Bygghemma Sverige AB

Postmästaregatan 18, 572 30 Oskarshamn — Visa karta

1.2 i betyg av av 110 omdömen

bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr.

Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som

kund kan känna dig trygg när du handlar.

Läs vad 110 kunder tycker om Bygghemma Sverige AB

• 2020-11-26

JOHAN A skrev om Bygghemma Sverige AB
    Det är ett lotteri när man får saker levererade och beställer man flera saker så kommer vissa delar av hemleveransen till ombud 4 mil bort och andra saker på obestämt datum i framtiden. Kundservice riktigt otrevliga och tycker att detta är kundens ansvar. Läs mer
  • 2020-11-16

Hedvig Julia Katarina H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Jag har köpt varor två gånger från bygghemma och det har slutat i katastrof båda gångerna.

Den första gången ett badrumsskåp som, trots att det stod att den INTE skulle komma på pall, levererades just på pall så när jag ville returnera den fick jag betala fraktkostnad som var i princip lika stor som själva köpet. Kundtjänsten var förvånad över att den kom på pall "det skulle den ju inte ha gjort.." men kunde ändå inte göra något.

Den andra gången beställde jag duschdörrar inkl montering. Dock hade det inte framgått att leverans in i lägenheten inte ingick så jag var tvungen att återigen returnera till en returkostnad på 795 kr (är gravid i 9 mån så helt omöjligt för mig att bära in ett 40 kg paket till lägenheten).

När jag lusläser köpvillkoren stod det iofs att varan levereras till porten men det framgick inte någonstans under själva köpresan, jag fick helt enkelt uppfattningen att dörrarna skulle levereras och monteras. Tror inte att det är särskilt många som kan bära in så stora paket själva så jag tycker verkligen att det borde framgå mycket tydligare (då kan man ju lika gärna montera dom själva med?!). Normalt sätt betyder (i min erfarenhet) hemleverans att varan levereras just till hemmet.

Det ända positiva är den trevliga kundsupporten som iofs inte kunde hjälpa till med någonting, men dom var iaf trevliga.

OM ni köper från bygghemma, se för guds skull till att lusläsa alla villkor och avtal och fundera igenom alla tänkbara scenarios. Det var iaf sista gången för mig. :( Läs mer
  • Zoe Helene K

2020-11-09

Zoe Helene K skrev om Bygghemma Sverige AB
    Allt som har kunnat gå fel har gått fel!

Den sämsta kundservicen möjligt. Lycka till att få pålitlig hjälp på Stockholm butiken. Butikschef Elin hjälpte oss vid första besöket men har sen dess lyckats försvinna helt/väldigt svår att få kontakt med. Vi var väldigt tydliga med när vi behövde våra produkter (skriftligt och muntligt) och fick ett löfte (muntligt och skriftligt) om leveransdatumet. Sen fick vi veta att det skulle ta 2-3 veckor och det tog en hel vecka för att få allt avbeställt. Ingen har bett om ursäkt för det stora misstaget och all stress.

Deras leveranssätt är dessutom helt opålitligt och man får 0 information om vart paketet befinner sig exakt. De har själva noll koll!

Snabbare att ringa till kundservice än butiken vilket är svårt att begripa. Men där får man inga svar ändå. Oprofessionellt i helhet. Läs mer
  • 2020-11-07

KENNETH D skrev om Bygghemma Sverige AB
    Beställde 20 kilos skivstångsvikter eftersom det var ett lågt pris.
    Väl medveten om att de har dåliga omdömen från sina kunder men tänkte i min enfald att vad kan bli fel?
    jag menar ett par viktskivor är ju bara ett par viktskivor.
    Ingenting kan ju bli fel så som med andra produkter med elektronik eller känsliga delar.
    Fick hem två skivor som väger 19,2 kg och inte 20 kilo som jag beställt. Läs mer
  • Robert Michael O

2020-11-06

Robert Michael O skrev om Bygghemma Sverige AB
    Det är mycket sällan jag ger ett företag dåligt betyg men detta tar
    onekligen priset jag kan dessvärre inte ge något lägre än just en
    stjärna..

Efter över två (2) månaders väntan på en reklamation har inget
    hänt..mer än ursäkter och bortförklaringar..

Jag lade beställning på Golvshop.se (samma huvudägare som bygghemma
    tydligen). Då varan inte höll gjordes en reklamation till Golvshop där
    Emelie på Golvshop tog emot reklamationen och begärde ytterligare
    information och bilder, vilket skickades så klart.
    Sedan hände ingenting...
    Inget svar på mail i några veckor och när man ringde för att "jaga på"
    så bads det om ursäkt och fallet lades över till Bygghemma. Det hade
    nu gått en (1) månad.

Leo på Bygghemma tog över ärendet och jag gav Bygghemma 2 veckor på
    att ta tag i det för att lösa reklamationen. Efter 2 veckor inget svar
    trots mail..efter 3 veckor inget svar..trots mail..
    Efter över 2 månader (!!) ringde vi idag och Dina på Bygghemma tog över ärendet.

Hör och häpna när Bygghemma nu ville ha fler bilder på skadan (trots
    tidigare mail och förfrågningar om något saknades och
    statusuppdatering) och en skaderapport på tyska skulle fyllas i (?!?!)
    med i stort sett samma information som delgets till både Golvshop och
    Bygghemma tidigare. Detta gjordes idag..över 2 månader senare alltså..

Nä, kära köpsugna vänner. Jag rekommenderar Er att spara Era slantar
    och välja något annat företag..
    Detta är under all kritik och där av denna recensionen som säkerligen
    kommer besvaras med (återigen) ursäkter..

Självklart kommer jag uppdatera denna text beroende på hur hanteringen
    av ärendet och slutresultatet utfaller..och om inte bygghemma eller trustpilot tar bort min recession...

/Robert
    Ärendenummer: 2020GOS6171 Läs mer
  • 2020-11-03

Joanna Suhonjic J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vi beställde ett loungeset fr företaget och varorna kom i rimlig tid. Soffan var dessvärre skadad så vi anmälde detta direkt till kundtjänst och inväntade instruktioner. Detta är i andra hälften av junimånad 2020. Kundtjänst informerade oss att de ska kontakta producenten/underleverantören. Sen dess får vi endast besked att dom fortfarande väntar på att producenten/underleverantören ska höra av sig till dom. Ingen uppdaterar oss utan det är vi som påminner en gång i månaden. Sommaren är för länge sen över och vi har inte haft någon glädje av soffan. Läs mer
  • JONAS H

2020-10-31

JONAS H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Gokväll,
    Ja, om du bara är intresserad av ett billigt pris och vet vad du vill så är dom helt okej.
    Men så fort du vill ha hjälp av kundtjänst för frågor inför köp av en vara så räkna inte med någon hjälp via mejl på flera veckor.
    Och får du som jag fel på en vara som du vill reklamera så tar det ännu längre tid, jag är uppe i ca 1,5 månads väntan nu!!!
    Hade jag vetat detta skulle jag köpt varan på Bauhaus istället.
    Mvh Jonas Läs mer
  • 2020-10-26

Fredrik Joakim B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Ej att lita på!! Utlovar leverans som man sedan skjuter på 2-3 dagar i taget. Nu väntat snart en månad på en vara som skulle ta 5-10 dagar att leverera. Inget tyder på att varan är på gång att skickas. Man har ingen insikt i sin leveranskedja. Handla hos någon av deras konkurrenter istället! Dessutom har jag massor av problem med vitvaruexperten.com som tydligen ingår i samma oseriösa? koncern. Kolla upp dessa bolag, allt tyder på att de alla behandlar sina kunder dåligt. Läs mer
    Zoe Helene K, JONAS H gillar detta
  • 2020-10-18

DOUGLAS B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning!!!! Mycket oseriös företag.... Vi på Södra Bygg I Blekinge AB har beställt sjutdörar till en av våra projekt.... varan som vi fick var deformerad..... Ringde och reklamerade produkten omgående..... det enda dem sa att vi löser det, men att dem har mycket att göra..... efter en månad fick ett mejl med ursäkt att det tog så långt tid och dem bad om ett par bilder till..... nu har det gått flera månader utan något svar..... pratat med andra som brukade beställa varor från bygghemma och alla bekräftar om att dem kör systematiskt långa vänte tider för att trötta ut sina kunder..... självklart tillslut man ger upp och gå vidare...... avråder starkt att beställa något från bygghemma // vänligen Douglas Bergwall// Södra Bygg AB Läs mer
    JONAS H gillar detta
  • HAMPUS H

2020-10-18

HAMPUS H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Tänkte handla här men läggs till en expeditionsavgift i kassan på 100:-. Luktar fuffens lurendrejare redan innan man betalat.... Läs mer
  • DANIEL A

2020-10-02

DANIEL A skrev om Bygghemma Sverige AB
    Deras kundtjänst är en katastrof vid hantering av reklamationer. Du kommer inte få ditt ärende hanterat inom de närmaste månaderna och då har ditt bygge antagligen sedan länge passerat stadiet då grejerna behövdes. Tro inte heller på de leveranstider som anges på deras hemsida. Spar dig tid och frustration och beställ från annan, riktig leverantör. Vill du ha ett bygge som fungerar så beställ inte genom Bygghemma.se. Läs mer
  • 2020-09-24

ARDAVAN T skrev om Bygghemma Sverige AB
    Oseriöst företag!
    Skyltar med fri frakt och lägger därefter till en expeditionsavgift som enligt de SJÄLVA framkommer VÄLDIGT tydligt vilket det givetvis inte gör. Ringde och pratade med en kille på supporten som menar att detta är standard. I vilken värld är expeditionsavgift standard? han hävdade också att jag var den enda som hade nämnt expeditionsavgift. Vilket uppenbarligen är en lögn då flera här har skrivit om det. Jag skiter i summan på 99kr. Tycker att man blir förd bakom ljuset och anser detta vara falsk marknadsföring då man gärna skyltar med saker som t.ex. Fri frakt. Hoppas innerligt att maskinen håller, annars har jag väl säkerligen missat en knappt läsbar text på sid. 784921 under deras användarvillkor.
    P I N S A M T! Läs mer
  • 2020-09-22

TOMMY O skrev om Bygghemma Sverige AB
    Leverans i maj och fortfarande inte klarhanterat av bygghemma.se. Idag 21:a september. Fönster från SP där ett trasigt fönster anmäldes till bygghemma.se (min part) samma dag som leveransen skedde. Solklart garantiärende med bilder etc. Efter X-antal mail fick jag ett ärendenummer. I augusti fick jag förslag på lösning som jag besvarade samma dag. Av någon anledning nytt ärendenummer. Nya mail (bara från mig) om vad som händer då vi är överrens? Kräver dock att bygghemma.se hanterar mitt svar. Idag en timme i telefonkö för att lösa detta direkt och dröm om min förvåning att man inte kan eller får komma i kontakt med dom som hanterar ärendet. Stackaren som hanterade mitt samtal verkade inte ha några befogenheter att göra något annat än berätta att jag ringt in. Läs mer
  • CHRISTIAN G

2020-09-15

CHRISTIAN G skrev om Bygghemma Sverige AB
    VARNING! VARNING! VARNING!
    Pajasföretag! Vi har handlat flera gånger tidigare hos Bygghemma, och det har fungerat smidigt. Förra året köpte vi en Husqvarna robotgräsklippare (ca 30.000kr). När vi i år skulle sätta ut klipparen igen märker vi att transformatorn svällt och spräckt hela höljet, och fungerar givetvis inte.

Vi reklamerar 25/5. Hör ingenting på ca 5-6 veckor, varvid vi hör av oss. Bygghemma säger sig då ha då glömt skicka reklamationen till Husqvarna. I mitten av augusti hör jag av mig igen och får till svar att de "minsann" svarat i slutet av juli. Bygghemma har dock skickat svaret på reklamationen till en helt annan mail än den jag gjort reklamationen ifrån. En som inte längre existerar.

Vad värre är är att Bygghemma hävdar att Husqvarna inte accepterar reklamationen. Ber då att få tala med en chef på Bygghemma, men får till svar att de inte har någon (vilket i och för sig skulle förklara varför inget fungerar).

I frustration ringer jag till Husqvarna för att ifrågasätta varför de inte accepterar reklamationen. Får då till svar att Bygghemma aldrig skickat ngn på mitt serienummer, och att det här är ett välkänt fel. Svaret jag får att Husqvarna citerar jag "genom att handla på Bygghemma så får du den service du betalar för. Vänd dig till en riktig återförsäljare istället".

Bygghemma har dels en organisation som inte alls fungerar. Därpå har man personal som sitter och ljuger kunderna rakt upp i ansiktet. De verkar ha en kundtjänst som man hade förväntat sig av en person på en bakluckeloppis! Läs mer
  • 2020-09-12

Carl Anders Fredrik v skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning! Två gånger har jag beställt varor från detta företag. Första gången var varan felaktig och reklamerade via deras formulär med fotografier och beskrivning. Tog ca 2 månader innan de ens tittade på ärendet! Dum som jag är gjorde jag nyligen en till beställning i tron om att jag haft otur första resan. Fel vara levererad igen! Helt otroligt! Lär väl bli att vänta 2-3 månader igen. Även om de är billiga min rekommendation köp någon annanstans. För mycket sämre än så här, det blir det inte. Läs mer
  • 2020-09-11

Anders C skrev om Bygghemma Sverige AB
    Som så många skrivit här, är företaget kundtjänst och reklamationsavdelning totalt undermålig. Fick en feltillverkad handdukstork. Trots många påstötningar, otaliga e-post och telefonsamtal, hände absolut ingenting under dryga tre månader. Först efter anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) fick de äntligen eld i baken. Jag uppmanar alla som har problem, att anmäla till ARN. Görs lätt på deras hemsida. Slutligen, denna kund, är en f d kund, aldrig kommer jag att köpa något hos Bygghemma. Varning på stan! Läs mer
  • POYA H

2020-08-31

POYA H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Hej,
    Bygghemma lurade mig med installationskostnader. De skrev inte alls om hur mycket rotavdrag ska göras.
    De skrev inte heller att det är ett annat bolag som kommer för installationen. Den andra bolaget gjorde en dålig installation och krävde mera pengar. Installationen med en markstativ har kostat mig 8500 SEK. När jag klagade det hos Bygghemma lovade dem att kolla det. De ville ha bilder på installationen som jag skickade de samma dag. De. Nu har det gått 2 veckor och jag har inte hört ett dugg från dem. Bygghemma är inget seriöst företag. Läs mer
  • 2020-08-23

Åsa Joanna Evelina S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning!!! Handla inget av dom. Dom skiter fullständigt i en. Vill reklamera varor . Dessa fick jag i slutet av juni i år . Startade igång ett reklamationsärende direkt efter leverans. Det har gått 2 månader snart och ingen har hört av sig till mig. Har ringt ett flertal gånger. De säger att en handläggare ska kontakta mig. Och det har dom inte gjort . Har även fått fakturor som jag själv måste ringa och skjuta fram.
    Har lagt ner så mycket tid på att sitta i deras långa telefonköer samt ringa Svea ekonomi.
    Lägg ner erat företag . Ni är en jävla skam!!!! Läs mer
  • 2020-08-14

PETER T skrev om Bygghemma Sverige AB
    Jag kan bara upprepa det som alla andra klagar på. Kundtjänst finns ej i praktiken. Detta företag är en skam. Synd att dessa aktörer på marknaden kan fortsätta utan juridisk åtgärd. Undvik dem! Läs mer
  • 2020-08-12

JOAKIM L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Sämsta & långsammaste kundservice jag någonsin upplevt - trodde inte det var möjligt!

Vet knappt var jag ska börja med alla problem vi upplevt! :-(

Då jag gjorde beställningen i min bostadsrättsförenings namn var vi tvungna att förskottsbetala drygt 45 000 kr, men det skulle vi absolut aldrig ha gjort. Stort misstag! För det första var det några veckors leveranstid men när jag väl fick ett bokat leveransdatum så dröjde det ändå ytterligare en hel månad innan våra matgrupper med stolar dök upp. :-( Dock saknades två kollin vid leveransen vilket var två av tre matbord - givetvis var det tredje matbordet dessutom skadat! Utöver detta var även tre av stolarna trasiga...

Vet inte hur många mail jag har skickat med klagomål och påminnelse om att bord + stolar behöver returneras samt nya produkter levereras! Vid ett flertal tillfällen har jag krävt få komma i kontakt med Bygghemmas VD då absolut ingenting har hänt under två månaders tid.

Igår efter 1,5 månad utan ett enda ord i respons fick jag äntligen svar från Bygghemmas kundservice som bad ursäkt för deras sena återkoppling samt att foton + information skulle skickas vidare till ansvarig person för transportskador. Är detta ett stort skämt?! JA! Två månader tog alltså innan vårt ärende vidarebefordrades till ansvarig person - inget Coronavirus i världen kan rättfärdiga denna hantering!

Jag har fått många andra leveranser under samma tidsperiod och ingen av de andra har strulat närmelsevis så mycket som Bygghemmas... Total skandal! :-( Läs mer
  • KATARINA C

2020-08-10

KATARINA C skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vill ge noll stjärnor, men det går tyvärr inte. Kundservice är under all kritik och kundtjänst ett skämt! Väntar fortfarande efter snart 2 månader på återkoppling kring vårt solklara reklamationsärende av en felaktig produkt. Vad kundtjänsten som svarar på reklamationer egentligen gör är en gåta och de skyller på underbemanning. Jag skulle nog säga att det även beror på bristande kompetens.

JONAS H gillar detta
  • Jonas Daniel J

2020-08-07

Jonas Daniel J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Över 3 månader sedan jag reklamerade våran Indol varmvattenberedare. Först slarvade dom bort min första anmälan så ärendet skapades först efter 2,5 veckor och ett telesamtal från mig. Flera veckor mellan svaren på mail, att ringa går inte då det är minst 100 Pers i kö när man än ringer. 1 månads tystnad sist, därefter så fick jag ett standard svar som svar på mitt mail när jag undrade vad som händer, mailet sa dom återkommer inom kort, detta var 2 veckor sedan nu.. Kul att stå utan en så grundläggande sak som varmvatten tack vare att ingen har kompetens nog att ta tag i ärendet. Läs mer
  • 2020-08-04

Tord H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Om något är trasigt eller fel så räkna inte med att kunna reklamera eller få en annan vara inom rimlig tid. Det funkar som ett svart hål. Läs mer
  • LARS B

2020-07-16

LARS B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Helt hopplösa, försökt reklamera ett el-element som löser säkringen, ( en månad fungerade det) verkar omöjligt..... Nu vill de ha en video på felet, för en bedömning, godnatt vilka tomtar. De förhalar till kunden tröttnar Läs mer
  • 2020-07-10

Jonas Martin B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning för oseriöst bolag!

Ser det billigt ut så är det troligtvis för bra för att vara sant och här får man vara bank åt bolaget om något händer.

Efter att tålmodigt väntat på respons på reklamation med tre (3) påtalande under över en månads tid på en defekt produkt utan resultat väljer jag nu att offentligt varna andra för detta bolag!

Ärendet avsåg en defekt robotgräsklippare vilket ännu ej är åtgärdad eller ersatt. Bolaget hävdar att deras kundservice inte kan genomföra återbetalning utan allt går genom en ''hemlig'' reklamationsavdelning som inte får kontaktas eller har ansvariga som man kan prata med.

Jag rekommenderar också andra som blivit lurade av bygghemma.se att anmäla ärendet till Allmänna reklamationsnämnden.

Vilket jag avser göra om de inte hör av sig inom en vecka (vilket jag meddelat dem)

Trist, onödigt och oproffsigt. Läs mer
  • Rasmus Anders Göran W

2020-07-09

Rasmus Anders Göran W skrev om Bygghemma Sverige AB
    Handla aldrig här. Om ni får problem med varan kommer det totalt ignorera detta. Jag reklamerade våran utemöbel för snart 4 månader sedan, inget svar. Jag ringer till dem om ärendet och de hänvisar till att jag skall bli uppringt av någon, tiden går och inget händer. Riktigt oseriös hantering utav kunder som har problem med deras produkter. Läs mer
  • Daniel Matthias H

2020-06-26

Daniel Matthias H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vi har beställt Svedbergs Rista 180 dubbeldusch dörrar från Bygghemma. Efter massor av strul så fick vi äntligen en bekräftelse på leverans. Dock var det ända som vi fick levererat en låda med skruv. Vi var sedan tvungna att sitta ien hel dag med DSV för att boka en ny leverans med själva duschväggen. När de dök upp så var en av dörrarna förstörd (troligtvis av den riktigt fumliga leveranskillen) nu har vi försökt att få nya genom mejl, telefon mm men bygghemma är riktigt ohjälpliga. Vi har även köpt saker från bygghemma andra sidor med samma katastrofala resultat. Jag skulle undvika detta företag då de inte har någon känsla för service eller kundnöjdhet. Jag vill även passa på att ge en känga åt Svedbergs som inte heller bryr sig. Hitta andra leverantörer och varumärken. Mvh Daniel Hallgren Läs mer
  • PIA J

2020-06-25

PIA J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Fruktansvärt dåliga leveranstider!
    Vi beställde ett Tylö bastuaggregat den 13 maj 2020 som hade 5-10 dagars leveranstid. Sedan dess har vi fått 12 nya skeppningsdatum där leveransen hela tiden skjuts upp. Vi har ringt otåliga gånger och undrat vad som händer men får hela tiden till svar av Bygga Hemmas kundtjänst att de har ringt leverantören som lovar att det dagen efter skall skicka varan och att det nu kommer ett spårningsnummer till oss med mail. Vi säger att vi inte tror på det längre men Bygga Hemma lovar att "denna gång" så kommer varan verkligen att skickas. Det ända som kommer dagen efter är att skeppningsdatumet skjuts fram ytterligare en gång.
    Kan tillägga att det var precis lika dant för två år sedan när vi beställde skjutfönster från dem. Tänkte då att det måste ha varit ett problem med just den produkten men förstår nu att Bygga Hemma lovar en massa som de inte kan hålla.
    Så akta er för att beställa något från Bygga Hemma om ni vill ha varan inom utlovad tid! Läs mer
  • 2020-06-23

ELIN J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Kriminell hantering av oss kunder. Betalade 11000 kr 29 april för en duschhörna i glas från Svedbergs. Själva duschväggen för drygt 4000 kr var en felleverans från dem..(en svartrutig historia när jag skulle ha en vägg i klarglas)- påtalade det för dem via mail och har även ringt kundtjänst fler än 5ggr för att höra när de hämtar den felaktiga varan och byter till rätt duschvägg. Får inget svar av kundtjänst. Den senaste muntliga kontakten jag hade där sa att om jag ringer dem och frågar var min beställda vara ÄR eller när rätt vara kommer levereras, så kommer jag SIST I KÖN till ärendehanteringen...ingen har ännu tittat på mitt ärende enligt honom ! Nu har de haft mina 11000 kr i 2 månader och jag har ännu inte fått min betalda vara eller information. Ett RIKTIGT USELT företag. Mina hantverkare väntar så antagligen blir det så att jag köper väggen som saknades i min leverans direkt från Svedbergs och alltså betalar dryga 15 000 för något som kostar 11000...
    ALDRIG MER handlar jag eller mina vänner och hantverkare på Bygghemma ! Läs mer
  • Linda Maria Christin J

2020-06-19

Linda Maria Christin J skrev om Bygghemma Sverige AB
    HANDLA ALDRIG HOS BYGGHEMMA OM DU VILL KUNNA REKLAMERA FELAKTIGA VAROR.
    Köpte en El-scooter EMV Köra Svart. Den började krångla redan efter 2 veckor. Efter ytterligare bara 2 veckor senare, slutade den starta alls. Skickade då in ett ärende på att jag vill reklamera varan. Inget svar. Skickar in ytterligare mail på samma ärende. Fortfarande inget svar. 8 dagar senare ringer jag till deras kundstjänst som lovar att han skall skynda på ärendet som han ser att de har tagit emot, samt mina övriga mail i samma ärende. 3 dagar senare (sammanlagt 11 dagar nu) fortfarande inget svar.
    Hur svårt är det att skicka en retursedel? Uselt beteende när man lagt ut pengar på en ganska dyr sak som ändå inte är användbar.
    Går tydligen bra att handla där men ingen som helst respons när det är fel på varan. Rekommenderar inte att handla från Bygghemma. Läs mer
  • 2020-06-09

Evy Agneta F skrev om Bygghemma Sverige AB
    Helt oseriösa. Dom går inte ut med vad man får betala i returtransport. Du får betala samma pris för något som väger 3 kg som en gräsklippare. Läs mer
  • 2020-06-08

CHRISTOFFER W skrev om Bygghemma Sverige AB
    har haft beställt 2 saker på kort tid.

den första tog drygt 1 månad att få leverans när de på hemsidan skriver 2-3 dagars leveranstid. När jag sen får leveransen så saknas det saker och jag ringer och tjatar men får ingen återkoppling alls.

Andra beställningen är tydligen bortslarvad, blir lovad att de skall skicka en ny produkt men inget händer. Läs mer
  • NURAN G

2020-06-08

NURAN G skrev om Bygghemma Sverige AB
    Sämsta hanteringen av reklamation någonsin! Vi har varit överens om att jag skall tillbakakrediteras för transportskador sedan över 1 månad tillbaka men än har jag inte sett några pengar på kontot trots flera påtryckningar, samtal, mail till er. Så dåligt hanterat, aldrig mer!
    Ärendenummer: 2020BGH135307 Läs mer
    Tord H, Linda Maria Christin J gillar detta
  • 2020-06-06

Martin L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Katastrofalt! Jag beställde grejer för över 50 000kr till vår renovering i tron att det skulle bli smidigt. Jag ser vid bekräftelsen att min leverans delats upp i inte mindre än SJU delleveranser. Man samarbetar med DSV som logistikpartner och värre har jag aldrig varit med om. TRE gånger har jag nu väntat på att få stora leveranser då det i meddelandena står att vikten ligger på alltifrån 400 till 300kg. Men varje gång har det bara dykt upp småsaker. Första gången kom det EN badrumsspegel. EN!!! En annan gång så kom det två TOAHÅLLARE!!! SKÄMTAR NI???? Idag så har jag suttit hela dagen och väntat på en stor leverans men vad händer... det kommer ytterligare ett minipaket och chauffören har ingen aning om när allt annat ska komma. Det här är SJUKT!!!! Till saken hör att leveranstiderna meddelas via SMS med intervallen "Någon gång mellan 8.00 och 16.30" vilket innebär att en hel arbetsdag i princip avsätts för att sitta och vänta på leveranser som aldrig kommer. Det här är GALET och jag har tappat allt förtroende för Bygghemma efter detta. Jag har förstått att bygghemma.se endast är en marknadsplattform utan egna lager(?) och obefintlig koll på sin logistikkedja. Läs mer
  • 2020-06-04

ANNA K skrev om Bygghemma Sverige AB
    Beställt varor med 2-5 dagars leverans. Efter 3 veckor har jag fortfarande inte fått varorna. Enorma telefonköer både till ByggHemma och DSV som hanterar frakten. Läs mer
  • 2020-05-27

LARS-OLOV N skrev om Bygghemma Sverige AB
    Köpte en vara för nästan 6000 kr den 3 maj med leverans 2-4 dagar senare. Har ännu - den 27 maj - inte fått varan. Har skickat tre email - både via formulär och vanlig email. Inga svar. Satt nu över en timme i telefonkö och fick beskedet att "leverans är beräknat att skickas den 4/6". Detta trots att levernasbekräftelsen vid köpet meddelade att "Upphämtning av din leverans är bekräftad av transortören". Bygghemma är helt enkelt desorganiserade på gränsen till det kriminella. Och svarar inte på frågor. Håll er borta från dem! Läs mer
  • 2020-05-14

MARIA Ö skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varnar för detta företag. Efter reklamation av två felaktiga ytterdörrar svarar de inte på mail och det har nu gått fem veckor... Det går inte att få kontakt med reklamationsavdelningen utan är hänvisad till vanliga kundtjänst som inte kan koppla vidare. Läs mer
  • DOLORES D

2020-05-13

DOLORES D skrev om Bygghemma Sverige AB
    De är inget byggföretag som man kan tro - utan någon en mellanhand. Detta upptäcks vid returer.
    Då är det inte så smidigt som man kan tro. Retur görs ej till Bygghemma utan direkt till deras "samarbetspartners".
    Får ej tag på en retursedel, du ska fota innehåll paket osv så ska de ta ställning till om du får skicka tillbaka.
    Två veckor har jag fått jaga dem för att returnera deras produkter - utan framgång. Dock får jag veta följande; Emballaget måste vara intakt och du får ej använda brun tejp utan genomskinlig för att skicka tillbaka. Ett paket på 2kg kostar 395sek att returnera och värdeavdrag om det inte följs ovan (tejp mm)
    Inte det minsta imponerad - utan är sista gången jag använder deras tjänster. Produkter de har i sitt utbud går att få tag på till samma pris på andra ställen där det är mera servicetänk än detta. Undvik när du kan för din skull Läs mer
  • Elias A

2020-05-11

Elias A skrev om Bygghemma Sverige AB
    Något av det värsta jag varit med om. Skickade ej en vara men behöll pengarna? Jag var tvungen att göra en kortreklamation. Tack gud! Dem påminner om något slags bedrägeri företag. Väntar på att min bank ska hantera reklamationen. Ni som inte hör från dem eller har svårt att komma i kontakt med dem kontakta eran bank. Skriv utförligt och konkret varför du gör en kortreklamation och låt det gå den vägen. Mycket smidigare. Läs mer
    Elias A gillar detta
  • BJÖRN T

2020-04-28

BJÖRN T skrev om Bygghemma Sverige AB
    Hade fått hem en ny gräsklippare såklart va den trasig, kontaktade kundservice, fick ett bra och noggrannt bemötande,

Mitt ärende gick till en handläggare som skulle kontakta mig, 5 veckor gick så jag fick nog och ringde upp,

Dagen efter så blev jag mailad att DHL kommer och ska hämta den så nu idag fick jag ett mail med en massa papper kvitton, fraktsedlar osv såklart så fattas det ett viktigt dokument" service blanketten😔.

Om 2 dagar kommer DHL, kommer jag hinna få kontakt med BH så jag kan få blanketten!!!!! Läs mer
  • Maria Helena Å

2020-04-28

Maria Helena Å skrev om Bygghemma Sverige AB
    Svårt att få kontakt med kundtjänst. Långa telefonköer. Svarar inte på mail. Deras leveransbolag har slarvat bort ett badkar vilket uppdagades efter att jag efterlyst badkaret flera gånger. Kommer definitivt aldrig att använda dem fler gånger med tanke på den usla återkopplingen.
    Idag skulle en toalettstol samt tillbehör levereras. Endast tillbehöret kom och dum som jag är skrev jag på att jag mottagit paketet med tillbehöret - vilket jag gjorde - bara för att notera att det hos DS`V står att jag mottagit en toalettstol. Läs mer
  • 2020-04-24

MARCUS S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Imponerande dåligt kundbemötande trots fel hos dom. När skulle betala för varor i söndags så hängde sig deras betallösning efter jag godkänt BankID vilken resulterade att två identiska ordrar är påväg. När påtalar detta så hävdar dom att mitt fel och att jag får stå returkostnaden när varorna kommit = över 700 kr. Detta trots att jag meddelat dom om strulet innan varorna lämnat lagret. Att man hanterar en trogen kund på detta sättet innebär att jag aldrig mer kommer handla av bolag i koncernen samt inte heller rekommendera dom till någon. Alltid lätt att vara leverantör när allt funkar men när strular hos dom så tydligen kundens fel helt och hållet. Imponerande att dom inte ens gör en ansträngning att stoppa leveransen redan hos DSV innan går över till DHL. Läs mer
  • Jonas Clas Christer B

2020-04-23

Jonas Clas Christer B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vi köpte en köksblandare som visade sig vara trasig när rörläggaren var här och skulle installera den. Över 2 månader senare har jag fortfarande inte fått en ersättningsprodukt trots att jag blivit lovad flera gånger att det är på väg.

Vi har inte kunnat färdigställa vårt kök pga av detta och det har kostat oss väldigt mycket pengar att inte kunna laga mat hemma samtidigt som vi behövt ta hit rörläggaren i onödan och kommer behöva anlita honom igen när vi nu får vår blandare om vi nu får det... Jag har tröttnat på att vänta. Kommer aldrig handla av Bygghemma igen efter detta...

Deras reklamationshanteringen är helt värdelös, och med en kundservice som inte kan hjälpa till får mig att känna mig maktlös och riktigt ledsen. Läs mer
  • 2020-03-26

Raija Annikki H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning, handla inte hos Bygghemma! Kunde jag lämna ett lägre betyg än riktigt uselt så skulle jag göra det!
    Reklamationshanteringen är under all kritik. Vårt ärende är nu inne på 6:e veckan. Det mest spännande är att vi nu får information som borde varit med vid leveransen! Kundservice hade ingen aning om detta, ej heller reklamationsavdelningen, och vi fick ingen information trots att kundservice varit i kontakt med leverantören.
    Ingen ersättning för extra kostnader som uppstått pga deras katastrofala reklamationshantering.
    Så skyll dig själv, om du som kund är så korkad att du handlar från dem! Läs mer
  • 2020-03-24

Bo S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Det går inte att recensera produkterna på Bygghemma.se. Ändå har de recensioner. Positiva recensioner. Exempelvis på en kökskran från Gustavsberg som fick kanonbetyg av användarna, men som knappt tre veckor efter jag installerat den har börjat kärva. Hade det funnits riktiga kundbetyg skulle jag förmodligen ha kunnat undvika ett dåligt köp. Mycket vilseledande av Bygghemma! Och något som ensamt renderar dem ett uselt betyg. Läs mer
  • Jan Davey P

2020-03-13

Jan Davey P skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning!! Varning! handla aldrig på detta företag eller något annat företag som ingår i denna koncern där bland annat Golvpoolen och Trademax ingår.
    Jag köpte en handfatsblandare av dom. Fick den monterad av rörläggare 27/2. När den är monterad och vattnet sätts på så visar det sig att den läcker.
    anmäler till kundtjänst på morgonen 28/2. Får till svar att jag ska skicka in en video på kranen när vattnet är på. Får också veta att jag inte ska få någon ersättning för demontering och återmontage av blandaren, vilket jag inte godtar.

Den 9/3 får jag detta svar:
    Ni kommer inom kort att få ett seperat mejl med retursedlar så ni kan skicka tillbaka den defekta blandaren.
    Viktigt att ni skickar tillbaka den i dess orginalkartong.

När tillverkaren fått tillbaka blandaren och felsökt den så kommer vi att kreditera er för bladnaren om det är ett produktfel.
    Är det inte ett produktfel på blandaren så kommer vi att skicka tillbaka blandare till er.
    Då tillkommer fraktkostnad samt felsökningsavgift.

Godtar inte detta. varför inte bara skicka en ny blandare och en retursedel på den gamla. Eller krediter för blandaren + kostnader för rörläggare.
    Det har nu gått 14 dager och jag sitter här fortfarande med en kran jag inte kan använda. Får mail med en massa tomma ord om att dom håller på att kontakta tillverkaren. Kommer aldrig att godta detta. anmäler dom snart till ARN

Har idag lördag 21/3 tröttnat på Bygghemma och varit och köpt en ny insats till blandaren. Byt den och nu läcker blandaren inte längre. Köpte den på Bauhaus för 449:- ska försöka att kräva dessa pengar av Bygghemma. om jag inte lyckas med det så blir det en anmälan till ARN. Läs mer
  • MARKKU V

2020-03-07

MARKKU V skrev om Bygghemma Sverige AB
    Hade man kunnat lämna lägre betyg så hade jag gjort det. Måste ju bara vara sveriges sämsta kundsupport på detta företag. Skickar du email med förfrågan så får du svar efter en månad! Dessutom så har inte företaget kunskap om hur man sköter returer när det gäller frakt vid felleveranser/felbeställningar. Läs mer
    MARCUS S, Jan Davey P gillar detta
  • 2020-03-03

Eva Margareta K skrev om Bygghemma Sverige AB
    Riktigt dåligt. Fel produkt, fel leveransort, fel information i mejl, kundtjänst 2 samtal före har nästan 1 tim. väntetid. Mejl från olika avdelningar med helt olik information gällande samma fråga. Verkar vara helt kaos i datasystemet. Första och sista gången jag handlar från Bygghemma. Varning för detta företag!! Läs mer
    MARCUS S, Jan Davey P gillar detta
  • 2020-02-20

Carl Patrik L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Galet bra service. Fick hjälp med en utgången reservdel till utomhusarmatur från tysk grossist (där armaturen inte ens är inköpt hos bygghemma).

Personlig och trevlig service via både e-post och telefon, trots min minimala order och att jag inte beställt något tidigare. Sådant känns lika trevligt som chockerande år 2020. Läs mer
  • ELISABETH S

2020-02-07

ELISABETH S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Oseriöst företag med dåliga rutiner. Lovar leverans inom 2-5 arbetsdagar men det tar tre veckor - kul när man har byggare som står och väntar...Jag kommer aldrig mer att använda Bygghemma och varnar andra från att göra det. Läs mer
    Jan Davey P gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte