Carlén Bil

Välkommen till Carlén Bil!

Vi är bäst på att förmedla bilar med många nöjda kunder på vårt CV. Med vår långa erfarenhet inom fordonsbranschen ser vi till att möta dina behov genom en öppen och ärlig dialog.

Är du trött på oseriösa spekulanter när du ska försöka sälja din bil? Vi har en lösning på detta. Låt oss värdera din bil så ser vi till att du får bättre betalt än vid försäljning privat.

Med oss på Carlén Bil slipper du skambud, oseriösa spekulanter och inbytespriser.

Är du intresserad av att köpa bil så är du välkommen att besöka vår hemsida. Där hittar du alla våra bilar till salu.

Läs vad 80 kunder tycker om Carlén Bil 2

• 2022-09-14 Insamlad av företaget
    Ett glatt och proffsigt bemötande. Hade inga förväntningar men allt blev bra.
    Körde hem med en fin Alfa Romeo. Rekommenderar gärna denna bilfirma till andra
  • 2022-09-14 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, riktigt skön säljare jag hade att göra med.
  • 2022-09-12 Insamlad av företaget
    Kan verkligen rekommendera Carléns Bil i Kungsbacka.
    Dom är mycket proffsiga och tillmötesgående.
    Vi hade turen att hitta precis den bilen vi sökt efter.
    Trots att det var nära stängningsdags tog dom sig god tid att tillsammans med oss genomföra en riktigt god affär. Vi fick bra betalt för vår gamla bil och ett bra bud på den nya.
    Vilken tur vi hade som hittade er.
  • 2022-09-12 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande rekommenderar starkt lämna sin bil dit för förmedling
  • 2022-09-12 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med bemötandet och med bilen som jag köpte.
    Rekommenderar företaget.
    Stort tack Margret och tack för de fina orden, välkommen åter :) Carlén Bil
  • 2022-09-12 Insamlad av företaget
    Köpt en bil av Carle’n Bil och är supernöjd med allt ifrån början till slut.
  • 2022-06-28 Insamlad av företaget
    Trevlig säljare som var rak på sak. Uppskattade bemötandet och att företaget var lite mindre.
  • 2022-06-28 Insamlad av företaget
    Bra som allt ser ut nu!
    Bra bemötanden dom hos alla bilhandlare
  • 2022-05-31 Insamlad av företaget
    Köpte en golf gti som jag e mer än nöjd med från kundbemötandet till slutet. Är inte riktigt kunnig inom att köpa bil men kände verkligen att jag blev bra omhändertagen och fick hjälp o svar med alla frågor man hade. Possetiv och härlig personal. Kommer gärna tillbaka en vacker dag
    Stort tack själv och tack för de fina orden, välkommen åter :) Carlén Bil
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Väldigt vänligt bemött och utmärkta lösningar.
    Kan varmt rekommendera Carlens bil.
    Stort tack Glenn och tack för en trevlig affär, vi ses! :) Carlén Bil
  • 2022-04-25 Insamlad av företaget
    Det gick smidigt att köpa bil. Det var lite problem med ägarbeviset så det tog en vecka innan bilen kunde skrivas på mig. Kommunikationen kring detta var dock bra.
  • 2022-04-24 Insamlad av företaget
    Trevlig👍🏻
    Kunnig 👍🏻
    Hjälpsam 👍🏻
    Noggrann 👍🏻
    Blev supernöjd med bilköpet👍🏻
    Stort tack Minette och välkommen åter! :) Carlén Bil
  • 2022-04-23 Insamlad av företaget
    Stort tack till Carlén Bil!!

Professionella killar som gav mig ett grymt bemötande och en väldigt trygg affär. Rekommenderar starkt dessa killar för er som tittar på bil!
    Tack för fina orden Casper! :) Carlén Bil
  • 2022-04-23 Insamlad av företaget
    Jag är så nöjd med min Audi A1. Upplevde er som seriösa, och allt gick smidigt till.
    Stort tack Tina och varmt välkommen tillbaka :) Carlén Bil
    2022-03-27 Verifierad kund
    Snabb och smidigt affär. Bra villkor och god service!

Ajmal Hamid
    Stort tack Ajmal och varmt välkommen tillbaka :) Carlén Bil
    2022-03-07 Verifierad kund
    Proffsigt och bra bemötande. Trygg bilaffär.
  • 2022-03-02 Insamlad av företaget
    Snabbt och professionellt bemötande som gjorde att jag valde att sälja bilen till dem. Smidig hantering vid överlämnandet och betalning. Kommer anlita Carlén Bil igen i framtiden!
    2022-03-02 Verifierad kund
    Carlén bil hjälpte mig att sälja min bil via förmedling. Jag köpte även en ny bil av dom som jag är riktigt nöjd med! Rekommenderar starkt Carlén Bil! :)
    2022-03-01 Verifierad kund
    Dom var jätte snäll och jätte hjälpsam och det var roligt affär och hundra prosent jag kommer att köpa nästa bil från dem
    2022-02-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande,rekommenderar verkligen Carl'en bil top notch.
  • Johan H
    skrev om Carlén Bil
    2022-02-28 Verifierad kund
    De var trevliga och tillmötesgående!
    2022-02-28 Verifierad kund
    Trevlig och hjälpsamt bemötande , super bra kundservice !
    Fick min pärla levererad hem av Rally Rolf !
    2022-02-27 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av säljarna och ett bra urval av fina bilar.
    Jag kan varmt rekommendera Carlens bil i Kungsbacka
    Björn Nordin
    2022-02-26 Verifierad kund
    Arrogant, typen,ljuger. Sa att bilen var kontrollerad av två firmor. Trasig ruta,dåliga bromsar. Kallade mig
    den sämsta kunden. Ex batteri slut skulle endast handla på biltema. Volvo var räfflade och dyra
    Hej,

Vi var hela tiden tillmötesgående och avhjälpte punkterna enligt avtalet. Dock kunde vi inte stå för alla slitagedelar du ville ha bytta i efterhand. Du var dessutom hos oss vid två tillfällen och undersökte bilen innan köp. Vi upplevde det som en trevlig affär och du är varmt välkommen tillbaka!
    2022-02-26 Verifierad kund
    Väldigt professionellt bemötande. Bra kundkännedom som även utförde sitt arbete på ett utmärkt sätt. Inga översittare utan tog tid och lyssnande in mig som kund
    Vi är otroligt nöjda med vår xc60
    Stort tack för fina orden och varmt välkomna tillbaka! :) Carlén Bil
    2022-02-26 Verifierad kund
    De vill inte följa konsumentköplagen utan fick tvinga mig till ersättning för läckande motor. De hotade och påstod att jag pratat illa om dem i Kungsbacka trots jag knappt varit där. Så ett lägre betyg än det jag lämnat är det rätta enligt mig.
    Hej Rikard,

Vi avhjälpte dig felet med en läckande kamkedjespännare trots att verkstaden ansåg felet var normalt slitage med tanke på bilens ålder/12år/mil(22000mil). Att du sedan uttryckte dig negativt om oss till en gemensam nämnare var riktigt tråkigt för oss att höra. Hoppas du och bilen mår bra trots allt!
    2022-02-26 Verifierad kund
    Ett företag som stod för det som var sagt och levererade en bil helt efter mina förväntningar.
    Tack själv Torsten och välkommen tillbaka :) Carlén Bil
    2022-02-26 Verifierad kund
    De var lätta och trevliga att ha med och göra. Jag upplevde dem även som pålästa och ärliga.
    2022-02-26 Verifierad kund
    Super bra service gott bemötande. Allt var jätte bra
  • 2022-02-07 Insamlad av företaget
    Kände inte till företaget men när vi kom dit fick vi ett fantastiskt fint bemötande.
    Ringde och frågade om bilen vi ville köpa fanns kvar. Svaret va ja och i samma veva säger de. Min kollega tar emot dog och bjuder på kaffe när du kommer. Inga snobbiga människor utan trevliga killar som kunde sitt jobb.
  • 2022-02-05 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd med min upplevelse på Carlén Bil. Smidigt och lätt. Super service och väldigt trygg med leveransen utav min Audi a1. ☺️🚗
    Stort tack själv Julia, på återseende! :) Carlén Bil
  • 2022-02-04 Insamlad av företaget
    Snabb och bra hjälp av duktiga killar som på proffsigt sätt hjälpte oss med en mycket bra affär.
    Stort tack till er och på återseende! :) Carlén Bil
  • 2021-12-22 Insamlad av företaget
    Tackar killarna för ett enkelt och proffsigt bemötande. Ni sålde vår bil snabbt och vi fick det vi önskade.
    Tack för en trevlig affär! Välkommen åter :) Carlén Bil
  • 2021-12-08 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och smidig affär i samband med försäljning av en av våra bilar.
    Tack för en trevlig affär. Vi ser fram emot fler :) Carlén Bil
  • 2021-11-11 Insamlad av företaget
    Köpte Mazda Suv helnöjd med köpet
  • 2021-11-10 Insamlad av företaget
    Snabbt, smidigt och proffesionellt. Hämtade bilen, såldes på bara några dagar. Inget pappersarbete, allt skedde digitalt.
  • 2021-11-09 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera dessa killar
    Allt gick smidigt 👌👍
    Hatten Av för en smidig förmedling av våran transport bil,
    passade även på att sälja min privata bil samtidigt 👍👍👍
    Mvh Robban
    Gr Fasadputs
    Stort tack för fina orden och tack själva för smidigt samarbete, vi hörs! :)

//Team Carlén Bil
  • 2021-10-25 Insamlad av företaget
    Mathias bemötte mig på ett välkomnade sätt, trots att det var svårt för mig att få finansiering till ett bilköp så hjälpte Mathias till med detta och lyckades ordna det! Genom hela processen fanns det en öppenhet i allt från bilen till finansiering. Kommer gärna tillbaka för ett framtida bilköp. Gott kaffe har han också!
  • 2021-09-18 Insamlad av företaget
    MAGISKT!!
    Fantastiskt trevligt och grymt proffsigt bemötande av Mathias från första kontakt tills det jag hämtade bilen!
    Galet nöjd med köpet och allt gick och var väldigt smidigt och förtroendeingivande!
    Jag rekommenderar varmt och kommer garanterat vända mig till Carlén Bil igen då det blir dax att fylla på i garaget!
  • 2021-09-09 Insamlad av företaget
    Så otroligt okrångligt och smidigt! Efter en vända på blocket var det inget svårt beslut att sälja till Carléns bil:) Blev bra bemött hela vägen. Och toppen service! Kan varmt rekommenderas.
    Tack för en trevlig affär Anette :) Carlén Bil
  • 2021-09-07 Insamlad av företaget
    Det finns bilhandlare och så finns Carlen Bil i Kungsbacka. Ett mycket trevligt bilföretag att göra affär med. Snabba proffsiga och seriösa. Jag lämnade min bil till Mathias Carlen på tisdag på torsdag var bilen såld till det överenskomna priset på måndag sitter slantarna på kontot. Tack för en trevlig affär och lycka till. Jan Helgåker Göteborg
    Stort tack för dom fina orden :) Carlén Bil
  • 2021-09-07 Insamlad av företaget
    Mycket seriös bilhandlare som var lätt att ha att göra med!
    Trevligt bemötande och snabb hantering.
  • 2021-09-07 Insamlad av företaget
    Otroligt trevligt och seriöst bemötande, öppna och ärliga.
  • 2021-09-07 Insamlad av företaget
    Mycket bra upplevelse. Hjälpsam och serviceinriktad personal som hjälpte mig med mitt bilköp. Jättebra!
    Stort tack själv Victor och lycka till med nya bilen! :) Carlén Bil
  • 2021-09-07 Insamlad av företaget
    Lättaste bilaffären jag har gjort, kom i kontakt med dom på fredag kväll och på lördag morgon hämta dom bilen och betala hela summan direkt på mitt konto. Grymt bra skött!
    Tack Alen för en trevlig affär! Carlén Bil
  • 2021-07-20 Insamlad av företaget
    Det var ett nöje att göra affärer med Mathias, han sålde min bil och fick mig ett rimligt pris för den på kort tid. Jag kan starkt rekommendera Carlen Bin i Kungsbacka.
    Tack för trevligt samarbete Rodney! Carlén Bil
  • 2021-06-30 Insamlad av företaget
    Hej!

Ni som förväntar er (bra affär utan att förklara varför kan leta vidare) varning för långt utlägg!

Jag rekommenderar Mathias till alla som behöver köpa en bil. Han är människa som alla andra men utmärker sig bland många andra bilförsäljare eftersom har tar ansvar!

Här skriver jag ett verkligt bilköp som kan drabba många! Verkligheten är tyvärr bitter ibland!

Bytte in min felfria bil mot en annan som visade sig hade många fel som förra ägaren visste/inte visste svårt att veta i efterhand nu!

Jag skulle ha kanske varit ännu mera noga i vissa avseende och gått på magkänslan.
    Mathias skulle kanske kontrollerat bilen mer noga innan han lägger ut den för försäljning!

Trots detta hjälpte Mathias till att lösa det mesta och det uppskattar jag. Både jag och Mathias har lärt oss att gräva ännu djupare nästa gång jag köper bil och han tar in bilar för vidare affärer!

Tack Mathias!
  • 2021-06-24 Insamlad av företaget
    Väl bemött. Vi har fått all hjälp vi kan få att sälja våra bilar.
  • 2021-06-24 Insamlad av företaget
    Tog hand om hela affären på ett snabbt och effektivt sätt.
  • 2021-06-24 Insamlad av företaget
    Öppen trevlig för olika förslag rak och kunnig