BKS Konsulter AB

Valhallavägen 71, 114 28 Stockholm — Visa karta

5.0 i betyg av av 20 omdömen

Vi hjälper främst konsumenter, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare med besiktningar av badrum, kök och stambyten.

Behöver ni en slipad specialist för besiktning vid renovering, fuktskada, tvist, reklamation m.m. är vi precis vad ni söker!

En kunnig och erfaren besiktningsman är naturligtvis ansluten till SBR (Svenska Byggingenjörers Riksförbund), certifierad av RISE, utbildad av Säker Vatten, Byggkeramikrådet och BRiF. Det är i alla fall vi som arbetar hos BKS Konsulter.

Varmt välkommen att kontakta oss, vi lovar att göra vårt yttersta för att möte era förväntningar.

Ps! Följ oss på Instagram och ta del av vår vardag (@bks_konsulter.se)

Läs vad 20 kunder tycker om BKS Konsulter AB

• ROBIN J

2020-11-02

ROBIN J skrev om BKS Konsulter AB
    Vi anlitade BKS konsulter för att reda ut ett par fel som byggherren lämnat efter sig.
    Rekommenderar varmt BKS om ni behöver göra besiktning av något slag.
    Otroligt hjälpsamma och service av högsta nivå!
    Jag själv och vår förening anlitar troligtvis ingen annan i framtiden!
    /Robin, ledamot i BRF Boklok Blåsippan Läs mer
    Annedal Bygg och Badrum AB
    4.9 / 5 i betyg — 75 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag renoverade ett badrum och en WC med hjälp av Annedal Bygg. Det goda intryck jag fick från första början, höll i sig genom hela processen"
    therese b
  • 2020-10-24

JOHANNA J skrev om BKS Konsulter AB
    Vi anlitade Bks för en statusbesiktning av ett badrum i lägenheten vi köpt, då vi misstänkte att allt inte stod rätt till med golvlutningen.
    Bks var både lätta att ha kontakt med, tillmötesgående, stöttande och professionella. I framtiden kommer vi att anlita Bks igen vid behov av liknande tjänster.
    Vi kan varmt rekommendera Bks och vill gärna framhålla att vi upplevde Bks som en mycket trygg och pålitlig konsult. Läs mer
  • 2020-10-08

Annika L skrev om BKS Konsulter AB
    Noggrann, pedagogisk och kommunikativ besiktningsman som ställde upp, svarade på frågor och verkligen var ett stöd. Dessutom till ett konkurrenskraftigt pris. Jag ger Mathias på BKS mina allra bästa rekommendationer! Läs mer
  • Sponsor
    Bygglovshjälpen.se
    4.9 / 5 i betyg — 7 omdömen
    "Allt gick snabbt och smidigt med min bygglovsansökan. Fick hjälp av mycket trevliga och förstående personer. Mycket nöjd!"
  • 2020-10-06

Sandra C skrev om BKS Konsulter AB
    Supernöjd! Anlitade Mathias för golvbesiktning efter golvomläggning pga en omfattande vattenskada. Trotts flera försök att lägga om golvet, fans det flera sviktande partier och målet med besiktningen var att får en helhetsbild av golvytan samt kartläggning av ev anmärkningar. Besiktningen genomfördes på ett väldigt strukturerat och metodisk sätt, Mathias var saklig, noggrann, och väldigt professionell. Han genomförde även en besiktning efter anmärkningarna åtgärdades. Snabb återkoppling vid frågor och råd och rakt igenom trevligt bemötande. Tack Mathias!!! Läs mer
  • 2020-10-02

ANNA H skrev om BKS Konsulter AB
    Vi anlitade BKS Konsulter för en trestegsbesiktning när vi totalrenoverade vårat badrum. Den professionella och kompetenta hjälp vi fick var långt över förväntan. Mathias guiadade både oss och hantverkarna i en (för oss) komplicerat situation och båda parter kände sig nöjda efteråt. Rekommendationerna sträckte sig dessutom utanför badrummets gränser då även köket blev inkopplat i lösningen. Kan varmt rekommendera BKS konsulter och Mathias. Läs mer
  • Sponsor
    I.K.A Byggkonsult AB
    4.7 / 5 i betyg — 24 omdömen
    "Har funkat bra, projektet växte fram, fick God tid för reflektion, och man kunde tänka till för att få det som man ville ha det"
    Fredrik L
  • 2020-09-21

Markos Dimos S skrev om BKS Konsulter AB
    Jag fick helt fantastisk hjälp av Mathias i samband med tätskiktsbesiktning och slutbesiktning av mitt nya badrum. Hans arbete genomsyras av trygghet, professionalism, hög kompetens och servicevilja. Jag rekommenderar varmt BKS och i synnerhet Mathias till alla som behöver få sitt badrumsprojekt besiktigat. Tack Mathias!!!!!

Markos Stavroulakis, Södertälje Läs mer
  • 2020-09-18

JEANNE S skrev om BKS Konsulter AB
    Hjälpen jag har fått från Mathias på BKS Konsulter har varit helt ovärderlig! Jag kommer involvera honom i alla mina renoveringsprojekt framöver. Snabb på återkoppling, saklig och fungerade som en pedagogisk länk mellan hantverkarna och mig när byggåtgärder hade utförts felaktigt. Väldigt generös med sin kunskap och jag kan inte annat än vara oändligt tacksam för hans hjälp. Varmaste rekommendationer från mig! Läs mer
    VNP Bygg
    4.9 / 5 i betyg — 69 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Noggrannhet och punktlighet utmärker den här byggfirman. Att man också kan bolla sina idéer med byggledaren och att denne är sakkunnig och i"
  • 2020-08-18

Victor André Gunnarson C skrev om BKS Konsulter AB
    Vi fick hjälp av Mattias med besiktning vid renovering av två badrum och kök i vår bostadsrätt.
    Väldigt tillmötesgående och sakkunnig, därtill trevlig och lösningsorienterad. Läs mer
  • SANDER B

2020-08-03

SANDER B skrev om BKS Konsulter AB
    Jag fick hjälp av Mathias när badrummet vi byggt hade blivit missfärgat. Mathias kom in och gjorde en professionell bedömning med ett exceptionellt bemötande både mot mig och byggherren.

BKS är proffs och det är dom man ska anlita. Läs mer
    Max Martin Construction AB
    4.7 / 5 i betyg — 132 omdömen
    Badge2020
    "Vår upplevelse efter offerts konsultation och priset var helt rätt; Att företaget var seriöst och har kunniga, vänliga, noggranna hantverkar"
  • 2020-06-25

DAMIR D skrev om BKS Konsulter AB
    Jag anlitade BKS Konsulter AB (Mathias) i min renovering av badrummet. Mathias utförde både förbesiktning och slutbesiktning.

Från första telefonsamtalet till utlåtandet av slutbesiktingen gick allt strålande fint. Lyhörd, kommunikativ och proffsig besiktningsman.Mathias besitter en bred kompetens. Alla frågor och funderingar jag hade före, under och efter besiktningen besvarades tydligt och ödmjukt.

Jag kan starkt rekommendera BKS Konsulter till din nästa besiktning! Läs mer
  • 2020-06-07

JEANETTE O skrev om BKS Konsulter AB
    Anlitade BKS konsulter för en besiktning av en bostadsrätt och är väldigt nöjd. De kunde erbjuda en tid redan samma dag och var väldigt professionella. Mathias, som utförde besiktningen, vad väldigt pedagogisk och kunde också ge råd om ansvarsfördelning vid skadeindikationer och och exempelvis hur försäkringsbolag brukar ställa sig till olika typer av skador. Besiktningsutlåtandet var omfattande och lättillgängligt. De var även tillgängliga efter besiktningen för frågor och råd. Fick ut mycket mer av besiktningen än vad jag väntat mig. En mycket bra investering med personligt och professionellt stöd som bidrog till att jag kunde ta ett välinformerat beslut i mitt bostadsköp. Läs mer
  • 2020-05-25

Sander O skrev om BKS Konsulter AB
    Mathias på BKS konsulter utförde en professionell besiktning. Rådgivning innan, under och efter genomförande. Vi kände oss väldigt trygga med Mathias och BKS från start till mål, i en annars ganska rörig process med renovering. Det var otroligt skönt att kunna få in ett proffs som gör en korrekt bedömning av det genomförda arbetet. Ett underlag som vi har haft stor nytta av i den fortsatta processen.
    Väldigt tacksam för arbetet och kommer garanterat att anlita BKS vi nästa renovering. Läs mer
  • 2020-05-05

Karin R skrev om BKS Konsulter AB
    Ett väldigt professionellt och tillmötesgående bemötande. Utlåtandet var tydligt och jag fick bra tips och hjälp för att gå vidare med det som var bristfälligt utfört av byggfirman, så det blev åtgärdat. Kommer definitivt anlita BKS Konsulter igen om jag har behov för det! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Petra Anna Christina T

2020-04-15

Petra Anna Christina T skrev om BKS Konsulter AB
    Jag vill varmt rekommendera Mathias på BKS Konsulter! Han har från första kontakt varit mycket tillmötesgående, professionell och besitter en stor kunskap kring de krav och regler som gäller kring bygg och VVS. Det har varit ovärderlig för oss och en stor trygghet att anlita honom som besiktningsman i samband med att vi byggde nytt badrum, besiktning av den samt slutbesiktning av vår tillbyggnad av huset. Vi är väldigt nöjda och vill gärna ge BKS de varmaste rekommendationer. Läs mer
  • GUSTAF R

2020-03-15

GUSTAF R skrev om BKS Konsulter AB
    Jag skriver nästan aldrig rekommendationer, och trodde än mindre att jag skulle göra det för en besiktningsman, men efter att ha jobbat med Mathias på BKS Konsulter är det min plikt att göra det. Jag anlitade Mathias för en statusbesiktning av badrum i en nyköpt lägenhet där annan besiktningsman bara slarvat. Mathias kom in, konstaterade alla och fler fel, kom med rekommendationer, var proaktiv och stöttande, både med protokoll, juridik, kontakter etc. Detta ledde till att vi senare anlitade samma Mathias för en fördjupad skadeutredning där ännu en gång Mathias föredömligt och noggrant dokumenterade, förklarade och coachade. Förhoppningsvis kan vi få tillbaka pengar av lägenhetssäljarna tack vare Mathias fantastiska och ärliga jobb, jämfört med säljarens slarviga besiktningsmän. Jag önskar att jag hade anlitat Mathias innan vi köpte lägenheten, men nu vet jag att jag alltid ska anlita Mathias innan vi köper en lägenhet och jag tycker alla borde gör det. Läs mer
  • OLOF H

2020-03-13

OLOF H skrev om BKS Konsulter AB
    Jag kan varmt rekommendera Mathias från BKS. Jag anlitade honom för att besiktiga mitt badrum efter att jag hade upptäckt sprickor i våra golvplattor. Arbetet på plats upplevde jag som professionellt och noggrant. Mathias identifierade fel i det underliggande arbetet och upprättade ett noggrant genomarbetat protokoll som har varit till stöd i vår dialog med entreprenören. Han identifierade även andra mindre brister i det utförda arbetet. Jag fick bra stöd både före och efter besiktningen och fick svar på frågor rörande både funderingar om vårt specifika material (cementplattor) och juridiska aspekter. Läs mer
  • 2020-01-19

SOFIA S skrev om BKS Konsulter AB
    Anlitade Mathias på BKS Konsulter för en bostadsrättsbesiktning. Han är professionell, noggrann och engagerad. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • ALEXANDER W

2020-01-11

ALEXANDER W skrev om BKS Konsulter AB
    Mathias från BKS konsult hjälpte oss med besiktningsprotokoll kring problem med vårt badrum. Arbetet på plats upplevdes som kunnigt och professionellt. Det efterföljande besiktningsprotokollet var väl genomarbetat med tydliga beskrivningar av de tester som utförts, slutsatser av dessa och innehöll även information kring val av instrument och bildstöd. Utöver detta har Mathias varit tillgänglig för olika typer av följdfrågor och även kunnat ge sin syn kring potentiella handlingsalternativ.

Vi skulle helt enkelt varmt rekommendera Mathias och BKS Konsulter. Läs mer
  • 2020-01-10

MATTIAS B skrev om BKS Konsulter AB
    Vi hade utfört två besiktningar med två helt skilda utlåtanden tidigare. Vi tog då in Mathias för att reda ut det hela. Mathias använde professionella instrument och kunde hänvisa till regler och bestämmelser kring varje punkt och förklarade varje bedömning mycket noga. Mathias noterade även nya fel som tidigare besiktningsmän inte noterat. Mathias är mycket professionell. Rekommenderas starkt om ni verkligen vill veta vad som gäller. Läs mer
  • 2019-12-04

Anna Celia P skrev om BKS Konsulter AB
    Vi har använt oss av Mathias på BKS Konsulter vid besiktning av ett renoverat badrum.
    Vi var ganska osäkra på huruvida vi skulle använda oss av en besiktningsman pga. kostnaden.
    I slutändan är vi väldigt nöjda, och rekommenderar starkt att använda sig av en besiktningsman.
    För oss uppenbarade sig flertalet punkter, som Mathias hjälpte till att få åtgärdade.
    Rekommenderas starkt! Läs mer

Bästa byggkonsulterna i Stockholm:

Martin S Martin S tycker:
“Vi anlitade Badrumsbesiktninga...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte