Ellebrinks Begravningsbyrå

Ellebrinks Begravningsbyrå

Välkommen till Ellebrinks Begravningsbyrå! Vi är din auktoriserade begravningsbyrå i Östersund och har förståelse för hur svårt det kan vara att förlora någon som står dig nära. Som anhörig ställs du då inför att hantera ett antal praktiska frågor som begravning, juridiska frågor med mera. Du kan då kontakta din närmaste begravningsbyrå...

128 omdömen om Ellebrinks Begravningsbyrå

Anneli W
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Jag och min bror kände oss mycket bra bemötta av Helene Lagergren Allt har fungerat utmärkt

Petra K
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Bra bemötande, lätta att få kontakt med oavsett tidpunkt och väldigt professionella. Vi kände oss väldigt lugna att allt skulle bli som vår pappa ville ha de och kunde slappna av.

Karin B
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Vänligt och fint bemötande, ångrar inte att vi valde Ellebrinks

Magnus L
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Exakt som vi önskade nhhhhhhgijj hjvhhvvj

Madeleine D
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Jag och min syster har verkligen får hjälp, stöd och service långt över förväntan när vår pappa gick bort. Redan från dag ett blev vi proffsigt och väl omhändertagna i den sorgsna processen. Vi rekommenderar verkligen Ellebrinks.

Ann-mari N
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Togs emot på ett mjukt, varmt och professionellt sätt av Helene Axne. Som nybliven änka fick jag direkt en god och trygg känsla när jag kom till byrån för att diskutera min mans begravning. Tänk så viktigt och tänk om jag skulle känt missnöje. Många beslut att fatta den dagen. Helene låg steget före i allt och jag behövde aldrig oroa mig för det praktiska. Med löpande kontakter och information har hon lugnt och fint lotsat mig igenom mitt livs svåraste dag. Jag har också fått en mycket värdefull dokumentation från begravningen....

Inger O
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Vi fick hjälp med allt som behövdes inför en begravning. Fick ett varmt och lugnt bemötande. Vi hade fått så bra rekommendationer om Er av flera goda vänner. Vi är så nöjda det blir en så fin känsla när man kommer innanför dörren hos Er så vi kan verkligen rekommendera Ellebrinks Begravningsbyrå. Varma hälsningar från Inger och Camilla Ogemar med familj!

Lena H
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravning, så proffesionellt. Kan verkligen rekommendera dom. Kände inte att man blev påtvingad tjänster.

Ester Å
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Har alltid anlitat Ellebrinks Begravningsbyrå, då jag känner mig trygg med dom. Fick ett fint bemötande och jag tycker att dom levde upp till dom förväntningar jag hade.

Reidun S
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Helen Axne ; jättefint bemötande. Inkännande och empatisk . Har bara positivt att säga om handhavandet kring pappas begravning. Stort Tack

Tack snälla för värmande ord MVH Helen Axne

Lars H
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Professionellt omtänksamt och enkelt!

Eric Ö
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Proffsigt och varmt bemötande. Kompetent hjälp hela vägen.

Tack för fina ord Eric MVH Helen L

Simon R
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Smidiga, hjälpsamma, anpassningsbara. Rekomenderas!

Tack för rekommendation Simon ❤️ Med vänlig hälsning, Helen L

Helen E
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Alltid bra service och man får det man beställer. Inga problem att nå dem varken via telefon eller mail.

Tack för förtroendet Helen MVH Helen A

Åsa R
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

I den här unika situationen är personkemi, empati och förståelse det som varit viktigast. Att få höra: det fixar vi, japp! Det är inga problem. Vi löser det! Hjälpen har varit otrolig och jag kan inte förklara hur otroligt rätt allt känts. Jag skulle rekommendera ”våran person” till alla. Han bara fattade allt. Företaget (våran person) översteg våra förväntningar. Han har varit mer än tillgänglig.

Tack Åsa för fantastiskt fina ord och rekommendation MVH Mårten

Lars H
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Ellebrinks har anlitats för vår begravning. Fantastiskt trevligt och ödmjukt bemötande med personal som verkligen lyssnade in våra behov. De hjälpte oss igenom hela processen i en svår stund då man inte alltid tänker klart och det är lätt att missa något. De svarade upp till alla förväntningar vi hade och vi är väldigt nöjda!

Tack Lars för värmande ord ❤️ MVH Helen & Mårten

Ingrid J
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravningskostnader Mycket bra bemött Våra förväntningar mycket väl uppfyllda Mycket positivt med fint begravningsprogramblad, fina bilder från begravningskapellet Vi är mycket nöjda

Tack Ingrid för fina ord ❤️ MVH Helen A

Marianne E
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Hjälp med begravning av min mor. Helt underbara personer som jag hade kontakt med. Har anlitat dom tidigare, men nu är det nya ägare. Är jättenöjd med dom. Hjälpsamma, trevliga personer som är på rätt plats. Jag rekommenderar dom till 100%

Svar från Ellebrinks Begravningsbyrå

Tack snälla Marianne för fantastiskt fina ord och rekommendation ❤️ MVH Helen & Mårten

Monica E
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravningstjänst, vänligt bemött med god service. Hjälpsamma med rådgivning och snabb återkoppling på frågor. Mycket positiv till byrån!

Tack snälla för fina ord Monica ❤️ MVH Helen Axne

Anders W
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

En mycket trevlig familjeägd begravningsbyrå. Ett starkt personligt engagemang samt 100 procent koll på hela processen. Kan starkt rekomederas! Överträffade våra högt ställda förväntningar. Anders Westerberg

Tack snälla för fina ord och förtroende Anders ❤️ MVH Helen L

Monica F
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Vi tackar för ett varmt och personligt bemötande. Vi fick stöttning och hjälp på ett mycket bra sätt. Det gjorde att vi trots restriktioner pga Corona kände att vår mor fick en fin begravning och fin minnesstund. Ni har ordnat det efter våra önskemål och förväntningar.

Tack snälla för fina ord Monica ❤️ MVH Helen

Per-olof H
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Det är nu fjärde begravningen som vi nu anlitat Ellebrinks byrå. Varje gång har vi varit väldigt väl bemötta, och nöjda med deras helhet på engagemang.

Svar från Ellebrinks Begravningsbyrå

Tack snälla för att vi ännu en gång fått förtroende och hjälpa er ❤️ ❤️ MVH Helen & Mårten

Görel K
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Professionellt och värdigt bemötande i en känslig stund. Mkt bra service och tillgänglighet.

Tack snälla för orden Görel ❤️ MVH Helen

Tommy K
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Väldigt proffsigt och trevligt bemötande i samband med min mors bortgång.

Tack snälla för orden Tommy ❤️ MVH Helen & Mårten

Karl-gustav A
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravning Väldigt bra bemötande Visste vad jag skulle få för hjälp Bra hjälp och bemötande rekommenderar starkt

Tack snälla Karl-Gustav ❤️ MVH Helen

Agneta J
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravning med minnesstund samt bouppteckning. Vänligt, trevligt och kunnigt bemötande, levde upp till alla mina förväntningar.

Tack Agneta ❤️ MVH Helen & Mårten

Tina M
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Vi köpte begravningtjänst som omfattade all kontakt med kyrka, präst, val av kista, komplettering av datum på befintlig gravsten samt praktiska detaljer i samband med urnsättning senare i vår. Vi har även valt att låta ”Ellebrinks” ta hand om bouppteckningen. Bemötandet var proffesionellt samtidigt som det kändes varmt och ärligt. Blomsterarrangemang och minnesstund med förtäring ordnade vi själva inom familjen. Våra förväntningar var väl som för de flesta i vår situation, vi blev mycket bra vägledda och kände oss trygga...

Tack snälla för fina ord och rekommendation Tina ❤️ ❤️ MVH Helen & Mårten

Anette S
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Fint bemötande. Lätt att prata med de som sköter om allt med begravning m.m Mycket bra.

Tack Anette ❤️ MVH Helen & Mårten

Kenneth W
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Köpte begravning inkl. Bouppteckning och jag tycker att vi fått mycket professionell hjälp och uppbackning på samtliga områden.

Tack för fina ord Kenneth ❤️ MVH Helen & Mårten

Mona J
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Ellenbrinks hade hand om vår pappas begravning och vi blev bemötta som vi förväntat oss. Professionellt och inkännande! Kommunikationen har varit bra, de har svarat snabbt och varit lyhörda för våra önskemål och personal som vi träffar har varit tillmötesgående.

Tack för rekommendation och fina ord Mona ❤️ MVH Helen

Jöns E
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

All hjälp i samband vår systers död, samt all hjälp i samband med begravningen. Som kontakt från oss syskon till byrån, kan jag varmt rekommendera begravningsbyrån. Trevligt bemötande, en hel del digitalt i Corona-tider, proffsigt med hjälp av alla val som skulle bestämmas. Det kändes ändå enkelt med så bra hjälp trots att vårt uppdrag för oss kändes tungt.

Lars-erik D
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Trevliga människor. Min 97 åriga mor ville ligga i en kartong med bårtäcke eftersom var klarsynt in i det sista. Den sista önskan kunde byrån inte ordna? Generellt anser jag att begravningar för 240 kr/minuten och uppåt är smaklöst! Man bör veta att det är dubbelt så dyrt att dö i Östersund gemfört med ex. Stockholm. Slutresultatet är jämförbart.

Eileen P
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Köpt kista och urna samt kistläggning av maken. Trevligt, vänligt och kunnigt bemötande. Företaget levde upp till de förväntningar som vi hade. Ellebrinks är att rekommendera.

Tack för rekommendation och fina ord Eileen ❤️ Helen

Claes H
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravning av min mor med allt vad det tillhör, trevligt bemötande i en trevlig miljö. Det har fungerat mycket bra stort tack till Helen och Mårten

Tack Claes för fina ord ❤️ Helen och Mårten

Jan-erik A
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Anlitade Ellebrinks begravningsbyrå efter att min fru och min dotters mamma gått bort. Bemötandet var väldigt bra och proffesionellt. Vi upplevde stor förståelse i vår sorg och fick goda råd under processen. Vi är väldigt nöjda!

Tack Jan-Erik för fina ord ❤️ Helen

Hans-peter R
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Allt funkade som jag hade förväntat mig, personalen var trevlig och tillmötesgående.

Agneta H
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Vi jobbar i samma branch. Alltid trevligt bemötande och tjänstvilliga.

Tack för fina ord Agneta Helen & Mårten

Björn V

Proffsigt och personligt bemötande

Jan-olof N

Service, trygga, ödmjuka Kunniga,

Hans-gunnar A
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Fick ett mycket bra bemötande när jag besökte byrån för omhändertagandet av min avlidna hustru. Omtänksamhet och empati

Tack Hans-Gunnar för fina ord ❤️ Helen

Hans N
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Bemötande i planeringen för begravningen helt ok. Det som drar ner betyget var att en ändring jag ville göra på blombandet inte gjordes.

Svar från Ellebrinks Begravningsbyrå

Hej Hans Vi är hemskt ledsna över att banden på blommorna inte uppfyllde era förväntningar MVH Märeth

Elisabeth P
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravning och minnesstund.Bouppteckning. Bra bemötande. Kändes tryggt, fick bra hjälp av vad som behövdes för att ordna det.

Lena H
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Ett företag med kunniga och lättsamma medarbetare. Väldigt lyhörda. Trevliga och en väldigt vacker lokal.

Tack Lena för fina ord ❤️ Helen & Mårten

Gunnar J
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravning + Bouppteckning Professionellt bemötande med känsla Bra samarbetsklimat Rekommenderas varmt!

Tack Gunnar för värmande ord ❤️ Helen & Mårten

Tommy Å
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Begravningsgudstjänst jag blev bra bemött dom var hjälpsam på alla vis

Tack Tommy för fina ord ❤️ Helen & Mårten

Mårten L
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Skötte dödsboförvaltning, allt var enkelt, de skötte precis allt.

Anna B
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Allt det vi kom överens om och som blev gjort, var väldigt bra. Från person till handling.

Tack Anna för dina fina värmande ord ❤️ Helen

Kjell A
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Ellebrinks ombesörjde min frus begravning. Detta utfördes på ett fantastiskt bra och värdigt sätt.Vi är mycket nöjda med det sätt vi blev omhändertagna hos dem.

Tack Kjell för dina fina värmande ord ❤️ Helen

Georgios B
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

En begravning och bouppteckning. Mycket tillmötesgående personal trevligt och professionellt bemötande. Är mycket nöjd med deras hjälp. Jag rekommenderar till fullo Ellebrinks.

Tack Georgios för fina värmande ord ❤️ MVH Helen & Mårten

Sven S
Skrev om Ellebrinks Begravningsbyrå

Professionellt och respektfullt bemötande, bästa rekommendationer

Tack Sven för dina fina värmande ord ❤️ Helen & Mårten