Alla kategorier Företagsutbildning Stockholms län Stockholm Norrmalm Wenell Management AB

Wenell Management AB

Torsgatan 13, 111 23 Stockholm — Visa karta

Wenell Management AB med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö grundades redan 1967 och har sedan dess vuxit till ett av Nordens ledande konsult- och utbildningsföretag. Vi har genom åren arbetat upp en gedigen erfarenhet om hur man lyckas med projekt och sitt ledarskap. Vi ger dig enkla, praktiska verktyg som fungerar. Oavsett om det handlar om att få bättre ordning i din vardag eller att leda människor i din omgivning.

Vi erbjuder öppna kurser inom projektledning, ledarskap och kommunikation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Uppsala. Välkomna att kontakta oss!

Läs vad 465 kunder tycker om Wenell Management AB

Mikael L skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    I början på maj-2017 gick jag Wenells inledande kurs i praktisk projektledning. Min bedömning därifrån innehöll idel lovord. Steg två resulterade i liknande erfarenhet. En mycket kompetent och socialt generös kursledare gjorde inlärningen både lättsam och trevlig. Vidare upplevde jag innehållet adekvat som på överskådligt vis knöt ihop projektarbetets hela teori och praktik. Ett gott komplement till tidigare kurs. Till förfång var endast utbytet av kurslokal.
  • Julia V
    Julia V skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Väldigt bra upplägg med först teori sen praktik i grupper.
    Hade önskat att man kanske la upp teorin på ett annat sätt. Vi gick ej utifrån boken utan hoppade rätt mycket. Hade blivit tydligare om man gått enligt bokens upplägg.
  • Görel M
    Görel M skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Bra tempo och upplägg av variation av teori och praktik. Tydlig kursledare med exempel från andra projekt. Uppskartade av deltagarna hade med sig egna projekt som vi jobbade med. Bra mix av deltagare från olika branscher.
  • Cecilia Ö
    Cecilia Ö skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Kursledaren var entusiasmerande och kunde sin sak. Trots mångårig erfarenhet som projektledare tycker jag att jag fick med mig tips tillbaka till jobbet.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Utmärkt!
    som kursdeltagare uppskattar jag den input jag fick av kursledare, material och övriga kursdeltagare.
    Jag noterar att det kan vara stor skillnad hur man arbetar med projekt mellan olika miljöer och det kan vara ett utvecklingsområde för kursen att på något sätt hantera.
  • Anna S
    Anna S skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Riktig bra innehåll med up-to-date exemplar, bra upplägg, bra balans mellan teoretiska och hand-on delar, kunnig och trevlig kursledare, kursmaterialet är användbar. Lokalen var lite trist och stolarna var obekväma.
  • Karl Å
    Karl Å skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    fantastisk bra kurs- bra tempo och det praktiska arbetet gav väldigt mycket direkt .
  • Gunilla B
    Gunilla B skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Har bara gott att säga om kursledaren Leif. En fantastiskt inspirerande, kunnig och trevlig lärare - fenomenal på alla sätt och vis. Att få se en så duktig lärare in action är något jag kommer ta med mig när jag själv håller utbildningar på mitt företag framöver. Kudos!

Man (i alla fall jag) har ofta en föreställning om att en kurs ska fylla alla luckor och om inte helt eliminera, så avsevärt förbättra, ens svagheter. Denna kurs kommer nära, men som alltid med utbildningar så kräver det att man själv, när man är tillbaka på kammaren och i vardagen, går tillbaka till materialet och fortsätter lärandet hemma, även om det är lättare sagt än gjort.

Jag har fått fler verktyg att övervinna mina svagheter sin projektledare men också en rad bekräftelser på mina styrkor.

Att bli mer aktiv i efterlärandet är något jag tar med mig utöver de rena kunskaperna i projektledning. Inspirationen finns definitivt - i mycket högre grad än efter de flesta kurser jag gått.
  • Anette L
    Anette L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kursledaren var mycket bra och trevlig att lyssna på. Tyckte dock det var jobbigt att relatera till mitt yrke då den gruppen som jag var med i skulle ta fram läkemedel för att bota cancer och jag arbetar som förvaltare. Skulle kanske varit bättre för mig att gå en utbildning i projektledning som riktade sig inom fastighetsbranschen. Tror ändå att jag fick med mig en hel del matnyttigt.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Mkt bra kurs med kompetenta kursledare.
  • Christian L
    Christian L skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Otroligt lärorikt och spännande!
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Välarrangerat och bra hjälpmedel i form av smårum, videoutrustning mm. Coachande kursledare.
  • Evelyn L
    Evelyn L skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Bra kurs som varvas med teori och praktiska övningar. Bra blandning.
    Mikael L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag upplevde kursen i praktisk projektledning hos Wenell Management som oerhört positiv. Absolut högsta betyg. Innehåll, upplägg och sammanfattning gjorde det hela överskådligt och begripligt, även för en relativt oerfaren deltagare. Måste också ge en eloge till kursledaren som verkligen med glädje och entusiasm höll ångan uppe under den faktaspäckade veckan.
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag fick ett bra bemötande och utbildningen levde upp till mina förväntningar. Kursledaren var entusiastisk och mycket kunnig, vilket gjorde att kursen blev så bra.
  • Jonathan B
    Jonathan B skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Gillade upplägget på utbildningen men jag hade gärna sett att man gått in mer på djupet i olika tekniker för HUR man skulle samla in data så som aktiviteter och tidsuppskattningar. Nu var det mycket fokus på VAD som skulle samlas in, det är bra att ta upp men tyckte att det gick ganska snabbt att få en bild av vad och varför. Det kluriga är ju hur.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Superbra lärare och en väldigt bra uppbyggd kurs. Har bara positiva ord om Wenell
  • Bengt K
    Bengt K skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag upplevde upplägget som väl genomtänkt, kurs gav mig en del nya verktyg och även en del "ja just det" och "aha" upplevelser.
  • Erika E
    Erika E skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Kursen uppfyllde alla mina förväntningar. Bra blandning av teori och praktik. Mycket kunniga och skickliga kursledare.
  • Anastasios P
    Anastasios P skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Väldigt bra utbildning. Man känner sig trygg efter genomgången att leda sitt eget projekt!
  • Jasmin M
    Jasmin M skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Kursen var över förväntan! Professionella lärare och bra blandning av teori och övningar.
  • Angelica G
    Angelica G skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Bra bemötande, lärorikt och roliga dagar.
  • Necati S
    Necati S skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Hej!
    Jag upplevde kursen/programmet bra men intensiv vid varje tillfälle. Man kanske borde införa 2dagar till.
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    En mycket bra utbildning som ger en bra plattform för någon som skall leda projekt.
  • Kristina T
    Kristina T skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Wenell lär ut en bra och omfattande projektledningsmetod på ett kreativt och informativt sätt. Kul att få lära sig på det sättet. Trevlig kursledare, bra upplägg med information, frekventa raster, bra lunch och roliga övningar. Jag kan rekommendera Wenell som utbildare!
  • Safet K
    Safet K skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag är nöjd med upplägget och Leif var fantastisk föreläsare. Jag fick svar på alla mina frågor och funderingar. Jag kommer att rekommendera er och återkommer gärna på era utbildningar.
  • Johanna O
    Johanna O skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag tycker kursen var bra och vår kursledare var väldigt trevlig och kom ihåg många detaljer kring vad vi sa vilket gjorde kursen levande.
    Det jag tycker man kan förbättra är att vara tydligare kring helhetsbilden, hur ska vi tänka när alla delar i gjorda i verktygslådan och hur vi gör när vi går tillbaka och ändrar i någon del. Det blev en del utsvävningar, istället för att hålla det mer konkret. En annan förbättring är att ha färdiga projekt, inte att vi själva tar mer egna, för det blev så olika bakgrundskunskaper och alla kunde inte bidra på den nivån de hade kunnat om alla hade lika förutsättningar. Jag skulle även vilja ha med en del kring det praktiska exempelvis förslag på hur en projektledare konkret ska börja. Är det att samla hela projektgruppen och visa att hen kommer följa verktygslådan och sen boka möten efter etc.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kursen gav mig mycket bra förutsättningar för mitt fortsatta arbete. Kursledaren var engagerad och mycket kunnig.
  • Emma D
    Emma D skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Proffsigt bemötande, trevlig personal, bra material
  • Alexander H
    Alexander H skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Min andra kurs på Wenell var lika trevlig som tidigare. Kunniga kursledare, intressanta ämnen, bra upplägg.
  • Robert N
    Robert N skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag tyckte kursen gav nig de verktyg jag behöver för att komma vidare med arbetet att bli mer agila i mitt företag .
  • Emma N
    Emma N skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag fick mycket bra bemötande! Och en mycket positiv bild av Wenell! Jag upplevde att mina förväntningar möttes mycket väl!
  • Arne N
    Arne N skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Som helhet en mycket bra kurs. Bra blandning av teori och praktik under ledning av en inspirerande lärare som utmanade oss på ett bra sätt och delade med
    sig av egna erfarenheter från "verkligheten".
  • Peter S
    Peter S skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Mycket bra grundutbildning i det Agila. Blev mycket inspirerad att driva projekten med dessa principer.
    Utmärkt kursledare och bra, centrala lokaler.
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Mycket bra och inspirerande kurs. Bra kursledare.
  • Maia D
    Maia D skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kursen fokuserade mer på inledningsfasen och uppstarten av projekt än vad jag trodde. Mina förväntningar var att vi även skulle arbeta med själva projektgenomförandet.
  • Annika B
    Annika B skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag blev mycket väl bemött av Therese. Jag är mycket nöjd med utbildningen.
    Nu skall jag bara hitta något arbete som jag kan använda mina kunskaper.
    tusen tack Therese.
  • Sarah W
    Sarah W skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    En bra bakgrund till projektledning och många olika sorters modeller som kan tillämpas på faktiska projekt. Många övningar under kursen men flexibiliteten i modellerna och hur man kan använda dem var ändå något mindre än jag hoppats. Trots allt en bra introduktionskurs.
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Bra kurs med duktig kursledare.
  • Ingela G
    Ingela G skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kunnig ledare som på ett väldigt professionellt sett lotsade oss genom utbildningen.
  • Anette G
    Anette G skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag har redan svarat på en utvärdering av kursen och förklarat varför jag inte tyckte att kursen var givande/Med vänlig hälsning, Anette Giesecke
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Proffsigt och bra med utmärkt distans och befriande långt från Agil-fundamentalisterna
  • Tulin K
    Tulin K skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Fantastisk bra upplägg på kursen där man fick varva praktik efter teori, och efter varje delblock. Mycket bra arbetsmetoder som jag kommer att ha användning av i arbetslivet och mitt sätt att tänka på struktur och planering har definitivt förbättrats tack vare utbildningen.
  • Carina W
    Carina W skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag tycker kursen var jättebra, ledaren var kunnig och det var bra upplägg med först teori och sedan praktiskt arbete i de olika projektgrupperna.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag fick en rejäl uppfräschning i praktisk projektledning som jag får nytta av direkt i mitt arbete.
    Det blir lite lättare att avgöra vad som är projekt/uppdrag.
    För mig har det brustit p.g.a. dålig planering och att det inte är prioriterade helt plötsligt. Bättre då med ett beslut vid grind 1.
    Nu kan jag på ett bättre sätt se till att jag har resurser innan start och ta reda på mer vad som förväntas mm.
    Båda kursledarna Annakarin och Mats gjorde bra ifrån sig.
    Mats kom tidigare en morgon utanför "arbetstid" förklarade hur man arbetar agilt för några intresserade. Det är roligt att se någon så engagerad i sin roll.
    För mig var detta över förväntan.
  • Pernilla B
    Pernilla B skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Över lag var kursen mycket bra. Alltid intressant att träffa personer från andra typer av organisationer. Mycket bra upplägg eftersom vi varvade teori och praktik
  • Sara R
    Sara R skrev om PMI-certifiering, preparandkurs en del av Wenell Management AB
    Jag är mycket nöjd med kursen och den uppfyllde mina förväntningar. Läraren var mycket kunnig och kunde trotts tunga processer göra så att man orkade lyssna och hålla fokus, grymma bra.
  • Nina L
    Nina L skrev om PL, gruppen och ledarskapet en del av Wenell Management AB
    Jag tycker att kursledarens bemötande var bra. Hon var duktig och lyssnade in gruppens behov och kunskapsnivå. Hon sålde in att det vi lärde oss på kursen kan komma till användning i vår vardag.
    Mikael L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Lärorikt och informativt upplägg på utbildningen.
  • Johan L
    Johan L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Mycket bra bemötande vid denna kurs, man kände sig som en i gruppen från första minuten. Mycket proffsigt upplagd och kursledarna va mycket hängivna.
    Alla frågor vi tog upp, besvarades samt att man valde att lägga till ytterligare tid sista dagen för lite bonus-utbildning som inte egentligen va med på utbildningen.

Torsgatan 13, 111 23 Stockholm