Dina Försäkring AB

1.0

7 omdömen om Dina Försäkring AB

Benjamin olof baird J
Skrev om Dina Försäkring AB

Svårt att veta var man ska börja men helt enkelt ett riktigt uselt förtag som lever på att locka kunder med låga priser innan de chockhöjer priserna på helt felaktiga grunder. Hänvisar till att man skulle ha någon rabatt som inte längre gäller även om den aldrig funnits och inte står i något som helst avtal och det dessutom inte heller framgått som anledning inför höjningen... Dessutom skrivit otydliga avtal som knappt går att komma ur... Bör va föremål för granskning av ARN. Till sist väldigt otrevlig kundtjänst som inte...

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
4.4/5 i betyg av 230 omdömen 4.4 av 230 omdömen
Badge2023

Bra och snabb handläggning. Tydlig info.

Josefin T Josefin T
Lars Erik T
Skrev om Dina Försäkring AB

Vill inte försäkra min sommarbil, den är obesiktigad, men kan få teckna trafik, men vill ha helförsäkring. Har haft ett skadeärende med Dina, tog tid innan dom godkände kostnaderna, vi var inte vållande, handläggaren var tydligen långtidssjukskriven, men ingen hade brytt dig om att ställa om dennes telefon. Nä lägsta betyg och kommer att byta bolag.

Piotr U
Skrev om Dina Försäkring AB

Gör allt för att inte betala ersättning. Dina försäkringar (ansvarsförsäkring och entreprenad). Se upp för Dina Försäkringar

ICA Försäkring AB
3.9/5 i betyg av 334 omdömen 3.9 av 334 omdömen

Vi har använt oss av försäkringen och allt fungerade super!

Antonia B Antonia B
UMER W
Skrev om Dina Försäkring AB

I lost 2 scooter under insurance coverage, but they took hidden law or something just not to pay me. i lost 9500SEK and did not get any insurance coverage. and case officer is bad, behaviour was bad. Polis did not help, Housing landlord did not help and only hope insurance company after 4 weeks of waiting they said sorry we can not cover your lose.

Johan Marcus C
Skrev om Dina Försäkring AB

Anmälde 3 gånger utan att något hände. När man väl fick svar så kunde de inte hjälpa mig efter flera års kund. De ersätter inte stöld av fordon. Varning för bluff-företag!

Grizel R
Skrev om Dina Försäkring AB

Skadenummer: C 370035 Skadedatum: 2017-09-13 Uselt bolag, dålig service, kundbemötande och usla villkor! Trots att jag föll offer i trafiken utav en annan trafikant som vållade olyckan som dessutom var försäkrad och täckte kostnaden för händelsen. Så blev min bil varken reparerad, kompenserad eller ersatt. Min bil har nu sedan olyckan bara blivit ståendes och går längre inte att bruka.

Sven M
Skrev om Dina Försäkring AB

Har varit kund hos Dina Försäkring under flera år trevligt bemötande och bra premier men när skadan är skedd så är det mest luft i löftena. Efter att en bekant inte fått den hjälp som förväntas, tog jag skälv kontakt med Dina med en undran varför inte min vän inte fått den hjälp som förväntas man skylde på personal brist under sommaren och att min vän kunde överklaga jag ställde flera följdfrågor men möttes av tystnad. Så nu väljer jag och de bekanta som varit försäkrade där att byta försäkringsbolag.