Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag117 omdömen om Bonprix
-
skrev om Bonprix
Sämsta företag som finns har betalat för 45 dagar sen inga pengar syns hos dom. I kundtjänst är dom knappt svensk talande. Hade funnits minus omdöme hade det blivit 10 minus
-
skrev om Bonprix
Reklamerade en kofta som var av dålig kvalite. Betalade portot själv då de inte kunde skicka ut en ny retursedel. Jag har haft en process med bonprix i 2-3 månader nu om att bli återbetald. Skickar en printscreeen på mitt postnord kvitto. Får till svar att det var suddigt???!!!
De dröjer med att svara på Mail och ärendet kommer aldrig framåt. Jag hoppas jag får mina 205kr och ska ALDRIG mer handla där. -
skrev om Bonprix
Trots att hälften av varorna har returneras stryks de inte från fakturan!! Någon kontakt med företaget går inte at få utan en call tjänst i borås med en hysterisk människa som kopplar bort en från linjen är den hänvisningen som finns
-
skrev om Bonprix
Otydliga fakturor som ska betalas inom 14 dagar. Det tar så lång tid för dem att registrera returer också och då skickar de påminnelser och räntesvgifter trots att returen är registrerad på deras sida. Men att den är registrerad räknas tydligen inte som att den är emottagen. Begärt kontoutdrag 3 ggr inte fått något. Trodde att jag betalade kläderna men istället betalade jag påminnelsen (trots olika ocr nummer). Väldigt dålig mailfunktion med långa svarstider och standardsvar. Tack och lov bättre bemötande av kundtjänst via telefon numera. Alla ränteavgifter och påminnelseavgifter drogs tillbaka i alla fall men det krävdes 3 mail och 2 telefonsamtal.
-
skrev om Bonprix
Helt sjukt! Kommer ALDRIG beställa något mer från Bonprix. Jag betalade fakturan i maj - fick sedan en påminnelse ( vilket jag ALDRIG får ) Nu har jag skickat mitt inbetalningsunderlag 3 ggr - utan att någon kontaktar mig - idag pratade jag med en kille som lät som en uttråkad robot....och fortfarande ingen hjälp! Sjukt trött på det här företaget! Jag tror att de förmodligen har satt in mina pengar på någon annan kunds konto.
-
skrev om Bonprix
Gjorde två beställningar från Bonprix i april, men fick aldrig någon faktura. Nu kom det en påminnelse med påminnelseavgift och ränta. Men ett helt annat kundnummer och ett helt annat ursprungsbelopp än i mina orderbekräftelser. Och ingen beskrivning av beställningen, så det går inte att säkerställa att påminnelsen verkligen gäller mina köp. Har nu 10 dagar på mig från utskriftsdatum att agera. Vilket var för 6 dagar sedan, vilket innebär att jag bara har 4 dagar på mig. Och idag är det lördag...
Om jag betalar denna påminnelse vet jag ju inte om det verkligen är mina köp jag betalar för. Det kanske kommer en ny påminnelse med rätt kundnummer?
Har förstått att jag inte är den första som drabbas av felaktiga påminnelser.
Uselt. Sista gången jag handlade av Bonprix. -
skrev om Bonprix
Bonprix började skickade påminnelser på en order jag aldrig gjort.
Blev ombedd att göra polisanmälan och sen skicka in. Efter det kom det fler påminnelser. Nu har inkasso skickat faktura. Så otroligt oseriöst företag. -
skrev om Bonprix
Dubbel ränta och påminnelseavgift på en faktura som jag aldrig fick en chans att betala, vilka idioter, verkar vara ett återkommande fenomen om man läser några recensioner här.
Se till så du vet hur du ska betala om du väljer mot faktura för inte fan verkar det skicka ut någon förens de får lite extra pengar genom ränta och påminnelseavgifter. -
skrev om Bonprix
BON PRIX
FRAUD COMPANY! STAY AWAY!
They say I have made an order, which I have not done.
They say I have received the package and signed for it with my own ID, which is also a lie.
They say that they have sent it somewhere in Sweden but won’t say which address.
They say that the order was made on the 2nd of February and has been signed for with my ID in Sweden, but I have not been in Sweden at all so far this year. Strange, huh?
They want me to pay €330
I have reported them to the Swedish police.
They will not get away with this. Not with me.
If you have been set up too – report them. Report the living daylight out of them. Make them go bankrupt!
🤮🤮🤮 -
skrev om Bonprix
Man får fel artikel, skickar tillbaka och blir debiterad för returen. Skriver till kundtjänsten om att de har skickat fel, men får ändå inte pengarna tillbaka för returen. Har nu hänt två gånger, aldrig mer att handla där.
-
skrev om Bonprix
Fick en fakturaavgift på denna vara, men ingen faktura. Bonprix säger själva i telefon att man ska maila för att få en faktura, men via mail får man endast samma generiska mening skicka skickad när man ber att få en faktura skickad. Hemsk service!
Inga OCRnummer, inget postnummer, inga fakturor går att hitta på sidan. Men ränta får du på din betalning om du inte betalt i tid. -
skrev om Bonprix
Bonprix verkar ha satt i system att lura kunder. Plagg som man returnerar sägs man få ”tillgodo”, men hur? Man betalar alltid alla plagg man beställt, därför blir man lurad på returerna. Dessutom jag returnerade två plagg, men kundtjänsten uppgav att dom bara fått ett plagg i retur. Och trots samtal till kundtjänst har inga pengar för returerna betalats tillbaka. Samma sak har hänt två gånger. Slutsats: aldrig mer Bonprix - det blir väldigt dyrt att handla där.
-
skrev om Bonprix
Röd flagg !!
Sur och otrevlig personal som svarar i telefonen, otrevlig attityd negativ-inställning för tips. De kan inte ta och ge och föra en bra dialog. Jag vet inte varför de har så bråttom lägga på luren om de är stressade eller vad det är frågan om.
Vid några tillfällen för ett tag sen, då jag kommit fram så lägger de på luren. När man står i telefonkön så är deras telefonsvarare väldig jobbig, upprepar massa saker hela tiden.
Jag har överbetalat returavgifter vilket jag inte har fått pengar tillbaka har påpekat detta flera ggr till dom neglegerar mina uppmaningar
Finns det en myndighet som kan granska detta företag ??? -
skrev om Bonprix
Gjorde det STORA misstaget att googla fram företaget och handla från dem. Beställde en vara med tre veckors leveranstid. Nu, efter mer än fyra veckor, har jag inte ens fått ett leveransbesked! Otrevliga när man ringer kundtjänst, och enbart standardfraser i mailsvar (som dessutom avslutas med: ”just nu skriver många till oss, om du inte fått svar inom en vecka, skriv INTE igen”).
Ingen önskan om att hjälpa till eller spåra min order, endast ett besked om att de ännu inte fått leverans, och att när de får det kommer varorna levereras i turordning.
I mitt fall innebar det att jag fick gå till en butik och handla istället.
Önskar att jag hade läst på reco.se INNAN jag handlade. Kommer INTE handla där igen, och kommer returnera plaggen när/OM de dyker upp. -
skrev om Bonprix
Kanonservice
Helt OK leveranstid
Kvalitet som utlovad
Riktigt snygga och kvinnliga kläder
Storlekar som håller på riktigt
Mycket nöjd kund! -
skrev om Bonprix
Det kan vara bra att veta följande innan man beställer varor av Bonprix. 1. Man får inget meddelande om att paketet har anlänt till utlämningsstället, trots att Bonprix känner till kundens mobilnummer och e-postadress. 2. Motsvarande varor finns även på wish.com, till lägre pris jämfört med priserna hos Bonprix.
-
skrev om Bonprix
Katastrofal kundservice! Som inte ta ansvar för företagets brister, som ljuger för kunder i mail och sedan låter kunden ta de kostnader som företagets lögner resulterar i, handla inte hos Bonprix, leta vidare!
-
skrev om Bonprix
Otrevlig kundtjänst, svarar inte på mejl, dom ljuger! Beställ inte härifrån för då får ni problem tråkigt nog
-
skrev om Bonprix
KÖP ALDRIG AV BONPRIX!!! Det är ett blufföretag.Jag köpte en jeansknäbyxa 299 SEK. När den kom var den alldeles för liten. Returnerade den dagen efter. Bad dem byta till en större storlek. När den kom var även de för liten, trots jag hade mätt kroppen enl. deras anvisningar. Jag återsände dem ock bad dem skicka en storlek större. Tredje gången gillt! Skickade därefter efter ett par jeans. Världens fulaste!! Sydda med vit tråd Typiskt Baltmode. Jag skickade tillbaks dem. Jag ville helt enkelt ha så fula jeans! Köpte nya genom Stylepit. Därefter köpte jag en sommarklänning till min sambo, men det kom två. Bonprix hade i förväg ställt in beställningsrutan med en etta. Jag hade helt enkelt varit för ivrig, så jag mailade omedelbart till Bonprix och bad dem rätta till det. De svarade, att de hade så mycket att göra, så de hade inte möjlighet ,att svara för än om någon dag. Efter fyra dagar mailade de tillbaka och sade, att då var det för sent, att ändra på ordern.
Nä, Bonprix har som affärside' att lägga på så mycket fasta kostnader, som möjligt.
När du beställer något lägger de på 48 SEK i frakt och 19:90 SEK i fakturerinsavgift, när du vill byta något får du betala 48 SEK, varje gång du skickar något i retur. Sen lägger de på 19:90 SEK, för de påstår att returavgiften har kommit dem tillhanda för sent. De skickar inte ut någon påminnelsefaktura på returkostnaden eller räntefakturan. Du måste själv förstå att du skall betala utan, att du får faktura för nämnda kostnader. De har således inte någon fordran i sin bokföring för returer. Detta är så skumt, att det luktar ruffel och båg. Returpengarna kan mycket väl hamna direkt i fickan.
De syns ju inte. Dessa pengar som kommer in för mycket kan ju aldrig föras mot några fodringar, så länge som de inte utfärdar någon faktura. Nä detta bolag skulle nog inte tåla ett besök av skattemyndigheterna!
Dessutom är bolagets representanter direkt oförskämda och slänger på luren i örat, när man vill prata med dem!
NEJ; JAG SÄGER BARA HANDLA ALDRIG AV Bonprix!!!!!!!!!!!!!! -
skrev om Bonprix
Gillar kläderna. Men omöjligt att hitta ett betalningssätt då man loggar in på sin profil och vill göra betalning på sin kontofaktura. Inga OCRnummer, inget postnummer, inga fakturor. Man kan bara se vad man är skyldig inget annat!
-
skrev om Bonprix
Sura och otrevlig personal som svarar i telefonen, otrevlig attityd negativ-inställning för tips. De kan inte ta och ge och föra en bra dialog. Jag vet inte varför de har så bråttom lägga på luren om de är stressade eller vad det är frågan om. Vid några tillfällen preses då jag kommit fram så lägger de på luren. När man står i telefonkön så är deras telefonsvarare väldig jobbig, upprepar massa saker hela tiden.
De har en hel del fina modeller på kläder, men skarvningen på en del kläder ser väldigt fult ut. -
skrev om Bonprix
VARNING!!! Jag beställde och betalade tyvärr i förskott. Varan skickades inte till den adress jag angav i beställningen, den skickades till en gammal adress (en annan kommun) trots att vid beställningsbekräftelsen så stod det min nya adress. Deras support verkar inte ens förstå mina frågor när jag kontaktar dom. Stor VARNING för detta bolag
-
skrev om Bonprix
Quality of products and issues with return make this a really bad choice for an e- store. All my deliveries have taken at least 2 weeks to arrive and the returns take more than a month to be paid back. Plus you pay 50 sek for returns! Avoid at all costs if you don't want to lose money.
-
skrev om Bonprix
Varning för detta företag! Jag beställde ett par byxor ihop med min väninna! Skickade dom i retur i hennes namn o betalade returfrakten själv! Bp fick reda på att jag beställt byxorna via min väninna då hon ändå skulle beställa! Kollade att byxorna verkligen kommit fram o använde min mail!
Då tar dom o debiterar min väninnas konto för först returfrakten som jag betalt när jag skickade tillbaka byxorna! Sedan två returfrakter som jag påstås vara skyldig dom!
Dom debiterar alltså min väninna för mina returfrakter!
Detta måste ju vara kriminellt!!
Har dessutom två skärmdumpar där dom erkänner att dom gjort fel! Har även en skärmdump där dom säger att frakterna är sedan 2016 o 2017 o att det har gått för lång tid för att kräva in dom!
Min väninna blev alltså debiterad tre returfrakter! En som jag betalade vid postandet av byxorna samt dom gamla returerna!
Man kan väl inte gå in på väninnans konto o debitera mina returfrakter?
Det är för lite pengar att gå till ARN med m en en polisanmälan för stöld kanske?
Även om man betalar returfrakten själv så d ebiterar dom frakten!
Ringde till Kundtjänst o bad om OCR-numret vilket kvinnan som svarade vägrade att lämna ut! Hon tyckte att jag skulle. Använda mitt kundnr istället! Dom vet alltså inte ens vad ett OCR-nummer är!
Jösses!
Dessutom ringde en dam från företaget,o hotade min väninna att hon skulle anmälas! Till vem o för vad vet hon inte! -
skrev om Bonprix
Oförskämd kundtjänst. Lyssnar inte på kunden. Svarar inte på frågor. Dålig hantering av en beställning som först gick till fel stad. Sedan skickades den inte till rätt ställe när den kom åter inget hände. Kontaktade dem fick då höra att varan inte fanns men efter ett tag hade de hittat den men skickade bara den ena. Mailade dem men fick bara dumma svar. Meddelade att jag inte ville ha den andra varan men då hade den plötsligt skickats. Vill prata med någon snsvarig men det går inte. Vill ha kompensation får inget svar, detta har ju pågått sedan mars månad.Kan inte rekommenderar dem utan vill varna folk för att handla där
-
skrev om Bonprix
Svarade direkt på mejl
Levererade på en vecka
Kvalitet som utlovad
Nöjd kund -
skrev om Bonprix
Oförskämda som tar emot tel samtal
-
skrev om Bonprix
Fick en räkning häromdagen (2021) visste jag hade betalat varor jag beställt i mars (2021) så ringde kundtjänst och ifrågasatte räkningen för summan stämde inte med det jag köpt Då var detta en räkning från 2019 på ngn retursumma + förseningsavgift och avgift för pappersfaktura. Har aldrig fått på detta innan konstigt att dom kommer på det efter 2 år. Oseriösa och kundtjänsten är ju rena skämtet mejladress som inte funkar. Bon prix nej tack
-
skrev om Bonprix
Beställde från bonprix dålig kvalite de tog höga avgifter för varorna jag skickad tillbaka
Kommer aldrig att beställa från detta företag,,,inte ens värt en stjärna -
skrev om Bonprix
Beställde från Bonprix för första gången. Paketet kom på under en vecka och jag är jättenöjd med produkterna. Betalningen var det inte heller problem med. Kvaliteten var inte helt i topp men vad kan man vänta sig när priserna är så billiga?
Nöjd med företaget och beställer gärna mer. -
skrev om Bonprix
Urusel kundservice och bemötande!
-
skrev om Bonprix
Men fy f** !
Beställa är lätt men kvalitén på kläderna desto sämre.. För att inte tala om den otrevliga kundtjänst som verkar tro att höja rösten mot kunderna är en god idé. Har själv jobbat på en kundtjänst och kan därför säga att sådär beter man sig INTE !
Näe fy ***** detta företag ska jag bojkotta och berätta för varenda en jag känner hur dåliga de är. Rekommenderas EJ alltså -
skrev om Bonprix
Jag vill ge minus poäng på detta företaget, de förtjänar inte ens 1 stjärna.
Jag är inte den personen som någonsin har tagit mig tid till att kommentera i omdömen. Men jag har aldrig någonsin varit med om sämre, produkter och service, hantering. Ja allt! Jag önskar att jag hade läst i denna tråden innan om hur de hanterar kunder, returer osv, så jag hade valt att inte köpa varor utav bonpix. Gör er själva en stor tjänst och handla var som helst förutom här. Ni vill inte ha att göra med deras kundtjänst som skickar automat Mail på dina frågor (de verkar inte ens läsa vad där står) som slänger luren i örat på dig när du ringer dem och ni vill inte köpa varor för en summa som faktiskt inte är speciellt billigt för den kvalite som ni får, vi ska inte börja prata om att det är omöjligt att skicka tillbaka en retur och få pengarna tillbaka. Jag har ALDRIG, jag upprepar, jag har ALDRIG blivit så besviken på ett företag. Handla inte här! -
skrev om Bonprix
Gör er själva en stor tjänst och tro på de negativa omdömena, de stämmer till 100%
Önskar att jag fattat det innan jag beställde. Krångel med leveransadress, e-postadress, retur och faktura. Har aldrig upplevt något liknande. -
skrev om Bonprix
Varning!! Sämsta postorderföretaget jag någonsin stött på. Kundtjänsten är fruktansvärt nonchalanta och du riskerar få ett helvete med att de skickar räkningar och påminnelser på returnerade produkter. UNDVIK!
-
skrev om Bonprix
En varning !!!!! Jag skickade efter byxor till mamma hos #bonprix för 600 kronor, och bara ett par kom fram !!!! Helt paket, och som TUR var så öppnade jag det när jag stod i posten för jag skulle skicka det vidare på en gång till mamma. Så jag hade vittne !!! Ringer upp #bonprix och är väldigt besviken, vilket inte hjälper så mycket. Pengarna mamma lagt ut för köpet kommer inte tillbaka förrän om fem dagar....och beställningen läggs igen medan jag är i telefonen och måste betalas IGEN NU, om mamma vill ha sina byxor. Så inte nog med att det fattas byxor som är betalda...vi ska ligga ute med pengarna OCH betala nya pengar ?????? Fick vi någon ersättning för strulet .....NOPP !!! 😤
Den nya grejen att tjäna pengar är tydligen att behålla pengar (dubbelt upp) av kunden, vilket borde bli en bra summa i ränta hos deras bank !
ÖPPNA ERA PAKET VID POSTOMBUDET SÅ NI HAR VITTNE !!!!!! -
skrev om Bonprix
Bonprix bortser från den adress man skrivit in för leverans och skickar till en gammal adress man tidigare haft trots betalning med kort. Kundtjänsten är ett skämt, inte ett dugg hjälpsam och tycker man ska göra en ny beställning mot faktura.. vilken lösning!
Beställ inte från bonprix. -
skrev om Bonprix
ALLSTÅ NEJ!!
Jag beställde en vara angav leveransadress och trodde allt var frid och fröjd. Bonprix valde då att bortse från den leveransadress jag angivit och skickade varan till en gammal adress de hade i sitt system. De ville då att jag skulle låta varan returneras av utlämningsstället och att jag kunde beställa en ny vara till rätt adress. Visst låter det enkelt? Pfft.
Jag har behövt lägga så mycket tid på att ringa för att slippa betala returavgifter och mer pengar än mitt initiala ordervärde att jag hade sparat mer tid på att inte ringa alls.
Konsekvenser av Bonprix strul: jag har fått ringa otaliga telefonsamtal, blivit bortkopplad, pratat med sammanlagt 4 eller 5 olika människor på telefon, knappt fått en ursäkt, än mindre kompensation. När jag ringde den sista gången så hade jag räknat på det själv. Framförde att detta inte stämde och då kom det fram att de krediterat fel. Asså om man kunde ge minus så skulle jag göra det, för den här upplevelsen har varit HEMSK!! -
skrev om Bonprix
VARNING!!!!!!!!
Fick betala för företagets misstag. fick aldrig nå faktura så jag betalade in självmant. då beloppet inte stämde med deras fick jag betala två påminnelseavgifter jag aldrig fick, plus ränta och retur.
BESTÄL INTE HÄRIFRÅN!!!!!!
NÄR JAG PRATADE MED KUNDSERVICE VAR VILLE DOM INTE ALLS HJÄLPA TILL OCH BAD MIG MAILA. DET ÄR NÅN ROBBOT SOM SITTER OCH SKRIVER STANDAD MAIL OCH SVARAR INTE PÅ DINA FRÅGOR. -
skrev om Bonprix
Tips! Läs på "hallå konsuments" hemsida om tillbakavisande av felaktiga fakturor.
Bonprix verkar ha något sorts världsrekord i felaktig dubbelfakturering. -
skrev om Bonprix
Själv så har jag bara bra erfarenhet. Blev lite orolig när jag såg alla omdömen.. Min leverans kom efter någon dag och jag fick precis det jag ville ha.
-
skrev om Bonprix
Otrevlig kundtjänst som inte ens förstår vad man vill ha hjälp med.
Butiken skickar ut "hotbrev" om att man ska betala fakturor som man inte ens fått.
Klumpigt med deras egna "konton" som man fastnar i om man tar på faktura. Köp enbart med kort därifrån! -
skrev om Bonprix
Önskar att jag hade läst kommentarerna här innan jag beställde. Efter att ha väntat i ca tre veckor på min order hörde jag av mig till kundtjänst som svarade att min order gått i retur pga ”tekniskt fel”. Jag har inte fått något mejl om detta. Bad om pengarna tillbaka men de kunde inte betala tillbaka fraktavgiften som jag nu istället har som en innestående pott att handla för på Bonprix. Kommer dock aldrig handla där igen. Är säker på att de sätter detta att blåsa kunder i system, otroligt att de får fortsätta driva business...
-
skrev om Bonprix
Kan tyvärr inte välja betyg 0
Rent blufföretag!!! Skickar fakturor på sånt man fått men på felaktiga summor.
Kollar man saldo på MINA SIDOR som det så flott heter är det alltid 200-400kr som misstämmer UPPÅT förstås.
Ringer du kundtjänst kommer du till folk som inte ens kan räkna.
Försöker förklara att det jag beställt INTE kostar som summan som står på MINA SIDOR men det fattar de tydligen inte .
Ett pris när du beställer
Ett pris på fakturan (kommer ofta påminnelse på sånt som redan är betalt också för den delen)
Ett helt annat pris på MINA SIDOR
Köp aldrig härifrån ! -
skrev om Bonprix
Fel varje gång. Fel adress. Fel saker i. Man får betalande man returnerar de som de skickat fel. Skuld på sådant man beställt som de inte lagt med i paketet när man vill ha det man betalt för.
Skulden skulle tas bort efter tre veckor då den varan de felaktigt skickat anlänt i Tyskland. Skulden togs bort och lades tillbaka igen. Har ringt minst 30 gånger och ingen kan något. Fel 100% av gångerna. Nä, trots att jag gillar kläderna har jag fått nog -
skrev om Bonprix
Detta tyska företag gör allt fel förutom designen. Dock har de Inte varit så bra på att förnya sig så du hittar bättre billigare i alla kedjor. Kundservicen är katastrof fakturaservicen ännu värre. Svårbegripligt och väldigt osmidigt på alla sätt
-
skrev om Bonprix
Riktigt skit företag! Skrivit X antal ggr och ringt X antal ggr ang fakturor dom inte skickat ut. Helt plötsligt har idioterna stängt av mitt konto och skickat till inkasso. Fast jag betalat in fakturorna efter att kollat på dom fakturor jag fått. Under all kritik. ALDRIG MERA DETTA FÖRETAG. Skiter fullständigt i sina kunder, som är deras inkomstkälla. Fy fan, rent ut sagt. 5- , om man kunde ge det.
-
skrev om Bonprix
Kundservice är under all kritik! Copy-paste i mailsvaren rakt av, samma svar ordagrant hur jag än formulerat frågan. De klarar tydligen inte av att hitta min betalning?
Nä, aldrig mer handlar jag av BonPrix! De förlorade just en kund. -
skrev om Bonprix
jag kommer aldrig någonsin handla där igen. Ingen av mina beställningar har kommit fram enligt det som anges vid beställning. När man ringer dem ljuger dem om vart beställningen är, att de gått ut med att varan ej fanns i lager och att det därför är försenat mm. I min bekräftelse står det klart och tydligt att varan finns på lager. I min andra beställning som kom efter 3 veckor sa man att det skickats fel och hamnat i Norge?? Det är så dåligt så dåligt.. nej, de förlorade just en kund!
-
skrev om Bonprix
Köpte en brun paljettklänning som skickades tillbaka. Fick inkasso då de så att de inte fått klänningen i retur!! Det slutade med kronofogden!! Helt jävla galet att de får fortsätta!!! Och att folk går på det trots alla dessa negativa kommentarer!!!