Dryft Sverige AB

Dryft Sverige AB, sid 2

Vi är företaget som sätter kunden i fokus, vårt mål är att få dig att känna dig trygg och supernöjd med ditt val av hantverkare.

Vi hjälper dig med renoveringen från ax till limpa. Allt från att riva en vägg, montera ett nytt kök till större renoveringar och byggnationer. Vi tar hand om projektledningen så att du kan luta dig tillbaka och känna dig trygg - allt utan underleverantörer. Vi arbetar inom hela Storstockholm.

Vårt mål är att lyfta ribban för vad du som kund kan förvänta dig av ett hantverksbolag när det kommer till transparens, tydlighet, planering och kommunikation - samt självklart kvaliteten i utförandet.

Läs vad 67 kunder tycker om Dryft Sverige AB 2

2021-12-21 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med vår nya entré som Dryft byggde för oss. Det blev lite dyrare än beräknat men de hade duktiga och trevliga hantverkare!
    2021-12-12 Insamlad av företaget
    Vi vill tacka Dryft. Måleri för ett mycket fint arbete som gjordes i vårt vardagsrum i Tullinge. Målaren Robin.L. är noggrann och professionell samt trevlig och tillmötesgående. Tack Leona.N. För ett trevligt bemötande genom hela renoveringsprocessen från början till slut. Vi rekommenderar varmt Dryft.
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Från beställning till avslutat jobb gick det både snabbt och smidigt. Både Dryft och hantverkarens bemötande var mycket professionellt och inläggningen av parkettgolvet var både snabbt och snyggt genomfört.
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Jag lät måla och tapetsera hela lägenheten (3 rum o kök) och är mycket nöjd med resultatet. All personal var mycket proffsig och trevlig och allt fungerade utmärkt. Rekommenderas varmt.
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med Dryft. Väldigt bra kommunikation och slutresultatet blev kanon! David målade om hos oss och vi kunde inte vara mer nöjda!
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Ett professionellt bemötande med snabb och effektiv kommunikation.
    De spacklade och ommålade väggarna blev till 100 procent belåtenhet.
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Allt man kan önska sig av hantverkare. Håller tider, faktura överensstämmer med offert samt att arbetet är mycket väl utfört. Dessutom mycket trevlig och serviceinriktad personal.
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Mkt snabb kontakt o utfört arbete. Mkt professionellt arbete med trevlig personal. Noggranna förberedelser o städning efter arbetet.
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Beställde målning av vissa utrymmen inför visning. Hade höga förväntningar och de uppfylldes med råg – proffsigt utfört jobb och väldigt trevlig personal. Rekommenderas starkt!
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, bra utfört arbete (målning och tapetsering), bra på att passa tider. Rekommenderas!
  • 2021-12-05 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Dryft för ett målerijobb. Jobbet utfördes med hög kvalitet AB målaren Janne trots en del ”specialare” med reparation av stuckatur etc. Stort plus också för uppstartsmöte och tydlig kommunikation genom hela utförandet och att jobbet kunde utföras på utsatt tid och tidsplan.

Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Dryft.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Snabbt. Professionellt. I tid med bra kvalitet.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Bra service, kompetenta och engagerade
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    professionella, noga och trevliga. 2 stycken platsbyggda elementskydd fick vi gjorda och är mycket nöjda.
  • NINA G
    2021-11-24 Spontant omdöme
    Supernöjd! Målat om hos mig, de kom i tid, trevliga och pålitliga, blev klara i tid, noggranna och det blev jättefint! Priset enligt offerten. Kan inte bli bättre!
    2021-06-09 Spontant omdöme
    Vi tog Dryft för dom kändes seriösa och proffsiga trots att dom var klart dyrast av alla offerter vi tog in. Men oj vilket misstag extremt slarvigt och hafsigt jobb. Vi fick skriva arga mejl för att dom skulle komma och åtgärda felen och tillslut kom dom och gjorde det lite bättre. Dock fortfarande fullt men slarvfel i hela lägenheten. Skulle aldrig rekommendera Dryft till någon! Vi är extremt besvikna på dom!
    Hej Jonas! Jag beklagar att du haft denna upplevelse. Vi vill aldrig lämna ett projekt utan att veta att kunden är nöjd – är du nöjd är vi nöjda. Vi ordnar väldigt gärna med en oberoende besiktningsman som kan göra en genomgång av lägenheten och korrigerar såklart sedan eventuella nedslag som vi inte såg på plats. Kontakta mig direkt på elina.eriksson@dryft.se så ordnar vi med detta direkt!

Med vänlig hälsning,
    Elina Eriksson
    Ledare av kundupplevelse och operationell verksamhet
    Dryft Sverige AB
  • 2021-05-09 Spontant omdöme
    Tur! Fick ett tips från en mäklare om Dryft. Hade bråttom, chansade och fick bra och snabbt bemötande och förslag via mejl. Dessutom var de flexibla om det skulle bli timmar över. Något jag uppskattade enormt!

Ett fantastiskt jobb av målaren Max, som var ordningssam, noggrann, snabb och ett bra bollplank gällande färger och nyanser.
    Allt funkade helt smärtfritt med nycklar och kommunikation.
    Dessutom gav Max det lilla extra som gör att jag kommer vara trogen Dryft. Han skickade bilder på mess hur arbetet fortlöpte och var snabb på att svara på frågor. Kommunikativ och supertrevlig. Tack!!!
    Tack så mycket Sonja för att vi på Dryft fick hjälpa dig målningen! Vi är jätteglada att du är så nöjd! Dryft Sverige AB
    2020-12-31 Spontant omdöme
    Jättenöjd med resultatet.Anlitade Dryft för att måla om efter flytt och färgvalet. Rekommenderar STARK
    2020-12-27 Spontant omdöme
    Exceptional tiling work! Did both my floor and walls in the kitchen! The floors were complicated (small octagonal pieces) but Fredrik did really well! I’m so happy with my kitchen tiles !
  • 2020-12-27 Spontant omdöme
    Jag har använt Dryft både nere på firman och ute i sommarstugen. De har både service och utförande av högsta kvalite! Rekommenderas starkt av både mig och frugan.
  • 2020-12-27 Spontant omdöme
    Vi använder Dryft för flera olika tjänster och hantverksjobb på kontoret och upplever alltid att vi får fantastisk service och utförande i toppklass. Rekommenderar starkt.
  • ADRIAN S
    2020-12-27 Spontant omdöme
    Verkar som ett riktigt bra bolag
  • Erik A
    2020-12-27 Spontant omdöme
    Jag anlitade Dryft för att lägga om rör till min diskmaskin. Supersnabb och proffsig service, Liam som hjälpte mig var nog den bästa hantverkaren jag någonsin har haft. Rekommenderar varmt!
    2020-11-29 Spontant omdöme
    Anlitade Dryft för målning av min lägenhet, dom fixade dessutom Sveriges snyggaste kalkvägg.
    Perfekt utfört arbete men vad som verkligen stack ut var kommunikationen, svarade alltid snabbt och tydligt på mina frågor, täckte in möbler och dyl. samt lämnade lägenheten rent och snygg efter utfört arbete.
    Kommer verkligen använda dom igen, speciellt sen jag fick höra att dom förutom målare har alla yrkesgrupper en behöver inför en renovering.
  • 2020-11-27 Spontant omdöme
    Dryft har hjälpt oss med vår husrenovering. Tydliga offerter, bra planering och bemötande.
    Superduktiga hantverkare!
  • 2020-02-23 Spontant omdöme
    Vi anlitade Micke som kontrollansvarig för vårt nybygge och vi är väldigt nöjda. Vi kände oss mycket trygga genom hela processen och kan rekommendera honom varmt.
  • 2020-01-17 Spontant omdöme
    Enkelt och smidigt med Micke, kan rekommendera.
    2019-12-05 Spontant omdöme
    Hej

Jag anlitade bolaget Källden och Granath AB till att vara min Kvalitetsansvarig när jag skulle bygga mitt hus. Samarbetet har fungerat utmärkt, och stödet mot kommun har fungerat väldigt väl.

De hjälpte mig igenom hela byggprocessen för hela mitt hus. Från startbesked till slutbesked.

Tack för all hjälp
  • ERIK N
    2019-11-30 Spontant omdöme
    Kan verkligen rekommendera Micke som KA! Han har hjälpt oss genom hela byggprocessen (taklyft) på ett mycket proffsigt sätt med stöd och råd utöver vad hans uppdrag egentligen krävt. Kunnig och alltid saklig vilket vi har uppskattat mycket.
  • SVANTE S
    2019-11-25 Spontant omdöme
    Jag anlitade Micke som KA när vi byggde ett komplement hus. Kan varmt rekommendera honom. Alltid tillgänglig för frågor och behjälplig utöver vad som ingick i arbetet som KA. Väldigt värdefullt som mig som inte har erfarenhet av att bygga. Visade engagemang som dom andra KA inte visade när jag begärde in offerter.
    Svante
    2019-09-05 Spontant omdöme
    Granath motsvarade våra förväntningar som kontrollansvarig för vårt bygge. Extra plus för tillgänglighet och flexibilitet. Alltid snabb återkoppling och alltid kundfokuserat i kontakt med övriga inblandade.
    2019-07-27 Spontant omdöme
    Vi anlitade Mikael som kontrollansvarig i samband med badrumsbygge. Väldigt professionell och kompetent, oerhört serviceinriktad och väldigt pragmatiskt. Rekommenderar varmt hans tjänster!
    2019-06-28 Spontant omdöme
    Jag har haft kontakt med flera kontrollasvariga och oftast har de gjort sitt på en acceptabel nivå. Men sen så fick jag kontakt med Micke. Vilken skillnad. Här är någon som verkligen tillför kunskap och stöd. Jag hade dessutom en komplicerad tillbyggnad, Q-märkt hus och ett helt nytt tak som tillkom mitt i bygget. Plåtfirma som la taket gjorde bort sig ordentligt. Att ha någon som svara på ett sms mitt i natten när täckpappen blåst bort och det regnar in. Någon som förklarar precis hur man ska kommunicera med takfirman, vilka regler som gäller i en sån här situation, hur skadorna ska besiktigas, vilka kostnader man får ta själv och vad entreprenören ska stå för osv. Att ha den informationen tillgänglig när man på morgonen får kontakt med takfirman var för någon som mig väldigt värdefullt och det var ändå bara en liten del av vad han lyckades tillföra. Jag kommer garanterat använda Micke igen, och inte bara när jag behöver en kontrollansvarig.
  • Ronnie W
    2019-06-18 Spontant omdöme
    Inför husbygge behövde jag en kontrollansvarig och hittade Mikael Granath då min tidigare KA var tvungen att kliva av uppdraget. Micke har varit en klippa genom hela processen och har alltid svarat snabbt och med bra och konkreta råd. Rekommenderas verkligen!
  • Salwan N
    2019-06-05 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Mikael som kontrollansvsrig till nyproduktion villa. Jag har verkligen gjort rätt val att anlita en proffsig och professionell kontrollansvsrig. Vi fick hjälp hela vägen och kunde alltid komma fram till bra lösningar. Jag rekommenderar varmt Mikael som kontrollansvsrig.
  • Katarina R
    2019-01-25 Spontant omdöme
    Källden & Granath har byggt gjort en omfattande renovering av vårt hus med bl.a. nytt vatten, el och ventilation. Så nöjda med hela processen från offert, löpande uppföljning till slutförande. Uppskattar särskilt alla kreativa idéer och attityden ”inget är jobbigt och allt är möjligt”. Har också känts tryggt att vår projektledare anlitas som kontrollansvarig på andra byggen.
  • Henrik A
    2019-01-22 Spontant omdöme
    Anlitade Mikael som Kontrollansvarig. Otroligt proffsig, kunnig, tillmötesgående och reko. Rekommenderar starkt
    2019-01-10 Spontant omdöme
    Har anlitat företaget och köpt KA tjänst. Företaget håller vad de Iovar och har omfattande kompetens och erfarenhet av bygglov och genomförande av byggprojekt. De är alltid kontaktbara och snabba med att svara på frågor. Svaren är korrekta och leder till ökad kvalitet. Kommer utan tvekan att anlita företaget på nytt!
  • Peter E
    2018-12-18 Spontant omdöme
    Vi har haft Micke som KA för den tillbyggnad som vi har utfört på vår villa. Jag kan bara hålla med alla tidigare possitiva omdömmen som har skrivits här! Micke har genom hela projektet varit ett stort stöd. Han har alltid ställt upp när det har behövts och hittat bra lösningar.
  • Evelina U
    2018-11-11 Spontant omdöme
    Mycket nöjda! De är proffsiga, noggrana och hjälpsama. Det var lätt att kontakta dem när det behövdes. Rekommenderar varmt!
    2018-11-11 Spontant omdöme
    Tack Micke för ett mycket professionellt och trevligt bemötande som KA för min utbyggnad
  • Rune S
    2018-11-11 Spontant omdöme
    Har anlitat Mikael Granath som KA för en tillbyggnad på fritidshus i skärgården. Oerhört noggrann, strukturerad och stark i sin rådgivning. Kanonresurs i projektet!
    2018-11-11 Spontant omdöme
    Vi anlitade Micke som KA för vår renovering och tillbygnation av vår villa i Mälarhöjden. Han är mycket kompetent som KA och har även gedigen erfarenhet från branschen som bla snickare vilket gör att han stöttar och kan ge råd genom hela processen. Han har brett kontaktnät och har tipsat om kompetenta samarbetspartners när vi själva haft svårt att hitta rätt. Vi är oerhört nöjda och rekommenderar varmt Byggbolaget Källden & Granath. /Lena
  • 2018-11-11 Spontant omdöme
    We used Micke Granath as our kontrollansvarig on a large renovation project in Axelsberg. He was a huge help- not only with technical recommendations and support during the building permit process but also problem solving and helping us get in touch with other good people. We warmly recommend him!
    2018-11-09 Spontant omdöme
    Vi är väldigt nöjda med Källden & Granath. Allt från planering och analys, detaljerad budget och kvalitetsuppföljning samt ett 100%-igt genomförande levererade de utöver förväntan.
    De tar ett personligt engagemang och det finns inget problem som inte går att lösa.
    Rekomenderas varmt!
  • Lena N
    2018-11-09 Spontant omdöme
    Noggrann och kunnig, inga anmärkningar. Rekommenderas varmt.
    2018-10-31 Spontant omdöme
    Har haft Micke Granath som kontrollansvarig.
    Han har varit kompetent, noggrann och har hjälpt till att hitta bra lösningar. Han är dessutom mycket snabb och effektiv. Som bonus är han dessutom väldigt trevlig och tillgänglig. Har bara gott att säga och kommer definitivt att anlita honom igen för mitt nästa projekt.
    2018-09-05 Spontant omdöme
    Kan varmt rekommendera Micke Granath som kontrollansvarig. Kunnig, proffsig och stort stöd i hela byggprocessen.
  • Pierre N
    2018-05-31 Spontant omdöme
    Grymt bemötande och superproffsig. Rekomenderar starkt Micke om ni söker Kontrollansvarig!
  • Johan D
    2018-01-18 Spontant omdöme
    Anlitat Byggbolaget i 2 etapper. Första etappen bestod av en totalrenovering av ett hus på ca 160m2. Micke skötte all kontakt med underentreprenör såsom el, rör vilket va oerhört skönt. Projektet hade tajta deadlines som de också höll. Projektet innehöll bla riva väggar samt sätta upp nya rum/nytt kök/dra nya vattenrör/byte av el i hela huset/målning/nytt golv osv...

Bra redovisning av timmar veckovis vilket gjorde att man kände sig trygg. Vi valde såklart att bygga vår veranda (etapp2)på ca 120m2 via Byggbolaget också och projektet flöt på lika bra.

Kan alltså varm rekommendera detta företag.

/Johan