Alla kategorier Vitvaror Stockholms län Solna Bsh Home Appliances AB

Bsh Home Appliances AB

Landsvägen 32, 171 54 Solna — Visa karta

Welcome at BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH. Making home life more convenient. We offer household appliances of outstanding quality, design and performance thoughout the world.

Läs vad 2 kunder tycker om Bsh Home Appliances AB

• Tommie L
    Tommie L skrev om Bsh Home Appliances AB
    Varning för detta företag (Bosch) Serivceföretaget Bosch home appliance.

En tvättmaskin som behövde ny plastdetalj i trumman slutar i ett servicebesök utan reservdel men med betalterminal i högsta hugg.

Trots åtskilliga e-post om att service var beställd inklusive material, så bemöts vi av ett repeterande svar.
    Det framgår utan minsta tvivel för oss att företaget har gjort business i att åka på "servicejobb" i första hand enbart för att fakturera tid och i andra hand för att göra service.

Efter att vi bokat vår service så varnade flera av våra bekanta oss för att hela servicebranschen är i kaos under ytan. En äldre generationen kunniga och livserfarna byts ut mot korttidsanställda "dagsländor" som vare sig kan produkterna dom bär logotypen för eller service. Efter vår kontakt med företaget Bsh Home Appliance så kan vi bekräfta att detta är sant.

Vi bokade vår service via deras servicetelefon. Vi blev uppringda av en servicetekniker som bokade ärendet och lovade både reservdel och tjänst om dryga veckan. En vecka senare på avtalad tid kommer en annan helt person från samma företag utan vare sig reservdel eller möjlighet att laga någonting. Varför åkte grabben överhuvudtaget ut till oss isåfall?

Efter att han krävt oss på betalning som först höftas till med 1 100 kr och sedan ändras till 900 (899) så lovas vi att vi kan få tillbaka pengarna när bara servicekontoret godkänner vår reklamation.

Gissa vad!
    Dom godkänner ingenting!!

Istället så hävdar Bosch att vi nu har godkänt ett meningslöst servicebesök och fått ett kostnadsförslag som är helt uppåt väggarna för en plastdetalj (3/4 av vad maskinen kostar ny 4 500 kr för att laga en tum-stor plastflis som lossnat från en av "paddlarna" i trumman) som vi i samband med besöket har tackat nej till.

Vid varje propå så ges exakt samma svar. Vi har nu anmält den sk. "servicen" till ARN och väntar på deras utfall.

För att andra inte skall drabbas av denna moderna scam i servicebranschen!

****ANLITA INTE**** BSH Home Appliances AB.

Om ni ändå måste - se till att kräva skriftlig bekräftelse beställningen och dess innehåll - INNAN besöket.
    Notera vem ni pratar med och vid vilken tidpunkt.. Tänk på att så fort ni sagt ja så anser dom sig berättigade att fakturera oberoende om dom bara dyker upp och kliar sig i naveln en stund.
    Med stor risk kommer ni möta en ung 20-30-åring med kortläsaren i högsta hugg och ni har inte en chans att få tillbaka pengar trots fagra löften att "betala bara nu så ordnar det sig sedan"

Det vi mötte är inget annat än ett modernt bondfångeri.
    En eftermarknad som inte under någon omständighet visar på professionalism eller kunskap. Bara det faktum att han höftar ett pris som utan minsta diskussion sänks 200 kr bara han får "betalt" säger allt för oss. Att servicekillen där efter står och lovar att vi kan få pengarna tillbaka bara vi anmäler maskinen "bla bla bla" och skriver ner en e-post adress på fakturan ... Jisses vilket öppet mål av bondfångeri!!

Vi har efterfrågat originalutdrag från vår beställning - inget svar såklart.
    Vi har efterfrågat varför vi inte fick besked om huruvida garanti gällde eller inte -. Där fick vi klart besked EFTER betalning att det inte gäller garanti enligt dom själva p.g.a. av tid sedan inköpsdatum (2012) inte heller någon reklamationsrätt. (Idag säljs Bosch vitvarorna med 5 års garanti.. Som inte är värt pappret det är skrivet på som löfte) Dom klarade inte av att informera om garantin innan besöket trots att alla uppgifter fanns tillgängliga för dom.

Som sagt.. Detta är inte ett serviceföretag utan en skenadministration för att slippa ta ansvar för undermåliga produkter som dessutom kan bära sin kostnad genom att skicka ut unga grabbar utan kunskap eller motivation att lösa service.

Serviceteknikern som kom till oss hade helt klart ingen avsikt att laga någonting. Inte heller någon kunskap, Istället ville han "ta kort på plastflisen så han kunde visa kollegorna för han hade aldrig sett en sådan skada förut"
  • Christopher C
    Christopher C skrev om Bsh Home Appliances AB
    Avråder er från att köpa en diskmaskin från BSH Home Appliances (SIEMENS) då SIEMENS maskinen tyvärr inte har någon torkförmåga alls och all disk måste handtorkas och inget av råden från SIEMENS servicetekniker hjälpte, måste dock säga att jag fick väldigt trevligt bemötande från SIEMENS servicetekniker annat var det från SIEMENS reklamationsavdelning som var oerhört otrevliga och försökte bortförklara problemen med allt som SIEMENS serviceteknikern redan hade rått mig att göra vilket ej hjälpte som jag även påpekade för SIEMENS reklamationsavdelningen men fick ingen respons alls förutom ett nonchalant svar från SIEMENS reklamationsavdelning.

Landsvägen 32, 171 54 Solna