Bonprix

c/o Transcom, 506 30 Borås — Visa karta

Läs vad 53 kunder tycker om Bonprix

• Lena N
    Lena N skrev om Bonprix
    Min röstning talar för sig själv - uselt företag med uselt bemötande!
  • Martina M
    Martina M skrev om Bonprix
    Dåligt och oproffsigt bemötande från kundtjänst. När dem drog dubbelbetalning på mitt kort så kunde varken förklara sig eller be om ursäkt. Jag får tjata för att få tillbaka pengarna, dessutom levererade demaldrig vara för den hann ta slut.
    Uruselt bemötande, ingen insyn, ingen tillmötesgående. Små unga tonåringar somsitter på deras kundtjänst
    Kommer polisanmäla och gå till ARN, till och med DO.
    Rent kriminielt
  • Irina V
    Irina V skrev om Bonprix
    Bra kvalitet och prisvärd. Mycket nöjd med service!
  • E
    E skrev om Bonprix
    Jag kan bara hålla med dem som har gett Bonprix kritik. Uruselt bemötande i kundtjänst, usla returvillkor, dålig kvalitet på varorna. Nej, det finns bättre företag än Bonprix. Slösa inte din tid och pengar.
  • Baltic S
    Baltic S skrev om Bonprix
    Dåligt och oproffsigt bemötande från kundtjänst. När de inte har någon förklaring längre de slänger bara på luren. Beställde ca. 25 varor, de delade min beställning och när jag skickade tillbacka några varor var jag tvungen att betala två gånger returavgift plus ränta.
    Uruselt bemötande, ingen insyn, ingen tillmötesgående.
    Överväga nu att går till ARN, till och med DO.
    Om man beställer på Bon Prix i Tyskland är alla returer gratis.
  • Rebecca F
    Rebecca F skrev om Bonprix
    Det enda som kan anmärkas på är storlekarna. Får beställa en strl. mindre än normalt men det är ju inga problem. Måste väl finnas fler som liksom jag har bra erfarenheter av Bonprix. Alltid snabb leverans o ok kläder för billig peng. Heller aldrig varit problem med retur då det har hänt att jag fått felleverans. Att färg o material inte alltid är vad man förväntat gäller ju alla postorderföretag. Personligen handlar jag så gott som alla mina kläder därifrån o det jag inte är nöjd med returnerar jag helt enkelt bara. Det är enbart på grund av att kvaliteten inte alltid är den bästa som jag inte ger Bonprix full poäng.
  • Ulrika A
    Ulrika A skrev om Bonprix
    Har fått ett bra första intryck, fick varor på utsatt tid, jättebra passform, färger som stämde väl överens med foto och skön kvalitet. Har än så länge inget att anmärka på.
    Rebecca F gillar detta
  • Ann-Charlotte S
    Ann-Charlotte S skrev om Bonprix
    Bedrövligt postorderföretag. Jag beställde baddräkt och väst men försändelsen kom aldrig fram. Istället kom det sex holländska DVD-filmer i ett paket, utan faktura, utan retursedel. När jag ringde och frågade vad jag skulle göra med filmerna kunde man inte svara på det. Det försvunna försändelsen visste man ingenting om. Jag åkte på semester två veckor och när jag kom hem ringde en dam från Bonprix och frågade om filmerna. Hon tyckte jag kunde slänga dom eftersom ingen visste vart dom skulle och ingen skulle sakna dom. Jag gjorde inte det. En vecka senare ringde en annan dam och sa att jag MÅSTE skicka tillbaka filmerna. Jag hade tröttnat på deras tjafsande och sa att jag inte ville ha besväret att slå in filmerna, gå till posten och betala dyrt porto för saker jag aldrig i livet har beställt. Då bad hon mig vänta i luren så skulle hon tala med någon kollega. Jag väntade i 15 minuter sedan la jag på luren. Hon ringde aldrig tillbaka. Den försvunna försändelsen visste hon i alla fall inget om. Till slut skickade jag tillbaka filmerna och betalade 60 kr i porto, eftersom jag är säker på att om jag hade behållit dem skulle det säkert komma ett inkassokrav. Jag begärde att få en bekräftelse på att dom mottagit filmerna. Det fick jag NATURLIGTVIS inte. Häromdagen kom ett brev där det stod att Bonprix sökt mig utan framgång på telefon (fel, dom har haft framgång varje gång dom har ringt sina idiotsamtal och det finns inga missade samtal i min mobil) och därför skrev dom brev. I brevet stod att jag hade efterlyst en försändelse innehållande bl a ett par jeans (?)och att Bonprix har kollat med posten som bekräftat att jag har hämtat ut paketet i februari! Visst, det är bara det att det är en helt annan beställning. Jag har aldrig förnekat att jag har hämtat och även betalat paketet med jeansen, men jag undrar fortfarande vart baddräkten och västen tog vägen. Personalen på Bonprix har uppenbarligen ingen som helst kommunikation sinsemellan, dom är helt odugliga när det gäller kundservice och normalt anständigt uppförande. Jag säger som flera här har sagt: Skit i detta företag, beställ varor från seriösa företag som Ellos, Bonaparte, Cellbes m fl. Detta är skandal. Jag blir oerhört förvånad om jag får en bekräftelse på att jag skickat tillbaka filmerna.
  • Isabel A
    Isabel A skrev om Bonprix
    Beställde en vara från Bonprix i september 2010, valde att betala med kort. Summan drogs och veckorna gick utan att varan kom. Kontaktade dem per mail för att få ett kollinr på försändelsen, vilket jag fick. Vid en sökning på posten.se kunde man se att endast en elektronisk förhandorder var lagd, men att varan inte skickats. Kontaktade då bonprix igen och ville avbeställa ordern och pengarna sattes tillbaka på kontot. Trodde då att saken var ur världen där men oj så fel jag hade!

Nu i jan 2012 (alltså 16 månader senare!) får jag hem en faktura om att jag ska betala ordervärdet plus ränta på detta. Ringer dit o får höra att de har "ett systemfel i Tyskland" och blir tillsagd att inte betala fakturan. Ber henne om att få en bekräftelse på att fakturan är makulerad och får då höra att det kan ta några veckor. Inte fan får jag nån bekräftelse, utan jag får istället hem en ny faktura med påminnelseavgift. Ringer upp dit igen, ursinnig över att de försöker lura folk på detta sätt, och för att jag inte vill riskera att det ska gå till inkasso för en vara jag inte ens fått från första början. Får ett svar att fakturan är nollställd men en bekräftelse på detta kan jag inte få, "det kan ta ett tag". Så vi får väl se hur det går nu, oseriösare företag får man ju leta efter! Har bett dem radera mig som kund och hoppas jag aldrig mer behöver vara i kontakt med dem! Varning för detta urusla oseriösa företag!
  • Frida D
    Frida D skrev om Bonprix
    Fick det jag hade beställt men skulle returnera en vara, då skulle jag stå för returen 49kr, ringde totalt 3 samtal och ingen visste hur de skulle göra.. en sa tom att jag skulle betala varan en gång till som nybeställning, nä välj ett annat företag.
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Bonprix
    Uruselt och oseriöst företag, ingen koll på någonting. Beställer du något och måste returnera varan kommer du förmodligen få ägna 3 telefonsamtal för att få tillbaka pengarna. De lyckades även ta en returavgift per plagg (returnerade 2) istället för totalt en returavgift men efter ytterligare ett samtal betalade de tillbaka summan över en månad senare.

Handlade där i maj 2011, betalade med kreditkort för att slippa faktura. Får i januari 2012 hem en faktura där det står att jag är skyldig dem pengar plus ränta. Visade sig att " de reserverade pengar på kortet vid köpet men att de sedan hade glömt att dra pengarna". Krävdes 2 telefonsamtal och ett mail för att de skulle ta bort räntekostnaden, vilket jag inte är skyldig att betala när de gjort fel. Mailet är fortfarande obesvarat från Bon Prix sida. Har tyvärr inte kvar kontoutdrag och kreditkortet är avslutat så kan inte se om detta stämmer eller inte. Måste därför sitta och försöka kontakta en bank jag inte längre är kund hos för att försöka få ut uppgifter om betalning har gjorts eller inte. Enligt Bonprix själva var det väldigt många kunder som hade blivit drabbade...

Fakturan jag fick hem var suddig, full med ränder och det ser ut som om någon har stått i en källare med en halvkass kopiator och gjort bluffakturor. Första tanken var att kontakta polisen och anmäla ett bedrägeri.

Handlar du här? Se för guds skull till att ha koll på kontoutdrag och liknande för de kommer inte betala tillbaka returer självmant och de kan komma över ett halvår senare och hävda att de "glömt" dra pengar vid köpet och då vill ha betalt plus ränta.

Känns extra surt då kläderna inte längre finns då det var så dålig kvalitet att de inte höll mer än någon tvätt...

Krävde att de skulle radera mig från deras register och databaser för att slippa få deras reklammail och post, vilket kundtjänsten meddelade att de gjorde under samtalet. 2 veckor senare får jag fortfarande mail var och varannan dag plus kataloger hemskickade. Nej, fy sjutton för oseriösa företag.

Mitt råd, ta Cellbes, ta Ellos eller handla på Second Hand, vad som helst bara du undviker Bon Prix.
  • Not m
    Not m skrev om Bonprix
    Jag lider med er alla som har tråkiga upplevelser med detta oseriösa företag!
    Själv har jag annullerat en order genom att replya ett bekräftelsemail fr dem (i enlighet med deras mailsvar var detta ett ok sätt (ändock jag senare fick flera error-svar tillbaka att emailadressen ej stämde fast jag tryckte på reply!!)), hämtade så ut ett paket där det låg andra delar av min beställning (helt i sin ordning) OCH ett besked att overallen var slutsåld! Skönt tänkte jag, men i nästa paket (jag trodde ordern var uppdelad därför hämtade jag ut paket nr 2 strax efter) ligger den obeställda overallen ändå! Efter detta har jag mailat dem säkert 20 ggr att så här får det inte gå till: en kund ska inte behöva betala för en vara som inte beställts OCH när Bonprix även vägrar att ersätta mig med bensinpengar och uttagen tjänstledighet/förlorad arbetsinkomst för att jag ska bege mig till posten så ska Bonprix naturligtvis stryka hela fakturan - JAG SKA INTE BEHÖVA TA PENGAR UR EGEN FICKA FÖR ATT RETURNERA OBESTÄLLD VARA! Väljer ett företag att skicka ut en obeställd vara har inget avtalsförhållande uppstått = varan ska anses kostnadsfri eller så kan företaget erbjuda sig att ersätta mottagaren för att denne måste bekosta retur i olika led (typ bensinersättning eller förlorad lön), men företaget kan inte kräva att mottagaren ska bekosta ngn del i returen = sunt förnuft!
    Men Bonprix vägrar förstå - jag har anmält dem till ARN i ett första skede och även till tv-programmet Plus på SVT!
  • Mikaela L
    Mikaela L skrev om Bonprix
    Jag önskar att jag hade kollat upp bon prix innan jag gjort min beställning hos dem. Kläderna var inte av bra kvalité så jag beslöt mig att skicka tillbaka dem omgående. Problemet var bara att fakturan som kom med var tvungen att betalas direkt, jag betalade för att det inte skulle bli problem med inkasso och liknande. Jag läste på deras hemsida och pengarna skulle sättas in på mitt konto inom 30 dagar, men efter över en månad ringde jag kundtjänst, de sa då att de inte hade fått mitt kontonr.

Jag gav de kontonummer, allt bra tänkte jag. Två veckor senare hade jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar, jag ringde då igen för att se vad som hade hänt, kundtjänst sa då att det kan ta upp till 30 dagar, nu har det gått över en månad, jag kommer självklart ringa igen men det känns som om jag aldrig kommer få tillbaka mina pengar, där blev jag av med 1200 kr!:(
  • Emelie D
    Emelie D skrev om Bonprix
    Bonprix har gjort det igen- passa er för detta företag!

Vi har handlat här 4 gånger och haft problem med returer 3! Har precis betalat in ett inkassokrav på kläder som returnerades i Augusti. Har varit i kontakt med bonprix 7 (!!) gånger under den här tiden och alla har sagt olika saker. När jag sist ringde för att få tala med någon ansvarig tyckte medarbetare Sofia Hansson inte att jag hade med saken att göra vad hennes chefer heter. Oproffsigt och fruktansvärt drygt bemötande. Här handlar jag aldrig någonsin igen eftersom man får betala för saker man returnerat. Det verkar inte finnas några chefer heller eftersom jag blivit lovad 3 gånger att någon skall ringa upp mig och inget händer. Jo förutom att man får brev där det står "Vi har försökt nå dig utan resultat" vilket också hör till deras vanliga skitsnack!
  • Maria A
    Maria A skrev om Bonprix
    Så j*vla dålig service och värdelöst bemötande. Har pratat med flera där dom man får höra att om man beställt får man hålla koll o skylla sig själv. Nej väldigt besviken och tänker aldrig aldrig handla där mer. Jag slänger mina pengar på bättre företag som har just de som kallas service.
  • tina p
    tina p skrev om Bonprix
    Första gången funkade det bra men andra gång var det en annan summa på fakturan, högre så klart, än på orderbekräftelsen. Försöker man maila och få rätt är det hopplöst man får konstiga mail tillbaka på fel man gjorde när man mailade dom??? Ringer man så är det någon otrevlig som svarar, jag tror att de har satt detta i system att trötta ut folk så att man till slut betalar iallafall för att bli av med besväret, synd för kläderna är ju snygga men då håller man sig hellre till de mer etablerade
    postorderföretagen.
  • Tamara M
    Tamara M skrev om Bonprix
    Jag beställde 21 varor förra söndagen och fick mitt paket idag, en vecka, ganska OK. Tyckte paketet var väldigt litet med tanke på hur mycket jag beställt och mycket väl så kom det BARA 7 varor. Det stod ENDAST de 7 varorna på beställningssedeln som kom med MEN jag skulle betala den summan som det var för 21 varor. Jag rungde kundtjänsten som inte hade en aning varför det blev så fel men tjejen skulle lägga in de saknade varor som retur och skicka på nytt?!? Huh?? vaddå retur, jag fick inga varor. Sen har jag googlat lite på detta företag och hittade detta :( lite sent. Ska skicka tillbaka rubbet, vill inte ha med detta företag att göra.
  • Therese H
    Therese H skrev om Bonprix
    Beställde ett par shorts för 2 veckor sedan och fortfarande inte hört ett skit. Riktigt dåligt. Nu i efterhand läser jag här hur usla dom är. Nej jag tror icke jag kommer handla där igen!
  • Anna A
    Anna A skrev om Bonprix
    Vill verkligen varna för Bonprix! Här kan du helt plötsligt få betala för grejer du inte äger, och utan påminnelser få ett brev att ditt ärende kommer gå till inkasso. Kundtjänsten hatar dessutom kunder och är galet otrevliga. Kommer aldrig handla där igen.
  • Roger C
    Roger C skrev om Bonprix
    Än så länge är det bara skit, men vi får se...
    Vill bara delge mina tankar om dem.
    La en order i webshopen, betalning med kort funkade utmärkt, reservation på kortköpet finns på kontot. Så långt allting bra...
    Men 'ordern' ligger fortfarande öppen i varukorgen så det går inte att handla mer om man vill.
    'Orderbekräftelsen' är rent löjlig... står att de mottagit ordern. Tack, men sen då? Har de fått pengarna? Hur kollar man statusen på ordern?
    Vad har jag för kundnummer?
    Försökt logga in på Mitt konto hos dem, men där är det bara buggar.

Dessutom fel mailadress i utskicken så det går inte att svara på dem utan att leta upp den korrekta.
    Och när man väl fått iväg ett mail så får man ett automatmail om att de har många mail och svaret kommer dröja... Yeah, right. Eller hur?
    Perfekt svepskäl för att 'glömma bort' det...

Hittills högst oseriöst och skarpt kritisk till företaget.

Återkommer med utvecklingen...
  • GB O
    GB O skrev om Bonprix
    Bara problem med fakturor. Oförskämd personal på Transcom som hanterar fakturorna. Vissa varaor är bra men på grund av faktureringsproblem kommer jag aldrig mer att handla från Bonprix.
  • Eva L
    Eva L skrev om Bonprix
  • Max C
    Max C skrev om Bonprix
    Bemötandet var bra när jag ringde dit för att fråga, är oxå nöjd med varorna som levererades förvånansvärt snabbt. Betalade mot faktura.
  • Anna A
    Anna A skrev om Bonprix
    Jag har beställt från Bonprix för första gången och jag är mycket nöjd och glad. Varorna levererades snabbt och kläderna var jättefina. Äntligen har jag fått tag i kläder som passar mig och min stora kropp.Jag valde att betala mot faktura.
  • veronica O
    veronica O skrev om Bonprix
    Efter att ha beställt från Bonprix och betalt med kort fick jag idag en trist överraskning i brevlådan, nämligen en kreditupplysning som var tagen av företaget! Hur fan tänker man då?? Endera finns det täckning på kortet eller så finns det inte. Men för mig blir det ju konsekvenser, eftersom det inte ser bra ut om man har massa "kredit" förfrågningar. Ingnstans finns det heller att läsa att de gör så här. Skitdåligt!
    Och efter nästan 2 veckor har jag fortfarande inte fått några kläder. Morr
  • Miley J
    Miley J skrev om Bonprix
    Mitt allra första intryck då jag beställde var att det var helt ok, har därefter beställt ett antal gånger. De senaste gånger jag beställt från dem har det inte varit annat än problem. Första problempaketet kom utan följesedel och retursedel, ringde till kundservice och pratade med dem och de kunde tydligen inte på något sätt skicka en ny retursedel, jag fick en massa uppgifter för att göra en egen retursedel men när jag kommer till posten så är postnumret jag fick helt värdelöst eftersom man tydligen inte får skicka returer dit så efter en hel jävla dag med ringade fram och tillbaka till bonprix och åkt till posten flera gånger fick man äntligen iväg skiten..
    Andra och sista gången jag beställde skickade de två jävla paket med samma kolli-id (som egentligen inte får existera) så när jag fick avin och åkte för att hämta paketet så fick jag svar att de skickade tillbaka de för just att de var två kolli-id dupletter eller vad man ska kalla det.
    Ringde till kundservice och fick svaret att det kommer ta ytterligare ca 14 dagar innan paketet skulle komma tillbaka till mig. Några timmar senare ringde kundservice upp mig och berättade att jag inte kommer få hela min beställning då det tydligen var tvungen till en nybeställning, de kunde fan inte skicka samma paket igen så flera av mina varor var slut och jag fick dem inte alls..
  • Peter
    Peter skrev om Bonprix
    Har köpt först i december förra året och nu i februari i år, trots alla varningar här på Reco.
    Ingen orderbekräftelse men inga problem,allting har fungerat perfekt - även kontakten med kundservice via e-post.
    Mycket nöjd ang. kvalité, design, pris, leveranstid,kontakt, möjlighet att betala via faktura.
  • annelie F
    annelie F skrev om Bonprix
    Måste bara kommentera alla negativa tankar och kommentarer om bon Prix. Jag blev själv livrädd efter att jag beställt från dem och EFTERÅT gick in och googlade om detta företag. För mig har allt finkat PERFEKT!! visserligen tog orden lite längre tid än ellos normalt ta men det var värt all väntan då kläderna som sedan kom var såå himla fina!! Jag är supernöjd hittills och har även fått ett mycket trevligt bemötande då jag haft telekontakt med dem. ska ABSOLUT köpa mer därifrån. Annelie
  • majvor p
    majvor p skrev om Bonprix
    VARNING RIKTIGT LURENDREJERI!!!!!!!!!
    INGET FUNKAR!!! SKICKADE KLÄDER I RETUR MEN BLIR KRÄVD PÅ PENGAR I ALLA FALL.
    BLI ENORMT OTREVLIGT BEMÖTT PER TELEFON OCKSÅ. FY ATTANS
  • oksana k
    oksana k skrev om Bonprix
    VARNING! Betalat med Visa för 10 dagar sedan. Inga varor. Ingen leverans bekräftelse.Svarar inte på mina meddelande. Jag tänkte att min familj skulle få julklappar från Bonprix. Vilket misstag.Nu måste jag ut och handla.
  • Mikaela H
    Mikaela H skrev om Bonprix
    Betalade varor med Mastercard och fick varken orderbekräftelse eller varor. Håller nu på att spärra köpet via Mastercard. Rekommenderar ej företaget till andra.
  • Solweig G
    Solweig G skrev om Bonprix
  • Tina P
    Tina P skrev om Bonprix
    Fy fan säger jag, största skitföretaget!! Rena bluffen, VARNING TILL ALLA SOM TÄNKER HANDLA PÅ BON PRIX!!
  • Lisa N
    Lisa N skrev om Bonprix
    Jättedåligt! Vill varna alla. Beställde badkläder & betalade online med VISA, fick ingen bekräftelse eller något kundnummer till mejlen alls! Ringde då ner och förklarade att dom hade tagit betalt för kläderna men ingen bekräftelse eller kvitto hade kommit till min mejl. "Vi kan inget göra utan kundnummer, ni kanske inte ens har betällt". Kollade kontot, pengarna var dragna - vi ringde massor av gånger men ingen hjälpte oss med nått! Dom tog våra pengar utan att skicka några varor! JÄTTEUSELT! VARNING!! Har inte fått tillbaka pengarna :(
  • anna n
    anna n skrev om Bonprix
    Detta är en varning för er som har tänkt att handla på Bonprix. Sen är det upp till er hur ni vill göra. Jag beställde varor för 2 månader sen, betalade varorna direkt på visakortet, upptäcker sen att dom inte har dragit pengarna och då säger dom att jag ska betala in på postgiro för dom kunna inte komma in på kontot för att hämta pengarna och jag gör det, sen under dessa 2 månaderna så har dom varit in på mitt konto och tagit summan 3 gånger. Har pratat med dom om detta och jag kommer att få tillbaks pengarna men att det kan ta upp till en månad. Varorna jag beställde för 2 månader sen, dom kom denna veckan kan jag också tillägga. Banken ska ta tag i detta företag, konsumentverket ska göra en utredning och en polisanmälan är gjord. Passa er riktigt noga, det kan stå er dyrt om ni handlar här i från.
  • Daniella M
    Daniella M skrev om Bonprix
    Jag har beställt från BonPrix flera gånger och varje gång fått varorna efter ca en vecka. Jag betalar via "faktura" men jag får aldrig någon faktura av dem så är jag lite osäker på något belopp så måste jag ringa dem och fråga.
    Men det spelar igentligen ingen roll, för skickar man tillbaka kläder till ett postorderföretag så är det ändå inte säkert att den faktura man får hemskickad stämmer.
    Jag tycker om deras kläder och storlekarna stämmer alltid bra.
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Bonprix
    vilken jäkla svartmålning av bonprix. Jag har handlat där flera gånger. Har handlat via faktura så det skitsnacket om att man måste betala med kort är inte sant. Jag har fått varorna efter ungefär en vecka vilket är lika länge som ellos. Jag har returnerat varor och på en gång fått ny faktura med korrekt belopp. En gång tappade jag bort fakturan och mailade kundtjänst. Fick svar dagen efter att de skulle skicka en ny och det gjorde dem. Hur trevliga som helst. Det är klart att det kan bli fel när man handlar, och det finns alltid missnöjda människor. Men jag börjar undra om det är en person som skrivit många hatinlägg om bonprix. Jag rekommenderar verkligen bonprix. MIn syster har också handlat där och är nöjd. Det där med att varorna i katalogen var slut dagen efter katalogen kom . Sånt händer. Det händer både på ellos, la redoute och cellbes.
  • Annica
    Annica skrev om Bonprix
    Allt gick som smort när jag beställde. Kan inte hålla med om tidigare kommentarer om "bluff-företag" för det är det verkligen inte.
    Tog ca 1 vecka sen hade jag kläderna hos mig.
    Hade även kontakt med kundtjänst och de var snabba på att svara.
  • Iréne E
    Iréne E skrev om Bonprix
    Jag beställde kläder därifrån den 31/3 på kvällen precis innan påskhelgen. Fick mitt paket i onsdags. Knappt två veckor. Tyckte det funka hur bra som helst. Valde att betala mot faktura.
    Ett stort plus att de har snygga kläder för oss som drar lite större storlekar.
  • Jelena P
    Jelena P skrev om Bonprix
    Jag läste alla kommentarer och blev lite förvånad. Jag beställde hos dem flera gånger och allting fungerat bra. Ja, väntetid är lite lång, jag väntade i ca 3 veckor.
  • Eva A
    Eva A skrev om Bonprix
    Skulle beställa några fina klänningar jag sett i en katalog jag fått hem i posten. Skulle beställa dagen efter jag fått katalogen och då var varorna redan slut! Uruselt!
  • Roger K
    Roger K skrev om Bonprix
    Vadå? Mer Blufföretag kan man inte bli. Det fungerar absolut inte att handla i deras så kallade e-butik. Vet hut! Skäms!
  • Camilla A
    Camilla A skrev om Bonprix
    Varning! Försökte också utan framgång betala med kort. Fick inga varor, alla svarar olika när man till slut tjatar varje dag i 2 mån, valde sedan att avbryta köpet, tog 1,5 mån att få tillbaka pengar, även här olika bud från de man pratar med. Vill varna andra här!
    Har även skickat till Plus via nätet, vore bra om fler jorde det så kanske de tar upp det!
  • Teresa K
    Teresa K skrev om Bonprix
    VARNING. Kan verkligen ej rekomenderas. Jag har handlat på konto. Dom strular hela tiden med hur mycket pengar man är skylldig, alla säger olika.
    Går inte att lite på dom.
    Efter många tvister blev jag riktigt förbannad och då tog dom bort min skuld som jag hade blitt låvad sedan innan av en annan.
  • Nia
    Nia skrev om Bonprix
    Jag önskar att jag googlat bonprix innan jag beställde därifrån, som dom flesta andra redan påpekat så har även jag fått vänta över tre veckor på min beställning nu. Jag mailade för några dagar sedan och fick svar idag att dom behövde min epostadress (?) för att kunna hitta min kundinfo.
    Oengegerat och dålig service, sidan öht ger extremt dålig info. Får jag inget bra svar nu kommer jag ringa och skälla på dom, jag ångrar bittert att jag betalade med kort.

Säjer också som tina c innan mej, SYND på ett företag med snygga kläder, riktigt synd.
  • tina c
    tina c skrev om Bonprix
    Riktigt B! Man hinner bli gammal innan varorna kommer, om de ens gör det. Synd på ett företag med snygga kläder.
  • Malin J
    Malin J skrev om Bonprix
    Kan ej rekommendera bonprix. Beställde för över en månad sedan och har inte hört något. Försökte maila dem ("svara på detta mail") men fick bara tillbaka ett felmeddelande.
  • Mr H
    Mr H skrev om Bonprix
    Det går INTE att rekommendera Bonprix, snarare ser jag det som en skyldighet att varna för dem.
    Den varan jag beställde utlovades till en början att vara på väg - men det visade sig vara fel.
    Sedan har jag vid oändliga tillfällen pratat i tfn och/eller mejlat med dem. Ena gången är varan garanterat på väg, andra gången inte. Så har det fortsatt. Det har också visat sig att kundtjänst där jag råkat ut för ytterst otrevlig personal inte ens verkar ha någon kontakt med lagret i Tyskland. Vilket annat företag bedriver sin verksamhet så?
    Jag avbröt min order efter en massa tjafs om det också med en otrevlig kundtjänst och mitt råd till er alla är:
    HANDLA INTE på bonpix.se
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Bonprix
    Rekommenderas ej! På tok för lång leveranstid, om det ens kommer att komma. Inga tydliga svar från kundtjänst. Svaret jag först fick visade sig inte stämma. Allting skickas från Tyskland. I skrivande stund är jag orolig om jag kommer att få mina varor överhuvudtaget.
  • Lidija
    Lidija skrev om Bonprix
    En av Sveriges sämsta e-butik. Helt omöjligt att betala med kort, buggar överallt men värst är nog leveranstiden. Kommer att ta kontakt med huvudkontoret och ev. göra en polisanmälan. Har betalt för 7 veckor sedan men har fortfarande inte fått någon leverans. Via epost har jag fått svaret att varorna är skickade och är på väg? På väg vart? Yttre Mongoliet?

c/o Transcom, 506 30 Borås