Alla kategorier Telekommunikation Stockholms län Stockholm Kungsholmen Boxer Tv-Access AB

Boxer Tv-Access AB

Mörka Kroken, 115 27 Stockholm — Visa karta

Boxer Digital-TV med en vanlig antenn - enkelt, portabelt och prisvärt

Företag inom telekommunikation nära Boxer Tv-Access AB:

Hästholmsvägen 28, NACKA
Genom att vara snabba i vår service, proaktiva i vår relation och unika i vårt e... Läs mer ›
Stig J:
Jag, Vi, är såå nöjda med ER, alltid snabbt svar när man ringer till Er och får då svar på fråga man ställer.Vi kan bara ge Er många ++++++ ...

Läs vad 12 kunder tycker om Boxer Tv-Access AB

• Alfred P
    Alfred P skrev om Boxer Tv-Access AB
    Var en dag för sen med att säga upp mitt avtal som jag pyntat en massa för och så för att jag är en dag sen med att säga upp avtalet så gör de om avtalet till ett tillsvidare avtal med 3månaders bindningstid utan någon som helst förvarning eller information.. Så fult att det finns inte.
  • Emil B
    Emil B skrev om Boxer Tv-Access AB
    Fick för mig att teckna ett abonnemang men upptäckte sedan varför jag avslutade förra gången. Det går bara ut på att blåsa kunderna på extraavgifter och när man väl påpekar vissa felaktigheter så går de direkt i försvarsställning utan minsta ambition att gå kunden tillmötes. Mycket märkligt att man inte har högra ambitioner med detta företag, skärpning styrelse och ledning!
  • Allan H
    Allan H skrev om Boxer Tv-Access AB
    jävla skitföretag vi har flimrande bild och textningen försvinner ,har testat 3 olika antenner har en utomhusantenn nu men samma skit ändå går inte säga upp skiten för abonnemanget är bundet till 2016
  • Mik E
    Mik E skrev om Boxer Tv-Access AB
    Riktigt dåligt företag, extremt svårt att säga upp sitt abonnemang! Går ej att säga upp per epost då de hänvisar till att ringa. Gjorde detta och hamnade i en telefon loop, har hört "Du har plats.. i kön" till leda! Första samtalet 30min innan jag inte hade tid mer. Då man får skriva in sitt personnummer så känns det konstigt. Ringde igen och sat i kö 25min (10 i kö). Sök på "Boxer uppsägning problem", så framträder en tydlig bild! Får se om de skickar en bekräftelse på uppsägningen som de lovat efter 2-3 dagar!! Nästa gång spelar jag in samtalet.
  • Conny R
    Conny R skrev om Boxer Tv-Access AB
    Riktigt skitföretag. Dom lyssnar inte på sina kunder och det verkar vara viktigare att dra in nya kunder än att ta hand om sina befintliga.Ta inte ett abonnemang hos dom.
  • Cristoff M
    Cristoff M skrev om Boxer Tv-Access AB
    Ungefär samma klass som Com Hem. Inte värda att slösa tid på.

Gott om dolda avgifter och säljare som överlovar. I mitt fall lovades 6 månader avgiftsfritt, fastän jag ringde och dubbelkolla drogs ändå diverse kortavgifter m.m.. Hundralappar så inte värt att hålla på med men hur statliga bolag kan hålla på så här är ogripbart.

Kön till uppsägning av abbonemang var ca 45 minuter. Säger väl det mesta om servicenivån.
  • Liselotte C
    Liselotte C skrev om Boxer Tv-Access AB
    Vårt Boxer har aldrig funkat riktigt och sedan i höstas är det i stort sett obrukbart. Vi har haft en tekniker här vid fyra tillfällen. Före jul dömde han ut alltihop och skickade in ett papper till Boxer för att vi skulle få säga upp avtalet i förtid. Han berättade även att andra i området har samma problem.

Men tror ni att det går att få kontakt med det här skitföretaget nu? Eller att de hör av sig? Nä, de svara inte på mejl och telefonkön är helvetisk lång. Och vem har tid att sitta i telefonkö varje dag. Boxer måste tro att folk inte har några jobb.

Nu har vi ett fungerande abonnemang med Canal Digital. Senast idag hjälpte de oss lösa ett problem som uppstått (vårt eget misstag) utan minsta krångel och utan telefonkö.

Men Boxerskiten står vi fortfarande och betalar för eftersom de gör allt för att dra ut på tiden för vår rättmätiga uppsägning.
    Men det är klart, vad ska ett så uselt företag göra för att behålla sina kunder.

--------------------------

Ärendet är nu löst via Boxers fb där jag skrev ett barskt inlägg. En ursäkt och återbetalning för de senaste månaderna är vi nöjda med. Får man bara tag på rätt person går det tydligen att lösa saker.
  • Susann
    Susann skrev om Boxer Tv-Access AB
    Mina föräldrar beställde ett TV-paket från Boxer. De misslyckades med installationen och bad Boxer om hjälp med detta och att de gärna betalar för hjälpen. Ingen hjälp kom från supporten, som dessutom knappt gick att få tag på. Abonnemanget sades upp under ångerrätten men Boxer fördröjde hela processen och började skicka ut fakturor. Boxen som skickades tillbaka nådde aldrig Boxer. Mina föräldrar erbjöd sig betala för boxen men Boxer nöjde sig inte med detta. Boxer ville ha betalt för två månaders abonnemang som aldrig utnyttjats och sagts upp i tid. Lång process där Boxer hotar med kronofogden och att ta upp detta i tingsrätten. Mina föräldrar välkomnar Boxer att ta upp det i tingsrätten. Det hela avslutas med att Boxer lägger ner processen, för att de inser att de inte har något att komma med. Det är sorgligt när företag börjar hota för att driva in pengar de inte har rätt till från första början. Mitt tips är att inte köpa något från Boxer men även ge andra personer i samma situation modet att stå på sig.
  • Mårten
    Mårten skrev om Boxer Tv-Access AB
    Beställt bredband från Boxer (ADSL). Leveranstid uppgavs till 4-6 veckor. Lite lång tid kan tyckas men på Boxer hänvisar man till Telias långa inkopplingstider.

Efter 5 veckor ringer jag upp Boxer för att höra status på mitt ärende och får veta att man sänt mitt ärende vidare från Boxer för inkoppling för endast 1 vecka sedan. Anledningen uppges vara "ångerrätt".

Enligt konsumentverket så börjar ångerrätten gälla från det att köparen mottagit varan. Den ska alltså inte väntas ut på detta sätt! Mycket oproffsigt. Bättre då att medge att man har ineffektiva rutiner än att skylla på andra företag och tolka ångerrätten till nackdel för konsumenten! Här kan ni bli bättre.
  • Peter D
    Peter D skrev om Boxer Tv-Access AB
    Oproffsigt är det rätta ordet på Boxer. Kundhanteringen är urusel! Hade beställt Trippeln hos dem, dvs bredband, telefoni och teve. När det är ca 2 veckor kvar innan tjänsten ska dra igång ringer jag dem för att fråga varför det dragit 99 kronor för mig för fraktavgift på modemet, som de inte ens har skickat?!

Får då som svar att det finns ett felmeddelande på min beställning, att jag inte kan få deras tjänst för att jag redan har bredband och får frågan om det är så. Klart som vilken molnfri dag som helst att jag redan har bredband, hos en annan leverantör. De skulle ju fixa allt, få över mig därifrån till dem. Men givetvis har de sjabblat, något har gått fel och kundtjänst säger att min order inte kommer gå genom. Han kan givetvis ta om den, men då får jag vänta ytterligare tre månader.

Det tänker jag givetvis INTE göra, snarare letar jag nu efter en annan leverantör av teve-utbud. Tipsa mig gärna! (gärna parabolfria lösningar).

Min ilska mot Boxer riktar sig mot att de får ett felmeddelande på min beställning, men struntar fullkomligt i att höra av sig till mig. Om inte jag hade ringt för att kolla läget hade jag kunnat vänta på min beställning för evigt. Det är bara dåligt. Och att de sedan drar pengar från mitt konto för något det inte ens skickat, behöver vi inte ens gå in på...
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Boxer Tv-Access AB
    Fruktansvärt oproffsigt företag. Klarar inte ens av att leverera TV till Stockholm, utan skickar istället idel störningar inte ens värdiga namnet TV-sändning. Supporten är svårnådd och när man väl får tag på de och vill säga upp avtalet slingrar de sig med en massa larv om att skicka ut tekniker m.m. (vilket för övrigt aldrig blir av). Att de sen blåser miljontals kronor på sina reklamfilmer istället för att lägga pengarna på att leverera något som faktiskt fungerar gör en ju inte heller glad. Varning av allra starkaste slag utfärdas.
  • Peter K
    Peter K skrev om Boxer Tv-Access AB
    Detta är det största jävla skitföretag som finns teckna inte avtal med dem, de luras i allt de gör och har dessutom en kundtjänst som slänger luren i örat på dig. Så jävla otrevliga

Mörka Kroken, 115 27 Stockholm