Alla kategorier Billack Västra Götaland Kungälv Ditec Kungälv

Ditec Kungälv

Bultgatan 13A, 442 40 Kungälv — Visa karta

Välkommen till oss på Ditec Kungälv!

Vi på DITEC® är specialister på bilvård och skydd av bilar. Din bil är bara ny en gång, men genom att använda dig av våra tjänster kan den se ny och fräsch ut under en lång tid framåt. Vi arbetar med den senaste tekniken och välutbildad personal för att alltid överträffa våra kunders förväntningar.

Hos får du bilvård av högsta kvalitet, allt från rekond till glasbehandling, tvättar, textil- och läderskydd eller fälgbehandling. Kom förbi så fixar vi din bil så att den blir som ny!

Läs vad 147 kunder tycker om Ditec Kungälv

• 2019-06-10

Christer J skrev om Ditec Kungälv
    Jag köpte en liten recond och blev överraskad av hur bra bilen blev!👍🏻😀 Läs mer
  • 2019-06-03

Ralf J skrev om Ditec Kungälv
    Monterade solfilm på 5 rutor
    Upplevde att de var seriösa
    Kan tänka mig att göra
    Mer uppdrag där Läs mer
  • Helena M

2019-05-29

Helena M skrev om Ditec Kungälv
    Tvätt in o utvändigt samt däckbyte
    Mkt nöjd med både bemötande o fixandet m bilen 👍☀️😊 Läs mer
  • Scott R

2019-05-24

Scott R skrev om Ditec Kungälv
    Beställde ceramic light, glasbehandling och rengöring med efterföljande impregnering av cabben för fruns TT. Från första stund har Abbe haft ett väldigt proffsigt och trevligt bemötande. Först på telefon och därefter på plats.
    När vi hämtade bilen var den otroligt fin! Bättre än jag hade förväntat mig och bemötandet är ju av toppklass! Abbe kan service. Också kul med folk som älskar sin firma och sitt jobb och är stolta över det.
    Har redan beställt behandling av nästa bil. Det säger väl allt!
    Nöjda kunder kommer tillbaka och berättar gärna för andra om sin positiva upplevelse. Läs mer
  • 2019-05-24

Leif A skrev om Ditec Kungälv
    Slipning av strålkastarlyktor på en SAAB 95, med mycket bra resultat. Även bilprovningen var vid återbesöket imponerade.

I övrigt en positivt och vänligt bemötande, man kände sig välkommen.

Leif Läs mer

Katarina E skrev om Ditec Kungälv
    Beställde rengöring av en Toyota Yaris. Den var grusig på golvytorna, hade en chokladfläck på ett säte och en hel del damm och hundhår. Bemötandet var lite undflyende. Som om personalen inte förväntat sig ett kundbesök. Mina förväntningar var att bilen skulle bli rengjord till ett pris runt 500kr, grundat på den information jag fått från personer som brukar få sina bilar rengjorda av andra företag. Kostnaden blev 895kr. Jag hade kanske kunnat pruta för mannen såg ut som om han själv tyckte att det var för dyrt. De allmänna kommunikationerna till tvätten underlättade inte. Jag är 70 år, har svårt att gå, bussen stannade inte vid hållplatsen som den hade signalerat att den skulle och innan jag fått chauffören att släppa av mig blev det en lång promenad till tvätten. Bilen stod parkerad mellan några andra bilar och gick inte att köra iväg utan att någon flyttade på sig. Ingen verkade så intresserad av det. Inte blev jag gladare av att golvet var plaskblött av kemikaliedoftande vatten pga ett hål vid vindrutan. Inte ert fel. Men det kunde kanske ha observerats. Summering: Bilen blev renare, mycket renare även om chokladfläcken fortfarande är kvar. Priset var för högt. Bemötandet var inte bra. Man får nog vara lite mer tuff och påstridig om man ska anlita det här företaget igen. Eller får företaget ändra sin attityd gentemot kunderna. Min generation, 70 plus, är kunderna. Det är vi som behöver hjälp med biltvätten. Och vi blir allt fler. Vi vill bli mötta av kunnig och engagerad personal. Anställ kvinnor. En mixad personal underlättar för kunden. Läs mer
    2019-05-22 Abodi Mahmoud E svarar Katarina E
    Hej Katarina!

Jag uppskattar tiden du tog dig för att recensera vårt företag och ditt besök hos oss.

Till en början vill jag beklaga att du uppfattade oss som "undflyende" för det vill jag intyga att vi inte är. Sedan skriver du att , grundat på den information du fått från personer som brukar få sina bilar rengjorda av andra företag så kostar en ut och invändig tvätt ca 500 kr.
    Det gör det inte hos oss.

Sedan klagar du även på att både hundhår och chokladfläck på sätena fanns kvar och då vill jag hänvisa dig till vår prislista för att se vad du har beställt för tjänst.
    Vill du ha en choklad fläck borttagen så är det kemtvätt av klädseln som gäller. Vill du ha bort hund hår så är det en full invändig sanering av hundhår som behöver beställas.

Vid en in och utvändig tvätt gör vi paneltorkning , dammsugning och fönsterputs invändigt. Vi lägger ca en 1,20 timmar på en bil som vi gör en in och utvändig tvätt på.
    Det känns som att du förväntar dig en sanering och en kemtvätt men det är inte vad du har beställt.

Jag intygar att vi sätter stort värde i att våra kunder känner sig välkomna och samtidigt trygga med att lämna sina bilar hos oss.

Vår enda ambition är nöjda kunder

Med vänliga Hälsningar

Kristina F skrev om Ditec Kungälv
    Ditecbehandling
    Bra på alla vis Läs mer

Mia D skrev om Ditec Kungälv
    Full recond av bil.
    Blev väldigt nöjd, och de var väldigt trevliga. Läs mer
  • 2019-05-21

Jan Erik Mikael P skrev om Ditec Kungälv
    Ceramicbehandling.Missnöjd med att de ej gjorde behanling bakom nummerplåtar vilket de sa de skulle göra. Läs mer
    2019-05-21 Abodi Mahmoud E svarar Jan Erik Mikael P
    Hej Jan!

Tråkigt att du är missnöjd, vi plockar trots allt av nummer plåtar och behandlar under förutsättning att vi kan få av de.
    Din Xc60 bör absolut inte vara några problem att få av plåtarna och behandla under.

Vi vill gärna göra rätt för oss!

Hör gärna av dig så stämmer vi av hur vi skall gå tillväga.

Mina uppgifter finner du nedan

0303-93 994
    abodi@diteckungalv.se

Pia S skrev om Ditec Kungälv
    Gjorde en recon. Städning av bilen. Känns som ny bil. Toppenbra service. Kunnig och duktig personal. Läs mer

Lisbeth S skrev om Ditec Kungälv
    ett bra resultat av tvätt
    ett bra bemötande Läs mer

Anders B skrev om Ditec Kungälv
    Bokade i god tid en efterputsning av mitt ditecskydd. Frågade om de kunde fixa mina små stenskott o dörrskav samtidigt. Inga problem, fixa ett färgstift, (som jag beställde på hurtigs) så löser vi det, sades det. Lämnade bilen strax innan 7, fick lånebil gratis. Åkte förbi vid 12-tiden, då hade min bil ännu inte körts in i lokalerna. Hämtade bilen efter mottaget mess om att bilen är klar. När jag hämtade bilen var inga stenskott eller dörrskav fixade. Har inte hunnit, nä, det tror Pelle det, när bilen stod utanför till minst klockan tolv.
    Inga problem, det fixar jag nu.......
    bara det att det regnade ute....jag kanske är konstig, men jag tror inte det blir bra att köra i regn med nyfärgpluppade stenskottsfärgklickar i regn.
    Grejen är ju den att kommer det ett mess om att bilen är klar, då ska väl bilen vara klar? Allt som är överenskommet ska väl ordnas eller så kan man ju höra av sej o upplysa om att vi hinner ej, kan vi behålla bilen eller nåt liknande. Läs mer

Freddy L skrev om Ditec Kungälv
    Köpte en helrekond.
    Inte helt färdig när jag hämtade den. Vindrutan hade massa fett kvar på insidan. Och undre delen av bilen var inte ens tvättad. Läs mer
    2019-05-21 Abodi Mahmoud E svarar Freddy L
    Hej Freddy!

Jag beklagar för det inträffade. Vid en helrekond så ska de självfallet vara fettfritt och under delen ska även tvättas av.

Jag vill gärna ha en chans att göra rätt för mig.
    Ta gärna kontakt med mig på uppgifterna nedan så är du välkommen in för att åtgärda de du inte var nöjd med.

0303-93994
    Abodi@diteckungalv.se
  • Patrik A

2019-05-20

Patrik A skrev om Ditec Kungälv
    Köpte en helrekond.
    Inlämnandet av bilen på morgonen kändes inte proffesionellt. Personen som tog emot bilen hade ingen koll. Man fick inte heller ett kvitto på att man lämnat bil och nyckel vilket är praxis på de flesta verkstäder och liknande.
    Vid hämtandet av bilen på eftermiddagen var bemötandet helt annat. Mycket bra och med en genomgång tillsammans över vad som gjorts. Resultatet var också mycket bra.
    Kan absolut rekommendera dem men man bör se över och ändra bemötande vid inlämning. Läs mer
    2019-05-21 Abodi Mahmoud E svarar Patrik A
    Hej Patrik!

Jag vill tacka dig för du tog dig tiden att recensera oss.
    Jag uppskattar denna värdefulla information och lovar att se över våra rutiner vid inlämning av bilar.

Martin J skrev om Ditec Kungälv
    Jag blev mycket bra bemött av personalen och deras arbetsledare. ”Eftervården” har hittills fungerat bra. Svårt att ha en bestämd åsikt efter ett par månader om kvaliteten på jobbet då min keramiska behandling är ett långsiktigt projekt med nio års garanti. Men än så länge är jag nöjd. Läs mer
  • 2019-05-16

Jan skrev om Ditec Kungälv
    Kan verkligen rekommendera Ditec i Kungälv, de gjorde en lackbehandling på min bil som jag blev mycket nöjd med.
    Ett företag som lever upp till förväntningarna med trevlig personal! Läs mer
  • 2019-05-15

Bmw S skrev om Ditec Kungälv
    Bra bemötande. Mycket väl utfört arbete inom tidsramarna. Väldigt trevlig personal som gör det lilla extra. Läs mer

Oskar skrev om Ditec Kungälv
    Riktigt bra service och bilen blev jättefin, inte första och absolut inte sista gången bilen lämnad på Ditec Kungälv. Läs mer

JOhan skrev om Ditec Kungälv
    Jag köpte en lackbehandling Ceramic light.
    Otroligt nöjd med resultatet och bemötande.
    Mycket nöjd totalt sett och skulle gladeligen komma tillbaka.
    Stort tack till Ditec Kungälv! Läs mer

Basel skrev om Ditec Kungälv
    Väldigt bra personal och arbetare Läs mer
  • 2019-05-13

Bmj Transport Ab B skrev om Ditec Kungälv
    Recond på ditic och transport från BMJ transport vår helt utmärkt Läs mer
  • 2019-02-01

Anders L skrev om Ditec Kungälv
    Trevligt bemötande och gjorde ett väldigt bra jobb ! Läs mer

Janne J skrev om Ditec Kungälv
    Hela grejen med lackkonserveringen fungerade utmärkt. Läs mer
  • Stig W

2019-01-30

Stig W skrev om Ditec Kungälv
    Första gången ville jag ha en heltvätt vilket jag blev väldigt nöjd med. Nästa gång frågade jag om en utvändig tvätt ”inga problem”. Jag har bara varit där två (2) gånger, men bemötandet är till fullo. Läs mer

Peter S skrev om Ditec Kungälv
    Bra service och kunnig personal. Lyckades dock inte helt med att få bort adblue från klädseln. Läs mer

Kenth A skrev om Ditec Kungälv
    Mycket tillmötesgående kundmottagning. Kort ledtid från beställning av tjänst till utföranden av densamma. Jag är mycket nöjd Ditec Kungälv, kan varmt rekommendera dom... Läs mer

Mikael F skrev om Ditec Kungälv
    Vi gjorde en ditec återbehandling och är mycket nöjda med både resultat och service/bemötande. Läs mer
  • 2019-01-28

Liselott N skrev om Ditec Kungälv
    Bra service. Tvättar bilen riktigt så den är verkligen ren när den är färdig tvättad. Läs mer
  • 2019-01-28

Sven A skrev om Ditec Kungälv
    Komplett. Lackskor och rostskydd av underredet.
    Bra bemötande och rimligt pris. Läs mer
  • Bertil J

2018-12-11

Bertil J skrev om Ditec Kungälv
    Bra bemött
    Proffsigt utfört arbete
    (Lackfärsegling)
    Kommer förmodligen att anlita dom i framtiden Läs mer
  • 2018-12-07

Gunnel P skrev om Ditec Kungälv
    Lackbehandling.
    Fick snabbt tid.
    Fin service. Läs mer
  • 2018-12-05

Lorenz S skrev om Ditec Kungälv
    Utmärkt service samt bra utfört arbete. Läs mer
  • 2018-12-05

Sven Åke S skrev om Ditec Kungälv
    Polering av strålkastar glas fick se foto på objektet förr o efter polering helt ok Läs mer
  • 2018-12-04

Anna N skrev om Ditec Kungälv
    Välbemött! Trevligt mottagande och vältvättad bil👌 Läs mer
  • Simon S

2018-12-03

Simon S skrev om Ditec Kungälv
    Ditec ultra ceramic behandling. Servicen var fantastisk, supertrevlig personal och väldigt smidigt. Läs mer
  • Inger Ö

2018-12-03

Inger Ö skrev om Ditec Kungälv
    Jag har bara positivt att säga om Ditec. De gjorde min bil ren och fräsch både ut- och invändigt. Ett litet besvär var papperet jag fick för att skydda golvet på förarplats. Det trasades sönder på en gång och trasslade in sig i pedalerna. Ha det så gott! Inger Läs mer

Per O skrev om Ditec Kungälv
    Jag köpte en keramisklackkonservering. Jag blev väl bemött. Svårt att säga på lång sikt hur nöjd jag är då behandlingen nyligen gjordes men resultatet när jag hämtade bilen är jag mycket nöjd med. Priset kan jag tycka är i dyraste laget men håller behandlingen vad den lovar så kan det vara värt det. Läs mer

Nils Pontus E skrev om Ditec Kungälv
    Bra bemötande och trevlig personal. Även väödigt bra resultat Läs mer

Stig Anders H skrev om Ditec Kungälv
    Helt ok bemötande samt utförande. Läs mer
  • 2018-12-02

Leif J skrev om Ditec Kungälv
    I det allra mesta ett förstklassigt arbete? Läs mer
  • 2018-12-02

Lena J skrev om Ditec Kungälv
    jag köpte en Ditec Ceramic Ultra. blev väldigt väl bemött av personalen. jag är väldigt nöjd med resultatet tog även ett tillägg med impregnering av cabriolet och premiumpaketet med rutor och impregnering av skinnsäten.jag kan varmt rekommendera Ditec. Läs mer

Anna A skrev om Ditec Kungälv
    Proffsigt och bra! Väldigt nöjd!! Läs mer

Clas A skrev om Ditec Kungälv
    - Underhåll av tidigare Ditecbehandling samt invändig rengöring
    - Mycket bra
    - Det blev nästan som jag förväntat
    - Väldigt trevligt bemötande, bra resultat både ut- och invändigt. Men man glömde städa i bagageutrymmet. Läs mer

Kattarina H skrev om Ditec Kungälv
    Hjälpsamma, svarade på frågor, fixade snabbt en annan lånebil när det strulade med den planerade. Läs mer

Robert W skrev om Ditec Kungälv
    Nöjd med behandlingen, lite osäkert bemötande. Kändes inte som det fanns riktig koll. När vi sedan efter 7 dagar hämtade den var den inte klar. Som sagt nöjd med cheramic ultra men lite veligt och osäkert. Läs mer
  • Persival S

2018-11-29

Persival S skrev om Ditec Kungälv
    Lackförsegling och skinnrengörning/rekond
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande!
    Stora förväntningar som införlivades!

Inga problem att rekondi../rekommendera företaget till andra!
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2018-11-29

Daniel R skrev om Ditec Kungälv
    Keramisk lackbehandling av fabriksny bil.

Utfört arbete på lack var väldigt bra utfört och gav väldigt bra resultat.

Däremot orsakade behandlingen en 50cm lång spricka i framruta, som fick bytas. Anläggningen tog inget ansvar för detta och gav ingen ersättning. Utan försökte först hävda att den fanns vid lämnande och därefter att det berodde på stenskott. Ifall nu stenskott kan leda till denna skada, anser jag att denna information skall lämnas på hemsida och upplysning ges vid bokning, vilket inte skett. Läs mer
    2019-02-03 Abodi Mahmoud E svarar Daniel R
    Hej Daniel!

Vi vill framför allt tacka dig för att du tog dig tiden och recenserade oss.

Jag har samma dag som du lämnat denna recension talat med dig på telefon där du medgav att denna recension inte stämmer då vi faktiskt gjorde tvärt om.
    Vi har bekostat oss självrisken för att byta rutan och detta medgav du även senare på telefon.
    sprickan i rutan gick rakt igenom ett stenskott som du hade fått ganska högt upp på rutan, vi orsakade inte några stenskott under tiden vi hade bilen inne.

Har du några invändningar så är du väldigt välkommen att kontaktas mig på uppgifterna nedan

Med Vänliga hälsningar

Lackbehandling av ny bil

Allt flöt bra Läs mer
  • 2018-10-21

Bo Allan H skrev om Ditec Kungälv
    Lackbehandling inkl. fönster och klädsel.
    Bra och vänligt
    Bättre en förväntan
    Posetiv Läs mer
  • Annika O

2018-10-18

Annika O skrev om Ditec Kungälv
    Mkt bra, trevlig bemötande bra priser Läs mer

Bultgatan 13A, 442 40 Kungälv