Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Bilia Center Metro
-
skrev om Bilia Center Metro
Det handlar om mitt intryck av verkstad, Bilia Toyota / Kungenskurva, inte försäljning av bilar.
Jag älskar Toyota men inte Bilia, var mitt tidigare betyg. När Bilia kom in till Toyota, fick jag dåligt intryck om deras reparation/service och slutade att lämna där.
I september 2021 fick jag lämna min Toyota där pga speciella problem.
Jag måste medge att jag fick ändra min uppfattning om Bilia denna gång. Hoppas att Bilia har lärt sig av service mind från Japan. Jag kan varmt rekommendera Bilia Toyotas verkstad i Kungenskurva nu. -
-
skrev om Bilia Center Metro
Så himla dålig! Köp inte bil där.
Säljaren återkommer aldrig
Bilen är försenad i leverans i två månaders.
De kan inte montera dragkrok. De beställer fel produkt. De svarar inte i telefon/Mail. Super dålig. Toyota vore sluta sammarbeta med dem. Riktig uselt är det! -
skrev om Bilia Center Metro
Råd! köp inte er nya bil här
Det gjorde jag och jag har haft krångel sedan dag ett.
Köpte en helt ny Auris i somras.
Bluetooth på stereon var defekt, streama musik från mobilen fungerade inte, hela enheten behövde bytas ut de kunde inte bara uppgradera mjukvaran, och ingen ny enhet fanns på lager? Flera dagars väntan på att få det fixat. Skrikande bromsar! och gnissel… ingen annan ny bil vi har kört låter som denna bil. De har lovat att fixa bromsarna, men klarar inte av det. Bilen har varit inlämnad ett flertal gånger men samma fel kvarstår och efter någon dag så låter bromsarna igen. Vi fick rådet att avvakta, kör bilen 300-400 mil och bromsa in hårt några gånger -detta sa verkstadschefen Samuel Westerberg och även Försäljningschefen Mattias Burdén ”Felet med bromsarna försvinner när det är inkörd återkom efter 400mil om felet kvarstår ” Fick vid flera tillfällen köra omkring i lånebil i stället för vår egna nyinköpta bil. Riktigt pinsamt att åka i en lånebil istället för sin nya bil och svara på alla frågor från vänner och familj som undrar vad det är för fel på vår nya bil?
Det är ironi att man kan läsa på deras hemsida, ” kvalitet som hörs, Toyotas bromsar gnisslar inte…” se länken https://www.toyota.se/service-och-tillbehor/originaldelar/bromsbelagg.json
De har skött det här under all kritik, det har dröjt länge innan man får svar, om man ens får svar… Om man som kund har tur och köper en ny bil som är utan fel! funkar det säkert superbra att handla där. Men ni som överväger att handla en ny bil hos dem så tänk en extra gång!
Flera vändor fram och tillbaka, åtskilliga timmar har lagts ned på samtal och mejl konversation med olika personal och ansvariga på Toyota i Kungens Kurva utan resultat.
Fakta är att vi fortfarande har en defekt bil, ett måndags exemplar? som vi har betalat fullt nypris för och inte fått något prisavdrag som kompensation. Ni kan själva se här på länken hur det låter om bilen https://www.youtube.com/watch?v=IMWocybT5pQ&feature=youtu.be -
-
skrev om Bilia Center Metro
Jag hade min bli på service hos Toyota Center Metro Autogruppen i Kungens Kurva och i samband med den servicen gjordes även kamremsbyte. Men de sa ingenting om att vattenpump också måste bytas på en bil som gått 18000 mil. Inte ett ord om detta, ingen rekommendation eller nåt.
En kamrem ska enligt Toyota bytas antingen efter 12.000 mil eller 5-9 år (beror på vilken verkstad man frågar!), alltså hade jag många mil framför mig innan nästa byte, trodde jag. Men redan nu, efter 2 år håller den gamla vattenpumpen på att ge upp och måste bytas, vilket ger en stor extrakostnad för mig; det kostar lika mycket som kamremsbyte. Igen!
Kamremsbyte vartannat år blir dyrt, kan jag lova!
När jag kontaktade TCMA och påpekade att de flesta verkstäder brukar rekommendera vattenpumpsbyte i samband med kamremsbyte (har ringt runt i många olika verkstäder angånde detta), och eftersom jag inte fått någon sådan och efterlyste viss kompensation, fick jag bara ett otrevligt svar som respons.
Jag rekommenderar inte Toyota Center Metro Autogruppen i Kungens Kurva. Dåligt bemötande och tydligen även okunnigt personal som inte bryr sig om kundernas bilar, inte om min i alla fall.
Aldrig mer denna verkstad för min del!