Alla kategorier Inredningsbutik Stockholms län Huddinge Chilli Kungens Kurva

Diagonalvägen 1, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Chilli Kungens Kurva

• Rickard L
    Rickard L skrev om Chilli Kungens Kurva
    Chilli /Trademax är företag som ägs av Byggmax och ska undvikas om man inte vill bli blåst! Undermåliga skräpmöbler som de tar bra betalt för. Produkter de helt enkelt struntar i att köra ut till kund. Man får inga pengar tillbaka om man inte betalar deras fraktkostnad för produker man inte fått hemkört!??
    Stark varning för de här företagen som vare sig levererar eller bryr sig om sina kunder! Läs mer
  • Michael L
    Michael L skrev om Chilli Kungens Kurva
    Beställ inte via deras hemsida.

Enligt deras villkor på hemsidan står det "Normalt kvar hos ombud i 14 dagar efter ankomst". Det de inte nämner är att vissa varor skickas ut via deras budfirma som enbart har varan i 7 dagar och väldigt ospecifika leveranstider. Har du inte möjlighet att ta emot varan enligt tiden budfirman kommer så får du betala en avgift om 510 kronor oavsett vad varan är eller kostade. I mitt fall en vara som kostade cirka 300 kronor. Istället fick jag nu då en faktura på över 700 utan att den ena av två varor kom.

Försökte kringgå avgiften genom att be dem förstöra varan och inte returnera. Gick inte. De hänvisar till sina egna villkor som inte stämmer. När du påtalar att det de säger inte stämmer med deras egna villkor så låtsas de att det regnar. Varje gång jag försökt ringa kundtjänst så har det varit lång väntetid så nästan all kontakt har skett via mail.

Jag har aldrig tidigare varit med om ett företag med en sämre kundtjänst. Man blir förbannad över företag som agerar på detta sätt och jag kommer aldrig själv använda detta företag igen eller rekommendera det. Läs mer
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Chilli Kungens Kurva
    Så besviken...

Jag har aldrig varit med om ett företag som är så okompetent och rent ut sagt sämst i sin service jämt emot kunderna.
    Skit tråkigt då de har väldigt fina möbler, men brister så kopiöst i sin service!
    Jag/vi kommer aldrig mer beställa möbler av dom och kommer inte rekommendera andra att göra det heller.

Vi beställde en matgrupp som fanns i lager på hemsidan som skulle ha en leveranstid på 2-5 dagar.
    I kontakt med deras kundtjänst säger de att om vi lägger beställning nu på en gång efter samtalet så skulle vi hinna få våran matgrupp innan nyårsafton.
    Vi sa att vi Måste få bordet till nyår då vi skulle ha middagsgäster och måste bli garanterade att få bordet tills dess, vilket de sa att vi skulle hinna få om vi gjorde beställningen på en gång.
    Sagt och gjort.

Vi frågade vilket företag det är som kör ut deras möbler, enligt den tjejen va det DHL som kör ut, och hon menade på att dom inte kan påverka leveranserna pga att det är ett annat företag som kör ut åt dom.
    Vi frågade även om man kunde åka till lagret själv och hämta för att garantera att hinna få matgruppen till nyår, men då hon berättade att lagret ligger i Helsingborg och vi bor i Stockholm, så va det inget alternativ + att dom inte tillåter privatpersoner att åka och hämta varorna själva från lagret.
    Vi sa att vi kan åka till Västberga och möta upp leveransen och hämta matgruppen där, då sa hon att vi kan ringa chauffören och att det går att lösa.

Efter en-två dagar får min sambo ett sms om att varan har lämnat deras lager och är påväg till oss.
    Dagarna gick och inget bord kom...

Min sambo ringer upp Chillis kundtjänst igen, varpå den killen han pratade med vid det tillfället säger att dom har sina egna chafförer och att det inte är DHL som kör ut möblerna, samt att smset bara innebar att varorna har lämnat Chillis lager och lämnats på ett annat lager.
    Där hade dom legat i 2 dagar utan att ha packats om för att köras vidare.

Vi blir rasande!

Där stod vi på fredags eftermiddagen, gäster var inbokade, mat med mera va inköpt men Chilli kunde inte leverera!

Dom gav ingen kompensation pga allt strul och va inte behjälpliga på Något sätt. Dom kunde inte ens köra ut bordet med bud trots att Dom hade tabbat sig rejält.
    Idag levererades vårat matbord, 3 dagar efter nyårsafton.
    Men med noll jävla koll på vad dom skickar ut så får vi ett matbord UTAN ben, 6 stolar och någon annans halva tv-bänk.

Min sambo ringer upp kundtjänsten återigen, då visar det sig att dom har missat att skicka med bordsbenen och att dom ligger kvar på deras lager.
    Nu har vi ett obrukbart matbord som bara ligger i vägen här hemma pga ytterligare ett misstag från deras sida.

ALDRIG MER att vi beställer av det här jävla pajas företaget, Aldrig mer! Läs mer
    Michael L gillar detta

Leverantörsvägen 2, 18766, TÄBY