Com Hem AB

Fleminggatan 18, 112 26 Stockholm — Visa karta

1.4 i betyg av av 315 omdömen

Com Hem erbjuder kompletta tjänster för tv, bredband och telefoni. Digital-tv med cirka 140 tv-kanaler, HDTV och sedan i augusti 2009 även On Demand. Höghastighetsbredband med hastigheter från 5 Mbit/s upp till 200 Mbit/s, samt telefonitjänster.

Läs vad 315 kunder tycker om Com Hem AB

• 2020-09-09

MALGORZATA G skrev om Com Hem AB
    RIKTIGT SKITFÖRETAG MED 100 % INKOMPETENS
    KATASTROF OCH SKANDAL!!!!!!!!!!!

I Sverige, år 2020 klarar ingen i skit kundservice på Com Hem att koppla 1 enda samtal rätt trots 8 olika försök
    och timmar spenderade vid telefon varje dag senaste 3 dagar.
    När ni lyckas svara så får man höra som svar: "Det har jag ingen aning om och skratt!!! eller det var en bra fråga men jag kan faktiskt inte svara på den eller det är inte mitt kompetensområde så jag kopplar vidare".
    Vidarekoppling innebär att man hamnar hos samma (i bästa fall) efterblivna person som svarar: oj, då har det blivit fel, jag kopplar vidare och då hamnar man i samma förbannade kö som 2 timmar innan.
    Eller svarar någon annan och säger: jag kopplar dig till TV supporten (begärde det redan från första början)

Frågan lyder: Varför får jag inte ATG Live på digitala kanaler, den kanalen fanns innan men efter (dessutom) ILLAVÅLD tidpunkt för övergång har den försvunnit och går inte att hämta trots flera försök av kanalsökningar.
    Ingen hos Com Hem vet varför och ni bara svamlar och kopplar vidare ?.......allt för att bli av med kunden och inte ta något ansvar.

ÄR DET EFTERBLIVNA SOM SITTER OCH BEMANNAR DET SÅ KALLADE "KUNDSERVICE"?????

MINA PENGAR SKALL INTE LÄNGRE GYNNA COM HEM. Läs mer
  • RICHARD J

2020-06-27

RICHARD J skrev om Com Hem AB
    Har varit kund hos dem i snart 3år och det har varit problem sen dag 1, först sa dem att det var våran fiberleverantör så vi tog hem dem för en koll, betalade pengar för detta...där var inga problem, sen sa dem att det var våran router så vi köpte en ny...fortf samma problem, efter det sa dem att det var att vi behövde en kabel direkt från tv till router, så vi sågade upp vårat golv, på en 13m lång kabel...igen utan resultat. Idag ringde jag dom efter att jag såg att vi hade 16mbts ner och 2mbts upp (Vi betalar för 100/100) och då sa dem...hör och häpna: du kan ju skaffa ett dyrare abonnemang?! Helt ärligt, vi använder tv och typ you Tube det ska 100/100 klara av, med eller utan ķabel! Läs mer
  • Felix F

2020-05-28

Felix F skrev om Com Hem AB
    Hade gett sämre betyg om det var möjligt. Har haft Comhem i flera bostäder, alltid lika värdelös trådlös uppkoppling.. Läs mer
  • JERRY N

2020-05-13

JERRY N skrev om Com Hem AB
    Vi skulle flytta och sambon ringde för att ta med sin bredband till den nya adressen. Comhem fanns inte i huset. Inga konstigheter, då avslutar vi abonnemanget lagom till utflytt då vi helt enkelt inte har möjlighet att få comhem på den nya adressen. Nix, två månader kvar på bindningstiden, det går inte. Vi får snällt betala för något vi helt enkelt inte kan få.

Bindningstid får man givetvis respektera åt båda hållen. Men när tjänsten inte finns rent fysiskt på den nya platsen kan man ju tänka sig lite flexibilitet från Comhem för att behålla en god kundrelation? Nädå, fyra hundralappar är viktigare för Comhem.

Dåså, sagt och gjort. Vi betalar snällt de resterande hundralapparna, men behåller de kommande tusenlapparna framöver och aldrig någonsin har med Comhem att göra i någon form. Läs mer
  • ABD EL ILLAH M

2020-05-06

ABD EL ILLAH M skrev om Com Hem AB
    Varning!

För 10 år sedan älskade jag Comhem och pratade väldigt gott om dom då dom hade riktigt bra kundtjänst.

Nu måste det här företaget vara sämst i Sverige kundservice som är okunniga, ljuger, skickar dig vidare och ingen vet riktigt vad dom pratar om. Så tydligt att dom följer en mall så det spelar ingen roll vad du svarar, dom lyssnar inte dom följer samtalsmallen.

Produkt och tjänster som är allt annat än stabila. Fick en ny router som inte alls fungerade och påpeka detta tidigt men ändå envisades dom om att jag ska lköpa nya kablar, ny tv, ny Ps4, ny dator, ny laptop, ny padda, Ny mobil, ny google home, ny hemlarm ??!!??.

Köpte en ny router efter 2 månader av tjafs, vips så var allt bra.

Varning då ComHem och försäkringskassan verkar dela på samma telefonväxel, jag fick vänta i snitt 60 min och då kanske dom behöver koppla dig vidare.

Sämst i klassen! Läs mer
  • 2020-03-20

JENNY S skrev om Com Hem AB
    SE UPP FÖR COM HEM/BOXER, LURAR KUNDER!
    Skulle säga upp Boxer-abonnemanget och ringde kundtjänst eftersom det var det enda sättet att säga upp det på. Pratade med en person där som lovade att han sagt upp abg. Efter ca sex månader upptäcker vi att Boxer fortfarande drar pengar från vårt konto, totalt ca 2000 kr. Ringer upp dem och ber dem lösa detta och kreditera. Men det gick inte fick vi veta. De måste ha samtalshistorik, lyssna på inspelning etc. och ngn sådan kunde de inte hitta i sina system. De kräver bevismaterial från vår sida, likt att vi skulle vara brottslingar. Usel kundservice som inte alls vill hjälpa till utan bara svarar kort och otrevligt.
    De har alltså personal som ej gör sitt jobb (säger upp abg som utlovat), vi ska lägga massor av tid på detta och sedan snällt finna oss i att betala 2000 kr för en tjänst vi sagt upp och ej använt (den har inte ens fungerat). Hemskt bemötande - använder dem aldrig igen. Läs mer
  • DAVE J

2020-03-05

DAVE J skrev om Com Hem AB
    Dyrt för något de inte kan leverera överhuvudtaget. Har haft bredband via Comhem under en längre period(7år), det blir bara dyrare för varje år och samma skit datatrafik. Varit i kontakt med kundtjänst som säger att de jobbar på det(minst 3ggr per år). Jag skulle avsluta abonnemang om inte bostadsrättsföreningen hade ett fast avtal med dem. Vi är alla trötta som bor i vår förening på Comhem som utlovar en massa som de inte håller. Bli aldrig kund hos detta skitbolag(borde svartlistas). Läs mer
  • 2020-02-10

Markus Kristian H skrev om Com Hem AB
    Så mycket fel med detta företag.
    Comhems tjänster brister flera gånger i året, just nu väljer de natten med oscarsgalan att göra underhåll. Bråk med Tele2 stänger av flera kanaler nu som då. Ändå har de råd att ha personal i shoppingcenter och trakassera varje förbipasserande och försöka kränga på mera tjänster.
    Företaget skickar dessutom marknadsföringsmail som man inte kan avregistrera från. De kallar dem viktiga meddelanden. Läs mer
    DAVE J gillar detta
  • 2020-02-06

STEFAN C skrev om Com Hem AB
    Bedrägeri! Tar betalt för tjänster som de enligt egen utsago inte kan leverera! BLUFFBOLAG! Läs mer
    DAVE J gillar detta
  • 2020-02-04

Carl Mikael A skrev om Com Hem AB
    Hemsk upplevelse av com hem. Dels rätt trist hårdvara och dyrt men framförallt blev jag telemarketingtrakasserad senast från 031-3907260. Trots att jag som befintlig kund sagt vid flera tillfällen att jag inte vill ha samtal fortsätter de att ringa. Nu har jag sagt upp mitt abbonemang. Kundservice möter mig med att vara helt oförstående av vilken terror deras telemarketing utsätter en för. Läs mer
    Carl Mikael A gillar detta
  • 2020-01-26

Anders Ossian M skrev om Com Hem AB
    Har haft ComHem som bredbandsleverantör och digital-tv i närmare 7-8 år och varit nöjd! Felen har funnits, men varit relativt lättlösta efter kontakt med kundtjänst på ärenden de har en manual för.

Men sedan BRF skrivit gruppavtal med Bahnhof är Com Hems kundtjänst rena katastrofen.

Jag har besked från både Bahnhof och BRF att det inte fungerar med TiVo Com Hem via routern.

Trots att jag påpekar detta för Com Hem (TiVo kopplad via routern är fel) hävdar de med en dåres envishet att den är det korrekta och fungerande.

Att prata med Com Hems kundtjänst när man kan påvisa att de har fel, är som att prata med en gråsten, eller i bästa fall fiskmås.

Allt det förtroende jag fått för Com Hem under sju bra år har de på en vecka rejält raserat.

ALDRIG MER COM HEM!!! Håll dig borta du med, för ditt eget bästa! Läs mer
  • 2020-01-16

RICKARD H skrev om Com Hem AB
    Det enda Com Hem kan leverera är problem utan kundservice. Läs mer
  • ANGELA L

2020-01-14

ANGELA L skrev om Com Hem AB
    Riktigt usel kundservice. ComHem drog av misstag 3495:- från vårt konto för en box vi har samt brukar. Vi förstår att det kan gå fel ibland. Men trots påtryckningar har vi fortfarande ej erhållit kreditering efter 4 veckor. Vi har ringt, stått i kö upp till 90 minuter, vi har mejlat. Vi har vid flera tillfällen fått olika missledande svar. Nu skriver ComHem att våra pengar ligger på ett tillgodo-konto - är detta verkligen korrekt hanterat?
    Usel organisation, rutiner samt kundvård. Läs mer
  • NICKLAS P

2020-01-14

NICKLAS P skrev om Com Hem AB
    Fruktansvärt dåligt,

fick ringa för att få min modem, fick sedan ringa igen för att det hade inte aktiverat internet i lägenheten.

Nu när jag skulle säga upp abonnemanget för flytt utomlands så säger de att jag måste betala till september nästa år pga av bindningstid ingen sa nåt om när jag tecknade, de kan ta tillbaka men väljer att vara giriga istället och be en student om 4000kr, fruktansvärt dåligt. Läs mer
  • 2020-01-13

Pia Maria M skrev om Com Hem AB
    En stjärna bara för att det inte går att sätta noll. Har behövt köra Telia vid sidan om i 1,5 år eftersom ComHems bredband endast sporadiskt fungerat och de inte hittar något fel. Kundtjänsten är under all kritik. Sporadiskt bredband fungerar inte när man driver företag och ibland behöver ha uppkoppling hemifrån så vi gav till slut upp och gick tillbaka till Telia och försökte säga upp ComHem med hänvisning till att de inte levererade den tjänst de lovade. ComHem pekade på 24-månadersavtalet (som även det gick tvärt emot vad deras säljare lovade vid hembesöket - akta er för dörrknackare! - my bad att jag inte lusläste kontraktet utan litade på vad han sa) så nu har vi betalat dubbelt i nästan två år, men snart är det slut. Slit de pengarna med hälsan ComHem, för de är de sista örena ni någonsin får från det här hållet! Jag varnar alla för ComHem (och jag har märkt att jag inte är ensam om det), så förhoppningsvis har jag kostat dem mer i förlorade intäkter än de tjänat. Läs mer
    ANGELA L gillar detta
  • 2019-12-20

HANS I skrev om Com Hem AB
    Supporten är ok,
    kundtjänsten generellt usel.
    Trots gruppavtal i en förening 8basutbud teve) gär dessa krabater allt för att lura mig och andra att betala ab. avgift
    239/ månad efter ett år bundet med rabatt.
    Samma svar vid tre olika samtal med olika rötägg.
    Samma problem vid en tidigare adress 2017!
    Borde dras inför rätta. Läs mer
  • FANNY A

2019-12-12

FANNY A skrev om Com Hem AB
    Ingenting blir någonsin rätt, avtal, tv-paket, fakturor, ja listan kan göras lång..
    Mycket besviken kund. Läs mer
  • ADAM T

2019-12-06

ADAM T skrev om Com Hem AB
    sämsta pissföretaget! lurar på kunder avtal och ljuger! fyfan! akta er! Läs mer
  • 2019-10-31

Niklas F skrev om Com Hem AB
    Väntat 3 veckor på att få igång internet/tv pratat med 40 tekniker som skyllt på allt mellan himmel och jord suttit i timslånga telefonköer. Nu kom de på att de glömt aktivera fibern... tar väl 3 veeckor till innan de hittar rätt finer så barnen kan se barnprogram... Läs mer
  • 2019-10-15

Daniel L skrev om Com Hem AB
    Com Hem blåser inte enbart sina kunder, även dem anställda blir blåsta. Har mycket att säga om detta bolag som nu flyttat till Kista. Att besöka huvudkontoret är inte lönt. Du åker hem ännu mer förbannad eller missnöjd. Försök avsluta prenumerationen istället även om kundtjänsten också är under all kritik. Läs mer
  • Ashlee G

2019-08-13

Ashlee G skrev om Com Hem AB
    Skulle skriva 0 om möjligt!
    Otroligt dåligt service, väntade att få hjälp i kö 40-60 minuter och där finns ingen hjälp att få!
    SÅÅÅÅÅ DÅLIGT! Läs mer
  • 2019-07-23

Pouya S skrev om Com Hem AB
    Skulle ge dom 0 om det gick!
    När min far har försökt säga upp sitt avtal i god tid, har deras försäljare i ren nigeriabrev-anda lurat på honom något som han inte ville ha. När jag nu försökt hjälpa honom avbeställa eller göra om beställningen till det som han önskade så är de dryga, sjukt otrevliga och inte alls hjälpsamma!

Det enda jag önskar dom är konkurs!

Hur man kan lura på pensionärer idiotiska lösningar är en gåta för mig!

Avråder alla att välja Comhem. betala 100:- mer och ta ett annat bolag som värnar om sina kunder. Tackar vet jag företag som Ownit som alltid värnar om sina kunder. Läs mer
  • 2019-07-10

Björn N skrev om Com Hem AB
    Varning för denna leverantör!

- Dålig eller ingen service.
    - Dålig eller ingen support.
    - Långa kötider hos supporten (40-60 minuter)
    utan återuppringning.
    - Dålig eller ingen feedback.
    - Dålig eller ingen återkoppling.
    - Höga priser.
    - Ständiga driftstörningar.
    - Ingen kompensation vid driftstörningar.

Varning och åter varning för denna leverantör, gravt oseriös!
    Inte ens barnen är nöjda! Läs mer
  • 2019-06-26

Linus Joel H skrev om Com Hem AB
    Företagskund hos Com Hem är relativt billigt men supporten är absolut inte vad man förväntar sig av en företagssupport, timmar i telefonkö och när man kommer fram så är det ett ljummet och kort svar man får. Skickade mail - svar kom 8 dagar senare! (5 hela arbetsdagar tog det alltså). Absolut inte acceptabelt för företag som förlitar sig på och betalar premium för tillgänglig support på ett annat sätt än för privatpersoner! Läs mer
  • 2019-06-24

Murad I skrev om Com Hem AB
    Vad ni än gör, ha inte med Comhem att göra så kommer ni leva mindre stressfritt liv. Läs mer
  • Albin M

2019-04-15

Albin M skrev om Com Hem AB
    Jag pratade men en försäljare hos Comhem och han sa sedan att han skulle bjuda på frakten men det blev inte av, hörde av mig till reklamationsavdelningen och de sa nej. Man kan därför ej lita på deras försäljare eller reklamationsavdelningen till att fixa det. De har även tjänster och produkter som inte står med i bekräftelsen under "priser" eller "tjänster och produkter" vilket är helt sjukt. Hörde av mig till dom angående en dolda avgift och de sa nej igen, fick betala pappersavgift fast det ej stod bland priser eller tjänster och produkter. Läs mer
  • Åsa S

2019-03-03

Åsa S skrev om Com Hem AB
    DAGS FÖR EN NATIONELLT ORGANISERAD BOJKOTT?

Sök upp sidan Bojkotta comhem på Facebook!

Tillsammans kan vi organisera oss gentemot detta företag.

Comhem är ett företag som konsekvent bemöter sina kunder på ett uselt sätt.
    Det spelar ingen roll om du varit en trogen kund under längre tid,
    du tvingas binda upp dig på dyra, oflexibla och årslånga prenumerationer som bitvis ändå
    inte levererar det som utlovats.

Tack vare oligopolet som råder vad gäller Bredband- och TV- tjänster och
    Comhems avtal med stora bostadsrättsföreningar,
    så har de boende inget annat val än att välja Comhem som leverantör
    av olika tjänster.

Bredband borde vara GRATIS, med tanke på att vi som medborgare MÅSTE
    vara uppkopplade för att ens kunna delta i samhället,
    söka upp vård, söka jobb, hantera myndighetskontakter, bankärenden, o.s.v.
    Varför ska ett företag som Comhem göra enorma vinster
    på ett mänskligt grundläggande behov?

Jag uppmanar till en nationell bojkott av det här företaget!
    Med tanke på HUNDRATALS enormt missnöjda kunder bara här på RECO,
    är väl en mer organiserad bojkott är legitimerad?

Ni som orkar, sök upp hemsidan! Läs mer
  • Mattias O

2019-02-11

Mattias O skrev om Com Hem AB
    Inget fel på bredbandet. Men deras approach är under all kritik...... Läs mer
  • 2019-02-07

Mikael K skrev om Com Hem AB
    Efter så många år som kund vägrar dom hjälpa mig med ett enkelt ärende utan att ta hutlöst betalt. Kommer aldrig köpa tjänster av dem igen. Välj vad som helst men inte Com hem! Läs mer
  • 2019-01-30

Georg Holgersson skrev om Com Hem AB
    Uselt företag som gör allt för att blåsa sina kunder på pengar. Om man flyttar till en ny adress får man betala för sitt gamla abonnemang i ytterligare minst tre månader trots att man inte kan använda det. Läs mer
    Linus Joel H, Åsa S gillar detta
  • 2019-01-25

Maria Hall skrev om Com Hem AB
    Dax att ni byter ut tv-reklamen i jämlikhetens namn....Låt systern spela dator i några månader nu och brorsan sitta och vänta o vänta o vänta....Lovar att ni skulle vinna många människors gillande om ni visar att ni är en aningens normkritiska.....det ligger i tiden 😉 Läs mer
  • JUVELIA

2018-12-02

JUVELIA skrev om Com Hem AB
    Ruskigt missnöjd med hur comhems kundtjänst sköter sin kontakt mot mig som kund, när man haft jätteproblem och strul med comhems teknik! Så himla dåligt!!! Läs mer
  • 2018-10-31

John Q skrev om Com Hem AB
    Om nåt händer.. fasa... en timme i telefonkö vill ingen va med om.
    Konstanta avbrott i internetkommunikationen under flera veckor. Skaffa inte Comhem om ni har ett annat val.
    Coax cable är förhistoria. Tänk fiber istället. Läs mer
  • Anela R

2018-10-11

Anela R skrev om Com Hem AB
    VARNING!
    Ser att alla skriver samma saker som jag tänkte ta upp men det känns sjukt meningslöst, har nu haft Comhem i snart 3 år och jag ångrar mig djupt att jag varit så jävla dum att stannat kvar hos Comhem. Den värsta kundtjänsten med trotsiga tonåringar som bara skyller ifrån sig. Har många dåliga erfarenheter att dela med mig av men vill inte slösa en hel kväll på detta! Imorgon så säger jag upp allt som jag har hos Comhem! Nu får det vara nog. Struntar i om dom vill ge mig halva priset på mina tjänster så NEJ tack!
    Allt krånglar! Minst en gång i veckan så ligger bredbandet nere och då givetvis tv:n med, men för mig som har företag hemma så är detta sjukt tråkigt att behöva koppla in min mobil med usb till datorn för att få nätvärk. Detta koatar mig givetvis extra data avgifter till min teleoperatör, men det skiter väl Com hem i. Avbrotten på bredbandet samt tv:n som varar minst i 10 timmar varje gång en gång i veckan blir minst 100+ timmar på ett år, men inte fan får vi nåt för detta. Dom skyller på 24 eller 48 timmars regeln, då kan man få kompensation" 20 - 30 kr som högst. Men eftersom deras konstiga avbrott oftast är under 10 timmar aå ersätter dom ingenting. Okej om det händer n0n gång i månaden men kom igen nu, MINST 100 timmar på ett år.
    Dom ljuger och skyller på kabelbrott nånstans och att dom håller på att lokalisera problemet.. Den anledningen funkar ibland men nu skyller Comhem på detta varje gång man ringer till dom. Ska ni ljuga för era kunder som ni gör för att inte folk ska ledsna så se till att byta ut era anledningar! Säg som det är, ni själva stänger av tjänsterna för att kunna bygga ut era nätverk och bygga dom större eller liknande. Hursom! Aldrig mer Comhem i mitt liv! Bättre med en trådlös router med 4g eller fiber, viasat eller canal digital för tv:n. Är sjukt trött på Comhem! Sen ni gick ihop med BB så har ni krashat, ni ljuger, ni höjer hastigheter på bredbanden utan att prata med oss kunder, säger att det ändå inte kommer kosta sedan några månader efter så kommer höjningarna.
    VÄLJ INTE COMHEM OAVSETT VAD Läs mer
  • 2018-10-02

Yassin N skrev om Com Hem AB
    comhem tjänster är krabba och lögnare efter mitt kontrakt med dem jag kommer aldrig förnya är gjort med comhem, snälla folk låter dem inte lura dig de är fulla av krabbor, wifi har alltid problem och de är aldrig redo att kompensera dig 😣 Läs mer
  • Carl N

2018-09-18

Carl N skrev om Com Hem AB
    Har nu bott i 3st fastigheter där BRF lurats in i avtal med Com Hem för att slippa dra fiber genom huset - har så pass dåliga erfarenheter att när vi nu letar ny bostad så måste vi kolla igenom årsrapporter från föreningar för att se till så de inte har avtal med detta företag. Har ni "fibercoax" så är det endast Com Hem ni kan använda och även om ni inte använder det så kommer ni få betala för det i hyran.

Nöjer man sig med 100 mbit (alltid lite lägre än utlovad hastighet), få sitt nummer utdelat till 3:e parts telemarketing, sina personuppgifter ivägskickade till Danska advokatbyråer och en kundservice som är under all kritik och dessutom inte ha möjlighet till att byta leverantör så är säkert Com Hem jättebra! Glöm inte att det kostar nästan dubbelt så mycket som ex. Bahnhof! Läs mer
  • 2018-09-11

X-and a skrev om Com Hem AB
    Comhem är det värsta blufföretaget som någonsin har existerat. Jag har inte ord för att beskriva hur dåligt det är. Undvik Comhem till varje pris! Läs mer
  • 2018-08-29

Ludvig skrev om Com Hem AB
    Jag har nu varit utan internet i 4 månader. "Vi hör av oss när vi vet mer", är det enda Comhems kundtjänst mejlar som svar när jag undrar hur det går och hur de har planerat att lösa mitt problem. "Felet ligger hos en granne, i slingan, och vi får inte tag på grannen." Detta var vad de sade för c:a 3 månader sen efter att teknikerna (också efter över 1 månads väntan) varit här. De har alltså försökt komma i kontakt med min granne i 4 månader utan att lyckas! Lämna en lapp? Hör av er till vår BRF? Det MÅSTE ju gå att lösa! Men nej, tydligen inte.

För att få prata med någon som ens ger sken om att ta mig som kund på allvar så tvingas jag vänta i telefonkö i 1 timme varje gång jag ringer. Mejlledes har de en svarstid på ungefär en vecka, och då bara viftar de bort mig.

Dålig organisation, dålig kundtjänst, dålig leverantör av bredband (inte ens när det funkar funkar det speciellt bra). Undvik! Välj något annat om du kan! Läs mer
    Åsa S, John Q, X-and a gillar detta
  • William S

2018-08-20

William S skrev om Com Hem AB
    Har haft problem med mitt bredband under 2,5år som har bidragit till att bredbandet är så gott som obrukbart under en 9 timmars period varje kväll. Support har inte lyckats lösa det och vägrar hitta en lösning. Håll er långt borta från Comhem. Riktiga skojjare Läs mer
  • Artem S

2018-08-15

Artem S skrev om Com Hem AB
    Om ni vill ha stabil inte fungerande nätverk då ni måste välja ni Comhem Läs mer
    Åsa S, X-and a, Artem S gillar detta
  • 2018-08-09

Richard L skrev om Com Hem AB
    Absolut inget att rekommendera!
    Hade ConHemsk fram till i april och det har varit enorma problem med att uppfylla deras löfte till mig: 100/10 Mbit. Fick på sin höjd max 60 (ned), alltså endast 60% av utlovat, och SVT play laggade! Inte under någon gång fick jag vad som utlovats. De fixade inte problemen utan sopade de under mattan. Jag skulle plötsligt fixa problemsöknimgen själv. Tröttnade i april 2018 och hoppade på Bahnhof som levererar. Och det med besked!
    Nu har ConHemsk den dåliga smaken att försöka tvinga mig att betala för en tjänst de inte levererar!
    Skitföretag! Skurkar! Läs mer
  • 2018-08-02

Hussein h skrev om Com Hem AB
    Att bli säja sanningen och bra service. Läs mer
  • 2018-07-31

Micke J skrev om Com Hem AB
    Varit utan internet i snart 1 vecka. De säger att de ska fixa det, men skjuter hela tiden fram det. USELT företag!
    Hela vår trappuppgång är det, så det är inte bara 1 drabbad. Läs mer
  • Inger E

2018-07-11

Inger E skrev om Com Hem AB
    Känns oseriösa. Ingenting är som de säger och ingenting står de för. I princip omöjligt få kontakt med rätt person om man har problem. Affärsidén verkar vara att vara otillgänglig. Läs mer
  • Camilo K

2018-07-06

Camilo K skrev om Com Hem AB
    Jag tänkte beställa bredband från Com Hem, men blir väldigt räd med tanken på att deras kunder skriver och lägger sina dåliga betyg till företaget.

Typ..., Varning, akta er! eller såna grejer ...

Jag tycker så här.
    Om Com Hem hade bättre pris och och ingen start avgift, skulle det perfekt! Läs mer
  • valborg1 v

2018-07-04

valborg1 v skrev om Com Hem AB
    Usel bredbandsleverantör. De borde inte få en halv prick ens. Läs mer
  • Hamouda L

2018-07-02

Hamouda L skrev om Com Hem AB
    Bedrövlig kundservice bemötande, och btistfällig information

Fick en bredband och tivo störning. Satt i telefonkö i 57 minutdr. När jag väl kom fram pratade jag med en jätte otrevlig kundtjänst person som på ett nonchalant sätt meddelat mig att på mitt område har comhem en driftstörning som ska pågå mellan 9 och 16.

Inget konstigt! Dock ifrågasätter jag varför har inte comhem lagt upp info om störningen på hemsidan så att vk slipper sitta i telefonkö i onödan!!!
    Återigen fick jag bara nonchalerande svar.
    Mycket besviken på comhem och deras kundtjänst!
    Orkar man inte jobba med människor och service så ska man inte söka sådana jobb.

Aldrig mer comhem för min del!

Redigera Läs mer
  • 2018-06-11

Mats P skrev om Com Hem AB
    En stor tistel till Comhem som ”bjuder” på säker surf 3 mån när man tecknar abonnemang. Inget som sägs när man tecknar abonnemanget men som står skrivet i mailet på bekräftelsen . Från månad 4 blir man debiterad 50 kr extra varken man vill ha det eller ej. Rent ut sagt bedrövligt då många inte upptäcker då man har efaktura eller autogiro eller inte hört talas om tjänsten. Läs mer
  • Dagmar Å

2018-06-06

Dagmar Å skrev om Com Hem AB
    Tyvärr blev vi övertalade byta från Telia, som vi tyckte är lite för dyrt, till Com hem. Har ångrat oss redan under första vecka, då problem efter problem dök upp. Från att de skickade en gammaldax box, som man till ex inte kunde se PLAY, till att faktura blev fel flera gånger och nu att bilden på vissa sändningar är så pixlad, så kan kan faktiskt inte titta. Fick ny box, men hjälper inte.Nyheter är värst. Så fort vi kan, återgå vi till Telia och betalar gladeligen för bra leverans! Vill verkligen avråda er, i alla fall i stor stan som Malmö. Läs mer
  • 2018-06-02

Tommy H skrev om Com Hem AB
    Det här företaget är verkligen ett uselt företag i grunden. De känns som en fossil som man tvingas gräva upp när man flyttar in i t ex ett nybygge som vi har gjort då de lever på 10 åriga gruppavtal. Dom har ingen anledning att bättra sig som företag då de har monopolställning i och med superlånga avtal med föreningar och det märks på bemötande.

Efter en månad har vi fortfarande inte fått igång vår TV-tjänst. Alla kundtjänstmedarbetare har ett manus framför sig så man pratar bara med robotar som har noll kunskap trots att man ringt teknisk support. Dom hör verkligen inte var man säger utan man ska hela tiden vänta och vänta och vänta på nya tv boxar och felsökningar som tar veckor.

Bemötandet är uselt och problemet är att de kommer undan med det. Ingen medarbetare har mandat att göra någonting och säger bara att man inte kan se någonting om problemet då det är är en annan avdelning.

Det här företaget hade aldrig existerat i en normal konkurrenssituation. Dom finns bara för att de kan skriva långa avtal med interimstyrelser som skiter i föreingarnas bästa.

Jag mår dåligt varje gång jag pratar med någon från ComHem. Man är så van nu för tiden att företag verkligen måste lyssna på sina kunder och verkligen anstränger sig. Men inte ComHem...dom bor i ett helt annat universum.

Om ni kan...undvik det här företaget till varje pris. OM ni är fast i 10 år som jag så var beredd på att bli väldigt arg när saker och ting strular.

Om någon politiker ser det här så fixa det stora problemet med att interimstyrelser kan skriva 10 åriga avtal med usla företag som ComHem! Läs mer