Bygghemma.se

Bygghemma.se

1.2

bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr. Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som kund kan känna dig trygg när du handlar.

213 omdömen om Bygghemma.se

Jan Lennart B
Skrev om Bygghemma.se

Köpte ett växthus (Metalcraft) nu i januari, stommen är av aluminium och precis i början av monteringen skall en sockel skruvas fast med medföljande självborrande skruvar. 1 vecka senare är det rostangrepp vid varje skruv. Reklamerade detta med motiveringen att dom måste skickat med fel skruvar då det blivit en reaktion mellan skruvarna och aluminiumet. Fick svar i helgen "Vi har tillsammans med tillverkaren gått igenom ert inskickade material och det är korrekta skruvar som ni mottagit. Rost täcks inte av garantin och...

Mats Roger Thomas A

Beställde trappa via bygghemma.se. Tyvärr skadad i samband med leverans. Tog kontakt med kundtjänst som skyndsamt skickade ersättningsvara utan problem och extra kostnader. Mycket hjälpsam och snabb support i ärendet.

Lena Margareta C
Skrev om Bygghemma.se

VARNING ! Bygghemma.se verkar inte vilja ha kontakt med sina kunder för utom när man skall beställa något. Man får massa val genom automatisk växel i mitt fall reklamation eller återköp, man blir placerad i kö som nummer ett eller två, sen svarar man Bygghemmas kundservice inte utan blir helt bortkopplad efter trekvart om man orkar sitta så länge. Problem med hydraulventil på ny Kellfri vedklyv:

Mats H
Skrev om Bygghemma.se

VARNING! Ett företag som inte tar sitt ansvar… Ett företag som inte tar sitt ansvar och som säljer produkter som inte följer svenska standarder och normer, samtidigt som de i sina produktbeskrivningar framhärdar det motsatta. När de konfronteras med detta så skyller de på hantverkaren, jämför svenska byggstandarder och regler med Svanen och KRAV-märkning och att jag borde ha läst monteringsanvisningarna (som inte fanns att tillgå vid beställning).

Pawel K
Skrev om Bygghemma.se

199 kr per order i administrationsavgifter och installation av värmepump som tog under 2 timmer kostande 6700 med ROT, dvs ca 10000 kr.. det är galet bra timmpenning. Åkte på en blåsning enl. mig :(

Jonas B
Skrev om Bygghemma.se

Håller inte vad de lovar, och vägrar rättelse. Skriver på hemsidan att installation av duschhörn skulle ske med certifierad VVS-montör. Det visade sig att installatören inte var certifierad, men Bygghemma vägrar att leverera enligt beställning, för att de anser att det inte behövs. Så nu står vi med våtrumsarbete med oklar status. Oseriöst företag som inte tar ansvar.

Hans Magnus K
Skrev om Bygghemma.se

Varning köp inget av detta företag totalt väderlös kundservice total väderlös vid reklamationer. Lovar en massa men uppfyller inget av det dom lovar. Vid reklamation skickar dom fel grejer. Krigat sedan i september 2023 tills dagens datum om att få en uppgörelse fick till slut till det med 50%avdrag på fakturan men då innebär detta för mig att jag står med en trasig duschkabin till ingen nytta. Jag orkade inte tjafsa mer med en massa idioter på detta företaget så skrivandets stund så har jag betalat duschkabinen och kommer att åka till tippen imorgon och slänga skiten.

Mattias S
Skrev om Bygghemma.se

Usel hantering i kundtjänst samt vid returer Paketet otroligt dåligt emballerat från start

Sonja H
Skrev om Bygghemma.se

Vi köpte ett shingeltak med tillbehör. De beräknade lim och shingelskivor till oss. Det blev för mycket så vi behövde även returnera överblivet oöppnat material. Vi önskade ändra vår delbetalning från 18 mån till 12 mån. Detta gjordes 1 vecka efter beställning. De vägrade och sa att det inte gick. Sedan önskade vi returnera en del av varorna. Vi fyllde i returformuläret och fick svar att de hade mycket nu, men skulle återkomma. De har inte återkommit. Delar alla andras omdömen dåligt bemötande, dålig service. Köp ej av Bygg Hemma/Byggshop. Känns som lurendrejeri. Jan och Sonja

Rebecca A
Skrev om Bygghemma.se

Håller med föregående recensent. Det går inte att få tag i bygghemma. Vårt golv var sönder som vi skulle lägga i kök. Nu har det gått 4 veckor utan att bygghemma gett något som helst svar trots att jag ständigt mailar och ringer.

Manne B
Skrev om Bygghemma.se

Jag brukar inte skriva negativa omdömen om företag som rättar till sina misstag eller gör rätt för sig efter ett fel/brist. Då anser jag att de har tagit sitt ansvar. Men Bygghemma.se tar nog priset. Jag skulle returerna lampor som jag beställde med fel storlek, returförfrågan gjordes inom 24 timmar efter att jag fått paketet (returrätt 14 dagar). Fick svar med ärendenummer och "vi har lite längre svarstider just nu". Okej, det kan jag köpa. En vecka senare skickade jag påminnelse, inget svar. 10 dagar senare ringde...

Jaiby A
Skrev om Bygghemma.se

2 Stars: Prompt Delivery, but let me to Explain the Missing Stars! I had the unfortunate experience of dealing with Bygghemma's after-sales support, and it has been nothing short of a nightmare. I purchased an electric lawn mower from them, and to my dismay, it stopped working after a mere 15 minutes of use. I immediately reached out to their customer support by creating a ticket on September 5th, 2023, and here I am, 17 days later, still waiting for someone to acknowledge my complaint. To say that Bygghemma's after-sales...

Danffer Atilio N
Skrev om Bygghemma.se

Extremely bad and slow customer service. I am trying to return an item for more than 6 weeks now and still waiting for a simple post note. How hard can it be!!???

Kristoffer N
Skrev om Bygghemma.se

Katastrof. Glömmer saker vid första leveransen, får vänta över två månader på nästa och då är det fel kulör på färgen.. får se hur lång tid det tar innan det blir rätt.

JOHN Å
Skrev om Bygghemma.se

Installation av värmepump är en bluff. Allt skulle ingå, och de frågar noggrant om hur det ser ut vid installationsplatsen. Sedan kommer installatören på massa tillkommande kostnader, som borde ingått, som stege, att de skulle vara 2 osv. Till en kostnad av 6000kr. Ta någon seriös...

Wenyi Q
Skrev om Bygghemma.se

Som betyget lyder, riktigt uselt.... Deras kundservice samt deras installationstjänst är trista, oproffsiga och slarviga....repade golvet, pajade ytterdörren, vandaliserade väggen och skrapade utomhusdelen av vår fabriksnya värmepumpen vid demontering och montering. Reklamation? Nej, vända dig till ARN/Domstolen istället då de bollar sina kunder till hemförsäkring.

Joakim L
Skrev om Bygghemma.se

Mycket dålig service. Leveranstid på 2-5 dagar blev 21 dagar utan någon som helst information om detta. Kommer ej handla mer hos bygghemma/badshopen.

Nils Patrik M
Skrev om Bygghemma.se

Jag beställde Solsäng Lyfco Höllviken med Förvaring genom byggshop.se istället för outl1.se pga bättre recentiorer fast dom var både dyrare och har dyr frakt. Sen när jag väl får hem solsängen så fattas regnskydden till lådorna för dynorna. Jag kontaktar byggshop.se direkt genom deras formulär för reklamation och skickar bild och förklaring till vad som fattas. Sen tar det 1 månad innan dom svarar, dagen efter jag pausar klarna fakturan, och då vill dom veta vad som fattas 🤪 Köp hellre era billiga saker på outl1 än byggshop.se...

Patrik A
Skrev om Bygghemma.se

Produkten var det inget fel på (Arcticlean Booster) men bygghemma skickade inte med pumpspraymunstycket och vare sig man använder formuläret på deras hemsida eller mailar direkt så är det omöjligt att få svar från dom. Om de ignorerar en medvetet eller helt saknar personal som sköter kundservicen vet jag inte men under all kririk är det. Av övriga omdömen att döma så är jag inte den första som gjort misstaget att handla av dessa nötter.

Oskar B
Skrev om Bygghemma.se

Sämsta servicen jag någonsin upplevt. Det här företaget borde svartlistas, anmälas och aldrig få vara verksamma i denna bransch! Köpte takdusch och duschvägg samt installationer av båda dessa. De hade missat massa saker i ordern och trots att de själva erkänner att de gjort fel så erbjuder de ingen lösning på att få fram de varorna som inte levererats (övrigt material som behövdes till inatallationerna) utan man skulle behövt göra en helt ny beställning så hela byggprojektet försenades i veckor. Vid kontakt blir man bollad...

Riisa L
Skrev om Bygghemma.se

Handla nån annanstans! Beställde vitvaror och betalde i förskott. Fick ett leveransbesked med datum. 15 dagar senare inga varor. Efter 2 samtal med kundtjänst kom det ett mail att varorna kunde levereras MEN. Bara en vara kom. Stått utan kök, avbokat elinstallatörer 2 gånger. Vill häva köpet av en produkt men de vägrar. SKITFÖRETAG

Oskar B gillar detta
Servan Sores M
Skrev om Bygghemma.se

Köpt en sup-bräda som är trasig, troligen pumpen men inte säker. Jag maila kundservice och det har snart gått 3 veckor och dom har fortfarande inte återkopplat eller löst problemet. Enda återkoppling jag fått är autosvar samt att dom ska kolla med sin leverantör vilket snart är 3 veckor sen. Väldigt besviken på den långa handläggningstiden.

Daniel Patrick M
Skrev om Bygghemma.se

Horrible service. Quoted 3-5 working days, after a week no item or email to explain why I didn’t have it. Called them up, was told it will be sent out the following day. Waited another week for it to arrive but again no item or email to explain what’s going on. Called them up again, was told there was an issue with the warehouse and some update on their systems (I don’t care) so now they won’t be able to send until another 2 weeks. To add insult to injury it will take them 5 days to refund me, what age are they living in?...

Oskar B och Amanda O gillar detta
Jan H
Skrev om Bygghemma.se

Betalade hela orden 1 st kolli saknas Duschblandarn väntat 2.5 månader på sista leverans chaffören antecknade att den saknades Skickat typ 10 Mail fick ett svar att den var levererad (till vem ) pengar och Duschblandarn har dom stulit BYGGHEMMA

Amanda O gillar detta
Nadja Lilly-Anne T

Beställde tapet, fick efter en förvånadsvärt snabb leverans ett meddelande att mitt paket är levererat. TOMT... fanns ingenting i paketet. Jag väljet att maila dem direkt men efter 5 dagar ringer jag då jag inte fått någon återkoppling. Jätte trevlig säljare jag fick prata med då, som säger att de ska skicka ut nya på en gång. Nu 11 dagar efter de... får jag ett mail att varan inte längre finns i lager. Varan de skulle skickat för 11 dagar sedan... Ringde kundservice idag för att säga till dem hur jag upplever köpupplevelsen....

Peter G
Skrev om Bygghemma.se

Har köpt ett orangeri för 26.000kr betalt och klart!! Tyvärr Fått leverans av 4 kollin av 6 Kolli nr 5 kom 2-3veckor efter Men kolli nr 6 har inte kommit alls!! Man skyller på DSV? Jag har inte köpt något från DSV utan av bygghemma!! Jag har ringt ca 10 ggr för att få info men ingenting händer, ingen hör av sig för att ge info eller att lösa mitt ärende som jag inte överhuvudtaget är anledningen till!! Nu har det gått 5 veckor och fortfarande ingen leverans!! Jag känner mig så jävla lurad av detta företaget och jag rekommenderar ingen att köpa här ifrån!!

Tani B
Skrev om Bygghemma.se

En leverans som det stod skulle ta 4-7 dagar tog 3 veckor(fortfarande inte fått rätt produkter dock). Jag fick ringa själv och fråga var min beställning hade tagit vägen och fick då svar att det var långa leveranstider då fel hade uppstått hos leverantören. Jag förstår att sånt kan hända så jag sa ok. Samma dag uppdaterades leverans spårningen och det stod att min beställning nu var på väg. Jag fick det efter 3 dagar. Jag och min partner tog ledigt för att ta emot leveransen då den skulle väga 30 kg enligt informationen...

Janina W
Skrev om Bygghemma.se

Beställde komplett ytterdörren med installation. Avtalat leverans datum med Bygghemma av ytterdörren stämde inte. Jag befann mig då utanför EU när jag fick meddelande att dörren kommer tidigare. Fick ringa flera gånger bygghemma och poängtera att det var inte det datumet för leverans som bestämdes från början. Samtalen kostade mig en del pengar eftersom jag befann mig utanför EU. Nästa strul var med installations firman. Bygghemma påstod att jag fick protokollet om installations villkoret. Jag har inte fått detaljerat...

Alexander I
Skrev om Bygghemma.se

Beställde en mindre badrumsrenovering från dom. Saknades färg på blandaren direkt ur paketet. Flertalet täckplattor för skruvar var inte med. Ville ha krom hela vägen ner men när det inte passade så sågade de av det och kopplade ihop med vit plast, så nu är det krom/vit/krom. Ser inte alls bra ut.. De kopplade även vattnet fel så att varmvatten kommer istället för kallt och vice versa. Har mailat flera gånger över att få det åtgärdat, ringt flera gånger. Antingen svarar de inte eller så säger de att de ska ringa tillbaka men ringer aldrig. Värdelöst. KÖP INTE HÄRIFRÅN.

Kerstin S
Skrev om Bygghemma.se

Hobbyhallen en av era butiker där jag beställde en motioncykel , väntade länge sen visade det sig att det inte fanns i lager. Vände mig då till bygghemma beställde likadan vara därifrån, fick ett spårnummer som inte gick att spåra, när jag frågade efter min cykel jag väntat länge på så visade det sig att den inte fanns i lagret, de "trodde " det fanns och skrev spårningsnummret. Bedrövligt, jag kommer att varna för detta företag.

Karolin A
Skrev om Bygghemma.se

Beställde en köksblandare och fick fel produkt levererad till mig. Kontaktade dem via hemsidan för reklamation/retur men det dröjde länge med återkoppling. Till sist fick jag ringa dem och be om returfraktsedlar och då gick det jättefort att få hjälp, och kvinnan i kundservicen var trevlig. Så alltid något. Önskar att jag hade läst lite omdömen innan jag föll för deras låga priser. Jag kommer inte välja att handla hos bygghemma.se igen.

Joakim George F
Skrev om Bygghemma.se

Varning! Beställde löpbandet TREADMILL T90 PRO via bygghemma för 17 000 kr. Kvalitén på produkten var extremt dålig. B produkt från Kina / "wish" känsla. Monteringsanvisningar som inte stämmer. Skruvhål som saknas. Sneda svetsningar. Spräckt ram. Noname produkt med lös klisterlapp "titan life" på. Bland det värsta jag varit med om. Strular med reklamation via Bygghemma, kommer ingen vart.

Tani B och SAM M gillar detta
Jennifer K
Skrev om Bygghemma.se

Jag kan bara hålla med övriga negativa recensioner av detta företag. Jag beställde en innerdörr från dem för att de lovade snabb leverans och något billigare än konkurrenter. Vilket otroligt misstag. 2-5 leveransdagar blev till 3 veckor och min snickare kunde inte komma vidare i arbetet utan vi fick pausa allt tills dörren kunde levereras. Under tiden mailar jag med deras kundservice och får lite luddigt att man kan få kompensation för detta genom tillgodohavande (en rabattkod på 250 kr, skulle ALDRIG köpa något mer från...

Karl Johan Richard H

Snabb. Ta service, skickade tillbaka en fläkt och det var inga problem. Hade även skadat golv som kom till mig på pall men det fick jag pengar tillbaka för utan problem.

Åsa L
Skrev om Bygghemma.se

VARNING! Har ett år efter beställning av komplett ytterdörr med installation fortfarande inte en fungerande ytterdörr. Två dörrar kom och var skadade och den tredje som till slut installerades är böjd som en banan och går inte att stänga utan våld. Vi är fortfarande fast i en oerhört lång och komplicerad reklamationsprocess där bygghemma hela tiden begär fler bilder och ifyllda formulär istället för att lösa problemet eller ge oss rimlig kompensation. Åh vad jag önskar att jag aldrig beställt från detta företag! Önskar att...

Erika B
Skrev om Bygghemma.se

Mycket besviken. Haft ett ärende i över ett år men inget tyder på att bygghemma är villiga att lösa problemet.

Peter Daniel H
Skrev om Bygghemma.se

Beställde och betalade för en varmvattenberedare som fanns i lager. Leverans inom 4-7 dagar lovade de. Dag sex ringer de och talar om att varmvattenberedaren inte finns. Men de kunde leverera en om ca 2 månader. 2 dagar senare står det fortfarande att den finns på lager men nu lovar de leverans inom 2-5 dagar. Nu gäller det bara att vänta på återbetalningen.

MIKAEL L
Skrev om Bygghemma.se

värsta företaget, tar betalt först och sen levererar inte, kan man förstå om varan ej kommer pga av leveransproblem från leverantör men då meddelar man det , alltså Bygghemma men det gör dom ej, så jagh varnar för detta bluff företag. det är dessutom andra gången det inträffar mig med dyra produkter då jag trodde första gången kan vara ett misstag , men nu andra gången så förstår jag att det är riktig bluff företag. skulle helst stå minus

MATS F
Skrev om Bygghemma.se

Om du har tid och ork samt vill ha ett helvete, då skall du absolut handla av detta företag. Det är en skam att det får finnas bolag som dessa.

MATS F

Karl Grels F
Skrev om Bygghemma.se

På hemsidan såg det bra ut med ett stort sortiment och bra priser. Jag planerade och beställde allt jag behövde till renoveringen. Så långt såg det bra ut men sedan började alla problem. Vid leveransbekräftelsen hade man delat upp ordern i sju olika leveranser. Jag måste alltså ta ledigt från jobbet för att vara hemma och ta emot leveranser vid ett antal olika tillfällen. Sedan dröjde det inte länge innan de började flytta och försena de olika leveranserna vilket ledde till ytterligare problem med hantverkare som stod utan...

MARJA F
Skrev om Bygghemma.se

Värdelöst företag. Beställde poolpaket i våras. Började bygga ihop det i juni. Mattan under poolen fattades. 2 veckors väntetid. Allt var klart i juli. Värmepumpen visade felkod pl efter 24 timmar och skulle skickas till Danmark. Detta upprepades 3 gånger. När man ringer kundtjänsten och frågar vad som händer ,lägger de på luren. De kan inte hjälpa oss fast de har själva satt ihop poolpaketet. Min man får inte kontakta dem och vi får inte kontakta tillverkaren. Känns fruktansvärt. Det är snart jul och de gör ingenting....

ANNA N
Skrev om Bygghemma.se

Från Trustpilot: "www.bygghemma.se rapporterade nyligen ditt omdöme då de inte tror att omdömet bygger på en äkta upplevelse. Tyvärr har du inte lämnat fler uppgifter, och ditt omdöme har därför tagits bort." De ville mao tysta detta: Bygghemma har begärt att ta bort vad jag varit med om för de kallar det att det tror det ej har hänt. Det levererades en utedel som aldrig fungerade. Både jag och installatör meddelade att de ej kan laga, bara installera men Bygghemma bara fortsatte och skicka installatör, månad efter månad...

MARJA F gillar detta
MARTIN M
Skrev om Bygghemma.se

I maj i år beställde jag en duschkabin av Bygghemma. Uppdatering kring leverans fungerade inte och leveransen drog ut på tiden ända fram till september. Ca 5 månaders leverans. Hade jag från början veta att det skulle ta mer än 1-2 månader hade jag tittat på annan vara eller köpt via annan leverantör. Sagt och gjort, med noll återkoppling och ett flertal brutna löften kring leverans efter påstötningar, och lång väntan kommer äntligen dushen. Men, det är skador och delar är fel och det går inte att montera dushen. Nur har...

MARJA F och Gunilla L gillar detta
JOHN L
Skrev om Bygghemma.se

Vill varna för att handla här om du ska köpa produkter som du inte själv har kunskap om att laga. Köpte en takdusch som inte fungerade. Istället för att byta ut den börjar de skicka reservdelar. Hur kan man förvänta sig att jag som kund ska börja skruva isär blandaren på en takdusch och byta ut delar? Reservdelen de skickade passade dessutom inte. 2000 kostade de och ta hem en VVS montör för att få det bekräftat. När man kontaktar kundtjänst får man aldrig prata med reklamationsavdelningen så det man säger når...

ANN W
Skrev om Bygghemma.se

Katastrof. Varorna levereras ej i tid. Kundtjänst är otrevlig och hjälper inte till att lösa något problem. Tveksamt om de ens följer konsumentköplagen

VIKTORIIA P
Skrev om Bygghemma.se

Jag bestämmde mig att köpa två varor. Pusselmatta ABA Skol Vägar 9-Delar + Pusselmatta ABA Skol Stad 9 bitar. Trots att det stog "Tillfälligt slut" på den andra mattan, fick jag info av kundtjänsten via telefon att det var faktiskt tillgänglig. Då beställde jag båda mattor. Men bara den första kom. När jag ringde och undrade varför jag fått bara hälften av min order, sa de att leveranstid på den andra mattan var om 3 månader! Jag ångrade mig om ställde in resten av min beställning. Dock om 10 minuter ringde jag igen och...

Karin Elisabet H
Skrev om Bygghemma.se

Detta företag har redan 3 ärenden med på "Svarta listan". Detta är en lista på företag som inte följer Allmänna reklamationsnämndens beslut. Det är riktigt riktigt illa och placerar kunden i ett enormt underläge gentemot företaget i händelse av problem och reklamationer.

Christian Björn Martin H

Problemet för min del var att leveransen som aldrig slutfördes gjordes av Postnord. Bygghemma borde byta Postnord mot något annat. Att inte få sin produkt är ju inte bra, men kundtjänst har varit mycket bra, trevlig och jag har fått mina pengar åter inom rimlig tid. Som sagt - byt transportföretag, så kanske Bygghemma får fler kunder.

Per Joel S
Skrev om Bygghemma.se

La en beställning morgonen 15 augusti på bilvårdsartiklar, samtliga varor angavs finnas i lager. Med angiven leverans 2-5 vardagar. 19 augusti, sista dagen för leverans får jag mail om att ordern blivit försenad och kommer att SKICKAS från lagret 25 augusti… dvs 9 vardagar efter att ordern lades.. Kontaktar kundtjänst där de själva säger att samtliga varor jag beställt finns i lager, men att de har ingen aning om varför ordern inte är skickad.. Det känns ju oerhört betryggande. Det blev till att makulera ordern,...