Com Hem AB

Fleminggatan 18, 112 26 Stockholm — Visa karta

Com Hem erbjuder kompletta tjänster för tv, bredband och telefoni. Digital-tv med cirka 140 tv-kanaler, HDTV och sedan i augusti 2009 även On Demand. Höghastighetsbredband med hastigheter från 5 Mbit/s upp till 200 Mbit/s, samt telefonitjänster.

Läs vad 280 kunder tycker om Com Hem AB

• John Q skrev om Com Hem AB
    Om nåt händer.. fasa... en timme i telefonkö vill ingen va med om.
    Konstanta avbrott i internetkommunikationen under flera veckor. Skaffa inte Comhem om ni har ett annat val.
    Coax cable är förhistoria. Tänk fiber istället. Läs mer
  • Anela R
    Anela R skrev om Com Hem AB
    VARNING!
    Ser att alla skriver samma saker som jag tänkte ta upp men det känns sjukt meningslöst, har nu haft Comhem i snart 3 år och jag ångrar mig djupt att jag varit så jävla dum att stannat kvar hos Comhem. Den värsta kundtjänsten med trotsiga tonåringar som bara skyller ifrån sig. Har många dåliga erfarenheter att dela med mig av men vill inte slösa en hel kväll på detta! Imorgon så säger jag upp allt som jag har hos Comhem! Nu får det vara nog. Struntar i om dom vill ge mig halva priset på mina tjänster så NEJ tack!
    Allt krånglar! Minst en gång i veckan så ligger bredbandet nere och då givetvis tv:n med, men för mig som har företag hemma så är detta sjukt tråkigt att behöva koppla in min mobil med usb till datorn för att få nätvärk. Detta koatar mig givetvis extra data avgifter till min teleoperatör, men det skiter väl Com hem i. Avbrotten på bredbandet samt tv:n som varar minst i 10 timmar varje gång en gång i veckan blir minst 100+ timmar på ett år, men inte fan får vi nåt för detta. Dom skyller på 24 eller 48 timmars regeln, då kan man få kompensation" 20 - 30 kr som högst. Men eftersom deras konstiga avbrott oftast är under 10 timmar aå ersätter dom ingenting. Okej om det händer n0n gång i månaden men kom igen nu, MINST 100 timmar på ett år.
    Dom ljuger och skyller på kabelbrott nånstans och att dom håller på att lokalisera problemet.. Den anledningen funkar ibland men nu skyller Comhem på detta varje gång man ringer till dom. Ska ni ljuga för era kunder som ni gör för att inte folk ska ledsna så se till att byta ut era anledningar! Säg som det är, ni själva stänger av tjänsterna för att kunna bygga ut era nätverk och bygga dom större eller liknande. Hursom! Aldrig mer Comhem i mitt liv! Bättre med en trådlös router med 4g eller fiber, viasat eller canal digital för tv:n. Är sjukt trött på Comhem! Sen ni gick ihop med BB så har ni krashat, ni ljuger, ni höjer hastigheter på bredbanden utan att prata med oss kunder, säger att det ändå inte kommer kosta sedan några månader efter så kommer höjningarna.
    VÄLJ INTE COMHEM OAVSETT VAD Läs mer
  • Yassin N skrev om Com Hem AB
    comhem tjänster är krabba och lögnare efter mitt kontrakt med dem jag kommer aldrig förnya är gjort med comhem, snälla folk låter dem inte lura dig de är fulla av krabbor, wifi har alltid problem och de är aldrig redo att kompensera dig 😣 Läs mer
  • Carl N
    Carl N skrev om Com Hem AB
    Har nu bott i 3st fastigheter där BRF lurats in i avtal med Com Hem för att slippa dra fiber genom huset - har så pass dåliga erfarenheter att när vi nu letar ny bostad så måste vi kolla igenom årsrapporter från föreningar för att se till så de inte har avtal med detta företag. Har ni "fibercoax" så är det endast Com Hem ni kan använda och även om ni inte använder det så kommer ni få betala för det i hyran.

Nöjer man sig med 100 mbit (alltid lite lägre än utlovad hastighet), få sitt nummer utdelat till 3:e parts telemarketing, sina personuppgifter ivägskickade till Danska advokatbyråer och en kundservice som är under all kritik och dessutom inte ha möjlighet till att byta leverantör så är säkert Com Hem jättebra! Glöm inte att det kostar nästan dubbelt så mycket som ex. Bahnhof! Läs mer
  • X-and a skrev om Com Hem AB
    Comhem är det värsta blufföretaget som någonsin har existerat. Jag har inte ord för att beskriva hur dåligt det är. Undvik Comhem till varje pris! Läs mer
  • Ludvig skrev om Com Hem AB
    Jag har nu varit utan internet i 4 månader. "Vi hör av oss när vi vet mer", är det enda Comhems kundtjänst mejlar som svar när jag undrar hur det går och hur de har planerat att lösa mitt problem. "Felet ligger hos en granne, i slingan, och vi får inte tag på grannen." Detta var vad de sade för c:a 3 månader sen efter att teknikerna (också efter över 1 månads väntan) varit här. De har alltså försökt komma i kontakt med min granne i 4 månader utan att lyckas! Lämna en lapp? Hör av er till vår BRF? Det MÅSTE ju gå att lösa! Men nej, tydligen inte.

För att få prata med någon som ens ger sken om att ta mig som kund på allvar så tvingas jag vänta i telefonkö i 1 timme varje gång jag ringer. Mejlledes har de en svarstid på ungefär en vecka, och då bara viftar de bort mig.

Dålig organisation, dålig kundtjänst, dålig leverantör av bredband (inte ens när det funkar funkar det speciellt bra). Undvik! Välj något annat om du kan! Läs mer
    John Q, X-and a gillar detta
  • William S
    William S skrev om Com Hem AB
    Har haft problem med mitt bredband under 2,5år som har bidragit till att bredbandet är så gott som obrukbart under en 9 timmars period varje kväll. Support har inte lyckats lösa det och vägrar hitta en lösning. Håll er långt borta från Comhem. Riktiga skojjare Läs mer
  • Artem S
    Artem S skrev om Com Hem AB
    Om ni vill ha stabil inte fungerande nätverk då ni måste välja ni Comhem Läs mer
    X-and a, Artem S gillar detta
  • Richard L skrev om Com Hem AB
    Absolut inget att rekommendera!
    Hade ConHemsk fram till i april och det har varit enorma problem med att uppfylla deras löfte till mig: 100/10 Mbit. Fick på sin höjd max 60 (ned), alltså endast 60% av utlovat, och SVT play laggade! Inte under någon gång fick jag vad som utlovats. De fixade inte problemen utan sopade de under mattan. Jag skulle plötsligt fixa problemsöknimgen själv. Tröttnade i april 2018 och hoppade på Bahnhof som levererar. Och det med besked!
    Nu har ConHemsk den dåliga smaken att försöka tvinga mig att betala för en tjänst de inte levererar!
    Skitföretag! Skurkar! Läs mer
  • Hussein h skrev om Com Hem AB
    Att bli säja sanningen och bra service. Läs mer
  • Micke J skrev om Com Hem AB
    Varit utan internet i snart 1 vecka. De säger att de ska fixa det, men skjuter hela tiden fram det. USELT företag!
    Hela vår trappuppgång är det, så det är inte bara 1 drabbad. Läs mer
  • Inger E
    Inger E skrev om Com Hem AB
    Känns oseriösa. Ingenting är som de säger och ingenting står de för. I princip omöjligt få kontakt med rätt person om man har problem. Affärsidén verkar vara att vara otillgänglig. Läs mer
  • Camilo K
    Camilo K skrev om Com Hem AB
    Jag tänkte beställa bredband från Com Hem, men blir väldigt räd med tanken på att deras kunder skriver och lägger sina dåliga betyg till företaget.

Typ..., Varning, akta er! eller såna grejer ...

Jag tycker så här.
    Om Com Hem hade bättre pris och och ingen start avgift, skulle det perfekt! Läs mer
  • valborg1 v
    valborg1 v skrev om Com Hem AB
    Usel bredbandsleverantör. De borde inte få en halv prick ens. Läs mer
  • Hamouda L
    Hamouda L skrev om Com Hem AB
    Bedrövlig kundservice bemötande, och btistfällig information

Fick en bredband och tivo störning. Satt i telefonkö i 57 minutdr. När jag väl kom fram pratade jag med en jätte otrevlig kundtjänst person som på ett nonchalant sätt meddelat mig att på mitt område har comhem en driftstörning som ska pågå mellan 9 och 16.

Inget konstigt! Dock ifrågasätter jag varför har inte comhem lagt upp info om störningen på hemsidan så att vk slipper sitta i telefonkö i onödan!!!
    Återigen fick jag bara nonchalerande svar.
    Mycket besviken på comhem och deras kundtjänst!
    Orkar man inte jobba med människor och service så ska man inte söka sådana jobb.

Aldrig mer comhem för min del!

Redigera Läs mer
  • Mats P skrev om Com Hem AB
    En stor tistel till Comhem som ”bjuder” på säker surf 3 mån när man tecknar abonnemang. Inget som sägs när man tecknar abonnemanget men som står skrivet i mailet på bekräftelsen . Från månad 4 blir man debiterad 50 kr extra varken man vill ha det eller ej. Rent ut sagt bedrövligt då många inte upptäcker då man har efaktura eller autogiro eller inte hört talas om tjänsten. Läs mer
  • Dagmar Å
    Dagmar Å skrev om Com Hem AB
    Tyvärr blev vi övertalade byta från Telia, som vi tyckte är lite för dyrt, till Com hem. Har ångrat oss redan under första vecka, då problem efter problem dök upp. Från att de skickade en gammaldax box, som man till ex inte kunde se PLAY, till att faktura blev fel flera gånger och nu att bilden på vissa sändningar är så pixlad, så kan kan faktiskt inte titta. Fick ny box, men hjälper inte.Nyheter är värst. Så fort vi kan, återgå vi till Telia och betalar gladeligen för bra leverans! Vill verkligen avråda er, i alla fall i stor stan som Malmö. Läs mer
  • Tommy H skrev om Com Hem AB
    Det här företaget är verkligen ett uselt företag i grunden. De känns som en fossil som man tvingas gräva upp när man flyttar in i t ex ett nybygge som vi har gjort då de lever på 10 åriga gruppavtal. Dom har ingen anledning att bättra sig som företag då de har monopolställning i och med superlånga avtal med föreningar och det märks på bemötande.

Efter en månad har vi fortfarande inte fått igång vår TV-tjänst. Alla kundtjänstmedarbetare har ett manus framför sig så man pratar bara med robotar som har noll kunskap trots att man ringt teknisk support. Dom hör verkligen inte var man säger utan man ska hela tiden vänta och vänta och vänta på nya tv boxar och felsökningar som tar veckor.

Bemötandet är uselt och problemet är att de kommer undan med det. Ingen medarbetare har mandat att göra någonting och säger bara att man inte kan se någonting om problemet då det är är en annan avdelning.

Det här företaget hade aldrig existerat i en normal konkurrenssituation. Dom finns bara för att de kan skriva långa avtal med interimstyrelser som skiter i föreingarnas bästa.

Jag mår dåligt varje gång jag pratar med någon från ComHem. Man är så van nu för tiden att företag verkligen måste lyssna på sina kunder och verkligen anstränger sig. Men inte ComHem...dom bor i ett helt annat universum.

Om ni kan...undvik det här företaget till varje pris. OM ni är fast i 10 år som jag så var beredd på att bli väldigt arg när saker och ting strular.

Om någon politiker ser det här så fixa det stora problemet med att interimstyrelser kan skriva 10 åriga avtal med usla företag som ComHem! Läs mer
  • Bo L
    Bo L skrev om Com Hem AB
    Varning välj inte ComHem, riktiga skojare , tar betalt ( rejält ) men levererar inte. Läs mer
  • Anna J skrev om Com Hem AB
    Akta!!! Inte ens etta i betyg !
    Sämst av alla leverantörer på allt men dyrast, proffs på all lura på pengar, dolda betalningar, tricks med avtal och att sälja massa skit !
    Har tecknat avtal för 6 månader sedan - ångrar mig 100 gånger ! Räknar dagar tills tortyren med comhem tar slut, har 6 månader kvar att kämpa !
    Allt är mitt fel från dålig internet till fel på utrustning, dålig kundtjänst som skiter i kunder vill bara lura på pengar och du får massa betalningar/ avtal utan att beställa något alls ! Comhem har inget ansvar för något alls utom att ta betalt ! Påminnelseavgifter skickas innan förfallodatum på betalningar upptäckte jag nu-ny affärsidé att lura kunder !
    Proffs :) Läs mer
    Anna J gillar detta
  • Jonny G skrev om Com Hem AB
    Har varit kund i 3 år. Förlängde nyligen abonnemanget och en kort tid efter hittade vi ett nytt hus att flytta till. Ringde 1 vecka efter att mina 14 dagars ångerrätt gått ut. Så nu sitter jag med ett abonnemang i 10 månader utan användning. Känns fruktansvärt oflexibelt, så tyvärr har ni tappat en tidigare nöjd kund som aldrig lär återkomma. Läs mer
  • Alex H
    Alex H skrev om Com Hem AB
    Vi har företagsabonnemang, och vi har haft problem sedan dag ett, uppladdningshastigheten är hälften av vad vi betalar för och nätverkspaket blir korrupta vilket leder till att alla enheter på kontoret blir till "unauthorized" från företagsdomänen vilket i sin tur leder till bland annat att man inte kan skriva ut från printservern.
    Efter mycket felsökning så visar det sig att det är deras enhet som är felet och att det är flera företag som har samma problem.
    Detta efter 3 månader av felsökning.
    Nu när vi har identifierat problemet så har jag efter en veckas tid inte fått svar på när de har tänkt sig att åtgärda problemet eller fått någon återkoppling alls för att jag ska kunna återkoppla till de anställda.
    Jag har ringt minst en gång om dagen och får bara svaret att deras tekniker ska höra av sig till mig, oftast samma dag men de ringer aldrig upp.

Sjukt dålig återkoppling, och många gånger dåligt bemötande samt att man inte har möjlighet att få kontakt med varken någon tekniker eller någon chef som kan eskalera ärendet eller diskutera en lösning. Läs mer
  • Hanna K skrev om Com Hem AB
    Sämst på kundsupport. Fiber har varit nere i 2 veckor. Läs mer
  • John A
    John A skrev om Com Hem AB
    Jag blev tvungen att ge en plutt mellan ett och fem. Men hade inte velat ge dem ens det. Där jag bor så är vår enda leverantör Comhem och jag kan inte göra nåt åt det. När de som nu säger att de har system underhåll och säger att det ska vara klart igår såtror man ju på dem. Men nej. Idag så säger deras hemsida att det kommer att fortgå till på måndag. Vem orkar. Och de har satt i system att när man ringer kundtjänst så är kön alltid minst en timme lång och under den tiden blir man avbruten flera ggr.
    Om ni har en annan chans välj inte comhem. Läs mer
  • Ann-Sofie W skrev om Com Hem AB
    Sämsta företaget ever. Bytte bredbandsleverantör till Com Hem. Installation av bredband (TV och internet) på skärtorsdag. Ingenting funkar. Com Hem skyller på underleverantör. Utan TV o internet hela påskhelgen. Com Hem meddelar att de ”kanske” återkommer på onsdag dvs. veckan efter påskhelgen med besked om och när de kan lösa problemet Läs mer
  • Tonis G
    Tonis G skrev om Com Hem AB
    Tänk inte äns! De skiter i deras kunder helt enkelt. Läs mer
  • Sanin Z
    Sanin Z skrev om Com Hem AB
    Altid seg koppling! Ändast de kan säga när man klagar är: starta om router. Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Com Hem AB
    Den dagen jag flyttar från ett comhem hus kommer jag fira utan dess like Läs mer
  • Jonas T
    Jonas T skrev om Com Hem AB
    Com hem har dålig kundservice som är pigga på att sälja saker till dig men svåra att ha att göra med när man vill avsluta abonnemang. Deras bredband uppfyller aldrig de hastigheter som utlovas och det är ofta avbrott.
    Jag sade dessutom upp ett abonnemang för bredband och telefon i samband med flytt men fick betala 3 mån (ca 1000kr) extra då jag inte uppmärksammat att jag inte fått någon bekräftelse per mail (dubbla negationer där...) på uppsägningen och de var inte villiga att rätta till i efterhand.
    Riktigt usla, undvik Com hem om det finns andra alternativ!!! Läs mer
  • Adam A
    Adam A skrev om Com Hem AB
    Helt bedrövlig kundservice och tjänst. Avråder ALLA starkt från att teckna avtal med Com Hem, privatkunder som bostadsrättsföreningar.

Tog 5 dagar att få svar från kundtjänst och trots detta hade inga försök gjorts att lösa problemet som nu efter 2 veckor fortfarande kvarstår. Har du en hemsida t ex kan du glömma att du kan jobba hemifrån genom Com Hems nätverk eftersom de har någon begränsning i nätverket som gör att ftp går segt som bara den.

Så länge det flyter på är det ok och så länge dina problem är av simpel art, t ex "hur kopplar jag in mitt modem", eller "jag får inte in den här kanalen", men om det är något mer komplext än så har supporten noll koll. Läs mer
  • Erik S skrev om Com Hem AB
    Blev lurad av säljare att ändra abonnemangsformen från privat till företag "lägre månadsavgift" utlovades. Månadsavgiften blev högre istället. Enligt kundtjänst har inget sådant utlovats men jag vägrades tillgång till det inspelade samtalet.

Sedan skedde detta:

Den 9. januari 2017 kom en uppsägning från Com Hem att kabel-tv-nätet skulle läggas ner i området och alla tjänster, även bredbandet, skulle upphöra den 31. augusti 2017. Ingen uppsägning från kundens sida behövdes.

Under våren beställde jag därför en fiberanslutning från en annan leverantör.

Den 5. juli 2017 kom sedan ett nytt brev från Com Hem där jag informerade om att kabel-tv-nätet skulle trots allt fortsätta att vara i drift fram till hösten 2018.
    Fem dagar senare ringde jag upp Com Hems kundtjänst och sade att jag inte hade något intresse av att fortsätta efter den 31. augusti och att abonnemanget skulle upphöra så som stod i det första uppsägningsbrevet.
    Kundtjänsten lovade då att 'inga fler fakturor kommer att skickas efter den 31. augusti'.

September 2017. Com Hem fortsätter att skicka fakturor.
    Försökte bestrida fakturorna men bolaget hävdar att INGEN uppsägning har skett trots det första brevet och samtalet till kundtjänst.
    Efter en stund slutade kundtjänsten att lyssna och konstaterade kort att 'så är det' 'abonnemanget fortsätter t.o.m 15/12 2017 och lade på luren.

Efter mycket ordväxling fram och tillbaka via e-post kom Com Hem med en kompromiss. Jag skulle betala 'bara' fram till den sista oktober 2017.
    Com Hem fick det dessutom att låta som det skulle vara frågan om en 'tjänst' för mig.

Men mina muskler räcker inte till för en rättvis kamp med Com Hems koppel av advokater och jag beslöt till slut att acceptera deras 'erbjudande'.

Ett skojarföretag. Läs mer
  • Jonathan P skrev om Com Hem AB
    Måste vara sämsta bolaget för dessa tjänster i Sverige.

Finns inga ord som beskriver comhems dåliga serivce.

Jag är kund för TV och har ingen alls möjlighet att frysa abonnemang för en period och sedan starta igång.
    OTROLIGT missgynnad. Hade man kunnat ha denna flexibilitet så KANSKE jag hade varit nöjd.

Borde aldrig tecknat tjänst hos Com Hem AB

Tecknat skogbolaget pga en mor som varit kund i många år.

Rekommenderar ej Com Hem i nuläget tyvärr.

Tack för mig. Läs mer
  • Murre S
    Murre S skrev om Com Hem AB
    Har haft Com Hem i många år med några uppehåll. Internetanslutningen har nästan alltid fungerat som den ska, både i Härnösand och Göteborg. En gång när hastigheten var undermålig fick jag sänkt månadsavgift tills det tekniska problemet i hyresfastigheten var åtgärdat och en period därefter. En annan gång erbjöd Com Hem dock ingen ersättning alls när hastigheten en lördagskväll var så låg att det inte gick att strömma film och problemet var deras. Nu senast beslöt jag att sänka min hastighet från 250 Mbps till 100 Mbps och då lät de inte alls trevliga i telefon trots att jag inte ens hade någon bindningstid på mitt abonnemang. Jag fick betala 150 kr i "nedgraderingsavgift", en åtgärd som bara tog en knapptryckning från deras sida. Känns snarare som straffavgift. Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Com Hem AB
    Väntar 2,5 månad på installation. Väntar på installatör som aldrig dyker upp, x antal timmar i telefonen. Avbröt amatör-jippot och nu vill Patrick Norberg på "kundrelationer" på Com Hem ha betalt för besväret och hänvisar till förbeställningsavtalet.

Detta gäller öppenfiber och har ni funderingar på att byta leverantör tycker jag ni ska välja någon annan då jag aldrig varit med om sämre kundservice.

Tack för luftfakturorna Com Hem och all tid jag spenderat på er.. Läs mer
  • Andrej W
    Andrej W skrev om Com Hem AB
    250/10mbit/s utlovat ~20/2 levererat Läs mer
    Adam A gillar detta
  • Susann N skrev om Com Hem AB
    Hej! Vill gärna lämna feedback (som jag önskar blir framfört till närmaste chef) efter att ha fått prata med en Agnes från på Kundtjänst (som verkligen verkar kunna det här med kundkontakt!)
    Kom fram efter mycket kort väntetid och kom då till en Agnes som presenterade både för och efternamn (tryggt) och gav information på min fråga på ett väldigt enkelt och tydligt sätt som var lätt att förstå! Extra plus var att hon även var så glad och trevlig! Detta gjorde så att man kände kände sig lugn och till och med GLAD efter att vi hade lagt på(trots oro kring driftstörning & förlorad jobbtid). Professionellt, exemplariskt!
    Hoppas fler tar efter denna kundbemötande! :) Läs mer
  • Tomas skrev om Com Hem AB
    Så länge bredbandet fungerar är comhem ok. Men när det blir avbrott är det som att prata med robotar(utan servicekänsla). Tydligen är inte kunderna så viktiga att man skickar ut en tekniker på helgen, trots att 15 hus saknar tv, bredband och telefoni. Kundservice verkar tyvärr bundna av alltför dåliga möjligheter att göra något alls (och är alltid uppgivna i tonen) för att skynda på och kan inte svara på enkla frågor (såsom om det kommer komma en tekniker under helgen).

Tekniker lämnar lapp i brevlådan istället för att bara ringa på telefon (år 2017, inte 1990...). När jag ringer kundservice framgår det att det dröjer två dagar innan tekniker kan komma ut igen. Läs mer
  • Jens J
    Jens J skrev om Com Hem AB
    Trots dåliga tjänster har jag varit företagskund hos er snart åtta år! När vi nu pga renovering tvingas lämna vårt nuvarande kontor och flytta till en nya dress där ni inte kan leverera har ni misslyckats totalt med att hjälpa oss till ett vettigt avslut. Vi sitter med 8 månaders bindningstid kvar som inte går att utnyttja på något sätt för oss, och det enda alternativ ni erbjuder är att vi tecknar upp oss privat i 24 månader för mer än dubbla priset till er normala prislista på den här adressen. Grisigt, jag betalar 8 månader nu och sedan kan jag vara tacksam över att slippa era taskiga tjänster och dåliga kundservice framöver. Läs mer
  • Mats S skrev om Com Hem AB
    ett företag som endast vill tjäna på uppsägningstider, blev uppringd för ett tivopaket som jag var "tvungen" att ha pga ändringar. 6 månader senare ska jag flytta och ringer då och säger upp mitt avtal, men pga mitt nya avtal påbörjades tydligen en ny bindningstid på 12 månader trots att jag varit kund i 4 år.
    Dom försökte förklara för mig att när ett nytt avtal görs så förlängs uppsägningstiden, då jag påpekar att uppsägningstiden är 3 månader enligt avtal för de som varit kund mer än 1 år så säger dom att jag "förnyades" som kund för något dom själva i princip tvingade på mig för att jag annars inte skulle ha några kanaler kvar om jag inte sa ja till erbjudandet.
    Mycket dåligt som alla andra betyg dom fått här, är helt ursinnig! Läs mer
  • Johan
    Johan skrev om Com Hem AB
    Betalade extra för att slippa bindningstid. När jag sedan, pga flytt säger upp avtalet, har de så klart 3 mån uppsägningstid. 1200 kr i sjön. Tack comhem, aldrig mera kund. Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Com Hem AB
    Charmig relation när man ska köpa! Fruktansvärda att ha att göra med när man inte längre har behov, vid flytt, vid uppsägning mm Måste tyvärr ge en stjärna! Fanns inget lägre! Så synd på något som kunde vara så bra, men som fastnat i träsket av att tjäna pengar på snåriga avtal och lömska formuleringar! En stämpel och image som inte tillhör digitaliseringen tidevarv, utan det förgångna, och som måste tvättas bort!
    Kanske en förlegad syn och rädsla över att inte klara av öppen konkurrens på marknadsmässiga villkor! Skärpning! Läs mer
    Adam A gillar detta
  • Linus skrev om Com Hem AB
    Levererar inte hastigheten som dom lovar . Har ringt typ 40 gånger och dom hittar bara på nya saker varför det inte funkar . Läs mer
  • Katia
    Katia skrev om Com Hem AB
    lovade att inte höja priset när de uppgraderade oss till 50mbit från 10mbit, höjde sedan priset. totala jävla idioter! Läs mer
  • Alice H skrev om Com Hem AB
    Pinsamt när tjänsten är nere en vecka och svaret är att "ibland går saker sönder". Jag tycker kunderna automatiskt borde få avdrag på avgiften när det strular så länge. Men inte då. Tur att det går att surfa via mobilen. Läs mer
  • dragan t skrev om Com Hem AB
    Att kontakta Comhem kan ibland vara som känt MYCKET svårt jobbigt kan ta sin hmm lilla tid där man får ha gott om tid och god tålamod När Comhem krånglar har "tekniska - problem" har jag som S.O.S nödlösning TELE2 4G bredband. Läs mer
  • Martin E skrev om Com Hem AB
    Sveriges svar på Nordkorea, ett företag utan verklighetsförankring över huvud jävla taget. En kundservice som andas inkompetens och uppgivenhet, en uppkoppling som består av avbrott och underhåll. Ett Sverige 2014 med ComHem är som ett Ukraina 2014. För er som jobbar på ovan bolag så ska jag förklara - DET ÄR INGEN KOMPLIMANG. Ni är riktigt dåliga. Nu ikväll bröts Internet pga underhåll utan några notiser. Skype med viktiga kunder, offerter i cyberrymden och en irritation över två världsdelar. Det kändes ändå bra att kunna skylla på något så uppenbart som ett företag som tagit sig vatten över huvudet, blivit uppköpta av riskkapital och skiter fullständigt i den lilla kunden. De andra kunde förstå. Vi kunde sen via mitt 3g modem och Tele2 fortsätta vårt samtal. Om hur fittiga ComHem är. Det gav oss en samhörighet. En möjlighet att inte tappa en order på 2 miljoner. Com Hem. Ni kan vara det sämsta bolaget ever i sociala medier, i verkligheten och allmänt. Stort av er att skita i det, inte ta ansvar. Respekt. Fittor. Läs mer
    Mats S gillar detta
  • Steve S
    Steve S skrev om Com Hem AB
    Har haft comhem i min nya lägenhet sedan jag flyttade in i april i år. Bredband 100/10. OK pris, men gud vad dålig tjänst. Kopplas från minst en gång om dagen, har ringt och klagat sedan Maj månad flera gånger i månaden. Ofta i väldigt olägligt tillfällen så som när man streamar champions league via viaplay, vilket i sig gör det ännu mer irriterande då man lägger pengar på att kolla på fotboll och får istället starta om modem och ringa comhem. Nu, alltså sisådär ett halvår senare, skickas en tekniker hem till mig då skall problemet vara löst. Vilket jag inte kan yttra mig om än men visst. Bredbandsbiten har kundtjänst varit under all kritik - enda positiva va en ganska skön tekniker som var den enda trevliga inom Comhem.

Mitt bredbandsabonnemang är bundet till april 2015 vilket inte är så långt kvar och jag flyttar från landet i mars 2015 så har egentligen inget behov av tjänsten men jag hade tänkt att behålla det till personen som kommer hyra bostadsrätten av mig.

Nu över till TV:n

Jag har inte tecknat någon tv-tjänst från comhem fram tills för en vecka sen ungefär, men jag funderade dock på att skaffa ett TV-paket då jag gärna glor lite på discovery science och animal planet när jag är hemma. Vilket jag då också skulle lämna till personen som flyttar in när jag drar. (Ja, jag är väldigt snäll)

Och lägligt nog så ringer en försäljare från comhem och meddelar mig att "jag nu har haft gratis TV så länge och att det är "dags" att betala lite" (sämsta försäljaren någonsin) Han ville komma fram till att det analoga nätet skulle släckas i december och att jag nu därför har möjlighet att teckna Tivo-paket till ett bra pris med bra erbjudanden. Jag lägger då inte mina kort på bordet utan säger att jag inte kollar så mycket tv utan streamar via viaplay lite program och dokumentärer.

Han säger då att jag får netflix gratis i 6 månader och att det finns dokumentärer och filmer och allt möjligt.

Jag säger då att jag funderar på saken men att han kan ringa mig imorgon. Vilket han inte gjorde, så jag går in på nätet och tecknar Tivo-max då det faktiskt var helt ok pris 299 i ett år och därefter möjlighet att byta ner till mellan eller vad man nu vill ha. (24månader bindningstid totalt).

Jag får hem boxen kopplar upp allt det roliga och är faktiskt nöjd med TV-tjänsten, sen tänkte jag på det där med netflix och har ingen direkt info om det så jag kontaktar comhem och frågar var mina uppgifter för netflix är.

"Du måste teckna combo-paket med bredband och TV för att få Netflix"

OK, men jag har ju bredband och tecknade TV.

Och det beror inte på att bredbandet är tecknat sedan tidigare för det gäller ju uppenbarligen befintliga kunder.

Ganska dåligt då man blir vilseledd samt att det pga. små teknikaliteter som att det är tecknat under namnet combo eller separat gör någon skillnad. Det gör er som företag inte ett skit skillnad att erbjuda era kunder något för att göra dom nöjda, som ni enda ger till andra kunder som tecknar i stort sätt samma sak.

I övrigt så mailar jag igen för att se om jag får någon respons till varför det är så, jag förklarar situationen så som jag skriver här. Som svar får man 3 dagar senare " Du har inte ditt bredband och TV tecknat i ett combo-paket. Då får man inget Netflix".

Sämre service och behandling av sina kunder får man leta efter.

Ringde runt lite bolag förklarade min situation och fick fina erbjudanden men framförallt ett trevligt bemötande och god service. Har fortfarande tid på min ångerrätt så då säger jag farväl till dig Comhem.

Ni kommer förlora fler kunder med denna typ av service. Läs mer
  • Jonny V
    Jonny V skrev om Com Hem AB
    Hade det gått att sätta minus fem hade jag gjort det.
    Har haft både tv och internet från ComHem tv kanalerna är uppsagda men "bredbandet" som aldrig fungerat är kvar för jag har bindningstid.
    Jag får äran att betala för 50mbit/s men har bara ett modem för 10.
    Har bett de skicka nytt flera ggr utan resultat...
    Inte mog med det så går bredbandet upp & ner som en Jojjo mer neretid än uppetid...
    Den sjukaste av allt är att dom ens försökt att lura på mig deras företagsabb till mitt företag...
    Nej jag kommer inte ha kvar comhem när bindingstiden är slut.
    Utöver detta vill jag avråda alla från att skaffa comhem bredband. Läs mer
  • Malle skrev om Com Hem AB
    Feldebiteringar och dålig kundservice... Kommer byta leverantör så fort som möjligt Läs mer
  • Jesem C
    Jesem C skrev om Com Hem AB
    hej jag har pratat med säljare jag vill teckna 100/10 GB breadband , vi kommer överens med säljare , och jag sa till säljare skicka bekräftelse till min e-mail men han skickat inte , after 2 månad ringer annan säljare vill att jag tekna tv och säger till mig dags läge jag har 50 / 10 GB breadband , jag ringer comhem och berätter jag skulle ha 100/10 GB breadband , men dom säger tyvärr här säljaren antekcnat 50/10 GB och tyvärr går inte ångra , Helvete comhem eran säljare som antecknat fel vad ska kunden göra jätte dåligt service och lita aldrig till säljare Läs mer
    Fredrik K gillar detta