Bonprix

Bonprix

www.bonprix.se
1.6

Ett postorderföretag som är nytt i Sverige

138 omdömen om Bonprix

Erika L
Skrev om Bonprix

Sämsta sämsta kundservice jag någonsin mött. Tre gånger har de slängt på luren i örat. De påstår att jag är skyldig pengar fast jag har betalat sen tre månader. Bolaget dit jag betalat fakturan bekräftar det och kontaktar bonpix, när jag ringer igen för tredje veckan i rad slänger tredje kundservice medarbetaren på luren i örat. Jag hann knappt ange mitt ärende. När jag ringer igen och ber att få tala med ansvarig, hade fått en namn tidigare sa den som svarade att det var han(var det inte) han säger att jag är ovidkommande...

Josefine L
Skrev om Bonprix

Skrev fel nummer i OCR-numret i december, i mars får jag ett inkassoKrav. Hör av mig till bonprix med en gång som säger att detta ska vi lösa! Tre veckor senare och ingenting har hänt, de har mina pengar, det har dom alltid haft, de har kopplat pengarna till mitt konto vilket de själva påstår ska slå ut kravet att betala mer. De vägrar lyssna och slänger på luren i örat på mig. Jag har allt inspelat och kommer gå vidare med polisanmälan ifall detta inte löser sig direkt. Min jurist sitter i telefon med inkassobolaget just nu

Simon Alfred Erik C

Lurar än på pengar. Vi gjorde en retur i december nu är det april och trotts att de säger att pengarna är på väg kommer det aldrig några och nu säger de att vi är skyldiga de pengar. Nästa steg kommer bli en polisanmälan för bedrägeri.

Anna B
Skrev om Bonprix

Säger att jag glömt att betala retur avgift men det är dem som inte lagt till det på fakturan,,, otrevligt kundtjänst som borde stå för sina misstag men gör inte det,,,,handlade gör sista gången nu

Erik Jonas Dan L

Bonprix - Ett bedrägeriföretag som har som affärsidé att systematiskt lura helt vanligt folk på nätet. 1. De vill ha betalt för fiktiva köp i deras nätbutik som kunden aldrig gjort 2. De använder sig av inkasso och kronofogden som påtryckningsmedel 3. Nonchalant kundtjänst som kommer med standardiserade och lögnaktiga svar Ett tyskt företag som polisen bör hålla koll på om de nu har tid över. Möjligtvis gängkriminella som hittat en ny guldåder här i Sverige. Köp aldrig något hos dem. Om ni får inkasso och kronofogden...

Erik Jonas Dan L gillar detta
Mattias L
Skrev om Bonprix

Fruktansvärt dålig kundtjänst som höjer rösten och lägger på luren i örat när man ska klaga på deras bemötande. Har varit i kontakt med dem 2 ggr. Om att mab vill komma i kontakt med någon som harclite ansvar så man kan få en förklaring på agenternas beteende men då lägger dem bara på. Verkar som dem inte har någon ansvarig på plats. Ville bara veta varför mina varor som man skickat tilbaka inte är reggade som retur. Kommer även lägga ett mail till dem så får vi se om det är någon som svarar på detta. Det bästa är ju att allt är inspelat.

Malin O
Skrev om Bonprix

Riktigt jävla värdelösa. Skickar ej varan på över en vecka, men hänvisar ändå till att spåra via PostNord. När jag vill annullera ordern, DÅ skickas den iväg. Bemöter ej något av det man skriver i mail, skyller ifrån sig, katastrofala. Tar noll ansvar, ber ej om ursäkt. Vill inte ens skicka tillbaka varan nu (behöver inte den länge, då det tog för lång tid, över 2 veckor att få den) jag sett många som inte fått pengarna tillbaka. Sämsta företaget någonsin. Usch!

Angelica J
Skrev om Bonprix

Bonprix vägrar betala tillbaka pengar till mitt faktura konto som betalats in med fel OCR nummer så dom hamnat fel. Efter 2,5 månad har ingenting hänt och svenska kundtjänst skyller på tyska ekonomiavdelningen. Ingen är intresserad av att lösa problemet

MARIE V
Skrev om Bonprix

Bonprix är ett oseriöst företag. De skulle återbetala mig pengar för betalat varor jag sedan returnerat. Efter lovat återbetala mig har de sen bara skitit i att skicka tillbaka pengarna. Handla inte, betala inget i förskott om ni ändå handlar av dom.

Lena W
Skrev om Bonprix

Fruktansvärt dålig otrevlig kundtjänst. Slänger luren i örat när man vill framföra ett klagomål. Jag har nu försökt ändra min adress i ett antal månader. Likt förbannat kommer den gamla upp. Aldrig mer Bonprix…

Annette G
Skrev om Bonprix

Riktigt uselt företag !! Beställde fick brev att förskottsbetala,vilket jag gjorde,fick kläderna inget passade, skickade tillbaka allt skulle få återbetalning,helt plötsligt va det 700 på mitt bonprix konto,vilket jag gav mina konto uppgifter, men efter 2 veckor inga pengar,ringt flera gånger och otrevlig personal,nu påstod dom att dom skickat pengar till mitt konto den 21/7,och idag den29 /7har inga pengar kommit till mig,då ringer jag upp,dom har mitt konto nummer,då ska dom kolla upp det igen ifall dom kan ha betalat...

Siv Inger Elisabet F

Kundtjänst under all kritik otrevlig slänger på luren mitt under samtalet när jag har problem och vill att få veta vad fakturan gäller som jag ska ha handlat hos dom😡

Malgorzata K

Har i november 2022 returnerat varor, vilka jag inte fått tillbaka några pengar för. De skulle även ersätta mig för en retur. Totalt är de skyldiga mig över 700 kronor. Har haft en oändlig mailkonversation med dem där de flertal gånger skrivit att de ska betala tillbaka. till och med frågat efter mitt bank konto. Men tyvärr så händer det inget mer. Så besviken på detta företag som jag har varit kund hos i många år!

Marie Louise H

Uselt att ta betalt för återfrakt vid varje delsändningar av varor som skickats ut i omgångar av Bonprix.

Jenny Maria H

Handla inte av Bonprix. Uselt företag. Skickar till fel adress. Usel kundtjänst som inte löser problemet de själva skapat. Får inte utlovad kompensation.

Carina Elisabeth S

Precis som flera före mig skrivit så är det ingenting som fungerar med deras kundtjänst. Har handlat här tidigare och då har det fungerat, men inte när det blev returer inblandade, det klarar dom tydligen inte av att hantera. Fick betalningspåminnelse på ett belopp som inte stämmer. Har begärt att få ett underlag på vad det är som jag ska betala men det sitter som i tjära. Ringer till dom för att reda ut saken men får bara ett klick i örat eftersom man lägger på luren. Verkar ha stora problem och jag är inge sugen att betala...

Mattias L gillar detta
Lena Elisabet H

Jag har handlat från Bonprix en gång och det fungerade precis som det skulle. Jag fick mina varor, betalningen fungerade som den ska, jag var i kontakt med kundtjänst en gång per telefon då det var en sak på hemsidan som jag inte förstod och jag fick svar och de hade goda öppettider i telefonsupporten. Jag returnerade inget.

Pia Evlabia A

Mycket nöjd kund! Förstår ej kritiken, har handlat från Bonprix i flera år och aldrig haft problem! Fakturan kommer med i paketet (betalar alltid med faktura), retursedel sitter med fakturan och det är klart och tydligt hur man ska göra för att returnera och vad det kostar. Jag har returnerat ett flertal gånger utan problem, har haft kontakt med kundservice utan problem. Det enda är att det tar tid för dom att registrera returer inbetalningar och kontosaldo, och hemsidan är inte optimal, men i slutändan blir det ändå alltid rätt. I alla fall för mig.

Natalie B
Skrev om Bonprix

Handlade där och betalade vid beställning med kort. Tog över en månad innan jag fick leverans. Sedan får jag först en faktura, därefter en påminnelse. Ringt dom flera gånger och sagt att det är betalt! Har kvittens från banken, det är betalt! Och nu 2år senare får jag ett brev från kronofogden att jag har en skuld.. Helt otroligt, usch och fy! Tänker aldrig mer handla där. Otrevlig kundtjänst.

Anneli E
Skrev om Bonprix

Beställde trosor i mitten av Januari..betalade direkt 129 kr,det kom inga..jag mailade ett flertal ggr fick till svar att jag inte hämtat ut paketet..jag hade aldrig fått någon hint om att det var ett paket levererat!Mailar igen..vill ha pengarna åter..får till svar att när dom fått paketet i retur skulle pengar återbetalas..jag mailar igen att det aldrig kommit något paket och om dom inte vill att jag drar det i ARN så får dom återbetala mig och förhoppningsvis kompensera mig..icke,,efter ytterligare mail sätts det in 80...

Vesna M
Skrev om Bonprix

Otrevlig kundtjänst. Stora problem när man ska skicka varor i retur, dom är otrevliga och inte alls hjälpsamma.

Marie Susanne A

Sämsta företag som finns har betalat för 45 dagar sen inga pengar syns hos dom. I kundtjänst är dom knappt svensk talande. Hade funnits minus omdöme hade det blivit 10 minus

AMANDA M
Skrev om Bonprix

Reklamerade en kofta som var av dålig kvalite. Betalade portot själv då de inte kunde skicka ut en ny retursedel. Jag har haft en process med bonprix i 2-3 månader nu om att bli återbetald. Skickar en printscreeen på mitt postnord kvitto. Får till svar att det var suddigt???!!! De dröjer med att svara på Mail och ärendet kommer aldrig framåt. Jag hoppas jag får mina 205kr och ska ALDRIG mer handla där.

POUL W
Skrev om Bonprix

Trots att hälften av varorna har returneras stryks de inte från fakturan!! Någon kontakt med företaget går inte at få utan en call tjänst i borås med en hysterisk människa som kopplar bort en från linjen är den hänvisningen som finns

REBECKA B
Skrev om Bonprix

Otydliga fakturor som ska betalas inom 14 dagar. Det tar så lång tid för dem att registrera returer också och då skickar de påminnelser och räntesvgifter trots att returen är registrerad på deras sida. Men att den är registrerad räknas tydligen inte som att den är emottagen. Begärt kontoutdrag 3 ggr inte fått något. Trodde att jag betalade kläderna men istället betalade jag påminnelsen (trots olika ocr nummer). Väldigt dålig mailfunktion med långa svarstider och standardsvar. Tack och lov bättre bemötande av kundtjänst via...

ULRIKA K
Skrev om Bonprix

Helt sjukt! Kommer ALDRIG beställa något mer från Bonprix. Jag betalade fakturan i maj - fick sedan en påminnelse ( vilket jag ALDRIG får ) Nu har jag skickat mitt inbetalningsunderlag 3 ggr - utan att någon kontaktar mig - idag pratade jag med en kille som lät som en uttråkad robot....och fortfarande ingen hjälp! Sjukt trött på det här företaget! Jag tror att de förmodligen har satt in mina pengar på någon annan kunds konto.

Natalie B och REBECKA B gillar detta
Åsa Marie R

Gjorde två beställningar från Bonprix i april, men fick aldrig någon faktura. Nu kom det en påminnelse med påminnelseavgift och ränta. Men ett helt annat kundnummer och ett helt annat ursprungsbelopp än i mina orderbekräftelser. Och ingen beskrivning av beställningen, så det går inte att säkerställa att påminnelsen verkligen gäller mina köp. Har nu 10 dagar på mig från utskriftsdatum att agera. Vilket var för 6 dagar sedan, vilket innebär att jag bara har 4 dagar på mig. Och idag är det lördag... Om jag betalar denna påminnelse...

Per Erik L
Skrev om Bonprix

Bonprix började skickade påminnelser på en order jag aldrig gjort. Blev ombedd att göra polisanmälan och sen skicka in. Efter det kom det fler påminnelser. Nu har inkasso skickat faktura. Så otroligt oseriöst företag.

TOMMY E
Skrev om Bonprix

Dubbel ränta och påminnelseavgift på en faktura som jag aldrig fick en chans att betala, vilka idioter, verkar vara ett återkommande fenomen om man läser några recensioner här. Se till så du vet hur du ska betala om du väljer mot faktura för inte fan verkar det skicka ut någon förens de får lite extra pengar genom ränta och påminnelseavgifter.

Monica B
Skrev om Bonprix

BON PRIX FRAUD COMPANY! STAY AWAY! They say I have made an order, which I have not done. They say I have received the package and signed for it with my own ID, which is also a lie. They say that they have sent it somewhere in Sweden but won’t say which address. They say that the order was made on the 2nd of February and has been signed for with my ID in Sweden, but I have not been in Sweden at all so far this year. Strange, huh? They want me to pay €330 I have reported them to the Swedish police. They...

TATIANA Z
Skrev om Bonprix

Man får fel artikel, skickar tillbaka och blir debiterad för returen. Skriver till kundtjänsten om att de har skickat fel, men får ändå inte pengarna tillbaka för returen. Har nu hänt två gånger, aldrig mer att handla där.

ANN MIRJAM MARIE K

Fick en fakturaavgift på denna vara, men ingen faktura. Bonprix säger själva i telefon att man ska maila för att få en faktura, men via mail får man endast samma generiska mening skicka skickad när man ber att få en faktura skickad. Hemsk service! Inga OCRnummer, inget postnummer, inga fakturor går att hitta på sidan. Men ränta får du på din betalning om du inte betalt i tid.

MADALENA F
Skrev om Bonprix

Bonprix verkar ha satt i system att lura kunder. Plagg som man returnerar sägs man få ”tillgodo”, men hur? Man betalar alltid alla plagg man beställt, därför blir man lurad på returerna. Dessutom jag returnerade två plagg, men kundtjänsten uppgav att dom bara fått ett plagg i retur. Och trots samtal till kundtjänst har inga pengar för returerna betalats tillbaka. Samma sak har hänt två gånger. Slutsats: aldrig mer Bonprix - det blir väldigt dyrt att handla där.

INGA NATALIA L

Röd flagg !! Sur och otrevlig personal som svarar i telefonen, otrevlig attityd negativ-inställning för tips. De kan inte ta och ge och föra en bra dialog. Jag vet inte varför de har så bråttom lägga på luren om de är stressade eller vad det är frågan om. Vid några tillfällen för ett tag sen, då jag kommit fram så lägger de på luren. När man står i telefonkön så är deras telefonsvarare väldig jobbig, upprepar massa saker hela tiden. Jag har överbetalat returavgifter vilket jag inte har fått pengar tillbaka har påpekat...

Maria Victoria Kristina R

Gjorde det STORA misstaget att googla fram företaget och handla från dem. Beställde en vara med tre veckors leveranstid. Nu, efter mer än fyra veckor, har jag inte ens fått ett leveransbesked! Otrevliga när man ringer kundtjänst, och enbart standardfraser i mailsvar (som dessutom avslutas med: ”just nu skriver många till oss, om du inte fått svar inom en vecka, skriv INTE igen”). Ingen önskan om att hjälpa till eller spåra min order, endast ett besked om att de ännu inte fått leverans, och att när de får det kommer varorna...

Gabriella Domenica B

Kanonservice Helt OK leveranstid Kvalitet som utlovad Riktigt snygga och kvinnliga kläder Storlekar som håller på riktigt Mycket nöjd kund!

Robin O
Skrev om Bonprix

Det kan vara bra att veta följande innan man beställer varor av Bonprix. 1. Man får inget meddelande om att paketet har anlänt till utlämningsstället, trots att Bonprix känner till kundens mobilnummer och e-postadress. 2. Motsvarande varor finns även på wish.com, till lägre pris jämfört med priserna hos Bonprix.

Helena Christina L

Katastrofal kundservice! Som inte ta ansvar för företagets brister, som ljuger för kunder i mail och sedan låter kunden ta de kostnader som företagets lögner resulterar i, handla inte hos Bonprix, leta vidare!

MARIELL J
Skrev om Bonprix

Otrevlig kundtjänst, svarar inte på mejl, dom ljuger! Beställ inte härifrån för då får ni problem tråkigt nog

LEIF E
Skrev om Bonprix

KÖP ALDRIG AV BONPRIX!!! Det är ett blufföretag.Jag köpte en jeansknäbyxa 299 SEK. När den kom var den alldeles för liten. Returnerade den dagen efter. Bad dem byta till en större storlek. När den kom var även de för liten, trots jag hade mätt kroppen enl. deras anvisningar. Jag återsände dem ock bad dem skicka en storlek större. Tredje gången gillt! Skickade därefter efter ett par jeans. Världens fulaste!! Sydda med vit tråd Typiskt Baltmode. Jag skickade tillbaks dem. Jag ville helt enkelt ha så fula jeans! Köpte nya...

Liselotte Agneta Sigrun L

Gillar kläderna. Men omöjligt att hitta ett betalningssätt då man loggar in på sin profil och vill göra betalning på sin kontofaktura. Inga OCRnummer, inget postnummer, inga fakturor. Man kan bara se vad man är skyldig inget annat!

JEAN DARC T

Sura och otrevlig personal som svarar i telefonen, otrevlig attityd negativ-inställning för tips. De kan inte ta och ge och föra en bra dialog. Jag vet inte varför de har så bråttom lägga på luren om de är stressade eller vad det är frågan om. Vid några tillfällen preses då jag kommit fram så lägger de på luren. När man står i telefonkön så är deras telefonsvarare väldig jobbig, upprepar massa saker hela tiden. De har en hel del fina modeller på kläder, men skarvningen på en del kläder ser väldigt fult ut.

THORBJÖRN J

VARNING!!! Jag beställde och betalade tyvärr i förskott. Varan skickades inte till den adress jag angav i beställningen, den skickades till en gammal adress (en annan kommun) trots att vid beställningsbekräftelsen så stod det min nya adress. Deras support verkar inte ens förstå mina frågor när jag kontaktar dom. Stor VARNING för detta bolag

Jasmine B
Skrev om Bonprix

Quality of products and issues with return make this a really bad choice for an e- store. All my deliveries have taken at least 2 weeks to arrive and the returns take more than a month to be paid back. Plus you pay 50 sek for returns! Avoid at all costs if you don't want to lose money.

GIA N
Skrev om Bonprix

Varning för detta företag! Jag beställde ett par byxor ihop med min väninna! Skickade dom i retur i hennes namn o betalade returfrakten själv! Bp fick reda på att jag beställt byxorna via min väninna då hon ändå skulle beställa! Kollade att byxorna verkligen kommit fram o använde min mail! Då tar dom o debiterar min väninnas konto för först returfrakten som jag betalt när jag skickade tillbaka byxorna! Sedan två returfrakter som jag påstås vara skyldig dom! Dom debiterar alltså min väninna för mina returfrakter! Detta...

MARIE R
Skrev om Bonprix

Oförskämd kundtjänst. Lyssnar inte på kunden. Svarar inte på frågor. Dålig hantering av en beställning som först gick till fel stad. Sedan skickades den inte till rätt ställe när den kom åter inget hände. Kontaktade dem fick då höra att varan inte fanns men efter ett tag hade de hittat den men skickade bara den ena. Mailade dem men fick bara dumma svar. Meddelade att jag inte ville ha den andra varan men då hade den plötsligt skickats. Vill prata med någon snsvarig men det går inte. Vill ha kompensation får inget svar, detta...

ANITA S

Svarade direkt på mejl Levererade på en vecka Kvalitet som utlovad Nöjd kund

Ritva Maria P

Oförskämda som tar emot tel samtal

JEAN DARC T gillar detta
MONICA P
Skrev om Bonprix

Fick en räkning häromdagen (2021) visste jag hade betalat varor jag beställt i mars (2021) så ringde kundtjänst och ifrågasatte räkningen för summan stämde inte med det jag köpt Då var detta en räkning från 2019 på ngn retursumma + förseningsavgift och avgift för pappersfaktura. Har aldrig fått på detta innan konstigt att dom kommer på det efter 2 år. Oseriösa och kundtjänsten är ju rena skämtet mejladress som inte funkar. Bon prix nej tack

Annu N och GIA N gillar detta
EVA F
Skrev om Bonprix

Beställde från bonprix dålig kvalite de tog höga avgifter för varorna jag skickad tillbaka Kommer aldrig att beställa från detta företag,,,inte ens värt en stjärna