EkoEnergi

EkoEnergi

Ring 040-53 46 30 www.ekoenergi.se
3.7

EkoEnergi – Sveriges och Skånes största IVT Återförsäljare. På EkoEnergi är vi specialiserade på energibesparing. Vi åtar oss uppdrag som energikonsulter, samt installatörer av värmesystem så som värmepumpar, solenergi och bioenergi (spannmål & pellets). Baserat på ditt behov kan vi också åta oss ett större ansvar och finansiera,...

23 omdömen om EkoEnergi

Marie K
Skrev om EkoEnergi

Köpt och installerat en Mitsubishi luft/vatten. Bara goda betyg. Bra kommunikation under hela vägen med Oscar. Väldigt duktiga killar som gjorde själva installationen och dessutom satte in 3 nya element med rördragningar. De förstod att vi även önskade det så snyggt estetiskt som möjligt och det blev verkligen supersnyggt med kopparrör på vissa ställen. Och de gjorde inkopplingen av värmepumpen så snyggt som möjligt! Oscar har varit här någon månad efter installationen då vi hade lite frågor. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera EkoEnergi om ni ska installera en värmepump! Familjen Karlsson

A4U I Skåne AB — Mitsubishi Electric
4.9/5 i betyg av 136 omdömen 4.9 av 136 omdömen

Bra bemötande och info om leveranssvårigheter i god tid. Utedelen var det fel på vid driftsättningen och en ny kom inom en vecka.Kan rekomme

Maria B
Skrev om EkoEnergi

Allt gick finfint fram till installationen men efter flera månaders tjat har jag fortfarande inte fått hjälp att få igång varmvattenberedaren och nu verkar de ha sagt upp kontakten helt.

Anna Maria Ingrid B

Lomma energi installerade luft-vatten värmesystem. Själva systemet fungerar ok förutom att det inte är komplett då det saknas en innegivare. Missnöjd med framförallt kommunikationen kring installation, leverans och när systemet ska färdigställas. Har i princip inte fått någon information alls. Har haft många hantverkare i samband med renovering och detta är det enda företaget jag inte kan rekommendera.

Rörexpressen i Lund
4.9/5 i betyg av 245 omdömen 4.9 av 245 omdömen

Vi köpte en Nibe luftvattenvärmepump via RörExpressen som installerade den hos oss förra veckan. Jag hoppades att vi skulle välja rätt pump,

BENGT C
Skrev om EkoEnergi

Bra offert och leverans, men ingen service efter att sista räkningen blev betald. Svarar inte i telefon/sms/email, lovar att de skall ordna upp, kommer ej. Har fortfarande inte fått inomhussensorn för IVT värmepump att fungera efter två år.

ANDERS N
Skrev om EkoEnergi

Akta er för Ekoenergi i Lomma. Rekommenderad leverantör av IVT, men efter två månader kan jag fortfarande inte använda min laddstation till elbilen utan att huvudsäkring går. De gör sig okontaktbara efter installation och tar inget ansvar för sitt arbete. Lurendrejare!

AI CHINH N
Skrev om EkoEnergi

Det tog lite tid att få värmepumpen utbytt pga av vår rör hemma. Men vi betalade enligt offert trots att det medförde extra jobb. Inga extra avgifter, det är vi tacksamma för. Trevlig säljare och de som skrotade den gamla och installerade in den nya värmepumpen var också trevliga och professionella.

Erik Daniel Å

Supernöjda, fick snabbt hjälp och proffsiga hantverkare. Priset blev enligt offert trots att det var lite jobb med att dra fram elen.

Mark T
Skrev om EkoEnergi

UNDVIK DETTA BLUFFBOLAG! Ekoenergi har glömt att garantiregistrera min IVT EQ8 värmepump och på grund av detta jag inte fick IVT fulla garanti på 6 år utan endast 3år. När man ringer till IVT rycker man på axlarna och hänvisar att: "Vid kontroll i vårt system så står EkoEnergi AB både som ”installatör” och som ”företag garanti”. Det finns ingen notering om att den föreskrivna 3 och 5-årsservicen är genomförd vilket innebär att pumpen endast har sin ursprungliga 3-årsgaranti."

Svar från EkoEnergi

Hej Mark Som jag har sagt till dig har vi registrerat din värmepump på IVT. Jag hittade den när jag sökte på serienummer. Gällande garantin åligger det dig som ägare att serva maskinen enligt det serviceintervall som IVT kräver. Precis som din bil, det åligger dig som ägare att serva bilen enligt rekommendationer. I ditt fall så är det så att jag sålde maskinen till företaget som sålde huset till dig och förmodligen är det så att de har missat att föra garantivillkor vidare till dig. Det är beklagligt men det ligger utanför...

Dan G
Skrev om EkoEnergi

Vi ville ha hjälp med termostater till värmepumpen. Han som kom tryckte på knapparna på värmepumpen en liten stund, han hade ingen aning om hur termostaterna skulle åtgärdas. Han skulle skicka en vvsare som aldrig kom. Kalaset kostade över 2000kr. Han påstod att han servade värmepannan som var helt iordning. Vi kommer aldrig anlita detta företag igen.

Svar från EkoEnergi

Hej I ditt första mail till oss den 22e januari har du skrivit:Meddelande: Service på Ctc värmeagregat./Styra temperatur i varje rum separat. Vi har varit hos dig och servat din värmepump samt konstaterat att termostaterna till ditt golvvärmesystem behöver åtgärdas. Det är dock inget för en värmepumpstekniker efter som det har med golvvärmen att göra inte med din värmepump. Vi har därför rekommenderat dig att kontakta en rörläggare. Du har sedan skrivit till oss att du inte vill ha hjälp av vår rörläggare utan skall...

Aida P
Skrev om EkoEnergi

Jättenöjda! Vi fick en installation av jordvärme, gjort inom specificerad tidsram till ett förmånligt pris. Information och uppföljning av Oscar har varit exemplarisk. Installationen av jordvärmepump och rördragning är suverän. Slangplöjningen gjordes snabbt och på ett prydligt sätt. Skulle rekommendera Ekoenergi! Oscar är verkligen duktig på att förklara, tar sig tid och är väldigt hjälpsam.

Michael J
Skrev om EkoEnergi

Varning för detta företags debitering. Jag gillar att gynna lokala hantverkare men i detta fall blir det sista gången. De debiterar milersättning 110 kr/mil från senaste jobb vilket kan ligga 3-5 mil bort from Lomma, dessutom restid a 925 kr/tim från senaste jobb. Utöver det tillkommer en startavgift på 225 kr bara för att de tagit emot din förfrågan från början. För 50 minuters genomgång av värmesystem från ett lokalt Lommaföretag blir du debiterad 2000 kr inkl moms om du bor i Lomma. Ägaren har ingen förståelse för att...

Svar från EkoEnergi

Vår prislista ligger ute på vår hemsida och är inte på något vis finstilt. Det står dig fritt att inte välja att använda våra tjänster om du inte tycker om vår prissättning. Men att först beställa och använda dig av tjänsterna. Sedan klaga på priserna och skriva att du inte skall betala och samtidigt klaga på publika internetsidor är ett beteende som vi inte uppskattar.

Bodil P
Skrev om EkoEnergi

Allt bra förutom att det datum som vi kommit överens ändrades vilket gjorde min egen planering lite besvärlig.

Svar från EkoEnergi

Hej Bodil Tyvärr händer det saker ibland som ligger utanför vår kontroll. I detta fall hade det med montörens kylcertifiering att göra. Med vänlig hälsning Oscar

Hans B
Skrev om EkoEnergi

Utmärkt från början till slut. Fantastiskt bemötande från säljare till installatör Ivt 900 luftvärmepump

Jan N
Skrev om EkoEnergi

ivt värmepump mycket gott fick bra hjälp med ansökningar och god service helt nöjd

Kjell L
Skrev om EkoEnergi

Luft vatten värmepump. Mycket bra. De levde upp till alla våra förväntningar. M.v.h. Kjell Lagervall

Lone M
Skrev om EkoEnergi

Meget effektive og installeret helt perfekt

Kenneth L
Skrev om EkoEnergi

Min kontakt med EkoEnergi fick jag genom att jag på nätet fyllde i ett formulär som gällde information om värmepumpar. Jag skulle bli kontaktad av olika leverantörer av värmepumpar för eventuellt köp och installation. EkoEnergi var en av 5 leverantörer som kontaktade mig och utmärkte sig som trevlig, påläst och kunnig. Hembesöket och förslag på lämplig utrustning skiljde sig från de andra leverantörerna som uteslutande valde att endast ersätta befintlig och trasig värmepump. Valet mellan de olika offertställarna blev väldigt enkelt och lägsta pris blev inte automatiskt mitt slutliga val.

Jan B
Skrev om EkoEnergi

Väldigt kunniga och proffsigt bemötande. Får bra svar och feedback från dom också.

Birgitta K
Skrev om EkoEnergi

Bergvärmeinstallation. Dålig framförhållning och dålig kommunikation. Hög sakkompetens.

Borge D
Skrev om EkoEnergi

Vi har købt en varmepumpe luft Vatten .Alt var perfekt .EkoEnergi har ydet en meget fin service det gælder både Oscar og Max.

Jonas N

Värmeväxlare, Utmärkt service. Jag är nöjd

Emil J
Skrev om EkoEnergi

Väldigt trevliga. Snabba svar vid frågor på mejl. Skickade massor om olika frågor men svarade lika bemötande varje gång. Duktiga killar som monterade min värmepump sent in på kvällen för att bli färdiga. /Emil Örkelljunga

Franz P
Skrev om EkoEnergi

Ett mycket kompetent företag med bra mottagande, trevliga säljare och duktiga killar som monterade vår värmepump. Inget alls att klaga på. Kan varmt rekommendera dom Mvh Frasse