Alla kategorier Övrigt Halland Halmstad Bring Cargo International AB

Muskötvägen 5, 302 62 Halmstad — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Bring Cargo International AB

• Mikael
    Mikael skrev om Bring Cargo International AB
    "Finding no ways", Bring Cargo lever inte upp till det löfte man ger sina kunder. Själv drabbades jag i december i fjol. En relativt enkel transport av ett begagnad maskindel på 420 kg (dvs en euro-pall). Den skulle från Revsnes i Norge till Högmarsö. Bring tar snabbt betalt för transport först 3800 NOK anger själva Högmarsö som slutdestination efter en tid blir jag kontaktad för att betala 6364 SEK i tull och andra avgifter på köpet (som ursprungligen var 15000 NOK) detta vill man ha annars får jag inte min gamla beg maskindel. Det kan vara rätt eller fel men Bring agerar nu "myndighet" istället för "kund-drivet företaget". Lite åt hållet "vi struntar i dig och dina varor, betala eller så blir det inget"!! Jag betalar och får sedan beskedet att Bring inte levererar till Högmarsö, då vill man ha mer pengar (ca 2500 SEK). Jag blir tvungen att anlita en egen chaufför med flakbil som får hämta upp euro-pallen i Västberga och köra de sista 10 milen till Högmarsö. Allt hade ju varit ok, om man hade sagt ifrån från början att man "t ex inte hittar i Sverige", inte ska man ta betalt för en tjänst i förskott och sedan inte leverera. Andra bolag som jag har anlitat, DHL eller Schenker, har inga problem med leveranser till Högmarsö. Kan alltså bara ge underbetyg till Bring som är i särklass det sämsta transportföretag jag har anlitat. Har försökt reklamera denna "icke-tjänst", efter ca 11 månader har inget hörts av Bring?!

Muskötvägen 5, 302 62 Halmstad