Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om DHL Freight
-
skrev om DHL Freight
Varning för oseriöst företag som inte håller bokad leveranstid trots bokning igår,
De hör inte av sig till mig när de brustit i sitt uppdrag trots att hela dagen gått.
Spårbart paket som försvunnit o de vet ej vart!
Ingen i kundtjänst orkar söka o ringa chauffören och fråga. Om en timme polisanmäls de för stöld o en faktura skickas till dem på tid jag måste sitta o vänta.
Jag har avrått grossisten jag beställt godset hos från att använda DHL Freight igen. Helsingborgskontoret har urusla omdömen på alla sajter. -
skrev om DHL Freight
Suck.
Ett paket skickades från Halmstad måndag kväll och skulle därmed nå mig i Stockholm tisdag eftermiddag. SMS-avi kom och jag cyklade iväg till ombud 1 för att hämta mitt paket. Något paket fanns dock inte hos ombudet, eftersom DHL hade missat att leverera men ombudet hade felaktigt scannat koden "jag har tagit emot detta paket". Fine, sånt händer.
Dock vägrade personalen på ombud 1 att hjälpa mig eftersom "DHL har stängt nu" (17.30), "nej, jag har inget telfonnummer", "du kan väl ringa dem när du kommer hem?". Här tog mitt tålamod slut. Jag ringde DHLs kundtjänst från min mobil när jag stod hos ombudet för att vi skulle kunna reda ut vad som hade hänt medan alla tre parter var samlade.
Tydligen har mitt paket av någon anledning fastnat på terminalen, och jag frågade om det var möjligt att få byta ombud eftersom paketet ännu inte var utkört från terminalen än - och om det i så fall skulle försena transporten ytterligare. "Det tror jag ska gå bra, men jag ber någon kontakta dig annars" var det ungefärliga svaret jag fick.
Onsdag: Ingen ny avisering.
Torsdag: Ingen ny avisering. Ringer DHL igen och får höra att "eftersom jag har begärt nytt ombud tar det tyvärr lite längre tid men imorgon är NOG paketet framme. Vi pratar nu 3-4 dygn för att skicka ett paket mellan Halmstad och Stockholm.
Fredag. Suprise - ingen ny avisering. Ringer DHL igen och får reda på att paketet är på väg ut till ombud 2 men att jag nog inte kan hämta det förrän på måndag.
Så ja, här sitter vi nu. Det verkar alltså ta en vecka att skicka ett paket inrikes, DHL tycker detta verkar vara helt ok (det är enbart de som har strulat) och ingen har beklagat eller bett om ursäkt.
Skicka aldrig med DHL! -
skrev om DHL Freight
Vilket fruktansvärt dåligt företag. Köpte toalett på K-Rauta och det visade sig att den var spricken när jag packade upp den hemma. Den var levererad av DHL från HAFA (Halmstad). Tjatar på K-Rauta att jag inte vill åka till dem en gång till utan att nu får nu se till att Hafa levererar den hem till mig. De fixar detta åt mig.
Toppen! Det tar ca 1 vecka sen får jag toastolen levererad hem till mig. De var lite tidiga så han hade redan ställt ut den utanför min port. Jag ser att paketet står där och kvitterar lappen. När jag ska ta in det ser jag att botten hat öppnat sig en del och så fort jag rör vid paketet hör jag porslinsgnissel. Ytterligare en trasig toastol alltså!
Tredje försöket, efter ytterligare en vecka. Chauffören försöker få mig att kvittera paketet osett. Men Nu har jag rutin på att kolla att paketet ska vara helt innan jag kvitterar. Jag kliver upp på lastbilen för att känna och klämma på det innan jag skriver på något. Mycket riktigt. Även denna är trasig! Både botten och locket är halvöppet! Jag frågar ut honom vad som hänt och han säger att han sett detta då han lastade på. Han säger även att det är kunden som ska ta ställning om de vill ta emot paketet eller ej. Klart som fan att jag inte vill ta emot en trasig toastol!!! De vet att jag sitter hemma och väntar och de vet även att den är trasig, varför ringer ingen till mig och säger som det är helt enkelt???
Jag kan inte förstå att Hafa fortsätter anlita de här klåparna.
Jaha, bara att kontakta Hafa igen. Ny toastol kommer efter en dryg vecka igen.
Observera att jag ovan inte ens nämner hur svårt det är att få en exakt tid av dem att leverera på. Man tycker ju att de ska ha lite servicekänsla när de sjabblar gång på gång! Nä rå, de förväntar sig att man ska vara hemma mellan 10-14 för att vänta på dem. Lite jobbigt när man vill göra annat på sin semester! Genom en massa tjat går det att få lite noggrannare tid. Men ska man behöva tjata?!
Nu ska jag försöka få Hafa att leverera till K-Rauta igen så jag ska slippa passa DHLs tider.
Tänk att jag trodde att jag skulle vinna på att få toasitsen levevererad hem... -
skrev om DHL Freight
Här har vi i särklass Sveriges bästa transportföretag. Med kunnig personal och varsamt omhändertagande om godset finns det inget företag som ens kommer i närheten av kvalliten till deras priser.