Boxer Tv-Access AB
1.2 i betyg av av
32 omdömen
Boxer Digital-TV med en vanlig antenn - enkelt, portabelt och prisvärt
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag32 omdömen om Boxer Tv-Access AB
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Tecknat nytt bredband hos boxer och att man fortfarande 2023 skickar en pappersfaktura för 45kr extra trots att man varit tidigare kund hos er och haft e-faktura eller autogiro!
Inte heller står det någonstans tydligt var man kan ändra betalsätt eller aktivera e-faktura, SNIKET! -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Helt ofarrbart hur tvetydliga och ohjälpsamma de är i sin support. Ringde många gånger för att be om att ändra från pappersfaktura till digital post, varvid de fortsätter skicka pappersfaktura med extremt höga summor för pappret själv, och blint säger när man ringer upp och klagar att något annat utdelningssätt ej är aktiverat för nuvarande. GÅNG PÅ GÅNG! Nu efter 9 månader byter vi äntligen från Boxer till annat.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Har haft Boxer i många år men efter att nu ha varit i kontakt med deras så kallade "kundtjänst" i samband med problem med att se kanalerna jag betalat för, har jag sagt upp mitt abonnemang. Kundservicen är det sämsta jag någonsin upplevt, alla kategorier. En väntetid på en timma för att komma i kontakt med någon person, som sedan informerar mig om att " jag kopplar vidare", där det efter ytterligare väntetid händer samma sak.............en gång fick jag tala med FYRA olika personer. Deras tekniker påstår att de har " felsökt" och att felet ligger i min utrustning, antenn, kabel eller båda. Det har krånglat från och till i någon månad nu, och jag har upptäckt att jag kan få bild igen om jag startar om boxen, så det verkar ju som att min antenn blir bättre när jag startar om deras box? Efter flera kontakter med "Kundtjänsten" och deras "Tekniker", har jag inte fått det att fungera som avsett, utan kanalerna fryser och försvinner. Nu.......efter att ha kopplat bort deras utrustning helt o ställt den i ett annat rum, har jag fin bild i min TV med de kanaler som är fria, TV1, TV2, TV4 och så vidare. ÄNDÅ vill de ha betalt för uppsägningstiden, en månad till, för en tjänst de inte kan leverera! Min rekommendation: Undvik Boxer så länge det finns NÅGOT alternativ!
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Fantastiskt hur man i 11 års tid sagt i slingan att kunderna är viktiga för dom och därför skulle ni uppskatta om man vill bla bla bla ändå får man sitta i en och en halv timme i kö och innan måste man knappa sig fram miljarder ggr för att lyssna på deras rena lögner. NEJ kunderna är inte viktiga för ni behöver byta ut era chefer som inte klarat uppgiften att förbättra kundkvaliten på 11 år ? Det är ju rent ut sagt pinsamt
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
UNDVIK!!
De lovar saker för att sälja in som de sen inte levererar. Vägrar dessutom ta ansvar för det. Som sagt undvik. Väldigt lång svarstid i supporten dessutom. Jobbigt när man måste ringa dit med jämna mellanrum. -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Helt inkompetent kundservice. Bland det värsta jag någonsin skådat. Kan inte hålla vad man lovar samt att deras tjänster är urusla.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Köpte boxer 2020-07-15. Valde pappersfaktura som de tog 45 SEK extra för. Inget skickas ut. De skickar ärendet till inkasso för detta. Ringer upp Boxer och frågar vad som skett. De säger att ingen faktura är utskickad från dem. Trotts att jag betalar för det!!!
Frågade om kreditering på inkasso samt fakturaavgiften. De kunde inget göra... DEe la även på luren i örat på mig och önskade mig en bra dag.
Helt sjukt, håll er borta från detta usla företag. Boxer är inget att ha, finns bättre alternativ som kostar några tior mer i månaden är detta! -
skrev om Boxer Tv-Access AB
SE UPP FÖR BOXER, LURAR KUNDER!
Skulle säga upp abonnemanget och ringde kundtjänst eftersom det var det enda sättet att säga upp det på. Pratade med en person där som lovade att han sagt upp abg. Efter ca sex månader upptäcker vi att Boxer fortfarande drar pengar från vårt konto, totalt ca 2000 kr. Ringer upp dem och ber dem lösa detta och kreditera. Men det gick inte fick vi veta. De måste ha samtalshistorik, lyssna på inspelning etc. och ngn sådan kunde de inte hitta i sina system. De kräver bevismaterial från vår sida, likt att vi skulle vara brottslingar. Usel kundservice som inte alls vill hjälpa till utan bara svarar kort och otrevligt.
De har alltså personal som ej gör sitt jobb (säger upp abg som utlovat), vi ska lägga massor av tid på detta och sedan snällt finna oss i att betala 2000 kr för en tjänst vi sagt upp och ej använt (den har inte ens fungerat). Hemskt bemötande - använder dem aldrig igen. -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Den här berättelsen börjar med att en kille ringer mig och berättar att jag kan få lika många kanaler och bredband som hos Telia för mycket lägre pris men precis lika bra. Men priset var klart lägre än Telia som jag då hade. Jag band upp mig på 24 månader med boxer med paketet flex 16 och bredband 100. Det här är och kommer förbli den absolut sämsta affär jag någonsin gjort i hela mitt liv. Det inkluderar ett pristapp på 40000 på en bil jag ägde i 6 månader. Den fungerade åtminstone dom månaderna.
Tv paketet funkade den första veckan, ja kanske två veckor till och med. Sedan fungerade inte längre själva boxern. Jag pratade med kundtjänsten. Men samtalet bröts och tjejen skickade då ut en boxer till som jag givetvis fick betala för. Den boxern fungerade inte heller. Jag förklarade för kundtjänst att det var kortet och inte boxern som strulade. Men jag var tvungen att infinna mig hemma och hjälpa dom att felsöka. Trots flera försök har jag nu 21 månader senare fortfarande inte fungerande tv.
Internet har funkat hyggligt...fram tills för några månader sedan. Mitt 100mbit bredband levererade enligt bredbandskollen 1,27 mbit. Lite drygt en hundradel av vad jag betalar för alltså. När Telia ändrade fiberpriserna så bröts 2 års kontraktet på bredbandet. Jag avslutade det omgående. Det ska tilläggas att för att felsöka bredbandet så krävdes det att jag var hemma och köpa en USB - rj45 adapter till min laptop för att dom skulle kunna hitta felet. Man felsöker alltså dom.
Min totala upplevelse av boxer är fruktansvärd. Dom ligger ljusår efter sina konkurrenter gällande tekniken. Priserna är bra. Men frågan är om det verkligen är bra pris om det ändå inte fungerar. Jag betalar hellre tusen kronor i månaden för det jag vill ha och att det fungerar och att leverantören kan försöka på avstånd än 5-700 för något som inte fungerar och man inte kan få hjälp med. Välj absolut inte boxer. -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Vi är jättenöjda med Boxer! Fungerar alltid, inget krångel. Bra kundservice, ibland lite lång telefonkö dock.. Men överlag bra!
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Jag tecknade en deal, 349 kronor/månad för tv och bredband i 12 månader. Första fakturan (måste vara pappersfaktura som kostar 39 kr extra) måste ha ”kommit bort”, får ingen påminnelse i mailen eller via brev. Detta var två månader sen och jag fick reda på detta när jag ringde upp och undrade varför min faktura var mycket dyrare än 349 kr, pga påminnelseavgiften tydligen. Varför inte skicka ut flera påminnelser innan man skickar ut flera fakturor??
Sen måste man betala 500 extra för en hyresavgift för tv-boxen vilket jag visste men en fraktavgift på 150 kr tillkommer så jag har betalat långt ifrån 349 kronor per månad nu i tre månader. Bara 9 månader kvar tills jag kan avsluta skiten. Internet är så långsamt att jag knappt kan kolla på tv minst några gånger per dag. -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Ett företag med usel kundservice och som kund är det bara krångel. Har tv via fiber från Boxer. Om ni tänker välja Boxer välj något annat😡
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Tyvärr finns inte omdömen NOLL annars så hade det blivit det! UNDVIK detta företag som pesten!!! Har försökt säga upp ett obundet avtal rörande tv, men inte minsta respons, har påmint om uppsägningen men ingen reaktion. Sen hävdar man tre månaders uppsägning trots att det från o med 1 maj 2014 skal vara en månad enligt Telekområdgivarna på obundna abb. Håll er borta om ni inte vill bli blåsta...
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Utifrån egna erfarenheter vill jag STARKT AVRÅDA från att skaffa abonnemang hos Boxer. Det krånglar hela tiden och kundtjänst och support är otrevliga och nonchalanta och helt ointresserade av att hjälpa till. Med abonnemang hos Boxer får du räkna med oändligt många timmar i telefon och med felsökning. Dessutom enligt dem har du ingen rätt att säga upp ett abonnemang som inte fungerar. De har rätt att felsöka o felsöka i all oändlighet. ALDRIG MER BOXER
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Är urförbannad det hackar o nu finns inte vissa kanaler kvar. Vi fick samtal från boxer som ville veta vad problem var o att dom skulle hjälpa till helt oförstående. Men det är samma som postnord ska byta nu aldrig mer boxer
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Absolut sämst service och kundtjänst. Ingenting fungerar. Skaffa aldrig boxer
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Varit kund i två år och har under den tiden tillbringat timmar i telefon i väntan på kundtjänst. Långa svarstider, tv kanaler som försvinner, bristande uppkoppling, när jag mailade fick jag autosvar att de har mycket och kommer svara om drygt 14 dar - tog 3 veckor.
Sämsta leverantör någonsin som jag haft! Undvik dem om möjligt. I september är jag äntligen fri från min bindningstid! -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Deras tv tjänst fungerade inte särskilt bra tyvärr, dålig antennanslutning? Efter lite slit fick jag faktiskt hjälp tillslut och mitt abonnemang blev avslutat trots att bindningstiden inte gått ut. Många turer, men de har iaf minst en bra kille som heter Stefan som hjälpte mig riktigt bra. Tack! Hoppas resten av företaget tar efter honom :)
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Vi ångrar djupt att vi valde Boxer efter fiber installationen. Deras reklam var bra så jag tror att vi drogs med i det. Men det har varit allt annat än bra och problemen bara fortsätter. Vi har TV, bredband, telefoni, och allt har krånglat. TV:n och bredbandet har vi fortfarande problem med snart ett helt år efter tecknandet av avtalet. Tv:n bara stannar rätt vad det är och ger konstiga meddelanden som att vi inte har tjänsten i vårat abonnemang. Dom envisas med att man alltid ska sitta framför Tv:n då man ringer annars får man ingen support. Som när vi tecknade abonnemanget och det tog tre veckor för Boxer att överhuvudtaget få igång våran Tv. Efter ett 20-tal samtal så var jag i Amsterdam och jobbade en vecka. Kvällen innan jag åkte så fungerade inte Tv:n och meddelandet var om abonnemanget så jag ringde från kontoret i Amsterdam och då ville dom inte hjälpa mig för jag satt inte framför Tv:n. Dom är så förbannat korkade så man tror inte att det är sant. Dom är totalt ointresserade och totalt oförmögna att lösa problemen. Och då man ringer och säger att Tv:n har slutat att fungera igen så får man hänga kvar i luren så det känns som om dom kör med uttröttningsmetoden att man snart ska ge upp och lägga på. Bredbandet krånglar också till och från då bandbredden sviktar så att internet kontakten bryts och VPN går ner och man åker ur videokonferensen som man sitter i med jobbet, inte så kul kan jag säga. Sedan avslutar dom alltid med att fråga om det är något mer, som om det inte är nog jäkligt att haft detta strul till och från under snart ett år. Dom är så urdåliga att jag förstår inte hur dom kan existera. Vi har redan bestämt att byta då avtalet upphör, för en sak är vi säkra på att det kan inte bli sämre.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Tog tre veckor innan vi fick tjänsten vi beställt och fick betala under tiden (499 kr/mån). Blev till slut erbjudna 30-nånting kronor som kompensation. Boxen funkar hysteriskt dåligt och bootar om i ett par minuter varje gång man sätter på den. Nu senast fick vi en förseningsavgift på 375 kr när en räkning blivit liggande över julsemestern.. De måste verkligen hata sina kunder!
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Var en dag för sen med att säga upp mitt avtal som jag pyntat en massa för och så för att jag är en dag sen med att säga upp avtalet så gör de om avtalet till ett tillsvidare avtal med 3månaders bindningstid utan någon som helst förvarning eller information.. Så fult att det finns inte.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Fick för mig att teckna ett abonnemang men upptäckte sedan varför jag avslutade förra gången. Det går bara ut på att blåsa kunderna på extraavgifter och när man väl påpekar vissa felaktigheter så går de direkt i försvarsställning utan minsta ambition att gå kunden tillmötes. Mycket märkligt att man inte har högra ambitioner med detta företag, skärpning styrelse och ledning!
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
jävla skitföretag vi har flimrande bild och textningen försvinner ,har testat 3 olika antenner har en utomhusantenn nu men samma skit ändå går inte säga upp skiten för abonnemanget är bundet till 2016
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Riktigt dåligt företag, extremt svårt att säga upp sitt abonnemang! Går ej att säga upp per epost då de hänvisar till att ringa. Gjorde detta och hamnade i en telefon loop, har hört "Du har plats.. i kön" till leda! Första samtalet 30min innan jag inte hade tid mer. Då man får skriva in sitt personnummer så känns det konstigt. Ringde igen och sat i kö 25min (10 i kö). Sök på "Boxer uppsägning problem", så framträder en tydlig bild! Får se om de skickar en bekräftelse på uppsägningen som de lovat efter 2-3 dagar!! Nästa gång spelar jag in samtalet.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Riktigt skitföretag. Dom lyssnar inte på sina kunder och det verkar vara viktigare att dra in nya kunder än att ta hand om sina befintliga.Ta inte ett abonnemang hos dom.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Ungefär samma klass som Com Hem. Inte värda att slösa tid på.
Gott om dolda avgifter och säljare som överlovar. I mitt fall lovades 6 månader avgiftsfritt, fastän jag ringde och dubbelkolla drogs ändå diverse kortavgifter m.m.. Hundralappar så inte värt att hålla på med men hur statliga bolag kan hålla på så här är ogripbart.
Kön till uppsägning av abbonemang var ca 45 minuter. Säger väl det mesta om servicenivån. -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Vårt Boxer har aldrig funkat riktigt och sedan i höstas är det i stort sett obrukbart. Vi har haft en tekniker här vid fyra tillfällen. Före jul dömde han ut alltihop och skickade in ett papper till Boxer för att vi skulle få säga upp avtalet i förtid. Han berättade även att andra i området har samma problem.
Men tror ni att det går att få kontakt med det här skitföretaget nu? Eller att de hör av sig? Nä, de svara inte på mejl och telefonkön är helvetisk lång. Och vem har tid att sitta i telefonkö varje dag. Boxer måste tro att folk inte har några jobb.
Nu har vi ett fungerande abonnemang med Canal Digital. Senast idag hjälpte de oss lösa ett problem som uppstått (vårt eget misstag) utan minsta krångel och utan telefonkö.
Men Boxerskiten står vi fortfarande och betalar för eftersom de gör allt för att dra ut på tiden för vår rättmätiga uppsägning.
Men det är klart, vad ska ett så uselt företag göra för att behålla sina kunder.
--------------------------
Ärendet är nu löst via Boxers fb där jag skrev ett barskt inlägg. En ursäkt och återbetalning för de senaste månaderna är vi nöjda med. Får man bara tag på rätt person går det tydligen att lösa saker. -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Mina föräldrar beställde ett TV-paket från Boxer. De misslyckades med installationen och bad Boxer om hjälp med detta och att de gärna betalar för hjälpen. Ingen hjälp kom från supporten, som dessutom knappt gick att få tag på. Abonnemanget sades upp under ångerrätten men Boxer fördröjde hela processen och började skicka ut fakturor. Boxen som skickades tillbaka nådde aldrig Boxer. Mina föräldrar erbjöd sig betala för boxen men Boxer nöjde sig inte med detta. Boxer ville ha betalt för två månaders abonnemang som aldrig utnyttjats och sagts upp i tid. Lång process där Boxer hotar med kronofogden och att ta upp detta i tingsrätten. Mina föräldrar välkomnar Boxer att ta upp det i tingsrätten. Det hela avslutas med att Boxer lägger ner processen, för att de inser att de inte har något att komma med. Det är sorgligt när företag börjar hota för att driva in pengar de inte har rätt till från första början. Mitt tips är att inte köpa något från Boxer men även ge andra personer i samma situation modet att stå på sig.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Beställt bredband från Boxer (ADSL). Leveranstid uppgavs till 4-6 veckor. Lite lång tid kan tyckas men på Boxer hänvisar man till Telias långa inkopplingstider.
Efter 5 veckor ringer jag upp Boxer för att höra status på mitt ärende och får veta att man sänt mitt ärende vidare från Boxer för inkoppling för endast 1 vecka sedan. Anledningen uppges vara "ångerrätt".
Enligt konsumentverket så börjar ångerrätten gälla från det att köparen mottagit varan. Den ska alltså inte väntas ut på detta sätt! Mycket oproffsigt. Bättre då att medge att man har ineffektiva rutiner än att skylla på andra företag och tolka ångerrätten till nackdel för konsumenten! Här kan ni bli bättre. -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Oproffsigt är det rätta ordet på Boxer. Kundhanteringen är urusel! Hade beställt Trippeln hos dem, dvs bredband, telefoni och teve. När det är ca 2 veckor kvar innan tjänsten ska dra igång ringer jag dem för att fråga varför det dragit 99 kronor för mig för fraktavgift på modemet, som de inte ens har skickat?!
Får då som svar att det finns ett felmeddelande på min beställning, att jag inte kan få deras tjänst för att jag redan har bredband och får frågan om det är så. Klart som vilken molnfri dag som helst att jag redan har bredband, hos en annan leverantör. De skulle ju fixa allt, få över mig därifrån till dem. Men givetvis har de sjabblat, något har gått fel och kundtjänst säger att min order inte kommer gå genom. Han kan givetvis ta om den, men då får jag vänta ytterligare tre månader.
Det tänker jag givetvis INTE göra, snarare letar jag nu efter en annan leverantör av teve-utbud. Tipsa mig gärna! (gärna parabolfria lösningar).
Min ilska mot Boxer riktar sig mot att de får ett felmeddelande på min beställning, men struntar fullkomligt i att höra av sig till mig. Om inte jag hade ringt för att kolla läget hade jag kunnat vänta på min beställning för evigt. Det är bara dåligt. Och att de sedan drar pengar från mitt konto för något det inte ens skickat, behöver vi inte ens gå in på... -
skrev om Boxer Tv-Access AB
Fruktansvärt oproffsigt företag. Klarar inte ens av att leverera TV till Stockholm, utan skickar istället idel störningar inte ens värdiga namnet TV-sändning. Supporten är svårnådd och när man väl får tag på de och vill säga upp avtalet slingrar de sig med en massa larv om att skicka ut tekniker m.m. (vilket för övrigt aldrig blir av). Att de sen blåser miljontals kronor på sina reklamfilmer istället för att lägga pengarna på att leverera något som faktiskt fungerar gör en ju inte heller glad. Varning av allra starkaste slag utfärdas.
-
skrev om Boxer Tv-Access AB
Detta är det största jävla skitföretag som finns teckna inte avtal med dem, de luras i allt de gör och har dessutom en kundtjänst som slänger luren i örat på dig. Så jävla otrevliga