Chilli Kungens Kurva
1.0 i betyg av av
14 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag14 omdömen om Chilli Kungens Kurva
-
skrev om Chilli Kungens Kurva
Hade inte läst recensioner innan, då hade jag inte köpt. Beställde byrå från deras hemsida, vid montering märkte av flertal fel (dåligt format monterings anvisning, dålig kvalité på skruvar, till och med fel skruvar skickades etc), produkten skadades efter att jag följde anvisningen noggrant. Har fel anmält och klagat flertal ggr sedan mer än 1 mån tillbaka utan att det händer något. Skickat massvis med bilder och video. Ingen välfungerande kundsupport system, de har stängt av telefonen systemet sedan 1,5 mån tillbaka, chattar man då hänvisar de till reklamationen som senare hänvisar till mail. Man dumförklaras och bollas runt. Otroligt synd att en sådan stor företag beter sig på det här sättet. Betalat 3000kr för en produkt som inte motsvarar kvalitén och de vill ej betala tillbaka mina pengar. Känner mig grundlurad av företaget.
-
-
skrev om Chilli Kungens Kurva
Beställde ett soffbord. Toppskivan var skadad vid leverans och det dröjde tre månader innan en ny skiva skickades, men även denna var defekt. För att kunna montera krävs specialplugg som Chilli inte skickade, så jag kan ändå inte montera den nya skivan. Nu svarar inte Chilli på supporten. Produktbeskrivningen var för övrigt fel: det står att montering inte krävs vilket inte stämmer.
-
skrev om Chilli Kungens Kurva
Their website managed to send a double order of the rugs that I have ordered the day before. Because Ive put the order with Klarna, I didnt notice until the packages were delivered and I saw that i have to pay twice the money to Klarna and I have twice the rugs that I need.
Ive contacted them and asked for a return label and they said that I have to pay for the return of the order myself, even though it was a website problem.
The price of the entire order was 2000 sek roughly, and they wanted me to pay 600 sek in return fees. That is ludicrous.
Beware if you order from them, as they wont honor 14 days returns with paid labels, you have to pay the return yourself and you CANNOT return in store at all. They wont accept it.
I now have two extra rugs for no reason. -
skrev om Chilli Kungens Kurva
Köp aldrig på Chilli!
Sängstommen gick sönder , skadade golvet, dom ersätter ingenting. Kundtjänst/handläggare svarar ej och nekar att ersätta detta. Ska anmäla till ARN -
skrev om Chilli Kungens Kurva
Köp aldrig något på Chilli! Den värsta tjänsten någonsin! För det första kunde jag inte få min beställning för hela månaden och allt är försenad hela tiden. Beställd för mer än 20 000 kr och vi var tvungna att sova på golvet hela månaden eftersom kundtjänst vägrar att göra sitt jobb! Äntligen fick jag leveransen efter veckor av kämpning och gräl med Chili butik och jag fick förstörd säng. Madrassen är skuren med en kniv på hälften. Jag kontaktade kundtjänst, de skickade mig till reklamationsavdelningen och självklart nu ger de inget svar...
Köpte på Kungens Kurva -
skrev om Chilli Kungens Kurva
Order FRE161526 + reklamation 381753
Beställer en kontinentalsäng hos er den 5 december 2020. Ni meddelar att leveransen blir försenad till vecka 5 vilket naturligtvis kan hända. När sängen väl levereras den 1 februari 2021 så upptäcker vi att det är fel madrasser (medium i stället för fasta).
Ringer er för att reklamera detta, ni ber om ursäkt och lovar att någon ska ringa för att jag ska godkänna att ni gör en ny beställning. Ni ringer åter men hinner inte svara, jag får i stället ett mejl av er om att jag antingen ska svara på det eller ringa tillbaka för snabbare service.
Jag försöker ringa upp men er reklamationsavdelning är stängd varje gång jag försökt nå er. I stället provar jag med kundserviceavdelningen och blir då av någon konstig anledning avsnäst av en man som säger att han inte har någonting med detta att göra men att vi inte får använda sängen om delar av den ska skickas tillbaka.
Väljer då att svara på mejlet som jag fick av er och det dröjer hela 18 (!!!) dagar innan ni ens hör av er tillbaka för att bekräfta att våra madrasser kommer att beställas på nytt från producenten. Redan här känner vi oss extremt besvikna på er!
Nåväl madrasserna beställs enligt er och vi får vänta ytterligare 15 dagar innan vi får ett sms om att de är klara att levereras. Vi bokar leverans till den 3 mars 2021 och samtidigt gör vi oss av med vår gamla säng eftersom vi är säkra på att ni nu är på väg med de rätta madrasserna samma kväll.
Dock väntar vi hela kvällen men ingen dyker upp och kundtjänst både hos er och hos leveransfirman är så klart stängd kl 22.00 på kvällen när vi står där utan någon säng. Vi är så klar extremt förbannade då vi måste sova på golvet. Nästkommande dag får vi ett samtal från leveransfirman om att de kommer med madrasserna, vilket de också gör men ÄNNU EN GÅNG ÄR DET FEL MADRASSER!!!!!!
Den här gången är de för små då de endast är 2x80 cm breda istället för 2x105 cm fasta madrasser som vi väntar på! Inte nog med att ni låtit oss vänta så pass länge och att sängdelarna tagit upp ett helt rum, så tabbar ni er ytterligare en gång till!
Nivån på er inkompetens är CHOCKERANDE och vi är fly förbannade på er och det helvete ni ställt till för oss!!! Vad håller ni egentligen på med?? -
skrev om Chilli Kungens Kurva
Köp absolut inget ifrån den gör butiken. Och om ni ens tänker tanken att vända er mot deras kundservice så glöm det.
Jag köpte ett bord som blivit absolut missfärgat, bordet har fått gula fläckar över allt och är så gott som värdelöst. Såklart kontaktar jag chili för jag har reklamationsrätt då bordet inte uppfyller de krav som ställs på ett bord i nyskick.
Ingen hjälp till synes, de ber mig ta tillbaka bordet till dem. Ingen hjälp om hur jag bör mig åt.
Jag är funktionsnedsatt och får inte inneha körkort. Ändå så nekar dom att hjälpa mig transportera tillbaka bordet. Helt sjukt.
Om ni kan, så undvik att handla på chilli och välj tex MIO, Ikea eller vad som helst förutom detta illa skötta företag.
Tack för mig.
Leo -
skrev om Chilli Kungens Kurva
SÄMSTA FÖRETAGET SOM FINNS.
av alla företag som jobbar med service så är chilli absolut sämst på det. Jag har beställt 3 möbler från chilli varav att 2/3 har kommit med problem, felvänd soffa, saknas delar och allt har kommit sent.
Kundsupporten är den sämsta jag varit med om. Personal som jobbar på chilli har själva efter samtal förklarat vilket skojföretag detta är. En "chef" skulle ringa upp mig vilket inte hänt. Den här recensionen kan bli lång... -
skrev om Chilli Kungens Kurva
Beställde en soffa som bestod av tre delar. Mittendelen var trasig när vi packade upp den. Reklamerade den trasiga delen och skulle få hem en ny efter 8-9 veckor. Väntade i 11 veckor innan soffdelen dök upp. När vi packade upp den var även den trasig. Chilli skyller på fraktbolaget hur många ggr jag än påpekar att det inte var en fraktskada. De trasiga delarna satt inuti soffan och kan omöjligt ha orsakats under frakten utan måste ha uppkommit när man packade soffan eller i hanteringen innan dess. Chilli vägrar ta ansvar och erbjöd en ytterst liten kompensation och tyckte vi kunde bygga ihop en fungerande del av de två trasiga delarna vi fått levererade. Vi orkar helt enkelt inte reklamera och vänta ytterligare 11 veckor. Vill varna andra att handla från chilli då kvalitén är fruktansvärt dålig och servicen när det blir fel uteblir.
-
skrev om Chilli Kungens Kurva
Våran soffa är sönder efter 11 månader, Och chilli menar att det inte är fabrikationsfel, efter att bara tittat på bilder. Kommer aldrig mer köpa från dom.
-
skrev om Chilli Kungens Kurva
Handla ALDRIG av Chilli eller Furniturebox... för ert eget bästa... jag orkar inte ens gå in på detaljer av ALLT som de gjort fel... varning!
-
skrev om Chilli Kungens Kurva
Chilli /Trademax är företag som ägs av Byggmax och ska undvikas om man inte vill bli blåst! Undermåliga skräpmöbler som de tar bra betalt för. Produkter de helt enkelt struntar i att köra ut till kund. Man får inga pengar tillbaka om man inte betalar deras fraktkostnad för produker man inte fått hemkört!??
Stark varning för de här företagen som vare sig levererar eller bryr sig om sina kunder! -
skrev om Chilli Kungens Kurva
Beställ inte via deras hemsida.
Enligt deras villkor på hemsidan står det "Normalt kvar hos ombud i 14 dagar efter ankomst". Det de inte nämner är att vissa varor skickas ut via deras budfirma som enbart har varan i 7 dagar och väldigt ospecifika leveranstider. Har du inte möjlighet att ta emot varan enligt tiden budfirman kommer så får du betala en avgift om 510 kronor oavsett vad varan är eller kostade. I mitt fall en vara som kostade cirka 300 kronor. Istället fick jag nu då en faktura på över 700 utan att den ena av två varor kom.
Försökte kringgå avgiften genom att be dem förstöra varan och inte returnera. Gick inte. De hänvisar till sina egna villkor som inte stämmer. När du påtalar att det de säger inte stämmer med deras egna villkor så låtsas de att det regnar. Varje gång jag försökt ringa kundtjänst så har det varit lång väntetid så nästan all kontakt har skett via mail.
Jag har aldrig tidigare varit med om ett företag med en sämre kundtjänst. Man blir förbannad över företag som agerar på detta sätt och jag kommer aldrig själv använda detta företag igen eller rekommendera det. -
skrev om Chilli Kungens Kurva
Så besviken...
Jag har aldrig varit med om ett företag som är så okompetent och rent ut sagt sämst i sin service jämt emot kunderna.
Skit tråkigt då de har väldigt fina möbler, men brister så kopiöst i sin service!
Jag/vi kommer aldrig mer beställa möbler av dom och kommer inte rekommendera andra att göra det heller.
Vi beställde en matgrupp som fanns i lager på hemsidan som skulle ha en leveranstid på 2-5 dagar.
I kontakt med deras kundtjänst säger de att om vi lägger beställning nu på en gång efter samtalet så skulle vi hinna få våran matgrupp innan nyårsafton.
Vi sa att vi Måste få bordet till nyår då vi skulle ha middagsgäster och måste bli garanterade att få bordet tills dess, vilket de sa att vi skulle hinna få om vi gjorde beställningen på en gång.
Sagt och gjort.
Vi frågade vilket företag det är som kör ut deras möbler, enligt den tjejen va det DHL som kör ut, och hon menade på att dom inte kan påverka leveranserna pga att det är ett annat företag som kör ut åt dom.
Vi frågade även om man kunde åka till lagret själv och hämta för att garantera att hinna få matgruppen till nyår, men då hon berättade att lagret ligger i Helsingborg och vi bor i Stockholm, så va det inget alternativ + att dom inte tillåter privatpersoner att åka och hämta varorna själva från lagret.
Vi sa att vi kan åka till Västberga och möta upp leveransen och hämta matgruppen där, då sa hon att vi kan ringa chauffören och att det går att lösa.
Efter en-två dagar får min sambo ett sms om att varan har lämnat deras lager och är påväg till oss.
Dagarna gick och inget bord kom...
Min sambo ringer upp Chillis kundtjänst igen, varpå den killen han pratade med vid det tillfället säger att dom har sina egna chafförer och att det inte är DHL som kör ut möblerna, samt att smset bara innebar att varorna har lämnat Chillis lager och lämnats på ett annat lager.
Där hade dom legat i 2 dagar utan att ha packats om för att köras vidare.
Vi blir rasande!
Där stod vi på fredags eftermiddagen, gäster var inbokade, mat med mera va inköpt men Chilli kunde inte leverera!
Dom gav ingen kompensation pga allt strul och va inte behjälpliga på Något sätt. Dom kunde inte ens köra ut bordet med bud trots att Dom hade tabbat sig rejält.
Idag levererades vårat matbord, 3 dagar efter nyårsafton.
Men med noll jävla koll på vad dom skickar ut så får vi ett matbord UTAN ben, 6 stolar och någon annans halva tv-bänk.
Min sambo ringer upp kundtjänsten återigen, då visar det sig att dom har missat att skicka med bordsbenen och att dom ligger kvar på deras lager.
Nu har vi ett obrukbart matbord som bara ligger i vägen här hemma pga ytterligare ett misstag från deras sida.
ALDRIG MER att vi beställer av det här jävla pajas företaget, Aldrig mer!