Fleminggatan 18, 112 26 Stockholm — Visa karta

Com Hem erbjuder kompletta tjänster för tv, bredband och telefoni. Digital-tv med cirka 140 tv-kanaler, HDTV och sedan i augusti 2009 även On Demand. Höghastighetsbredband med hastigheter från 5 Mbit/s upp till 200 Mbit/s, samt telefonitjänster.

Företag inom telekommunikation nära Com Hem AB:

Hästholmsvägen 28, NACKA
Genom att vara snabba i vår service, proaktiva i vår relation och unika i vårt e... Läs mer ›
Margarheta O:
Helt underbart, har haft mitt abonnemang hos qall i några månader nu och helt nöjd med avtalet.

Läs vad 249 kunder tycker om Com Hem AB

• Murre S
    Murre S skrev om Com Hem AB
    Har haft Com Hem i många år med några uppehåll. Internetanslutningen har nästan alltid fungerat som den ska, både i Härnösand och Göteborg. En gång när hastigheten var undermålig fick jag sänkt månadsavgift tills det tekniska problemet i hyresfastigheten var åtgärdat och en period därefter. En annan gång erbjöd Com Hem dock ingen ersättning alls när hastigheten en lördagskväll var så låg att det inte gick att strömma film och problemet var deras. Nu senast beslöt jag att sänka min hastighet från 250 Mbps till 100 Mbps och då lät de inte alls trevliga i telefon trots att jag inte ens hade någon bindningstid på mitt abonnemang. Jag fick betala 150 kr i "nedgraderingsavgift", en åtgärd som bara tog en knapptryckning från deras sida. Känns snarare som straffavgift.
  • skrev om Com Hem AB
    Tack till alla där ute som har gett mitt företag en god trovärdighetsrekord när det gäller finansiering. Vårt mål är att hjälpa människor med pengar med låg ränta på 3%. Jag vill använda detta medium för att informera alla som behöver lånefinansiering av någon typ, tveka inte att kontakta genom nedanstående detaljer.

Telefon: +1 (201) 372-4499
    Email: raymondhillsfinance@gmail.com
    Hemsida: http://www.raymondhills12345.wixsite.com/loan
    Facebook sida: https://web.facebook.com/Raymond-Hills-Finance-Company-535156153210264/
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Com Hem AB
    Väntar 2,5 månad på installation. Väntar på installatör som aldrig dyker upp, x antal timmar i telefonen. Avbröt amatör-jippot och nu vill Patrick Norberg på "kundrelationer" på Com Hem ha betalt för besväret och hänvisar till förbeställningsavtalet.

Detta gäller öppenfiber och har ni funderingar på att byta leverantör tycker jag ni ska välja någon annan då jag aldrig varit med om sämre kundservice.

Tack för luftfakturorna Com Hem och all tid jag spenderat på er..
  • Andrej W
    Andrej W skrev om Com Hem AB
    250/10mbit/s utlovat ~20/2 levererat
  • Susann N
    Susann N skrev om Com Hem AB
    Hej! Vill gärna lämna feedback (som jag önskar blir framfört till närmaste chef) efter att ha fått prata med en Agnes Serrano från på Kundtjänst (som verkligen verkar kunna det här med kundkontakt!)
    Kom fram efter mycket kort väntetid och kom då till en Agnes som presenterade både för och efternamn (tryggt) och gav information på min fråga på ett väldigt enkelt och tydligt sätt som var lätt att förstå! Extra plus var att hon även var så glad och trevlig! Detta gjorde så att man kände kände sig lugn och till och med GLAD efter att vi hade lagt på(trots oro kring driftstörning & förlorad jobbtid). Professionellt, exemplariskt!
    Hoppas fler tar efter denna kundbemötande! :)
  • Tomas
    Tomas skrev om Com Hem AB
    Så länge bredbandet fungerar är comhem ok. Men när det blir avbrott är det som att prata med robotar(utan servicekänsla). Tydligen är inte kunderna så viktiga att man skickar ut en tekniker på helgen, trots att 15 hus saknar tv, bredband och telefoni. Kundservice verkar tyvärr bundna av alltför dåliga möjligheter att göra något alls (och är alltid uppgivna i tonen) för att skynda på och kan inte svara på enkla frågor (såsom om det kommer komma en tekniker under helgen).

Tekniker lämnar lapp i brevlådan istället för att bara ringa på telefon (år 2017, inte 1990...). När jag ringer kundservice framgår det att det dröjer två dagar innan tekniker kan komma ut igen.
  • Jens J
    Jens J skrev om Com Hem AB
    Trots dåliga tjänster har jag varit företagskund hos er snart åtta år! När vi nu pga renovering tvingas lämna vårt nuvarande kontor och flytta till en nya dress där ni inte kan leverera har ni misslyckats totalt med att hjälpa oss till ett vettigt avslut. Vi sitter med 8 månaders bindningstid kvar som inte går att utnyttja på något sätt för oss, och det enda alternativ ni erbjuder är att vi tecknar upp oss privat i 24 månader för mer än dubbla priset till er normala prislista på den här adressen. Grisigt, jag betalar 8 månader nu och sedan kan jag vara tacksam över att slippa era taskiga tjänster och dåliga kundservice framöver.
  • Mats S
    Mats S skrev om Com Hem AB
    ett företag som endast vill tjäna på uppsägningstider, blev uppringd för ett tivopaket som jag var "tvungen" att ha pga ändringar. 6 månader senare ska jag flytta och ringer då och säger upp mitt avtal, men pga mitt nya avtal påbörjades tydligen en ny bindningstid på 12 månader trots att jag varit kund i 4 år.
    Dom försökte förklara för mig att när ett nytt avtal görs så förlängs uppsägningstiden, då jag påpekar att uppsägningstiden är 3 månader enligt avtal för de som varit kund mer än 1 år så säger dom att jag "förnyades" som kund för något dom själva i princip tvingade på mig för att jag annars inte skulle ha några kanaler kvar om jag inte sa ja till erbjudandet.
    Mycket dåligt som alla andra betyg dom fått här, är helt ursinnig!
  • Johan
    Johan skrev om Com Hem AB
    Betalade extra för att slippa bindningstid. När jag sedan, pga flytt säger upp avtalet, har de så klart 3 mån uppsägningstid. 1200 kr i sjön. Tack comhem, aldrig mera kund.
  • Anders P
    Anders P skrev om Com Hem AB
    Charmig relation när man ska köpa! Fruktansvärda att ha att göra med när man inte längre har behov, vid flytt, vid uppsägning mm Måste tyvärr ge en stjärna! Fanns inget lägre! Så synd på något som kunde vara så bra, men som fastnat i träsket av att tjäna pengar på snåriga avtal och lömska formuleringar! En stämpel och image som inte tillhör digitaliseringen tidevarv, utan det förgångna, och som måste tvättas bort!
    Kanske en förlegad syn och rädsla över att inte klara av öppen konkurrens på marknadsmässiga villkor! Skärpning!
  • Linus
    Linus skrev om Com Hem AB
    Levererar inte hastigheten som dom lovar . Har ringt typ 40 gånger och dom hittar bara på nya saker varför det inte funkar .
  • Katia
    Katia skrev om Com Hem AB
    lovade att inte höja priset när de uppgraderade oss till 50mbit från 10mbit, höjde sedan priset. totala jävla idioter!
  • Alice H
    Alice H skrev om Com Hem AB
    Pinsamt när tjänsten är nere en vecka och svaret är att "ibland går saker sönder". Jag tycker kunderna automatiskt borde få avdrag på avgiften när det strular så länge. Men inte då. Tur att det går att surfa via mobilen.
  • dragan t
    dragan t skrev om Com Hem AB
    Att kontakta Comhem kan ibland vara som känt MYCKET svårt jobbigt kan ta sin hmm lilla tid där man får ha gott om tid och god tålamod När Comhem krånglar har "tekniska - problem" har jag som S.O.S nödlösning TELE2 4G bredband.
  • Martin E
    Martin E skrev om Com Hem AB
    Sveriges svar på Nordkorea, ett företag utan verklighetsförankring över huvud jävla taget. En kundservice som andas inkompetens och uppgivenhet, en uppkoppling som består av avbrott och underhåll. Ett Sverige 2014 med ComHem är som ett Ukraina 2014. För er som jobbar på ovan bolag så ska jag förklara - DET ÄR INGEN KOMPLIMANG. Ni är riktigt dåliga. Nu ikväll bröts Internet pga underhåll utan några notiser. Skype med viktiga kunder, offerter i cyberrymden och en irritation över två världsdelar. Det kändes ändå bra att kunna skylla på något så uppenbart som ett företag som tagit sig vatten över huvudet, blivit uppköpta av riskkapital och skiter fullständigt i den lilla kunden. De andra kunde förstå. Vi kunde sen via mitt 3g modem och Tele2 fortsätta vårt samtal. Om hur fittiga ComHem är. Det gav oss en samhörighet. En möjlighet att inte tappa en order på 2 miljoner. Com Hem. Ni kan vara det sämsta bolaget ever i sociala medier, i verkligheten och allmänt. Stort av er att skita i det, inte ta ansvar. Respekt. Fittor.
    Mats S gillar detta
  • Steve S
    Steve S skrev om Com Hem AB
    Har haft comhem i min nya lägenhet sedan jag flyttade in i april i år. Bredband 100/10. OK pris, men gud vad dålig tjänst. Kopplas från minst en gång om dagen, har ringt och klagat sedan Maj månad flera gånger i månaden. Ofta i väldigt olägligt tillfällen så som när man streamar champions league via viaplay, vilket i sig gör det ännu mer irriterande då man lägger pengar på att kolla på fotboll och får istället starta om modem och ringa comhem. Nu, alltså sisådär ett halvår senare, skickas en tekniker hem till mig då skall problemet vara löst. Vilket jag inte kan yttra mig om än men visst. Bredbandsbiten har kundtjänst varit under all kritik - enda positiva va en ganska skön tekniker som var den enda trevliga inom Comhem.

Mitt bredbandsabonnemang är bundet till april 2015 vilket inte är så långt kvar och jag flyttar från landet i mars 2015 så har egentligen inget behov av tjänsten men jag hade tänkt att behålla det till personen som kommer hyra bostadsrätten av mig.

Nu över till TV:n

Jag har inte tecknat någon tv-tjänst från comhem fram tills för en vecka sen ungefär, men jag funderade dock på att skaffa ett TV-paket då jag gärna glor lite på discovery science och animal planet när jag är hemma. Vilket jag då också skulle lämna till personen som flyttar in när jag drar. (Ja, jag är väldigt snäll)

Och lägligt nog så ringer en försäljare från comhem och meddelar mig att "jag nu har haft gratis TV så länge och att det är "dags" att betala lite" (sämsta försäljaren någonsin) Han ville komma fram till att det analoga nätet skulle släckas i december och att jag nu därför har möjlighet att teckna Tivo-paket till ett bra pris med bra erbjudanden. Jag lägger då inte mina kort på bordet utan säger att jag inte kollar så mycket tv utan streamar via viaplay lite program och dokumentärer.

Han säger då att jag får netflix gratis i 6 månader och att det finns dokumentärer och filmer och allt möjligt.

Jag säger då att jag funderar på saken men att han kan ringa mig imorgon. Vilket han inte gjorde, så jag går in på nätet och tecknar Tivo-max då det faktiskt var helt ok pris 299 i ett år och därefter möjlighet att byta ner till mellan eller vad man nu vill ha. (24månader bindningstid totalt).

Jag får hem boxen kopplar upp allt det roliga och är faktiskt nöjd med TV-tjänsten, sen tänkte jag på det där med netflix och har ingen direkt info om det så jag kontaktar comhem och frågar var mina uppgifter för netflix är.

"Du måste teckna combo-paket med bredband och TV för att få Netflix"

OK, men jag har ju bredband och tecknade TV.

Och det beror inte på att bredbandet är tecknat sedan tidigare för det gäller ju uppenbarligen befintliga kunder.

Ganska dåligt då man blir vilseledd samt att det pga. små teknikaliteter som att det är tecknat under namnet combo eller separat gör någon skillnad. Det gör er som företag inte ett skit skillnad att erbjuda era kunder något för att göra dom nöjda, som ni enda ger till andra kunder som tecknar i stort sätt samma sak.

I övrigt så mailar jag igen för att se om jag får någon respons till varför det är så, jag förklarar situationen så som jag skriver här. Som svar får man 3 dagar senare " Du har inte ditt bredband och TV tecknat i ett combo-paket. Då får man inget Netflix".

Sämre service och behandling av sina kunder får man leta efter.

Ringde runt lite bolag förklarade min situation och fick fina erbjudanden men framförallt ett trevligt bemötande och god service. Har fortfarande tid på min ångerrätt så då säger jag farväl till dig Comhem.

Ni kommer förlora fler kunder med denna typ av service.
  • Jonny V
    Jonny V skrev om Com Hem AB
    Hade det gått att sätta minus fem hade jag gjort det.
    Har haft både tv och internet från ComHem tv kanalerna är uppsagda men "bredbandet" som aldrig fungerat är kvar för jag har bindningstid.
    Jag får äran att betala för 50mbit/s men har bara ett modem för 10.
    Har bett de skicka nytt flera ggr utan resultat...
    Inte mog med det så går bredbandet upp & ner som en Jojjo mer neretid än uppetid...
    Den sjukaste av allt är att dom ens försökt att lura på mig deras företagsabb till mitt företag...
    Nej jag kommer inte ha kvar comhem när bindingstiden är slut.
    Utöver detta vill jag avråda alla från att skaffa comhem bredband.
  • Malle
    Malle skrev om Com Hem AB
    Feldebiteringar och dålig kundservice... Kommer byta leverantör så fort som möjligt
  • Jesem C
    Jesem C skrev om Com Hem AB
    hej jag har pratat med säljare jag vill teckna 100/10 GB breadband , vi kommer överens med säljare , och jag sa till säljare skicka bekräftelse till min e-mail men han skickat inte , after 2 månad ringer annan säljare vill att jag tekna tv och säger till mig dags läge jag har 50 / 10 GB breadband , jag ringer comhem och berätter jag skulle ha 100/10 GB breadband , men dom säger tyvärr här säljaren antekcnat 50/10 GB och tyvärr går inte ångra , Helvete comhem eran säljare som antecknat fel vad ska kunden göra jätte dåligt service och lita aldrig till säljare
  • Falsk I
    Falsk I skrev om Com Hem AB
    Ja ni har gjort bort er nog lite för mycket för att jag ska kunna lämna ett gott omdöme.

1) Jag kan inte logga in med personnr! Jag får meddelandet "logga in med kundnr. istället". Varför då? Jag skall väl kunna logga in utan en massa tjafs? Är funktionen där för att reta dig bara? Att det skulle kunna vara så enkelt som 1-2-3 att logga in, men att du nu måste leta fram en faktura varje gång?

2) När jag vill kolla om jag kan få bredband till en angiven adress får jag upp "Aj,Tyvärr, Com Hem finns inte på din adress".. men detta är lögn eftersom ADRESSERNA ÄR DEM DÄR JAG HAR HOS ER COMHEM. Se på min reaktion när jag lägger handflatan över ansiktet. HEMSIDAN FUNGERAR INTE.

Vill ni inte att jag uppgraderar till 100mbit internet från 10? Ja, skyll er själva, för jag orkar inte ödsla tid med att ta reda på loginuppgifter och vilka hastigheter jag kan få eller hålla på med telefonförsäljare. Att kunna ta reda på om kund kan få produkten levererad eller inte är väl något grundläggande i marknadsförning misstänker jag, och detta är inte första gången hemsidan knasar.. det har gått ÅR och ärligt talat bör ni vara glada att jag är kund hos er sedan 2009.

3) VARFÖR I HELVETE kostade det nu icke-existerande abonnemanget "small" överhuvudtaget? Ja, det är billigt, men samtidigt vad får man? Ettan, Tvåan, Sexan? Vänta, är inte dessa redan gratis? Betalar jag inte redan tv-avgift till Kiruna? Och nu är alltså det lägsta paketet för 150 i månaden (för Tivo bas), så efterfrågan för paket under det priset har försvunnit antar jag? Tror jag knappast..

4)Jag är ingen tekniker, men jag är rätt säker på att man skulle kunna leverera internet och telefoni, med ert nät utan en massa tjafs och egna modem. Har du ett eget modem du vill använda? Nepp, tyvärr, inte kompatibel! Är ju rätt bra när hårdvaran ni skickar ut är hög kvalité..

Kort o gott: Mediokra priser för det man får, massa onödigt krångel, definitivt under medel, men inte det värsta jag varit med om. Kundservice har ändå varit okej för min del när jag haft problem.

Juste, kan ni också förklara hur ni tänker när ni gör reklam? Ni hade en där med tanterna där ena sa sa "TV large, sitter du ner eller står du upp?" .. ja, jag är ingen komiker antar jag.
  • Jan Erik L
    Jan Erik L skrev om Com Hem AB
    Mycket dålig service. Min fjärrkontroll går alltid sönder och det skyller de på mig när jag bara haft den 2 veckor. Märkligt.
  • Loppan L
    Loppan L skrev om Com Hem AB
    Jättebra service när jag skaffade nytt abonnemang!
  • Jan
    Jan skrev om Com Hem AB
    Beställde idag flytt av Comhem TV till vår nya adress (vi har inte någon bindningstid), beställde samtidigt Bredband med 12 månaders bindningstid.
    Får en bekräftelse från dem med 24 månaders bindningstid både på TV och bredband samt även IP-telefoni.
    Ringer och säger att bekräftelsen är fel, får då snäsiga svar från två olika sk "Säljare" att jag tydligen ljuger och får kontakta deras "Ångeravdelning" på vanlig kontorstid!
    Jag ska tydligen ångra något som jag inte beställt!

Comhem kör tydligen medvetet med falsk försäljning och vill sedan inte korrigera.

Säger nu upp Comhem och går över till Telia.
  • Matte
    Matte skrev om Com Hem AB
    Har varit kund hos comhem i ca 5 år nu, 10 år totalt med tidigare adresser inräknat.
    Har TV och bredband från comhem som jag faktiskt inte kan klaga jättemycket på, fungerar ganska stabilt.
    Däremot är deras kundservice under all kritik. Otroligt otrevliga och verkar inte ha någon som helst kunskap om produkterna de säljer/supportar.

Ringde nu och skulle säga upp allt hos dem, blev då erbjuden samma tjänster som jag har idag för 350:- istället för över 600:- som jag betalar idag.
    Har inte bestämt mig helt än, men lutar åt att jag byter iaf enbart på grund av deras kundservice, där har de mycket att jobba på.
    Att måna om sina kunder och vara trevlig är en självklarhet hos de flesta företag, men inte comhem.

Nej, det blir nog boxer i fortsättningen.
    2014-01-21 Com Hem AB svarar Matte
    Hej!
    Givetvis ska man kunna förvänta sig korrekt information och ett trevligt bemötande när man kontaktar oss, och det är väldigt tråkigt att du inte upplevt din kontakt med oss som positiv.

Du får gärna skicka in din feedback till oss via formuläret på https://www.comhem.se/kundservice/socialamedia, så får vi ta detta vidare samt reda ut på vilket sätt som vår hantering brustit.

Patrick Norberg
  • pasi o
    pasi o skrev om Com Hem AB
    hej,varit nöjd med Comhem rätt länge tills nu.Bytte ut mitt abonemang mot Combomax(Tivomax bredband 250/10+telefon.Ville uppgradera bredbandet 250/10 till 250/50.Ringer till kundtjänsten och frågar hur mycket dyrare det skulle bli.Får svaret 59 kronor till.Jag köper det..Får bekrätelse på mail omdetta med pris på 559,-.
    Bekräftad pris på mitt 2550/10 var 430,-.Plusa till 59 och totalen skulle vara 489.-
    Ringer till kundtjänsten och pratarr med tjejen minst 20 minuter.får beskedet i slutet av samtalet att hennes chef har godkänt mitt åpris som 490.-Jag är nöjd.Rätt ska vara rätt.Efter en vecka ringer tjejen från kundtjänsten och TAR TILLBAKA sit löfte..Det ska kosta 559 och inget annat.
    ni är ju sämre än Ryanair.jag trodde att kundservicen är rätt så viktigt idag.men ni skiter i hur era kunder mår/känner för Comhem
    2013-11-05 Com Hem AB svarar pasi o
    Hej pasi o,

Beklagar att du fått en felaktig prisuppgift, naturligtvis ska vi alltid ge rätt information om priset för tjänsten du fågar om. Hur det därefter kan ha blivit så som du beskriver med ett löfte om rättelse och sedan tillbakadraget löfte är givetvis svårt att kommentera utan kunduppgifter. Vi vill dock gärna få möjligheten att se över det inträffade och ber dig att kontakta oss via https://www.comhem.se/kundservice/socialamedia

• Tommy O
    Tommy O skrev om Com Hem AB
    I en vecka var det avbrott på tv och bredband. Har inte fått kompensation. Var så snäll och ändå beställde den nya tivo small pakatetet. Försökte sedan även beställa viasat sport. Detta gick då inte, då Comhem har HELT godtyckligt bestämt att endast med minst tivo mellan får man som kund även beställa Viasat. Alltså detta är HELT godtyckligt. Sedan har man även en HELT godtycklig startavgift på 499 kr, ett pris som är betydligt lägre på de dyrare tivo-paketen. Jag ska nu ångra mitt tivo-abonnemang, och hoppas att när jag väl flyttar så blir det INTE ett comhem-ansluten fastighet.

Slutsats: comhem tar ut helt godtyckliga avgifter samt har helt godtyckliga villkor, i total motsats till vad som är bra kundservice. Ett riktigt utsugarföretag som lever på sin monopol då många adresser kan endast få comhem.
    2013-10-21 Com Hem AB svarar Tommy O
    Hej Tommy,

Det är tråkigt att läsa att du inte är nöjd. Vad jag kan se så har vi redan besvarat dig på facebook:

Fredrik Söderlund
  • Lars A
    Lars A skrev om Com Hem AB
    Varför svarar inte comhem på mejl, har skickat genom dess formulär och vanligt till kundservice@comhem.com flera gånger. jag har haft comhem i många år när jag först blev erbjuden c-more film till reducerat pris så nappade jag på det. men det blev aldrig reducerat pris utan fick betala fullt pris. fy fan vad dåligt.

Dags att byta.
    2013-10-08 Com Hem AB svarar Lars A
    Hej Lars A,

I normalfallet får man svar ganska snabbt (inom 24 timmar) men det är många som vill komma i kontakt med oss just nu och det gör tyvärr att även mejlköerna drar iväg.

Bästa är om du ringer oss på 90 222 någon gång på förmiddagen för då är köerna per telefon som kortast och de flesta ärenden går även snabbast att lösa den vägen.

• Andreas K
    Andreas K skrev om Com Hem AB
    Har haft Comhem som leverantör i ca sju år. Blivit uppringd ett flertalet gånger av försäljare om olika mindre bra erbjudanden och nappade på ett efter att ha fått felaktig information av säljaren.

Tre månader XL gratis. Skulle gå att säga upp när som helst inom tre månader och då skulle allt återgå till det vanliga. Vad han glömde säga var att det i vilket fall skulle bli en bindningstid på 12 månader!

För att göra en lång historia kort; efter många arga mejl och hot om att gå till ARN eller Konsumentverket samt begära inspelning gav Comhem med sig.

Comhem "hittade" inte inspelningen och tog därför bort bindningstiden.
    Samma inspelning som en nyanställd i kundtjänst fick fram på en minut förra veckan, även om han inte fick igång den.

VARFÖR måste Comhem terrorisera sina BEFINTLIGA kunder med "erbjudanden" och jobbiga samtal? Är det inte bättre ni fokuserar på att få nya istället? Er affärsidé om att mjölka pengar av befintliga kunder kommer straffa er i längden!

Ni har väldigt lågt förtroende bland kunder och låga betyg, och på detta sätt lär det inte öka.

TA VARA PÅ OCH SKÖT OM ERA KUNDER!

Edit: Står fortfarande på Mina sidor att jag har 12 mån bindningstid och dom svarar inte på mejl! HEMSKT DÅLIGT!
  • Carl
    Carl skrev om Com Hem AB
    Comhem är bra på "tillfälliga" erbjudanden där man får 2-3 månader kostnadsfritt, men därefter måste betala fullpris för olika tjänster.

De är snabba med att skicka ut inkassobrev och att släcka ner internet om man några dagar sen med betalningen.
    Men när man behöver teknisk support för något som inte fungerar, då minsann tar det flera dagar utan problem.

Rekommenderas INTE!
    2013-05-30 Com Hem AB svarar Carl
    Hej Carl,

Att vi skulle stänga någons internet för att man bara är någon dag sen med betalningen stämmer inte. Cirka 1 vecka efter ordinarie förfallodag skickas det en påminnelsefaktura (papperspåminnelse). Om pengarna trots detta inte inkommit till oss så skickas ärendet vidare till Sergel Inkasso för vidare kravhantering, med detta sker först cirka 20 dagar efter ordinariefakturans förfallodag. Stängning av tjänsten sker inte förrän om cirka ytterligare 10 dagar. Stängs tjänsten är man med andra ord ungefär en månad sen med fakturan och inte bara några dagar.

Att hitta grundproblemet till varför en uppkoppling bryts eller är långsam kan innebära flera moment och felsökningen kan därmed dra ut på tiden. Exakt vad du har för problem framkommer inte av din klagan men här nedan ger dig två länkar till vår blogg där vi ger tips till de som har problem med sin trådlösa anslutning eller har låg hastighet.

Tips gällande WiFi: https://www.comhembloggen.se/2013/02/18/hur-far-jag-bast-anslutning-via-wifi/

Tips gällande låg hastighet: https://www.comhembloggen.se/2013/03/04/vad-kan-jag-gora-for-att-snabba-upp-mitt-bredband/

• Hampus B
    Hampus B skrev om Com Hem AB
    Detta meddelade jag Comhem via Facebook och deras svar är ju fortsatt tragiska. De försökte sig på att argumentera men gav tillslut upp och förklarade att detta var deras rutiner, thats it! Uruselt!

"Ni är sannerligen ett bolag med lite eller ingen känsla för kunden.
    Flyttade TV-tjänst från flickvännen till mig för ett antal månader sen och TV-tjänsten har fungerat dåligt hela tiden (ja den funkade dåligt hos tjejen också). Efter ca 1 månad köpte vi en ny box, 1:- varianten. En Motorola, den gjorde ingen skillnad utan problemen fortsatte. Bilden fryser och hackar till o från på olika kanaler olika mycke. Tillslut tröttnade jag och kontaktade kundtjänst och tjejen som svarade bad mig göra allt från att snurra lite på sladdar till att direkt koppla boxen till väggen (har en T-koppling då vi kör multirum). Tillslut bad hon mig att testa med en annan antennkabel och jag bestämde mig då för att leka kundtjänstleken till fullo, ville se hur ni skulle hantera och lösa detta. Några dagar senare så köper jag en kabel o testar, och ja ingen skillnad. Nu ringde jag tillbaka och fick prata med en kille på kundtjänst som ville att jag skulle återställa boxen till fabriksinställning etc etc vilket vi också gjorde. Ingen skillnad, vi kollade signalstyrka, störning etc och han skapade ett supportcase som han uttryckte det. Senare får jag ett sms från supportavdelningen om att de tror att det är boxen det är fel på. Konstigt kände jag så det är den andra boxen vi har av två olika modeller och årgångar. Men men idag kom en fraktsedel och ett formulär som jag ska fylla i o beskriva felet, hmmmmm är inte det något jag redan gjort till er och borde inte det finnas i caset. Och nu till det som gör att ni verkligen inte tar hand om era kunder. Om NI nu tror att det är boxen, varför skickar ni inte en ny direkt och låter mig fortsätta titta på TV istället för att jag nu ska skicka iväg boxen och sen kanske det tar 4-5 dagar som det heter, tvivlar starkt med tanke på ledigheten för att sedan få tillbaka en ny eller den gamla som de lagat?!?!? Och efter det ska JAG ringa ER igen för att begära kompensation för detta? Alltså seriöst jag förstår verkligen varför ni får dåligt på kundtjänstmätningar!
    Är det så här ni vill ha relationen mellan er o kunden?"
    2013-05-03 Com Hem AB svarar Hampus B
    Hej Hampus,

Precis som du själv skriver så har du gjort samma inlägg på vår Facebook-sida och fått svar från en av våra medarbetare.
    Vi har full förståelse för den frustration som uppstår när tekniken inte fungerar som den ska och om vårt förslag till lösning inte passar just dig.

I detta fall så anser vi inte att vi har agerat felaktigt, dels då det är en rutin som vi tillämpar sedan en lång tid tillbaka men också då det är flertalet andra operatörer som tillämpar samma rutin i de fall man byter en digitalbox.

Skillnaden mellan en digitalbox och modem är att ett modem kan vi i vissa fall på distans se om det är fel på modemet, vi har dessvärre inte samma möjlighet när det kommer till digitalboxar.
    Därför har vi valt, liksom många andra operatörer, att tillämpa denna rutin för utrustning som vi på distans inte kan konstatera fel på.

• tommie m
    tommie m skrev om Com Hem AB
    Min Ondmandbox (Motorola)tappar inspelningar. Jag kan se ett inspelat program och några dar senare är det borta. Idag är ca 10 av 30 inspelningar borta. Jag ringer nästan varje dag om detta och ibland får jag konstiga var som att analysavdelningen ska kolla mitt bredband etc.
    Jag är inom IT-branschen så jag känner igen en trasig hårddisk så felet beror knappast på ett fel i överföringen.
    Tyvärr har detta skett en gång tidigare och då fick jag en ny (eller fick jag tillbaka den gamla?)
    Skulle det inte vara intressant för den sk analysen att titta på denna hårddisk och komma fram till att den är hel fastän jag inte kan se mina program?
    Idag pratade jag med någon som lovade att 'analysavdelningen' skulle ringa tillbaka. men gjorde dom det? Nej såklart. Det verkar som ni inte vill ha några kunder kvar.
    Måste säja att jag är rätt trött på ComHem. Enda bra är reklamen..
    2013-04-04 Com Hem AB svarar tommie m
    Hej! Väldigt tråkigt att höra om problemen med att se inspelat material, och självklart ska det inte vara på det viset.

Eftersom jag i skrivande stund inte har tillgång till dina kunduppgifter har jag svårt att svara mer specifikt kring vad felet beror på, och vilken typ av åtgärd som vi behöver göra för att problemet ska bli löst, så jag får därför be dig fylla i nedanstående formulär så får vi ta fram en lösning på problemet.

Patrick Norberg, Kundservice
    2013-04-04 tommie m svarar Com Hem AB
    Jag har skickat in detta ett antal gånger på formuläret, nu senat för en kvart sen.
    Men nu låter det ju som ni tänker göra nåt!
    Grattis!
    2013-04-04 Com Hem AB svarar tommie m
    Det lät konstigt, för det är inget som har kommit fram till oss. Jag har även fyllt i formuläret för att säkerställa så att ärendet kommer fram vilket det gör.

Skicka gärna igen. /Patrick Norberg
    2013-04-04 tommie m svarar Com Hem AB
    Formuläret är nu skickat. Vi återkommer så fort som möjligt med svar på dina frågor
  • Nina S
    Nina S skrev om Com Hem AB
    KLAGOMÃ?L COMHEM
    KLAGOMÅL COMHEM

Sedan november 1999, dvs i över 13 år har jag varit kund hos Comhem. Med en månadsavgift på 350:- (internet, telefon, bredband) har jag vid det här laget betalat 50 000:-.

Då jag upplevt att bredbandet inte funkat bra ihop med tv:n/streaming och att månadsavgiften är för hög föll jag för Telenors erbjudande om mobilt bredband, med dubbel så hög hastighet och en betydligt lägre månadskostnad, samt helt gratis telefonitjänst. Detta var två veckors prövotid, ej bestämt ännu om jag skulle byta eller ej.

Tyvärr funkade det inte. (Med Telenor måste telefonen kopplas till huvudjacket och det funkar inte med min planlösning). Då Telenor porterat över mitt telefonnummer kunde inte Comhem ta tillbaka det. Efter några veckors väntan och ett antal samtal till Comhems kundsupport fick jag beskeded att numret ägdes av Telenor och kunde lösas om jag ringde upp dem och bad dem portera numret till mitt personnummer, då skulle Comhem kunna ta tillbaka numret. Kundtjänst hos Telenor sa att om 30 minuter är numret öppet för Comhem att ta tillbaka. Comhems kundtjänst sa, vi bevakar detta under eftermiddagen och ringer om det uppstår problem.
    Jag hade nu en död telefon sen två veckor, samt en tv som inte heller fungerade.
    Hela tiden betalande kund hos Comhem.

Efter 20-30 samtal, vad vet jag, till Comhems kundtjänst och 4-5 veckor efter min prövotid hos Telenor kopplades till slut telefonen upp. Till skillnad mot Telenor som erkände att de gjort fel och kompenserat med en månad fri mobiltelefoni (tack!) erbjöd Comhem ingenting.

När jag igår upptäckte att routern gått sönder (mitt i ett samtal) ringde jag kundtjänst i morse.
    Bad om en ny router och gärna idag om möjligt. Jag har nu ingen telefon, inget internet. Fortfarande betalande kund eftersom jag inte sagt upp mitt abonnemang hos Comhem.
    Trodde att ni var måna om er kunder, men jag erbjöds köpa en ny router till reducerat pris och leverans med Schenker 3-5 dagar. Är detta service? Vad kostar det er att ordna fram en router som kompensation för hur ni har behandlat mitt ärende? Ni borde måna om era kunder! Jämför t ex med IKEA, de tar tillbaka varor och hjälper på alla sätt, just för att kunden ska känna sig nöjd. Det genererar bra PR och fler kunder.
    Jag är förvånad, dels hur illa er kundtjänst sköts, dels hur totalt ointresserade ni är av att hjälpa till.
    Jag upplever att ni är dyra och har dålig service. Kanske dags att göra något åt det hela?

Nina
    2013-03-25 Com Hem AB svarar Nina S
    Hej,

Tråkigt om det uppstått problem i samband med en nummerflytt.
    I detta fall så verkar det tydligt att det inte är vi som har agerat felaktigt utan Telenor som har gjort fel. I de fall som vi har agerat felaktigt eller gjort fel så kompenserar vi naturligtvis våra kunder, men när vi inte har hanterat ditt ärende felaktigt så utgår därmed inte någon kompensation.

Det är naturligtvis tråkigt om din utrustning har gått sönder och om garantitiden har gått ut. I de fall man inte har garanti på utrustningen eller om felet beror på något som inte täcks av garantin så har man möjlighet att köpa ett nytt modem till ordinarie pris men om man väljer att förlänga sitt avtal med en bindningstid så får man köpa modemet till ett reducerat pris.

• Fabian C
    Fabian C skrev om Com Hem AB
    Jag har ett väldigt tråkigt problem.
    Eftersom jag spelar data- och tv spel online gör min koppling stor skillnad, men inte om jag ska vara avkopplad från EA servers både på konsolen och PC varje gång.
    Det händer alltså i nästan alla spel som har släppts ut av Electronic Arts. Efter 1 till 10 minuter blir jag bara avkopplad från spelet. Väldigt synd eftersom jag betalar får både spelen och internet men kan inte spela dom.
    Dessutom är svarstiden och stabiliteten dålig.
    2013-02-27 Com Hem AB svarar Fabian C
    Hej,

Det är väldigt svårt att svara på vad detta beror på utan att veta utifall någon felsökning gjorts av problematiken du upplever. Fungerar internet under tiden du blir frånkopplad från spelet så är det inte problem med uppkopplingen utan något annat som medför detta. Läs gärna igenom tipsen på vår hemsida via länken, http://www.comhembloggen.se/2013/02/05/laggar-det-ibland-da-du-spelar/. Jag föreslår att du kontaktar vår Tekniska support om du behöver hjälp med felsökning.

/Vänlig Hälsning, Magnus Hansson, Kundservice
  • Emre Ö
    Emre Ö skrev om Com Hem AB
    Detta måste nog vara den sämsta internet leverantören, får dagliga avkopplingar från nätet, som tar 5-15 minuter vissa gånger att återgärda, och detta problem är dagligen, nej tid för byte.
    2013-02-21 Com Hem AB svarar Emre Ö
    Hej Emre Ö,

Beklagar att du har problem. Många gånger någon skriver att de har problem mad att det kopplar ner så brukar det visa sig att det endast berör den trådlösa anslutningen. Om det bara är trådlöst du har problem rekommenderar jag att du läser följande på vår blogg, för där finns det några tips som kan hjälpa dig:

Är det så att problemet även kommer då du ansluter med kabel så skulle jag rekommendera att du kontaktar vår support på 0771-550000.

• Jack Z
    Jack Z skrev om Com Hem AB
    ComHem har det sämsta erbjudandet när det gäller relationen: pris/erbjudande. 750 kr i månaden för en service som jag har behövt klaga på typ en gång i månaden sedan starten. Ej prisvärt i förhållande till vad alla konkurrenter erbjuder. Mitt råd: skaffa billigt internet och komplettera med Netflix t.ex. Otrevlig och inkompetent kundservice. Aldrig mer ComHem.
    2013-02-18 Com Hem AB svarar Jack Z
    Väldigt tråkigt att du är missnöjd med dina tjänster från oss. Tyvärr är det väldigt svårt för mig att bemöta ditt inlägg då jag saknar mer utförlig information om vad som hänt, och varför du behövt kontakta oss varje månad.

Givetvis vill vi att du ska känna dig nöjd med oss som operatör, och är det något vi kan hjälpa till med får du gärna fylla i https://www.comhem.se/socialmedia så tar vi kontakt med dig.

Patrick Norberg, Kundservice
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Com Hem AB
    jag är nöjd kund sen några år tillbax, dock skaffade vi ett kort till min sambo som vi kunde ha i sovrummet, det var nått erbjudande och kostade inget första 6 månaderna, dessutom fick vi en ca-model (tror jag det heter iaf) så vi slappa ha en box inne i sovrummet. detta har dock krånglat hela tiden. jag har ringt supporten flera ggr och fått hjälp sen har det fungerat några veckor. när vi möblerade om och flyttade på tv:n så slutade det fungera igen. när jag då ringde supporten fick jag höra att vår tv troligtvis inte stödjer HD, jag kunde inte tro mina öron. hur hade det fungerat innan då jag blev iaf koppla till LG:s support som inte kunde hjälpa då det inte var ett fel på tv:n som orsakade det. jag blev så upprörd att jag sa till min sambo att säga upp det omgående. stå här och betala en massa varje månad för skit som om man har tur funkar i någon vecka för det vara slut med. sen var vi och handlade och sprng på en säljare på torget som lurade på oss nya "värsting" boxen med hd, inspelingsbar och on demand. men boxen är ju skit. har läst en del på nätet och väntar fortfarande på modemet (har gått drygt 2 veckor nu och säljaren sa att det skulle komma inom en vecka) och har läst att boxen fungerar bättre ihop med modemet. men en sån enkel sak som att trycka på 3:an på kontrollen och hamna på den kanal man valt som nummer 3 och inte den kanal som COMHEM valt är ju jätte konstigt. man kan heller inte byta namn eller på annat sätt redigera redan inspelade program. på förra boxen brukade jag ändra namnet på program jag sett så min sambo kunde ta bort dom när hon oxå sett det. men iaf när jag kopplade in denna box så saknades det ju manual och det var lite saker som jag undrade över så jag ringde supporten och fick prata med en evelina eller emma (eller nått annat liknande förnamn) svensson. han var otroligt duktig och hjälpte mig mycket. de saker hon inte kunde göra nått åt pga funktionerna saknades i boxen skulle hon se till att maila nån utvecklare direkt så dom kunde titta på. när jag ändå pratade med en kunnig och hjälpsam person passade jag på att fråga om min sambos abbonemang också och "Emma" fixade självklart det också. stort tack till "Emma" får all hjälp. tänk om alla var lika kunniga och hjälpsamma på supporten! hur eller hur efterlyser jag en tjänst på mina sidor där man kan komma med synpunkter/förbättring förslag på tex boxen. comhem borde ju vara intresserade av vad deras kunder önskar. Det enda i mina ögon Comhem erbjuder som är bra är "Emma" så en stark femma till "Emma" och en klen tvåa till resten av Comhem
    2013-02-17 Com Hem AB svarar Niklas K
    Hej Niklas,

Tråkigt om ni har upplevt mycket problem med det extra abonnemanget och om handläggare hos oss inte levt upp till era förväntningar.
    På vår hemsida så har man möjlighet att skicka ett meddelande till oss med förbättringsförslag och man kan naturligtvis också ringa till vår kundservice såsom du gjorde.

Det är naturligtvis trevligt att läsa det beröm du ger till en av våra medarbetare och att du fick hjälp med alla frågor.
    Vi vill gärna säkerställa att hon också får ta del av detta och du får därför gärna fylla i dina uppgifter i formuläret nedan så att vi har en möjlighet att göra det.

• Thierry B
    Thierry B skrev om Com Hem AB
    Tack ComHem... har precis blivit kund och är redan förbannad på den usla servicen.
    Ringde för nån månad sedan, fick ett pris som gällde bara om vi tog över en abonnemang (Bredband). Jag ringer när vi har väl tagit över abonnemang och priserna gäller inte alls.... första person la till och med telefonen i örat på mig. Ni har ett så fin kvalitetsystem så att det inte går att spåra vem man har pratat med.
    Saknar Bredbandsbolaget. Nu ska jag bara kolla upp hur jag säger upp allt och ångra överlåtelsen baserad på fel information, för att inte kalla det för lögn.
    2013-02-05 Com Hem AB svarar Thierry B
    Hej Thierry,

Tråkigt om det har blivit något fel i samband med din beställning.
    Oavsett varför samtalet har brutits så är det naturligtvis inte bra och om det är så att handläggaren har lagt på samtalet så är det väldigt allvarligt.

Vi skulle gärna vilja titta närmare på ditt ärende. Du får därför gärna fylla i formuläret på länken nedan med dina uppgifter.

• Ablboa F
    Ablboa F skrev om Com Hem AB
    Försämrar bilden på analoga kanaler så man ska betala för den digitala versionen.
    2013-01-30 Com Hem AB svarar Ablboa F
    Har tyvärr svårt att bemöta ditt inlägg då det innehåller så pass lite information, men om du har problem med bildkvalitén på de analoga kanalerna rekommenderar jag dig att kontakta vår Kundservice på 0771 55 00 00 för felsökning.

Patrick Norberg
  • William H
    William H skrev om Com Hem AB
    Väldigt dålig svarstid med com hem.
    Mätte min uppkoppling härom dan fick nästan 900 ms i svarstid http://puu.sh/1Rcid

Väldigt segt att behöva spela med 600 ping...
    2013-01-26 Com Hem AB svarar William H
    Ja det där såg absolut inte ok ut. Tyvärr är det väldigt svårt för oss att göra någonting härifrån då vi saknar dina kunduppgifter, och vi rekommenderar dig därför att ringa in till vår support på 0771 55 00 00 för felsökning.

Ett tips är att testa fabriksåterställa modemet för att se om svarstiden blir bättre. MVH Patrick Norberg, Kundservice
  • Marita C
    Marita C skrev om Com Hem AB
    DÅLIGT!
    Fick ett erbjudande av Com hem i november 2012 som kunde leverera digital tv, eftersom Järfälla Hus sa upp Com hem för att byta till Canal Digital i fastigheten. Den 20/12-12 skulle jag kunna se Tv utbudet..Tv boxen kom först den 31/12-12 och Inteno apparaten den 4/1-13. Sedan har allt strulat. Jag sa upp Telefon och data tjänsten i föregående vecka eftersom den inte fungerade. Tv tjänsten behöll jag och det har strulat precis hela tiden! Com hem kan uppenbarligen inte lösa problemet!!! Katastrof! Har tålmodigt väntat dag efter dag och ringt massor av telefon samtal till Com hem support men ingen tycks kunna åtgärda felet! Likadant hos grannar med de har nu fått igång sin Tv tjänst. Zitius verkar inte heller koppla in rätt kabel till rätt lägenhet. Nu får ni 24 h på att lösa det här problemet i annat fall får ni ekonomiskt ersätta mig för att allt elände så jag kan koppla upp mig på Tv tjänsten hos Canal Digital! Jag bor i Järfälla.
    Måste tillägga att jag har Bredbandsbolaget kvar nu som leverantör av telefon och data och det strular ALDRIG till motsats hos er på Com hem!
    2013-01-23 Com Hem AB svarar Marita C
    Hej Marita,

Tråkigt att det har strulat för dig. Huruvida felet sitter hos oss eller Zitius kan vi inte svar på utan kunduppgifter, men om du fyller i formuläret i länken nedan så lovar vi att vi ska se över ditt ärende och återkoppla till dig:

• F
    F skrev om Com Hem AB
  • Michael S
    Michael S skrev om Com Hem AB
    Bredband regelbundet dör mig. ComHem stängde ärendet efter 6 månader utan att göra något evig och inte att informera mig.

Rekommenderar alla att välja någon annan.
    2013-01-15 Com Hem AB svarar Michael S
    Tråkigt att du inte känner att du fått hjälp med problematiken du upplevt med tjänsten. Upplever du fortfarande problem med uppkopplingen ser vi gärna att du återkommer till oss via formuläret på länken nedan så att vi kan se över vad som hänt och återkomma till dig,

Vänlig hälsning
    Magnus Hansson
    2013-01-16 Michael S svarar Com Hem AB
    Ni har förklarat för mig att problemet är förmodligen att eran utrustning klarar inte av NAT, någonting som jag tycker är väldigt konstigt eftersom jag har kört Netgear tidigare utan problem. I alla fall håller jag just nu på att skaffa en egen router och jag ska felanmäla tjänsten igen om problem inte försvinner då.

Jag är själv datortekniker och jag är van med lovade service nivåer av 99% eller högra men jag har läst i villkoren att ComHem lovar några promille dvs att det är tillgängligt någon gång per dygn. Jag kanske borde vara glad med mina 95%.
  • Josefine K
    Josefine K skrev om Com Hem AB
    Beställde bredband men var inte nöjd och sade upp det. Eftersom jag har autogiro registrerat hos dom sedan förut, så förutsatte jag att dom 11 kronorna i dagsavgift som jag ändå skulle betala skulle dras där.
    Nej.
    Fick en räkning på
    11 kronor som tjänsten kostade
    45 kronor i faktura avgift?!?!!???!!?!!!
    Ringde och frågade, dom sa att det skulle dras via autogirot och att jag kunde slänga räkningen.

Fick en månad senare en räkning till på 106 kronor!!!!!!!
    11 kronor, fortfarande det enda jag köpt, tjänsten
    45 kronor, fakturaavgift trots att dom sagt att dom skulle dra kostnadsfritt från autogirot, men nej
    50 kronor i förseningsavgift!
    Ringde igen, åter igen fick jag löfte om att dom skulle fixa det via autogirot.

Väntar, men inget händer.

En månad senare: EN JÄKLA RÄKNING PÅ 156 KRONOR!!!!
    11 kronor för det jag köpt
    45 kronor för ett jävla papper
    50 kronor i förseningsavgift
    50 kronor till, i förseningsavgift nr 2!
    HOT OM INKASSO!?!?!?!?!

Betalar denna räkningen nu, alltså: ELVA KRONOR FÖR DET JAG KÖPT, 145 KRONOR I JÄVLA AVGIFTER DOM LAGT PÅ FÖR ATT DOM KAN!!!

känner mig våldtagen. Är glad att inte vara kund hos detta företag mer, lättad över att dom inte längre kan kasta räkningar på mig hur dom vill!!!!

KOMMER ALDRIG BLI KUND HOS DETTA FÖRETAG NÅGONSIN IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2012-11-20 Com Hem AB svarar Josefine K
    Hej,

Låter som att det blivit något missförstånd här.

Har man ett godkänt och klart autogiro då fakturan skrivs och detta autogiro är kopplat till samma kundnummer som fakturan avser så kommer fakturan att dras på autogiro. Eftersom att din faktura inte drogs mot ditt konto så kan du inte ha uppfyllt ovanstående kriterier, det är helt omöjligt, och det är ytterst beklaglig att vi ändå har sagt åt dig att det ska dras från ditt konto.

Vi vill gärna titta närmare på ditt ärende och vi vill därför att du fyller i formuläret på länken nedan.

Med vänliga hälsningar, Michael Hansson, Kundservice
    Ablboa F, conny v gillar detta
  • conny v
    conny v skrev om Com Hem AB
    Jag
    För & Efternamn
    Adress
    XXX XX
    K nr:XXXXXXXX

vill härmed ångra mitt avtal med er. Jag bifogar ångerblanketten per mail.
    Jag kommer även skicka den med rekommenderat brev.
    Utrustningen skickar jag tillbaka till:

c/o Anovo Nordic
    Televägen 4
    681 34 Kristinehamn

SVAR 2012-10-12 13:35

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Du har ingen ångerrätt på ditt abonnemang då du börjat nyttja tjänsterna. Vill du säga upp dessa till bindningstidens slut? Bara för att du skickar tillbaka hårdvaran du blivit tillsänd kommer vi inte att bevilja dig att ångra abonnemanget.

FRÅGA 2012-10-23 11:57 - Uppföljningsfråga angående: Ånger rätt
    Eftersom du uppenbarligen inte vet vad som gäller för distansvavtals lagen, så vill jag veta namnet på din chef så att mitt bifogande brev från min kommuns Konsumentsekreterare hamnar i rätta händer.
    mvh XXXXX

FRÅGA 2012-10-11 15:26 - Ångerblanket

SVAR 2012-10-24 08:58
    Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
    I enlighet med distans- och hemförsäljningslagen har du ingen ångerrätt om du under ångerfristen aktivt påbörjar att nyttja tjänsten; därför har både jag och mina kollegor nekat dig ångerrätt. För att arbeta på ångeravdelningen på Com Hem är det givetvis ett kriterie att både jag och mina medarbetare har spetskompetens inom detta område och jag anser att jag gett dig bästa möjliga information angående just ångerrätten.

Du kan läsa om dina rättigheter som konsument på www.telekomradgivarna.se. Detta är en oberoende part som erbjuder kostnadsfri rådgivning och om ditt äredende anses vara en giltlig reklamation kommer de hjälpa dig att driva den vidare mot Com Hem.

Min chef heter XXXXXX XXXXXX och du är ytterst välkommen att kontakta henom angående min behandling av ditt ärende.

SVAR 2012-10-23 09:55
    Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
    Du kan inte bifoga filer eller brev i denna mailkonversation. Vänligen skicka per post eller faxa in materialet.

FRÅGA 2012-10-22 14:01 - Ånger rätt
    Som svar på #NAMN PÅ Personen# påstående angående ångerrätten,bifogar jag detta brev.
    Mvh XXXXX XXXXX

HAR VARIT HOS KONSUMENT RÅDGIVAREN

Jag tar kontakt med konsumentsekreterare I Min Kommun och träffar honom 17/10.

Han har läst igenom alla papper jag har fått samt avtalet jag skrivit på. Han har även gått igenom distansavtalslagen. Han kan inte på något sätt se att jag inte skulle ha rätten att ångra mitt avtal.Han påpekar även att det är bla avtalsbrott från er då jag ej får det utlovade 100 mbit utan endast 23-27 mbit.
    Jag ska även få hjälp av Konsument sekreteraren att skriva till ARN om mitt avtal fortfarande inte beviljas uppsägning.

Nu behövde jag inte detta för att jag skickade ett långt brev till Konsumentrelationer, plus från Konsument gubben.

Det mest otroliga är att ni som jobbar på KUNDSERVICE inte kan lagar och regler.Utan ni lurar folk att tro att deras ångerrätt upphör när de börjat att prova tjänsterna grejerna.För att det är er policy.

FEL FEL FEL FEL ..........

Samtal i fredags från Com Hem s Kundrelationer att min uppsägning är godkänd.
    Så alla som inte är nöjda eller inte får utlovat Mbit stå på er och gå till er kunsument ombudsman för detta är avtalsbrott från Com Hems sida om de inte levererar det ni beställt.
    MVH xxxxx xxxxx
    2012-10-28 Com Hem AB svarar conny v
    Hej conny v,
    Vi beklagar om vi har varit otydliga i vår kommunikation gentemot dig.

Handläggare har dock inte varit felaktiga i sitt påstående då det framgår av distansavtalslagen att man inte har ångerrätt om man påbörjat användning av tjänsten under ångerperioden. Däremot kan vi alltid göra en omprövning i ett ärende för att kunna ta särskilda omständigheter i beaktning, vilket vi verkar ha gjort i ditt fall.

Om man upplever tekniska problem med tjänsten man har tecknat så bör man i första hand kontakta kundservice för felavhjälpning. Om ens egen utrustning uppfyller kraven för tjänsten så gäller även hastighetsgarantin som vi tillämpar på våra bredbandsavtal.

Vänliga hälsningar, Maria Johansson, Kundservice
  • Edo K
    Edo K skrev om Com Hem AB
    Har haft problem sedan jag köpte Comhems bredband. Har ringt flera gånger, mailat via hemsidan och även mailat direkt.

Har alltid varit klar och tydlig i infon då jag jobbar inom nätverk och it själv... felet ligger inte i min utrustning utan Comhems.

Man svarar ej på frågan vad jag får för kompensation, och hur Comhem planerar att lösa mitt problem. Istället får jag svar att det är "en mobil enhet" som tar upp 5 ip adresser och därför fungerar inte bredband. Detta är absurt! Sista chansen nu, jag skickade ett till mail med bifogade ping loggar där man klart och tydligt ser vart felet ligger. Löser man inte det nu på ett fint sätt går jag tillbaka till Telias 8mbit. För övrigt tycker jag också att Comhem för vilseledande marknadsförning genom att påstå att spel flyter på bättre med 200mb, vilket är absurt också. Man jämför då men vilken hastighet?
    2012-10-06 Com Hem AB svarar Edo K
    Hej Edo K,

Nu har vi inte dina kunduppgifter så vi kan tyvärr inte bemöta det du skriver om problemet med Bredbandet. Men du får gärna kontakt oss på: www.comhem.se/socialmedia så vi kan titta närmare på ditt ärende.

Tjänsten Bredband 200 Mbit/s riktar sig till den som anser att våra mindre tjänster inte räcker till. I hushåll där man använder många tjänster över nätet samtidigt går banbredden åt rätt fort och att spela över nätet kan då bli väldigt svårt men en lägre tjänst. Vad just du behöver är det bara du som kan svar på, men tjänsten finns där för våra kunder som du behöver den.

2013-01-29 Edo K svarar Com Hem AB
    Hej,

Jag vill bara säga till att mina problemen fortfarande inte är lösta, och att jag kommer att säga upp mina abonnemang hos er denna helgen. Det går inte att förlita sig på er bredbandsuppkoppling trots alla försök. Jag har skickat in mail varje gång jag har haft problem med min uppkoppling men får sällan svar. De gånger jag har haft kontakt med eran kundtjänst var de inte intresserade av att hjälpa mig.

För 6 månaders problem har jag fått usla 190 kronor i kompensation, och mina problem är fortfarande inte lösta. Jag behöver veta vad det är som är problemet (jag har jobbat inom nätverksbranschen) så att jag kan bedöma om jag tror att felet någonsin kommer bli löst inom rimlig tid. Jag kan inte ha ett bredband som inte fungerar 80% av den tiden då jag det.

Sedan kräver jag även kompensation för tiden som det inte har fungerat. 190 SEK för 6 månaders problem är för lite om man betalar 400 kronor i månaden!

Edo Kolic
  • erik a
    erik a skrev om Com Hem AB
    Jag fick min Comhem faktura för mitt bredband jag har 100 mibts student som kostar 100 kr i månaden,
    men det var även en till avgift på fakturan på 150 kor som hette "automatiskt öppningsa" förstår inte vad det är har inte skrivit upp mig på något annat än mit bredband. Vad är det????
    2012-09-19 Com Hem AB svarar erik a
    Hej erik a,

Öppningsavgiften 150:- kommer om abonnemanget varit stängd pga bristande betalning och därefter öppnats då vi fått betalt. Öppningsavgiften regleras av avtalsvillkoren.

• Anton O
    Anton O skrev om Com Hem AB
    Kund hos Comhem i minst 15 år nu. Har varit jättenöjda fram tills senaste året då vi gick över till Fiber. Problem efter problem uppenbarar sig.

1. Vid bytet gick vi miste om tjänsten Nummerpresentatör till Telefon.

2. Flera avbrott i TV-tjänsten, frysningar av bilden- erkänt problem som till en viss del fixades efter flera veckors klagande. Det händer dock fortfarande ibland.

3. Stora problem med internet tjänsten, flera små störningar.

4. Förra veckan inaktiverades våra e-post brevlådor utan varning. Anmälde felet 29-08, vi har fortfarande inte fått något brev på posten som skulle ha skickats 03-09 (!!!) med uppgifter om nya e-post brevlådor. Inte nog med detta- vi kommer inte längre kunna administrera våra brevlådor via webben som vi tidigare kunde pga. vårat byte till Fiber. Varför skall ni dessutom envisas med att skicka dessa uppgifter via post och inte e-post?

Vid det här laget förväntar vi att någon från Comhem ringer och erbjuder kompensation- om vi kunder betyder något för Comhem längre.

Vi överväger starkt att byta till något företag som faktiskt bryr sig om att behålla sina kunder. Telia har till exempel glatt delat ut flera månader gratis tjänst pga. deras misslyckanden.
    2012-09-09 Com Hem AB svarar Anton O
    Hej Anton O,
    Vi vill börja med att be om ursäkt för de problem som du har upplevt.

Anledningen till att vi skickar värdehandlingar via post är för att det är en värdehandling.
    En e-postadress kan vi inte verifiera att den verkligen tillhör dig men vi kan däremot verifiera din adress via folkbokföringen.

• Tw R
    Tw R skrev om Com Hem AB
    Helt enkelt urusel behandling har jag bemötts med.
    Problem: i SJU VECKOR så har vi haft en mätuppkoppling på 0.14 mb/s skrattretande! Och detta är detsamma för alla com hem kunder i vårat lägenhetskomplex. Ett helt komplex med människor som har klagat men responsen har varit att det är bara ett litet fel som ska fixas inom kort.
    Stenvägen 3, tumba. <-- just nu det sämsta wifi jag någonsin upplevt. Skärp er com hem, fixa det här och alla andras problem.
    2012-08-31 Com Hem AB svarar Tw R
    Hej Tw R!
    Jag vill börja med att be om ursäkt för de problem du upplever, det är absolut inte okej om ett fel varar så pass länge som du skriver.

Vår hastighetsgaranti gäller när man är uppkopplad med kabel till modemet.
    Då du skriver att det gäller trådlöst (WiFi) så omfattas det inte av vår hastighetsgaranti och vi kan därför inte garantera hastigheten.
    Det beror på att det finns många yttre faktorer som kan störa den trådlösa signalen t.ex. andra trådlösa nätverk, babymonitorer, trådlösa telefoner, mikrovågsugnar etc.

Vi vill däremot se om vi kan hjälpa dig att förbättra den trådlösa anslutningen, fyll gärna i formuläret som finns på länken nedan.

Med vänliga hälsningar Maria Johansson, Kundservice
  • Anton
    Anton skrev om Com Hem AB
    Inför denna säsong av Premier League kommer jag som har hela Viasats utbud för att se Premier League bara kunna se en match på lördagar. Om detta går igenom och jag inte får något kompensation eller Viaplay gratis kommer jag säga upp allt med Com Hem direkt.

Har även haft problem med mina HD kanaler i sisådär 1-2 år av mina 3 som abonnent av hd kanaler.

Hoppas verkligen dom trycker på Viasat om Premier League för förbudet gäller bara viasats parabol kunder.
    2012-08-17 Com Hem AB svarar Anton
    Hej Anton!
    Tack för att du har tagit dig tid att ge oss feedback!

Gällande Premier League så meddelade vi sent igår kväll att vi kommer att erbjuda Viaplay till våra kunder. Om man vill ta del av detta så kan man kontakta kundservice på telefonnummer 0771-55 00 00 för mer information.

Om du upplever problem med dina HD-kanaler så är detta givetvis inte bra, särskilt om problemet varit så länge. Om du vill att vi ska titta närmare på det problem du upplever så kan du alltid ringa till kundservice eller så kan du fylla i formuläret på länken nedan. Hänvisa i så fall till ditt inlägg här på Reco om du väljer att kontakta oss via formuläret.

Med vänliga hälsningar Maria Johansson, kundservice
  • Per J
    Per J skrev om Com Hem AB
    Dom är anslutna för att man inte har ett val, då inga andra operatörer kan erbjuda kabel-tv om man har oturen att bo i ett Comhem hus.

Hos er får man betala 104 kronor för ingenting varje månad.

45 kronor i faktura avgift och 59 kronor för kortavgift. Det är helt otroligt dåligt.

Nästa gång jag flyttar ska ett krav vara att det inte är ett Comhem hus för flyttar hellre in i en soptunna än att behöva vara kund hos er igen
    2012-08-14 Com Hem AB svarar Per J
    Hej Per,

Fakturaavgiften kan du slippa genom e-faktura eller autogiro. Att ta betalt för en pappersfaktura så att man kan täcka upp för de administrativa kostnaderna som uppstår är vi inte på något vis ensamma om.

Kortavgiften är en del av kostanden för ditt Digital-tv abonnemang. I kortavgiften ingår kostnader som vi har för Conax-krypteringen av tv-signaler. Att signalerna är krypterade krävs nästan alltid av innehållsleverantörerna för att vi ska kunna inkludera kanalerna i vårt utbud. Kortavgiften är lika mycket praxis inom Digital-tv som att nätavgiften är det inom el-branschen.

Vänlig hälsning Michael Hansson, Kundservice
    2012-08-14 Per J svarar Com Hem AB
    Jag vill ha kontroll över vad ni drar då det har blivit flera fel tidigare och därför inte autogiro eller efaktura.

Jag har 10 kronor eller mindre är normalt för pappersfaktura (som hos tele2 osv) 45 kronor är som att pissa på era kunder.
    2012-08-14 Com Hem AB svarar Per J
    Det spelar ingen roll hur du väljer att betala dina fakturor, du kan alltid se specifikationen för fakturan. Du gör det på "Mina sidor" om du har autogiro eller i din internetbank om du e-fakura. /Michael Hansson
    2012-08-14 Per J svarar Com Hem AB
    Det kvarstår hur otroligt dyra ni är, med 45 kronor i faktura avgift samt 59 kronor i kortavgift det spelar ingen roll vad du skriver, ni är fortfarande dom dyraste jag någonsin har sett.

Fleminggatan 18, 112 26 Stockholm