Fleminggatan 18, 112 26 Stockholm

Com Hem erbjuder kompletta tjänster för tv, bredband och telefoni. Digital-tv med cirka 140 tv-kanaler, HDTV och sedan i augusti 2009 även On Demand. Höghastighetsbredband med hastigheter från 5 Mbit/s upp till 200 Mbit/s, samt telefonitjänster.

Läs vad 240 kunder tycker om Com Hem AB

• Anders P
    Anders P skrev om Com Hem AB
    Charmig relation när man ska köpa! Fruktansvärda att ha att göra med när man inte längre har behov, vid flytt, vid uppsägning mm Måste tyvärr ge en stjärna! Fanns inget lägre! Så synd på något som kunde vara så bra, men som fastnat i träsket av att tjäna pengar på snåriga avtal och lömska formuleringar! En stämpel och image som inte tillhör digitaliseringen tidevarv, utan det förgångna, och som måste tvättas bort!
    Kanske en förlegad syn och rädsla över att inte klara av öppen konkurrens på marknadsmässiga villkor! Skärpning!
  • Linus
    Linus skrev om Com Hem AB
    Levererar inte hastigheten som dom lovar . Har ringt typ 40 gånger och dom hittar bara på nya saker varför det inte funkar .
  • Katia
    Katia skrev om Com Hem AB
    lovade att inte höja priset när de uppgraderade oss till 50mbit från 10mbit, höjde sedan priset. totala jävla idioter!
  • Alice H
    Alice H skrev om Com Hem AB
    Pinsamt när tjänsten är nere en vecka och svaret är att "ibland går saker sönder". Jag tycker kunderna automatiskt borde få avdrag på avgiften när det strular så länge. Men inte då. Tur att det går att surfa via mobilen.
  • dragan t
    dragan t skrev om Com Hem AB
    Att kontakta Comhem kan ibland vara som känt MYCKET svårt jobbigt kan ta sin hmm lilla tid där man får ha gott om tid och god tålamod När Comhem krånglar har "tekniska - problem" har jag som S.O.S nödlösning TELE2 4G bredband.
  • Martin E
    Martin E skrev om Com Hem AB
    Sveriges svar på Nordkorea, ett företag utan verklighetsförankring över huvud jävla taget. En kundservice som andas inkompetens och uppgivenhet, en uppkoppling som består av avbrott och underhåll. Ett Sverige 2014 med ComHem är som ett Ukraina 2014. För er som jobbar på ovan bolag så ska jag förklara - DET ÄR INGEN KOMPLIMANG. Ni är riktigt dåliga. Nu ikväll bröts Internet pga underhåll utan några notiser. Skype med viktiga kunder, offerter i cyberrymden och en irritation över två världsdelar. Det kändes ändå bra att kunna skylla på något så uppenbart som ett företag som tagit sig vatten över huvudet, blivit uppköpta av riskkapital och skiter fullständigt i den lilla kunden. De andra kunde förstå. Vi kunde sen via mitt 3g modem och Tele2 fortsätta vårt samtal. Om hur fittiga ComHem är. Det gav oss en samhörighet. En möjlighet att inte tappa en order på 2 miljoner. Com Hem. Ni kan vara det sämsta bolaget ever i sociala medier, i verkligheten och allmänt. Stort av er att skita i det, inte ta ansvar. Respekt. Fittor.
  • Steve S
    Steve S skrev om Com Hem AB
    Har haft comhem i min nya lägenhet sedan jag flyttade in i april i år. Bredband 100/10. OK pris, men gud vad dålig tjänst. Kopplas från minst en gång om dagen, har ringt och klagat sedan Maj månad flera gånger i månaden. Ofta i väldigt olägligt tillfällen så som när man streamar champions league via viaplay, vilket i sig gör det ännu mer irriterande då man lägger pengar på att kolla på fotboll och får istället starta om modem och ringa comhem. Nu, alltså sisådär ett halvår senare, skickas en tekniker hem till mig då skall problemet vara löst. Vilket jag inte kan yttra mig om än men visst. Bredbandsbiten har kundtjänst varit under all kritik - enda positiva va en ganska skön tekniker som var den enda trevliga inom Comhem.

Mitt bredbandsabonnemang är bundet till april 2015 vilket inte är så långt kvar och jag flyttar från landet i mars 2015 så har egentligen inget behov av tjänsten men jag hade tänkt att behålla det till personen som kommer hyra bostadsrätten av mig.

Nu över till TV:n

Jag har inte tecknat någon tv-tjänst från comhem fram tills för en vecka sen ungefär, men jag funderade dock på att skaffa ett TV-paket då jag gärna glor lite på discovery science och animal planet när jag är hemma. Vilket jag då också skulle lämna till personen som flyttar in när jag drar. (Ja, jag är väldigt snäll)

Och lägligt nog så ringer en försäljare från comhem och meddelar mig att "jag nu har haft gratis TV så länge och att det är "dags" att betala lite" (sämsta försäljaren någonsin) Han ville komma fram till att det analoga nätet skulle släckas i december och att jag nu därför har möjlighet att teckna Tivo-paket till ett bra pris med bra erbjudanden. Jag lägger då inte mina kort på bordet utan säger att jag inte kollar så mycket tv utan streamar via viaplay lite program och dokumentärer.

Han säger då att jag får netflix gratis i 6 månader och att det finns dokumentärer och filmer och allt möjligt.

Jag säger då att jag funderar på saken men att han kan ringa mig imorgon. Vilket han inte gjorde, så jag går in på nätet och tecknar Tivo-max då det faktiskt var helt ok pris 299 i ett år och därefter möjlighet att byta ner till mellan eller vad man nu vill ha. (24månader bindningstid totalt).

Jag får hem boxen kopplar upp allt det roliga och är faktiskt nöjd med TV-tjänsten, sen tänkte jag på det där med netflix och har ingen direkt info om det så jag kontaktar comhem och frågar var mina uppgifter för netflix är.

"Du måste teckna combo-paket med bredband och TV för att få Netflix"

OK, men jag har ju bredband och tecknade TV.

Och det beror inte på att bredbandet är tecknat sedan tidigare för det gäller ju uppenbarligen befintliga kunder.

Ganska dåligt då man blir vilseledd samt att det pga. små teknikaliteter som att det är tecknat under namnet combo eller separat gör någon skillnad. Det gör er som företag inte ett skit skillnad att erbjuda era kunder något för att göra dom nöjda, som ni enda ger till andra kunder som tecknar i stort sätt samma sak.

I övrigt så mailar jag igen för att se om jag får någon respons till varför det är så, jag förklarar situationen så som jag skriver här. Som svar får man 3 dagar senare " Du har inte ditt bredband och TV tecknat i ett combo-paket. Då får man inget Netflix".

Sämre service och behandling av sina kunder får man leta efter.

Ringde runt lite bolag förklarade min situation och fick fina erbjudanden men framförallt ett trevligt bemötande och god service. Har fortfarande tid på min ångerrätt så då säger jag farväl till dig Comhem.

Ni kommer förlora fler kunder med denna typ av service.
  • Jonny V
    Jonny V skrev om Com Hem AB
    Hade det gått att sätta minus fem hade jag gjort det.
    Har haft både tv och internet från ComHem tv kanalerna är uppsagda men "bredbandet" som aldrig fungerat är kvar för jag har bindningstid.
    Jag får äran att betala för 50mbit/s men har bara ett modem för 10.
    Har bett de skicka nytt flera ggr utan resultat...
    Inte mog med det så går bredbandet upp & ner som en Jojjo mer neretid än uppetid...
    Den sjukaste av allt är att dom ens försökt att lura på mig deras företagsabb till mitt företag...
    Nej jag kommer inte ha kvar comhem när bindingstiden är slut.
    Utöver detta vill jag avråda alla från att skaffa comhem bredband.
  • Malle
    Malle skrev om Com Hem AB
    Feldebiteringar och dålig kundservice... Kommer byta leverantör så fort som möjligt
  • Jesem C
    Jesem C skrev om Com Hem AB
    hej jag har pratat med säljare jag vill teckna 100/10 GB breadband , vi kommer överens med säljare , och jag sa till säljare skicka bekräftelse till min e-mail men han skickat inte , after 2 månad ringer annan säljare vill att jag tekna tv och säger till mig dags läge jag har 50 / 10 GB breadband , jag ringer comhem och berätter jag skulle ha 100/10 GB breadband , men dom säger tyvärr här säljaren antekcnat 50/10 GB och tyvärr går inte ångra , Helvete comhem eran säljare som antecknat fel vad ska kunden göra jätte dåligt service och lita aldrig till säljare
  • Falsk I
    Falsk I skrev om Com Hem AB
    Ja ni har gjort bort er nog lite för mycket för att jag ska kunna lämna ett gott omdöme.

1) Jag kan inte logga in med personnr! Jag får meddelandet "logga in med kundnr. istället". Varför då? Jag skall väl kunna logga in utan en massa tjafs? Är funktionen där för att reta dig bara? Att det skulle kunna vara så enkelt som 1-2-3 att logga in, men att du nu måste leta fram en faktura varje gång?

2) När jag vill kolla om jag kan få bredband till en angiven adress får jag upp "Aj,Tyvärr, Com Hem finns inte på din adress".. men detta är lögn eftersom ADRESSERNA ÄR DEM DÄR JAG HAR HOS ER COMHEM. Se på min reaktion när jag lägger handflatan över ansiktet. HEMSIDAN FUNGERAR INTE.

Vill ni inte att jag uppgraderar till 100mbit internet från 10? Ja, skyll er själva, för jag orkar inte ödsla tid med att ta reda på loginuppgifter och vilka hastigheter jag kan få eller hålla på med telefonförsäljare. Att kunna ta reda på om kund kan få produkten levererad eller inte är väl något grundläggande i marknadsförning misstänker jag, och detta är inte första gången hemsidan knasar.. det har gått ÅR och ärligt talat bör ni vara glada att jag är kund hos er sedan 2009.

3) VARFÖR I HELVETE kostade det nu icke-existerande abonnemanget "small" överhuvudtaget? Ja, det är billigt, men samtidigt vad får man? Ettan, Tvåan, Sexan? Vänta, är inte dessa redan gratis? Betalar jag inte redan tv-avgift till Kiruna? Och nu är alltså det lägsta paketet för 150 i månaden (för Tivo bas), så efterfrågan för paket under det priset har försvunnit antar jag? Tror jag knappast..

4)Jag är ingen tekniker, men jag är rätt säker på att man skulle kunna leverera internet och telefoni, med ert nät utan en massa tjafs och egna modem. Har du ett eget modem du vill använda? Nepp, tyvärr, inte kompatibel! Är ju rätt bra när hårdvaran ni skickar ut är hög kvalité..

Kort o gott: Mediokra priser för det man får, massa onödigt krångel, definitivt under medel, men inte det värsta jag varit med om. Kundservice har ändå varit okej för min del när jag haft problem.

Juste, kan ni också förklara hur ni tänker när ni gör reklam? Ni hade en där med tanterna där ena sa sa "TV large, sitter du ner eller står du upp?" .. ja, jag är ingen komiker antar jag.
  • Jan Erik L
    Jan Erik L skrev om Com Hem AB
    Mycket dålig service. Min fjärrkontroll går alltid sönder och det skyller de på mig när jag bara haft den 2 veckor. Märkligt.
  • Loppan L
    Loppan L skrev om Com Hem AB
    Jättebra service när jag skaffade nytt abonnemang!
  • Jan
    Jan skrev om Com Hem AB
    Beställde idag flytt av Comhem TV till vår nya adress (vi har inte någon bindningstid), beställde samtidigt Bredband med 12 månaders bindningstid.
    Får en bekräftelse från dem med 24 månaders bindningstid både på TV och bredband samt även IP-telefoni.
    Ringer och säger att bekräftelsen är fel, får då snäsiga svar från två olika sk "Säljare" att jag tydligen ljuger och får kontakta deras "Ångeravdelning" på vanlig kontorstid!
    Jag ska tydligen ångra något som jag inte beställt!

Comhem kör tydligen medvetet med falsk försäljning och vill sedan inte korrigera.

Säger nu upp Comhem och går över till Telia.
  • Matte
    Matte skrev om Com Hem AB
    Har varit kund hos comhem i ca 5 år nu, 10 år totalt med tidigare adresser inräknat.
    Har TV och bredband från comhem som jag faktiskt inte kan klaga jättemycket på, fungerar ganska stabilt.
    Däremot är deras kundservice under all kritik. Otroligt otrevliga och verkar inte ha någon som helst kunskap om produkterna de säljer/supportar.

Ringde nu och skulle säga upp allt hos dem, blev då erbjuden samma tjänster som jag har idag för 350:- istället för över 600:- som jag betalar idag.
    Har inte bestämt mig helt än, men lutar åt att jag byter iaf enbart på grund av deras kundservice, där har de mycket att jobba på.
    Att måna om sina kunder och vara trevlig är en självklarhet hos de flesta företag, men inte comhem.

Nej, det blir nog boxer i fortsättningen.
    2014-01-21 Com Hem AB svarar Matte
    Hej!
    Givetvis ska man kunna förvänta sig korrekt information och ett trevligt bemötande när man kontaktar oss, och det är väldigt tråkigt att du inte upplevt din kontakt med oss som positiv.

Du får gärna skicka in din feedback till oss via formuläret på https://www.comhem.se/kundservice/socialamedia, så får vi ta detta vidare samt reda ut på vilket sätt som vår hantering brustit.

Patrick Norberg
  • pasi o
    pasi o skrev om Com Hem AB
    hej,varit nöjd med Comhem rätt länge tills nu.Bytte ut mitt abonemang mot Combomax(Tivomax bredband 250/10+telefon.Ville uppgradera bredbandet 250/10 till 250/50.Ringer till kundtjänsten och frågar hur mycket dyrare det skulle bli.Får svaret 59 kronor till.Jag köper det..Får bekrätelse på mail omdetta med pris på 559,-.
    Bekräftad pris på mitt 2550/10 var 430,-.Plusa till 59 och totalen skulle vara 489.-
    Ringer till kundtjänsten och pratarr med tjejen minst 20 minuter.får beskedet i slutet av samtalet att hennes chef har godkänt mitt åpris som 490.-Jag är nöjd.Rätt ska vara rätt.Efter en vecka ringer tjejen från kundtjänsten och TAR TILLBAKA sit löfte..Det ska kosta 559 och inget annat.
    ni är ju sämre än Ryanair.jag trodde att kundservicen är rätt så viktigt idag.men ni skiter i hur era kunder mår/känner för Comhem
    2013-11-05 Com Hem AB svarar pasi o
    Hej pasi o,

Beklagar att du fått en felaktig prisuppgift, naturligtvis ska vi alltid ge rätt information om priset för tjänsten du fågar om. Hur det därefter kan ha blivit så som du beskriver med ett löfte om rättelse och sedan tillbakadraget löfte är givetvis svårt att kommentera utan kunduppgifter. Vi vill dock gärna få möjligheten att se över det inträffade och ber dig att kontakta oss via https://www.comhem.se/kundservice/socialamedia

• Tommy O
    Tommy O skrev om Com Hem AB
    I en vecka var det avbrott på tv och bredband. Har inte fått kompensation. Var så snäll och ändå beställde den nya tivo small pakatetet. Försökte sedan även beställa viasat sport. Detta gick då inte, då Comhem har HELT godtyckligt bestämt att endast med minst tivo mellan får man som kund även beställa Viasat. Alltså detta är HELT godtyckligt. Sedan har man även en HELT godtycklig startavgift på 499 kr, ett pris som är betydligt lägre på de dyrare tivo-paketen. Jag ska nu ångra mitt tivo-abonnemang, och hoppas att när jag väl flyttar så blir det INTE ett comhem-ansluten fastighet.

Slutsats: comhem tar ut helt godtyckliga avgifter samt har helt godtyckliga villkor, i total motsats till vad som är bra kundservice. Ett riktigt utsugarföretag som lever på sin monopol då många adresser kan endast få comhem.
    2013-10-21 Com Hem AB svarar Tommy O
    Hej Tommy,

Det är tråkigt att läsa att du inte är nöjd. Vad jag kan se så har vi redan besvarat dig på facebook:

Fredrik Söderlund
  • Lars A
    Lars A skrev om Com Hem AB
    Varför svarar inte comhem på mejl, har skickat genom dess formulär och vanligt till kundservice@comhem.com flera gånger. jag har haft comhem i många år när jag först blev erbjuden c-more film till reducerat pris så nappade jag på det. men det blev aldrig reducerat pris utan fick betala fullt pris. fy fan vad dåligt.

Dags att byta.
    2013-10-08 Com Hem AB svarar Lars A
    Hej Lars A,

I normalfallet får man svar ganska snabbt (inom 24 timmar) men det är många som vill komma i kontakt med oss just nu och det gör tyvärr att även mejlköerna drar iväg.

Bästa är om du ringer oss på 90 222 någon gång på förmiddagen för då är köerna per telefon som kortast och de flesta ärenden går även snabbast att lösa den vägen.

• Andreas K
    Andreas K skrev om Com Hem AB
    Har haft Comhem som leverantör i ca sju år. Blivit uppringd ett flertalet gånger av försäljare om olika mindre bra erbjudanden och nappade på ett efter att ha fått felaktig information av säljaren.

Tre månader XL gratis. Skulle gå att säga upp när som helst inom tre månader och då skulle allt återgå till det vanliga. Vad han glömde säga var att det i vilket fall skulle bli en bindningstid på 12 månader!

För att göra en lång historia kort; efter många arga mejl och hot om att gå till ARN eller Konsumentverket samt begära inspelning gav Comhem med sig.

Comhem "hittade" inte inspelningen och tog därför bort bindningstiden.
    Samma inspelning som en nyanställd i kundtjänst fick fram på en minut förra veckan, även om han inte fick igång den.

VARFÖR måste Comhem terrorisera sina BEFINTLIGA kunder med "erbjudanden" och jobbiga samtal? Är det inte bättre ni fokuserar på att få nya istället? Er affärsidé om att mjölka pengar av befintliga kunder kommer straffa er i längden!

Ni har väldigt lågt förtroende bland kunder och låga betyg, och på detta sätt lär det inte öka.

TA VARA PÅ OCH SKÖT OM ERA KUNDER!

Edit: Står fortfarande på Mina sidor att jag har 12 mån bindningstid och dom svarar inte på mejl! HEMSKT DÅLIGT!
  • Carl
    Carl skrev om Com Hem AB
    Comhem är bra på "tillfälliga" erbjudanden där man får 2-3 månader kostnadsfritt, men därefter måste betala fullpris för olika tjänster.

De är snabba med att skicka ut inkassobrev och att släcka ner internet om man några dagar sen med betalningen.
    Men när man behöver teknisk support för något som inte fungerar, då minsann tar det flera dagar utan problem.

Rekommenderas INTE!
    2013-05-30 Com Hem AB svarar Carl
    Hej Carl,

Att vi skulle stänga någons internet för att man bara är någon dag sen med betalningen stämmer inte. Cirka 1 vecka efter ordinarie förfallodag skickas det en påminnelsefaktura (papperspåminnelse). Om pengarna trots detta inte inkommit till oss så skickas ärendet vidare till Sergel Inkasso för vidare kravhantering, med detta sker först cirka 20 dagar efter ordinariefakturans förfallodag. Stängning av tjänsten sker inte förrän om cirka ytterligare 10 dagar. Stängs tjänsten är man med andra ord ungefär en månad sen med fakturan och inte bara några dagar.

Att hitta grundproblemet till varför en uppkoppling bryts eller är långsam kan innebära flera moment och felsökningen kan därmed dra ut på tiden. Exakt vad du har för problem framkommer inte av din klagan men här nedan ger dig två länkar till vår blogg där vi ger tips till de som har problem med sin trådlösa anslutning eller har låg hastighet.

Tips gällande WiFi: https://www.comhembloggen.se/2013/02/18/hur-far-jag-bast-anslutning-via-wifi/

Tips gällande låg hastighet: https://www.comhembloggen.se/2013/03/04/vad-kan-jag-gora-for-att-snabba-upp-mitt-bredband/

• Hampus B
    Hampus B skrev om Com Hem AB
    Detta meddelade jag Comhem via Facebook och deras svar är ju fortsatt tragiska. De försökte sig på att argumentera men gav tillslut upp och förklarade att detta var deras rutiner, thats it! Uruselt!

"Ni är sannerligen ett bolag med lite eller ingen känsla för kunden.
    Flyttade TV-tjänst från flickvännen till mig för ett antal månader sen och TV-tjänsten har fungerat dåligt hela tiden (ja den funkade dåligt hos tjejen också). Efter ca 1 månad köpte vi en ny box, 1:- varianten. En Motorola, den gjorde ingen skillnad utan problemen fortsatte. Bilden fryser och hackar till o från på olika kanaler olika mycke. Tillslut tröttnade jag och kontaktade kundtjänst och tjejen som svarade bad mig göra allt från att snurra lite på sladdar till att direkt koppla boxen till väggen (har en T-koppling då vi kör multirum). Tillslut bad hon mig att testa med en annan antennkabel och jag bestämde mig då för att leka kundtjänstleken till fullo, ville se hur ni skulle hantera och lösa detta. Några dagar senare så köper jag en kabel o testar, och ja ingen skillnad. Nu ringde jag tillbaka och fick prata med en kille på kundtjänst som ville att jag skulle återställa boxen till fabriksinställning etc etc vilket vi också gjorde. Ingen skillnad, vi kollade signalstyrka, störning etc och han skapade ett supportcase som han uttryckte det. Senare får jag ett sms från supportavdelningen om att de tror att det är boxen det är fel på. Konstigt kände jag så det är den andra boxen vi har av två olika modeller och årgångar. Men men idag kom en fraktsedel och ett formulär som jag ska fylla i o beskriva felet, hmmmmm är inte det något jag redan gjort till er och borde inte det finnas i caset. Och nu till det som gör att ni verkligen inte tar hand om era kunder. Om NI nu tror att det är boxen, varför skickar ni inte en ny direkt och låter mig fortsätta titta på TV istället för att jag nu ska skicka iväg boxen och sen kanske det tar 4-5 dagar som det heter, tvivlar starkt med tanke på ledigheten för att sedan få tillbaka en ny eller den gamla som de lagat?!?!? Och efter det ska JAG ringa ER igen för att begära kompensation för detta? Alltså seriöst jag förstår verkligen varför ni får dåligt på kundtjänstmätningar!
    Är det så här ni vill ha relationen mellan er o kunden?"
    2013-05-03 Com Hem AB svarar Hampus B
    Hej Hampus,

Precis som du själv skriver så har du gjort samma inlägg på vår Facebook-sida och fått svar från en av våra medarbetare.
    Vi har full förståelse för den frustration som uppstår när tekniken inte fungerar som den ska och om vårt förslag till lösning inte passar just dig.

I detta fall så anser vi inte att vi har agerat felaktigt, dels då det är en rutin som vi tillämpar sedan en lång tid tillbaka men också då det är flertalet andra operatörer som tillämpar samma rutin i de fall man byter en digitalbox.

Skillnaden mellan en digitalbox och modem är att ett modem kan vi i vissa fall på distans se om det är fel på modemet, vi har dessvärre inte samma möjlighet när det kommer till digitalboxar.
    Därför har vi valt, liksom många andra operatörer, att tillämpa denna rutin för utrustning som vi på distans inte kan konstatera fel på.

• tommie m
    tommie m skrev om Com Hem AB
    Min Ondmandbox (Motorola)tappar inspelningar. Jag kan se ett inspelat program och några dar senare är det borta. Idag är ca 10 av 30 inspelningar borta. Jag ringer nästan varje dag om detta och ibland får jag konstiga var som att analysavdelningen ska kolla mitt bredband etc.
    Jag är inom IT-branschen så jag känner igen en trasig hårddisk så felet beror knappast på ett fel i överföringen.
    Tyvärr har detta skett en gång tidigare och då fick jag en ny (eller fick jag tillbaka den gamla?)
    Skulle det inte vara intressant för den sk analysen att titta på denna hårddisk och komma fram till att den är hel fastän jag inte kan se mina program?
    Idag pratade jag med någon som lovade att 'analysavdelningen' skulle ringa tillbaka. men gjorde dom det? Nej såklart. Det verkar som ni inte vill ha några kunder kvar.
    Måste säja att jag är rätt trött på ComHem. Enda bra är reklamen..
    2013-04-04 Com Hem AB svarar tommie m
    Hej! Väldigt tråkigt att höra om problemen med att se inspelat material, och självklart ska det inte vara på det viset.

Eftersom jag i skrivande stund inte har tillgång till dina kunduppgifter har jag svårt att svara mer specifikt kring vad felet beror på, och vilken typ av åtgärd som vi behöver göra för att problemet ska bli löst, så jag får därför be dig fylla i nedanstående formulär så får vi ta fram en lösning på problemet.

2013-04-04 tommie m svarar Com Hem AB
    Jag har skickat in detta ett antal gånger på formuläret, nu senat för en kvart sen.
    Men nu låter det ju som ni tänker göra nåt!
    Grattis!
    2013-04-04 Com Hem AB svarar tommie m
    Det lät konstigt, för det är inget som har kommit fram till oss. Jag har även fyllt i formuläret för att säkerställa så att ärendet kommer fram vilket det gör.

Skicka gärna igen. /Patrick Norberg
    2013-04-04 tommie m svarar Com Hem AB
    Formuläret är nu skickat. Vi återkommer så fort som möjligt med svar på dina frågor
  • Nina S
    Nina S skrev om Com Hem AB
    KLAGOMÃ?L COMHEM
    KLAGOMÅL COMHEM

Sedan november 1999, dvs i över 13 år har jag varit kund hos Comhem. Med en månadsavgift på 350:- (internet, telefon, bredband) har jag vid det här laget betalat 50 000:-.

Då jag upplevt att bredbandet inte funkat bra ihop med tv:n/streaming och att månadsavgiften är för hög föll jag för Telenors erbjudande om mobilt bredband, med dubbel så hög hastighet och en betydligt lägre månadskostnad, samt helt gratis telefonitjänst. Detta var två veckors prövotid, ej bestämt ännu om jag skulle byta eller ej.

Tyvärr funkade det inte. (Med Telenor måste telefonen kopplas till huvudjacket och det funkar inte med min planlösning). Då Telenor porterat över mitt telefonnummer kunde inte Comhem ta tillbaka det. Efter några veckors väntan och ett antal samtal till Comhems kundsupport fick jag beskeded att numret ägdes av Telenor och kunde lösas om jag ringde upp dem och bad dem portera numret till mitt personnummer, då skulle Comhem kunna ta tillbaka numret. Kundtjänst hos Telenor sa att om 30 minuter är numret öppet för Comhem att ta tillbaka. Comhems kundtjänst sa, vi bevakar detta under eftermiddagen och ringer om det uppstår problem.
    Jag hade nu en död telefon sen två veckor, samt en tv som inte heller fungerade.
    Hela tiden betalande kund hos Comhem.

Efter 20-30 samtal, vad vet jag, till Comhems kundtjänst och 4-5 veckor efter min prövotid hos Telenor kopplades till slut telefonen upp. Till skillnad mot Telenor som erkände att de gjort fel och kompenserat med en månad fri mobiltelefoni (tack!) erbjöd Comhem ingenting.

När jag igår upptäckte att routern gått sönder (mitt i ett samtal) ringde jag kundtjänst i morse.
    Bad om en ny router och gärna idag om möjligt. Jag har nu ingen telefon, inget internet. Fortfarande betalande kund eftersom jag inte sagt upp mitt abonnemang hos Comhem.
    Trodde att ni var måna om er kunder, men jag erbjöds köpa en ny router till reducerat pris och leverans med Schenker 3-5 dagar. Är detta service? Vad kostar det er att ordna fram en router som kompensation för hur ni har behandlat mitt ärende? Ni borde måna om era kunder! Jämför t ex med IKEA, de tar tillbaka varor och hjälper på alla sätt, just för att kunden ska känna sig nöjd. Det genererar bra PR och fler kunder.
    Jag är förvånad, dels hur illa er kundtjänst sköts, dels hur totalt ointresserade ni är av att hjälpa till.
    Jag upplever att ni är dyra och har dålig service. Kanske dags att göra något åt det hela?

Nina
    2013-03-25 Com Hem AB svarar Nina S
    Hej,

Tråkigt om det uppstått problem i samband med en nummerflytt.
    I detta fall så verkar det tydligt att det inte är vi som har agerat felaktigt utan Telenor som har gjort fel. I de fall som vi har agerat felaktigt eller gjort fel så kompenserar vi naturligtvis våra kunder, men när vi inte har hanterat ditt ärende felaktigt så utgår därmed inte någon kompensation.

Det är naturligtvis tråkigt om din utrustning har gått sönder och om garantitiden har gått ut. I de fall man inte har garanti på utrustningen eller om felet beror på något som inte täcks av garantin så har man möjlighet att köpa ett nytt modem till ordinarie pris men om man väljer att förlänga sitt avtal med en bindningstid så får man köpa modemet till ett reducerat pris.

• Fabian C
    Fabian C skrev om Com Hem AB
    Jag har ett väldigt tråkigt problem.
    Eftersom jag spelar data- och tv spel online gör min koppling stor skillnad, men inte om jag ska vara avkopplad från EA servers både på konsolen och PC varje gång.
    Det händer alltså i nästan alla spel som har släppts ut av Electronic Arts. Efter 1 till 10 minuter blir jag bara avkopplad från spelet. Väldigt synd eftersom jag betalar får både spelen och internet men kan inte spela dom.
    Dessutom är svarstiden och stabiliteten dålig.
    2013-02-27 Com Hem AB svarar Fabian C
    Hej,

Det är väldigt svårt att svara på vad detta beror på utan att veta utifall någon felsökning gjorts av problematiken du upplever. Fungerar internet under tiden du blir frånkopplad från spelet så är det inte problem med uppkopplingen utan något annat som medför detta. Läs gärna igenom tipsen på vår hemsida via länken, http://www.comhembloggen.se/2013/02/05/laggar-det-ibland-da-du-spelar/. Jag föreslår att du kontaktar vår Tekniska support om du behöver hjälp med felsökning.

/Vänlig Hälsning, Magnus Hansson, Kundservice
      2013-02-27
    Fabian C: Min internet funkar I spel väldigt bra. Allt är ok förrutom EA Spel.
  • Emre Ö
    Emre Ö skrev om Com Hem AB
    Detta måste nog vara den sämsta internet leverantören, får dagliga avkopplingar från nätet, som tar 5-15 minuter vissa gånger att återgärda, och detta problem är dagligen, nej tid för byte.
    2013-02-21 Com Hem AB svarar Emre Ö
    Hej Emre Ö,

Beklagar att du har problem. Många gånger någon skriver att de har problem mad att det kopplar ner så brukar det visa sig att det endast berör den trådlösa anslutningen. Om det bara är trådlöst du har problem rekommenderar jag att du läser följande på vår blogg, för där finns det några tips som kan hjälpa dig:

Är det så att problemet även kommer då du ansluter med kabel så skulle jag rekommendera att du kontaktar vår support på 0771-550000.

• Jack Z
    Jack Z skrev om Com Hem AB
    ComHem har det sämsta erbjudandet när det gäller relationen: pris/erbjudande. 750 kr i månaden för en service som jag har behövt klaga på typ en gång i månaden sedan starten. Ej prisvärt i förhållande till vad alla konkurrenter erbjuder. Mitt råd: skaffa billigt internet och komplettera med Netflix t.ex. Otrevlig och inkompetent kundservice. Aldrig mer ComHem.
    2013-02-18 Com Hem AB svarar Jack Z
    Väldigt tråkigt att du är missnöjd med dina tjänster från oss. Tyvärr är det väldigt svårt för mig att bemöta ditt inlägg då jag saknar mer utförlig information om vad som hänt, och varför du behövt kontakta oss varje månad.

Givetvis vill vi att du ska känna dig nöjd med oss som operatör, och är det något vi kan hjälpa till med får du gärna fylla i https://www.comhem.se/socialmedia så tar vi kontakt med dig.

• Niklas K
    Niklas K skrev om Com Hem AB
    jag är nöjd kund sen några år tillbax, dock skaffade vi ett kort till min sambo som vi kunde ha i sovrummet, det var nått erbjudande och kostade inget första 6 månaderna, dessutom fick vi en ca-model (tror jag det heter iaf) så vi slappa ha en box inne i sovrummet. detta har dock krånglat hela tiden. jag har ringt supporten flera ggr och fått hjälp sen har det fungerat några veckor. när vi möblerade om och flyttade på tv:n så slutade det fungera igen. när jag då ringde supporten fick jag höra att vår tv troligtvis inte stödjer HD, jag kunde inte tro mina öron. hur hade det fungerat innan då jag blev iaf koppla till LG:s support som inte kunde hjälpa då det inte var ett fel på tv:n som orsakade det. jag blev så upprörd att jag sa till min sambo att säga upp det omgående. stå här och betala en massa varje månad för skit som om man har tur funkar i någon vecka för det vara slut med. sen var vi och handlade och sprng på en säljare på torget som lurade på oss nya "värsting" boxen med hd, inspelingsbar och on demand. men boxen är ju skit. har läst en del på nätet och väntar fortfarande på modemet (har gått drygt 2 veckor nu och säljaren sa att det skulle komma inom en vecka) och har läst att boxen fungerar bättre ihop med modemet. men en sån enkel sak som att trycka på 3:an på kontrollen och hamna på den kanal man valt som nummer 3 och inte den kanal som COMHEM valt är ju jätte konstigt. man kan heller inte byta namn eller på annat sätt redigera redan inspelade program. på förra boxen brukade jag ändra namnet på program jag sett så min sambo kunde ta bort dom när hon oxå sett det. men iaf när jag kopplade in denna box så saknades det ju manual och det var lite saker som jag undrade över så jag ringde supporten och fick prata med en evelina eller emma (eller nått annat liknande förnamn) svensson. han var otroligt duktig och hjälpte mig mycket. de saker hon inte kunde göra nått åt pga funktionerna saknades i boxen skulle hon se till att maila nån utvecklare direkt så dom kunde titta på. när jag ändå pratade med en kunnig och hjälpsam person passade jag på att fråga om min sambos abbonemang också och "Emma" fixade självklart det också. stort tack till "Emma" får all hjälp. tänk om alla var lika kunniga och hjälpsamma på supporten! hur eller hur efterlyser jag en tjänst på mina sidor där man kan komma med synpunkter/förbättring förslag på tex boxen. comhem borde ju vara intresserade av vad deras kunder önskar. Det enda i mina ögon Comhem erbjuder som är bra är "Emma" så en stark femma till "Emma" och en klen tvåa till resten av Comhem
    2013-02-17 Com Hem AB svarar Niklas K
    Hej Niklas,

Tråkigt om ni har upplevt mycket problem med det extra abonnemanget och om handläggare hos oss inte levt upp till era förväntningar.
    På vår hemsida så har man möjlighet att skicka ett meddelande till oss med förbättringsförslag och man kan naturligtvis också ringa till vår kundservice såsom du gjorde.

Det är naturligtvis trevligt att läsa det beröm du ger till en av våra medarbetare och att du fick hjälp med alla frågor.
    Vi vill gärna säkerställa att hon också får ta del av detta och du får därför gärna fylla i dina uppgifter i formuläret nedan så att vi har en möjlighet att göra det.

• Thierry B
    Thierry B skrev om Com Hem AB
    Tack ComHem... har precis blivit kund och är redan förbannad på den usla servicen.
    Ringde för nån månad sedan, fick ett pris som gällde bara om vi tog över en abonnemang (Bredband). Jag ringer när vi har väl tagit över abonnemang och priserna gäller inte alls.... första person la till och med telefonen i örat på mig. Ni har ett så fin kvalitetsystem så att det inte går att spåra vem man har pratat med.
    Saknar Bredbandsbolaget. Nu ska jag bara kolla upp hur jag säger upp allt och ångra överlåtelsen baserad på fel information, för att inte kalla det för lögn.
    2013-02-05 Com Hem AB svarar Thierry B
    Hej Thierry,

Tråkigt om det har blivit något fel i samband med din beställning.
    Oavsett varför samtalet har brutits så är det naturligtvis inte bra och om det är så att handläggaren har lagt på samtalet så är det väldigt allvarligt.

Vi skulle gärna vilja titta närmare på ditt ärende. Du får därför gärna fylla i formuläret på länken nedan med dina uppgifter.

• Ablboa F
    Ablboa F skrev om Com Hem AB
    Försämrar bilden på analoga kanaler så man ska betala för den digitala versionen.
    2013-01-30 Com Hem AB svarar Ablboa F
    Har tyvärr svårt att bemöta ditt inlägg då det innehåller så pass lite information, men om du har problem med bildkvalitén på de analoga kanalerna rekommenderar jag dig att kontakta vår Kundservice på 0771 55 00 00 för felsökning.

Patrick Norberg
  • William H
    William H skrev om Com Hem AB
    Väldigt dålig svarstid med com hem.
    Mätte min uppkoppling härom dan fick nästan 900 ms i svarstid http://puu.sh/1Rcid

Väldigt segt att behöva spela med 600 ping...
    2013-01-26 Com Hem AB svarar William H
    Ja det där såg absolut inte ok ut. Tyvärr är det väldigt svårt för oss att göra någonting härifrån då vi saknar dina kunduppgifter, och vi rekommenderar dig därför att ringa in till vår support på 0771 55 00 00 för felsökning.

Ett tips är att testa fabriksåterställa modemet för att se om svarstiden blir bättre. MVH Patrick Norberg, Kundservice
  • Marita C
    Marita C skrev om Com Hem AB
    DÅLIGT!
    Fick ett erbjudande av Com hem i november 2012 som kunde leverera digital tv, eftersom Järfälla Hus sa upp Com hem för att byta till Canal Digital i fastigheten. Den 20/12-12 skulle jag kunna se Tv utbudet..Tv boxen kom först den 31/12-12 och Inteno apparaten den 4/1-13. Sedan har allt strulat. Jag sa upp Telefon och data tjänsten i föregående vecka eftersom den inte fungerade. Tv tjänsten behöll jag och det har strulat precis hela tiden! Com hem kan uppenbarligen inte lösa problemet!!! Katastrof! Har tålmodigt väntat dag efter dag och ringt massor av telefon samtal till Com hem support men ingen tycks kunna åtgärda felet! Likadant hos grannar med de har nu fått igång sin Tv tjänst. Zitius verkar inte heller koppla in rätt kabel till rätt lägenhet. Nu får ni 24 h på att lösa det här problemet i annat fall får ni ekonomiskt ersätta mig för att allt elände så jag kan koppla upp mig på Tv tjänsten hos Canal Digital! Jag bor i Järfälla.
    Måste tillägga att jag har Bredbandsbolaget kvar nu som leverantör av telefon och data och det strular ALDRIG till motsats hos er på Com hem!
    2013-01-23 Com Hem AB svarar Marita C
    Hej Marita,

Tråkigt att det har strulat för dig. Huruvida felet sitter hos oss eller Zitius kan vi inte svar på utan kunduppgifter, men om du fyller i formuläret i länken nedan så lovar vi att vi ska se över ditt ärende och återkoppla till dig:

• F
    F skrev om Com Hem AB
  • Michael S
    Michael S skrev om Com Hem AB
    Bredband regelbundet dör mig. ComHem stängde ärendet efter 6 månader utan att göra något evig och inte att informera mig.

Rekommenderar alla att välja någon annan.
    2013-01-15 Com Hem AB svarar Michael S
    Tråkigt att du inte känner att du fått hjälp med problematiken du upplevt med tjänsten. Upplever du fortfarande problem med uppkopplingen ser vi gärna att du återkommer till oss via formuläret på länken nedan så att vi kan se över vad som hänt och återkomma till dig,

Vänlig hälsning
    Magnus Hansson
    2013-01-16 Michael S svarar Com Hem AB
    Ni har förklarat för mig att problemet är förmodligen att eran utrustning klarar inte av NAT, någonting som jag tycker är väldigt konstigt eftersom jag har kört Netgear tidigare utan problem. I alla fall håller jag just nu på att skaffa en egen router och jag ska felanmäla tjänsten igen om problem inte försvinner då.

Jag är själv datortekniker och jag är van med lovade service nivåer av 99% eller högra men jag har läst i villkoren att ComHem lovar några promille dvs att det är tillgängligt någon gång per dygn. Jag kanske borde vara glad med mina 95%.
  • Josefine K
    Josefine K skrev om Com Hem AB
    Beställde bredband men var inte nöjd och sade upp det. Eftersom jag har autogiro registrerat hos dom sedan förut, så förutsatte jag att dom 11 kronorna i dagsavgift som jag ändå skulle betala skulle dras där.
    Nej.
    Fick en räkning på
    11 kronor som tjänsten kostade
    45 kronor i faktura avgift?!?!!???!!?!!!
    Ringde och frågade, dom sa att det skulle dras via autogirot och att jag kunde slänga räkningen.

Fick en månad senare en räkning till på 106 kronor!!!!!!!
    11 kronor, fortfarande det enda jag köpt, tjänsten
    45 kronor, fakturaavgift trots att dom sagt att dom skulle dra kostnadsfritt från autogirot, men nej
    50 kronor i förseningsavgift!
    Ringde igen, åter igen fick jag löfte om att dom skulle fixa det via autogirot.

Väntar, men inget händer.

En månad senare: EN JÄKLA RÄKNING PÅ 156 KRONOR!!!!
    11 kronor för det jag köpt
    45 kronor för ett jävla papper
    50 kronor i förseningsavgift
    50 kronor till, i förseningsavgift nr 2!
    HOT OM INKASSO!?!?!?!?!

Betalar denna räkningen nu, alltså: ELVA KRONOR FÖR DET JAG KÖPT, 145 KRONOR I JÄVLA AVGIFTER DOM LAGT PÅ FÖR ATT DOM KAN!!!

känner mig våldtagen. Är glad att inte vara kund hos detta företag mer, lättad över att dom inte längre kan kasta räkningar på mig hur dom vill!!!!

KOMMER ALDRIG BLI KUND HOS DETTA FÖRETAG NÅGONSIN IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2012-11-20 Com Hem AB svarar Josefine K
    Hej,

Låter som att det blivit något missförstånd här.

Har man ett godkänt och klart autogiro då fakturan skrivs och detta autogiro är kopplat till samma kundnummer som fakturan avser så kommer fakturan att dras på autogiro. Eftersom att din faktura inte drogs mot ditt konto så kan du inte ha uppfyllt ovanstående kriterier, det är helt omöjligt, och det är ytterst beklaglig att vi ändå har sagt åt dig att det ska dras från ditt konto.

Vi vill gärna titta närmare på ditt ärende och vi vill därför att du fyller i formuläret på länken nedan.

Med vänliga hälsningar, Michael Hansson, Kundservice
    Ablboa F, conny v gillar detta
      2012-11-19
    För & Efternamn
    Adress
    XXX XX
    K nr:XXXXXXXX

vill härmed ångra mitt avtal med er. Jag bifogar ångerblanketten per mail.
    Jag kommer även skicka den med rekommenderat brev.
    Utrustningen skickar jag tillbaka till:

c/o Anovo Nordic
    Televägen 4
    681 34 Kristinehamn

SVAR 2012-10-12 13:35

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Du har ingen ångerrätt på ditt abonnemang då du börjat nyttja tjänsterna. Vill du säga upp dessa till bindningstidens slut? Bara för att du skickar tillbaka hårdvaran du blivit tillsänd kommer vi inte att bevilja dig att ångra abonnemanget.

FRÅGA 2012-10-23 11:57 - Uppföljningsfråga angående: Ånger rätt
    Eftersom du uppenbarligen inte vet vad som gäller för distansvavtals lagen, så vill jag veta namnet på din chef så att mitt bifogande brev från min kommuns Konsumentsekreterare hamnar i rätta händer.
    mvh XXXXX

FRÅGA 2012-10-11 15:26 - Ångerblanket

SVAR 2012-10-24 08:58
    Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
    I enlighet med distans- och hemförsäljningslagen har du ingen ångerrätt om du under ångerfristen aktivt påbörjar att nyttja tjänsten; därför har både jag och mina kollegor nekat dig ångerrätt. För att arbeta på ångeravdelningen på Com Hem är det givetvis ett kriterie att både jag och mina medarbetare har spetskompetens inom detta område och jag anser att jag gett dig bästa möjliga information angående just ångerrätten.

Du kan läsa om dina rättigheter som konsument på www.telekomradgivarna.se. Detta är en oberoende part som erbjuder kostnadsfri rådgivning och om ditt äredende anses vara en giltlig reklamation kommer de hjälpa dig att driva den vidare mot Com Hem.

Min chef heter XXXXXX XXXXXX och du är ytterst välkommen att kontakta henom angående min behandling av ditt ärende.

SVAR 2012-10-23 09:55
    Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
    Du kan inte bifoga filer eller brev i denna mailkonversation. Vänligen skicka per post eller faxa in materialet.

FRÅGA 2012-10-22 14:01 - Ånger rätt
    Som svar på #NAMN PÅ Personen# påstående angående ångerrätten,bifogar jag detta brev.
    Mvh XXXXX XXXXX

HAR VARIT HOS KONSUMENT RÅDGIVAREN

Jag tar kontakt med konsumentsekreterare I Min Kommun och träffar honom 17/10.

Han har läst igenom alla papper jag har fått samt avtalet jag skrivit på. Han har även gått igenom distansavtalslagen. Han kan inte på något sätt se att jag inte skulle ha rätten att ångra mitt avtal.Han påpekar även att det är bla avtalsbrott från er då jag ej får det utlovade 100 mbit utan endast 23-27 mbit.
    Jag ska även få hjälp av Konsument sekreteraren att skriva till ARN om mitt avtal fortfarande inte beviljas uppsägning.

Nu behövde jag inte detta för att jag skickade ett långt brev till Konsumentrelationer, plus från Konsument gubben.

Det mest otroliga är att ni som jobbar på KUNDSERVICE inte kan lagar och regler.Utan ni lurar folk att tro att deras ångerrätt upphör när de börjat att prova tjänsterna grejerna.För att det är er policy.

FEL FEL FEL FEL ..........

Samtal i fredags från Com Hem s Kundrelationer att min uppsägning är godkänd.
    Så alla som inte är nöjda eller inte får utlovat Mbit stå på er och gå till er kunsument ombudsman för detta är avtalsbrott från Com Hems sida om de inte levererar det ni beställt.
    MVH xxxxx xxxxx
    2012-10-28 Com Hem AB svarar conny v
    Hej conny v,
    Vi beklagar om vi har varit otydliga i vår kommunikation gentemot dig.

Handläggare har dock inte varit felaktiga i sitt påstående då det framgår av distansavtalslagen att man inte har ångerrätt om man påbörjat användning av tjänsten under ångerperioden. Däremot kan vi alltid göra en omprövning i ett ärende för att kunna ta särskilda omständigheter i beaktning, vilket vi verkar ha gjort i ditt fall.

Om man upplever tekniska problem med tjänsten man har tecknat så bör man i första hand kontakta kundservice för felavhjälpning. Om ens egen utrustning uppfyller kraven för tjänsten så gäller även hastighetsgarantin som vi tillämpar på våra bredbandsavtal.

Vänliga hälsningar, Maria Johansson, Kundservice
    Visa alla (2)
      2012-10-28
    conny v: Att konsument sekreteraren skulle ha fel,och ni rätt är ju helt befängt.
  • Edo K
    Edo K skrev om Com Hem AB
    Har haft problem sedan jag köpte Comhems bredband. Har ringt flera gånger, mailat via hemsidan och även mailat direkt.

Har alltid varit klar och tydlig i infon då jag jobbar inom nätverk och it själv... felet ligger inte i min utrustning utan Comhems.

Man svarar ej på frågan vad jag får för kompensation, och hur Comhem planerar att lösa mitt problem. Istället får jag svar att det är "en mobil enhet" som tar upp 5 ip adresser och därför fungerar inte bredband. Detta är absurt! Sista chansen nu, jag skickade ett till mail med bifogade ping loggar där man klart och tydligt ser vart felet ligger. Löser man inte det nu på ett fint sätt går jag tillbaka till Telias 8mbit. För övrigt tycker jag också att Comhem för vilseledande marknadsförning genom att påstå att spel flyter på bättre med 200mb, vilket är absurt också. Man jämför då men vilken hastighet?
    2012-10-06 Com Hem AB svarar Edo K
    Hej Edo K,

Nu har vi inte dina kunduppgifter så vi kan tyvärr inte bemöta det du skriver om problemet med Bredbandet. Men du får gärna kontakt oss på: www.comhem.se/socialmedia så vi kan titta närmare på ditt ärende.

Tjänsten Bredband 200 Mbit/s riktar sig till den som anser att våra mindre tjänster inte räcker till. I hushåll där man använder många tjänster över nätet samtidigt går banbredden åt rätt fort och att spela över nätet kan då bli väldigt svårt men en lägre tjänst. Vad just du behöver är det bara du som kan svar på, men tjänsten finns där för våra kunder som du behöver den.

2013-01-29 Edo K svarar Com Hem AB
    Hej,

Jag vill bara säga till att mina problemen fortfarande inte är lösta, och att jag kommer att säga upp mina abonnemang hos er denna helgen. Det går inte att förlita sig på er bredbandsuppkoppling trots alla försök. Jag har skickat in mail varje gång jag har haft problem med min uppkoppling men får sällan svar. De gånger jag har haft kontakt med eran kundtjänst var de inte intresserade av att hjälpa mig.

För 6 månaders problem har jag fått usla 190 kronor i kompensation, och mina problem är fortfarande inte lösta. Jag behöver veta vad det är som är problemet (jag har jobbat inom nätverksbranschen) så att jag kan bedöma om jag tror att felet någonsin kommer bli löst inom rimlig tid. Jag kan inte ha ett bredband som inte fungerar 80% av den tiden då jag det.

Sedan kräver jag även kompensation för tiden som det inte har fungerat. 190 SEK för 6 månaders problem är för lite om man betalar 400 kronor i månaden!

Edo Kolic
  • erik a
    erik a skrev om Com Hem AB
    Jag fick min Comhem faktura för mitt bredband jag har 100 mibts student som kostar 100 kr i månaden,
    men det var även en till avgift på fakturan på 150 kor som hette "automatiskt öppningsa" förstår inte vad det är har inte skrivit upp mig på något annat än mit bredband. Vad är det????
    2012-09-19 Com Hem AB svarar erik a
    Hej erik a,

Öppningsavgiften 150:- kommer om abonnemanget varit stängd pga bristande betalning och därefter öppnats då vi fått betalt. Öppningsavgiften regleras av avtalsvillkoren.

• Anton O
    Anton O skrev om Com Hem AB
    Kund hos Comhem i minst 15 år nu. Har varit jättenöjda fram tills senaste året då vi gick över till Fiber. Problem efter problem uppenbarar sig.

1. Vid bytet gick vi miste om tjänsten Nummerpresentatör till Telefon.

2. Flera avbrott i TV-tjänsten, frysningar av bilden- erkänt problem som till en viss del fixades efter flera veckors klagande. Det händer dock fortfarande ibland.

3. Stora problem med internet tjänsten, flera små störningar.

4. Förra veckan inaktiverades våra e-post brevlådor utan varning. Anmälde felet 29-08, vi har fortfarande inte fått något brev på posten som skulle ha skickats 03-09 (!!!) med uppgifter om nya e-post brevlådor. Inte nog med detta- vi kommer inte längre kunna administrera våra brevlådor via webben som vi tidigare kunde pga. vårat byte till Fiber. Varför skall ni dessutom envisas med att skicka dessa uppgifter via post och inte e-post?

Vid det här laget förväntar vi att någon från Comhem ringer och erbjuder kompensation- om vi kunder betyder något för Comhem längre.

Vi överväger starkt att byta till något företag som faktiskt bryr sig om att behålla sina kunder. Telia har till exempel glatt delat ut flera månader gratis tjänst pga. deras misslyckanden.
    2012-09-09 Com Hem AB svarar Anton O
    Hej Anton O,
    Vi vill börja med att be om ursäkt för de problem som du har upplevt.

Anledningen till att vi skickar värdehandlingar via post är för att det är en värdehandling.
    En e-postadress kan vi inte verifiera att den verkligen tillhör dig men vi kan däremot verifiera din adress via folkbokföringen.

• Tw R
    Tw R skrev om Com Hem AB
    Helt enkelt urusel behandling har jag bemötts med.
    Problem: i SJU VECKOR så har vi haft en mätuppkoppling på 0.14 mb/s skrattretande! Och detta är detsamma för alla com hem kunder i vårat lägenhetskomplex. Ett helt komplex med människor som har klagat men responsen har varit att det är bara ett litet fel som ska fixas inom kort.
    Stenvägen 3, tumba. <-- just nu det sämsta wifi jag någonsin upplevt. Skärp er com hem, fixa det här och alla andras problem.
    2012-08-31 Com Hem AB svarar Tw R
    Hej Tw R!
    Jag vill börja med att be om ursäkt för de problem du upplever, det är absolut inte okej om ett fel varar så pass länge som du skriver.

Vår hastighetsgaranti gäller när man är uppkopplad med kabel till modemet.
    Då du skriver att det gäller trådlöst (WiFi) så omfattas det inte av vår hastighetsgaranti och vi kan därför inte garantera hastigheten.
    Det beror på att det finns många yttre faktorer som kan störa den trådlösa signalen t.ex. andra trådlösa nätverk, babymonitorer, trådlösa telefoner, mikrovågsugnar etc.

Vi vill däremot se om vi kan hjälpa dig att förbättra den trådlösa anslutningen, fyll gärna i formuläret som finns på länken nedan.

Med vänliga hälsningar Maria Johansson, Kundservice
  • Anton
    Anton skrev om Com Hem AB
    Inför denna säsong av Premier League kommer jag som har hela Viasats utbud för att se Premier League bara kunna se en match på lördagar. Om detta går igenom och jag inte får något kompensation eller Viaplay gratis kommer jag säga upp allt med Com Hem direkt.

Har även haft problem med mina HD kanaler i sisådär 1-2 år av mina 3 som abonnent av hd kanaler.

Hoppas verkligen dom trycker på Viasat om Premier League för förbudet gäller bara viasats parabol kunder.
    2012-08-17 Com Hem AB svarar Anton
    Hej Anton!
    Tack för att du har tagit dig tid att ge oss feedback!

Gällande Premier League så meddelade vi sent igår kväll att vi kommer att erbjuda Viaplay till våra kunder. Om man vill ta del av detta så kan man kontakta kundservice på telefonnummer 0771-55 00 00 för mer information.

Om du upplever problem med dina HD-kanaler så är detta givetvis inte bra, särskilt om problemet varit så länge. Om du vill att vi ska titta närmare på det problem du upplever så kan du alltid ringa till kundservice eller så kan du fylla i formuläret på länken nedan. Hänvisa i så fall till ditt inlägg här på Reco om du väljer att kontakta oss via formuläret.

Med vänliga hälsningar Maria Johansson, kundservice
  • Per J
    Per J skrev om Com Hem AB
    Dom är anslutna för att man inte har ett val, då inga andra operatörer kan erbjuda kabel-tv om man har oturen att bo i ett Comhem hus.

Hos er får man betala 104 kronor för ingenting varje månad.

45 kronor i faktura avgift och 59 kronor för kortavgift. Det är helt otroligt dåligt.

Nästa gång jag flyttar ska ett krav vara att det inte är ett Comhem hus för flyttar hellre in i en soptunna än att behöva vara kund hos er igen
    2012-08-14 Com Hem AB svarar Per J
    Hej Per,

Fakturaavgiften kan du slippa genom e-faktura eller autogiro. Att ta betalt för en pappersfaktura så att man kan täcka upp för de administrativa kostnaderna som uppstår är vi inte på något vis ensamma om.

Kortavgiften är en del av kostanden för ditt Digital-tv abonnemang. I kortavgiften ingår kostnader som vi har för Conax-krypteringen av tv-signaler. Att signalerna är krypterade krävs nästan alltid av innehållsleverantörerna för att vi ska kunna inkludera kanalerna i vårt utbud. Kortavgiften är lika mycket praxis inom Digital-tv som att nätavgiften är det inom el-branschen.

2012-08-14 Per J svarar Com Hem AB
    Jag vill ha kontroll över vad ni drar då det har blivit flera fel tidigare och därför inte autogiro eller efaktura.

Jag har 10 kronor eller mindre är normalt för pappersfaktura (som hos tele2 osv) 45 kronor är som att pissa på era kunder.
    2012-08-14 Com Hem AB svarar Per J
    Det spelar ingen roll hur du väljer att betala dina fakturor, du kan alltid se specifikationen för fakturan. Du gör det på "Mina sidor" om du har autogiro eller i din internetbank om du e-fakura. /Michael Hansson
    2012-08-14 Per J svarar Com Hem AB
    Det kvarstår hur otroligt dyra ni är, med 45 kronor i faktura avgift samt 59 kronor i kortavgift det spelar ingen roll vad du skriver, ni är fortfarande dom dyraste jag någonsin har sett.
  • Claes
    Claes skrev om Com Hem AB
    Jag har bredband, tv och telefon från Comhem. Har haft det sedan 2005. En flytt som funkade perfekt och inga större problem med tjänsterna. Kundtjänsten är alltid trevlig och hjälpsam. Kanske har jag haft tur helt enkelt. Det enda är väl att Comhem är lite dyra.
    2012-08-13 Com Hem AB svarar Claes
    Hej Claes! Det är roligt att läsa att du är nöjd med den service som vi har gett dig under åren och att du har varit kund hos oss så pass länge!

Tack för att du har tagit dig tid att ge oss feedback!

Med vänlig hälsning Maria Johansson, kundservice
  • Li
    Li skrev om Com Hem AB
    Vi har precis flyttat till en ny lägenhet och beställt bredband och TV hos Comhem. Jättetrevlig och hjälpsam säljarkille, snabb leverans. Eftersom vi var på semester hann vi aldrig hämta ut modemet innan tobaksaffärn skickade tillbaka det. Ringer kundtjänst igen som är lika trevliga denna gång och efter några dagar har vi bredbandet. Kopplade in ikväll och det funkade direkt, både TV och internet. Bredbandskollen visar 24 MB
    som vi beställt. Känner alltså inte alls igen mig i alla klagomål här på sajten. Det enda jag inte lyckats klart för mig är om man kan ha företagsabonnemang hos Comhem.
    2012-08-11 Com Hem AB svarar Li
    Hej Li,
    Tack för att du har tagit dig tid att ge oss feedback! Det är roligt att läsa att allting har gått bra med leverans, installation och att ni även är nöjd med hastigheten!

Vi erbjuder bredbandsabonnemang för företagare men i dagsläget erbjuder vi det inte för digital-tv abonnemang eller telefoniabonnemang.
    Du kan läsa mer om det på länken nedan.

Med vänlig hälsning Maria Johansson, kundservice
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Com Hem AB
    Redan när jag fick reda på att det var Comhem som levererade TV och bredband i min nya lägenhet så visste jag att det skulle bli problem, efter allt dåligt man hört om dom under åren. Tyvärr fick jag rätt direkt. Digitalboxen strulade från första sekund. Ljudet försvinner när man byter kanaler, och många kanaler (som vi BETALAT för) fungerar inte överhuvudtaget. Deras kundtjänst är ett skämt, helt enkelt. Det första tjejen ber mig göra är att ringa till TV-tillverkaren. Allt för att skjuta över problemet till någon annan. Allt för att slippa göra något som faktiskt kunde lösa problemet. Jag blev ombedd att skicka tillbaka boxen. Efter 2 dagar kom den tillbaka, utan att de gjort någonting överhuvudtaget, förutom att konstatera att det inte alls är något fel på boxen (vilket det UPPENBART är). När jag kontaktar kundtjänst igen så är det mina sladdar det är fel på. Åter igen - felet är 100% på min sida, och det finns ingenting dom kan göra åt det. Det verkar även som de har någon slags intern policy som gör att de måste försöka nå kunden per telefon. De ringde nämligen upp mig och lät det gå två signaler innan de la på, så att jag inte skulle hinna svara. Numret de ringer ifrån är deras kundtjänst-nummer, så att man inte ska kunna ringa upp personen som ringde direkt. Åter igen, allt för att slippa ta itu med problemen. Varför kan man inte bara ge mig en ny box? Det verkar bara som om de inte bryr sig. De vet att kunderna sitter fast i långa avtal och att de är mer eller mindre är tvungna att använda deras tjänster. Dyrt är det också. Jag är riktigt, riktigt besviken. Dock måste jag säga att bredbandet har fungerat bra hittills. Jag vill INTE ha något copy-paste svar här på Reco där ni säger att ni inte kan söka fram några kunduppgifter etc. Hade ni velat hjälpa mig så hade ni skickat en ny box för längesen.
    2012-08-01 Com Hem AB svarar Henrik J
    Hej Henrik,

Trevligt att se att du är nöjd med Bredbandet men tråkigt att du upplever att du inte får hjälp med tv-tjänsten. Det är svårt att bemöta det du skriver då vi inte vet vilken box du har, vilka problem du upplever i detalj och vilka felsökningssteg vi gjort tillsammans med dig.

Gällande felsökningsförfarandet så kan den problematik en kund kontaktar oss om många gånger bero på en rad olika saker. Med anledning av det oftast finns flera potentiella felkällor så finns det också flera olika lösningar. Att vi ber en kund att kontrollera något med sin tv-tillverkare eller testa en annan antennkabel handlar inte om vi vill skjuta problemet från oss, det handlar om att eliminera potentiella felkällor, felkällor som vi spårat genom felsökning.

Om det i just ditt fall varit motiverat att be dig att prova en annan antennkabel, lämna in boxen för kontroll och så vidare kan vi omöjligtvis svar på med så här knappa uppgifter. Vill du att vi tittar på ditt ärende och ger dig en ny bedömning av ärendet så kan du fylla i formuläret här nedan:

• Stefan S
    Stefan S skrev om Com Hem AB
    EXEMPEL PÅ URUSEL KUNDSERVICE: Det är april och jag anmäler en överlåtelse av bredband hos Comhem till en en annan person på samma adress. Blanketten fylls i av oss båda och skickas iväg. Några veckor senare får jag ändå en faktura så jag ringer upp Comhems kundservice. "Personnummer kan ej tydas på blanketten så överlåtelsen ogitlitförklaras", säger dem. "Såklart" tänker jag som ändå köper falska förseningsprocesser som sätts i system vid t ex upplåtelser och avbokningar. Flygbranchen ligger långt fram här. Jaja, vi ger dem ett nytt försök. En ny blankett skickas, vi fyller i den och skickar tillbaka den. Några veckor senare kommer en ny faktura i mitt namn? Jag ringer upp Comhems kundservice igen och efter några omkopplingar får jag svaret: "Hmm, verkar som att personnumret inte gick att tyda andra gången också...?" NEJ, det är inget skämt! När jag hör honom med förvånad röst säga den meningen skrattar jag åt hur långt ett företag kan gå för att lura pengar av sina nuvarande kunder. "Vi kan nog lösa det här med en muntlig överlåtelse så dröj kvar". Jo tack, 3 månader senare (samma tid som uppsägningstiden).

COMHEM - ALDRIG MER! Fördelen med att jobba med Sökmotormarknadsföring är att jag vet vikten av ett DÅLIGT BETYG. Undra om Comhem lär förstå det inom en snar framtid...
    2012-08-01 Com Hem AB svarar Stefan S
    Hej Stefan,

Tråkigt att läsa att det varit strul med överlåtelsen. Överlåtelser gör vi varje dag och de flyter oftast på smärtfritt. Av din beskrivning så misstänker jag att personnumret har skrivits otydligt eller felaktigt så att vi inte får någon matchning då vi gör en kreditprövning. Vill du att vi tittar närmare på det hela så kan du fylla i formuläret här nedan:

2012-08-01 Stefan S svarar Com Hem AB
    Hej Michael,

Visst är det tråkigt. Eftersom ni gör överlåtelser varje dag och de oftast flyter på smärtfritt bör ni ha någon form av hantering av de ärenden som ej godkänns? Det bör finnas en möjlighet att överklaga ert beslut eller i alla fall granska det avtal de två personerna skrev under eftersom avtal måste sparas hos er. Finns det möjlighet att se avtalet tro?

Det vore då intressant att se hur en person hos er kan neka ett avtal som har skrivits inte bara en gång utan 2 gånger på grund av "otydligt skriven text". Hur ställer ni er till den förfrågan från mig?

Hälsningar,
    Stefan
    2012-08-01 Com Hem AB svarar Stefan S
    Har du skrivit under avtalet finns det för dig möjlighet att se avtalet. Har vi gjort något fel ska du naturligtvis få rättelse. Fyll i formuläret så ska du och jag tillsammans kika på ditt ärende. MVH Michael Hansson
  • Ingrid C
    Ingrid C skrev om Com Hem AB
    Ingenting fungerar som det ska!! Com Hem har brutit vårt avtal kollosalt.

Internethastigheten ligger mellan 0,1-40 Mbit/sek oavsett om jag har nätverkskabel eller inte, kan påpeka att 40 Mbit/sek är ren tur och varar i högst någon timme. Digital-tvn har hackat från och till enda från början av abonnemanget (speciellt Play-tjänsten) trots guldpläterad antennkabel och telefonen har jag avbrutit porteringen på just för att jag felanmäler till Com Hem så ofta att det inte hade varit möjligt med Com Hems telefoni då man måste starta om modemet när man pratar med de och då bryts samtalet. Något som kundtjänst verkar ha svårt att förstå för flera gånger har de påpekat stolt att det "är gratis att ringa till deras kundtjänst" ...om man ringer med deras telefonitjänst ja! Annars säger de att de kan ringa upp, problemet är att man måste komma fram först! Väntetiden är oftast olidlig.

Ni kommer att få betala min telefonräkning plus kompensation för alla tid som jag har lagt ner på Er kundtjänst och för all lidande och huvudbry!! Samt massa förlorad arbete då jag jobbar med konferenser och har föreläsningar via Internet, vilket inte har varit möjligt (med enstaka undantag) den senaste månaden.

Som grädde på moset –och det är mycket grädde på det moset kan jag säga- så får jag en faktura på en massa fast när man resterat en del så återstod 53 kr att betala för FRAKT och 1 kr för boxen. Hur det nu än fick det till att bli 53 kr (moms kanske eller inkompetensavg? Vet ej!) Enligt fakturaavd. så finns det ingen anteckning om att det skulle vara fraktfritt. Min anteckning är ju självklart obetydlig.

Vi har haft Com Hems tekniker här vid tre tillfällen vad jag har sett. Pratat med dom två av gångerna och de sade ”att området (Com Hem istallationerna) var kraftigt underdimensionerade och att signalen var bedrövlig. De monterade förstärkare i cykelrummet, eller någonstans (där del av installationen sitter) men det har inte blivit bättre.

Fått en returfraktsedel så att vi ska skicka tillbaka On-demandboxen… men det är INGET fel på boxen då vi har testat den på en annan adress.

Har även gjort felsökningar både via Com Hem och via Motorolas support och inget är fel med boxen.

Det är inget fel på modemet heller då jag även där har gjort felsökningar och omistallationer via Com Hem- och Netgearsupporten. Fast när de har mätt hastigheten från sitt system så får de överförväntan bra hastighet (99,x Mbit/sek). Jättebra, men det är JAG som ska ha den hastigheten HÄR!!

Det är områdessignalen som är totalt kass! Och det är inget man fixar på studsen direkt. JAG VILL AVSLUTA ABONNEMANGET!! Det borde inte vara några problem, fast det är det tydligen trots att det brutit mot sin del av vårt avtal.

Ännu ett problem är att de INTE antecknar som de borde.

Och jag väntar fortfarande på återkoppling från ett av de första felanmälan som jag gjorde (detta efter samtal med teknikerna som varit i området) där jag pratade med supporten om ett avslut pga felen. Men det verkar inte spela någon roll, Com Hems vilja som ska gå igenom; att jag ska vara bunden till ett inkompetent företag som erbjuder en totalt disfunktionell tjänst.

Att ”inte-anteckna-ordentligt-fenomenet” har tydligen uppstått vid flertal tillfällen då jag påpekat att ”sist jag ringde så sade jag att…” men då har kundtjänsten/supporten sagt lite lågmält ”jaha, här står nämligen inget om det”. Alltså, jag förstår att ni (Com Hem) är trötta på mitt tjatande och att en anteckning mer eller mindre anses som en bagatell men 18 mån. bindningstid och tusentals kronor är INGEN BAGATELL.
    Liknelse (inte hot): Jag ska komma med ett ton av dotterns blöjpåsar och ställa de i ert lunchrum i 18 mån. för att sopavhämtningen vägrar gå upp för trapporna under tiden hissarna renoveras då det inte ingår i avtalet att gå upp och ner för trappor med tungt lass, så får vi se om ni tycker att det är en bagatell?!

Slutkläm:
    Nu, idag, vid senaste samtalet på 48 min. fick jag frågan ”men har du fyllt i reklamationsblanketten på vår hemsida?” INGEN har sagt något om att fylla i någon rek.blankett på hemsidan! Det verkade räcka med att prata med teknisk support då de tar beslutet. Det var dessutom kundtjänst själv som vidarekopplade mig till tek.supp. för att göra en anmälan.

Kan även berätta att flera av våra grannar har samma problem.

Finns säkert mer ris att kasta men nu är jag trött!

Med diplomatisk ovänlig hälsning,

Fam. Ryde, (kundnr. 2327xx90)
    2012-07-07 Com Hem AB svarar Ingrid C
    Hej,

Naturligtvis väldigt tråkigt att du upplever problem med våra tjänster. Tyvärr kan jag inte söka fram några kunduppgifter med den information du lämnat och det är väldigt svårt att svara på vad som hänt och status på ditt ärende när vi inte kan relatera detta till ett kundnummer. Jag ser gärna att du återkopplar till oss uppgifter via länken nedan så ser vi över ditt ärende och återkommer därefter till dig så vi kan reda ut problematiken.

Vänlig hälsning Magnus Hansson, Kundservice
  • Anders O
    Anders O skrev om Com Hem AB
    Det tar aldrig slut med deras brister och underlåtenheter...Nu har dessutom Hårddisken i den (nya) digitalboxen börjat hacka, som allt annat av deras skräp. Guuuuu så skönt det ska bli med Stadsnätet!
    2012-06-04 Com Hem AB svarar Anders O
    Hej!

Väldigt tråkigt att läsa att du upplever problem med boxen.

Eftersom att du skriver att boxen är ny så omfattas den av garanti, så om du kontaktar oss på 0771-550000 får du den reparerad!

Med vänlig hälsning Michael Hansson, Kundservice
  • Anton H
    Anton H skrev om Com Hem AB
    fyfan va dom inte tar hand om deras kunder!!! jag har redan sagt upp abonnemanget och kan INTE rekommendera detta skit företag till någon!
    2012-05-31 Com Hem AB svarar Anton H
    Jättetråkigt att du valt att säga upp ditt abonnemang, och jag kan bara beklaga om du inte upplevt att du fått den service som du ska kunna förvänta dig vid kontakt med oss.

Du får gärna skicka in dina synpunkter och feedback på vad du anser gått fel, så ser vi över det närmare.

Synpunkter kan skickas genom www.comhem.se/socialmedia

• M L
    M L skrev om Com Hem AB
    Com Hem eller kanske Gick Bort...Internetanslutningen som ju skulle vara den bästa och snabbaste och tryggaste man upplevt.Jag har haft Telia som internetleverantör i 13 år och aldrig haft några problem och det var med största tveksamhet ja minst sagt inte bara beroende på ett problemfritt internet med trevligt bemötande och emottagande mot kund som Telia hade utan också med erfarenhet och vana mm av läsning av tidigare forum och diskustionssiter och liknande att då de flesta klagade och aldrig skulle skaffa comhem igen efter det abbonemang dem skaffat samt ruskiga historier och hemska erfarenheter att(då det naturligtvis är ingen rök utan eld)För att göra en lång historia kort:beställde ett 100/10 abonnemang 27 nov 2011 och nu nära halva tiden inpå 12 månaders bundna abonnemangstiden har det ALDRIG fungerat...Dels har det aldrig fungerat med stabiliteten(kopplar ned minst 1 till 2 ggr oftast fler per kväll)och dels har hastigheten legat på ett genomsnitt på ca 36(sista tiden 26 till 30).Nu har det med trolighet löst sig och det med reservation av att jag inte hunnit testa så mycket än-p.g.a att ny mjukvara kom till Netgear 3100 modemet samt att jag på eget bevåg inhandlade en Cat 6 kabel och det förstnämnda tycks ha ordnat med stabiliteten och det senare med hastigheten någorlunda då jag fortfarande har en del kvar till vad många andra com hem kunder snittar på typ 93 till 97 då jag snittar typ 80 till 85 nu.Hör och häpna då jag blivit lovad bra ersättning och kompensation då problemen och strulet mm väl löst sig innan blir erbjuden i dag en engångssumma på 300 kr...DU MÅSTE JU SKÄMTA va sade jag till honom...jag menar när cat 6 kabel samt ett otal antal uppringda visserligen bara en markering och osv överstiger kompensationen måste man ju gå vidare med detta...hoppas verkligen com hem månar lika bra nu och lika bra med ersättning av först 6 mån obrukbart internet som dem var lika angelägna att sälja tjänsten och ev... fler typ tv och telefoni mm.mm.Mvh"Supertrevlig kundservice och mestadels hela personalen men alla fall till mig en usel tjänst...än så länge..."
    2012-05-31 Com Hem AB svarar M L
    Hej!
    Det här var verkligen ingen rolig läsning, och jag beklagar att du upplevt de hastighetsproblem du beskriver under en så pass lång tid.

Självklart ska man kunna förvänta sig en fullgod tjänst i samband med beställning, och jag skulle gärna vilja se över det här närmare för att dels kunna gå igenom vad som har hänt, och ge dig ett mer specifikt svar kring problemet du upplevt.

Då vi saknar dina kontaktuppgifter får du gärna fylla i formuläret på www.comhem.se/socialmedia så kontaktar vi dig.

2012-06-05 M L svarar Com Hem AB
    Fick i går prata med en av kanske världens världens mest tillmötesgående och kundrelaterade i avseende i emottagande av kund kille i från Com Hem.Vi kom överrens mycket bra och utan att ha hunnit testa den nya lösningen alls fullt ut utan bara några få timmar och utan mer och fler jämförelser utan allt detta kan jag inte säga att allt är frid och fröjd än men det verkar faktist jättebra och blir/år tjänsten nu lika bra som personen jag pratade med utan att nämna namn(fast han borde ha en STOR ELOGE DOCK...:)) så är jag nog mer imponerad än dem flesta av comhem och deras medarbetare.Jag har som alla gånger och alltid nämnt att supporten kundservicen och dem FLESTA av eran d.v.s.Com Hem personal är superbra och den här killen var verkligen superbra.Blir det nu lika bra eller bättre än lika bra som hoppats så måste alla fall jag säga att Com Hem funkar kalasbra-alla fall med personer som...den här riktigt trevliga och kundserviceinriktade killen-Jag ska naturligtvis testa och ett tack till dig Patrik för snabbt svar och bryende samt engagemang mm.Allt detta betyder bra mycket mer än ni kan ana verkligen så på återseende.Jag ska posta framtida erfarenheter.Ja dvs hur det kommer fungera mm.Det ska jag göra p.g.a att det är inte mer än rättvist.M.v.h. M L
  • David F
    David F skrev om Com Hem AB
    ?369 kr per månad för bredband som går ned var tionde minut. Ärenden har varit inne hos er i månader. En gång gick bredbandet ned i TIO DAGAR I STRÄCK! Jag begärde kompensation och fick nedskrivet den månadsfakturan med 125 kronor. Exakt motsvarande tiden det var nere. Vad service minded ni är. Com Hem ... (och här följer ord jag avstwår att skriva offentligt)...
    2012-05-31 Com Hem AB svarar David F
    Hej!
    Väldigt tråkigt att du upplevt sådana problem med din uppkoppling genom oss.

Har du fortfarande problem med tjänsten måste vi absolut kolla upp vad som har hänt och se till så att felet åtgärdas. Du får gärna fylla i formuläret längst ner i mitt svar så kontaktar vi dig.

Vad det gäller ersättning för utebliven tjänst så ska vi givetvis återbetala abonnemangskostnaden för den period där tjänsten varit obrukbar, vilket beräknas från inkommen felanmälan, till dess att felet åtgärdats. Utöver återbetalning av tiden då tjänsten inte varit i bruk beräknas även skälig kompensation för det inträffade.

Om du inte erhållit kompensation enligt ovanstående så får vi självklart även se över det i samband med att du återkommit via kontaktformuläret.