Alla kategorier Catering Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Byn Mat & Dryck HB

Byn Mat & Dryck HB

Rödabergsgatan 11, 113 33 Stockholm — Visa karta

Götalandsvägen 230, 12544, Älvsjö
Lisa T:
Buffé + att vi kunde beställa lite utöver vad buffén innehöll. Snabba svar och väldigt god mat, vi har anlitat dem i flera omgångar och de ...

Cateringfirmor nära Byn Mat & Dryck HB:

Johan Olof Wallins Väg 5, SOLNA
Köket: Bee´s personal är alla Thailändare med gedigen utbildningen i det Thailän... Läs mer ›
Camilla S:
Enormt bra service, bra priser, trevlig personal. Anlitade dem till min mammas 6o-års fest och är benägen att säga att om man ska anlita någ...

Ryssviksvägen 2, NACKA
Vi vill ge våra kunder god och vällagad mat. Allt från svensk husmanskost till i... Läs mer ›
Göran A:
Otroligt bra service. Väldigt god mat som uppskattats av våra gäster de ggr som vi använt Skafferiet.

Götalandsvägen 230, Älvsjö
Köksälvan är en stor leverantör av event med cateringkök och egna stora lokaler.... Läs mer ›
Lisa T:

Läs vad 16 kunder tycker om Byn Mat & Dryck HB

• Annika S
    Annika S skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Väldigt dålig service. Okunnig och otrevlig personal. Inte alls värt ett besök.
  • Filip J
    Filip J skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Har varit på Byn fyra gånger nu och vågar inte beställa något annat än lammgaletten. Den är helt enkelt för god för att bytas ut :)
    Litet, mysigt och avkopplande. Min favoritrestaurang i Stockholm. Har alltid fått bord relativt snabbt trots få platser. Men om du ska gå dit för en bit mat på kvällen bör du ha gott om tid och ingen bio el dyl inbokad senare då det kan ta lite tid att bli serverad. Men maten är värd att vänta på!
  • Elina E
    Elina E skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Väldigt härlig creperia i stan med otroligt god mat. Pannkakor fyllda med olika ingredienser kan ju aldrig slå fel. Passade även på att prova deras cider och det var en upplevelse i sig. Jag kan absolut tänka mig att gå tillbaka hit igen.
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Åt där första gången idag och stället är väldigt annorlunda. Mitt i Vasastan (vad man nu lägger i det uttrycket) ligger en fransk bykrog-ish restaurang. Utbudet på luncherna är galett eller pannkakor med fyllning på ren svenska. Jag safeade med en Svenne Banan-fyllning och det var ingen smaksensation men helt okej. Det bästa med stället är den sköna miljön där på Fortgatan.
    Nikke L gillar detta
  • Anders E
    Anders E skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Har ätit lunch här cirkus 20 gånger och kan konstatera att deras lunchgaletter är fantastiska. Det enda tråkiga med Byn är att det är trångt och ofta svårt att få bord. Särskilt om det är fler än fyra i lunchsällskapet.
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Byn Mat & Dryck HB
    underbart crêperia. Trevlig personal som har en liten fransk brytning. Mysigt och intimt. Maten va underbart god och deras egna cider va väldigt bra. Inte för dyrt och jag kommer gå dit oftare.
    Jakob J gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Fantastisk mat på denna crêperia! Fick ett infall en fredag efter att ha gått förbi detta ställe ett antal gånger och tänkt att här borde man äta! Fick bord relativt snabbt då man inte kan boka bord. Tog kycklingen och delade på en liter cider med en vän och blev inte besviken.
    Stor portion!
  • Erik L
    Erik L skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Otroligt goda och prisvärda galetter, dessutom stora portioner, i en mysig liten lokal. Vi var 4 vuxna och 4 barn där idag, och alla var verkligen helnöjda med allt. Glädjande nog har man tagit till sig kritiken angående ölutbudet, för nu fanns det ett flertal mer spännande alternativ. Förra gången vi var här fanns det bara Kronenbourg. Jag skulle gärna ge en extrastjärna för den förbättringen om det bara ginge. Trevlig service också, och barnvagnen ställde vi utanför, inget problem. Hit går vi gärna snart igen, särskilt som barnen uppskattade crêpes-menyn till fullo.
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Vi blev portade i dörren för att vi hade en barnvagn med oss och blev i princip utkörda direkt trots att himlen hade öppnat sig totalt och vi var helt genomblöta. Synd, för vi hade spetsat oss på crepes och vandrat en lite för lång bit i ösregnet...
  • Molly B
    Molly B skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Underbar Creperia! har både provat take away o ätit på den lilla franska kvarters restaurangen. Härliga galettes med allt i från vilt, kyckling, skaldjur, gott o väl tilltagna portioner! Favoriten har blivit den med parmaskinka, chevré,honung, äpple o valnötter. har ännu inte orkat prova efterrätts crepes, men suktar efter att smaka allt ifrån jordgubbar till nutella. Man dricker naturligvis en rekommenderad torr cider till, serverade ur charmigt krus i en stengods skål. Få platser,härlig fransk lantstil, blandad publik,enastående kök! man kan inte boka bord,men det e bra rullians o väl värt att vänta ett par minuter :)
    Nikke L gillar detta
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Gemytlig restaurang, perfekt för en spontan, romantisk middag för två!
  • Kajsa L
    Kajsa L skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Charmigt crêperie med smaskiga, prisvärda galettes och äkta fransk cider. Ingen bordsbokning och man stänger relativt tidigt pga restaurangens läge, men detta ställe är väl värt ett (eller flera) besök!
  • Tove
    Tove skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Jättebra och mysig restaurang! Den franska känslan har de fått till perfekt, med inredning, mat och cider. Tyvärr kan man inte boka bord men det brukar vara lite rulljans på sällskapen så man kan testa att vänta på ledigt bord. Detta är min favorit i Stockholm!!
  • Joel J
    Joel J skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Ett litet franskt crêperie mitt i Vasastan, komplett med chansons och förstklassig cider.
    Det är rutiga dukar, levande ljus och ljuvliga franska toner som gäller.
    Byn är ett crêperie och bjuder på matiga galettes med mättande fyllningar som chevre, parma och bladspenat. Till efterrätt väljer man bland crêpes med söta fyllningar som nutella, varma körsbär och ugnsbakade äpplen, till exempel.
    Man gör givetvis bäst i att dricka cider till, och Byn har en smakfull lista.
    Det är litet men med en något rymligare övervåning för sällskap större än två personer.

Mmmm
    Fantastiskt gott och mättande! Kul med något lite annorlunda också. Efter varsin mumsig galette (en rostbiff, en parmaskinka)var både jag och sambon var för mätta för att orka med efterrätt, men det kommer vi absolut tillbaka för att prova! Nog för att det är lite dyrt med cidre, men det passar så bra till och är så gott, att jag tycker det helt klart var värt det ändå!

Mycket goda galetter till vettiga priser. Vi åt anka resp. fasan och var mycket nöjda med båda. Betyget borde blivit 5, men jag drar av en stjärna för att det inte går att boka bord (och det nästan alltid är fullsatt) samt att drinklistan saknar vin och vettigt öl (endast blaksig Kronenbourg finns). Cider i all ära, men många skulle nog föredra ett glas vin, en mustig bière de garde, eller åtminstone något belgiskt öl. 200:- för en halvbra 3%-ig cider är inte det vi helst lägger pengarna på.
  • Martin R
    Martin R skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Detta är den senaste sensationen i min egen upptäcksfärd genom Stockholms matliv. Jag visste att den fått bra kritik, men Byn är nog en av de bästa och mysigaste restaurangerna i Stockholm. Dom förvånar med fantastiska recept, väl tilltagna portioner och ett mycket annorlunda koncept. Här finns mat för alla smaker, men speciellt för de kräsna. Mycket kul med valet av dryck, den färska franska cidern som serveras som matdryck är annorlunda men helt rätt. Är det något jag skall klaga på är det möjligen bristen på plats, då man inte kan boka bord.
    Jag rekomenderar att komma dit tidigt, då köket stänger 20.00 på en vardag. Kom helst innan 19.00 och budgetera så ni kan ta god tid på er att njuta av allt i lugn & ro.
  •  Frida H
    Frida H skrev om Byn Mat & Dryck HB
    Här har ni Stockholms bästa creperia! Mysig kvarterskrog som serverar crepes i alla smaker. Var där i helgen och åt en supergod crepe med pilgrimsmusslor, scampi och blåmusslor. Efterrätten delade jag och min vännina på eftersom vi var så mätta, det blev en med vaniljglass, chokladsås och jordgubbar-Så gott! Till det drack vi fransk äppelcider som matchade maten utsökt. Spartansk inredning med några täta bord men det kändes ändå rymligt med det höga taket. En servetris på alla bord men ändå bra service, familjekänsla och med intrycket av att befinna sig i ett annat land med mer värme. Lugn fransk musik spelades i bakgrunden. Bordsbokning var inte möjligt så var där i tid, annars får man ta en cider i väntan på ett bord- menvad gör väl det?

Rödabergsgatan 11, 113 33 Stockholm