Alla kategorier Webbsida Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan BraByggare Sverige AB

BraByggare Sverige AB

Saltmätargatan 8A, 113 59 Stockholm — Visa karta

BraByggare är en marknadsplats på nätet som kopplar samman köpare och säljare av byggrelaterade tjänster.

Läs vad 34 kunder tycker om BraByggare Sverige AB

• Arben O skrev om BraByggare Sverige AB
    Vårt företag har använt Brabyggare i flera år. Vi använder även andra liknande tjänster från konkurrenterna. Under åren som gått så kan jag säga en sak med säkerhet: Jag blir gladast när det dyker upp en förfrågan från Brabyggare eftersom det brukar leda till de bästa jobben. Jag vet inte hur de lyckas kvalitetssäkra så bra men å andra sidan behöver jag inte veta det heller. Det räcker med att de fortsätter leverera högkvalitativa leads! Läs mer
  • Jan G skrev om BraByggare Sverige AB
    Jag har använt BraByggare i många år och det har alltid fungerat som ett utmärkt komplement till den orderingången
    vi normalt har. Jag skulle vilja tacka speciellt Joakim och även Mattias för ett utmärkt arbete, hög servicenivå
    bra utbud av presumtiva arbeten Läs mer
  • Per G
    Per G skrev om BraByggare Sverige AB
    Varning för detta företag.

Har ett företag som nyligen beställde ett 12 månaders abbonemang av detta företag. Efter att ha fått ett vad vi tyckte var ett jättebra erbjudande från en av deras säljare vid namn Joakim valde vi att använda deras tjänst.
    Innan vi tecknade avtal med detta företag stoltserade de med att de får in jättemånga uppdrag varje dag. Det kunde vi även bekräfta genom att vi först hade ett provabbonemang för att kunna utforska tjänsten. De hade många förfrågningar per dag (ett 40 tal). Efter att vi blivit betalande medlem så försvann ca 90% av de utannonserade uppdragen. Kvar fanns bara ett mindre antal mindre attraktiva "jobb".

Vi överväger nu att Polisanmäla detta företag för bedrägeri.

Detta företag ägnar sig åt rent lurendrejeri. Läs mer
    2018-11-09 BraByggare Sverige AB svarar Per G
    Hej Per,

BraByggare använder ett fördelningssystem för att se till att alla våra hantverksmedlemmar och beställare ska kunna nyttja tjänsten på mest effektiva sätt.

Vårt fördelningssystem hade vi redan då du var medlem hos oss tidigare, vilket får oss att tro att du visste hur tjänsten fungerade när du valde att bli medlem igen. Din kontaktperson har försökt hjälpa dig för att ställa in din profil och hämta in kundrekommendationer för ni ska få största nytta av tjänsten.

Vi tycker förstås att det är beklagligt att du inte tar emot den hjälp vi har erbjudit dig för att du ska kunna vara lika framgångsrik med tjänsten som andra kunder (som du kan läsa om här på reco också) redan är.

Igår valde vi att avsluta ditt abonnemang på din begäran och krediterade fakturan.

Med vänlig hälsning,
    Brabyggare
    2018-11-09 Per G svarar BraByggare Sverige AB
    Ni måste självklart informera era kunder innan de tecknar abbonemang hos er om att alla leverantörer inte får se de förfrågningar som läggs ut. Alla skall få konkurrera på samma villkor. Att det skall finnas en särskild "VIP-grupp" på ett 50-tal företag som får se alla uppdrag före alla andra är verkligen inte okej.

Jag vill poängtera att BraByggare inte har erbjudit någon som helst hjälp efter vår kritik.

BraByggare (dåligabyggare?) valde att ge med sig och låta oss avsluta vårt abbonnemang först efter att vi informerat dem om deras "kriminella?" beteende och att vi övervägde en polisanmälan. Först då förstod de allvaret i situationen.

Vi var kunder på BraByggare tidigare. Men då fungerade tjänsten bättre.

Nu är den helt värdelös!

Deras kvalitetskontroll av "byggare" är även denna helt värdelös. Det enda de ber om för att bli rekommenderad byggare är kopia på försäkring. Några ytterligare kvalitetskontroller verkar vara obefintliga.

Förstår alla privatpersoner som känner sig lurade
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Din L skrev om BraByggare Sverige AB
    Tack vara Bra Byggare och Jocke (Joakim Lilja) så har vi en fantastik fart i vår verksamhet
    Vi startade februari 2015 med Bra Byggare och har gått från i princip 0 i omsättning till över 20 miljoner i omsättning på 3 år. En seriös sajt som också har seriösa förfrågningar från privatpersoner. Läs mer
  • Jörgen O skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi är ett byggföretag i östra Skåne som använder oss av bra byggare. Vi är väldigt nöjda av deras tjänst. 90% av våra jobb kommer från bra byggare. 2017 hade vi ett ordervärde på ca 4 miljoner från Bra byggare. I år ligger vi på ca 5 miljoner. Vi har fått 2 st långtids kontrakt som gör att 2019 kommer att ligga stabilt. Så vi är super nöjda. Det funkar kanon med vår kontaktperson Carolina. Läs mer
  • Ilijana M skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi på Smartcon Byggservice AB är mycket nöjda med Bra Byggare och med Joakim som kontaktperson.
    Kan varmt välkomna brabyggare, både för privatpersoner och för företag Läs mer
  • Ola A
    Ola A skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi har haft ett samarbete med bra byggare i 2 år och det har genererat en del jobb. Vår kontaktperson Joakim Lilja
    är lätt att nå och återkommer alltid snabbt Läs mer
  • Robert R
    Robert R skrev om BraByggare Sverige AB
    Varit kund hos Bra byggare sedan jag startade min firma. De har hjälpt mig att få snurr på mina jobb förfrågningar, och därmed hjälpt mig att kunna driva vidare. Min kontakt Joakim Lilja är väldigt till mötes gångde och kan inte mer än rekommendera dem varmt! Läs mer
  • Bassem K skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi på ARA Bygg AB är mycket nöjda med Bra Byggare och med Joakim Thunell som kontaktperson. Samarbetet går bra och smidigt sedan vi använt Bra byggare för drygt två år sedan. Läs mer
  • Gröna Bussen AB
    Gröna Bussen AB skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi på Gröna Bussen AB är väldigt nöjda med portalen och Joakim som kontaktperson. Han är hjälpsam och smidigt att prata med honom!

Gröna Bussen AB har varit medlem i flera år och tycker att tjänsten fungerar bra. Vi rekommenderar varmt Brabyggare! Läs mer
  • Meelis L
    Meelis L skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi från Norrlands Byggspecialist AB är väldigt nöjda med både service och support.

En del som inte är nöjda med bra byggare, då känns att ni har inte gjort sitt bästa ,
    att lyckas...och vissa är på fel bransch.

5 poäng! Läs mer
  • Mattias A
    Mattias A skrev om BraByggare Sverige AB
    Mycket trevlig och professionell kontaktperson Joakim Lilja.
    Bra byggare har jag använt sen de startade upp och allt fungerar jättebra.
    Kan inte annat en att ge 5 stjärnor
    Mattias
    Byggalliansen AB Läs mer
  • Byggdax Göteborg AB M skrev om BraByggare Sverige AB
    Joakim Thunell är väldigt serviceinriktad, trevlig och ödmjuk. Läs mer
  • Jurga M
    Jurga M skrev om BraByggare Sverige AB
    Personalen är kul , alltid hjälpsam, lätt att kommunicera. Jag har ett litet företag, tillräckligt med arbete, kunderna är nöjda. Jag rekommenderar :) Läs mer
  • Mattz B
    Mattz B skrev om BraByggare Sverige AB
    Jag tycker att bra byggare gör vad de kan för att säkerhet säkra att de hantverkare är så seriösa som de kan.

Genom att bejära in intyg försäkringsbolag som vi hantverkare har och de gör kreditupplysningar ett par gånger om året så vi sköter oss mot skattemyndigheten och kollar upp de organationer för respektive yrkesgrupp som i mitt fall Elsäkerhetsverket

för att ni kunder skall känna er så säkra som möjligt ..

men det gäller att göra mer och googla på företaget och kolla omdömen mm
    för det finns tyvärr en heldel oseriösa aktörer i denna bransch och det ligger i beställarens uppgift

jag är nöjd att vara en del av BRA BYGGARE och vara Godkänd av Villaägarna
    // Mattz Hyr en timme Läs mer
  • Aldis S skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi på CA Energi & Miljöteknik AB är väldigt nöjda med portalen och Joakim som kontaktperson. Fått många glada kunder, spännande projekt. Joakim är väldigt hjälpsam vid övriga frågor, idéer. Lätt att prata med honom. Ser fram att fortsätta med det gänget! Läs mer
  • Denis B skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi på MFD är väldigt nöjda med BraByggare.se. Jag har haft kontakt med Joakim i flera år nu, och upplever honom som en väldigt hjälpsam och trevlig försäljare. MFD har varit medlem i flera år och tycker att tjänsten fungerar bra.

Firmatecknare: Denis Broqi - www.MFD.nu Läs mer
  • Patrik B skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi käner oss nöjda med brabyggare.
    Förutom tjänsten är vi också speciellt nöjda med den personliga service vi ofta få kontakt med Joakim.
    Vi tycket att brabyggare är ett kompetent och seriöst företag som passar oss och vi varmt rekommenderar till alla bygg företag.

Mvh Patrik

Enskede bad och bygg AB
    www.enskede-bygg.se Läs mer
  • Ivan M
    Ivan M skrev om BraByggare Sverige AB
    Jag är med Brabyggare 3 år. Det funkar bra för mig.
    Jätte specielt kille Joakim hjälper mig i behov. Bra kontakten med alla.
    Det är ok för små företagare. Läs mer
  • David skrev om BraByggare Sverige AB
    Hittade ingen hantverkare som verkade seriös och några låg riktigt långt bort. Dessutom kan man som privatperson förvänta sig att bli uppringd många många gånger av Villaägarnas inkompetenta säljare som försöker sälja på medlemskap eller annat.. Läs mer
  • Thomas skrev om BraByggare Sverige AB
    Tycker tjänsten fyller sin funktion! Jag tar lite jobb när jag har mindre att göra! Tycker det fungerar bra! Läs mer
  • Fredrik W skrev om BraByggare Sverige AB
    Uselt företag.
    BraByggare rekommenderar och utger sig ha kvalitetssäkrade byggare i sin databas. Jag och 2 andra, har råkat ut för dåligt utförda jobb (via BraByggare) som samtidigt inte ens har haft certifikat/kvalitetsdokument på jobbet som ska utföras, så döm själva hur de granskar de anslutna företagen. Jag har flaggat detta för BraByggare, samt skickat in bevis material på dessa företag, men de har inte visat intresse att agera. Konstigt då det ägs av VIllaägarna och Beijer. Därmed, du kan lika gärna Googla fram en hantverkare, som att använda BraByggare och få en falsk trygghet.

Undvik detta företag, använd offerta eller din egna undersökning istället... Läs mer
    Thomas W gillar detta
  • Jack T skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi har använt oss av brabyggare i många år och sammarbete har fungerat helt utmärkt. Bra service och väl investerade pengar. Kan varmt välkomna brabyggare, både för privatpersoner och för företag. Dom gångerna jag själv sökt tjänster så har jag vänt mig till brabyggare.

Nymans Tak AB Läs mer
    Jack T gillar detta
  • Sanna skrev om BraByggare Sverige AB
    Genom att skapa ett konto på Brabyggare.se kommer dina personuppgifter att spridas till mängder av byggföretag i reklamsyfte. Vill du slippa massvis med reklam i brevlådan skulle jag avråda alla från att använda Brabyggare.se. Läs mer
  • Johannes D
    Johannes D skrev om BraByggare Sverige AB
    Vi blev blåsta utav ett företag som brabyggare.se rekommenderar. Företaget heter Varmt & Skönt. Kommer aldrig att lita på brabyggare igen. Ironiskt nog ser det ut till att företagare inte heller gillar brabyggare.se

Gillar grundläggande idéen, men undvik!!! Läs mer
  • Tess C
    Tess C skrev om BraByggare Sverige AB
    Uselt företag. Fastän vi tackat nej till deras erbjudande, så skickade dom ändå ett email där det stod att vårt abonnemang är aktivt och att vi ska börja betala dom månadsvis. DIREKT ringde vi tillbaka, men såklart så svarade dom inte. Inte förens vi hotade på deras telefonsvarare att vi inte kommer att sluta ringa förens dom kontaktar oss så brydde dom sig om att ringa. (detta är då såklart dagen efter och en faktura har redan gjorts, dom bara RÅKADE vara på utbildning tills fakturan skrevs)
    Trots att vi då sa NEJ vi vill inte ha något medlemskap med dom överhuvudtaget säkert 50 gånger, så verkade dom ändå inte "fatta" detta. Efter att ha blivit lovade att vi inte ska få en faktura och att medlemskap upphört, och även att dom LOVAT att dom ska skicka en bekräftelse på detta så ringer en annan person och ska försöka sälja samma sak till halva priset. Vi säger då att vi redan har pratat med personens kollega och att det ska vara avslutat och vi vill inte ha deras tjänster. Får även säga NEJ säkert 30 ggr till till denna person. Personen påstår då att min man som "beställt" deras tjänst kanske inte förstod att han sagt ja eftersom han inte pratar svenska så bra (min man är från australien och både förstår och pratar flytande svenska till 100%) Då blir vi irriterade och säger att vi minsann inte kommer ge detta företag några bra recensioner på internet (därför ni läser detta). Då avslutar personen vårt samtal med att säga en massa otrevliga saker riktat mot oss, även att dom verkligen INTE kommer skicka en bekräftelse på att medlemskapet är avslutat och sedan lägger på i örat på oss.
    Med andra ord, ett riktigt bluff företag som mer än gärna ljuger och luras för att få sälja deras vara. Har även ett extremt oprofessionellt bemötande av en "kund" (som vi aldrig var), rent ut sagt, BraByggare var en riktigt otrevlig upplevelse och kommer aldrig att rekommendera dem till någon! Läs mer
    Johannes D gillar detta
  • Mia N skrev om BraByggare Sverige AB
    Skitföretag. Iden är jättebra men eftersom de bara tänker på pengar är det hantverkarna som förlorar. Vi betalade 12 000kr för ett år! Det är skitsvårt att få jobben som man tjänar pengar på. Oftast är det bara småjobb och man måste lägga ner enormt mycket tid på att slåss om jobbet, det kostar oxå, och sen får man det oftast inte ändå. Hur mycket tid och pengar kostar det inte att räkna på ett större jobb?! Massor. Det är alltid andra före konstigt nog.... Kostar långt mer än det smakar. Läs mer
    Johannes D gillar detta
  • Bill W
    Bill W skrev om BraByggare Sverige AB
    De är inte serious företag. De lova massa jobb men de får ingenting till men pengar de får. över 7000 kr har jag kastade ner i sjön för ett år avtal. riktigt tjurar lova massor jobb men får knapp ingenting. Då tänkte de inbjuda oss halv pris for andra år som vi tacka nej själv klart,Det måste går väldigt dåligt för de nu. Läs mer
  • Jörgen skrev om BraByggare Sverige AB
    Har nu använt tjänsten i ungefär 6 månader och har lyckats räkna hem flertalet projekt på marksidan (dränering, schakt mm) Väldig nöjd. Skeptisk till en början men har helt klart fungerat bra! Mark & Entreprenad Läs mer
  • Jonas K skrev om BraByggare Sverige AB
    Det är ett skitföretag som bara ser till att få in pengar till sitt eget befinnande. De tycker att man som hantverkare kan ta uppdrag för att få in pengar till räkningarna och skita i hur det blir. Så sa dom till mig,
    jag hoppade av direkt för att vi är seriöst företag och vill ha nöjda kunder i slutet, vi kan inte våtrum eller badrum och dyligt, men svaret var, skit i det gör jobbet och få in pengarna. Är det ett seriöst företag som garanterar fackmässigt utförda arbeten tror inte det.
    som privatperson skulle man knappast våga anlita Brabyggare Sverige AB. Läs mer
  • Sven E skrev om BraByggare Sverige AB
    Håller med dig Morten!
    Har själv en vvs-låda i norrort och va med förra året. Tröttnade snabbt på att det alltid var 10 andra "företag" som hade ringt kunderna. Av dessa var det inte många som hade behörighet eller som pratade svenska. Att folk inte fattar att behörigheten är till för deras säkerhet går över mitt förstånd. Pris och kvalitet går hand i hand.

Elofsson Läs mer
    Morten K gillar detta
  • Morten K
    Morten K skrev om BraByggare Sverige AB
    Jag kan inte rekommendera denna förmedling riktigt dålig har själv genom tidigare medlemskap sett för mycket hur det funkar hos dessa herrar.
    PS
    nu såg ni beviset på fuskbyggarna eller se tvplay Läs mer
  • magnus a skrev om BraByggare Sverige AB
    Kan tyvärr inte hålla med. Jag fick tag i en riktigt oseriös och oärlig hantverkare genom brabyggare.
    Företaget hade varken skattsedel eller utbildade hantverkare. Blev riktigt besviken!! Läs mer
    Morten K gillar detta
  • Jessica M skrev om BraByggare Sverige AB
    Fungerar hur bra som helst! Genial idé som underlättar i en annars stökig branch. Läs mer
    Emma K gillar detta