Alla kategorier Postorder Kalmar Oskarshamn Bygghemma Sverige AB

Bygghemma Sverige AB

Postmästaregatan 18, 572 30 Oskarshamn — Visa karta

bygghemma erbjuder ett brett sortiment av byggvaror levererade direkt hem till din dörr.

Sortimentet består av produkter från kända varumärken som står för hög kvalite och du som

kund kan känna dig trygg när du handlar.

Läs vad 30 kunder tycker om Bygghemma Sverige AB

• Susanna K
    Susanna K skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning. Dörr tog 2 månader att komma. Sen var den skadad. Den nya dörren glömdes bort. Tog två månader till att få den. Sen måste man sitta hemma en hel arbetsdag och vänta på en leverans som de inte vet när den kommer. Dörren gick heller inte att avbeställa. Växter har kommit fram döda.
  • Morgan R
    Morgan R skrev om Bygghemma Sverige AB
    Ett litet paket låg som hemleverans... Jag ville inte kasta bort kanske en hel dag eller åka 6 mil enkel resa för att hämta utan frågade om man inte kunde lämna det på något av de utlämningsställen som finns i vår stad.. Svaret blev "Nej den står som hemleverans så då kan vi inte ändra det" Jag har haft problem med leveranser från Bygghemma tidigare men lyckats trixa så jag fått varorna rätt ändå. Inte med hjälp av Byggghemma dock. Sluthandlat för min del och varningar spridda på sociala media blir sista insatsen mot det företaget.
  • Josef L
    Josef L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Jag gjorde en beställning hos bygghemma butiken i kungens kurva, otroligt trevlig personal men tyvärr så är det världens sämsta orderhanteringen så fort det går vidare, varor skickas med riktigt dåliga transport firmor, när man ringer och säger vad som gått snett så lovar dom att en ansvarig från så kallad Second Line ska ringa och de har 24 timmar på sig att göra det, efter 11 samtal senare vid 11 olika dagar till bygghemma och frågat varför de inte ringt så har de fortfarande inte ringt 42 dagar har gått. första och sista gången jag köper något där.
  • Claes L
    Claes L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Har beställt ett flertal gånger ifrån Bygghemma med något varierande resultat, men har generellt sett tyckt att det gått OK fram till mitt senaste försök. Beställde en produkt som har leveranslöftet "Lagervara - levereras normalt inom 3-5 vardagar". Dagen efter får jag en leveransbekräftelse om att varan preliminärt ska skickas om en månad. Efter kontakt med kundtjänst får jag svar att de dessvärre haft fel på sitt lagersaldo och leveransen inte kommer komma på en månad. I skrivande stund står leveranslöftet - levereras normalt inom 3-5 vardagar” kvar på produkten på deras hemsida.

Det här är med andra ord en näthandel som medvetet för sina kunder bakom ljuset kring sin leveransförmåga och det är i mina ögon underkänt.
  • Angelica L
    Angelica L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Saknade varor och skadade varor kan såklart hända alla, men det är ju hur detta hanteras som är avgörande. Måste tyvärr meddela att detta är den mest okunniga och virriga kundtjänst vi någonsin haft kontakt med.
    Efter upprepade mail och telefonsamtal kan de fortfarande inte reda ut vårt ärende. Olika personer ger olika besked och lovar olika saker men inget av det som utlovats av någon på kundtjänst har stämt.
    Att införa någon form av hanteringssystem, CRM system eller liknande så de kan utläsa vad tidigare kollega sagt eller gjort i ärendet vore en god ide, för just nu råder total förvirring och skapar kaos i de enklaste ärenden. Att de sen heller inte lyssnar eller noterar vad kunden sakligt förklarar utan måste fråga samma sak flera gånger gör ju heller inte saken bättre.
    Rekomenderar INGEN att ha att göra med detta bolag. Om allt går enligt plan med beställning kan man säkert bli nöjd, men om ni behöver minsta hjälp av kundservice så är det helt kört!
  • Yves L
    Yves L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Bygghemma är det krångligaste webshopen jag varit med om. Att återlämna en produkt måste vara iklass med typ Ginza - man måste fota prylen som ska tillbaka och sedan måste man vänta typ 2 veckor innan man får en fraktsedel på mejlen och nu har jag väntat ytterligare 3 veckor på återbetalningen - pengarna har inte dykt upp ännu! Lär av Zalando.se hur distribution/återköp i en webshop ska fungera!
  • Anders T
    Anders T skrev om Bygghemma Sverige AB
    Bygghemma är inte ett ställe för mig.
    Kanske beror det på en ny ägare för 6månader sedan och att lönsamheten är så låg
    men kundtjänst har som policy att INTE ge kunden rätt, och det känns ju inte bra.

Att man dessutom inte utbildar kundtjänst till att vara trevliga gör inte saken bättre.

Websajten föreslår VVS varor som inte passar ihop och sedan går det inte att byta.
    Det kan bli ganska dyrt när man handlar blandare och dusch för 1000 tals kronor.

Nu önskar jag att jag läst på mer och sett deras dåliga recensioner på senare tid. Det har verkligen rasat ner i botten och min gissning är att de inte kommer att finnas så länge till.
  • Anette N
    Anette N skrev om Bygghemma Sverige AB
    De verkar inte kloka på det här företaget. Vi beställde 2 varor och kortbetalade. Leveransbesked och allt kommer. Så kommer ett konstigt mail att produkterna har utgått och att kortdebiteringen ska återbetalas. Ingen som helst ursäkt för besväret och att pengarna låsts på kortet. Samtidigt kommer ett paket ändå! Paketet visar sig innehålla endast 1 av de 2 varor vi skulle ha. Några dagar senare ringer en säljare i vild panik och säger att vi har inte betalat den varan vi har fått. (Felet är deras, inte vårt). Vi får en faktura i stället. Ingen ursäkt den här gången. Man anser sig kunna krångla hur mycket som helst.

En annan sak som är anmärkningsvärd: man säger att man har fraktfritt. I stället kallar man den avgift man tar ut för expeditionsavgift, vilket ju i praktiken är samma sak. Man luras rätt och slätt.

Undvik det här företaget.
  • Adin S
    Adin S skrev om Bygghemma Sverige AB
    Tro inte på de leveranstider de anger på hemsidan. När de inte kan uppfylla det de skriver på hemsidan så tar de inget som helst ansvar - leveranstider som inte håller är inget man behöver under ett byggprojekt.
  • Diana M
    Diana M skrev om Bygghemma Sverige AB
    Fruktansvärt osmidig retur som kostade oss 399kr. Det gick absolut inte att återlämna till butik heller. Riktigt dåligt.
  • dag
    dag skrev om Bygghemma Sverige AB
    Jag vill verkligen varna för Bygghemma. Beställt och fått levererat en Husqvarna robotgräsklippare. I leveransen saknas ett installationskit som vi beställt och betalt för.
    Kriminellt dåligt bemötande i den så kallade kundtjänsten. Lång väntetid innan någon svarar. Fullständigt ointresserade av att hjälpa till. Kan inte svara på när vi kan få det utskickat.
    Så nu står vi med en oanvändbar gräsklippare och funderar på om vi i stället skall köpa ett installationskit själva och försöka få Bygghemma att svara för kostnaden. Med tanke på vad vi lärt oss av deras kundbemötande verkar det ganska meningslöst att försöka.
  • Malin P
    Malin P skrev om Bygghemma Sverige AB
    Fick fel leverans och deras reklamationstid och intresse är urusel! Så tråkig bemötande!
  • Nicolina B
    Nicolina B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Företag som behandlar sina kunder på ett extremt dåligt sätt!

Vi hade beställt en toalettstol (som vi inte ens packat upp) som vi senare insåg (mitt i ett bygge, vilket händer när man börjar förstå mått osv.) var för stor för vårt badrum. Ringer Bygghemma som ber mig skicka bildbevis på att jag inte öppnat varan. Konstigt tänker jag, men låt gå. Detta för att tjejen ska kolla med lagret (?) om det är OK med en retur ett par dagar (!) för sent. 14 dagars returrätt har jag som aktiv konsument aldrig varit med om att man inte kunnat tumma på, OM varan är oanvänd, och dessutom som i dettta fall har obruten förpackning - därför tror jag vid det här laget att det inte kommer vara några problem.

Ett par dagar senare har jag fortfarande inte fått svar på mitt mail, så jag ringer. Kommer till en tjej vid namn Renée som har den absolut SÄMSTA tonen jag någonsin hört en människa inom servicebranschen ha. Är dessa människor ens medvetna att de jobbar med service?
    Ber om att få prata med hennes chef (eftersom att flickan själv uppenbarligen inte kan föra en vuxen konversation) men hon säger att hon vägrar skicka mig vidare. "Du får hitta henne själv, Charlotte heter hon." Ber om ett efternamn, men får "Alla vet vem hon är här." som svar, som nån typ av referens till att.. ja, vad?

Detta slutar med att hon slänger på luren i örat på mig.

Ringde tillbaka och frågade om jag kanske kunde få byta varan som kompromiss, men det får jag ett (om möjligt) ännu otrevligare svar än tidigare att nån sån tjänst sysslar de inte med.

Kommer aldrig mer beställa från er, och kommer se till att ingen av de jag känner gör det heller.

Nicolina
  • Jonas C
    Jonas C skrev om Bygghemma Sverige AB
    Levererade en vara som inte stämde med artikelbeskrivningen på sajten. Medgav att så var fallet när jag kontaktade dem men i slutänden (vid returen) drog de ändå av 15% på återbetalningen. När jag ville ha en förklaring så hänvisade de till sina finstilta villkor och att de "måste" ta ut en handläggningsavgift för alla ärenden. Att de redan hade gått med på returen på grund av att beskrivningen av varan inte stämde spelade för detta tydligen ingen roll. Till slut gav jag upp, det gick inte att diskutera med Bygghemma.

Returen var superkrånglig med fotokrav på alla kolli (det var en duschkabin) och inlämning på terminal en bra bit bort.

Slutsatsen blir att om man beställer något på Bygghemma som har en felaktig beskrivning på grund av att Bygghemmas leverantörer har gjort fel så kostar det ändå 15% av varuvärdet (i mitt fall cirka 1000 kr) och du som kund får stå för allt trassel. Urdåligt! Jag kommer aldrig mer att handla på Bygghemma, det är säkert.
  • Patricia v
    Patricia v skrev om Bygghemma Sverige AB
    Kommer aldrig beställa något mer från Bygghemma. Beställde 1 dörr, 3 fönster och ett par duschdörrar. Levereras av 5 olika leverantörer som kommer på 5 olika dagar. Måste alltså ta 5 semesterdagar då leveranstiden är mellan 10-14.
    Ingenting på lager och enligt deras villkor är det då en beställning efter kundens särskilda önskemål som innebär att distansavtalen inte gäller. Vansinnigt dyrt att skicka varor i retur så ingen idé att skicka varorna tillbaka. Uselt företag som inte ens kan stava ordet service.
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vilket jävla katastrofföretag. De svarar ju för fan inte på kundtjänst överhuvudtaget
  • jonatan s
    jonatan s skrev om Bygghemma Sverige AB
    Köp aldrig något från bygghemma.se
    Värdelös service, alldeles för mycket som strular, långa väntetider med mer.
    Gjorde en order på 40 000 och ingenting har fungerat. Varorna skulle levereras 1 juni men skickades direkt.
    Får inga svar på kundservice mailen och via telefon tar för lång tid för att man ska ha tid me det.
  • Sonnie H
    Sonnie H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Detta e-handels företag kommer jag aldrig någonsin att köpa någonting ifrån mer.

Vi beställde varor, betalade och fick dom levererade allt frid och fröjd. Dessvärre gick några elektronikenheter sönder produkten redan efter 3 ve. Vi kontaktade då på tfn Bygghemma:s kundsupport och reklamerade produkten. efter 47 min väntan i telefonkö kom vi fram och fick beskedet att vi måste skriva ett mejl med vår reklamation. Efter 4 dagar lästes vårat mejl men något svar har fortfarande inte kommit, 3 veckor senare. Vi tog direkt kontakt med tillverkaren av produkten som löse problemet för oss genom att sända nya elektronikenheter dagen efter vi ringt. Så det var inga problem att lösa garantireklamationen. Företaget till produkten kan vi varmt rekommendera EBECO AB. Men för guds skull köp aldrig någonting från "Bygghemma.se"!!!.
  • Joen F
    Joen F skrev om Bygghemma Sverige AB
    Jag beställde en duschblandare och duschset av er, och jag fick dubbelt av av allt.. Så jag ringde och sa att ni hade skickat dubbelt av allt.. Och ni skulle skicka hem papperen så jag kunde skicka tillbaka sakerna till er.. Men har det hänt NEJ, så jag kontaktade er igen när jag såg att blandaren inte skulle funka, så att jag beställde en ny den 8/3 så när man kollade när den skulle skickas så var det den 16/3 från grosisten.. Kunde ni inte ha sagt det när jag bestälde denna av er... Kommer aldrig att rekomendera er fy fan... Sen ska jag betala frakten tillbaka er för blandaren som jag skulle avbeställa, för avbeställa kunde då jag inte göra för den hade gått från grosisten... Inte ett tack för att man ringde och talade om att ni skickat dubbelt... Absolut sista gången jag kollade in eran sida............ Så nu äntligen 23/3-16 så fick jag papperen så jag kunde skicka tillbaka allt till er.. Så nu hoppas man på att få tillbaka pengarna innan jul.. Kan absolut inte rekommendera detta skit företag...
  • Olle
    Olle skrev om Bygghemma Sverige AB
    Sveriges förmodligen mest oseriösa webbhandlare. Det står i princip alltid att allt finns i lager, men det gör det inte. De verkar inte ens ha ett eget lager utan allt skickas från leverantör. Leveranstiden blev uppemot fyra veckor. Vissa av mina varor kunde inte levereras för de utgått. Fick ingen som helst information om detta. Återbetalningen tog närmare två månader.

Utöver den hemska leverantiden så har de Sveriges sämsta kundservice. Att få svar på mail kan ta uppemot en vecka.

Gör dig själv en tjänst och handla aldrig här.
    Anette N gillar detta
  • Jens A
    Jens A skrev om Bygghemma Sverige AB
    Har beställt 3 st klockor från er. Se ordernr: 2637290
    Lovad leverans in 2-3 dagar. Produkten fanns på lagret, annars hade jag inte beställt. Jag beställer för att få lev. i god tid (14/12) innan julafton (julklappar).

Ingen leverans 4 dagar senare. Gå in och tittar på orderstatus. Står avbeställd!!!
    Ringer till er. 7 st före i kön. Nerkopplad efter 30 min väntan. Ringer igen. Ytterliggare 23 min väntan. Katastrof No 1: att man skall behöva vänta 60 min!!!

Katastrof 2: Man kan inte lita på er lagerstatus. Ni anger att det finns i lager och tar emot beställningen, men avbeställer sedan när det inte finns i lager!

Katastrof 3: Ni meddelar inte kunden att ni avbeställer!!!!

Så här kan man inte driva en webbshop. Andra professionella webbshopar levererar SAMMA dag och man får paketet dagen efter.
  • Mats E
    Mats E skrev om Bygghemma Sverige AB
    Varning! Värsta företaget jag har råkat ut för. 13-05-14 beställde jag en kompostkvarn för 2295. Den fanns då i lager enligt hemsidan och pengar drogs från mitt konto. Fick besked att den skulle levereras 13-05-28. Fick ingen kvarn och mailade 13-06-20 och frågade var den blev av. Krävde en kompensation och de skulle återkomma. Blev kontaktad per telefon av säljare som lovade en kompensation på 795 för allt strul. Den betalades omgående till mitt bankkonto. En ny leveransdatum sattes till 13-07-09. 13-07-04 får jag ett mail där de säger att kvarnen är slut och har utgått för säsongen. Ett belopp på 1500 betalades tillbaka till mitt konto och då blev jag av med min kompensation (795). Mailade tillbaka och frågade hur det kunde gå till så här, begärde kompensation och blev lovad det. Frågade om jag istället kunde få en motsvarande kvarn som fanns på lager. Den kostade 2995 och skulle bli billigare för dem då kompensationen då blev 695. Men det kunde de inte. Fallet avslutades och de svarar inte längre på mina mail.

Så nu står jag här utan kvarn och mer än halva säsongen har gått. Har fått hyra släp ett par ggr för att köra grenar till soptippen.
    Ett jävla sätt att lova kompensation och sen dra tillbaka den. Lova leverans vid flera tillfällen för att sedan makulera ordern. Jag har sparat mailkonversationen och kommer att kontakta ARN.
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Bygghemma Sverige AB
    Först och främst vill jag säga att jag tycker att bygghemma.se har en riktigt bra site. Lätt att hitta information och varor som man letar efter. Ett plus i kanten vill jag ge för den utomordentliga tipsfunktionaliteten som de tillhandahåller. Jag skulle ha glömt beställa en elpatron till handdukstorken om det inte vore för den.

Eftersom sidan fungerar så bra gick jag igång ordentligt och klickade i varor för den nätta summan av 17226kr, vilket jag gladeligen betalade. Jag hade ju hittat exakt det jag ville.

Efter betalning fick jag en konfirmation att varorna har lämnat och är påväg till mig. Det var den 13:e mars.
    Den 16:e mars kontaktar jag bygghemma.se för att avbeställa ett par duschdörrar som är för stora och beställa ett par mindre. Säljaren är hur trevlig som helst, men förklarar att min beställning gått iväg den 13:e och om en beställning gått iväg så är den omöjlig att stoppa, man måste ta emot dem för att då skicka tillbaka dem. Notera att den inte blivit levererad utan bara att den gått iväg.

Ok tänker jag en leverans från bygghemma.se är väl som en Terminator när man väl satt igång den är det helt omöjligt att stoppa den från att fullfölja sitt mission. Inget att göra åt saken tänker jag och beställer de mindre dörrarna. Jag ber honom då att skicka en retursedel för de större dörrarna till min tillfälliga address som jag bor i då jag renoverar min nuvarande. Ärende:18324

Tiden går men inget kommer. Under tiden jag väntar på varorna så visar det sig att min byggare redan har köpt en toalett så den som jag beställd är det bara att skicka tillbaka. Jahapp då får jag ta hand om denna Terminator på samma sätt som den förra. Vänta in och skicka tillbaka. Jag passar på att beställa en retursedel från bygghemma.se. Ärende:18477

Den 21:a börjar jag ringa runt och fråga vad som har hänt med min leverans. Till svar får jag att den står hos DHL och väntar på mig. Jaha tänker jag och ringer till DHL. Där får jag förklarat för mig att grejerna står där för att de inte fått tag på mig. Men jag ska kontakta deras utkörningsfirma så kan vi sätta ett datum för sakerna. Konstigt att DHL som är en budfirma inte levererar utan förlitar sig på någon annan.
    Jag ringer till firman som DHL har anlitat där de säger att pga sjukdom kan de leverar först på fredag den 23:e.
    Ja det är väl inget att göra åt saken så det går jag med på.

När sedan leveransen kommer så fattas det två varor. Nu börjar det brista för mig, men jag samlar mig och ringer till bygghemma.se för att meddela att det saknas varor. Till svar får jag att jag ska dubbelkolla....
    Nu är exakt en millimeter från att ta min telefon och slå sönder den till atomer. DUBBELKOLLA?????????!!!!!!!!!!!!!! Jag sansar mig än en gång och dubbelkollar. Nej varorna finns inte nu heller. De godtar det och skickar nya varor. Ärende (18529)

Den 27:e får jag min retursedel i min brevlåda. Men endast för mina dörrar. Jag ringer till bygghemma.se och de säger att de har skickat båda retursedlarna. Jag försäkrar mig om att de har skickat till min tillfälliga adress och det har dem. Vi skickar en till för säkerhetskull.

Den 30:e tröttnar jag på att vänta och ringer DHL för att de ska hämta mina dörrar. Pratar med en trevlig kille
    och förklarar att det är två kollin med en duschdörr i vardera. Väger ca 15 kilo styck. När jag sedan går och möter chauffören som ska hämta upp dörrarna, NEJ det är inte DHL den här gången heller, visar det sig att han inte får plats med dem i sin lastbil utan han måst skicka en större. Jaha....??????

Nu har dörrarna precis blivit hämtade av en större lastbil. Det ska bli sjuuukt spännande om dem kommer tillbaka till bygghemma.se och om jag får tillbaka pengar för dem..... Eller om det strular. Väntar ivrigt på min
    andra retursedel och mina varor som fattades vid första beställningen.

Edit:

Nu har jag äntligen fått tillbaka mina pengar 20120426. Vad som bör tilläggas att dörrarna som jag skickade tillbaka försvann spårlöst och det slutade med att jag själv ringde runt och fann, med hjälp av en tjej på HAFA, på en DHL terminal i Stockholm. Jag lyckades även skicka tillbaka toalettstolen efter att retursedeln kommit. Som grädde på moset fick jag en räkning på 1000 kronor för transport av returvaror.

Än en gång ringde jag bygghemma.se och de insåg att de inte var så snyggt att ge mig den kostnaden då det strulat i en månads tid och krediterade mig.
  • Stina D
    Stina D skrev om Bygghemma Sverige AB
    Kanon bra leverans! Beställde en gräsklippare, den levererades i tid, men fick bra information hela vägen och allt funkar finfint!
  • Johnn W
    Johnn W skrev om Bygghemma Sverige AB
    Är överlag nöjd med vårt köp på Bygghemma. Beställde Elfa inredning och leveransen gick snabbt. Dock så var det några fel i leveransen, små saker men ändå lite irriterande. Bra kontakt med deras kundtjänst men tyvärr så lyckades även det kompletterande utskicket bli fel och en vara fattades ändå efter den andra leveransen (bara ett fyrpack etiketthållare som fattades, men ändå). Summerat: snabb leverans och trevliga att ha att göra med, men tyvärr lite minus i betyg på att de två gånger missade några artiklar.
  • Martin H
    Martin H skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vi beställde många varor, bl.a. fönster, köksblandare, och element, härifrån för vår köks- och hallrenovering. Allt levererat enligt ö.k. och bra kundservice.
  • Andreas p
    Andreas p skrev om Bygghemma Sverige AB
    Beställde 1 nov 2009 garderobsinredning (Elfa)

Idag är det den 19 november och ännu inga varor.

Tips: Har du som jag en deadline, kolla upp andra alternativ.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Bygghemma Sverige AB
    Funkade bra att beställa från Bygghemma. Framförallt är det skönt att få grejjerna hemkörda, speciellt om det är lite större eller flera prylar man beställt.
    Priserna var också ok.
  • Peter A
    Peter A skrev om Bygghemma Sverige AB
    Jag fick mina fönster snabbt typ 3 dagar från min beställning. Det är lite skillnad från min lokala bygghandlare som behövde 8 veckor för att få fram samma fönster.
  • Dan B
    Dan B skrev om Bygghemma Sverige AB
    Vet inte hur de får det att gå ihop. Långa leverantider och många leveranser. Tycker inte det är billigt heller.

Postmästaregatan 18, 572 30 Oskarshamn