Hade bokat tid för hjulbyte. Möts av ganska ointresserad tjej som är hårt sminkad, lösögonfransar och Botox i läpparna. Berättar om mitt ärende och passar på att fråga om det går att ordna så att sommardäcken krängs av från fälgarna och att jag kan ta med dom hem. Svaret blir ”det vet inte jag, det får du prata med dom på verkstaden om”. Tänker att jag struntar i det ändå och går och sätter mig. Studerar tjejen som mest sitter och gäspar och är väldigt intresserad av sina naglar. Behöver dock inte vänta länge förrän bilen...
Bilia Lund Volvo
Om företaget
Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.
8 omdömen om Bilia Lund Volvo
Sedan starten hos Reco 2025
Sämste service nånsin Idag var jag och kolla på en nyare bil hos Bilia i Lund som jag kunde vara intresserat i att köpa . Jag har själv en likadan som är 3 år gammal som jag tänkte byta ut då jag kör en del mil varje år. Bilen jag tittade på kostade strax över 800000. När jag kom in i bilhallen var det en del bilsäljare runt vid olika skrivbord. Det stod 3 säljare och pratade med varann bara några meter från den bil som jag ville titta på. Jag gick runt vid bilen, öppnade dörrar, satte mig in i bilen och hade ganska stort...
På helheten upplevde jag att det var enormt dyrt och att servicen inte var så bra som priset. Hade bilen inne på service där de missade en felsökning de hade tagit betalt för vid bokningen. Servicen med byte av olja, filter och annat i basservicen kostade strax under 7000 kr och de tog 1600 kr för att byta bromsvätska. Fick skickat till mig ett antal filmer med förslag på ytterligare kostsamma åtgärder som jag tackade nej till. Veckan efter service fick jag en varningslampa i bilen och då skulle de ha 3600 kr för felsökning....
Hej, Väldigt missnöjd med kommunikationen och extra fakturor Min upplevelse med Bilia Lund har tyvärr varit långt ifrån positiv. Kommunikationen har varit under all kritik – det är svårt att få klara besked och när man väl får svar känns det som att informationen inte är genomtänkt eller tydlig. Det känns som att man hela tiden får en ny överraskning istället för att få en tydlig och transparent bild av vad man faktiskt betalar för, framför allt i deras samarbete med Care by Volvo. Jag förväntade mig bättre service...
Har nu lämnat Bilia Lund som kund efter återkommande dålig service. Har vid flera tillfällen inte hört av något under hela dagen när jag lämnat in bilen på service eller reparation, för att komma på eftermiddagen för att hämta den och då har de inte åtgärdat problemen eftersom "de inte fick tag på mig", trots att de inte försökt. Sist fick jag vänta över två timmar på ett hjulskifte.. Upprepat nochalant beteende, så jag vet inte ens varför jag fortsatt gett dem chansen i över fem år.
Bra handläggning av reklamationer. Service-minded. Rätt dyra! Får man stå ut med.
De har bra priser på arbeten till min volvo 940 1991. Bra kontakt med reparatören. Har ingen aning om service till nya bilar.