Alla kategorier Luftvärmepump Skåne Lomma EkoEnergi

EkoEnergi

Klockarevägen 15, 234 35 Lomma — Visa karta

EkoEnergi – Sveriges och Skånes största IVT Återförsäljare.

På EkoEnergi är vi specialiserade på energibesparing. Vi åtar oss uppdrag som energikonsulter, samt installatörer av värmesystem så som värmepumpar, solenergi och bioenergi (spannmål & pellets).

Baserat på ditt behov kan vi också åta oss ett större ansvar och finansiera, leverera pellets samt genomföra service. Vi kan också ta över driftansvaret för din anläggning till fullo om det önskas.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och hör gärna av dig om du har frågor!

Läs vad 13 kunder tycker om EkoEnergi

• Michael J

2018-12-20

Michael J skrev om EkoEnergi
    Varning för detta företags debitering. Jag gillar att gynna lokala hantverkare men i detta fall blir det sista gången. De debiterar milersättning 110 kr/mil från senaste jobb vilket kan ligga 3-5 mil bort from Lomma, dessutom restid a 925 kr/tim från senaste jobb. Utöver det tillkommer en startavgift på 225 kr bara för att de tagit emot din förfrågan från början. För 50 minuters genomgång av värmesystem från ett lokalt Lommaföretag blir du debiterad 2000 kr inkl moms om du bor i Lomma.
    Ägaren har ingen förståelse för att man ifrågasätter detta och hänvisar till det finstilta på hemsidan.

slutsats, företaget ockerdebiterar och tro inte att det agerar som ett lokalt företag.

//M Läs mer
    2018-12-20 Otto M svarar Michael J
    Vår prislista ligger ute på vår hemsida och är inte på något vis finstilt. Det står dig fritt att inte välja att använda våra tjänster om du inte tycker om vår prissättning. Men att först beställa och använda dig av tjänsterna. Sedan klaga på priserna och skriva att du inte skall betala och samtidigt klaga på publika internetsidor är ett beteende som vi inte uppskattar.
    2018-12-20 Michael J svarar Otto M
    Hej,
    Då ska jag förtydliga. Ditt företag ligger 2 km från mitt hus - jag söker efter ett lokalt företag och kontaktar dig. Jag har alltid under 17 år i Lomma försökt använda lokala hantverkare och detta är förstå gången detta händer mig.

Du debiterar 3 mil a 110 kr/mil + 462 kr i restid utöver startavgiften på 225 kr. När servicebilen från företaget 2 km bort rullar in på min infart har det kostat mig över 1000 kr. Du tycker tydligen det är rimligt. Rimligt för dig kunde troligen även varit 5 mils debitering och 1 timme restid - för nu i efterhand förstår jag att man kan aldrig veta hur mycket du ska debitera för att infinna dig så länge det håller sig inom det du kallar "rimliga gränser". Seriöst Otto? Gör om och gör rätt liksom.

Jag ifrågasätter inte att din timpeng ligger på 925 kr/timmen eller att det är 1 timmes minidebitering (besöket tog 45-50 min). Jag ifrågasätter heller inte att ni tar ut en startavgift på 225 kr för som du säger skriva in jobbet och förbereda. Jag betalar gärna denna del - dvs ditt påstående att jag inte vill betala stämmer inte.

Min varning kvarstår. Inställelseavgiften för företaget Ekoenergi kan variera mellan 225 kr och 1500 kr - du som kund kommer inte ha en aning om vad det kostar. Oproffsigt, osmakligt och att du dessutom fortsätter att offentligt argumentera för din sak är förbluffande.
    2018-12-21 Otto M svarar Michael J
    Hej
    Jag vet inte hur du tänker dig. Att teknikern skall åka tillbaks till kontoret och vända där inför besök till nästa kund? Självklart åker vi från kund till kund och kunden får betala för en enkel resa och som vi skriver inom rimliga gränser. Hade du fått en resa från Kristianstad så hade det inte varit rimligt. Tre mil är rimligt. Vi har även prövat med zondebitering för körningen men denna modell har varit den som fungerat bäst. Då vill jag passa på att varna för kunden Michael J som beställer, inte läser prisinformationen och sedan inte betalar fakturan. Han påstår dessutom att prisinformationen skulle vara "finstilt" vilket är en ren lögn. Att du agerar orent är klart, du hade ju kunnat betala in den del som du tycker är rimlig, inte sant? Men inte. Du får tjänsten, vi fixar din värmepump/system men du betalar inte.
    2018-12-21 Michael J svarar Otto M
    Ja ni som läser denna tråd får själva bilda er en uppfattning helt enkelt.

Nu agerar jag "orent" och tänker alltså inte betala? Fel Otto, fel fel fel. Jag fick fakturan i måndags. Jag tänker betala in 110 kr för 1 mils körning, 225 kr i startavgift, 940 kr för 1 timmas arbete. Vid närmare kontroll var servicebilen exakt 40 minuter på plats från det att den rullade in på uppfarten tills dess att den backade ut. Ditt företag är registrerat 2 km från min bostad. Det finns inga andra Lommahantverkare mig veterligen som hade debiterat 3 mils milersättning och 30 min restid (totalt 762 kr+225 kr i startavgift) till en kund 2 km bort i Lomma. Förmodligen ingen hantverkare som offentligt drivit denna diskussionen med en kund heller och "varnat" för kunden på Reco. Jag trodde Redo var till för att ge egenupplevda synpunkter om företag för att konsumenter ska kunna få hjälp att välja rätt - men av dina svar så förstår jag att kritik inte är välkommet. Då faller ju hela iden med Reco...

Jag gillar inte att bli lurad helt enkelt. Jag välkomnar alla andra kunder att bilda sig en egen uppfattning och anlita er om de tycker det är ok att det kan variera mellan 500-1500 kr i inställelseavgift beroende på om servicebilen innan var i Ystad, Svedala, Bjärred eller Lomma. Lite som att spela på Lotto helt enkelt. Jag trodde jag anlitade ett lokalt företag.
    2018-12-23 Otto M svarar Michael J
    Hej
    Lurad har du inte blivit. Lurad betyder att någon uppsåtligt försökt bedraga någon. Det är brottsligt och du anser att du blivit lurad så skall du polisanmäla. Villkoren har varit tydliga för dig från början. Du har beställt, fått tjänsten, fått fakturan och sedan tyckt att den varit för stor enligt din egen prissättning. Därefter har du haft synpunkter på fakturan, direkt skrivit på internet om ockerpriser, mailat film från övervakningskamera, skärmdumpar etc.. Många skulle nog kalla ditt beteende... Konstigt, och nu använder jag ett understatement. Men eftersom du nu är uppe i varv så tycker även att du skall ta en titt på hur övriga företag i vår bransch debiterar, du kommer då finna att inte stort avviker från vår. Vi har en liknande kostnadsmassa och behöver ungefär samma intäkter för att göra en rimlig vinst. Så du har en hel bransch att jobba på! Vill man ha ett fast pris från början, så går det bra att fråga. Vi planerar ju serviceturen så att körningen blir så kort som möjligt och oftast vet vi var kunden före och efter är belägen. Men vi skall faktiskt ta din synpunkt med oss och lägga till texten på hemsidan att det går bra att fråga om man vill ha ett fastpris, tack för det!

Först finstilt och nu lurad. Nu börjar du närma dig ett förtal. Jag tycker du skall be om ursäkt för dessa ord!

God jul!
    2018-12-27 Michael J svarar Otto M
    God Jul själv!
    Jag skickade en film från övervakningskameran för att visa att besöket tog exakt 40 min, skärmdump från google maps att ditt företag ligger 2 km bort - detta med anledning av att du hotar med ditt väldigt duktiga inkassobolag.

Redan på er faktura skriver ni "förfallen faktura överlåtes per automatik till inkasso". Det är lika märkligt som er debitering. Normalt skickar företag en påminnelse till kunden först för att säkerställa att fakturan inte kommit bort i posten.

Ekoenergi AB kör 10 dagars betalningsvillkor och direkt till Inkasso.

Ekoenergi har vad jag nu förstått inget fast driftställe tydligen trots en klar och tydlig adress i Lomma. Företaget kan debitera milersättning och restid från i princip vilken ort som helst i södra Skåne till en kostnad upp mot 1500 kr.

Jag har pratat med två andra lokala hantverkare med adress Lomma och de säger att det är ganska självklart att man inte debiterar 0,5 h restid och 3 mils milersättning inom orten framförallt om man redan tagit en inställelseavgift på 225 kr.

Jag uppmanar återigen alla som läser denna tråd att bilda er en egen uppfattning. Reco är till för att kunderna ska få lämna synpunkter och den främsta anledning till att jag ganska omgående gjorde det var att Ekoenergi direkt avvisade att jag via email ifrågasatte debiteringen - och sa att vi lämnar till inkasso.

Så kom igen nu och skriv igen i denna tråd. Jag förstår att du känner dig angripen och förtalad... Enligt dig är jag ju "uppe i varv" och "mitt beteende är..." "konstigt...understatement".
    2018-12-28 Otto M svarar Michael J
    Hur har du fått för dig att vi är en lokal hantverkare med adress i Lomma? Vi ser oss som ett teknikföretag med Skåne och Själland som arbetsplats, jag tycker även att vår hemsida är tydlig på denna punkt. Med din bakgrund så vet du väl att företag har olika säten och ett huvudsäte. Vad är det för typ av hantverkare du jämför oss med?

Vi känner oss förtalade eftersom du kommer med lögner, du påstår att vi har finstilt information vilket vi inte har. Du påstår att du blivit lurad vilket du inte blivit. Däremot har du inte läst igenom prisinformationen innan du beställt och använt våra tjänster och först efter du fått fakturan har du klagat. När du inte fått din vilja igenom så har du skrivit Reco, Facebook. Det tycker vi är ett dåligt beteende.
    2018-12-28 Michael J svarar Otto M
    Detta blir ju bara ännu bättre :)

I mitt första inlägg varnar jag för detta företags debitering och att ni inte kan räkna med att det är ett lokalt företag.

Nu är det alltså bekräftat, det är inte ett lokalt företag och ni kan få betala milersättning a 110 kr/milen och 940 kr/timmen i restid från...i princip hela Skåne och kanske tom Själland.

Att bolagets namn är Eko Energi i Lomma AB får ni bortse från.

Framtida kunder - bilda er själva en uppfattning. Om ovan känns rimligt -> anlita Eko Energi i Lomma. Är det inte rimligt -> sök en annan firma?

Detta måste ju vara syftet med sidan Reco. Kunder ventilerar åsikter. Om det bara är ok med lovord kan ju hela Reco läggas ner.

Jag har bara skrivit min åsikt på Reco för övrigt...än.
    2018-12-31 Otto M svarar Michael J
    Hej
    Vi förväntar oss av våra kunder att de skall läsa informationen på vår hemsida inte att de skall dra egna slutsatser av företagsnamn och adresser som du tydligen gjort. Debiteringen är som du skriver, vi debiterar resor som du skriver men inte från hela Skåne och Själland eftersom det inte är rimligt precis som det står. Det är däremot rimligt att debitera tre mil vilket du blivit debiterad. Det är även rimligt att läsa igenom prisinformationen innan man beställer och inte göra som du gjort. Beställa, använda sig av tjänsten och sedan inte betala. Jag skulle tro att det finns fem-sex företag som gör det vi gör i Skåne. Du kan inte jämföra med en "lokal hantverkare". Prisbilden hos våra konkurrenter är ungefär densamma.

Vi kommer att kontakta vår jurist för att se om dina påstående om finstil respektive lögner håller för en förtalsstämning.

Du svarar inte på frågor i denna konversation utan upprepar dig. Vi kommer därför inte att besvara ytterligare kommentarer utan anser att diskussionen i detta forum är avslutad.

Gott nytt år
    2019-01-07 Michael J svarar Otto M
    Förtalstämning...lycka till :)

Kunder - våga inte ha synpunkter på detta företag!!!

- 10 dagar bet villkor sen inkasso = betala och håll käften!
    - Har ni synpunkter som ni vill ventilera på Reco på blir det jurister inkopplade.

Inget mer ni ska hota med?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-06-14

Bodil P skrev om EkoEnergi
    Allt bra förutom att det datum som vi kommit överens ändrades vilket gjorde min egen planering lite besvärlig. Läs mer
    2018-06-14 Otto M svarar Bodil P
    Hej Bodil
    Tyvärr händer det saker ibland som ligger utanför vår kontroll. I detta fall hade det med montörens kylcertifiering att göra.
    Med vänlig hälsning Oscar
  • 2018-05-20

Hans B skrev om EkoEnergi
    Utmärkt från början till slut.
    Fantastiskt bemötande från säljare till installatör
    Ivt 900 luftvärmepump Läs mer
  • 2018-05-19

Jan N skrev om EkoEnergi
    ivt värmepump
    mycket gott
    fick bra hjälp med ansökningar och god service
    helt nöjd Läs mer
  • 2018-05-18

Kjell L skrev om EkoEnergi
    Luft vatten värmepump. Mycket bra. De levde upp till alla våra förväntningar. M.v.h. Kjell Lagervall Läs mer
  • 2018-04-22

Lone M skrev om EkoEnergi
    Meget effektive og installeret helt perfekt Läs mer
  • 2018-04-08

Kenneth L skrev om EkoEnergi
    Min kontakt med EkoEnergi fick jag genom att jag på nätet fyllde i ett formulär som gällde information om värmepumpar. Jag skulle bli kontaktad av olika leverantörer av värmepumpar för eventuellt köp och installation.
    EkoEnergi var en av 5 leverantörer som kontaktade mig och utmärkte sig som trevlig, påläst och kunnig.
    Hembesöket och förslag på lämplig utrustning skiljde sig från de andra leverantörerna som uteslutande valde att endast ersätta befintlig och trasig värmepump.

Valet mellan de olika offertställarna blev väldigt enkelt och lägsta pris blev inte automatiskt mitt slutliga val. Läs mer
  • 2018-03-29

Jan B skrev om EkoEnergi
    Väldigt kunniga och proffsigt bemötande. Får bra svar och feedback från dom också. Läs mer

Birgitta K skrev om EkoEnergi
    Bergvärmeinstallation.
    Dålig framförhållning och dålig kommunikation. Hög sakkompetens. Läs mer

Borge D skrev om EkoEnergi
    Vi har købt en varmepumpe luft Vatten .Alt var perfekt .EkoEnergi har ydet en meget fin service det gælder både Oscar og Max. Läs mer

Jonas N skrev om EkoEnergi
    Värmeväxlare,
    Utmärkt service.
    Jag är nöjd Läs mer

Emil J skrev om EkoEnergi
    Väldigt trevliga. Snabba svar vid frågor på mejl. Skickade massor om olika frågor men svarade lika bemötande varje gång. Duktiga killar som monterade min värmepump sent in på kvällen för att bli färdiga.

/Emil
    Örkelljunga Läs mer

Franz P skrev om EkoEnergi
    Ett mycket kompetent företag med bra mottagande, trevliga säljare och duktiga killar som monterade vår värmepump.
    Inget alls att klaga på.
    Kan varmt rekommendera dom
    Mvh Frasse Läs mer