Bygghemma Sverige AB

Postmästaregatan 18, 572 30 Oskarshamn — Visa karta

1.3 i betyg av av 91 omdömen

bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr.

Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som

kund kan känna dig trygg när du handlar.

Läs vad 91 kunder tycker om Bygghemma Sverige AB

• 2020-08-12

JOAKIM L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Sämsta & långsammaste kundservice jag någonsin upplevt - trodde inte det var möjligt!

Vet knappt var jag ska börja med alla problem vi upplevt! :-(

Då jag gjorde beställningen i min bostadsrättsförenings namn var vi tvungna att förskottsbetala drygt 45 000 kr, men det skulle vi absolut aldrig ha gjort. Stort misstag! För det första var det några veckors leveranstid men när jag väl fick ett bokat leveransdatum så dröjde det ändå ytterligare en hel månad innan våra matgrupper med stolar dök upp. :-( Dock saknades två kollin vid leveransen vilket var två av tre matbord - givetvis var det tredje matbordet dessutom skadat! Utöver detta var även tre av stolarna trasiga...

Vet inte hur många mail jag har skickat med klagomål och påminnelse om att bord + stolar behöver returneras samt nya produkter levereras! Vid ett flertal tillfällen har jag krävt få komma i kontakt med Bygghemmas VD då absolut ingenting har hänt under två månaders tid.

Igår efter 1,5 månad utan ett enda ord i respons fick jag äntligen svar från Bygghemmas kundservice som bad ursäkt för deras sena återkoppling samt att foton + information skulle skickas vidare till ansvarig person för transportskador. Är detta ett stort skämt?! JA! Två månader tog alltså innan vårt ärende vidarebefordrades till ansvarig person - inget Coronavirus i världen kan rättfärdiga denna hantering!

Jag har fått många andra leveranser under samma tidsperiod och ingen av de andra har strulat närmelsevis så mycket som Bygghemmas... Total skandal! :-( Läs mer
  • KATARINA C

2020-08-10

KATARINA C skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vill ge noll stjärnor, men det går tyvärr inte. Kundservice är under all kritik och kundtjänst ett skämt! Väntar fortfarande efter snart 2 månader på återkoppling kring vårt solklara reklamationsärende av en felaktig produkt. Vad kundtjänsten som svarar på reklamationer egentligen gör är en gåta och de skyller på underbemanning. Jag skulle nog säga att det även beror på bristande kompetens.

• Jonas Daniel J

2020-08-07

Jonas Daniel J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Över 3 månader sedan jag reklamerade våran Indol varmvattenberedare. Först slarvade dom bort min första anmälan så ärendet skapades först efter 2,5 veckor och ett telesamtal från mig. Flera veckor mellan svaren på mail, att ringa går inte då det är minst 100 Pers i kö när man än ringer. 1 månads tystnad sist, därefter så fick jag ett standard svar som svar på mitt mail när jag undrade vad som händer, mailet sa dom återkommer inom kort, detta var 2 veckor sedan nu.. Kul att stå utan en så grundläggande sak som varmvatten tack vare att ingen har kompetens nog att ta tag i ärendet. Läs mer
  • 2020-08-04

Tord H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Om något är trasigt eller fel så räkna inte med att kunna reklamera eller få en annan vara inom rimlig tid. Det funkar som ett svart hål. Läs mer
  • LARS B

2020-07-16

LARS B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Helt hopplösa, försökt reklamera ett el-element som löser säkringen, ( en månad fungerade det) verkar omöjligt..... Nu vill de ha en video på felet, för en bedömning, godnatt vilka tomtar. De förhalar till kunden tröttnar Läs mer
  • 2020-07-10

Jonas Martin B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning för oseriöst bolag!

Ser det billigt ut så är det troligtvis för bra för att vara sant och här får man vara bank åt bolaget om något händer.

Efter att tålmodigt väntat på respons på reklamation med tre (3) påtalande under över en månads tid på en defekt produkt utan resultat väljer jag nu att offentligt varna andra för detta bolag!

Ärendet avsåg en defekt robotgräsklippare vilket ännu ej är åtgärdad eller ersatt. Bolaget hävdar att deras kundservice inte kan genomföra återbetalning utan allt går genom en ''hemlig'' reklamationsavdelning som inte får kontaktas eller har ansvariga som man kan prata med.

Jag rekommenderar också andra som blivit lurade av bygghemma.se att anmäla ärendet till Allmänna reklamationsnämnden.

Vilket jag avser göra om de inte hör av sig inom en vecka (vilket jag meddelat dem)

Trist, onödigt och oproffsigt. Läs mer
  • Rasmus Anders Göran W

2020-07-09

Rasmus Anders Göran W skrev om Bygghemma Sverige AB
    Handla aldrig här. Om ni får problem med varan kommer det totalt ignorera detta. Jag reklamerade våran utemöbel för snart 4 månader sedan, inget svar. Jag ringer till dem om ärendet och de hänvisar till att jag skall bli uppringt av någon, tiden går och inget händer. Riktigt oseriös hantering utav kunder som har problem med deras produkter. Läs mer
  • Daniel Matthias H

2020-06-26

Daniel Matthias H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vi har beställt Svedbergs Rista 180 dubbeldusch dörrar från Bygghemma. Efter massor av strul så fick vi äntligen en bekräftelse på leverans. Dock var det ända som vi fick levererat en låda med skruv. Vi var sedan tvungna att sitta ien hel dag med DSV för att boka en ny leverans med själva duschväggen. När de dök upp så var en av dörrarna förstörd (troligtvis av den riktigt fumliga leveranskillen) nu har vi försökt att få nya genom mejl, telefon mm men bygghemma är riktigt ohjälpliga. Vi har även köpt saker från bygghemma andra sidor med samma katastrofala resultat. Jag skulle undvika detta företag då de inte har någon känsla för service eller kundnöjdhet. Jag vill även passa på att ge en känga åt Svedbergs som inte heller bryr sig. Hitta andra leverantörer och varumärken. Mvh Daniel Hallgren Läs mer
  • PIA J

2020-06-25

PIA J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Fruktansvärt dåliga leveranstider!
    Vi beställde ett Tylö bastuaggregat den 13 maj 2020 som hade 5-10 dagars leveranstid. Sedan dess har vi fått 12 nya skeppningsdatum där leveransen hela tiden skjuts upp. Vi har ringt otåliga gånger och undrat vad som händer men får hela tiden till svar av Bygga Hemmas kundtjänst att de har ringt leverantören som lovar att det dagen efter skall skicka varan och att det nu kommer ett spårningsnummer till oss med mail. Vi säger att vi inte tror på det längre men Bygga Hemma lovar att "denna gång" så kommer varan verkligen att skickas. Det ända som kommer dagen efter är att skeppningsdatumet skjuts fram ytterligare en gång.
    Kan tillägga att det var precis lika dant för två år sedan när vi beställde skjutfönster från dem. Tänkte då att det måste ha varit ett problem med just den produkten men förstår nu att Bygga Hemma lovar en massa som de inte kan hålla.
    Så akta er för att beställa något från Bygga Hemma om ni vill ha varan inom utlovad tid! Läs mer
  • 2020-06-23

ELIN J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Kriminell hantering av oss kunder. Betalade 11000 kr 29 april för en duschhörna i glas från Svedbergs. Själva duschväggen för drygt 4000 kr var en felleverans från dem..(en svartrutig historia när jag skulle ha en vägg i klarglas)- påtalade det för dem via mail och har även ringt kundtjänst fler än 5ggr för att höra när de hämtar den felaktiga varan och byter till rätt duschvägg. Får inget svar av kundtjänst. Den senaste muntliga kontakten jag hade där sa att om jag ringer dem och frågar var min beställda vara ÄR eller när rätt vara kommer levereras, så kommer jag SIST I KÖN till ärendehanteringen...ingen har ännu tittat på mitt ärende enligt honom ! Nu har de haft mina 11000 kr i 2 månader och jag har ännu inte fått min betalda vara eller information. Ett RIKTIGT USELT företag. Mina hantverkare väntar så antagligen blir det så att jag köper väggen som saknades i min leverans direkt från Svedbergs och alltså betalar dryga 15 000 för något som kostar 11000...
    ALDRIG MER handlar jag eller mina vänner och hantverkare på Bygghemma ! Läs mer
  • Linda Maria Christin J

2020-06-19

Linda Maria Christin J skrev om Bygghemma Sverige AB
    HANDLA ALDRIG HOS BYGGHEMMA OM DU VILL KUNNA REKLAMERA FELAKTIGA VAROR.
    Köpte en El-scooter EMV Köra Svart. Den började krångla redan efter 2 veckor. Efter ytterligare bara 2 veckor senare, slutade den starta alls. Skickade då in ett ärende på att jag vill reklamera varan. Inget svar. Skickar in ytterligare mail på samma ärende. Fortfarande inget svar. 8 dagar senare ringer jag till deras kundstjänst som lovar att han skall skynda på ärendet som han ser att de har tagit emot, samt mina övriga mail i samma ärende. 3 dagar senare (sammanlagt 11 dagar nu) fortfarande inget svar.
    Hur svårt är det att skicka en retursedel? Uselt beteende när man lagt ut pengar på en ganska dyr sak som ändå inte är användbar.
    Går tydligen bra att handla där men ingen som helst respons när det är fel på varan. Rekommenderar inte att handla från Bygghemma. Läs mer
  • 2020-06-09

Evy Agneta F skrev om Bygghemma Sverige AB
    Helt oseriösa. Dom går inte ut med vad man får betala i returtransport. Du får betala samma pris för något som väger 3 kg som en gräsklippare. Läs mer
  • 2020-06-08

CHRISTOFFER W skrev om Bygghemma Sverige AB
    har haft beställt 2 saker på kort tid.

den första tog drygt 1 månad att få leverans när de på hemsidan skriver 2-3 dagars leveranstid. När jag sen får leveransen så saknas det saker och jag ringer och tjatar men får ingen återkoppling alls.

Andra beställningen är tydligen bortslarvad, blir lovad att de skall skicka en ny produkt men inget händer. Läs mer
  • NURAN G

2020-06-08

NURAN G skrev om Bygghemma Sverige AB
    Sämsta hanteringen av reklamation någonsin! Vi har varit överens om att jag skall tillbakakrediteras för transportskador sedan över 1 månad tillbaka men än har jag inte sett några pengar på kontot trots flera påtryckningar, samtal, mail till er. Så dåligt hanterat, aldrig mer!
    Ärendenummer: 2020BGH135307 Läs mer
    Tord H, Linda Maria Christin J gillar detta
  • Martin L

2020-06-06

Martin L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Katastrofalt! Jag beställde grejer för över 50 000kr till vår renovering i tron att det skulle bli smidigt. Jag ser vid bekräftelsen att min leverans delats upp i inte mindre än SJU delleveranser. Man samarbetar med DSV som logistikpartner och värre har jag aldrig varit med om. TRE gånger har jag nu väntat på att få stora leveranser då det i meddelandena står att vikten ligger på alltifrån 400 till 300kg. Men varje gång har det bara dykt upp småsaker. Första gången kom det EN badrumsspegel. EN!!! En annan gång så kom det två TOAHÅLLARE!!! SKÄMTAR NI???? Idag så har jag suttit hela dagen och väntat på en stor leverans men vad händer... det kommer ytterligare ett minipaket och chauffören har ingen aning om när allt annat ska komma. Det här är SJUKT!!!! Till saken hör att leveranstiderna meddelas via SMS med intervallen "Någon gång mellan 8.00 och 16.30" vilket innebär att en hel arbetsdag i princip avsätts för att sitta och vänta på leveranser som aldrig kommer. Det här är GALET och jag har tappat allt förtroende för Bygghemma efter detta. Jag har förstått att bygghemma.se endast är en marknadsplattform utan egna lager(?) och obefintlig koll på sin logistikkedja. Läs mer
  • 2020-06-04

ANNA K skrev om Bygghemma Sverige AB
    Beställt varor med 2-5 dagars leverans. Efter 3 veckor har jag fortfarande inte fått varorna. Enorma telefonköer både till ByggHemma och DSV som hanterar frakten. Läs mer
  • 2020-05-27

LARS-OLOV N skrev om Bygghemma Sverige AB
    Köpte en vara för nästan 6000 kr den 3 maj med leverans 2-4 dagar senare. Har ännu - den 27 maj - inte fått varan. Har skickat tre email - både via formulär och vanlig email. Inga svar. Satt nu över en timme i telefonkö och fick beskedet att "leverans är beräknat att skickas den 4/6". Detta trots att levernasbekräftelsen vid köpet meddelade att "Upphämtning av din leverans är bekräftad av transortören". Bygghemma är helt enkelt desorganiserade på gränsen till det kriminella. Och svarar inte på frågor. Håll er borta från dem! Läs mer
  • 2020-05-14

MARIA Ö skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varnar för detta företag. Efter reklamation av två felaktiga ytterdörrar svarar de inte på mail och det har nu gått fem veckor... Det går inte att få kontakt med reklamationsavdelningen utan är hänvisad till vanliga kundtjänst som inte kan koppla vidare. Läs mer
  • DOLORES D

2020-05-13

DOLORES D skrev om Bygghemma Sverige AB
    De är inget byggföretag som man kan tro - utan någon en mellanhand. Detta upptäcks vid returer.
    Då är det inte så smidigt som man kan tro. Retur görs ej till Bygghemma utan direkt till deras "samarbetspartners".
    Får ej tag på en retursedel, du ska fota innehåll paket osv så ska de ta ställning till om du får skicka tillbaka.
    Två veckor har jag fått jaga dem för att returnera deras produkter - utan framgång. Dock får jag veta följande; Emballaget måste vara intakt och du får ej använda brun tejp utan genomskinlig för att skicka tillbaka. Ett paket på 2kg kostar 395sek att returnera och värdeavdrag om det inte följs ovan (tejp mm)
    Inte det minsta imponerad - utan är sista gången jag använder deras tjänster. Produkter de har i sitt utbud går att få tag på till samma pris på andra ställen där det är mera servicetänk än detta. Undvik när du kan för din skull Läs mer
  • Elias A

2020-05-11

Elias A skrev om Bygghemma Sverige AB
    Något av det värsta jag varit med om. Skickade ej en vara men behöll pengarna? Jag var tvungen att göra en kortreklamation. Tack gud! Dem påminner om något slags bedrägeri företag. Väntar på att min bank ska hantera reklamationen. Ni som inte hör från dem eller har svårt att komma i kontakt med dem kontakta eran bank. Skriv utförligt och konkret varför du gör en kortreklamation och låt det gå den vägen. Mycket smidigare. Läs mer
    Elias A gillar detta
  • BJÖRN T

2020-04-28

BJÖRN T skrev om Bygghemma Sverige AB
    Hade fått hem en ny gräsklippare såklart va den trasig, kontaktade kundservice, fick ett bra och noggrannt bemötande,

Mitt ärende gick till en handläggare som skulle kontakta mig, 5 veckor gick så jag fick nog och ringde upp,

Dagen efter så blev jag mailad att DHL kommer och ska hämta den så nu idag fick jag ett mail med en massa papper kvitton, fraktsedlar osv såklart så fattas det ett viktigt dokument" service blanketten😔.

Om 2 dagar kommer DHL, kommer jag hinna få kontakt med BH så jag kan få blanketten!!!!! Läs mer
  • Maria Helena Å

2020-04-28

Maria Helena Å skrev om Bygghemma Sverige AB
    Svårt att få kontakt med kundtjänst. Långa telefonköer. Svarar inte på mail. Deras leveransbolag har slarvat bort ett badkar vilket uppdagades efter att jag efterlyst badkaret flera gånger. Kommer definitivt aldrig att använda dem fler gånger med tanke på den usla återkopplingen.
    Idag skulle en toalettstol samt tillbehör levereras. Endast tillbehöret kom och dum som jag är skrev jag på att jag mottagit paketet med tillbehöret - vilket jag gjorde - bara för att notera att det hos DS`V står att jag mottagit en toalettstol. Läs mer
  • 2020-04-24

MARCUS S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Imponerande dåligt kundbemötande trots fel hos dom. När skulle betala för varor i söndags så hängde sig deras betallösning efter jag godkänt BankID vilken resulterade att två identiska ordrar är påväg. När påtalar detta så hävdar dom att mitt fel och att jag får stå returkostnaden när varorna kommit = över 700 kr. Detta trots att jag meddelat dom om strulet innan varorna lämnat lagret. Att man hanterar en trogen kund på detta sättet innebär att jag aldrig mer kommer handla av bolag i koncernen samt inte heller rekommendera dom till någon. Alltid lätt att vara leverantör när allt funkar men när strular hos dom så tydligen kundens fel helt och hållet. Imponerande att dom inte ens gör en ansträngning att stoppa leveransen redan hos DSV innan går över till DHL. Läs mer
  • Jonas Clas Christer B

2020-04-23

Jonas Clas Christer B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vi köpte en köksblandare som visade sig vara trasig när rörläggaren var här och skulle installera den. Över 2 månader senare har jag fortfarande inte fått en ersättningsprodukt trots att jag blivit lovad flera gånger att det är på väg.

Vi har inte kunnat färdigställa vårt kök pga av detta och det har kostat oss väldigt mycket pengar att inte kunna laga mat hemma samtidigt som vi behövt ta hit rörläggaren i onödan och kommer behöva anlita honom igen när vi nu får vår blandare om vi nu får det... Jag har tröttnat på att vänta. Kommer aldrig handla av Bygghemma igen efter detta...

Deras reklamationshanteringen är helt värdelös, och med en kundservice som inte kan hjälpa till får mig att känna mig maktlös och riktigt ledsen. Läs mer
  • 2020-03-26

Raija Annikki H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning, handla inte hos Bygghemma! Kunde jag lämna ett lägre betyg än riktigt uselt så skulle jag göra det!
    Reklamationshanteringen är under all kritik. Vårt ärende är nu inne på 6:e veckan. Det mest spännande är att vi nu får information som borde varit med vid leveransen! Kundservice hade ingen aning om detta, ej heller reklamationsavdelningen, och vi fick ingen information trots att kundservice varit i kontakt med leverantören.
    Ingen ersättning för extra kostnader som uppstått pga deras katastrofala reklamationshantering.
    Så skyll dig själv, om du som kund är så korkad att du handlar från dem! Läs mer
  • 2020-03-24

Bo S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Det går inte att recensera produkterna på Bygghemma.se. Ändå har de recensioner. Positiva recensioner. Exempelvis på en kökskran från Gustavsberg som fick kanonbetyg av användarna, men som knappt tre veckor efter jag installerat den har börjat kärva. Hade det funnits riktiga kundbetyg skulle jag förmodligen ha kunnat undvika ett dåligt köp. Mycket vilseledande av Bygghemma! Och något som ensamt renderar dem ett uselt betyg. Läs mer
  • Jan Davey P

2020-03-13

Jan Davey P skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning!! Varning! handla aldrig på detta företag eller något annat företag som ingår i denna koncern där bland annat Golvpoolen och Trademax ingår.
    Jag köpte en handfatsblandare av dom. Fick den monterad av rörläggare 27/2. När den är monterad och vattnet sätts på så visar det sig att den läcker.
    anmäler till kundtjänst på morgonen 28/2. Får till svar att jag ska skicka in en video på kranen när vattnet är på. Får också veta att jag inte ska få någon ersättning för demontering och återmontage av blandaren, vilket jag inte godtar.

Den 9/3 får jag detta svar:
    Ni kommer inom kort att få ett seperat mejl med retursedlar så ni kan skicka tillbaka den defekta blandaren.
    Viktigt att ni skickar tillbaka den i dess orginalkartong.

När tillverkaren fått tillbaka blandaren och felsökt den så kommer vi att kreditera er för bladnaren om det är ett produktfel.
    Är det inte ett produktfel på blandaren så kommer vi att skicka tillbaka blandare till er.
    Då tillkommer fraktkostnad samt felsökningsavgift.

Godtar inte detta. varför inte bara skicka en ny blandare och en retursedel på den gamla. Eller krediter för blandaren + kostnader för rörläggare.
    Det har nu gått 14 dager och jag sitter här fortfarande med en kran jag inte kan använda. Får mail med en massa tomma ord om att dom håller på att kontakta tillverkaren. Kommer aldrig att godta detta. anmäler dom snart till ARN

Har idag lördag 21/3 tröttnat på Bygghemma och varit och köpt en ny insats till blandaren. Byt den och nu läcker blandaren inte längre. Köpte den på Bauhaus för 449:- ska försöka att kräva dessa pengar av Bygghemma. om jag inte lyckas med det så blir det en anmälan till ARN. Läs mer
  • MARKKU V

2020-03-07

MARKKU V skrev om Bygghemma Sverige AB
    Hade man kunnat lämna lägre betyg så hade jag gjort det. Måste ju bara vara sveriges sämsta kundsupport på detta företag. Skickar du email med förfrågan så får du svar efter en månad! Dessutom så har inte företaget kunskap om hur man sköter returer när det gäller frakt vid felleveranser/felbeställningar. Läs mer
    MARCUS S, Jan Davey P gillar detta
  • 2020-03-03

Eva Margareta K skrev om Bygghemma Sverige AB
    Riktigt dåligt. Fel produkt, fel leveransort, fel information i mejl, kundtjänst 2 samtal före har nästan 1 tim. väntetid. Mejl från olika avdelningar med helt olik information gällande samma fråga. Verkar vara helt kaos i datasystemet. Första och sista gången jag handlar från Bygghemma. Varning för detta företag!! Läs mer
    MARCUS S, Jan Davey P gillar detta
  • 2020-02-20

Carl Patrik L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Galet bra service. Fick hjälp med en utgången reservdel till utomhusarmatur från tysk grossist (där armaturen inte ens är inköpt hos bygghemma).

Personlig och trevlig service via både e-post och telefon, trots min minimala order och att jag inte beställt något tidigare. Sådant känns lika trevligt som chockerande år 2020. Läs mer
  • ELISABETH S

2020-02-07

ELISABETH S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Oseriöst företag med dåliga rutiner. Lovar leverans inom 2-5 arbetsdagar men det tar tre veckor - kul när man har byggare som står och väntar...Jag kommer aldrig mer att använda Bygghemma och varnar andra från att göra det. Läs mer
  • Ulf Alexander L

2020-01-30

Ulf Alexander L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Får SJ och Postnord att framstå som ett bra företag.
    Kraftig försenad leverans och vilseledande hemsida. Fick jaga mitt paket som tog en månad att få!
    Hemsidan gör allt för merköp och försöker få dig att köpa tillbehör som inte behövs. Returerna är dyra och man kan inte lämna in i butikerna om man beställt online. Allt för att försvåra för kund.
    Klaga och blev dåligt bemött och dom tar inget som helst ansvar.
    HÅLL ER LÅNGT BORTA!!!! Läs mer
  • 2019-12-11

Christian Fredrik A skrev om Bygghemma Sverige AB
    Utebliven leverans får man räkna med

Utebliven leverans får man räkna med, att ta ledigt från jobbet i onödan för att ta emot bryr sig inte Bygghemma om.
    Dock tar nog deras kundtjänst priset som den sämsta. Ingen loggning i ärenden och olika besked från olika kundtjänstnissar. Till och med 1 vecka efter leverans ringer en till slut tillbaka för att lösa ett leveransproblem, noll koll! Läs mer
  • Gustav K

2019-08-14

Gustav K skrev om Bygghemma Sverige AB
    VARNING!!

Dom lovar snabba leveranser men löser det inte! Sen så stänger ner sin leveransavdelning när man försöker nå dom! Skojare! Läs mer
  • 2019-07-26

ANNA KARIN H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Oerhört dålig service då jag ville köpa en trimmer - försökte köpa den i butik men den gick tydligen bara att köpa online. Köpte den då online med leveransadress till mitt landställe men som sedan levererades till fastlandet, en båtresa plus bilresa bort. Ringde kundservice och de skyllde på DHL. Det fanns ingen information om detta då jag genomförde köpet. Mycket dåligt. Nu har jag reklamerat köpet. Läs mer
  • Sina K

2019-07-20

Sina K skrev om Bygghemma Sverige AB
    De har stora leveransproblem och är nonchalanta kring det. Ingen uppdatering och ingen ursäkt när de skjuter fram leverans som skulle ha kommit med 1 hel månad. Dock kom inte levereransen då heller. Jag la beställningen i april och nu i mitten av juli har jag fortfarande inte fått. Ett stort bolag som bygghemma ska inte sådana problem. Detta är mer likt ett litet skojarbolag. De kunde iaf vara ärliga vid köptillfället att de har extra extra långa leveranstider, men det gör de inte såklart. Oärligt. Köp inte från bygghemma. Läs mer
  • 2019-05-02

Stefan C skrev om Bygghemma Sverige AB
    Beställde 2 träd - silverpäron. Dessa träd är tänkta att planteras på hösten (eller tidig vår) då de ligger helt i vila (har ingen rot-klump eller bladverk) – vilket inte alls nämndes vid beställningen (detta har nu uppdaterats på hemsidan).

Ville reklamera produkten vilket jag inte fick då vi inte väntat tillräckligt länge på att de skulle sätta rot/knoppa sig. Vattnade rikligt tills hösten kom utan knoppar. Tänkte att eftersom de legat i vila (varit frysta) skulle de behöva mer tid att att rota sig. Inte heller denna säsong kommer några knoppar och vi nekas forfarande reklamation, med information om att det kan ta 1-2 år innan de etablerar sig - inget som angavs på hemsidan då vi beställde. Så först väntade vi alltså för kort tid med vår reklamation och nu plötsligt för länge - men ändå inte, om jag nu ska vänta 1-2 år ?!

Har du tur och allt fungerar så har de bra priser, men får du något som helst problem är du körd... Läs mer
  • Charlotta D

2019-04-30

Charlotta D skrev om Bygghemma Sverige AB
    En varning till er som tänker beställa varor från Bygghemma: Var medveten om att deras leveranstider är mycket begränsade och att företaget inte har någon som helst flexibilitet att lösa problem för kunden. I Bygghemmas information står att de levererar mellan 8-17, men det visar sig att i vissa områden (tex Älvsjö, Stockholm) levererar de bara 10-14 på vardagar. Om man som jag inte kan ta emot varorna, eller har någon som kan ta emot dem åt mig, finns ingen flexibilietet utan den enda lösningen kundtjänst kan erbjuda är att häva köpet, mot att man betalar returkostnad på 700 kronor. Ska tilläggas att det är lönlöst att prata med kundtjänst, eftersom de inte har några befogenheter att tänka utanför boxen och lösa problemet genom att tex lämna av varorna utan kvittens, ändra leveranstider eller låta någon annan köra ut på rimligare tider. Jag kommer aldrig köpa något från Bygghemma igen. Läs mer
  • Mikael H

2019-04-12

Mikael H skrev om Bygghemma Sverige AB
    This company is on the border to what is legal!

If you have damaged goods, this company is explicitly making it hard for the customers to reclaim damaged goods.

An example: I got delivered a damaged oven / micro-oven and after contacting customer support sending them a video of the oven and type number (what a hassle...), they only proposed unrealistic options on how to get it fixed.

They proposed to send out a technician during Maundy Thrusday and the only other alternative was 15 days after during the last of April (which is also a day a special day in Sweden). I told them that I wasn't available during Maundy Thursday and then the alternative was to wait almost a month before a technician get sent out.

In the end it means that I have no way of cooking for a month and they are willing to bring the case to justice, which I will of course proceed since I know that they are making it explicitly hard for the consumers to make claims.

My recommendation is to buy your stuff elsewhere, you will put yourself in a big risk since it's virtually impossibly to make claims on damaged goods. Läs mer
  • 2019-03-07

Bengt-Erik D skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning ett mycket oseriöst företag

201809 Köpte tre fönsterpartier till ett uterum för ca 32000 tusen ett av fönstren var skadat i hörnet jag ville ha det utbytt.

Mailade ett antal gånger fick autosvar med ärende nr men de gjorde ingenting åt reklamationen.

Sedan skickade Svea inkasso hot om betalnings föreläggande jag betalade in de partier som var ok ca 27000 tusen

Sedan försatte de skicka krav räntor inkassoavgifter men inget svar
    på reklamationen jag bestrider kravet varje gång.

Sedan kom ett svar att de inte hittade reklamationen trots att jag har ett antal autosvar från Bygghemma skickade in den på nytt för ca en månad sen men sedan händer fortfarande inget.

Sedan kommer ett brev från Svea inkasso att de säger upp kontot med omedelbar betalning o hotar med inkasso och de sänker troligen sänker de min kreditvärdighet till noll på alla kredittjänster.

201903 Står fortfarande med ett trasigt parti inget svar från Bygghemma förutom att de tycker att man betala en trasig vara mer än fullt pris inkasso bolaget har debiterat ca 900:- i avgifter som de tycker jag ska betala. Läs mer
  • 2019-02-25

Cecilia Swanström skrev om Bygghemma Sverige AB
    Jag vill starkt avråda alla att handla på bygghemma.se då de har mycket otydliga leverans och returvillkor. Att de dessutom lägger över allt ansvar på mig som kund att jag inte kan vara hemma mellan 10-14 eller åka över en timme över Stockholm för att hämta en vara som enligt deras allmänna information kring leverans ska gå att få hem mellan 8-17. När jag då vill returnera varan (en trådback) som kostar 698 kr så får jag veta av en person på kundservice att det ska kosta 95 kr men nästa som jag pratar med menar på fullt allvar att det ska kosta 795!!! kr. Vilket enligt deras mycket bristfälliga information på hemsidan tar för varor som kräver pall. När jag ifrågasätter detta och undrar hur de gör sin bedömning så får jag ett knapphändigt svar att de den här gången kan sänka det till 395 kr.

Om du vill chansa och handla på bygghemma så skulle jag ta kontakt med deras kundservice och be skriftligt få veta allt som det går att få kring leverans, tider och kostnader. Tyvärr så kan det ibland gå dagar innan du får svar. Var bara medveten om att på bygghemma.se så gäller absolut inte devisen "kunden har alltid rätt" utan här är det "företaget har alltid rätt" så de kommer att lägga över allt ansvar plus all betalning på dig så fort det uppstår ett problem. Läs mer
    Charlotta D gillar detta
  • Michaela S

2019-01-17

Michaela S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Under all kritik. Hopplös kundservice och stora problem med felleveranser. En 1:a känns som ett alldeles för högt betyg för detta oseriösa företag. Läs mer
  • Matilda G

2018-11-29

Matilda G skrev om Bygghemma Sverige AB
    Företaget gör tydligen business på att ignorera mejl om önskad makulering, och skickar likväl ordern utan att låtsas om mina TRE mejl om att jag vill avbryta köpet, då jag hittat samma produkt 100kr billigare på annat håll.
    Kan tänka mig att returen bekostas av köparen också, så att man inte ska orka bråka.

Suck, vad trött jag blir. ALDRIG mer. Läs mer
  • 2018-11-29

Van T skrev om Bygghemma Sverige AB
    En riktig besvikelse på Bygghemma.se och usel kund service. Ska ni köpa från de så får ni gå in i butiken istället. De är inte riktig med när det gäller E-handel. Beställde en 11 m jul ljusslinga till balkongen som kom 4 dagar senare och väl förpakat (so far so good). När jag öppnar paketet så ser jag att de har skickat fel färg på lamporna (orange istället för varm vit).Jag bestämmer mig ändå att skita i färgen och montera de för jag orkade inte med stul retur. Efter 1,5 timme arbete med hänga upp slingan på krokar ute i kylan så upptäcker jag att slingan är trasig. Den lyser i 20-25 sek för att sen flimmra och till slut slocknar helt. Då kontaktar jag deras kundservice som reser en reklamations ärendet i fallet. De skickade några frågor och ber mig ta bild på felet. Bild på en slinga som inte lyser ! Det har gått 3 dagar och ännu inte återkommit med nån beslut. Ringer de igen idag och vill ha retur på hela köpet då jag är riktigt frustrerad på hela situationen och har rätt för 14 dagar återköp enligt lagen. Jag blev nekad det med anledning att det ska gå genom reklamations processen. Tyvärr så verkar kundservice vara total inkompetenta med kundtillfredsställelse och jag vill inte bli mer frustrerad med honom eftersom han är begränsad av vad han kunde göra, så jag ber om email kontakt av hans chef och det vill han inte heller lämna ifrån sig. Hade jag köpt det från deras butik som finns i stan så hade detta kanske inte hänt, för då skulle jag bara lämna tillbax det. Läs mer
  • 2018-08-02

Daniel E skrev om Bygghemma Sverige AB
    Beställde mycket från Bygghemma för ca 1.5år sedan och var mycket nöjd.
    Tyvärr var det inte samma upplevelse denna gången, beställde en vattenslang och lite tillbehör, allt skulle finnas i lagret enligt sidan.
    Först dröjde det 3 veckor innan det dök upp ett paket och det visade sig vara helt fel produkt mot vad jag hade beställt, dessutom var det bara en delleverans. Kontaktade Bygghemma och de beklagade och skapade ett ärende.. Fick sedan tillslut veta att en av produkterna utgått ur sortimentet!
    Efter ytterligare en vecka dök äntligen vattenslangen upp, inga av de övriga produkterna fanns inte med.
    Vad har hänt med detta företag, läser man flera övriga recensioner så verkar det vara genomgående dålig service???? Läs mer
  • 2018-07-24

Roshan S skrev om Bygghemma Sverige AB
    De har inte eget lager, men det stod på webbsidan vid beställning att varan var på lager. Sedan fick jag vet att leverantören hade brand på fabriken för 2 månader innan min beställning och kunde inte garantera leveransen! När varor kom fram efter 2 månader, så saknades ett utav varor (dynor till hammock) fast det stod i leveransinformation att de ska vara med. Nu har jag hammock monterat och de kan inte leverera dynor. Riktigt uselt behandling av ordern och leverans. Kommer troligen inte använda bygghemma igen. Läs mer
    Roshan S gillar detta
  • 2018-07-07

Eleonor L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Beställde en duschvägg den 26 mars. Den har Bygghemma och transportören DHL ej lyckats att leverera. Den kommer tydligen bort någonstans och inget vet något. När man ringer till Bygghemmas kundtjänst får man ha tur om man inte blir bortkopplad till någon annan eftersom ingen vill svara eller vet något eller är inte ert bord.
    Till slut hämtar jag duschväggen själv hos leverantören Macro Design i Laholm.

I korthet har detta hänt:

Duschdörr 1 - Beställd 26 mars, förskottsbetald 27 mars. Leverans försvinner hos DHL.

Duschdörr 2 - Bygghemma gör ett nytt försök med ersättningsorder. Även denna försvinner på DHL.

Duschdörr 3 - Ny ersättningsvara, jag kör själv och hämtar denna hos leverantören Macro Design i Laholm den 9 maj.

Nu börjar det roliga. Jag får en faktura att betala för denna ersättningsvara. Bestrider denna då jag betalat ursprungsordern den 27 mars.
    Helt omöjligt av Bygghemmas kundtjänst att kreditera sina ersättningsordrar internt i sitt system. De hävdar att jag fått pengarna tillbaka vilket jag inte fått samt att jag nu ska betala igen.

De kan heller ej uppvisa något bevis på återbetalning/avi eller kommunikation kring detta. Ska man behöva anlita en advokat för detta?

Man kan ju undra varför inte Bygghemma har några krav på DHL som slarvat bort två leveranser av duschväggen, den kostar i alla fall nästan 3700 kr. Men det är väl ett annat konto. Bättre att ägna sig åt kundvård och kräva dem på extra pengar!

Mitt råd – Handla ej av detta företag! Läs mer
  • Veronica W

2018-06-25

Veronica W skrev om Bygghemma Sverige AB
    Fruktansvärt fålig hantering för leverens.

Vi köpte ett helt badrum. Ingrn support för leveranser. Allt ordnades separat i olika utskick. Mardröm med 13 olika leveranstider från olika transportföretag. Ingen kunde hjälpa till. Omöjligt att boka uppbärning var det också. Så de förväntar sig att man själv bär upp hela badkar etc...

Gjorde hela köpet i butin på birgerjarlsgatan.

Skulle ALDRIG köpa så stora köp av många varit hos dem igen. Läs mer
  • Jan B

2018-06-21

Jan B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Första gången en kundtjänst kastat luren i örat på mig.

Bakgrund: I maj -18 beställde jag och förskottsbetalade drygt 35.000:- för diverse utemöbler. Den 7 juni får jag ett meddelande från Bygghemma att det skeppats. Den 19 juni har de inte levererats varför jag spårar försändelsen via DHL där det framgår att varorna inte inkommit till dom. Jag kontaktar Bygghemma som börjar jobba på ärendet eftersom det är viktigt att jag får detta till midsommar pga av gäster m.m. De lovar att en avisering kommer att komma från DHL och att varorna finns hos dem på depån. Detta kommer att följas upp morgonen efter. Inget händer varpå jag kontaktar DHL som hänvisar till Bygghemma. Bygghemmas kontaktperson meddelar mig att jag kommer att bli aviserad av DHL "igen" (har aldrig blivit aviserad till dags dato). När jag då insisterar på att jag vill ha ett klart besked eftersom jag annars avbeställer och köper detta på stan blir kundtjänstmedarbetaren irriterad, meddelar mig att jag inte kan avbeställa och att jag själv borde åka ut till depån för att hämta sakerna trots att jag betalat för leverans. Dessa händelser leder till att hon kastar luren i örat på mig. Det har aldrig hänt mig förr, i alla fall. Jag går därpå in på Bygghemmas hemsida och avbokar beställningen. Jag kommer aldrig heller att handla från Bygghemma igen då det är uppenbart att man inte har vad som krävs för att driva detta. Direkt oförskämt! Läs mer
  • 2018-06-18

Hans T skrev om Bygghemma Sverige AB
    UNDVIK DET HÄR FÖRETAGET!
    Beställde prylar 3/6 och väntar fortfarande på dom. Fakturan var det enda som dom var snabba med.
    Kundservicen har ingen koll på var prylarna är eller när dom kommer att levereras. När kundtjänsten säger "jag ska kolla med lagret och sen ringer jag upp dig" börjar man förstå vilken nivå dom håller. Och nej, ingen har ringt ännu. Läs mer