Alla kategorier Snickare Västra Götaland Göteborg Elm Konsult AB

Elm Konsult AB

Umbragången 47, 421 63 Västra frölunda — Visa karta

Ekenleden 13 A, 42836, KÅLLERED
Gudleif N:
Hej Trä och Murkompaniet. Min bedömning gällande utfört jobb ger jag 5 5 poäng av 5 möjliga. Gällande Bemötande av ansvarig ledning samt ...

Snickare nära Elm Konsult AB:

Gustaf Wernersgata 8 B, Västra Frölunda
Kom gärna förbi oss på en kopp kaffe så berättar vi gärna mer. Läs mer ›
Robert A:
Bra bemötande och levde upp till mina förväntningar :-)

Ekenleden 13 A, KÅLLERED
Trä & Mur Kompaniet är din totalentreprenör inom mureri och bygg, vi sätter allt... Läs mer ›
Gudleif N:

Läs vad 2 kunder tycker om Elm Konsult AB

• Karin B
    Karin B skrev om Elm Konsult AB
    Spar dig bekymmer och sömnlösa nätter och undvik detta företag. Anlitade dom till ett lite större projekt och inte mycket blev rätt. Hade kunnat räkna upp alla fel och brister med jag orkar inte slösa mer energi på detta företag. Men jag kan varna andra att anlita dom. Ta nån annan.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Elm Konsult AB
    Anlitat Elm Konsult AB för takomläggning, insättning av takfönster mm.

Kortfattat så har det varit blandade erfarenheter, vi tänker dock inte använda oss av Elms tjänster någon mer gång och skulle nog inte heller rekommendera företaget till andra på grund av nedan.

Det som gick bra:
    Yttre takomläggningen gick bra, arbetslaget som gör detta verkar ha gjort det på många hus och kvalitén ser bra ut (för en lekman).

Det som inte var bra:
    -De som jobbade inomhus var inte tillräckligt kompetenta och kvalitetsmedvetna.
    -Ägaren ignorerade upprepade krav på att få ett hantverkarkontrakt påskrivet. En dag sätter de bara igång med arbetet trots att inget avtal är påskrivet.
    Att inte insistera visade sig vara ett misstag från vår sida då det sedan började krångla och dra ut på tiden.
    -Jobbet skulle vara klart slutet av december, vilket vissa delar var men väsentliga delar var inte klara förrän i mars (3månader senare efter mkt tjatande) och några saker som påpekats ifrån fönstertillverkarens/Velux tekniska avdelning gällande monteringen var inte åtgärdade förrän drygt 9 månader senare. Ytterligare saker som gäller utseende(snett tillskurna takpannor mm) fick vi ge upp på och istället ordna till med hjälp av andra.
    -Felaktigt uppsågat innertak (för stor öppning samt några centimeter snett) … och försök till att korrigera misstaget med ”quick & dirty” lösning. Detta fick sedan göras om …
    -Byggde in byggavfall i vägg som sattes upp … istället för att ta med sig avfallet ut.
    -Satte kraftiga skrapmärken i parkett utan att kommentera det för oss. (vi nämnde ingen för vi skall byta golv senare men det visste inte hantverkarna)

-Under dessa månader av väntan har vi ringt, skickat sms, mailat ett 50-tal gånger utan framgång. Firman väljer att inte återkomma under långa perioder och tog aldrig eget initiativ till att ta kontakt.
    Dock kan vi se att det sker andra aktiviteter i området som firman uppenbarligen har tid med.
    (vår granne har lidit av samma kontaktproblem i 1,5 år för saker som inte blivit klart hos dem, så vårt fall verkat tyvärr inte vara unikt).

Sist, företagets representant var alltid trevlig men ingen känsla av dåligt samvete för att kunderna får ta konsekvenser av företagets misstag eller brist på tillförlitlighet.

Umbragången 47, 421 63 Västra frölunda