Dennis Kött AB

Spånga Torgväg 10, 163 51 Spånga — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Dennis Kött AB

• Jonas W
    Jonas W skrev om Dennis Kött AB
    Proffsigt och grönjävligt trevlig butik. Billigare än att handla på vivo.

Köpte 2 av dom bästa tournedo jag nånsin ätit. Potatisgratäng, Chili-bearnais, ugnsbakad leverpastej, och lite ny slicead bacon, och några av deras signatur korv "Starke Pär" 320:- OTROLIGT PRISVÄRT.

En miljö som gör att man att blir hungrig redan vid insteget i dörrn, det är sällan man går ifrån dennis med BARA det man skulle ha.

Kan inte annat än rekomendera detta till alla som har vägarna förbi. Själv är jag en frekvent besökare på fredagar där.

Dessutom har dom en lista du kan skriva upp din epost på, vilket resulterar i att du en gång i veckan får nyheter, tips och en JAG MÅSTE DIT känsla.
    Nikke L gillar detta
  • Bitte S
    Bitte S skrev om Dennis Kött AB
    Yes, vilken kanonaffär med varor av absolut bästa kvalitet! Generös provsmakning av de ljuvligaste korvar, skinkor och annat, som smakar så som jag minns från förr. Fantastisk service. Härligt att vi har en sådan affär i Västerort!
  • Mats b
    Mats b skrev om Dennis Kött AB
    Härligt, hängmörat kött och egna goda korvar,
    utan tillsatser
    – Hemlagade kroppkakor, husmanskost samt såser,
    tillbehör och dagens lunch
    I affären finns fina charkuterier med hög kötthalt
    och utan konstiga tillsatser från de främsta
    producenterna i Sverige. Bland annat från:
    – Per i Viken, Höganäs
    – Toppchark i Bastuträsk
    – Jokkmokks korv & rökeri ”Sveriges bästa falukorv”
    – Berömda isterband från Hugos Örserum, Gränna
    – Den populära Väddöskinkan från Musko rökeri
    – Butiksmald köttfärs av flankstek, 5% fetthalt

Grym affär med mycket prisvärda varumärken som är bland de bästa i sverige, hos Dennis kött finns allt du kan hitta i olika saluhallar, men till bättre pris må jag säga då affären ger ett intryck av perfektionism.
    Köttmästaren Dennis har jobbat med kött i 25 år och ger tips på hur man tillagar kött som bäst.
    Ett måste för alla köttälskare som har blivit trött på olika tillsatser ute i storbutikerna, om du vill äta kött i världsklass som nämligen är prisvärt, gå till Dennis Kött i spångatorg!!
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Dennis Kött AB
    Spångas pärla för alla som gillar att laga mat ... Dennis har alla varianter av kött; nöt, kalv, lamm eller fläsk, hängmörat eller rökt eller med en rejäl fettkappa. Alla tänkbara delar i alla tänkbara prisklasser. Och egen korvtillverkning. Annat jag såg i butiken: Såser, kryddblandningar, rotsaker och fina oljor. Oj vilken kärlek till mat detta ställe utstrålar!

Jag var dit första gången igår och köpte den bästa entrecôte (hängmörad och fint marmorerad) som jag någonsin tillagat. Fick dessutom goda råd om hur jag bäst skulle tillaga den!

Spånga Torgväg 10, 163 51 Spånga