Bsh Home Appliances AB
2.0 i betyg av av
8 omdömen
Welcome at BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH. Making home life more convenient. We offer household appliances of outstanding quality, design and performance thoughout the world.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Bsh Home Appliances AB
-
skrev om Bsh Home Appliances AB
I first contacted BSH end of May regarding a broken washing machine. After three visits plus two cancelled appointments where they unsuccesfully tried to repair the machine I decided to ask for a complete reclaim of the machine (their suggestion that I went through them rather than the point of sales). Now I've tried to get an answer from them for an entire month but the only answer they can deliver is an excuse to why it is taking so long. If your Siemens appliance breaks down it's hard to avoid them but I would probably have been better off by just cutting my losses and bought a new machine rather than trying to get BSH to work via the warranty. 3,5 months and still have broken washing machine and no answer from BSH.
-
skrev om Bsh Home Appliances AB
De gånger jag haft problem med mina Siemensprodukter har jag varit i kontakt med BSH vid fler fällen.
Jag tycker de alltid har hittat lösningar och skickat personer som verkligen varit extremt kunniga och trevliga.
Jag har de senaste 15åren endast valt produkter från BSH (Neff, Siemens, Bosch, Gaggenau) just för att jag vet att
skulle problem uppstå hittar de alltid en smidig lösning. Jag kan inte annat än rekommendera BSH starkt. -
skrev om Bsh Home Appliances AB
Bokar tid för service den 20:e augusti reservdel tar cirka en månad. Sedan ringer teknikern 30 minuter innan besök och säger att han måste avboka för att reservdelen saknas. Har alltså stannat hemma helt i onödan. Det ska iallafall ombokas omgående.
Det ombokas FEL så när jag får kallelsen efter en vecka står det att nästa besök är om två månader. När jag försöker kontakta dom via telefon har dom tekniska fel och kan inte framkopplas på två dagar.
Dom ursäktar sig och bokar om till den 22:a september. Den 21:a september skickas det ut ett sms som beklagade att dom saknar delen och att dom bokar om till den 1:a oktober. Alltså jag är rasande vid det här skedet. Jag ska betala 2700kr för en "service".
Det slutar inte där. Om ni kan föreställa er skickas det ut ett sms den 30:e september som säger att dom tyvärr måste boka om till den 12:e oktober. När jag sedan ringer och är så oerhört less på det här och undrar vad det är som händer får jag absolut inga svar utan bemöts av en totalt ointressant person i växeln. -
skrev om Bsh Home Appliances AB
Har dessvärre inga goda erfarenheter av de jag varit i kontakt på detta företaget. Otrevliga, noll intresse av att vilja samarbeta och håller absolut inte vad de lovar. De tar inte ens tiden att lyssna på kunden. KÖP INTE varor från BOSH då detta företag som sköter deras reklamationer osv är värdelösa!
-
skrev om Bsh Home Appliances AB
Väldigt dålig kundservice. Får en att aldrig välja siemens vitvaror igen
-
skrev om Bsh Home Appliances AB
Vår behållare till mixern hade spruckit och utan synpunkter och långtgående mailkonversationer skickar nu BSH en ny till oss. Bra kundservice och bra goodwilltänk!
-
skrev om Bsh Home Appliances AB
Varning för detta företag (Bosch) Serivceföretaget Bosch home appliance.
En tvättmaskin som behövde ny plastdetalj i trumman slutar i ett servicebesök utan reservdel men med betalterminal i högsta hugg.
Trots åtskilliga e-post om att service var beställd inklusive material, så bemöts vi av ett repeterande svar.
Det framgår utan minsta tvivel för oss att företaget har gjort business i att åka på "servicejobb" i första hand enbart för att fakturera tid och i andra hand för att göra service.
Efter att vi bokat vår service så varnade flera av våra bekanta oss för att hela servicebranschen är i kaos under ytan. En äldre generationen kunniga och livserfarna byts ut mot korttidsanställda "dagsländor" som vare sig kan produkterna dom bär logotypen för eller service. Efter vår kontakt med företaget Bsh Home Appliance så kan vi bekräfta att detta är sant.
Vi bokade vår service via deras servicetelefon. Vi blev uppringda av en servicetekniker som bokade ärendet och lovade både reservdel och tjänst om dryga veckan. En vecka senare på avtalad tid kommer en annan helt person från samma företag utan vare sig reservdel eller möjlighet att laga någonting. Varför åkte grabben överhuvudtaget ut till oss isåfall?
Efter att han krävt oss på betalning som först höftas till med 1 100 kr och sedan ändras till 900 (899) så lovas vi att vi kan få tillbaka pengarna när bara servicekontoret godkänner vår reklamation.
Gissa vad!
Dom godkänner ingenting!!
Istället så hävdar Bosch att vi nu har godkänt ett meningslöst servicebesök och fått ett kostnadsförslag som är helt uppåt väggarna för en plastdetalj (3/4 av vad maskinen kostar ny 4 500 kr för att laga en tum-stor plastflis som lossnat från en av "paddlarna" i trumman) som vi i samband med besöket har tackat nej till.
Vid varje propå så ges exakt samma svar. Vi har nu anmält den sk. "servicen" till ARN och väntar på deras utfall.
För att andra inte skall drabbas av denna moderna scam i servicebranschen!
****ANLITA INTE**** BSH Home Appliances AB.
Om ni ändå måste - se till att kräva skriftlig bekräftelse beställningen och dess innehåll - INNAN besöket.
Notera vem ni pratar med och vid vilken tidpunkt.. Tänk på att så fort ni sagt ja så anser dom sig berättigade att fakturera oberoende om dom bara dyker upp och kliar sig i naveln en stund.
Med stor risk kommer ni möta en ung 20-30-åring med kortläsaren i högsta hugg och ni har inte en chans att få tillbaka pengar trots fagra löften att "betala bara nu så ordnar det sig sedan"
Det vi mötte är inget annat än ett modernt bondfångeri.
En eftermarknad som inte under någon omständighet visar på professionalism eller kunskap. Bara det faktum att han höftar ett pris som utan minsta diskussion sänks 200 kr bara han får "betalt" säger allt för oss. Att servicekillen där efter står och lovar att vi kan få pengarna tillbaka bara vi anmäler maskinen "bla bla bla" och skriver ner en e-post adress på fakturan ... Jisses vilket öppet mål av bondfångeri!!
Vi har efterfrågat originalutdrag från vår beställning - inget svar såklart.
Vi har efterfrågat varför vi inte fick besked om huruvida garanti gällde eller inte -. Där fick vi klart besked EFTER betalning att det inte gäller garanti enligt dom själva p.g.a. av tid sedan inköpsdatum (2012) inte heller någon reklamationsrätt. (Idag säljs Bosch vitvarorna med 5 års garanti.. Som inte är värt pappret det är skrivet på som löfte) Dom klarade inte av att informera om garantin innan besöket trots att alla uppgifter fanns tillgängliga för dom.
Som sagt.. Detta är inte ett serviceföretag utan en skenadministration för att slippa ta ansvar för undermåliga produkter som dessutom kan bära sin kostnad genom att skicka ut unga grabbar utan kunskap eller motivation att lösa service.
Serviceteknikern som kom till oss hade helt klart ingen avsikt att laga någonting. Inte heller någon kunskap, Istället ville han "ta kort på plastflisen så han kunde visa kollegorna för han hade aldrig sett en sådan skada förut" -
skrev om Bsh Home Appliances AB
Avråder er från att köpa en diskmaskin från BSH Home Appliances (SIEMENS) då SIEMENS maskinen tyvärr inte har någon torkförmåga alls och all disk måste handtorkas och inget av råden från SIEMENS servicetekniker hjälpte, måste dock säga att jag fick väldigt trevligt bemötande från SIEMENS servicetekniker annat var det från SIEMENS reklamationsavdelning som var oerhört otrevliga och försökte bortförklara problemen med allt som SIEMENS serviceteknikern redan hade rått mig att göra vilket ej hjälpte som jag även påpekade för SIEMENS reklamationsavdelningen men fick ingen respons alls förutom ett nonchalant svar från SIEMENS reklamationsavdelning.