort tid. Försäljningarna har gått snabbt, rutiner har följts och alla är nöjda. Tack! Läs mer
  • 2019-07-04

Per-Åke A skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Skönt att kunna lämna bilen till några som tar hand om allt. Att köparen kan få finansieringslösning och garantier är positivt! Läs mer
  • Lars-Eric G

2019-07-04

Lars-Eric G skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Professionellt
    Min erfarenhet av Bokförmedlingen är mycket god. professionellt, korrekt bemötande och bra kommunikation under och efter försäljningen. Läs mer
  • 2019-07-04

Anders R skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Mycket gott bemötande och jag har känt förtroende för företaget genom hela processen. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-06-24

Elise Larsdotter S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålt bil!

Proffsigt i allt, såväl hantering av bilen som bemötande.

Kan och kommer att såväl rekommendera som att använda i framtiden. Läs mer
  • 2019-06-20

Håkan S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Försäljning av bil.
    Mycket bra bemötande av ansvarig.
    Mina förväntningar överträffades genom mycket snabb försäljning och bra dialog.
    Överlag mycket nöjd! Läs mer
    2019-06-20 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Håkan S
    Hej Håkan! Vi har höga förväntningar på oss själva och när våra kunders förväntningar överträffas så är det verkligen något vi är väldigt stolta över! Vi önskar en Glad Midsommar och fortsättning på sommaren med sol o varma dagar! MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-05-23

Elisabet S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bra service och bemötande. Har bara gott att säga om dem från det att vi lämnade bilen och till den var såld! Jättenöjd och rekommenderar verkligen detta alternativ när du vill ha bilen såld! Läs mer
    2019-06-20 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Elisabet S
    Hej Elisabeth! Bästa marknadsföringen är ju nöjda kunder, vi tackar så mycket för de fina vitsorden och önskar dig en Glad Midsommar samt en fortsatt fin sommar. MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-05-23

Yuen Pheng Patricia B skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bra o effektivt sätt att jobba.
    Det här är andra gången jag anlitat Bilförmedling i Hbg. Lika bra före gången.
    Med vänlig hälsning,
    Patricia Läs mer
    2019-05-23 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Yuen Pheng Patricia B
    Hej Patricia! Vi är mycket stolta över att få sälja bil åt dig för andra gången, att kunderna återkommer känns fantastiskt roligt och något vi är väldigt stolta över! Önskar dig en fin sommar! MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-05-18

Jonas F skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Sålde min bil igenom bilförmedlingen. Trevligt bemöt och bilen blev såld väldigt snabbt. Läs mer
    2019-05-23 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Jonas F
    Hej Jonas! Med rätt förutsättningar, bra dokumentation, bra bilder och engagerad personal så säljs många gånger bilarna snabbt. Vi älskar våra kunder och då blir bemötandet också trevligt och bra. MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • Henrik J

2019-05-15

Henrik J skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bilförmedlingen i Helsingborg sålde min bil. Vänliga och professionella. Vill absolut rekommendera bilförmedlingen i Helsingborg. Läs mer
    2019-05-23 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Henrik J
    Hej Henrik! Tack för ditt fina omdöme, 5 av 5 !! det känns jätteroligt när våra kunder skriver att de "absolut vill rekommendera Bilförmedlingen i Helsingborg" MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • Olof E

2019-05-08

Olof E skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Jag sålde min ögonsten Audi A6 Allroad 2015 i fantastiskt skick och var mycket mån om att det skulle ske professionellt och tryggt...och ville förstås ha rätt pengar för bilen. Bilförmedlingen i Helsingborg levde verkligen upp till dessa önskemål och deras personal (i mitt fall Erik O) är mycket professionell och tillförlitlig. Imponerande hantering och noggranna ut i fingerspetsarna med att kolla av bilen och verkligen kolla upp allt innan de satte ut den till försäljning - de märks av de värnar BÅDE om mig som säljare OCH köparen av bilen i fråga. Seriöst. Försäljningen tog nästan exakt en månad så det kunde förstås gått snabbare men säkerligen också långsammare - det var ju trots allt en ganska dyr bil. Läs mer
    2019-05-08 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Olof E
    Hej Olof! Tack för excellent omdöme och förtroendet att sälja din bil! När vi läser din rekommendation så är det precis så vi vill våra kunder ska känna oavsett om man säljer eller köper bil genom oss. Vi önskar en fortsatt fin vår o sommar! MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-05-06

Jack S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Har sålt min bil
    Proffsigt bemötande
    Duktiga säljare
    Super nöjd Läs mer
    2019-05-08 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Jack S
    Hej Jack! Tack för "full pott" på din rekommendation. Vi blir mycket glada att få ta del av din upplevelse att sälja bil gneom Bilförmedlingen. Önskar dig en fortsatt fin vår! MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-04-23

Tord J skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Jag sålde min bil via Bilförmedlingen Helsingborg. De var oerhört snabba, hjälpsamma och serviceinriktade. Läs mer
    2019-05-08 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Tord J
    Hej Tord! Tack för rekommendationen den "värmer" i det kalla vädret. Nu får vi hoppas den riktiga vårvärmen också infinner sig. Ha en fin vår önskar Erik, Emil, Pålle & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-04-15

Katarina F skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bra service, snabb affär 👍👍👍 Läs mer
    2019-05-08 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Katarina F
    Hej Katarina! Tummen upp för din fina rekommendation!! Vi önskar dig en fin vår och hoppas värmen kommer tillbaka i det snaraste. MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • 2019-04-10

Christer S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bra mottagande vid lämnandet av bilen, rationell dokumenthantering och smidig hantering fram till att bilen sålts. Läs mer
    2019-04-11 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Christer S
    Tack för ditt fina omdöme Christer! Smidighet och kommunikation gör att det blir rationellt också. Vi jobbar mot full transparens gentemot våra kunder säljare som köpare. Vi älskar nöjda kunder! Ha nu en fortsatt fin vår och välkommen åter med nya projekt! MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg
  • Mattias G

2019-04-06

Mattias G skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Köpen en Sharan 2017 med 2års extra garanti.
    Super bra bemötande & service.
    Överträffade mina förväntningar, kändes mycket seriösare än en vanlig bilhandlare.
    Kan bara rekommenderas starkt.

Mattias Läs mer
  • 2019-04-01

Fredrik N skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Bra löpande info, klara besked och bra service. Läs mer
  • 2019-03-27

Kerstin S skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Enkelt och smidigt, bra bemötande och hög servicenivå Läs mer
  • 2019-03-25

Peter W skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Trevligt och proffsigt bemötande under hela processen! Läs mer
  • 2019-03-20

Gunvor L skrev om Bilförmedlingen Helsingborg
    Proffsigt o trevligt bemötande. Tog lång tid att sälja bilen men det var ju vinter Läs mer
    2019-03-20 Bilförmedlingen Helsingborg svarar Gunvor L
    Hej Gunvor och tack för fin recension! Ja ibland kan det ju ta lite längre tid att sälja bil, men vi gör ju allt vad vi kan under tiden och då blir det bra. Vi önskar dig en fin vår! MVH Erik, Emil & Robin på Bilförmedlingen i Helsingborg

Florettgatan 15A, 254 67 Helsingborg