EnneagramCenter

EnneagramCenter

Llama 08-522 425 40 enneagramcenter.se
4.5

About company

Vi är övertygade om att en av de allra viktigaste egenskaperna för fungerande team och ledare är självinsikt. Att använda sina styrkor på ett konstruktivt sätt och att hitta sätt att hantera sina utmaningar. En annan viktig faktor är att förstå varandras olikheter - att det finns helt olika sätt att tänka, känna och agera. ...

110 omdömen om EnneagramCenter

Beatrice K

En av deras bok köpte jag Fick insyn och förståelse av mig själv och mina arbetskamrater. Jag tycker att företaget var enastående att få fram de olika egenskaperna hos oss i gruppen.

Utbildningslandslaget AB
4.5/5 i betyg av 247 omdömen 4.5 av 247 omdömen

Jag var där och gjorde 3 olika kurs (säkra lift, fall skydd och mobila arbetsplataformer). Jag hade ingen förväntningar, måste säga att inst

Hans E
Escribió sobre

Professionell coachning som ger nya perspektiv "på riktigt ", och som får en att utvecklas i yrkesrollen.

Åsa G
Escribió sobre

Leda sig själv och andra Positivt och trevligt! Djupare förståelse för Enneagram, självreflektion och reflektion över personer i min närhet Positiv upplevelse!

Swedish Wealth Institute AB
4.7/5 i betyg av 44 omdömen 4.7 av 44 omdömen

Swedish Wealth Institute AB is a great company, always replying to your questions and giving opportunities to their clients to increase thei

Jenny R
Escribió sobre

Delkurs nr 1 Bemötandet var både vänligt och professionellt och kursen levde upp till de förväntningar jag hade. Den gjorde också att jag blev mer intresserad och vill fortsätta att utbilda mig.

Helena C
Escribió sobre

Proffsigt bemötande och utvecklande upplägg för hela personalgruppen

Kajsa P
Escribió sobre

Ett intressant sätt att få fundera på sin egen och sina kollegers olika personligheter och hur man bättre kan jobba ihop. Kursledarna var både personliga och proffsiga.

Svar från Teamutveckling

Tack Kajsa, det var också så roligt att få arbeta med er.

Kajsa F
Escribió sobre

För min del så har det varit individuellt först och sedan tillsammans med strateger i kommunen. Bara positivt kring både individuella samtalet och de två tillfällen vi hade i grupp.

Gabriel U

Min chef hade bokat teamutveckling med föreläsning och work-shop för vår enhet. Jag hade inga förväntningar men fick mig lite tankar efter Teamutvecklingen. Jag tycker att fick chansen att lära känna mina närmaste kollegor på ett bra sätt.

Pär L
Escribió sobre

Bra kurs som alla borde gå. Bra upplägg och kursledare.

Linda E
Escribió sobre

Kompetens och djup sammankopplat med värme och hjärta. Kan verkligen rekommendera Enneagramcenter för den som vill höja sin organisation till nya höjder.

Patrik H
Escribió sobre

Personlig coachning utifrån Enneagrammet. Gav väldigt mycket, inga quickfix lösningar, inget "gör så här" utan en väldigt bra vägledning i att själv se utvecklingsmöjligheter utifrån vem jag är och vart jag står just nu.

Steven E
Escribió sobre

Jag var med på en kurs som var två heldagar om enegramet. Efter kursen tycker jag att jag har fått betydligt större förståelse för hur själva ennegramet fungerar och hur både jag och andra människor intrigerar samt varför. Även om jag fortfarande är ny inom ämnet tror jag att jag kommer ha nytta i framtiden i både näringsliv och privat av det jag lärde mig på kursen. Om du är intresserad av att förstå hur du själv eller andra tänker och motiveras rekommenderar jag den här kursen!

Samuel S
Escribió sobre

Väldigt kompetenta kursledare, som är personliga, varma och ser deltagarna. Roliga gruppövningar, fina möten med kursdeltagare.

Ella R
Escribió sobre

Jag tycker att de var en jättebra kurs och jag lärde mig mycket om mig själv och hur människor med andra strategier tänker och önskar bli bemötta.

Carolinne D

Inspirerande, givande och personlig utbildning. Kan varmt rekommenderas. Jag fortsätter att ha med mig kunskapen från utbildningen i min vardag.

Jonny E
Escribió sobre

Utveckling av team och individer är avgörande för kontinuerlig framgång och glädje. Med Enneagram och Ann &Tina har jag/vi fått ett verktyg att arbeta med och förstå varandra och oss själva bättre. Vi är en återkommande kund eftersom vi är väldigt nöjda med samarbetet.

Maria U
Escribió sobre

Bra kurs med tydlig och varierande information och intressant att få en bild även av deltagarnas upplevelse av de olika personligheterna. Rekommenderas varmt!

Lotta S
Escribió sobre

Professionellt rakt igenom. Från inbjudan till avslut.

Lars H
Escribió sobre

Mina förväntningar möttes genom att jag fått större insikt i hur mina kollegor tänker/agerar. Har dessutom fått lite större självinsikt och en "typning" av mig själv.

Farah Z
Escribió sobre

Det var otroligt spännande att få ta del av det här. Jag fíck lära känna mina kollegor bättre och framförallt lära känna mig själv och förstå mig bättre. Och även bli förstådd.

Kristian S

Jag tycker att utbildningen har varit i stort sett bra. Själva tanken med olika strategier är en hjälp i att förstå sig själv och andra. Det personliga samtalet var väldigt bra. Ibland var det lite för mycket repetition och för lite aktiviteter - man kan inte ta in hur mycket information som helst. Skär gärna ner på delen där ni presenterar de olika strategierna - t.ex. med kändisarna och sångerna.

Catarina K

Bra bemötande, intressant att försöka förstå både sig själv och kollegorna.

Gunilla P

Proffsigt bemötande, välplanerat och välstrukturerat upplägg. Fokus på kommunikation på ett nytt och spännande sätt. Har inneburit helt andra sätt att prata om kommunikation på arbetsplatsen och dessutom redskap att förstå sig själv och andra - strålande helt enkelt!

Anna L
Escribió sobre

Min uppfattning är att denna utbildning rör arbetet och inte privatlivet. Då skall också alla uppgifter röra arbetet och de rollar jag har där. Anpassa materialet till gruppen och storleken på gruppen För mycket repetition - kändes som utfyllnad. Kändisar i olika eneagram tog för mycket tid och var irrelevant. Mer arbete i arbetslagen och uppgifter som relaterar till arbetet efterfrågas. Önskvärt att alla på arbetsplatsen deltar och att även chefen engageras i gruppdiskussionerna. Tydligare redovisning av metodens...

Elin L
Escribió sobre

Fantastisk bra och värt varenda minut och krona.

Marianna W

Inspirerande, innovativt och mycket givande

Per P
Escribió sobre

Bra bemötande och en lärorik utbildning om hur man är som människa

Susanne H

Intressant och väl genomfört. Kollegors typ samt deras reaktioner vid stress kan ge ökad förståelse.

Annakarin B

Jag är positiv till att arbeta med den psykosociala arbetsmiljön, stärka varje medarbetare och att jobba för fungerande teamarbete. Men jag är skeptisk till Enneagram- modellen. Känns olustigt att kategorisera medarbetarna i olika typer (fast det kallas strategier). jag vill se mina medmänniskor och kollegor som männsikor med bredare register än att vara i huvudsak en "femma" m fl. Jag tror vi kan utveckla förståelse, tolerans och konstruktivt samarbete ändå genom att träna på öppen kommunikation, och att ha ledord som hjälpsamhet,...

Svar från Teamutveckling

Tack för din återkoppling. Vi håller absolut med dig om det du beskriver som viktigt för ett konstruktivt samarbete. Det finns också mycket forskning som pekar på att ökad självinsikt är den viktigaste pusselbiten för just samarbete och kommunikation. Vår övertygelse är också att vi alla har svårt att se oss själva utifrån och när vi är stressade uppskattar vi inte alltid olikheter. Därför använder vi en modell som kan hjälpa en bli tydligare samt att verkligen förstå varför andra gör som de gör. Modellen är självklart bara...

Mikael Å

Gott bemötande. Engagerade ock kompetenta föreläsare som också lyssnade in deltagarnas reflektioner och frågor

Erika H
Escribió sobre

Hej. Tack för trevliga dagar, jag tycker att det har varit givande och goda reflektioner över MIG SJÄLV och mina svagheter men även styrkor. Allt som utövas i skolan ska vila på vetenskaplig grund och jag blir lite fundersam på om Enneagramet är det fullt ut, då ni visat kändisar som ni tror har de egenskaperna för att "passa" in i de olika grupperna. Dock så tycker jag att det har varit trevligt för mig själv och hoppas att det utvecklar "mitt" arbetslag. För mig personligen behövs inte så mycket repetition på så...

Svar från Teamutveckling

Tack för din återkoppling. Det gläder oss att du tycker det varit givande. Vi beklagar också att er grupp fått mail från Reco innan vår andra träff - det var inte meningen. Det skulle ske när allt var klart. Enneagrammets vetenskapliga validitet är styrkt genom forskning på olika indikatorer. Bland annat den vi använder. Kändisarna har vi med för att göra det lite mer levande och tydligt. Där kan vi ju bara gå på vad dessa personer sagt och skrivit om sig själva, så vi kan inte vara säkra på att det stämmer förstås.

Mikael M
Escribió sobre

Bra och trevligt och mycket serviceinriktat

Anna A
Escribió sobre

Mkt bra givande utvecklande och tankeväckande. Fantastiskt fint o personligt bemötande

Mona E
Escribió sobre

Mycket positivt - professionellt, uppmuntrande, ärligt och gediget.

Anna G
Escribió sobre

Ett bra bemötande men lite för intensiv dag, skulle gärna vilja ha den uppdelad på 2 dagar så man hinner reflektera emellan. Kanske lite för mycket privata angelägenheter hade gärna sett att man fokuserade bara på arbetet.

Svar från Teamutveckling

Vi förstår absolut att det kan upplevas intensivt, samtidigt som andra ibland uppfattar det som långdraget, där spelar våra olika Enneagramstrategier stor roll och det kan vara svårt att hitta en nivå som passar alla i en stor grupp. Vi beklagar att du kände det så. Vårt förhållningssätt när det gäller att vara lite mer personlig baseras på många nyare forskningsrapporter och böcker. De visar att när vi kan visa mer av oss själva på jobbet ökar tilliten, vilket är en grundpelare för ett öppet, kreativt samarbete.

Ingela F
Escribió sobre

Mycket intressant kurs och trevliga föreläsare! Jag fick ett gott bemötande och två lärorika dagar som levde upp till mina förväntningar.

Pernilla R

Jag tyckte det var en fantastisk resa att få mera kännedom om sig själv och sina kollegor. Jag har lärt mig mycket och försöker jobba med mina "svagheter".

Barbara T

Jag tycker det var ett trevligt och intressant enskilt samtal. Första föreläsningen var också mycket givande. Andra tbildningen i grupp var dessvärre väldigt långdragen och för min smak alldeles för personligt, jag saknade fokus på jobbet. Jag upplevde det också som om personalen skulle visa sig på ett överdrivet sätt utifrån Enneagram-typen och det uppskattade inte jag eftersom en karaktär måste vara mer än en siffra från Enneagram.

Svar från Teamutveckling

Vi håller absolut med om att en person är mycket mer än sin Enneagramstrategi. Det långsiktiga syftet med vårt arbete är snarare att bidra till att man tonar ner sin grundstrategi. Men då behöver man börja med att förstå mer av den. Vi beklagar om det inte framgått tillräckligt. Vårt förhållningssätt när det gäller att vara lite mer personlig baseras på många nyare forskningsrapporter och böcker. De visar att när vi kan visa mer av oss själva på jobbet ökar tilliten, vilket är en grundpelare för ett öppet, kreativt samarbete.

Moa N
Escribió sobre

Bemötandet var mycket bra och genomförandet intressant. Hoppas kunna använda det i större utsträckning än vad vi hitills har. Den avslutande dagen har doch inte blivit genomförd i skrivande stund.

Susanna S

Handledarna var väldigt kunniga och proffsiga och delade med sig mycket från sin egen erfarenhet vilket gjorde att det var lättare att ta till sig informationen. Jag fick en god inblick i min egen situation och även en förståelse för mina kollegor. Det gav en bra bild över hur man ska tänka vid tex kommunikation

Håkan P
Escribió sobre

Vi fick ett mycket bra bemötande och vi hade en fantastisk dag.

Emma K
Escribió sobre

Proffsigt bemötande och bra slutresultat.

Emil P
Escribió sobre

Bemötandet var mycket bra. Dock kräver teamutbildningen att chefen vidare utvecklar synsättet och tar upp det även mellan passen man träffas för att påminna alla.

Clara H
Escribió sobre

Mycket bra och intressanta kurser.

Maria W
Escribió sobre

Visste inte riktigt vad Ennegram innebar men är väldigt positiv över hur det ger mig insikt både privat och på jobbet. Att tänka på flera sätt men även att kunna anpassa sig beroende på vilken person man träffar.

Tina M
Escribió sobre

Jättebra, aktivt och fokuserat bemötande. Jag kände att jag stod i fokus.

Ann B
Escribió sobre

Trevligt och lärorikt, kunniga coacher, mycket bra.

Elisabeth G

Mycket trevliga och jordnära. Man kände sig aldrig obekväm utan kunde lätt öppna upp och uttrycka sina erfarenheter och känslor kring olika stategier/personlighetstyper.

Ola R
Escribió sobre

Mycket bra, har gett mig bra självinsikter som jag har glädje av i min yrkesroll.

Marie G
Escribió sobre

Mycket bra o matnyttig utbildning.