Ekbergs Fönsterputs & Städ Kinna

Ekbergs Fönsterputs & Städ Kinna

Lennart Ekberg började redan för 40 år sedan med en stege och en hink på styret att putsa fönster.

De första åren handlade det mycket om fönsterputs men efterhand drev nyfikenhet och kundförfrågningar verksamheten vidare till golvvård, flyttstäd, kontorsstäd , lagerstäd och hemstäd. Ändå sedan starten har affärsidén alltid varit att: ”Genom professionell städning och trevligt bemötande skapa trivsel hos våra kunder”

Idag är Ekbergs Fönsterputs & Städ verksamma på 6 orter och drygt 150 medarbetare. Verksamheten är en bred flora av städuppdrag där hemstäd med Rut-avdrag utgör en stor del.

39 omdömen om Ekbergs Fönsterputs & Städ Kinna

Sedan starten hos Reco 2022
    2023-01-17 Insamlad av företaget
    Gällde städ och det mesta blev vi nöjda med. Mvh. Doris o Bernth
    2023-01-15 Insamlad av företaget
    Mkt bra! Jag är alltid mkt nöjd!Förlåt omdöme överst , ska vara rekommenderas ! Fönsterputs även balkong, som jag denna gång blev nöjd med . Städning av lght . Mkt nöjd - kan alltid be om vad jag vill få gjort o oftast fungerar det mkt bra !!! Tack för allt ! Madeleine Engelmann
    2023-01-14 Insamlad av företaget
    Har fått en bra dag för städningen och det är jag nöjd med. Verkar vara bra tjejer som kommer. Hoppas det är någorlunda samma personer. Har vart lite svårt att nå er men ni har samtidigt kompenserat det på ett väldigt bra sätt där kommunikationen inte har vart så bra. Nu senast hade ni glömt damma i tvättstugan men en mindre sak. I det stora hela nöjda.
    2023-01-13 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, trevlig personal. Gör ett fint jobb.
    Abonnerar på städningen.
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med städningen jag har varannan vecka och med vår-och höststädning! Även fönsterputsning är till belåtenhet.

Personalen är alltid trevlig när man träffar dem och vid telefonkontakt blir man alltid mycket väl bemött! också.

Min förväntan var att känna ”fredagskänslan” i ett nystädat hem utan att behöva gå ner mer i tjänst för att orka städa. Precis så har det blivit! Jag gör bara det ”lilla sista” med blommor o ljus!

Jag jobbar hellre lite mer och använder de pengar det ger till städning av proffs!
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Har hemstäd 2ggr/månad. Är jättenöjd med service och bemötande. Hade höga förväntningar som infriades.
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Jag har städ var 3:dje vecka, en timme. Senast önskade jag dammsugning, moppning , badrum och dammtorkning i mån av tid. Ingen dammtorkning gjordes utan istället las det 20-30 min på att rengöra spis och diskbänk. Det blev jättefint i köket men var i större behov av dammtorkning.
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Ekbergs fönsterputs & städ är toppen! De har bra priser, kommer på utlovade tider och personalen är alltid glada och trevliga.
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Städningen hos mig fungerar utmärkt. Högsta betyg
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Alltid ett bra bemötande vid kontakt.
    Hade varit bra om det varit samma personal, om möjligt, vid besöket hos mig för städning vilket är en gång per månad.
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med era tjänster både vad gäller personal och utförande i städning och fönsterputs.
    Trevlig personal i båda kategorierna. Lyhörda för våra önskemål i kundmottagningen.
    Vi kan bara varmt rekommendera Ekbergs Fönsterputs & Städ Kinna!
    Agneta och Erik Arnell
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Alltid perfekt städat när man kommer hem, fantastiskt bemötande.
    Vi har hemstäd varannan vecka.
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Dom är duktiga och nogranna. Man får alltid snabb återkoppling vid kommunikation med företaget. Jag har varit missnöjd endast vid ett tillfälle.
    2023-01-12 Insamlad av företaget
    Från början var vi väldigt nöjda.
    Med tiden har det blivit lite sämre. Som tur är har vi vår favoritstället varje gång. Men hon har olika med dig varje gång.
    Lossnat flagor från tv bänk. Inte deras fel. Men man hade kanske önskat att de berättat.
    Förstår att det är svårt att komma exakt samma tid varje gång. Men det är svårt att veta när man är hemma o väntar.
  • Per A
    skrev om Ekbergs Fönsterputs & Städ Kinna
    2023-01-11 Insamlad av företaget
    Gediget företag med service och hållbarhet i fokus!
    Alltid ett trevligt bemötande från personalen när de är på plats och städar och gör det fint!
    2023-01-11 Insamlad av företaget
    Allt fungerar bra.
    Städning o fönsterputs.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Vi har regelbunden städning två gånnger i månaden samt beställer fönstertvätt 1-2 gg per år. Vänligt och kunnigt bemötande. Bra, kunnig och pålitlig personal. Lätt att få besked och förklaring om något någon gång inte stämde (tid för ankomst etc.). Omsorg om kunderna från centralt håll också för att t.ex. tillgodose städning under storhelger och semestertider.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Alltid blivit väl bemött.
    Jag tycker att allt har uppnått mina förväntningar.
    Jag har haft både fönsterputs och hemstäd
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Vi har städning varannan vecka och är supernöjda!
    Skulle ha blivit 5 av 5 i betyg om kvalitén på städningen skulle vara lika hög när vikarier är inne och städar som när ordinarie jobbar.
    Enkel och rak kommunikation med kontoret och alltid lätta att få tag på och bestämma avvikelser från ordinarie schema.
    Personligt.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Väldigt bra överlag. Trevligt bemötande över hela linjen. Snyggt och rent blir det också.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som jag har fullt förtroende för.
    Har köpt fönsterputs och städning var fjortonde dag.
    Nästan 100% samma personal
    Välorganiserat. Vänliga. Proffsigt.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Har städning på fasta tider var fjortonde dag. Trevlig personal som gör sitt jobb bra.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Alltid vänligt bemötande, kompetent personal, väl utförd städning
    Gott bemötande
    Fint jobb
    Ärligt tryggt
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och bra service!
    Xxxxxxxccccccvvvv.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Ekbergs är ett professionellt städbolag men duktiga anställda. Skulle det uppstå problem agerar de snabbt och föredömligt.
    2023-01-10 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med Ekbergs städ. Proffsigt, trevlig personal och bemöttande. Aldrig några problem när vi behöver ändra dag för städ.
    2022-12-27 Insamlad av företaget
    Vi beställde veckostädning med 3-veckorsintervall för 18 år sedan och det har bara rullat på. Sömlöst med personalbyten, flexibelt när vi behövt ändra tid. Funkar fantastiskt bra!
    2022-12-19 Insamlad av företaget
    Alltid trevligt bemötande. Har inget att jämföra med, men skönt med proffs på svåra fläckar. Vi har städ i hemmet, som också är en arbetsplats, var 14 dag.
    2022-12-18 Insamlad av företaget
    Lättillgänglig, pålitliga. Svarar snabbt på mailadress
    2022-12-18 Insamlad av företaget
    Svårt att sätta betyg då resultatet kan variera från en 2a till 5a beroende på vilka som utför hemstäd. Varje dag det är städ är en dag man ser fram emot. Komma hem och bara njuta av ett rent hem. Sen är det alltid dom där små extra detaljerna som gör att man blir glad. Filtar som ligger på ett speciellt sätt eller badankor organiserade i olika positioner. Lätt att komma i kontakt med företaget via sms eller mail.
    2022-12-16 Insamlad av företaget
    Pålitliga och håller vårt hem rent och fint. Bra bemötande från kontoret och flexibelt bemötande vid ombokning av tider etc.
    2022-12-16 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt personal. Bra tjänst. Lätt att hantera!!
    Städ varannan vecka
    Alltid enkelt.
    Byta dag/ hoppa över - aldrig svårt.
    Lätt att få kontakt.
    Noggranna.
    Bäst!
    2022-12-15 Insamlad av företaget
    Alltid vänligt bemött, men ibland lite olika resultat på städningen.
    2022-12-15 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, men tidpunkten för besöken har inte funkat så bra. Ibland har peronalen kommit på utsatt tid, men ganska ofta betydligt senare. Detta har dock blivit bättre efter att jag har påpekat det.
    2022-12-15 Insamlad av företaget
    Har varit kund många år och är väldigt nöjda med Ekbergs. Lätta att ha med att göra och ställer alltid upp när det är något vi vill ändra
    2022-12-13 Insamlad av företaget
    mycket bra service och trevligt bemötande dessutom snabba och effektiva.