Cortea Hemma AB

• Reco tipsar!
    Tollberg Bygg & Inredning
    4.8 / 5 i betyg — 30 omdömen
    Badge2020
    "Vi har använt Tollbergs Byggs tjänster både inomhus och utomhus och är otroligt nöjda. De är väldigt kundfokuserade och är mån om att vi som"
  • JOHAN B

2020-09-20

JOHAN B skrev om Cortea Hemma AB
    Valde mellan cortea vilka vi var nöjde med efter fönsterbyte i vår förra bostad eller att anlita Sveafönster till jobbet i vår nya bostad.
    Efter ett bra första intryck Av båda företagen så blev det cortea som fick jobbet.
    Tyvärr blev mycket fel sen.
    Montaget blev inte på den tiden vi hade blivit lovade ( vilket vi kan förstå)
    Det tråkiga var bara att man inte får någon information alls. Efter tjat och nästan hot om att bryta affären så skickas ett arbetslag av folk ut i all hast nästan som om de vore anställdas kompisar.
    Huset blev invaderat av folk, det blev kaos.
    *Det blev skitigt då de inte skyddade nått.
    *Saker i hemmet skadades.
    *De röktes runt huset och fimpar i trädgården.
    *Skruv från emballage på hela gatan.
    *Inga egna verktyg med sig som behövdes.
    * Smygar, lister och andra detaljer felsågades och monterades förskräckligt.
    Listan kan göras lång!
    Arbetet akutstoppades vilket var bra och nytt arbetslag skickades ut.
    Dessa människor som kom syntes att de visste vad de gjorde och montaget började närma sig klart.
    Dock så stannade allt upp när det bara var lite plåtarbeten kvar,
    Veckorna gick och vi hörde inget och var omöjligt att nå ansvarig.
    Men plötsligt en dag ringer de å säger vi kommer imorgon!
    Till slut blev allt klart,
    Ett arbete som skulle ha tagit 5 dagar blev inte klart förns efter 10 VECKOR!
    Vissa moment fick göras om både 2 och 3 gånger.
    Nu är vi väl hyfsad nöjda med resultatet. Produkten är det inget fel på, men allt annat kring det var katastrof.
    Lite kompensation fick vi också som tur var, men vi skulle ha anlitat de andra så här efteråt.
    Så tyvärr kan vi bara råda andra att leta annat företag till sitt fönsterbyte.
    Till Cortea kan vi bara säga att de främst borde jobba med sin kundkommunikation, inte bara lova saker och sen inte gå att nå.
    Sen också att se över sin personals kompetens, de är erat ansiktet utåt.
    /J Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte