Lendo AB

Läs vad 1 kund tycker om Lendo AB

• Annika D
    Annika D skrev om Lendo AB
    Opålitliga och efterhängsna.

För att kunna jämföra olika bankers ränta använde jag Lendo vilket var bra. Docks togs tre olika kreditprövningar på mig trots att det stod att ingen skulle tas. Utifrån jämförelsen från Lendo såg jag att den bank jag hade tänkt från början hade bra ränta vände jag mig till den med ett lite annat belopp än den jag hade haft i förfrågan via Lendo. Då visade sig att jag inte kunde ta lånet direkt mot banken utan var tvungen att ta det via Lendo. Då kontaktade jag Lendo igen och önskade ändra beloppet. Av någon anledning gick det endast att ändra i jämna 5000 vilket fick vara OK. Sedan när jag fick papperna från banken stämde det inte alls med det beloppet jag efterfrågade. Lendo påstod att jag var tvungen att ge dem mina bankuppgifter och lät mig inte gå vidare i låneprocessen utan det. Lendo försökte lura på mig en försäkring som jag inte ville ha, var när jag ifrågasatte att återbetalningsbeloppet inte stämde med vad som var sagt de fick erkänna att de lagt på en försäkring utan att informera om det. Om ni använder Lendo var uppmärksam på dessa saker och medveten om att genom att använda Lendos tjänst kan ni sedan inte ta lån genom ett flertal banker på minst 30 dagar. Läs mer
    Jaroslav K gillar detta

Västra Järnvägsgatan 21, 111 64 Stockholm