Brabyggare

Brabyggare

BraByggare är en marknadsplats på nätet som kopplar samman köpare och säljare av byggrelaterade tjänster.

Läs vad 59 kunder tycker om Brabyggare 2

• 2021-06-10
    Jag gillar upplägget med att lägga offerter, det är tryggt för kunden att veta vad priset går på, och jag kan utföra arbetet i den arbetstid det tar. Som snål Väschötte tycker man kanske det kostar i mesta laget, men å andra sidan så har jag inga andra reklamkostnader/ kanaler. Du får definitivt mer valuta här än vad man sett hos en del konkurrenter. Utbudet av förfrågningar från kunder är gott, och man kan välja att svara på de som intresserar en. Vad jag gillar är att det är seriöst, Jocke svarar alltid och återkopplar/ följer upp/ hjälper dig bygga upp sidan.
  • 2021-06-10
    Det bästa företaget.
    Joakim Lilja den bästa kontaktperson.
    Jätte hjälpsam.
  • 2021-05-25
    Thomas på bra byggare har varit till stor hjälp! väldigt proffsig och hjälpsam!
  • 2021-05-18
    Mycket bra tjänst som ger oss som byggfirma valmöjlighet att välja de uppdrag vi
    är intresserade av och mycket bra bemötande och service. Rekommenderas starkt! Vi har provat andra tjänster och denna håller avsevärt mycket högre kvalitet än andra motsvarande på marknaden.
  • 2021-05-06
    Bra och seriös tjänst, bra leeds för oss som byggare. Vi upplever att Brabyggare är bästa tjänsten av denna typ och vi har avslutat med konkurrerande tjänster.
    Vi är helnöjda och kommer fortsätta att medverka

mvh Tomas Wagenius
  • 2021-05-05
    Jag började med mitt företag 2016, och på något sätt kom jag i kontakt med Bra Byggare, vilket har hjälpt mig otroligt mycket med uppdrag, mitt förväntan då, var att få komma igång, men jag kan säga så här att min kundkrets har blivit så otroligt stor pga Bra byggare, då jag har alltid kunnat kontakta min kontakt person Joakim Lilja och sagt vad jag behöver och hur jag skulle vilja ha det och så har vi kommit överens, jag för fortfarande uppdrag och mycket hjälp ifrån Bra byggare.
    Rekommenderas stark
  • 2021-05-05
    Jag använder mig av Bra Byggare för att de är den bästa, mest seriösa plattform ute på nätet för hantverkare

Man får seriösa kunder och tjänsten kostar inte 90 000 för 1 år som ServiceFinder blåste mig på
    Helt enkelt den bästa tjänsten enligt mig

Mvh Robin från Robin K Bygg
  • 2021-05-05
    Funkar bra lite lite jobb i Jämtland men annars.
    All kontakt jag haft funkat perfekt.
  • 2021-05-05
    Bra service!!! Varmt rekommendera!!!
  • 2021-04-29
    Brabyggare erbjuder toppenbra tjänster till rimliga priser. Tjänsterna har hjälpt vårt relativt nystartade företag AKSE Design & Bygg att komma igång och få många jobb att välja mellan. Vi har dessutom fått ett så trevligt bemötande och alltid snabb hjälp från vår kontaktperson Anna på Brabyggare. Vi är supernöjda!
  • 2021-04-14
    Företaget DAVID´s Bygg och Heminredning är kund i ca 5 år och det bemötande vi har fått är så OTROLIGT .
    Brabyggare - en superbra tjänst
    Prisvärt abonnemang jämfört med konkurrenter (Servicefinder , Offerta)
    Servicen från Joakim Lilja på kontoret är toppen och uppskatas jättemycket.
    VARMT REKOMENDERAS !
  • 2021-04-05
    Fungerar utmärkt, helt nöjd med tjänsten!
  • 2021-04-01
    Som egenföretagare är det ibland inte så lätta att hela tiden ha fullt i kalender! Då passar det bara att ha en plattform som förmedlar jobb. visst man få slåss lite ibland med andra hantverkare för att få jobbet, men hellre det än att ha tomt i kalendern.

Jätte nöjd med mitt samarbete med BraByggare
  • 2020-11-18
    Jätte bra tjänst för företagare.
    Om man jämför med konkurrenterna som servicefinder och offerta så upplever jag att brabyggare så mycket bättre som tjänst.
    Vi har fått in massor av arbete via brabyggare, mer än förväntat. Fördel med brabyggare är att ett antal ftg kan söka på en förfrågan i jämförelse med konkurrenterna där det inte finns tak på hur många ftg kan höra av sig till en och samma kund.
    Jätte trevliga och hjälpsamma när man ringer dom. Dom är måna om en bra relation med oss ftg:are, imponerande service.
    Kan inte betona hur nöjda vi är med brabyggare.se. vi är inom mark och schakt branschen (grävmaskiner), sommaren är vår högsäsong och vintern lågsäsong, med brabyggare har vi lyckas hålla samma tempo på inkommande arbete under vinterhalvåret.
    Kommer förnya avtalet när detta går ut, rekommenderar innerligt.
    En notis, detta är ingen mirakelsajt.. du som ftg:are måste fortfarande anstränga dig, det räcker inte med ett knapptryck och du har fått jobb. Det jag försöker säger är att brabyggare erbjuder seriösa kunder, och att det finns kunder att välja och vraka mellan, och vi har lyckats få nästan alla arbeten vi besvarat.
  • 2020-07-11
    Tjänsten erbjuder en bekväm plattform att ta in offerter på. Men erbjuder egentligen inte mycket mer än så.
    Det är väldigt blandade resultat vad gäller kvalitén på de företag som lämnade offert, och som blev valda för ett projekt.
    En del tar både ditt projekt, och säkerhetsföreskrifter, på stort allvar. Medan andra inte över huvud taget är visar att de är seriösa.
    Ungefär vad man kan förvänta sig om man bara sökt runt på internet och kontaktat slumpmässigt utvalda byggföretag.
    För att BraByggare skulle få ett högre betyg skulle de behöva granska och följa upp företagen som förmedlas betydligt mycket mer än som sker i skrivande stund.
  • 2020-06-24
    Jag har varit kund i ca 10 år och den service och det bemötande jag har fått är så omhändertagande ...super proffsiga och här pratar vi om att bygga långvariga relationer .Bra byggare har utvecklats hela tiden likväl som att jag känner att mitt företag har gjort med samarbetet.
  • 2020-06-23
    Har inte tillräckligt med erfarenhet och kunskap om organisationen för att kunna ge högre betyg. Tack vare mycket trevligt bemötande och professionellt agerande av Anna Gyldner så kan jag varmt rekommendera Bra Byggare.

Med vänlig hälsning, Sakari Lehtola, Villa Husrenovering AB
  • 2020-06-17
    För det mesta väldigt bra kundunderlag jämfört med andra liknande sajter.
    Bra och snabb service från personalen.
    Rekommenderas.
  • 2020-06-12
    Bra Byggare är skitbra och vi plockar hem en hel del jobb från den sidan. Servicen från Anna på kontoret är toppen och främst uppskattar jag att återkopplingen alltid är snabb och trevlig.

Micke från Danderyd Hantverksgrupp AB
  • 2020-06-10
    Brabyggare är en otroligt bra tjänste förmedling, som passar mig utmärkt i med att jag har hållt på med det jag gör länge, jag har extremt bra samarbete med de! medJoakim i spetsen, är en toppen kille med sinne för service och ödmjukhet, jag har fått mycket att göra sen jag gick med i Brabyggare, känns bra! OCH BÄTTRE LÄR DET BLI.
    Rissne mur och puts/ Naser
  • 2020-06-10
    Jag tycker denna sajt är mycket bra , bra Kontakt med säljare Joakim Thunell som är väldigt service inriktad . Kan varmt rekommendera denna sajt
  • 2020-06-09
    Hej. Vill bara säga att brabyggare är en super bra tjänst. Har hjälpa mig att hitta flera jobb och sett till att jag får vara med och räkna på ännu mera. Bra respons från Thomas hela tiden när jag har frågor eller när jag vill uppdatera min sida. Marcus på Mk betong och anläggning
  • 2020-06-08
    Varning för detta företag!!

Vilseledande information till det att man skriver avtal med dem på minst 12 månader sedan, kommer några mindre förfrågningar på jobb som man ej ens kan verifiera om det är riktiga kunder eller bluff konto, sedan blir det noll förfrågningar....
  • 2019-10-08
    I didn´t know before brabyggare.se because I am not from Sweden. As a start up company and without knowing from where to start I contact Brabyggare to see how they can help me. They put me in contact with Joakim Lilja who helped me so much and he still helps me as a friend. Without knowing him he tries to do his best for me and my company. I am sure that everyone there works like him.
    The most profesionall person I have ever met as far as I am in this kind of business.
    100% Recommend Brabyggare.se and Joakim!
  • 2019-09-30
    Jag kom i kontakt med brabyggare genom rekommendation av min då varande chef. Jag har varit medlem hos brabyggare sedan 2014. Brabyggare sammankopplar byggkonsulter, byggföretag och allmänheten på ett bra och professionellt sätt. Jag hittar mina kunder och mina kunder hittar mig via brabyggare.
  • 2019-06-11
    Tjänsten ger kontakt med bra företag som gör ett bra jobb. Tyvärr är det för många byggare som "per automatik" svarar på förfrågan utan att sedan vara intresserade (=svarar inte på mail). Därmed blockerar de för andra företag som skulle kunna vara intresserade. Man skulle vilja ha möjlighet att anmäla dessa företg.
  • 2019-03-20
    Jag år väldigt nöjd med BraByggare. Anna G. som har hjälpt mig från början är mån om sina kunder och gör allt hon kan för att underlätta vår vardag. Prisvärt abonnemang jämfört med konkurenterna och jobben vi får via BraByggare är oftast större ombyggnationer vilket uppskattas!
  • 2019-03-07
    Bra företag, bättre än konkurrenterna med prissättning och jobb förfrågningar som de får in, vi har fått bra hjälp ifrån vår säljare Joakim Lilja.
  • 2018-12-18
    Hej alla företagare och kunder. jag heter Elson preja. Nya ägare på en liten företag som jag har öppnat föra två års
    jag har mycket olika problemen för mitt språk som jag kan inte pratat bra. men Joakim Thunell har hjälpa mig med de olika problemet och jag kan sega som han har hjälpa mig för livet bättre i Sverige jag inte har partner där som jag kan full arbetar så därför jag väntar bara från Brabyggare.se för ska dra nya jobb och brabyggare har hjälpa mig jätte så mycket därför jag vill sega en stor tack till Joakim för stor hjälp och en stor tack till Brabyggare för hjälpen
    jag garanterar 100% den företagen till alla människa som behovs hjälp med hantverkare eller företag som behovs extra jobb Brabyggare är en bästa företag för hjälp. Tack Joakim
    jag är mycket nöjd med Brabyggare.se
    och stor förlåt för fel skriftligt.

Mvh Elson preja
    och Prejabyggalservice HB
  • 2018-11-22
    Vårt företag har använt Brabyggare i flera år. Vi använder även andra liknande tjänster från konkurrenterna. Under åren som gått så kan jag säga en sak med säkerhet: Jag blir gladast när det dyker upp en förfrågan från Brabyggare eftersom det brukar leda till de bästa jobben. Jag vet inte hur de lyckas kvalitetssäkra så bra men å andra sidan behöver jag inte veta det heller. Det räcker med att de fortsätter leverera högkvalitativa leads!
  • 2018-11-19
    Jag har använt BraByggare i många år och det har alltid fungerat som ett utmärkt komplement till den orderingången
    vi normalt har. Jag skulle vilja tacka speciellt Joakim och även Mattias för ett utmärkt arbete, hög servicenivå
    bra utbud av presumtiva arbeten
  • 2018-11-07
    Varning för detta företag.

Har ett företag som nyligen beställde ett 12 månaders abbonemang av detta företag. Efter att ha fått ett vad vi tyckte var ett jättebra erbjudande från en av deras säljare vid namn Joakim valde vi att använda deras tjänst.
    Innan vi tecknade avtal med detta företag stoltserade de med att de får in jättemånga uppdrag varje dag. Det kunde vi även bekräfta genom att vi först hade ett provabbonemang för att kunna utforska tjänsten. De hade många förfrågningar per dag (ett 40 tal). Efter att vi blivit betalande medlem så försvann ca 90% av de utannonserade uppdragen. Kvar fanns bara ett mindre antal mindre attraktiva "jobb".

Vi överväger nu att Polisanmäla detta företag för bedrägeri.

Detta företag ägnar sig åt rent lurendrejeri.
    Hej Per, BraByggare använder ett fördelningssystem för att se till att alla våra hantverksmedlemmar och beställare ska kunna nyttja tjänsten på mest effektiva sätt. Vårt fördelningssystem hade vi redan då du var medlem hos oss tidigare, vilket får oss att tro att du visste hur tjänsten fungerade när du valde att bli medlem igen. Din kontaktperson har försökt hjälpa dig för att ställa in din profil och hämta in kundrekommendationer för ni ska få största nytta av tjänsten. Vi tycker förstås att det är beklagligt att du inte tar emot den hjälp vi har erbjudit dig för att du ska kunna vara lika framgångsrik med tjänsten som andra kunder (som du kan läsa om här på reco också) redan är. Igår valde vi att avsluta ditt abonnemang på din begäran och krediterade fakturan. Med vänlig hälsning, Brabyggare Brabyggare
    Ni måste självklart informera era kunder innan de tecknar abbonemang hos er om att alla leverantörer inte får se de förfrågningar som läggs ut. Alla skall få konkurrera på samma villkor. Att det skall finnas en särskild "VIP-grupp" på ett 50-tal företag som får se alla uppdrag före alla andra är verkligen inte okej. Jag vill poängtera att BraByggare inte har erbjudit någon som helst hjälp efter vår kritik. BraByggare (dåligabyggare?) valde att ge med sig och låta oss avsluta vårt abbonnemang först efter att vi informerat dem om deras "kriminella?" beteende och att vi övervägde en polisanmälan. Först då förstod de allvaret i situationen. Vi var kunder på BraByggare tidigare. Men då fungerade tjänsten bättre. Nu är den helt värdelös! Deras kvalitetskontroll av "byggare" är även denna helt värdelös. Det enda de ber om för att bli rekommenderad byggare är kopia på försäkring. Några ytterligare kvalitetskontroller verkar vara obefintliga. Förstår alla privatpersoner som känner sig lurade Per G
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-06
    Tack vara Bra Byggare och Jocke (Joakim Lilja) så har vi en fantastik fart i vår verksamhet
    Vi startade februari 2015 med Bra Byggare och har gått från i princip 0 i omsättning till över 20 miljoner i omsättning på 3 år. En seriös sajt som också har seriösa förfrågningar från privatpersoner.
  • 2018-10-28
    Vi är ett byggföretag i östra Skåne som använder oss av bra byggare. Vi är väldigt nöjda av deras tjänst. 90% av våra jobb kommer från bra byggare. 2017 hade vi ett ordervärde på ca 4 miljoner från Bra byggare. I år ligger vi på ca 5 miljoner. Vi har fått 2 st långtids kontrakt som gör att 2019 kommer att ligga stabilt. Så vi är super nöjda. Det funkar kanon med vår kontaktperson Carolina.
  • 2018-10-22
    Vi på Smartcon Byggservice AB är mycket nöjda med Bra Byggare och med Joakim som kontaktperson.
    Kan varmt välkomna brabyggare, både för privatpersoner och för företag
  • 2018-10-21
    Vi har haft ett samarbete med bra byggare i 2 år och det har genererat en del jobb. Vår kontaktperson Joakim Lilja
    är lätt att nå och återkommer alltid snabbt
  • 2018-10-20
    Varit kund hos Bra byggare sedan jag startade min firma. De har hjälpt mig att få snurr på mina jobb förfrågningar, och därmed hjälpt mig att kunna driva vidare. Min kontakt Joakim Lilja är väldigt till mötes gångde och kan inte mer än rekommendera dem varmt!
  • 2018-10-18
    Vi på ARA Bygg AB är mycket nöjda med Bra Byggare och med Joakim Thunell som kontaktperson. Samarbetet går bra och smidigt sedan vi använt Bra byggare för drygt två år sedan.
  • 2018-10-18
    Vi på Gröna Bussen AB är väldigt nöjda med portalen och Joakim som kontaktperson. Han är hjälpsam och smidigt att prata med honom!

Gröna Bussen AB har varit medlem i flera år och tycker att tjänsten fungerar bra. Vi rekommenderar varmt Brabyggare!
  • 2018-10-17
    Vi från Norrlands Byggspecialist AB är väldigt nöjda med både service och support.

En del som inte är nöjda med bra byggare, då känns att ni har inte gjort sitt bästa ,
    att lyckas...och vissa är på fel bransch.

5 poäng!
  • Mattias A
    skrev om Brabyggare
    2018-10-16
    Verifierad kundrelation
    Mycket trevlig och professionell kontaktperson Joakim Lilja.
    Bra byggare har jag använt sen de startade upp och allt fungerar jättebra.
    Kan inte annat en att ge 5 stjärnor
    Mattias
    Byggalliansen AB
  • 2018-10-16
    Joakim Thunell är väldigt serviceinriktad, trevlig och ödmjuk.
  • skrev om Brabyggare
    2018-10-11
    Verifierad kundrelation
    Vi på CA Energi & Miljöteknik AB är väldigt nöjda med portalen och Joakim som kontaktperson. Fått många glada kunder, spännande projekt. Joakim är väldigt hjälpsam vid övriga frågor, idéer. Lätt att prata med honom. Ser fram att fortsätta med det gänget!
  • skrev om Brabyggare
    2018-10-10
    Verifierad kundrelation
    Vi på MFD är väldigt nöjda med BraByggare.se. Jag har haft kontakt med Joakim i flera år nu, och upplever honom som en väldigt hjälpsam och trevlig försäljare. MFD har varit medlem i flera år och tycker att tjänsten fungerar bra.

Firmatecknare: Denis Broqi - www.MFD.nu
  • 2018-10-10
    Vi käner oss nöjda med brabyggare.
    Förutom tjänsten är vi också speciellt nöjda med den personliga service vi ofta få kontakt med Joakim.
    Vi tycket att brabyggare är ett kompetent och seriöst företag som passar oss och vi varmt rekommenderar till alla bygg företag.

Mvh Patrik

Enskede bad och bygg AB
    www.enskede-bygg.se
  • 2018-02-13
    Hittade ingen hantverkare som verkade seriös och några låg riktigt långt bort. Dessutom kan man som privatperson förvänta sig att bli uppringd många många gånger av Villaägarnas inkompetenta säljare som försöker sälja på medlemskap eller annat..
  • 2018-01-24
    Uselt företag.
    BraByggare rekommenderar och utger sig ha kvalitetssäkrade byggare i sin databas. Jag och 2 andra, har råkat ut för dåligt utförda jobb (via BraByggare) som samtidigt inte ens har haft certifikat/kvalitetsdokument på jobbet som ska utföras, så döm själva hur de granskar de anslutna företagen. Jag har flaggat detta för BraByggare, samt skickat in bevis material på dessa företag, men de har inte visat intresse att agera. Konstigt då det ägs av VIllaägarna och Beijer. Därmed, du kan lika gärna Googla fram en hantverkare, som att använda BraByggare och få en falsk trygghet.

Undvik detta företag, använd offerta eller din egna undersökning istället...
  • 2017-05-12
    Vi har använt oss av brabyggare i många år och sammarbete har fungerat helt utmärkt. Bra service och väl investerade pengar. Kan varmt välkomna brabyggare, både för privatpersoner och för företag. Dom gångerna jag själv sökt tjänster så har jag vänt mig till brabyggare.

Nymans Tak AB
  • 2017-04-11
    Genom att skapa ett konto på Brabyggare.se kommer dina personuppgifter att spridas till mängder av byggföretag i reklamsyfte. Vill du slippa massvis med reklam i brevlådan skulle jag avråda alla från att använda Brabyggare.se.
  • 2017-04-07
    Vi blev blåsta utav ett företag som brabyggare.se rekommenderar. Företaget heter Varmt & Skönt. Kommer aldrig att lita på brabyggare igen. Ironiskt nog ser det ut till att företagare inte heller gillar brabyggare.se

Gillar grundläggande idéen, men undvik!!!