Alla kategorier E-handel Binero

Binero , sid 2

Binero startade sin verksamhet 2002 under namnet Aleborg Solutions AB. Binero är ett ägarstyrt företag med aktiva delägare som har en lång erfarenhet och en stor kunskap av webbhotell- och domännamnsbranschen.
Vi har fått ett flertal utmärkelser för våra tjänster, service och support. År 2009 och 2010 utsågs företaget till Sveriges bästa webbhotell av branschtidningen Internetworld, som även rekommenderade Binero tre av fyra föregående år. Binero har sedan starten blivit känt för en hög funktionalitet och god support, vilket lett till en snabb tillväxt. Binero är den största svenska återförsäljaren av .se-domäner med flera tiotusentals kunder, allt från privatpersoner och föreningar till stora företag och internationella organisationer. Till kunderna hör: SVT, Nordic Hotels, Trafikverket och Thåström.
Öppet just nu

• Robert G

2017-04-09

Verifierad kundrelation
    Robert G skrev om Binero
    Kan inte längre rekommendera dem de har blivit usla sen de blev uppköpta ov ONE försökte få in roslyn i deras system då microsofts nya c# 6 kräver det för att lira annars måste man som kund göra en "pre-compiling" vilket inte är så trevligt. Supporten försökte hjälpa till men det slutar som vanligt till att de hänvisar till deras vps de verkar inte vara inne på att alla kunder är lika värda utan lyssnar enbart på de som betalar stora summor pengar. Standardsvar som jag fick i slutet var detta:

Hej igen,

Har kollat upp detta med teknikerna nu igen och vi har i dagsläget inga planer på att införa Roslyn.
    Vi kan inte göra ändrar i hela vår miljö för att inför detta just nu.

Har rapporterat detta vidare till teknikerna så om det finns intresse kan detta komma att införas.
    Som sagt inget som vi har planer på just nu.

Med vänliga hälsningar / Kind regards,

Jesper Lundgren
    Binero Support

Som sagt så säger de "Om det finns intresse för det" med andra ord vi som är små har inga rättigheter eller något att säga till om jag rekommenderar att ni som söker ett bra webbhotell letar vidare.

Update: nu får det vara nog de är riktiga skithögar...

Ja så var det dags igen men den här gången så fattar de inte alls bara att den här gången så frågar supporten mig om jag vill återställa den själv efter att ha väntat två dagar utan svar så får man detta skit...

info@****** [****]
    Ja, Tack! Ge mig rdp (Remote Desktop) inloggning till database server så fixar jag det gladeligen.

Erik W****
    Hej!

Vill du att vi återställer din databas? eller vill du göra det själv?

Med Vänliga Hälsningar
    Erik W*****

info@**** [****]
    Har lagt in en ny databas backup som behöver restorans från lokal miljö till prod filen finns i ftp root "/*******.se/Support_Db.zip" Läs mer
  • 2017-03-09

david s skrev om Binero
    Det är så dålig support på Binero så jag känner mig nödsakad att skapa ett konto här och berätta för omvärlden att om ni vill ha support anlita INTE Binero dom har ingen kompetens öht. Dom har stängt ner min sida och visar sedan några månader tillbaka en binero-logga istället för min hemsida och det finns ingen förklaring på hur den hamnat där. Läs mer
  • 2017-03-09

Tinalill H skrev om Binero
    Har använt många webbhotell tidigare men nu använder jag bara Binero till mig och mina kunder.

Det bästa webbhotellet som finns, riktigt bra personal som jobbar där också och kundtjänsten hjälper alltid med olika problem. Väldigt tillmötesgående, professionella och bra navigering på sidan.

5 av 5, enkelt. Läs mer
  • Aida B

2017-02-08

Aida B skrev om Binero
    Hade ett riktigt envist problem och brådskande också. Fick inte bara snabb hjälp men fantastisk support av tålmodiga och supertrevliga Robin Goode. Hade så bråttom att få ordning på grund av ett lanseringsdatum och han hjälpte mig LIKE A BOSS. Überlycklig tjej!
    TACK Läs mer
  • 2017-01-16

C. M. W skrev om Binero
    Jag kan på något sätt inte rekommendera Binero.

Kund hos Binero sedan 2009 har jag från ett par år sedan gradvis blivit mer och mer missnöjd så till den grad att jag som företagskund under december 2016 flyttade både mig själv och mina kunder (med egna konton) till annat webhotel.
    Här är några höjdpunkter från december:
    Binero skickar kunders bankkontouppgifter inklusive namn med e-post och påstår att detta är helt normalt och att det är helt okänsliga uppgifter.
    Binero vägrar eskalera ärenden från förstalinjen trots att de inte löses.
    Binero föreslår att man skall köpa en VPS istället för att ta till sig ett förslag om en lättare konfigurationsförändring som kommer både kunder och Binero till gagn.
    Bineros Apache2 konfiguration möjliggöra för en angripare att undvika loggning.
    Binero sysloggar inte
    Bineros personal går på eget bevåg in och ”rensar lite” i sina kunders webplatser.
    Binero har två ganska allvarliga konfigurationsmissar som jag av respekt för andra stackare som är kvar hos Binero inte avslöjar öppet och Binero är inte intresserade av att ta del av dessa.
    Binero har uttryckligen sagt att de inte är intresserade av information som kan stärka deras skydd mot skadlig kod.
    Binero försökte lura mig på pengar två gånger när jag sade upp avtalet trots att det i deras egna villkor står att man får full återbetalning för kvarvarande period.
    Binero behandlar alla kunder som nybörjare och som professionell är det omöjligt att prata på den nivån med support.
    Kontrollpanelen har under sex månader varit oerhört seg och svaret från kundtjänst är att ”detta kanske kommer att ordnas under våren 2017” men under tiden kan man använda deras app. Läs mer
  • John B

2017-01-04

John B skrev om Binero
    Under all kritik, hemsidorna är konst nere jag är så sjukt irriterad på mig själv som bytte från min leverantör. Där föll sidan en gång i veckan hos binero kan man inte ens logga in i wordpress för då kraschar sidan och ger felkoden "serverfel"
    Men så är det när man vill ha billigt och så kommer det alltid att vara när man söker sig till billigare varianter. Man får helt enkelt leva med att sajten ligger nere. Supporten är svår att få tag på vilket är ännu ett minus. Alla positiva rekommendationer nedan verkar ju vara falska? Hur som helst får ni 1 stjärna av 5 då det inte finns noll. Riktigt uselt... Läs mer
  • 2016-12-20

John skrev om Binero
    Fantastisk support. Nu senast av en Fabian S, men jag även tidigare blivit positivt överraskad över hur noga Binero är med att lösa problemen och hålla mig uppdaterad under tiden ärendena pågår. Läs mer
  • Mehran K

2016-12-12

Mehran K skrev om Binero
    Jag vill tacka Jesper Lundgren tusen gånger för exceptionell hjälp! Han fixade problemet på en minut innan jag ens hann lägga på luren! Rekommenderar denna snabba support och bästa service starkt! Läs mer
  • Björn W

2016-09-28

Björn W skrev om Binero
    De gör sitt jobb. Tyvärr långsamt frontend i kontrollpanelen. Att vänta flera sekunder varje gång en sida skall laddas är inte gott betyg till ett företag som levererar webbhosting även om jag misstänker att det är deras leverantör (Atomia?) som levererar deras back- och frontendsystem. Läs mer
    2016-09-28 Binero A svarar Björn W
    Hej Björn, vi arbetar med vår leverantör på att förbättra detta, och under hösten kommer vi förhoppningsvis ha en ny frontend tillgänglig till våra kunder. Vi tackar även för din feedback då den är viktig för oss. Vänligen, Emma
  • Michaela E

2016-08-11

Michaela E skrev om Binero
    Suverän support! :) oerhörd snabb och bra hjälp via mejl! Läs mer
    2016-08-11 Binero svarar Michaela E
    Hej Michaela! Tack snälla för dina fina ord och vi uppskattar att du är nöjd med vår service! :) Vänligen, Emma
  • martin k

2016-08-03

martin k skrev om Binero
    Bytte till Oderland Webbhotell! Läs mer
    2016-08-03 Binero svarar martin k
    Hej Martin!
    Det är givetvis tråkigt att du har valt att lämna oss. Du får gärna maila till marknad@binero.se med feedback om varför du valt att lämna oss, så att vi kan försöka att förbättra oss.
    Vänligen, Emma
  • 2016-08-02

Anna-Karin G skrev om Binero
    Har varit kund hos Binero i många år och är mer än nöjd. Stabil tjänst, gott om utrymme även i privatpaketet, och inte minst supertrevlig och kunnig support. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Fredrik A

2016-07-24

Fredrik A skrev om Binero
    Helt nöjd med pris, prestanda och support. Läs mer
  • 2016-07-11

Ann B skrev om Binero
    Binero support - I love you! Snabba och begripliga svar, fantastisk service och all möjlig hjälp med alla konstiga instruktioner och kommandon, som jag inte har en susning om! Ni är suveräna! Läs mer
  • 2016-05-29

Raud S skrev om Binero
    Alltid riktigt bra support hos Binero. Denna gången var det Robin Goode som gjorde ett fantastiskt jobb när han hjälpte mig. Mycket nöjd! Läs mer
    2016-06-08 Binero svarar Raud S
    Tack för fina ord Raud! :) Ska se till att framföra dem till Robin.
  • Andreas B

2016-05-26

Andreas B skrev om Binero
    Är en mångårig kund hos Binero, har prövat många andra leverantörer men de håller inte måttet med Binero. Servicen man får från Binero är utomordentlig, har aldrig upplevt något negativt med något. Kan inte annat än att rekommendera Binero för dig som är ute efter en bra webhost! Läs mer
  • Stefan B

2016-04-27

Stefan B skrev om Binero
    Fantastisk hjälp med allt. Och snabbt dessutom. Aldrig några problem från supporten, alltid trevliga och tillmötesgående. Bra backups vilket har räddat oss från tid till annan ... Idag räddade August oss från många timmars arbete. Tack! Läs mer
  • 2016-04-25

michael h skrev om Binero
    I just got the BEST tech service from Jespher Karlsson...in English...on the phone...and by email! Super happy with his speed and efficiency of service. Thanks so much, Jespher. Läs mer
    Binero, Binero A gillar detta
  • Ismael S

2016-03-28

Ismael S skrev om Binero
    Supporten är hel underbar och priserna också, har inget att klaga på. Rekommenderar Binero till 100% Läs mer
  • 2016-03-23

Nicklas A skrev om Binero
    Superbra support och rimliga priser! Läs mer
  • 2016-03-17

Bjarne D skrev om Binero
    Behövde byta adress på konto och alla mina domäner. Även byta ägare på en av dem. Robin, ny på supporten, löste det galant via kollegorna. Tekniskt finns det webhotell med högre prestanda på sajter, men Binero levererar mycket för pengarna och bra öppet-/svarstider på supporten! Läs mer
  • Peter S

2016-02-10

Peter S skrev om Binero
    Mycket bra funktioner, bra support, bra upptid och sällan problem... ja, jag vet att de haft problem med sitt storage system ibland, men det verkar funka alldeles utmärkt numera. DDoS attacker i slutet på förra året - jag vet det också, det gjorde att de hade en del problem.

MEN...

Kör du inte en kommersiell site, vill ha en massa hjälpmedel för att skapa dina webbar osv - ja då är Binero ditt val Läs mer
  • 2015-12-23

Daniel S skrev om Binero
    Ofta ganska seg support.
    Tyvärr händer det att supporten ger helt fel svar.

Ganska ofta DDOS-attacker.

Bra kontrollpanel, även om den innehåller lite buggar.

Duger till mindre sajter. Läs mer
  • Jesse S

2015-12-16

Jesse S skrev om Binero
    Överlägset webbhotell och varje uppdatering de gör är kul att följa!
    Har alltid fått ett snabbt svar med bra bemötande både via telefon och mail.
    Bra priser med bra prestanda, Binero är helt klart att rekommendera till andra. Läs mer
    Binero A, Binero gillar detta
  • Ermin R

2015-10-16

Ermin R skrev om Binero
    Binero är riktigt grymma kort sagt. När man behöver hjälp är dom inte bara supersnabba med svar utan också villiga att hjälpa till personligen vilket är guld värt. Om man äger domäner hos många leverantörer märker man skillnaden som tex på one.com där dom bara hjälper en med ett svar så måste du göra vi kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Underbart att Binero finns, ska man skapa en hemsida eller 1000 hemsidor så är det enklaste , mest prisvärda och bästa stället att göra det hos.

Mvh Ermin Rajic Läs mer
  • Alf J

2015-10-16

Alf J skrev om Binero
    Binero = Binere. Ständiga DDos attacker, mail som inte fungerar, kontrollpanel som man inte kommer åt, oerhört långa svarstider emellanåt mm. mm. mm. Driver idag ett -30 tal webbplatser hos Binero, varav ett flertal av dessa är affärskritiska. Har tappat kunder, förtroende och pengar tack vare Binero. Kollar man sen deras Facebooksida är det katastrof, massor med ilskna inlägg men inga svar, lägg ner den sidan!! Söker just nu en ny pålitlig leverantör av dessa tjänster. Gör om, gör rätt, eller lägg ner verksamheten Binero!

En kredit kan jag ändå ge - de är väldigt transparenta med sina problem. På deras driftsida kan man läsa om alla problem, tyvärr ingen rolig läsning. För något år sedan var det ett bra hotell, men inte idag. Har man som vi felloggning på våra sidor är det mycket lätt att se hur sidorna vacklar. Läs mer
  • Anton A

2015-09-28

Anton A skrev om Binero
    Riktigt riktigt dåligt Binero!
    Mer regel än undantag att något inte fungerar! Läs mer
    Daniel S, Alf J gillar detta
  • 2015-08-03

Städarna i Göteborg AB skrev om Binero
    Prisvärt och bra driftsäkerhet. Läs mer
  • Mikael S

2015-06-20

Mikael S skrev om Binero
    Överlägset webbhotell och varje uppdatering de gör är kul att följa!
    Jag kör WordPress, OpenCart och OwnCloud på deras servrar samt en DNS-anslutning till min NAS.
    E-posten har fungerat felfritt än så länge.
    Jag får den support jag behöver +5 Läs mer
  • Frank O

2015-06-14

Frank O skrev om Binero
    Nöjd kund sedan snart 6 år.
    I början var supporten otroligt bra, de hjälpte till med saker som inte ingick i deras uppgifter.
    Men på senare tid har supporttiden ökat drastiskt, från att fått svar inom några timmar kan man nu få vänta i flera dagar.

Annars klart bästa webbhotellet, bra erbjudanden till bra priser. Läs mer
  • Emil N

2014-10-27

Emil N skrev om Binero
    Jag har gillat Binero väldigt mycket. Tagit del utav deras rabatter de två första åren och fått en hosting väldigt billigt! Den hjälp man behövt har man även fått.

Nu senaste månaderna gick min Binero premunition ut och jag tyckte det var värt att betala fullpris även om jag inte använder min sida väldigt mycket.

Saken är att jag anser Binero danat ner från ett berg sedan dess, deras support tar en vecka att få svar ifrån, de kan inte hjälpa mig med något av mina problem längre, de vet inte hur man blockerar IP ranges och kan inte hjälpa mig med det.

Visst, annars verkar allt annat vara stabilt enligt mig. Läs mer
  • 2014-05-22

Henrik B skrev om Binero
    Binero är ett fantastiskt företag som utmärker sig som bäst med sin kundsupport. Alltid snabba svar med effektiva lösningar.
    Dessutom har de generösa villkor gällande allt ifrån uppsägningar (om man nu skulle vilja göra det) till datamängder. Solklart val av webhosting för min del! Läs mer
  • 2014-05-20

Maja H skrev om Binero
    Absolut sämsta prestanda man kan tänka sig. Har världens bästa kundservice men det hjälper inte när webbplatserna inte laddas som de ska. Tyvärr Binero 1/5. Läs mer
  • 2014-05-15

Frank skrev om Binero
    Billig och acceptabel prestanda Läs mer
  • 2014-05-15

Mikael R skrev om Binero
    Kanonbra service, superbra tillgänglighet och support Läs mer

Lars G skrev om Binero
    Bra web-hotell! Snabb och effektiv support. Läs mer
  • Per-Ola N

2014-05-14

Per-Ola N skrev om Binero
    Synnerligen bra support med rappa svar. Svårarbetat webbside-verktyg (B'easy). Läs mer
  • 2014-05-14

Otroligt bra bemötande av kundservice! Läs mer

Arian H skrev om Binero
    bra Läs mer
  • Maria V

2014-05-14

Maria V skrev om Binero
    Fantastiskt bra! Har löst alla mina problem med hemsidan. Har vart deras kund i flera år nu. Läs mer
  • Johan L

2014-05-13

Johan L skrev om Binero
    Trots att det var lite problem i början så måste jag ändå säga att supporten hanterat det kanon och hjälpt mig direkt. Läs mer

Olof E skrev om Binero
    Bra och snabb kundservice! Tyvärr var det en massa strul med tjänsterna i höstas som drar ner helhetsbetyget. Min sajt låg nere med jämna mellanrum, inget kul alls. Läs mer

Remus C skrev om Binero
    Superbra service även för oss som inte riktigt är helt uppdaterade med hemsidor :) Läs mer

Robin K skrev om Binero
    Binero har en kanon support och kanon upptider på sina serverar. Läs mer
  • Lillemor L

2014-05-13

Lillemor L skrev om Binero
    Bästa service, har aldrig jobbat med ett bättre webbhotell Läs mer

Roger S skrev om Binero
    Mycket bra, korta kötider, är helnöjd med bemötandet som är supertrevligt varje gång, hög nivån på tekninsk kompetens, och snabba svar och ev åtgärder. Klart bra och prisvärda produkter dessutom!
    Klart 5 av 5 möjliga! Rekommenderas! Läs mer

Ems E skrev om Binero
    Jag tycker Binero är utmärkt, utom i ett avseende. Jag har flera webbplatser placerade hos Binero. Men jag störs av att räkningarna drillar ner undan för undan under året.

Det kan inte vara svårt att konsolidera detta, så att jag får räkningarna för alla mina webbplatser på en gång i sllutet, eller mitten av året! Läs mer

Andreas W skrev om Binero
    Grym o snabb hjälp! Aldrig några problem Läs mer

Bo H skrev om Binero
    Mycket professionella. Supporten kanonbra oavsett ärende! Mycket enkelt att administrera funktioner, även för en dataamatör ... Läs mer

Sami skrev om Binero
    De var bättre förr. Email-tjänsten funkar sådär, länkar funkar inte på deras egna sida, deras wiki kan inte hittas, supporten är seg, inte särskilt förtroendeingivande helt enkelt. Funderar allvarligt på att hitta nåt bättre om de inte skärper sig. Läs mer

Gustavslundsvägen 141 A, 167 51 Bromma