Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag19 omdömen om Ellos
-
skrev om Ellos
VARNING HANDLA INTE PÅ ELLOS!
Vi beställde 6 stycken köksstolar från Ellos i november, det tog 3 månader innan vi fick stolarna. När vi väl fick stolarna så var 2 av 6 stolarna sönder. Vi skickade tillbaka dessa och fick två nya. En av de 2 nya stolarna var också trasig samtidigt som en av dem stolarna som först leverans gick sönder. Nu har ellos tagit ut en avgift på 600 kronor för transporten av stolarna tillbaka som de tvingade oss att göra då de inte kunde bedöma om stolarna var trasiga baserat på bilderna vi skickat. Vi har fortfarande 4 stolar kvar som är hela men ändå bedömer Ellos att vi har fel i vår reklamation. Otroligt dåligt bemötande från kundtjänst, dåliga returprocesser.. vi upplever Ellos som ett riktigt bluffföretag. Välj annat företag om ni kan. -
skrev om Ellos
Skickar inte det man beställt och betalat för.
Efter 4 veckor och otaliga samtal med kundtjänst får jag veta att jag måste lägga en ny beställning, trots att varan hela tiden funnits i lager, det är helt enkelt så dom jobbar. Kanske Sveriges sämsta kundfokus. -
skrev om Ellos
Ellos var verkligen inte bra. Dålig service av dom på kundtjänst. Blev lovad att få tillbaka pengarna från returnerade varor inom en vecka. Vilket inte stämmer, dom mottog min retur men nu säger dom att de kan ta tre veckor innan pengarna kommer in på mitt konto. Blev lovad olika saker. Extremt dåligt att ett så stort företag ska dröja med att ge tillbaka pengar till kund!
-
skrev om Ellos
Jag fick en av de mest oseriösa upplevelsen! Det var inte lik den Ellos man kände till tidigare. Nånting har hänt. Oresonerlig krav på att betala returkostnad för nånting som har felproduktion och inte äns skicka en ordentlig faktura på vad du tänkt debitera kunden för men gärna dra ” adminstrativ avgift” på ikke gjord administrativ arbete!!!! Och sen världens mest okunniga kundtjänst som inte äns fattat att det är en kund du pratar med!!!!
Vad har hänt? Stäng butiken! Utsätt inte konsumenter flör det här! -
skrev om Ellos
Allt med Ellos har blivit så himla tråkigt och rent av dåligt... ja, superdåligt!
Ända sen 70-talet har jag handlat mycket på Ellos och varit så nöjd; med kvalité, pris, leveranstid och framför allt kontakten med kundtjänst (de ytterst få gånger det behövdes); alltid trevlig och kunnig personal som snabbt ordnat allt till det bästa.
Men, det var då det!
Nu verkar allt vara outsourcat till någon okunnig kundtjänst där personalen inte verkar vara särskilt insatt i sitt jobb.
För något år sedan började jag märka att det som jag tidigare högljutt berättat så positivt om vad gäller Ellos inte längre stämmer: det blir allt oftare fel, tar längre tid för leveranser, det har blivit supersvårt att få kontakt både via telefon (här får man räkna med att sitta i telefonkö i runt 30 minuter) och mail.
Först ska man hitta en e-postadress som inte är "no-reply" och sen kan man bara hoppas på att de svarar... och om de gör det blir man sällan klokare av "svaret" än man var innan; personalen verkar okunnig och uttrycker sig "konstigt" så det är inte alltid så enkelt att förstå vad de menar. Vill man sen ställa en följdfråga eller få förklaring till något som inte är förståeligt blir det som ett nytt ärende och nästa person som svarar verkar lika "udda" som den första.
Sen måste jag hålla med den av er som skrev tidigare att Ellos tar betalt för allt och lite till. Har man till exempel fått en rabattkod kan man inte själv välja på vilken artikel den ska gälla och om man skickar varor i retur och den rabatterade artikeln är med i returen flyttas inte rabatten över på något annat som man väljer att köpa!!! DET HAR JAG TROTT I ALLA ÅR OCH JAG MÅSTE HA MISSAT MASSOR BARA FÖR ATT JAG STORGILLAT ELLOS OCH VARIT SÅ GODTROGEN ATT JAG INTE KONTROLLERAT ALLT!
Jo, när jag lyckades komma fram på telefon en gång i slutet av sommaren när jag ringde i ett annat ärende (om att jag inte fått svar på flera månader mail trots att jag även skickat påminnelse) - då fick jag veta att om man vill få rabatten flyttad från artikeln som Ellos lagt rabatten på men som jag returnerar... till en artikel som jag väljer att behålla/köpa... SÅ MÅSTE MAN RINGA - i annat fall blir man blåst på rabatten!
Hoppas ni orkar läsa för det kommer lite mer...
Ett exempel på hur Ellos "snor" pengar av sina kunder...
Min senaste beställning levererades i två försändelser som kom dagarna direkt efter varandra (den andra var dessutom skamlöst illa paketerad). I båda försändelser fanns varor jag returnerade och jag bara råkade se att jag blev debiterad returfraktkostnad för båda trots att de gällde samma beställning.
Man måste vara mycket om och kring sig och noga kontrollera allt de gör för annars blir man lurad.
Ärligt talat börjar jag få nog - det kanske räcker med 45 års handlande hos Ellos och är dags att välja att göra inköpen där det är smidigare och mer pålitligt! -
skrev om Ellos
Ellos få sämsta tänkbara betyg. Riktigt besviken. Vad har hänt med Ellos? Förr funkade allt, nu funkar inget! Otroligt låg kompetens på deras kundtjänst. Okunniga och otrevliga! Dessutom väldigt otillgängliga. Ber att få bli uppringd av chefen men han skickar nån flicka att gå hans ärende. Fegt!
-
skrev om Ellos
Ellos - cheating customers!! Never make purchases here!!
Never make purchases here!!! I made a purchase on the 5th Apr and the delivery time was 4-6 business days. On the 20th Apr I contacted client service and told I haven't received my order yet (the status in the order is still showing 'being prepared' and haven't been sent out). Ellos advised to wait 1 more week for package to arrive, which I did. On the 29th Apr I received email saying I haven't collected my order and it has been returned to the shop. The total value of the order was 999 sek and I had discount code, so I paid 599. In the email I was told I have been charged 199 for not collecting the package and 400 kr going to be returned. Needless to say I NEVER saw the package, nor received messages from PostNord regarding delivery. Contacted client service today and they told the product has been sold out and the discount I used won't be returned to me either! AWFUL client service and UNRELIABLE shop! -
skrev om Ellos
Handla inte på oseriösa företag som Ellos, se till att ett så oseriöst företag försvinner. Allt de säljer finns hos andra fina företag med kunden i fokus, välj handla hos de företagen. Ellos tar tex ränta på faktura innan du ens hinner betala den, om du vill betala hela summan direkt och så fort du fått varorna, kan handla om bara ett par dagar, har man lagt på ränta. Det blir ränta så fort du handlar, från dag 1 omvandlas fakturan till kontokredit. Det blir även ränta om du returnerar allt, dvs ränta fast du inte ens handlar något. Exempel returkostnad 5 dagar efter du beställde och returnerar allt: 19:- fakturaavgift + 45.90 returfrakten + ca 50:- ränta = ca 114 kronor kostnad för varor du returnerar. Du betalar ränta på ingenting.
-
skrev om Ellos
Ett riktigt skräpföretag!
Vägrade att makulera en order som gjordes 30 min innan. Har de mest orimliga köpvillkoren och ligister till kundservicemedarbetare som drillats till att vara skurkaktiga.
Jag brukar sällan skriva omdömen men var tvungen i detta fall.
Ellos har blockerat sig från nästan alla möjliga kanaler att ta del av deras usla köpvillkor genom att ta del av omdömen, såsom google och facebook.
Är ohederliga och kortsiktiga i deras affärstänk.
Skurkar i kostym!
Må gud vare med er i er beställning…. -
skrev om Ellos
Jag har varit kund hos Ellos sen -80 talet. Det har förut varit ett tillförlitligt och mycket bra företag. De sista åren har de blivit väldigt nonchalanta och gör en del fel som de struntar i att rätta till. Deras kundtjänst var förut mycket bra och har nu blivit mycket dålig. Långa svarstider om de ens svarar, dålig dialog, de kan hänvisa till Jotexbeställning fast det gäller Ellosbeställning, jag får standardsvar och de kollar inte på själva ärendet som det gäller, och de bara ursäktar sig, de vägrar rätta till de fel de gör. De kräver betalning av mig men kan inte redogöra för vad de vill ha betalt för när jag ber om det och det är inte konstigt då det är fel. Ellos har missat registrera en retur på 2 plagg och kräver betalt för de två plaggen av mig fast de fått tillbaka dem, + att de lagt på ränta och avgifter dessa 8 månader med. I mitt fall har jag försökt nå företaget för att lösa problemet i 8 månader nu, de har även lovat mig att chefen ska ringa mig vilket inte hänt. De är inte intresserade av att rätta till det fel de gjort, nu går jag vidare till ARN. Kan inte rekommendera Ellos längre, det har blivit ett mycket dåligt företag med ytterst dålig kundservice.
-
skrev om Ellos
Har varit kund sedan början på 70-talet! Två saker kommer jag ihåg! Det var något fel på ett par babysockar o jag klagade! Då dimper det ned massor av babysockar i brevlådan som kompensation! O det var med råge!
Andra gången var helt nyligen! Köpte en vinterjacka förra hösten! Någon dag efter ser jag att jackan är kraftigt rabatterad!
Blir ganska (mycket) sur! Men jag ringer Ellos o får min jacka till det lägre priset!
Köpte kläder till mina barn från Ellos! Nu köper jag kläder till mina barnbarn!
Det kallar jag kundvård! Tack Ellos! Jag kommer tillbaka! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ -
skrev om Ellos
Dålig ersättning vid dålig kvalitet
Köpte adidasskor (ord 849:-) så de tycker man borde hålla mer än de 2 mån det tog innan innerfodret o meshen ovanpå gick sönder o det blev hål ovanför stortån. Detta av enbart promenader, ej dagliga.
Skickade tydlig bild på hålet, men Ellos erbjöd enbart 20% tillbaka.
Alternativet va att skicka dem tillbaka för fullständig reklamation, men då det tar ca 3 v (förmodligen längre) skulle man ju gå utan skor o måste ändå köpa nya direkt utan att veta om man blir fullkompenserad, så de fick som de ville o räknat med dvs jag valde att ta de futtiga 20% o försöka laga, då jag verkligen behöver skorna, men nu har de förlorat mig som kund o det blir så klart dåliga recensioner på både produkt o hantering. :-(
Varning att köpa varor hos Ellos om du verkligen behöver dem för du får dålig kompensation vid fel o tvingas returnera varan vid reklamation o utredning i veckor o därmed klara dig utan din vara!
Blir att handla skor i fysisk butik hos andra företag med bättre kundservice där man kan få hjälp direkt o inte stå utan skor man behöver. :-( -
skrev om Ellos
Jag är såååå besviken på Ellos!
Jag beställde en sänggavel från Ellos och fick betala 495kr i frakt. När jag ångrade mig fick jag betala ytterligare 195kr i returfrakt samt 45kr i returfrakt.
Totalt 735kr för ingenting. Det är absolut sista gången jag köper något från deras företag.
Läs gärna denna artikel gällande att Ellos fälls https://www.ehandel.se/ellos-falls-igen-jag-kanner-mig-lurad -
skrev om Ellos
Ellos luras genom att ständigt skicka ut mail och sms med "kampanjer". Ofta står det inklusive varumärken, men när man lägger varumärkesprodukter i kassan så gäller det inte alla varumärken (oftast hur många som helst och självklart dom märkena man helst vill ha rabatt på), dessa står under listan *villkor. Hur irriterande att leta rätt på massa varor under lång tid och sen ändå inte få rabatten..
-
skrev om Ellos
Snikna lilla Ellos kan inte släppa 6 st stolar för det pris som stod på deras lilla hemsida. Har man inte 85 % rabatt på en vara, så skriv då inte det!! Ellos kundservice har skyllt på inte mindre än 4 olika faktorer, som påverkat deras utsago. Allt från att de inte har prisgaranti , vilket såklart inte har något med ett kampanjpris att göra??! Skrattade faktiskt när de även skyllde på att råvarupriset har spelat in. Att vi har handlat i ond tro, dvs om man tex köper en ny bil för 50 000. Man vet att prisbilden är fel. Att en ny bil brukar generellt kosta betydligt mer. Står det kampanj och det gäller plaststolar från ellos. Nja, då är det såklart inte något som jag reagerar på iallafall. Sedan så finns det ju fler nätbutiker som råkar ha kampanjer, rea, utförsäljningar. Ellos skyllde även på tryckfel på hemsidan. Vi hade sålt våra gamla stolar. Packat upp de nya. Sedan kom mejlet från Ellos. Det stod att vi skulle betala flera tusen kronor i mellan skillnad för att ett fel inträffat. Då vi inte gick med på detta, så får vi skicka tillbaka dem. Konsumentverket säger att vi har rätten på vår sida, då vi har skriftligt avtal med ellos om det pris som de sålde varan för. Det är ganska allvarligt från ett företag gällande kontraktsbrott.
-
skrev om Ellos
Första o sista gången jag handlar från…
Första o sista gången jag handlar från ellos! Långsamma returer och tar betalat för frakt och retur. Returhanteringen tar över 3 veckor. Har ringt och påpekat detta och de har fortfarande inte betalat ut mina pengar. Hade jag förlitat mig på dem som jag gör tex när jag beställer fr hm.se där jag blint litar på att pengarna sätts in utan att jag kontrollerar detta så hade de väl utnyttjat detta och aldrig betalt ut mina pengar tillbaka. Skäms på er! Sämsta nätbutik utan smidiga frakt och betal alternativ, vi lever i en tid när alla nätbutiker har gratis frakt och oftast gratis returer samt klarna som betalaternativ där man slipper betala för varan innan man får hem den. -
skrev om Ellos
Man blir ju nästan gråtfärdig… Vad har hänt med Ellos?
Ni som hade sådan trevlig kundpersonal i alla år… -
skrev om Ellos
Har returnerar lampor som jag beställt och undrar varför jag inte fått tillbaka pengarna när returen godkännts. Visar sig att man måste ringa ett annat nummer och be om att få tillbaka sina pengar.
Är det lagligt att göra så? Undrar hur mycket de tjänar på folk som glömmer att kolla och tar för givet att pengarna sätts tillbaka på kontot eftersom returen är godkänd.
Riktigt fult! -
skrev om Ellos
-------------------------------------------------------------