Alla kategorier Billack Västra Götaland Kungälv Ditec Kungälv

Ditec Kungälv

Bultgatan 13A, 442 40 Kungälv — Visa karta

Välkommen till oss på Ditec Kungälv!

Vi på DITEC® är specialister på bilvård och skydd av bilar. Din bil är bara ny en gång, men genom att använda dig av våra tjänster kan den se ny och fräsch ut under en lång tid framåt. Vi arbetar med den senaste tekniken och välutbildad personal för att alltid överträffa våra kunders förväntningar.

Hos får du bilvård av högsta kvalitet, allt från rekond till glasbehandling, tvättar, textil- och läderskydd eller fälgbehandling. Kom förbi så fixar vi din bil så att den blir som ny!

Läs vad 118 kunder tycker om Ditec Kungälv

• Bertil J
    Bertil J skrev om Ditec Kungälv
    Bra bemött
    Proffsigt utfört arbete
    (Lackfärsegling)
    Kommer förmodligen att anlita dom i framtiden Läs mer
  • Gunnel P skrev om Ditec Kungälv
    Lackbehandling.
    Fick snabbt tid.
    Fin service. Läs mer
  • Lorenz S skrev om Ditec Kungälv
    Utmärkt service samt bra utfört arbete. Läs mer
  • Sven Åke S skrev om Ditec Kungälv
    Polering av strålkastar glas fick se foto på objektet förr o efter polering helt ok Läs mer
  • Anna N skrev om Ditec Kungälv
    Välbemött! Trevligt mottagande och vältvättad bil👌 Läs mer
  • Simon S
    Simon S skrev om Ditec Kungälv
    Ditec ultra ceramic behandling. Servicen var fantastisk, supertrevlig personal och väldigt smidigt. Läs mer
  • Inger Ö
    Inger Ö skrev om Ditec Kungälv
    Jag har bara positivt att säga om Ditec. De gjorde min bil ren och fräsch både ut- och invändigt. Ett litet besvär var papperet jag fick för att skydda golvet på förarplats. Det trasades sönder på en gång och trasslade in sig i pedalerna. Ha det så gott! Inger Läs mer
  • Per O skrev om Ditec Kungälv
    Jag köpte en keramisklackkonservering. Jag blev väl bemött. Svårt att säga på lång sikt hur nöjd jag är då behandlingen nyligen gjordes men resultatet när jag hämtade bilen är jag mycket nöjd med. Priset kan jag tycka är i dyraste laget men håller behandlingen vad den lovar så kan det vara värt det. Läs mer
  • Nils Pontus E skrev om Ditec Kungälv
    Bra bemötande och trevlig personal. Även väödigt bra resultat Läs mer
  • Stig Anders H skrev om Ditec Kungälv
    Helt ok bemötande samt utförande. Läs mer
  • Leif J skrev om Ditec Kungälv
    I det allra mesta ett förstklassigt arbete? Läs mer
  • Lena J skrev om Ditec Kungälv
    jag köpte en Ditec Ceramic Ultra. blev väldigt väl bemött av personalen. jag är väldigt nöjd med resultatet tog även ett tillägg med impregnering av cabriolet och premiumpaketet med rutor och impregnering av skinnsäten.jag kan varmt rekommendera Ditec. Läs mer
  • Anna A skrev om Ditec Kungälv
    Proffsigt och bra! Väldigt nöjd!! Läs mer
  • Clas A skrev om Ditec Kungälv
    - Underhåll av tidigare Ditecbehandling samt invändig rengöring
    - Mycket bra
    - Det blev nästan som jag förväntat
    - Väldigt trevligt bemötande, bra resultat både ut- och invändigt. Men man glömde städa i bagageutrymmet. Läs mer
  • Kattarina H skrev om Ditec Kungälv
    Hjälpsamma, svarade på frågor, fixade snabbt en annan lånebil när det strulade med den planerade. Läs mer
  • Robert W skrev om Ditec Kungälv
    Nöjd med behandlingen, lite osäkert bemötande. Kändes inte som det fanns riktig koll. När vi sedan efter 7 dagar hämtade den var den inte klar. Som sagt nöjd med cheramic ultra men lite veligt och osäkert. Läs mer
  • Persival S
    Persival S skrev om Ditec Kungälv
    Lackförsegling och skinnrengörning/rekond
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande!
    Stora förväntningar som införlivades!

Inga problem att rekondi../rekommendera företaget till andra!
    Mycket nöjd! Läs mer
  • Daniel R skrev om Ditec Kungälv
    Keramisk lackbehandling av fabriksny bil.

Utfört arbete på lack var väldigt bra utfört och gav väldigt bra resultat.

Däremot orsakade behandlingen en 50cm lång spricka i framruta, som fick bytas. Anläggningen tog inget ansvar för detta och gav ingen ersättning. Utan försökte först hävda att den fanns vid lämnande och därefter att det berodde på stenskott. Ifall nu stenskott kan leda till denna skada, anser jag att denna information skall lämnas på hemsida och upplysning ges vid bokning, vilket inte skett. Läs mer
  • Cristina F skrev om Ditec Kungälv
    Lackbehandling av ny bil

Allt flöt bra Läs mer
  • Bo Allan H skrev om Ditec Kungälv
    Lackbehandling inkl. fönster och klädsel.
    Bra och vänligt
    Bättre en förväntan
    Posetiv Läs mer
  • Annika O
    Annika O skrev om Ditec Kungälv
    Mkt bra, trevlig bemötande bra priser Läs mer
  • Sven I skrev om Ditec Kungälv
    Bra
    Proffisgt utfört
    Prisvärt Läs mer
  • Jonny Jan-erik E
    Jonny Jan-erik E skrev om Ditec Kungälv
    Jag gjorde en andra behandlig på min bil. Blev proffsigt bemött och fick en fin lånebil under tiden min bil var på behandling. Jag kan rekommendera vänner att göra sin behandling hos Ditec i Kungälv. Läs mer
  • Helena I skrev om Ditec Kungälv
    Jag fick problem med min bil, blev nersmetad från baklucka, sida, framruta och huven! Jag fick komma dagen efter! Dom tvättade bilen direkt! Är lite kvar! Reinhold och Abbe! DITEC i Kungälv är väldigt kundvänliga🤗👌 Läs mer
  • Thomas P skrev om Ditec Kungälv
    Köpte förnyad ytbehandling Ditec. Har alltid bemötts trevligt. Tycker att de gör bra jobb och upplever att de är engagerade och vill att kundupplevelsen skall vara bra! Jag återkommer! Läs mer
  • Bernt P skrev om Ditec Kungälv
    Ceramic Ultra. Fantastiskt bemötande. Kan verkligen rekommendera detta företag till andra. Läs mer
  • Emil H skrev om Ditec Kungälv
    Nöjd, Ditec underhållsbehandling. Fick lånebil o allt utfördes i tid. Läs mer
  • Jan E skrev om Ditec Kungälv
    Jag köpte Ditec lackskyddsbehandling
    och inre städ av bilen vilket
    utfördes till full belåtenhet.
    Fick ett trevligt o bra bemötande
    av Ditecs personal. Läs mer
  • Royne S skrev om Ditec Kungälv
    Ceramic ultra.
    Mycket bra resultat
    Mycket trevligt bemötande
    👍👍 Läs mer
  • Fredrik I skrev om Ditec Kungälv
    Trevlig personal och väl utförd rekond. Läs mer
  • Rune G skrev om Ditec Kungälv
    Recomd och dieten
    mycket bra bemötande från personalen Läs mer
  • George H
    George H skrev om Ditec Kungälv
    Lackkonservering
    Vi blev mycket trevligt bemötta och fick erbjudande om lånebil - vilken inte utnyttjades
    Bilarna blev färdiga på utsatt tid
    Resultatet blev över förväntan
    Nu skall bilarna tvättas hos/av verkstaden
    Kan starkt rekommenderas Läs mer
  • Kristian G
    Kristian G skrev om Ditec Kungälv
    Helrekond på en svart volvo v50. Bilen blev som ny både utvändigt och invändigt och väldigt trevlig personal! Kommer att återvända till Ditec nästa gång bilen behöver fräschas upp! Läs mer
  • Britt-louise T skrev om Ditec Kungälv
    Lack konservering . Jag upplevde att jag var viktig som kund . Läs mer
  • Reine F skrev om Ditec Kungälv
    Lackbehanling, Recomd.
    Utmärkt arbete och bemötande. Läs mer
  • Kim S skrev om Ditec Kungälv
    Trevligt bemötande och otroligt duktiga! Läs mer
  • Gunnar L skrev om Ditec Kungälv
    Bra bemötande, jobbet utfört som lovat Läs mer
  • Klas G
    Klas G skrev om Ditec Kungälv
    Ditec lackförsegling samt drop-in tvätt av bilen, de tar sig alltid tid och lyssnar o kommer med tips, klockrent för oss bilpedanter 😉 Läs mer
  • Erik Lennart E skrev om Ditec Kungälv
    Jag köpte en lackkonservering (återbehandning). Jag är mycket nöjd med resultatet och det bemötande jag fick. Läs mer
  • Nora T skrev om Ditec Kungälv
    Ceramic Ultra
    Det fungerar verkligen jättebra.
    Mycket tillmötesgående personal och resultatet blev inget annat än perfekt.
    Tack ditec Kungälv! ✨✨✨✨✨ Läs mer
  • Angela K skrev om Ditec Kungälv
    Har väl bemötande personal.
    Bra kund service
    Skulle absolut rekommendera Ditec till andra😊 Läs mer
  • Tommy L skrev om Ditec Kungälv
    Snabb effektiv service och trevlig personal .
    Detta ledde till ett perfekt jobb . Läs mer
  • Peter F skrev om Ditec Kungälv
    Katastrof. Ångrar verkligen mitt beslut att lackbehandla bilen och ordna med en buckla inom er koncern.

Jag fick pris på de båda delarna. När jag väl skulle betala var totalsumman ca 900 kronor dyrare. Fördelningen av respektive kostnad var en annan än vad man initialt uppgav. I mitt fall betydde det att den summa jag hade rätt att FP ut via mitt försäkringsbolag blev avsevärt lägre än vad som var tänkt.

Men det spelade mindre roll. För man var på företaget inte villiga/kompetenta att hjälpa mig med underlaget försäkringsbolaget ville ha för att betala ut min rättmätiga del med anledning av min försäkring.

Vidare så var min bil när jag hämtade den extremt dåligt behandlad. Flammig. Man såg bl.a. tydligt att han eller hon som polerat eller vad det kan tänkas heta, inte visste hur detta skulle utföras. Längst ner längst bilens långsidor fick jag försöka gnugga upp lite själv. Där verkade bilen opolerad.

Det första jag gjorde efter att jag hämtade bilen var att åka till en handtvättningsinrättning för att få bilen städad på insidan. Den skitigare än när jag lämnade in bilen. Detta trots att man sa att rengöring av insidan ingick.

Jag fick uppfattningen att man sket i mig som kund. Min känsla var att man tyckte min bil var för gammal och så för att kosta på tid och pengar.

Jag avråder alla jag känner och dryftar bilar med att absolut inte besöka er koncern.

Vänligen

Peter Fasth Läs mer
    2018-08-09 Abodi E svarar Peter F
    Hej Peter och tack för att du tog dig tiden att recensera oss!

Till en början skulle jag vilja påpeka att det finns ganska som vi inte känner igen. I vårt kundregister ser jag att du var inne hos oss senast den 2015-12-14 och väldigt mycket har hänt hos oss sedan dess inte minst att det är nya ägare sedan 1,5 år sedan.

Vi har klara direktiv och riktlinjer för hur vi skall gå tillväga när ett försäkringsbolag står som betalare. Vi fakturerar försäkringsbolaget direkt och du som konsument behöver inte mer än att anmäla skadan till ditt försäkringsbolag.

När det gäller att peta bucklor så erbjuder inte vi denna tjänst men vi har däremot samarbetspartners som gör det och då rekommenderar vi dessa företag som kan hjälpa dig.

Det känns som om att din 1 stjärniga retention inte är riktad mot oss och iaf inte efter 3 år från när du senast var inne hos oss.
    Har vi orsakat att din bil blivit smutsig på insidan (det gör vi aldrig) så ordnar vi det. Det är trots allt det vi jobbar med, vi har en väldigt ren miljö. När vi polerar en bil så är halva jobbet att städa det som blir smutsigt.
    Varför har du inte hört av dig till oss med dina synpunkter tidigare ?

Finns det något vi kan göra så hör gärna av dig till oss!
    Vår enda ambition är att vi skall ha väldigt nöjda kunder.

Med vänliga hälsningar
    Abodi El-khatib

Platsansvarig
  • Bengt Göran H skrev om Ditec Kungälv
    Klotterbortagning av sprejfärg. Mycket väl bemötande och resultatet blev perfekt. Läs mer
  • Magnus J skrev om Ditec Kungälv
    Bra service och mycket kunnig personal Läs mer
  • Hanadi skrev om Ditec Kungälv
    Mycket proffsigt bemötande 👌🏻 allt blev bättre än förväntat är jätte nöjd😌 Läs mer
  • Thomas H skrev om Ditec Kungälv
    Bra resultat, bra förklaring om vad som passade bäst på min bil.
    Bra bemötande Läs mer
  • Andreas A skrev om Ditec Kungälv
    Chersmic light
    Fungerade väl, men ska göra efterkontroll.

Utmärkt bra med lånebil! Läs mer
  • Lars K skrev om Ditec Kungälv
    Klockrent bemötande varje gång och hög servicegrad gör att vi gärna sprider våra erfarenheter om Ditec i Kungälv till flera bilägare. Läs mer
  • Ann Christine L skrev om Ditec Kungälv
    DITEC Ceramic Ultra, glasbehandling, fälgbehandling och textilimpregnering.
    Blev bemött på ett alldeles utmärkt och proffsigt sätt.
    Hade inte förväntat mig att bilen skulle bli så fantastiskt fin,
    visserligen är den bara tre år men det är som jag hämtat
    ut en helt ny bil.
    VÄLDIGT NÖJD! Läs mer