Bonprix
c/o Transcom,
506 30
Borås
— Visa karta
1.8 i betyg av av
85 omdömen
Ett postorderföretag som är nytt i Sverige
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företagLäs vad 85 kunder tycker om Bonprix
-
2021-01-13Spontant omdöme
Jag vill ge minus poäng på detta företaget, de förtjänar inte ens 1 stjärna.
Jag är inte den personen som någonsin har tagit mig tid till att kommentera i omdömen. Men jag har aldrig någonsin varit med om sämre, produkter och service, hantering. Ja allt! Jag önskar att jag hade läst i denna tråden innan om hur de hanterar kunder, returer osv, så jag hade valt att inte köpa varor utav bonpix. Gör er själva en stor tjänst och handla var som helst förutom här. Ni vill inte ha att göra med deras kundtjänst som skickar automat Mail på dina frågor (de verkar inte ens läsa vad där står) som slänger luren i örat på dig när du ringer dem och ni vill inte köpa varor för en summa som faktiskt inte är speciellt billigt för den kvalite som ni får, vi ska inte börja prata om att det är omöjligt att skicka tillbaka en retur och få pengarna tillbaka. Jag har ALDRIG, jag upprepar, jag har ALDRIG blivit så besviken på ett företag. Handla inte här!skrev om Bonprix -
2020-11-28Spontant omdöme
Gör er själva en stor tjänst och tro på de negativa omdömena, de stämmer till 100%
Önskar att jag fattat det innan jag beställde. Krångel med leveransadress, e-postadress, retur och faktura. Har aldrig upplevt något liknande.skrev om Bonprix -
2020-09-03Spontant omdöme
Varning!! Sämsta postorderföretaget jag någonsin stött på. Kundtjänsten är fruktansvärt nonchalanta och du riskerar få ett helvete med att de skickar räkningar och påminnelser på returnerade produkter. UNDVIK!
skrev om Bonprix -
2020-08-21Spontant omdöme
En varning !!!!! Jag skickade efter byxor till mamma hos #bonprix för 600 kronor, och bara ett par kom fram !!!! Helt paket, och som TUR var så öppnade jag det när jag stod i posten för jag skulle skicka det vidare på en gång till mamma. Så jag hade vittne !!! Ringer upp #bonprix och är väldigt besviken, vilket inte hjälper så mycket. Pengarna mamma lagt ut för köpet kommer inte tillbaka förrän om fem dagar....och beställningen läggs igen medan jag är i telefonen och måste betalas IGEN NU, om mamma vill ha sina byxor. Så inte nog med att det fattas byxor som är betalda...vi ska ligga ute med pengarna OCH betala nya pengar ?????? Fick vi någon ersättning för strulet .....NOPP !!! 😤
Den nya grejen att tjäna pengar är tydligen att behålla pengar (dubbelt upp) av kunden, vilket borde bli en bra summa i ränta hos deras bank !
ÖPPNA ERA PAKET VID POSTOMBUDET SÅ NI HAR VITTNE !!!!!!skrev om Bonprix -
2020-08-03Spontant omdöme
Bonprix bortser från den adress man skrivit in för leverans och skickar till en gammal adress man tidigare haft trots betalning med kort. Kundtjänsten är ett skämt, inte ett dugg hjälpsam och tycker man ska göra en ny beställning mot faktura.. vilken lösning!
Beställ inte från bonprix.skrev om Bonprix -
2020-07-01Spontant omdöme
ALLSTÅ NEJ!!
Jag beställde en vara angav leveransadress och trodde allt var frid och fröjd. Bonprix valde då att bortse från den leveransadress jag angivit och skickade varan till en gammal adress de hade i sitt system. De ville då att jag skulle låta varan returneras av utlämningsstället och att jag kunde beställa en ny vara till rätt adress. Visst låter det enkelt? Pfft.
Jag har behövt lägga så mycket tid på att ringa för att slippa betala returavgifter och mer pengar än mitt initiala ordervärde att jag hade sparat mer tid på att inte ringa alls.
Konsekvenser av Bonprix strul: jag har fått ringa otaliga telefonsamtal, blivit bortkopplad, pratat med sammanlagt 4 eller 5 olika människor på telefon, knappt fått en ursäkt, än mindre kompensation. När jag ringde den sista gången så hade jag räknat på det själv. Framförde att detta inte stämde och då kom det fram att de krediterat fel. Asså om man kunde ge minus så skulle jag göra det, för den här upplevelsen har varit HEMSK!!skrev om Bonprix -
2020-01-20Spontant omdöme
VARNING!!!!!!!!
Fick betala för företagets misstag. fick aldrig nå faktura så jag betalade in självmant. då beloppet inte stämde med deras fick jag betala två påminnelseavgifter jag aldrig fick, plus ränta och retur.
BESTÄL INTE HÄRIFRÅN!!!!!!
NÄR JAG PRATADE MED KUNDSERVICE VAR VILLE DOM INTE ALLS HJÄLPA TILL OCH BAD MIG MAILA. DET ÄR NÅN ROBBOT SOM SITTER OCH SKRIVER STANDAD MAIL OCH SVARAR INTE PÅ DINA FRÅGOR.skrev om Bonprix -
2019-12-10Spontant omdöme
Tips! Läs på "hallå konsuments" hemsida om tillbakavisande av felaktiga fakturor.
Bonprix verkar ha något sorts världsrekord i felaktig dubbelfakturering.skrev om Bonprix -
2019-11-30Spontant omdöme
Själv så har jag bara bra erfarenhet. Blev lite orolig när jag såg alla omdömen.. Min leverans kom efter någon dag och jag fick precis det jag ville ha.
skrev om Bonprix -
2019-11-08Spontant omdöme
Otrevlig kundtjänst som inte ens förstår vad man vill ha hjälp med.
Butiken skickar ut "hotbrev" om att man ska betala fakturor som man inte ens fått.
Klumpigt med deras egna "konton" som man fastnar i om man tar på faktura. Köp enbart med kort därifrån!skrev om Bonprix -
2019-10-13Spontant omdöme
Önskar att jag hade läst kommentarerna här innan jag beställde. Efter att ha väntat i ca tre veckor på min order hörde jag av mig till kundtjänst som svarade att min order gått i retur pga ”tekniskt fel”. Jag har inte fått något mejl om detta. Bad om pengarna tillbaka men de kunde inte betala tillbaka fraktavgiften som jag nu istället har som en innestående pott att handla för på Bonprix. Kommer dock aldrig handla där igen. Är säker på att de sätter detta att blåsa kunder i system, otroligt att de får fortsätta driva business...
skrev om Bonprix -
2019-09-23Spontant omdöme
Kan tyvärr inte välja betyg 0
Rent blufföretag!!! Skickar fakturor på sånt man fått men på felaktiga summor.
Kollar man saldo på MINA SIDOR som det så flott heter är det alltid 200-400kr som misstämmer UPPÅT förstås.
Ringer du kundtjänst kommer du till folk som inte ens kan räkna.
Försöker förklara att det jag beställt INTE kostar som summan som står på MINA SIDOR men det fattar de tydligen inte .
Ett pris när du beställer
Ett pris på fakturan (kommer ofta påminnelse på sånt som redan är betalt också för den delen)
Ett helt annat pris på MINA SIDOR
Köp aldrig härifrån !skrev om Bonprix -
2019-09-01Spontant omdöme
Fel varje gång. Fel adress. Fel saker i. Man får betalande man returnerar de som de skickat fel. Skuld på sådant man beställt som de inte lagt med i paketet när man vill ha det man betalt för.
Skulden skulle tas bort efter tre veckor då den varan de felaktigt skickat anlänt i Tyskland. Skulden togs bort och lades tillbaka igen. Har ringt minst 30 gånger och ingen kan något. Fel 100% av gångerna. Nä, trots att jag gillar kläderna har jag fått nogskrev om Bonprix -
2019-08-15Spontant omdöme
Detta tyska företag gör allt fel förutom designen. Dock har de Inte varit så bra på att förnya sig så du hittar bättre billigare i alla kedjor. Kundservicen är katastrof fakturaservicen ännu värre. Svårbegripligt och väldigt osmidigt på alla sätt
skrev om Bonprix -
2019-08-08Spontant omdöme
Riktigt skit företag! Skrivit X antal ggr och ringt X antal ggr ang fakturor dom inte skickat ut. Helt plötsligt har idioterna stängt av mitt konto och skickat till inkasso. Fast jag betalat in fakturorna efter att kollat på dom fakturor jag fått. Under all kritik. ALDRIG MERA DETTA FÖRETAG. Skiter fullständigt i sina kunder, som är deras inkomstkälla. Fy fan, rent ut sagt. 5- , om man kunde ge det.
skrev om Bonprix -
2019-07-30Spontant omdöme
Kundservice är under all kritik! Copy-paste i mailsvaren rakt av, samma svar ordagrant hur jag än formulerat frågan. De klarar tydligen inte av att hitta min betalning?
Nä, aldrig mer handlar jag av BonPrix! De förlorade just en kund.skrev om Bonprix -
2019-07-04Spontant omdöme
jag kommer aldrig någonsin handla där igen. Ingen av mina beställningar har kommit fram enligt det som anges vid beställning. När man ringer dem ljuger dem om vart beställningen är, att de gått ut med att varan ej fanns i lager och att det därför är försenat mm. I min bekräftelse står det klart och tydligt att varan finns på lager. I min andra beställning som kom efter 3 veckor sa man att det skickats fel och hamnat i Norge?? Det är så dåligt så dåligt.. nej, de förlorade just en kund!
skrev om Bonprix -
2019-06-30Spontant omdöme
Köpte en brun paljettklänning som skickades tillbaka. Fick inkasso då de så att de inte fått klänningen i retur!! Det slutade med kronofogden!! Helt jävla galet att de får fortsätta!!! Och att folk går på det trots alla dessa negativa kommentarer!!!
skrev om Bonprix -
2019-05-22Spontant omdöme
Sämsta företaget jag träffat på. Låter bara vissa handla. Man måste fixa konto i deras faschistiska databank. Skulle ej ens rekommendera min värsta ovän att handla här
skrev om Bonprix -
2019-02-22Spontant omdöme
Otrevligt bemötande av kundtjänst som påstod att jag hade en skuld på 900kr! Dom borde vara informerade om att det tar flera veckor innan en retur registreras.
skrev om Bonprix -
2019-01-13Spontant omdöme
Har beställt och lagt order Dec.21,2018 men är nu Jan 13,2019 och min order fortfarande kvar i Tyskland . Det står endast elektronisk information att kollin är registrerad och inte mer info var paketet är . kundservice säger att det kan spåras när paketet kommer till Sverige . Har spårat i tysk post och det står samma info. Alla paketet från Poland och UK når Sverige endast några dagar . Bonprix har blivit sämre . Köpa inte hos Bonprix , köpa någon annanstans istället.
Kommer inte att handla mer hos Bonprix även priserna är billigare orkar inte att vänta för ingenting. Lockar kunderna men har kanske inte varorna i lager .skrev om Bonprix -
2019-01-08Spontant omdöme
Betalade varor med Mastercard och fick varken orderbekräftelse eller varor. Håller nu på att spärra köpet via Mastercard. Rekommenderar ej företaget till andra ska polisanmäla dom snart
skrev om Bonprix -
2018-08-24Spontant omdöme
Väldigt fina kläder, men ibland är storlekarna lite olika. Litet minus att returen inte är fri, utan den ligger på 49:-. Kundservicen är alltid lika underbar att prata med, aldrig haft något större problem med dom! Hjälpsamma, omtänksamma och väldigt tillmötesgående.
Kan absolut rekommendera bonprix.skrev om Bonprix -
2018-06-27Spontant omdöme
Beställde varor, först tog det runt tre veckor att få varor. Sen skickar jag tillbaka varor, får ändå en påminnelse om att betala 300 kr extra för varor jag inte behållit. Ringer kundtjänst, Malin, de säger att returen ej är registrerad trots att jag skickat för tre veckor sedan. För andra gången är kundtjänsten oerhört nedlåtande och otrevlig. Upprepar flera gånger mitt namn för att förminska mig. Oerhört otrevlig. Kan absolut inte rekommendera detta företag. Om två personer behandlar kunder så här så är det ingen slump.
skrev om Bonprix -
2018-06-01Spontant omdöme
Jag beställde från Bonprix för flera år sedan men anser att produkterna ofta håller dålig kvalitet, varför jag inte velat beställa något mer. Plötsligt kommer det en dag ett mail där Bonprix upplyser mig om att min beställning är på väg från Tyskland! Jag sitter som ett frågetecken. Jag har ju inte lagt någon beställning. Ser när jag loggar in på mitt gamla Bonprixkonto att det är 2 par byxor i jättestorlek som är på väg.
Mailar Bonprix direkt och påtalar att detta är fel. Antingen har de råkat lägga någon annans beställning på fel kund eller så har någon försökt vara lustig och lagt en beställning i mitt namn (hur nu det är möjligt - begär inte Bonprix att få ett kundnummer när en beställning läggs?).
Det självklara svaret från Bonprix vore förstås att man ber om ursäkt för sitt misstag och ska se till att beställningen stryks och att ingen räkning skickas till mig. Men nähädå! Istället följer nu en lång mailväxling som ärligt talat får mig att betvivla förståndet hos dem som bemannar företagets kundtjänst. I deras första svarsmail informeras jag om att de har mottagit en beställning över telefon på de aktuella varorna den 18/4. Jag blir upplyst att jag vid fler frågor kan kontakta deras kundtjänst.
Jaha, och...?! Problemet kvarstår ju så jag får maila tillbaka och förklara det hela igen. Jag ber företaget att se till att ingen räkning skickas. Jag tänker ju inte betala för något jag inte beställt och vill förstås inte att deras ev faktura ska sluta som en betalningsanmärkning.
I nästa mail från Bonprix rekommenderas jag att hämta ut det skickade paketet ”för att minska risken att någon annan eventuellt gör det” och att sedan skicka det i retur. Man kan se till att jag inte behöver betala returavgiften. Om jag misstänker bedrägeri ombeds jag vänligen att återkomma med en kopia av polisanmälan.
Jag känner mig vid det här laget rätt less på Bonprix och har ingen större lust att besvära mig med att ta mig till posten och returnera deras felaktigt skickade paket, så jag låter det vara. Det går ju i retur om det inte hämtas ut.
Sedan kommer nästa överraskning. En räkning från Bonprix på 300 kr dimper ner i brevlådan och ska betalas inom 14 dagar, annars blir det påminnelseavgift på 60 spänn. Varför är jag ens förvånad?!
Jag skickar ett nytt mail till Bonprix, drar hela historien igen och ber dem ta bort både min räkning och att avregistrera mig helt och hållet som kund hos dem för nu räcker det.
Svaret från Bonprix blir att jag ringt och gjort en beställning hos dem (!!!) och att de inte kan ta bort mitt konto, som nu har en aktiv skuld på 300 kronor, förrän efter att de mottagit returen av paketet. Jag blir ombedd att återkomma I G E N efter den 8 juni!
Dagens tistel till denna urusla kundtjänst som inte kan erkänna sina egna fel och som inte lyssnar, utan bara vill bli av med den besvärliga kunden fortast möjligt. Dessutom har man mage att linda in det i en massa floskler: ”Självklart ska vi besvara din fråga.” ”Tack för att du kontaktar oss.” ”Bonprix önskar dig en trevlig dag.”
ALDRIG MER BONPRIX!!!skrev om Bonprix -
2018-05-02Spontant omdöme
gjorde en beställning, fick varan men ingen faktura.
Idag ramlade det ner ett inkassokrav...
Bonprix hävdar att de skickat både faktura och påminnelse, vilket inte mottagits.
Undvik!skrev om Bonprix -
2018-03-23Spontant omdöme
OK kläder med förfärligt otrevlig kundtjänst. Undvik dem!
Tips: När du beställer på deras site måste du leta reda på en ruta och markera att du INTE vill ha deras PAPPERSkatalog (så himla onödigt!) skickad hem till dig i evighet, eller tills du tar mod till dig och ringer deras aggressiva kundtjänst ;-)skrev om Bonprix -
2018-01-26Spontant omdöme
Okej kläder men kundtjänst är helt omöjliga att ha att göra med både via telefon och chatt. . Skulle byta storlek och då sa de att pengarna skulle kvittas men det hände inte alls utan paketet skickades istället till en helt annan stad med en faktura i! Jag har inte någon av gångerna fått meddelande att paketet kommit fram utan man måste spåra kolli-idt själv via posten. Ca 3 v leveranstid. De är som fågelholkar i chatten, om man skriver namn, fakturanr, och kundnr så börjar de ändå med att fråga om just det.. Inte värt besväret att få kläder därifrån.
skrev om Bonprix -
2017-11-09Spontant omdöme
Jag har varit kund i ett par år. Det har varit ok förutom vissa illaluktande plagg och plagg i dålig kvalité. Och sena leveranser.
MEN efter ett ganska långt uppehåll på 2 år så tänkte jag beställa kläder igen. Hade problem med att logga in på kontot och fick hjälp med det via kundtjänst.
På mitt konto står det saldo; 3000 kr och jag fattade ingenting. Ringde kundtjänst igen och tjejen sa att det var pengar som låg kvar där sen min senaste beställning. Jag hade tydligen beställt för mkt och skickat tillbaka en hel del men aldrig fått in pengarna på mitt konto igen.
Det borde jag ha märkt då men det var en strulig tid i mitt liv och jag hade noll koll på min ekonomi.
I vilket fall som helst var det en rolig överraskning just nu så jag beställde igen.
Fick räkningen i brevlådan häromdagen att jag är sen med betalningen???
Ringde kundtjänst och de nekar till att det legat 3000 kr som saldo att handla för på mitt konto. När jag loggar in står de inte kvar. Däremot står skulden som "saldo" som jag skall betala vilket är helt knasigt.
Ville efter många samtal bli kontaktad av någon som kan ge svar men efter en vecka har jag fortfarande inte blivit kontaktad.
Det känns verkligen väldigt oseriöst när en person inom kundtjänst säger att det är pengar jag kan handla för som ligger på kontot, och detta samtalet finns inspelat men de KAN INTE plocka fram detta samtal pga ATT JAG INTE MINNS vad tjejen hette som jag talat med. Inte tänkte jag på att spara det namnet.
Fakturan som jag fick stämmer inte heller. Bad kundtjänst räkna på den och de fick det inte heller till att stämma. Helt uselt!
Bonprix har helt klart förlorat en kund.skrev om Bonprix -
2017-08-09Spontant omdöme
Råkat ut för samma sak som fler här, att de fular sig med räkningarna och sänder ut påminnelser utan att specificera vad det gäller.
Ej svar från kundtjänst, utan tröttar ut en och litar på att man är rädd för inkasso. Verkar ha satt det i system vilket känns på gränsen till bedrägeri.
Jag har fått kläder jag ej beställt samt faktura på detta.
Jag har fått byxor vars färgmedel gav mig stora utslag.
OSV
Läste tyvärr dessa recensioner för sent och har nu ett pågående köp, men sen aldrig någonsin igen. Fy!skrev om Bonprix -
2017-08-01Spontant omdöme
Akta er om ni inte vill bli lurade! De skickar ut fakturor där de påstår att du har en ¨skuld¨ kvar. Trots att jag bad dem upprepade gånger att specificera vad skulden handlade om så gjorde de inte det. Till slut fick jag sätta mig själv och räkna ihop vad jag hade beställt, vad jag hade returnerat, kostnader etc och då visade det sig att det var DOM som var skyldig mig! Jag har läst andra som har råkat ut för samma så de har tydligen satt det i system och litar på att folk inte har tid/ork att kontrollera själva, utan att de bara betalar...Fy fan vilka lömska typer.
skrev om Bonprix -
2017-05-11Spontant omdöme
Hej,
Mycket besviken då blusen jag beställde till en tillställning luktade gammal svett när den kom. Den var alltså provad av någon annan, returneras och ej tvättad! Ringde kundtjänst och de skulle skicka en ny. Den skickades av oförklarlig anledning tillbaka till lagret efter att ha kommit halvvägs och jag fick efterlysa den igen. Efter 6(!?) veckor kommer den och den enda kompensation jag fick var 10% på nästa beställning!? Pinsamt när deras erbjudande för tillfället är 10% och fri frakt ut till kund! Jag betalade även den nya blusen och frågar hur de ska skicka tillbaka pengarna för den första och får till svar att jag har det innestående på mitt Bonprixkonto.. det accepterade jag inte utan de gick, efter mycket om och men med på att betala tillbaka pengarna till min bank. De sa ordagrant att de hellre tappar mig som kund än att kompensera mig på ett bra sätt. Tack och hej Bonprix!!!skrev om Bonprix -
2016-10-10Spontant omdöme
Min röstning talar för sig själv - uselt företag med uselt bemötande!
skrev om Bonprix -
2016-03-15Spontant omdöme
Dåligt och oproffsigt bemötande från kundtjänst. När dem drog dubbelbetalning på mitt kort så kunde varken förklara sig eller be om ursäkt. Jag får tjata för att få tillbaka pengarna, dessutom levererade demaldrig vara för den hann ta slut.
Uruselt bemötande, ingen insyn, ingen tillmötesgående. Små unga tonåringar somsitter på deras kundtjänst
Kommer polisanmäla och gå till ARN, till och med DO.
Rent kriminieltskrev om Bonprix -
2012-06-14Spontant omdöme
Dåligt och oproffsigt bemötande från kundtjänst. När de inte har någon förklaring längre de slänger bara på luren. Beställde ca. 25 varor, de delade min beställning och när jag skickade tillbacka några varor var jag tvungen att betala två gånger returavgift plus ränta.
Uruselt bemötande, ingen insyn, ingen tillmötesgående.
Överväga nu att går till ARN, till och med DO.
Om man beställer på Bon Prix i Tyskland är alla returer gratis.skrev om Bonprix -
2012-05-12Spontant omdöme
Det enda som kan anmärkas på är storlekarna. Får beställa en strl. mindre än normalt men det är ju inga problem. Måste väl finnas fler som liksom jag har bra erfarenheter av Bonprix. Alltid snabb leverans o ok kläder för billig peng. Heller aldrig varit problem med retur då det har hänt att jag fått felleverans. Att färg o material inte alltid är vad man förväntat gäller ju alla postorderföretag. Personligen handlar jag så gott som alla mina kläder därifrån o det jag inte är nöjd med returnerar jag helt enkelt bara. Det är enbart på grund av att kvaliteten inte alltid är den bästa som jag inte ger Bonprix full poäng.
skrev om Bonprix -
2012-05-11Spontant omdöme
Har fått ett bra första intryck, fick varor på utsatt tid, jättebra passform, färger som stämde väl överens med foto och skön kvalitet. Har än så länge inget att anmärka på.
skrev om Bonprix -
2012-03-28Spontant omdöme
Bedrövligt postorderföretag. Jag beställde baddräkt och väst men försändelsen kom aldrig fram. Istället kom det sex holländska DVD-filmer i ett paket, utan faktura, utan retursedel. När jag ringde och frågade vad jag skulle göra med filmerna kunde man inte svara på det. Det försvunna försändelsen visste man ingenting om. Jag åkte på semester två veckor och när jag kom hem ringde en dam från Bonprix och frågade om filmerna. Hon tyckte jag kunde slänga dom eftersom ingen visste vart dom skulle och ingen skulle sakna dom. Jag gjorde inte det. En vecka senare ringde en annan dam och sa att jag MÅSTE skicka tillbaka filmerna. Jag hade tröttnat på deras tjafsande och sa att jag inte ville ha besväret att slå in filmerna, gå till posten och betala dyrt porto för saker jag aldrig i livet har beställt. Då bad hon mig vänta i luren så skulle hon tala med någon kollega. Jag väntade i 15 minuter sedan la jag på luren. Hon ringde aldrig tillbaka. Den försvunna försändelsen visste hon i alla fall inget om. Till slut skickade jag tillbaka filmerna och betalade 60 kr i porto, eftersom jag är säker på att om jag hade behållit dem skulle det säkert komma ett inkassokrav. Jag begärde att få en bekräftelse på att dom mottagit filmerna. Det fick jag NATURLIGTVIS inte. Häromdagen kom ett brev där det stod att Bonprix sökt mig utan framgång på telefon (fel, dom har haft framgång varje gång dom har ringt sina idiotsamtal och det finns inga missade samtal i min mobil) och därför skrev dom brev. I brevet stod att jag hade efterlyst en försändelse innehållande bl a ett par jeans (?)och att Bonprix har kollat med posten som bekräftat att jag har hämtat ut paketet i februari! Visst, det är bara det att det är en helt annan beställning. Jag har aldrig förnekat att jag har hämtat och även betalat paketet med jeansen, men jag undrar fortfarande vart baddräkten och västen tog vägen. Personalen på Bonprix har uppenbarligen ingen som helst kommunikation sinsemellan, dom är helt odugliga när det gäller kundservice och normalt anständigt uppförande. Jag säger som flera här har sagt: Skit i detta företag, beställ varor från seriösa företag som Ellos, Bonaparte, Cellbes m fl. Detta är skandal. Jag blir oerhört förvånad om jag får en bekräftelse på att jag skickat tillbaka filmerna.
skrev om Bonprix -
2012-02-16Spontant omdöme
Beställde en vara från Bonprix i september 2010, valde att betala med kort. Summan drogs och veckorna gick utan att varan kom. Kontaktade dem per mail för att få ett kollinr på försändelsen, vilket jag fick. Vid en sökning på posten.se kunde man se att endast en elektronisk förhandorder var lagd, men att varan inte skickats. Kontaktade då bonprix igen och ville avbeställa ordern och pengarna sattes tillbaka på kontot. Trodde då att saken var ur världen där men oj så fel jag hade!
Nu i jan 2012 (alltså 16 månader senare!) får jag hem en faktura om att jag ska betala ordervärdet plus ränta på detta. Ringer dit o får höra att de har "ett systemfel i Tyskland" och blir tillsagd att inte betala fakturan. Ber henne om att få en bekräftelse på att fakturan är makulerad och får då höra att det kan ta några veckor. Inte fan får jag nån bekräftelse, utan jag får istället hem en ny faktura med påminnelseavgift. Ringer upp dit igen, ursinnig över att de försöker lura folk på detta sätt, och för att jag inte vill riskera att det ska gå till inkasso för en vara jag inte ens fått från första början. Får ett svar att fakturan är nollställd men en bekräftelse på detta kan jag inte få, "det kan ta ett tag". Så vi får väl se hur det går nu, oseriösare företag får man ju leta efter! Har bett dem radera mig som kund och hoppas jag aldrig mer behöver vara i kontakt med dem! Varning för detta urusla oseriösa företag!skrev om Bonprix -
2012-01-25Spontant omdöme
Fick det jag hade beställt men skulle returnera en vara, då skulle jag stå för returen 49kr, ringde totalt 3 samtal och ingen visste hur de skulle göra.. en sa tom att jag skulle betala varan en gång till som nybeställning, nä välj ett annat företag.
skrev om Bonprix -
2012-01-23Spontant omdöme
Uruselt och oseriöst företag, ingen koll på någonting. Beställer du något och måste returnera varan kommer du förmodligen få ägna 3 telefonsamtal för att få tillbaka pengarna. De lyckades även ta en returavgift per plagg (returnerade 2) istället för totalt en returavgift men efter ytterligare ett samtal betalade de tillbaka summan över en månad senare.
Handlade där i maj 2011, betalade med kreditkort för att slippa faktura. Får i januari 2012 hem en faktura där det står att jag är skyldig dem pengar plus ränta. Visade sig att " de reserverade pengar på kortet vid köpet men att de sedan hade glömt att dra pengarna". Krävdes 2 telefonsamtal och ett mail för att de skulle ta bort räntekostnaden, vilket jag inte är skyldig att betala när de gjort fel. Mailet är fortfarande obesvarat från Bon Prix sida. Har tyvärr inte kvar kontoutdrag och kreditkortet är avslutat så kan inte se om detta stämmer eller inte. Måste därför sitta och försöka kontakta en bank jag inte längre är kund hos för att försöka få ut uppgifter om betalning har gjorts eller inte. Enligt Bonprix själva var det väldigt många kunder som hade blivit drabbade...
Fakturan jag fick hem var suddig, full med ränder och det ser ut som om någon har stått i en källare med en halvkass kopiator och gjort bluffakturor. Första tanken var att kontakta polisen och anmäla ett bedrägeri.
Handlar du här? Se för guds skull till att ha koll på kontoutdrag och liknande för de kommer inte betala tillbaka returer självmant och de kan komma över ett halvår senare och hävda att de "glömt" dra pengar vid köpet och då vill ha betalt plus ränta.
Känns extra surt då kläderna inte längre finns då det var så dålig kvalitet att de inte höll mer än någon tvätt...
Krävde att de skulle radera mig från deras register och databaser för att slippa få deras reklammail och post, vilket kundtjänsten meddelade att de gjorde under samtalet. 2 veckor senare får jag fortfarande mail var och varannan dag plus kataloger hemskickade. Nej, fy sjutton för oseriösa företag.
Mitt råd, ta Cellbes, ta Ellos eller handla på Second Hand, vad som helst bara du undviker Bon Prix.skrev om Bonprix -
2012-01-02Spontant omdöme
Jag önskar att jag hade kollat upp bon prix innan jag gjort min beställning hos dem. Kläderna var inte av bra kvalité så jag beslöt mig att skicka tillbaka dem omgående. Problemet var bara att fakturan som kom med var tvungen att betalas direkt, jag betalade för att det inte skulle bli problem med inkasso och liknande. Jag läste på deras hemsida och pengarna skulle sättas in på mitt konto inom 30 dagar, men efter över en månad ringde jag kundtjänst, de sa då att de inte hade fått mitt kontonr.
Jag gav de kontonummer, allt bra tänkte jag. Två veckor senare hade jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar, jag ringde då igen för att se vad som hade hänt, kundtjänst sa då att det kan ta upp till 30 dagar, nu har det gått över en månad, jag kommer självklart ringa igen men det känns som om jag aldrig kommer få tillbaka mina pengar, där blev jag av med 1200 kr!:(skrev om Bonprix -
2011-12-22Spontant omdöme
Bonprix har gjort det igen- passa er för detta företag!
Vi har handlat här 4 gånger och haft problem med returer 3! Har precis betalat in ett inkassokrav på kläder som returnerades i Augusti. Har varit i kontakt med bonprix 7 (!!) gånger under den här tiden och alla har sagt olika saker. När jag sist ringde för att få tala med någon ansvarig tyckte medarbetare Sofia Hansson inte att jag hade med saken att göra vad hennes chefer heter. Oproffsigt och fruktansvärt drygt bemötande. Här handlar jag aldrig någonsin igen eftersom man får betala för saker man returnerat. Det verkar inte finnas några chefer heller eftersom jag blivit lovad 3 gånger att någon skall ringa upp mig och inget händer. Jo förutom att man får brev där det står "Vi har försökt nå dig utan resultat" vilket också hör till deras vanliga skitsnack!skrev om Bonprix -
2011-12-16Spontant omdöme
Så j*vla dålig service och värdelöst bemötande. Har pratat med flera där dom man får höra att om man beställt får man hålla koll o skylla sig själv. Nej väldigt besviken och tänker aldrig aldrig handla där mer. Jag slänger mina pengar på bättre företag som har just de som kallas service.
skrev om Bonprix -
2011-12-12Spontant omdöme
Första gången funkade det bra men andra gång var det en annan summa på fakturan, högre så klart, än på orderbekräftelsen. Försöker man maila och få rätt är det hopplöst man får konstiga mail tillbaka på fel man gjorde när man mailade dom??? Ringer man så är det någon otrevlig som svarar, jag tror att de har satt detta i system att trötta ut folk så att man till slut betalar iallafall för att bli av med besväret, synd för kläderna är ju snygga men då håller man sig hellre till de mer etablerade
postorderföretagen.skrev om Bonprix -
2011-11-21Spontant omdöme
Jag beställde 21 varor förra söndagen och fick mitt paket idag, en vecka, ganska OK. Tyckte paketet var väldigt litet med tanke på hur mycket jag beställt och mycket väl så kom det BARA 7 varor. Det stod ENDAST de 7 varorna på beställningssedeln som kom med MEN jag skulle betala den summan som det var för 21 varor. Jag rungde kundtjänsten som inte hade en aning varför det blev så fel men tjejen skulle lägga in de saknade varor som retur och skicka på nytt?!? Huh?? vaddå retur, jag fick inga varor. Sen har jag googlat lite på detta företag och hittade detta :( lite sent. Ska skicka tillbaka rubbet, vill inte ha med detta företag att göra.
skrev om Bonprix -
2011-10-10Spontant omdöme
Beställde ett par shorts för 2 veckor sedan och fortfarande inte hört ett skit. Riktigt dåligt. Nu i efterhand läser jag här hur usla dom är. Nej jag tror icke jag kommer handla där igen!
skrev om Bonprix