Com Hem AB

Fleminggatan 18, 112 26 Stockholm — Visa karta

Com Hem erbjuder kompletta tjänster för tv, bredband och telefoni. Digital-tv med cirka 140 tv-kanaler, HDTV och sedan i augusti 2009 även On Demand. Höghastighetsbredband med hastigheter från 5 Mbit/s upp till 200 Mbit/s, samt telefonitjänster.

Läs vad 269 kunder tycker om Com Hem AB

• Inger E
    Inger E skrev om Com Hem AB
    Känns oseriösa. Ingenting är som de säger och ingenting står de för. I princip omöjligt få kontakt med rätt person om man har problem. Affärsidén verkar vara att vara otillgänglig. Läs mer
  • Camilo K
    Camilo K skrev om Com Hem AB
    Jag tänkte beställa bredband från Com Hem, men blir väldigt räd med tanken på att deras kunder skriver och lägger sina dåliga betyg till företaget.

Typ..., Varning, akta er! eller såna grejer ...

Jag tycker så här.
    Om Com Hem hade bättre pris och och ingen start avgift, skulle det perfekt! Läs mer
  • valborg1 v
    valborg1 v skrev om Com Hem AB
    Usel bredbandsleverantör. De borde inte få en halv prick ens. Läs mer
  • Hamouda L
    Hamouda L skrev om Com Hem AB
    Bedrövlig kundservice bemötande, och btistfällig information

Fick en bredband och tivo störning. Satt i telefonkö i 57 minutdr. När jag väl kom fram pratade jag med en jätte otrevlig kundtjänst person som på ett nonchalant sätt meddelat mig att på mitt område har comhem en driftstörning som ska pågå mellan 9 och 16.

Inget konstigt! Dock ifrågasätter jag varför har inte comhem lagt upp info om störningen på hemsidan så att vk slipper sitta i telefonkö i onödan!!!
    Återigen fick jag bara nonchalerande svar.
    Mycket besviken på comhem och deras kundtjänst!
    Orkar man inte jobba med människor och service så ska man inte söka sådana jobb.

Aldrig mer comhem för min del!

Redigera Läs mer
  • Mats P
    Mats P skrev om Com Hem AB
    En stor tistel till Comhem som ”bjuder” på säker surf 3 mån när man tecknar abonnemang. Inget som sägs när man tecknar abonnemanget men som står skrivet i mailet på bekräftelsen . Från månad 4 blir man debiterad 50 kr extra varken man vill ha det eller ej. Rent ut sagt bedrövligt då många inte upptäcker då man har efaktura eller autogiro eller inte hört talas om tjänsten. Läs mer
  • Dagmar Å
    Dagmar Å skrev om Com Hem AB
    Tyvärr blev vi övertalade byta från Telia, som vi tyckte är lite för dyrt, till Com hem. Har ångrat oss redan under första vecka, då problem efter problem dök upp. Från att de skickade en gammaldax box, som man till ex inte kunde se PLAY, till att faktura blev fel flera gånger och nu att bilden på vissa sändningar är så pixlad, så kan kan faktiskt inte titta. Fick ny box, men hjälper inte.Nyheter är värst. Så fort vi kan, återgå vi till Telia och betalar gladeligen för bra leverans! Vill verkligen avråda er, i alla fall i stor stan som Malmö. Läs mer
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Com Hem AB
    Det här företaget är verkligen ett uselt företag i grunden. De känns som en fossil som man tvingas gräva upp när man flyttar in i t ex ett nybygge som vi har gjort då de lever på 10 åriga gruppavtal. Dom har ingen anledning att bättra sig som företag då de har monopolställning i och med superlånga avtal med föreningar och det märks på bemötande.

Efter en månad har vi fortfarande inte fått igång vår TV-tjänst. Alla kundtjänstmedarbetare har ett manus framför sig så man pratar bara med robotar som har noll kunskap trots att man ringt teknisk support. Dom hör verkligen inte var man säger utan man ska hela tiden vänta och vänta och vänta på nya tv boxar och felsökningar som tar veckor.

Bemötandet är uselt och problemet är att de kommer undan med det. Ingen medarbetare har mandat att göra någonting och säger bara att man inte kan se någonting om problemet då det är är en annan avdelning.

Det här företaget hade aldrig existerat i en normal konkurrenssituation. Dom finns bara för att de kan skriva långa avtal med interimstyrelser som skiter i föreingarnas bästa.

Jag mår dåligt varje gång jag pratar med någon från ComHem. Man är så van nu för tiden att företag verkligen måste lyssna på sina kunder och verkligen anstränger sig. Men inte ComHem...dom bor i ett helt annat universum.

Om ni kan...undvik det här företaget till varje pris. OM ni är fast i 10 år som jag så var beredd på att bli väldigt arg när saker och ting strular.

Om någon politiker ser det här så fixa det stora problemet med att interimstyrelser kan skriva 10 åriga avtal med usla företag som ComHem! Läs mer
  • Bo L
    Bo L skrev om Com Hem AB
    Varning välj inte ComHem, riktiga skojare , tar betalt ( rejält ) men levererar inte. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Com Hem AB
    Akta!!! Inte ens etta i betyg !
    Sämst av alla leverantörer på allt men dyrast, proffs på all lura på pengar, dolda betalningar, tricks med avtal och att sälja massa skit !
    Har tecknat avtal för 6 månader sedan - ångrar mig 100 gånger ! Räknar dagar tills tortyren med comhem tar slut, har 6 månader kvar att kämpa !
    Allt är mitt fel från dålig internet till fel på utrustning, dålig kundtjänst som skiter i kunder vill bara lura på pengar och du får massa betalningar/ avtal utan att beställa något alls ! Comhem har inget ansvar för något alls utom att ta betalt ! Påminnelseavgifter skickas innan förfallodatum på betalningar upptäckte jag nu-ny affärsidé att lura kunder !
    Proffs :) Läs mer
    Anna J gillar detta
  • Jonny G
    Jonny G skrev om Com Hem AB
    Har varit kund i 3 år. Förlängde nyligen abonnemanget och en kort tid efter hittade vi ett nytt hus att flytta till. Ringde 1 vecka efter att mina 14 dagars ångerrätt gått ut. Så nu sitter jag med ett abonnemang i 10 månader utan användning. Känns fruktansvärt oflexibelt, så tyvärr har ni tappat en tidigare nöjd kund som aldrig lär återkomma. Läs mer
  • Alex H
    Alex H skrev om Com Hem AB
    Vi har företagsabonnemang, och vi har haft problem sedan dag ett, uppladdningshastigheten är hälften av vad vi betalar för och nätverkspaket blir korrupta vilket leder till att alla enheter på kontoret blir till "unauthorized" från företagsdomänen vilket i sin tur leder till bland annat att man inte kan skriva ut från printservern.
    Efter mycket felsökning så visar det sig att det är deras enhet som är felet och att det är flera företag som har samma problem.
    Detta efter 3 månader av felsökning.
    Nu när vi har identifierat problemet så har jag efter en veckas tid inte fått svar på när de har tänkt sig att åtgärda problemet eller fått någon återkoppling alls för att jag ska kunna återkoppla till de anställda.
    Jag har ringt minst en gång om dagen och får bara svaret att deras tekniker ska höra av sig till mig, oftast samma dag men de ringer aldrig upp.

Sjukt dålig återkoppling, och många gånger dåligt bemötande samt att man inte har möjlighet att få kontakt med varken någon tekniker eller någon chef som kan eskalera ärendet eller diskutera en lösning. Läs mer
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Com Hem AB
    Sämst på kundsupport. Fiber har varit nere i 2 veckor. Läs mer
  • John A
    John A skrev om Com Hem AB
    Jag blev tvungen att ge en plutt mellan ett och fem. Men hade inte velat ge dem ens det. Där jag bor så är vår enda leverantör Comhem och jag kan inte göra nåt åt det. När de som nu säger att de har system underhåll och säger att det ska vara klart igår såtror man ju på dem. Men nej. Idag så säger deras hemsida att det kommer att fortgå till på måndag. Vem orkar. Och de har satt i system att när man ringer kundtjänst så är kön alltid minst en timme lång och under den tiden blir man avbruten flera ggr.
    Om ni har en annan chans välj inte comhem. Läs mer
  • Ann-Sofie W
    Ann-Sofie W skrev om Com Hem AB
    Sämsta företaget ever. Bytte bredbandsleverantör till Com Hem. Installation av bredband (TV och internet) på skärtorsdag. Ingenting funkar. Com Hem skyller på underleverantör. Utan TV o internet hela påskhelgen. Com Hem meddelar att de ”kanske” återkommer på onsdag dvs. veckan efter påskhelgen med besked om och när de kan lösa problemet Läs mer
  • Tonis G
    Tonis G skrev om Com Hem AB
    Tänk inte äns! De skiter i deras kunder helt enkelt. Läs mer
  • Sanin Z
    Sanin Z skrev om Com Hem AB
    Altid seg koppling! Ändast de kan säga när man klagar är: starta om router. Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Com Hem AB
    Den dagen jag flyttar från ett comhem hus kommer jag fira utan dess like Läs mer
  • Jonas T
    Jonas T skrev om Com Hem AB
    Com hem har dålig kundservice som är pigga på att sälja saker till dig men svåra att ha att göra med när man vill avsluta abonnemang. Deras bredband uppfyller aldrig de hastigheter som utlovas och det är ofta avbrott.
    Jag sade dessutom upp ett abonnemang för bredband och telefon i samband med flytt men fick betala 3 mån (ca 1000kr) extra då jag inte uppmärksammat att jag inte fått någon bekräftelse per mail (dubbla negationer där...) på uppsägningen och de var inte villiga att rätta till i efterhand.
    Riktigt usla, undvik Com hem om det finns andra alternativ!!! Läs mer
  • Adam A
    Adam A skrev om Com Hem AB
    Helt bedrövlig kundservice och tjänst. Avråder ALLA starkt från att teckna avtal med Com Hem, privatkunder som bostadsrättsföreningar.

Tog 5 dagar att få svar från kundtjänst och trots detta hade inga försök gjorts att lösa problemet som nu efter 2 veckor fortfarande kvarstår. Har du en hemsida t ex kan du glömma att du kan jobba hemifrån genom Com Hems nätverk eftersom de har någon begränsning i nätverket som gör att ftp går segt som bara den.

Så länge det flyter på är det ok och så länge dina problem är av simpel art, t ex "hur kopplar jag in mitt modem", eller "jag får inte in den här kanalen", men om det är något mer komplext än så har supporten noll koll. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Com Hem AB
    Blev lurad av säljare att ändra abonnemangsformen från privat till företag "lägre månadsavgift" utlovades. Månadsavgiften blev högre istället. Enligt kundtjänst har inget sådant utlovats men jag vägrades tillgång till det inspelade samtalet.

Sedan skedde detta:

Den 9. januari 2017 kom en uppsägning från Com Hem att kabel-tv-nätet skulle läggas ner i området och alla tjänster, även bredbandet, skulle upphöra den 31. augusti 2017. Ingen uppsägning från kundens sida behövdes.

Under våren beställde jag därför en fiberanslutning från en annan leverantör.

Den 5. juli 2017 kom sedan ett nytt brev från Com Hem där jag informerade om att kabel-tv-nätet skulle trots allt fortsätta att vara i drift fram till hösten 2018.
    Fem dagar senare ringde jag upp Com Hems kundtjänst och sade att jag inte hade något intresse av att fortsätta efter den 31. augusti och att abonnemanget skulle upphöra så som stod i det första uppsägningsbrevet.
    Kundtjänsten lovade då att 'inga fler fakturor kommer att skickas efter den 31. augusti'.

September 2017. Com Hem fortsätter att skicka fakturor.
    Försökte bestrida fakturorna men bolaget hävdar att INGEN uppsägning har skett trots det första brevet och samtalet till kundtjänst.
    Efter en stund slutade kundtjänsten att lyssna och konstaterade kort att 'så är det' 'abonnemanget fortsätter t.o.m 15/12 2017 och lade på luren.

Efter mycket ordväxling fram och tillbaka via e-post kom Com Hem med en kompromiss. Jag skulle betala 'bara' fram till den sista oktober 2017.
    Com Hem fick det dessutom att låta som det skulle vara frågan om en 'tjänst' för mig.

Men mina muskler räcker inte till för en rättvis kamp med Com Hems koppel av advokater och jag beslöt till slut att acceptera deras 'erbjudande'.

Ett skojarföretag. Läs mer
  • Jonathan P
    Jonathan P skrev om Com Hem AB
    Måste vara sämsta bolaget för dessa tjänster i Sverige.

Finns inga ord som beskriver comhems dåliga serivce.

Jag är kund för TV och har ingen alls möjlighet att frysa abonnemang för en period och sedan starta igång.
    OTROLIGT missgynnad. Hade man kunnat ha denna flexibilitet så KANSKE jag hade varit nöjd.

Borde aldrig tecknat tjänst hos Com Hem AB

Tecknat skogbolaget pga en mor som varit kund i många år.

Rekommenderar ej Com Hem i nuläget tyvärr.

Tack för mig. Läs mer
  • Murre S
    Murre S skrev om Com Hem AB
    Har haft Com Hem i många år med några uppehåll. Internetanslutningen har nästan alltid fungerat som den ska, både i Härnösand och Göteborg. En gång när hastigheten var undermålig fick jag sänkt månadsavgift tills det tekniska problemet i hyresfastigheten var åtgärdat och en period därefter. En annan gång erbjöd Com Hem dock ingen ersättning alls när hastigheten en lördagskväll var så låg att det inte gick att strömma film och problemet var deras. Nu senast beslöt jag att sänka min hastighet från 250 Mbps till 100 Mbps och då lät de inte alls trevliga i telefon trots att jag inte ens hade någon bindningstid på mitt abonnemang. Jag fick betala 150 kr i "nedgraderingsavgift", en åtgärd som bara tog en knapptryckning från deras sida. Känns snarare som straffavgift. Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Com Hem AB
    Väntar 2,5 månad på installation. Väntar på installatör som aldrig dyker upp, x antal timmar i telefonen. Avbröt amatör-jippot och nu vill Patrick Norberg på "kundrelationer" på Com Hem ha betalt för besväret och hänvisar till förbeställningsavtalet.

Detta gäller öppenfiber och har ni funderingar på att byta leverantör tycker jag ni ska välja någon annan då jag aldrig varit med om sämre kundservice.

Tack för luftfakturorna Com Hem och all tid jag spenderat på er.. Läs mer
  • Andrej W
    Andrej W skrev om Com Hem AB
    250/10mbit/s utlovat ~20/2 levererat Läs mer
    Adam A gillar detta
  • Susann N
    Susann N skrev om Com Hem AB
    Hej! Vill gärna lämna feedback (som jag önskar blir framfört till närmaste chef) efter att ha fått prata med en Agnes från på Kundtjänst (som verkligen verkar kunna det här med kundkontakt!)
    Kom fram efter mycket kort väntetid och kom då till en Agnes som presenterade både för och efternamn (tryggt) och gav information på min fråga på ett väldigt enkelt och tydligt sätt som var lätt att förstå! Extra plus var att hon även var så glad och trevlig! Detta gjorde så att man kände kände sig lugn och till och med GLAD efter att vi hade lagt på(trots oro kring driftstörning & förlorad jobbtid). Professionellt, exemplariskt!
    Hoppas fler tar efter denna kundbemötande! :) Läs mer
  • Tomas
    Tomas skrev om Com Hem AB
    Så länge bredbandet fungerar är comhem ok. Men när det blir avbrott är det som att prata med robotar(utan servicekänsla). Tydligen är inte kunderna så viktiga att man skickar ut en tekniker på helgen, trots att 15 hus saknar tv, bredband och telefoni. Kundservice verkar tyvärr bundna av alltför dåliga möjligheter att göra något alls (och är alltid uppgivna i tonen) för att skynda på och kan inte svara på enkla frågor (såsom om det kommer komma en tekniker under helgen).

Tekniker lämnar lapp i brevlådan istället för att bara ringa på telefon (år 2017, inte 1990...). När jag ringer kundservice framgår det att det dröjer två dagar innan tekniker kan komma ut igen. Läs mer
  • Jens J
    Jens J skrev om Com Hem AB
    Trots dåliga tjänster har jag varit företagskund hos er snart åtta år! När vi nu pga renovering tvingas lämna vårt nuvarande kontor och flytta till en nya dress där ni inte kan leverera har ni misslyckats totalt med att hjälpa oss till ett vettigt avslut. Vi sitter med 8 månaders bindningstid kvar som inte går att utnyttja på något sätt för oss, och det enda alternativ ni erbjuder är att vi tecknar upp oss privat i 24 månader för mer än dubbla priset till er normala prislista på den här adressen. Grisigt, jag betalar 8 månader nu och sedan kan jag vara tacksam över att slippa era taskiga tjänster och dåliga kundservice framöver. Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Com Hem AB
    ett företag som endast vill tjäna på uppsägningstider, blev uppringd för ett tivopaket som jag var "tvungen" att ha pga ändringar. 6 månader senare ska jag flytta och ringer då och säger upp mitt avtal, men pga mitt nya avtal påbörjades tydligen en ny bindningstid på 12 månader trots att jag varit kund i 4 år.
    Dom försökte förklara för mig att när ett nytt avtal görs så förlängs uppsägningstiden, då jag påpekar att uppsägningstiden är 3 månader enligt avtal för de som varit kund mer än 1 år så säger dom att jag "förnyades" som kund för något dom själva i princip tvingade på mig för att jag annars inte skulle ha några kanaler kvar om jag inte sa ja till erbjudandet.
    Mycket dåligt som alla andra betyg dom fått här, är helt ursinnig! Läs mer
  • Johan
    Johan skrev om Com Hem AB
    Betalade extra för att slippa bindningstid. När jag sedan, pga flytt säger upp avtalet, har de så klart 3 mån uppsägningstid. 1200 kr i sjön. Tack comhem, aldrig mera kund. Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Com Hem AB
    Charmig relation när man ska köpa! Fruktansvärda att ha att göra med när man inte längre har behov, vid flytt, vid uppsägning mm Måste tyvärr ge en stjärna! Fanns inget lägre! Så synd på något som kunde vara så bra, men som fastnat i träsket av att tjäna pengar på snåriga avtal och lömska formuleringar! En stämpel och image som inte tillhör digitaliseringen tidevarv, utan det förgångna, och som måste tvättas bort!
    Kanske en förlegad syn och rädsla över att inte klara av öppen konkurrens på marknadsmässiga villkor! Skärpning! Läs mer
    Adam A gillar detta
  • Linus
    Linus skrev om Com Hem AB
    Levererar inte hastigheten som dom lovar . Har ringt typ 40 gånger och dom hittar bara på nya saker varför det inte funkar . Läs mer
  • Katia
    Katia skrev om Com Hem AB
    lovade att inte höja priset när de uppgraderade oss till 50mbit från 10mbit, höjde sedan priset. totala jävla idioter! Läs mer
  • Alice H
    Alice H skrev om Com Hem AB
    Pinsamt när tjänsten är nere en vecka och svaret är att "ibland går saker sönder". Jag tycker kunderna automatiskt borde få avdrag på avgiften när det strular så länge. Men inte då. Tur att det går att surfa via mobilen. Läs mer
  • dragan t
    dragan t skrev om Com Hem AB
    Att kontakta Comhem kan ibland vara som känt MYCKET svårt jobbigt kan ta sin hmm lilla tid där man får ha gott om tid och god tålamod När Comhem krånglar har "tekniska - problem" har jag som S.O.S nödlösning TELE2 4G bredband. Läs mer
  • Martin E
    Martin E skrev om Com Hem AB
    Sveriges svar på Nordkorea, ett företag utan verklighetsförankring över huvud jävla taget. En kundservice som andas inkompetens och uppgivenhet, en uppkoppling som består av avbrott och underhåll. Ett Sverige 2014 med ComHem är som ett Ukraina 2014. För er som jobbar på ovan bolag så ska jag förklara - DET ÄR INGEN KOMPLIMANG. Ni är riktigt dåliga. Nu ikväll bröts Internet pga underhåll utan några notiser. Skype med viktiga kunder, offerter i cyberrymden och en irritation över två världsdelar. Det kändes ändå bra att kunna skylla på något så uppenbart som ett företag som tagit sig vatten över huvudet, blivit uppköpta av riskkapital och skiter fullständigt i den lilla kunden. De andra kunde förstå. Vi kunde sen via mitt 3g modem och Tele2 fortsätta vårt samtal. Om hur fittiga ComHem är. Det gav oss en samhörighet. En möjlighet att inte tappa en order på 2 miljoner. Com Hem. Ni kan vara det sämsta bolaget ever i sociala medier, i verkligheten och allmänt. Stort av er att skita i det, inte ta ansvar. Respekt. Fittor. Läs mer
    Mats S gillar detta
  • Steve S
    Steve S skrev om Com Hem AB
    Har haft comhem i min nya lägenhet sedan jag flyttade in i april i år. Bredband 100/10. OK pris, men gud vad dålig tjänst. Kopplas från minst en gång om dagen, har ringt och klagat sedan Maj månad flera gånger i månaden. Ofta i väldigt olägligt tillfällen så som när man streamar champions league via viaplay, vilket i sig gör det ännu mer irriterande då man lägger pengar på att kolla på fotboll och får istället starta om modem och ringa comhem. Nu, alltså sisådär ett halvår senare, skickas en tekniker hem till mig då skall problemet vara löst. Vilket jag inte kan yttra mig om än men visst. Bredbandsbiten har kundtjänst varit under all kritik - enda positiva va en ganska skön tekniker som var den enda trevliga inom Comhem.

Mitt bredbandsabonnemang är bundet till april 2015 vilket inte är så långt kvar och jag flyttar från landet i mars 2015 så har egentligen inget behov av tjänsten men jag hade tänkt att behålla det till personen som kommer hyra bostadsrätten av mig.

Nu över till TV:n

Jag har inte tecknat någon tv-tjänst från comhem fram tills för en vecka sen ungefär, men jag funderade dock på att skaffa ett TV-paket då jag gärna glor lite på discovery science och animal planet när jag är hemma. Vilket jag då också skulle lämna till personen som flyttar in när jag drar. (Ja, jag är väldigt snäll)

Och lägligt nog så ringer en försäljare från comhem och meddelar mig att "jag nu har haft gratis TV så länge och att det är "dags" att betala lite" (sämsta försäljaren någonsin) Han ville komma fram till att det analoga nätet skulle släckas i december och att jag nu därför har möjlighet att teckna Tivo-paket till ett bra pris med bra erbjudanden. Jag lägger då inte mina kort på bordet utan säger att jag inte kollar så mycket tv utan streamar via viaplay lite program och dokumentärer.

Han säger då att jag får netflix gratis i 6 månader och att det finns dokumentärer och filmer och allt möjligt.

Jag säger då att jag funderar på saken men att han kan ringa mig imorgon. Vilket han inte gjorde, så jag går in på nätet och tecknar Tivo-max då det faktiskt var helt ok pris 299 i ett år och därefter möjlighet att byta ner till mellan eller vad man nu vill ha. (24månader bindningstid totalt).

Jag får hem boxen kopplar upp allt det roliga och är faktiskt nöjd med TV-tjänsten, sen tänkte jag på det där med netflix och har ingen direkt info om det så jag kontaktar comhem och frågar var mina uppgifter för netflix är.

"Du måste teckna combo-paket med bredband och TV för att få Netflix"

OK, men jag har ju bredband och tecknade TV.

Och det beror inte på att bredbandet är tecknat sedan tidigare för det gäller ju uppenbarligen befintliga kunder.

Ganska dåligt då man blir vilseledd samt att det pga. små teknikaliteter som att det är tecknat under namnet combo eller separat gör någon skillnad. Det gör er som företag inte ett skit skillnad att erbjuda era kunder något för att göra dom nöjda, som ni enda ger till andra kunder som tecknar i stort sätt samma sak.

I övrigt så mailar jag igen för att se om jag får någon respons till varför det är så, jag förklarar situationen så som jag skriver här. Som svar får man 3 dagar senare " Du har inte ditt bredband och TV tecknat i ett combo-paket. Då får man inget Netflix".

Sämre service och behandling av sina kunder får man leta efter.

Ringde runt lite bolag förklarade min situation och fick fina erbjudanden men framförallt ett trevligt bemötande och god service. Har fortfarande tid på min ångerrätt så då säger jag farväl till dig Comhem.

Ni kommer förlora fler kunder med denna typ av service. Läs mer
  • Jonny V
    Jonny V skrev om Com Hem AB
    Hade det gått att sätta minus fem hade jag gjort det.
    Har haft både tv och internet från ComHem tv kanalerna är uppsagda men "bredbandet" som aldrig fungerat är kvar för jag har bindningstid.
    Jag får äran att betala för 50mbit/s men har bara ett modem för 10.
    Har bett de skicka nytt flera ggr utan resultat...
    Inte mog med det så går bredbandet upp & ner som en Jojjo mer neretid än uppetid...
    Den sjukaste av allt är att dom ens försökt att lura på mig deras företagsabb till mitt företag...
    Nej jag kommer inte ha kvar comhem när bindingstiden är slut.
    Utöver detta vill jag avråda alla från att skaffa comhem bredband. Läs mer
  • Malle
    Malle skrev om Com Hem AB
    Feldebiteringar och dålig kundservice... Kommer byta leverantör så fort som möjligt Läs mer
  • Jesem C
    Jesem C skrev om Com Hem AB
    hej jag har pratat med säljare jag vill teckna 100/10 GB breadband , vi kommer överens med säljare , och jag sa till säljare skicka bekräftelse till min e-mail men han skickat inte , after 2 månad ringer annan säljare vill att jag tekna tv och säger till mig dags läge jag har 50 / 10 GB breadband , jag ringer comhem och berätter jag skulle ha 100/10 GB breadband , men dom säger tyvärr här säljaren antekcnat 50/10 GB och tyvärr går inte ångra , Helvete comhem eran säljare som antecknat fel vad ska kunden göra jätte dåligt service och lita aldrig till säljare Läs mer
  • Falsk I
    Falsk I skrev om Com Hem AB
    Ja ni har gjort bort er nog lite för mycket för att jag ska kunna lämna ett gott omdöme.

1) Jag kan inte logga in med personnr! Jag får meddelandet "logga in med kundnr. istället". Varför då? Jag skall väl kunna logga in utan en massa tjafs? Är funktionen där för att reta dig bara? Att det skulle kunna vara så enkelt som 1-2-3 att logga in, men att du nu måste leta fram en faktura varje gång?

2) När jag vill kolla om jag kan få bredband till en angiven adress får jag upp "Aj,Tyvärr, Com Hem finns inte på din adress".. men detta är lögn eftersom ADRESSERNA ÄR DEM DÄR JAG HAR HOS ER COMHEM. Se på min reaktion när jag lägger handflatan över ansiktet. HEMSIDAN FUNGERAR INTE.

Vill ni inte att jag uppgraderar till 100mbit internet från 10? Ja, skyll er själva, för jag orkar inte ödsla tid med att ta reda på loginuppgifter och vilka hastigheter jag kan få eller hålla på med telefonförsäljare. Att kunna ta reda på om kund kan få produkten levererad eller inte är väl något grundläggande i marknadsförning misstänker jag, och detta är inte första gången hemsidan knasar.. det har gått ÅR och ärligt talat bör ni vara glada att jag är kund hos er sedan 2009.

3) VARFÖR I HELVETE kostade det nu icke-existerande abonnemanget "small" överhuvudtaget? Ja, det är billigt, men samtidigt vad får man? Ettan, Tvåan, Sexan? Vänta, är inte dessa redan gratis? Betalar jag inte redan tv-avgift till Kiruna? Och nu är alltså det lägsta paketet för 150 i månaden (för Tivo bas), så efterfrågan för paket under det priset har försvunnit antar jag? Tror jag knappast..

4)Jag är ingen tekniker, men jag är rätt säker på att man skulle kunna leverera internet och telefoni, med ert nät utan en massa tjafs och egna modem. Har du ett eget modem du vill använda? Nepp, tyvärr, inte kompatibel! Är ju rätt bra när hårdvaran ni skickar ut är hög kvalité..

Kort o gott: Mediokra priser för det man får, massa onödigt krångel, definitivt under medel, men inte det värsta jag varit med om. Kundservice har ändå varit okej för min del när jag haft problem.

Juste, kan ni också förklara hur ni tänker när ni gör reklam? Ni hade en där med tanterna där ena sa sa "TV large, sitter du ner eller står du upp?" .. ja, jag är ingen komiker antar jag. Läs mer
  • Jan Erik L
    Jan Erik L skrev om Com Hem AB
    Mycket dålig service. Min fjärrkontroll går alltid sönder och det skyller de på mig när jag bara haft den 2 veckor. Märkligt. Läs mer
  • Loppan L
    Loppan L skrev om Com Hem AB
    Jättebra service när jag skaffade nytt abonnemang! Läs mer
  • Jan
    Jan skrev om Com Hem AB
    Beställde idag flytt av Comhem TV till vår nya adress (vi har inte någon bindningstid), beställde samtidigt Bredband med 12 månaders bindningstid.
    Får en bekräftelse från dem med 24 månaders bindningstid både på TV och bredband samt även IP-telefoni.
    Ringer och säger att bekräftelsen är fel, får då snäsiga svar från två olika sk "Säljare" att jag tydligen ljuger och får kontakta deras "Ångeravdelning" på vanlig kontorstid!
    Jag ska tydligen ångra något som jag inte beställt!

Comhem kör tydligen medvetet med falsk försäljning och vill sedan inte korrigera.

Säger nu upp Comhem och går över till Telia. Läs mer
  • Matte
    Matte skrev om Com Hem AB
    Har varit kund hos comhem i ca 5 år nu, 10 år totalt med tidigare adresser inräknat.
    Har TV och bredband från comhem som jag faktiskt inte kan klaga jättemycket på, fungerar ganska stabilt.
    Däremot är deras kundservice under all kritik. Otroligt otrevliga och verkar inte ha någon som helst kunskap om produkterna de säljer/supportar.

Ringde nu och skulle säga upp allt hos dem, blev då erbjuden samma tjänster som jag har idag för 350:- istället för över 600:- som jag betalar idag.
    Har inte bestämt mig helt än, men lutar åt att jag byter iaf enbart på grund av deras kundservice, där har de mycket att jobba på.
    Att måna om sina kunder och vara trevlig är en självklarhet hos de flesta företag, men inte comhem.

Nej, det blir nog boxer i fortsättningen. Läs mer
    2014-01-21 Com Hem AB svarar Matte
    Hej!
    Givetvis ska man kunna förvänta sig korrekt information och ett trevligt bemötande när man kontaktar oss, och det är väldigt tråkigt att du inte upplevt din kontakt med oss som positiv.

Du får gärna skicka in din feedback till oss via formuläret på https://www.comhem.se/kundservice/socialamedia, så får vi ta detta vidare samt reda ut på vilket sätt som vår hantering brustit.

MVH
    Patrick Norberg
    Com Hem AB
  • pasi o
    pasi o skrev om Com Hem AB
    hej,varit nöjd med Comhem rätt länge tills nu.Bytte ut mitt abonemang mot Combomax(Tivomax bredband 250/10+telefon.Ville uppgradera bredbandet 250/10 till 250/50.Ringer till kundtjänsten och frågar hur mycket dyrare det skulle bli.Får svaret 59 kronor till.Jag köper det..Får bekrätelse på mail omdetta med pris på 559,-.
    Bekräftad pris på mitt 2550/10 var 430,-.Plusa till 59 och totalen skulle vara 489.-
    Ringer till kundtjänsten och pratarr med tjejen minst 20 minuter.får beskedet i slutet av samtalet att hennes chef har godkänt mitt åpris som 490.-Jag är nöjd.Rätt ska vara rätt.Efter en vecka ringer tjejen från kundtjänsten och TAR TILLBAKA sit löfte..Det ska kosta 559 och inget annat.
    ni är ju sämre än Ryanair.jag trodde att kundservicen är rätt så viktigt idag.men ni skiter i hur era kunder mår/känner för Comhem Läs mer
    2013-11-05 Com Hem AB svarar pasi o
    Hej pasi o,

Beklagar att du fått en felaktig prisuppgift, naturligtvis ska vi alltid ge rätt information om priset för tjänsten du fågar om. Hur det därefter kan ha blivit så som du beskriver med ett löfte om rättelse och sedan tillbakadraget löfte är givetvis svårt att kommentera utan kunduppgifter. Vi vill dock gärna få möjligheten att se över det inträffade och ber dig att kontakta oss via https://www.comhem.se/kundservice/socialamedia

• Tommy O
    Tommy O skrev om Com Hem AB
    I en vecka var det avbrott på tv och bredband. Har inte fått kompensation. Var så snäll och ändå beställde den nya tivo small pakatetet. Försökte sedan även beställa viasat sport. Detta gick då inte, då Comhem har HELT godtyckligt bestämt att endast med minst tivo mellan får man som kund även beställa Viasat. Alltså detta är HELT godtyckligt. Sedan har man även en HELT godtycklig startavgift på 499 kr, ett pris som är betydligt lägre på de dyrare tivo-paketen. Jag ska nu ångra mitt tivo-abonnemang, och hoppas att när jag väl flyttar så blir det INTE ett comhem-ansluten fastighet.

Slutsats: comhem tar ut helt godtyckliga avgifter samt har helt godtyckliga villkor, i total motsats till vad som är bra kundservice. Ett riktigt utsugarföretag som lever på sin monopol då många adresser kan endast få comhem. Läs mer
    2013-10-21 Com Hem AB svarar Tommy O
    Hej Tommy,

Det är tråkigt att läsa att du inte är nöjd. Vad jag kan se så har vi redan besvarat dig på facebook:

Med vänlig hälsning
    Fredrik Söderlund
    Kundservice
  • Lars A
    Lars A skrev om Com Hem AB
    Varför svarar inte comhem på mejl, har skickat genom dess formulär och vanligt till kundservice@comhem.com flera gånger. jag har haft comhem i många år när jag först blev erbjuden c-more film till reducerat pris så nappade jag på det. men det blev aldrig reducerat pris utan fick betala fullt pris. fy fan vad dåligt.

Dags att byta. Läs mer
    2013-10-08 Com Hem AB svarar Lars A
    Hej Lars A,

I normalfallet får man svar ganska snabbt (inom 24 timmar) men det är många som vill komma i kontakt med oss just nu och det gör tyvärr att även mejlköerna drar iväg.

Bästa är om du ringer oss på 90 222 någon gång på förmiddagen för då är köerna per telefon som kortast och de flesta ärenden går även snabbast att lösa den vägen.

• Andreas K
    Andreas K skrev om Com Hem AB
    Har haft Comhem som leverantör i ca sju år. Blivit uppringd ett flertalet gånger av försäljare om olika mindre bra erbjudanden och nappade på ett efter att ha fått felaktig information av säljaren.

Tre månader XL gratis. Skulle gå att säga upp när som helst inom tre månader och då skulle allt återgå till det vanliga. Vad han glömde säga var att det i vilket fall skulle bli en bindningstid på 12 månader!

För att göra en lång historia kort; efter många arga mejl och hot om att gå till ARN eller Konsumentverket samt begära inspelning gav Comhem med sig.

Comhem "hittade" inte inspelningen och tog därför bort bindningstiden.
    Samma inspelning som en nyanställd i kundtjänst fick fram på en minut förra veckan, även om han inte fick igång den.

VARFÖR måste Comhem terrorisera sina BEFINTLIGA kunder med "erbjudanden" och jobbiga samtal? Är det inte bättre ni fokuserar på att få nya istället? Er affärsidé om att mjölka pengar av befintliga kunder kommer straffa er i längden!

Ni har väldigt lågt förtroende bland kunder och låga betyg, och på detta sätt lär det inte öka.

TA VARA PÅ OCH SKÖT OM ERA KUNDER!

Edit: Står fortfarande på Mina sidor att jag har 12 mån bindningstid och dom svarar inte på mejl! HEMSKT DÅLIGT! Läs mer
  • Carl
    Carl skrev om Com Hem AB
    Comhem är bra på "tillfälliga" erbjudanden där man får 2-3 månader kostnadsfritt, men därefter måste betala fullpris för olika tjänster.

De är snabba med att skicka ut inkassobrev och att släcka ner internet om man några dagar sen med betalningen.
    Men när man behöver teknisk support för något som inte fungerar, då minsann tar det flera dagar utan problem.

Rekommenderas INTE! Läs mer
    2013-05-30 Com Hem AB svarar Carl
    Hej Carl,

Att vi skulle stänga någons internet för att man bara är någon dag sen med betalningen stämmer inte. Cirka 1 vecka efter ordinarie förfallodag skickas det en påminnelsefaktura (papperspåminnelse). Om pengarna trots detta inte inkommit till oss så skickas ärendet vidare till Sergel Inkasso för vidare kravhantering, med detta sker först cirka 20 dagar efter ordinariefakturans förfallodag. Stängning av tjänsten sker inte förrän om cirka ytterligare 10 dagar. Stängs tjänsten är man med andra ord ungefär en månad sen med fakturan och inte bara några dagar.

Att hitta grundproblemet till varför en uppkoppling bryts eller är långsam kan innebära flera moment och felsökningen kan därmed dra ut på tiden. Exakt vad du har för problem framkommer inte av din klagan men här nedan ger dig två länkar till vår blogg där vi ger tips till de som har problem med sin trådlösa anslutning eller har låg hastighet.

Tips gällande WiFi: https://www.comhembloggen.se/2013/02/18/hur-far-jag-bast-anslutning-via-wifi/

Tips gällande låg hastighet: https://www.comhembloggen.se/2013/03/04/vad-kan-jag-gora-for-att-snabba-upp-mitt-bredband/

• Hampus B
    Hampus B skrev om Com Hem AB
    Detta meddelade jag Comhem via Facebook och deras svar är ju fortsatt tragiska. De försökte sig på att argumentera men gav tillslut upp och förklarade att detta var deras rutiner, thats it! Uruselt!

"Ni är sannerligen ett bolag med lite eller ingen känsla för kunden.
    Flyttade TV-tjänst från flickvännen till mig för ett antal månader sen och TV-tjänsten har fungerat dåligt hela tiden (ja den funkade dåligt hos tjejen också). Efter ca 1 månad köpte vi en ny box, 1:- varianten. En Motorola, den gjorde ingen skillnad utan problemen fortsatte. Bilden fryser och hackar till o från på olika kanaler olika mycke. Tillslut tröttnade jag och kontaktade kundtjänst och tjejen som svarade bad mig göra allt från att snurra lite på sladdar till att direkt koppla boxen till väggen (har en T-koppling då vi kör multirum). Tillslut bad hon mig att testa med en annan antennkabel och jag bestämde mig då för att leka kundtjänstleken till fullo, ville se hur ni skulle hantera och lösa detta. Några dagar senare så köper jag en kabel o testar, och ja ingen skillnad. Nu ringde jag tillbaka och fick prata med en kille på kundtjänst som ville att jag skulle återställa boxen till fabriksinställning etc etc vilket vi också gjorde. Ingen skillnad, vi kollade signalstyrka, störning etc och han skapade ett supportcase som han uttryckte det. Senare får jag ett sms från supportavdelningen om att de tror att det är boxen det är fel på. Konstigt kände jag så det är den andra boxen vi har av två olika modeller och årgångar. Men men idag kom en fraktsedel och ett formulär som jag ska fylla i o beskriva felet, hmmmmm är inte det något jag redan gjort till er och borde inte det finnas i caset. Och nu till det som gör att ni verkligen inte tar hand om era kunder. Om NI nu tror att det är boxen, varför skickar ni inte en ny direkt och låter mig fortsätta titta på TV istället för att jag nu ska skicka iväg boxen och sen kanske det tar 4-5 dagar som det heter, tvivlar starkt med tanke på ledigheten för att sedan få tillbaka en ny eller den gamla som de lagat?!?!? Och efter det ska JAG ringa ER igen för att begära kompensation för detta? Alltså seriöst jag förstår verkligen varför ni får dåligt på kundtjänstmätningar!
    Är det så här ni vill ha relationen mellan er o kunden?" Läs mer
    2013-05-03 Com Hem AB svarar Hampus B
    Hej Hampus,

Precis som du själv skriver så har du gjort samma inlägg på vår Facebook-sida och fått svar från en av våra medarbetare.
    Vi har full förståelse för den frustration som uppstår när tekniken inte fungerar som den ska och om vårt förslag till lösning inte passar just dig.

I detta fall så anser vi inte att vi har agerat felaktigt, dels då det är en rutin som vi tillämpar sedan en lång tid tillbaka men också då det är flertalet andra operatörer som tillämpar samma rutin i de fall man byter en digitalbox.

Skillnaden mellan en digitalbox och modem är att ett modem kan vi i vissa fall på distans se om det är fel på modemet, vi har dessvärre inte samma möjlighet när det kommer till digitalboxar.
    Därför har vi valt, liksom många andra operatörer, att tillämpa denna rutin för utrustning som vi på distans inte kan konstatera fel på.

Med vänliga hälsningar, Maria Johansson, Kundservice