Carlén Bil

Carlén Bil

Välkommen till Carlén Bil!

Vi är bäst på att förmedla bilar med många nöjda kunder på vårt CV. Med vår långa erfarenhet inom fordonsbranschen ser vi till att möta dina behov genom en öppen och ärlig dialog.

Är du trött på oseriösa spekulanter när du ska försöka sälja din bil? Vi har en lösning på detta. Låt oss värdera din bil så ser vi till att du får bättre betalt än vid försäljning privat.

Med oss på Carlén Bil slipper du skambud, oseriösa spekulanter och inbytespriser.

Är du intresserad av att köpa bil så är du välkommen att besöka vår hemsida. Där hittar du alla våra bilar till salu.

Läs vad 42 kunder tycker om Carlén Bil 2

• 2021-09-18
    MAGISKT!!
    Fantastiskt trevligt och grymt proffsigt bemötande av Mathias från första kontakt tills det jag hämtade bilen!
    Galet nöjd med köpet och allt gick och var väldigt smidigt och förtroendeingivande!
    Jag rekommenderar varmt och kommer garanterat vända mig till Carlén Bil igen då det blir dax att fylla på i garaget!
  • 2021-09-09
    Så otroligt okrångligt och smidigt! Efter en vända på blocket var det inget svårt beslut att sälja till Carléns bil:) Blev bra bemött hela vägen. Och toppen service! Kan varmt rekommenderas.
    Tack för en trevlig affär Anette :) Carlén Bil
  • 2021-09-07
    Det finns bilhandlare och så finns Carlen Bil i Kungsbacka. Ett mycket trevligt bilföretag att göra affär med. Snabba proffsiga och seriösa. Jag lämnade min bil till Mathias Carlen på tisdag på torsdag var bilen såld till det överenskomna priset på måndag sitter slantarna på kontot. Tack för en trevlig affär och lycka till. Jan Helgåker Göteborg
    Stort tack för dom fina orden :) Carlén Bil
  • 2021-09-07
    Mycket seriös bilhandlare som var lätt att ha att göra med!
    Trevligt bemötande och snabb hantering.
  • 2021-09-07
    Otroligt trevligt och seriöst bemötande, öppna och ärliga.
  • 2021-09-07
    Mycket bra upplevelse. Hjälpsam och serviceinriktad personal som hjälpte mig med mitt bilköp. Jättebra!
    Stort tack själv Victor och lycka till med nya bilen! :) Carlén Bil
  • 2021-09-07
    Lättaste bilaffären jag har gjort, kom i kontakt med dom på fredag kväll och på lördag morgon hämta dom bilen och betala hela summan direkt på mitt konto. Grymt bra skött!
    Tack Alen för en trevlig affär! Carlén Bil
  • 2021-07-20
    Det var ett nöje att göra affärer med Mathias, han sålde min bil och fick mig ett rimligt pris för den på kort tid. Jag kan starkt rekommendera Carlen Bin i Kungsbacka.
    Tack för trevligt samarbete Rodney! Carlén Bil
  • 2021-06-30
    Hej!

Ni som förväntar er (bra affär utan att förklara varför kan leta vidare) varning för långt utlägg!

Jag rekommenderar Mathias till alla som behöver köpa en bil. Han är människa som alla andra men utmärker sig bland många andra bilförsäljare eftersom har tar ansvar!

Här skriver jag ett verkligt bilköp som kan drabba många! Verkligheten är tyvärr bitter ibland!

Bytte in min felfria bil mot en annan som visade sig hade många fel som förra ägaren visste/inte visste svårt att veta i efterhand nu!

Jag skulle ha kanske varit ännu mera noga i vissa avseende och gått på magkänslan.
    Mathias skulle kanske kontrollerat bilen mer noga innan han lägger ut den för försäljning!

Trots detta hjälpte Mathias till att lösa det mesta och det uppskattar jag. Både jag och Mathias har lärt oss att gräva ännu djupare nästa gång jag köper bil och han tar in bilar för vidare affärer!

Tack Mathias!
  • 2021-06-24
    Väl bemött. Vi har fått all hjälp vi kan få att sälja våra bilar.
  • 2021-06-24
    Tog hand om hela affären på ett snabbt och effektivt sätt.
  • 2021-06-24
    Öppen trevlig för olika förslag rak och kunnig
  • 2021-06-24
    Effektiv, trevlig och personlig hantering av ett försäljningsuppdrag.
  • 2021-06-22
    Trevligt och rakt bemötande som resulterade i bilköp med bil i inbyte
    Tack Anders och hoppas du får många soliga dagar att njuta av i din Porsche! :) Carlén Bil
  • 2021-06-22
    Mycket trevlig och välfungerande bilhandel/bilförmedling. Rekommenderas!
    Tack för förtroendet och dom fina orden Gabriel! :) Carlén Bil
  • 2021-06-07
    Bra bemötande av båda grabbarna på firman. Hel nöjd med mitt köp samt affären då jag även bytte in min bil. 5/5👍🏼
    Stort tack Simon! Din fina inbytesbil fick ny ägare innan den hann ut på annons! :) Carlén Bil
  • 2021-06-07
    Jag fick uppleva en snabb, trygg och smidig affär.
    Redan från det första intrycket kändes det transparent och proffsigt.
    Mina förväntningar överträffades!
    När jag kom till bilfirman så blev jag riktigt trevligt bemött och bilen jag köpte var helt felfri, jag är jättenöjd och rekommenderar varmt Carlen bil!
    Stort tack Rickard, trevlig och smidig affär! På återseende :) Carlén Bil
  • 2021-06-05
    Bra service, lättsam att ha att göra med.
    Rekommenderar verkligen Mathias och Carlen bil.
    Köpte även Leverans till Stockholm. Rolf som levererade bilen, vilken härlig och trevlig person.
  • 2021-05-31
    Bra och smidigt. Såld fredag och pengarna på måndag. Tack för trevligt bemötande
  • 2021-05-06
    Snabbt, enkelt och väldigt bra service. Tack Mattias och resten av gänget på Carle’ns för en mycket trevlig bilaffär!
  • 2021-04-14
    Jag bor i Stockholm och hittade min bil via Carléns hemsida. Bemöttes på ett oerhört proffsigt och smidigt sätt. Jag blev upplockad vid tågstationen och åkte hem med min bil någon timme senare, utan några krångligheter. Kan varmt rekommendera Carléns bil och Mattias. Stort tack för en bra affär och på återseende!
  • 2021-04-08
    Mycket trevligt bemötande.
    En enkel och mycket bra affär.
  • 2021-04-08
    Bra bemötande av säljare, lätt att prata med och bra med infomation! Supernöjd med bilen änsålänge.
  • 2021-04-01
    Trevliga och super smidigt hela vägen.
    Rekommenderas starkt
  • 2021-03-15
    Kia ceed 2016

Super smidig enkel och ärlig distansaffär.

Bättre än förväntat med ett kanon kundbemötande.
  • 2021-03-12
    Ska köpa och sälja alla mina bilar genom Carlén Bil i framtiden.
    Kanon service och öppenhet.

En bilfirma utöver det vanliga skulle absolut kontakta Carlén Bil om det står mellan flera firmor.

Kul att dom har massa olika bilar!

CARLÉN Bil förmedlade min bil och det gick enligt mina förväntningar så jag är supernöjd.
  • 2021-03-11
    Bra tjänst om du vill sälja bilen och slippa oseriösa spekulanter från blocket.
  • 2021-03-11
    Bilköp.
    Väldigt gott och smidigt bemötande!
    Nöjd kund här.
  • 2021-03-10
    Mycket nöjd med såväl service som pris för bilen!
  • 2021-02-23
    Jag hade länge kampats med försäljningen av min bil på blocket tills Carlén Bil ringde mig och erbjöd deras upplägg av förmedling. På under ett dygn såldes min bil och jag fick priset jag önskade! Är väldigt nöjd, Carlén Bil levererar vad dem lovar.

Väl mött
  • 2021-02-13
    Carle'n Bil sålde vår husbil snabbt och smidigt, Vi fick ett professionellt bemötande och kan rekommendera alla att anlita Carle'n Bil vid försäljning och köp av fordon.
    Kent
  • 2021-02-11
    Carlén bil förmedlade min bil och den blev såld på 2 dagar, otroligt bra bemötande samt service och kommunikation. Kan varmt rekommendera dom och tackar för en snabb och smidig affär!
  • 2021-02-11
    Carlén bil sålde min Audi A3, fantastiskt proffsigt bemötande. Min bil blev såld på mindre än 2 dagar, jag kan varmt rekommendera Carlén bil i Kungsbacka
  • 2021-02-09
    Köpte min Audi av Mathias på Carlén bil. Proffesionellt och väldigt trevligt bemötande där ingenting är omöjligt att lösa. Bor 80 mil bort men det löste han med hemleverans på bara några timmar. Grymt nöjd!
  • 2021-02-03
    Snabb och bra service samt trevlig personal
  • 2021-01-30
    Mycket duktig o kunnig o trevlig.säljare.
  • 2021-01-22
    Mycket trevligt bemötande, god service. Bara gott
  • 2021-01-21
    Super nöjda!
    Seriöst och proffsigt bemötande.
    Vi kände direkt stort förtroende för säljaren!
    Toppbetyg 👍😃
  • 2021-01-08
    Thanks to Mathias, I bought my dream car 😁
    Nice and professional customer service😊
    I recommend CARLEN Bil!

Sebastian.
  • 2021-01-05
    Tog hjälp av Carlén bils förmedlingstjänst. Hade försökt att sälja vår bil själva via Blocket samt via Netbil utan att få ut det vi ville ha för den. Med Carlén bil såldes den på två dagar och vi fick vad vi begärde! Dessutom trevligt och professionellt bemötande!
  • 2020-12-22
    Vi köpte vår första husbil och blev mycket väl bemötta trots ett "litet" missförstånd ang.värmesystemet.
    Carlens bil lovar att serva med instruktionshjälp och försäljningshjälp vid ev.försäljning. och är måna om att kunden skall bli nöjd för att kompensera "missförståndet".
    Carlens bil tar ansvar för sina kunder.
    Magnus
  • 2020-12-21
    Grym servicenivå och bra bemötande.
    Sålde min gamla bil på en dag och hittade en ny till mig på minst lika snabb tid.
    Går inte annat än att rekommendera med toppbetyg!