Wenell Management AB

Arenavägen 63, plan 9, 121 77 Johanneshov — Visa karta

Wenell Management AB med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö grundades redan 1967 och har sedan dess vuxit till ett av Nordens ledande konsult- och utbildningsföretag. Vi har genom åren arbetat upp en gedigen erfarenhet om hur man lyckas med projekt och sitt ledarskap. Vi ger dig enkla, praktiska verktyg som fungerar. Oavsett om det handlar om att få bättre ordning i din vardag eller att leda människor i din omgivning.

Vi erbjuder öppna kurser inom projektledning, ledarskap och kommunikation i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Uppsala. Välkomna att kontakta oss!

Läs vad 763 kunder tycker om Wenell Management AB

• 2019-03-18

Camilla T skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Kursupplägget var mycket bra och genomtänkt. Teori varvades med praktiska övningar och diskussioner med de övriga kursdeltagarna. Läs mer
  • 2019-03-18

Tobias B skrev om Praktisk projektledning steg 2 en del av Wenell Management AB
    Jag gillade hur utbildningen lyckades simulera ett riktigt projekt och hur förutsättningarna hela tiden ändras genom caset man körde. Läs mer
  • 2019-03-17

Gustav F skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Kursen överträffade mina förväntningar. Är mycket nöjd med innehållet och med lärarna. Bra blandning av teori och praktiska övningar. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-03-12

Annette L skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Har fått gå utbildningen på uppdrag av mitt arbete, IF Metall. Var ganska blank inför utbildningen - alltså inga särskilda förväntningar, men utbildningen har varit väldigt bra. Hög takt med bra innehåll! Om någon synpunkt är väl att det för min del som jobbar på en medlemsstyrd organisation med ett "eget" fackligt språk är en väsentlig skillnad mot övriga kursdeltagare som till största delen kom från privata företagsvärlden. Produkter istället för människor och värden som vi jobbar med, krävs en hel del "översättning" av mig själv för att kunna anamma det gängse projektspråket till termer som blir användbara där jag jobbar. Å andra sidan mycket värdefullt att träffa deltagare från helt andra områden. Kunniga utbildningsledare! Läs mer
  • 2019-03-11

Jenny K skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Jag rekommenderar verkligen Projektledarprogrammet hos Wenell. Mycket kunniga och trevliga kursledare och en bra avvägning mellan teori och praktiska övningar. Bra upplägg att utbildningen var indelad i fyra etapper, det bidrog till att man fick öva och reflektera på egen hand mellan tillfällena. Läs mer
  • 2019-03-11

Olivia L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jättebra kurs! Vänligt bemötande som innehöll all information som behövdes.

Jag hade höga förväntningar och dessa fylldes.

Eftersom det sades att lunchen skulle fått guld borde den varit bättre. Helt ok, men inte mer. Läs mer
  • 2019-03-08

Håkan L skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Jag stortrivdes med kursen. Det var bra blandning av teori och praktik. Mycket duktiga lärare som lotsade en fram då en del övningar var "påfrestande".
    Utbildningslokalerna var helt ok. Gillade att kursen var uppdelad på fyra tillfällen, han då med lite reflektion och eftertanke på hemmaplan. Läs mer
  • 2019-03-08

Fredrik H skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Praktisk projektledning. Jättebra kurs. Över förväntan. Läs mer

Anders H skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Vi köpte en fyradagrs kurs i Praktisk Projektledning. Jag blev bemött på ett fantastiskt sätt och uppskattade lokalerna.
    Innehållet på kursen var enligt förväntan och mer därtill!
    Resturangen var fin men maten var i nedre skalan.
    4 heldagar var tungt och i längsta laget men funkade. Läs mer

Mårten R skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Jag rekommenderar kursen Projektledarprogrammet hos Wenell. Bra format och innehåll på kursen samt väldigt bra föreläsare! Läs mer

Beatrice H skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kurs "Praktiskt Projektledning" 12-15 feb 2019. Blev mycket bra bemött av förtagets anställda, väldigt professionellt bemötande.

Jag hade höga förväntningar utifrån vad jag hade hört om företaget och utbildningen. Dessa förväntningar uppfylldes och även mer därtill. Jag fick ut mycket av utbildningen och tyckte allt var mycket bra arrangerat. Läs mer

Carlos U skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Väldigt bra kurs som blandade teoretiska med praktiska moment för att maximera intag av budskapet.

Väl organiserat och otroligt bra mottagande av deltagarna från kursledarna. Läs mer

Mats A skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    bra lärare gav många praktiska och strukturella tips i praktisk projektledning.
    Med vänlig hälsning Läs mer

Madelene G skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    praktisk projektledarutbildning.

Superbra bemötande trevlig personal och klockren lärare.

över mina förväntningar eller kanske inte, ryktet går att ni är bra så jag hade det på känn att det skulle bli en bra kurs.

Det var nyttigt och intressant, kul samtidigt att träffa nya ansikten att workshopa med.
    Mycket bra kurs fem av 5 :) :) :) :) :) Läs mer

Martin O skrev om Projektledarprogrammet en del av Wenell Management AB
    Mycket kompetenta och roliga kursledare. Jag kan verkligen rekommendera Wenell och Projektledarprogrammet till nuvarande eller nya projektledare. Jag har själv arbetat som projektledare i många år men fick trots det en hel del a-ha upplevelser. Läs mer
  • 2019-02-11

Göran H skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Metodiskt upplägg som gjorde det enkelt att följa med och se logiken. Bra mix av grupparbete och föreläsning. Läs mer
  • 2019-02-07

Gunnar L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kursledaren Kjell genomförde en otroligt bra utbildning där han blandade praktiska övningar, teori och egna erfarenheter på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2019-02-07

Maria L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Professionellt och välkomnande hela vägen från anmälan till genomförande av kursen! Fartfyllda och mycket inspirerande dagar! Läs mer
  • 2018-12-18

Niklas J skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Praktisk projekledning.
    Kursledare Mats Nyman var mycket pedagogisk och undervisade på ett inspirerande sätt.
    Mina förväntningar motsvarades i det stora hela. Läs mer

Dorte W skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    4 dagars intensiv projektledningstänk med fokus på användbara verktyg för en bättre start på projektet. Läs mer

Martin S skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    En utmärkt kurs - väl spenderad tid och pengar. Läs mer

Sabina S skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Fantastisk kursledare och kurs. Rekommenderas varmt! Läs mer

Andreas A skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Bra upplägg med teori varvat med praktisk användning av kunskap. Läs mer

Lena L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Bra grundkurs i projektledning. Passar alla typer av projektledare. Läs mer

Robin R skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Mycket bra
    Läraren var erfaren och tog med sina praktiska erfarenheter till det teoretiska. Läs mer
  • Jessica J

2018-12-14

Jessica J skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag gick praktiskt projektledning. Utbildningen var verkligen bra, och jag tyckte vi berörde bra delar att jobba med samt att vi hade verkliga projekt som valdes ut av oss medlemmar.
    Det hela blev mer verkligt och man blev verkligen engagerad.
    Super tack för en grym utbildning 🤩 Läs mer
  • 2018-12-14

Tomas T skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    en bra kurs som under överinseende av en engagerad kursledare varvar teori och praktik metodiskt lotsar deltagarna genom strukturen för ett projekt Läs mer
  • 2018-12-14

Parvin M skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    - Jag deltog på kursen Praktisk Projektledning/18-PPL-M-1106.
    - Väldigt trevligt bemötande av företaget och kursansvarig.
    - Hade höga förväntningar på kursen med tanke på all positiv kritik jag hade hört innan. Jag såg fram emot kursen och dess praktiska moment, en underbar kombination för bättre inlärning!
    Jag kunde säkert ha lärt mig så mycket jag önskade om jag bara hade fått chansen att bli accepterad som en gruppmedlem i den lilla grupp jag ingick i. Gruppens arbetssätt och bemötande var helt oacceptabelt. Jag försökte på alla sätt och viss att vara aktiv och delaktig i grupparbetet för att kunna öva den praktiska delen också. Jag upplevde att de medvetet ignorerade och exkluderade mig under hela grupparbetes processen. Vid två tillfälle försökte jag, utan resultat, att konfrontera gruppen på ett konstruktivt sätt. Det gav inget resultat! Till slut gav jag upp, jag blev en åskådare istället för en deltagare. Vilket gör att jag inte fick det jag önskade och hoppades på att få ut av Er kurs!
    Jag vill göra uppmärksamma er på detta så att inte fler råkar ut för samma sak. Jag har även informerat min chef om min upplevelse av kursen.
    Vi ser gärna att ni kompenserar oss med ett nytt utbildningtillfälle med en annan av era kursledare.
    Hälsningar Parvin Läs mer
    2018-12-18 Tommy O svarar Parvin M
    Hej Parvin, Vad olyckligt att det blev så. Jag hörde att du haft ett bra samtal med kursledaren efteråt och jag hoppas att ni kommer fram till en bra lösning. Mvh Tommy, VD

Emma E skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kursen gav mej en bred grundläggande kunskap i praktiskt projektledning.
    Jag är väldigt nöjd och kan starkt rekommendera kursen. Läs mer

Evelina S skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Mycket givande kurs med lagom fördelning mellan teori och praktik. Läs mer

Emma L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Mycket bra utbildning som funkar generellt oavsett branch eller rutiner på företaget. Läs mer

Robin R skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kursen i sig tar upp grundläggande begrepp som är väldigt nyttiga att lära sig när man går in i projekt överlag, även om man inte ska bli/är projektledare. Om man har varit projektledare ett tag eller jobbat i en projekt-tung organisation så kommer de flesta delarna av kursen mer kännas som repetition av ens vardag men det är ett bra sätt tänka igenom sin egen organisation och dra paralleller däremellan. Vår lärare Kristina var väldigt pedagogisk och lyckades förvandla deltagarnas erfarenheter och frågor till relevanta exempel. Läs mer

Åse Å skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Är mycket nöjd med kursen Praktisk projektledning. Väldigt kompetent och inspirerande kursledare som gav mig en hel del att ta med direkt till mitt dagliga arbete som projektledare. Bra verktyg att forma efter eget behag samt bra mallar man fick av Wenells. Läs mer

Mats E skrev om PMI-certifiering, preparandkurs en del av Wenell Management AB
    Fanstastik kursledare. Den bästa jag haft!

Bra information innan kursstart och även när jag hade frågor innan jag signade upp före kursen Läs mer

Pia C skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Helt fantastisk inspirerande. Så mycket lärdom! Läs mer

Johanna S skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kurs Praktisk projektledning. Oerhört inspirerande kursledare som gjorde ett väldigt bra jobb med att motivera, lära och inspirera oss. Mycket bra upplägg. Läs mer

Rebecka R skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kan verkligen rekommendera denna kurs. Fantastisk kursledare (Kristina) och ett bra upplägg där man hela tiden varvade teori med praktiska övningar. Läs mer

Elenor S skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Gick utbildningen "praktisk projektledning". Bra bemötande och duktig utbildare. Kursen var väldigt intensiv och innehållsrik. Jag är mycket nöjd med utbildningen. Läs mer

Sofia N skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Innehållsrik kurs som ger en bra bas att stå på för projektledning. Läs mer

Jonas L skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Kurs med bra innehåll med lärorika grupparbeten. Läs mer
  • 2018-12-05

Dorte K skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Praktisk projektledning. Mycket bra. Jag lärde mig grunden för att använda modellen i mitt arbete. Trevlig och pedagogisk utbildare. Läs mer

Beata G skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Bra genomförd kurser med mycket praktiska exempel från verkliga arbetslivet och erfarenheter Läs mer

Sara B skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Kursen var rörig. Grundläggande information som behövdes för förståelsen i början förmedlades i kursens senare del. Uppgifterna som är en viktig del under kursen var otydligt beskrivna. Läs mer
    2018-12-12 Tommy O svarar Sara B
    Hej Sara, Vad olyckligt att du upplevde kursen rörig.
    Eftersom vi fått helt andra kommentarer av andra deltagare på din kurs skulle jag vilja veta vilken grundläggande information som du tyckte saknades och vad som var otydligt. Vi vill naturligtvis att alla ska ut så mycket som möjligt av kursen och ser därför över innehållet kontinuerligt baserat på den återkoppling vi får. Du får gärna höra av dig till mig (tommy.olin@wenell.se).

Victoria D skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Jag gick kursen Praktisk Projektledning för att få bra baskunskaper om projektledningsprocessen.
    Man blev bemött på ett mycket professionellt och omhändertagande sätt. Kursledaren, Mats Nyman, var mycket engagerad i alla deltagarna och mån om att vi skulle få diskutera och reflektera över innehållet.
    Jag gick dit med förväntningarna att fördjupa mina kunskaper men kom hem med mycket mer än så. Alla praktiska övningar och diskussioner gav mig även självförtroende att våga sätta lärdomarna i praktik i mitt arbete. Aktivt deltagande från alla deltagande under hela veckan och mycket trevliga pratstunder utöver de som berörde kursens innehåll.
    skulle gärna gå en fortsättningekurs med samma gäng. Läs mer
  • 2018-12-03

Robin S skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    Supertrevligt bemötande. Proffsig kursledare och roliga utmanande uppgifter!! Rek kursen varmt för er de som är nyfikna på Agilt projektarbete. Viktiga och bra verktyg att ta med sig. Läs mer
  • 2018-12-03

Kristian C skrev om Agil projektledning en del av Wenell Management AB
    En mycket klok pedagogisk modell, där teori varvas med praktiska arbetsuppgifter som utförs i grupp.

Smart att använda sig av ett gemensamt "påhittat" exempel istället för att kursdeltagarna hämtar ett verkligt. Läs mer

Dilan Ö skrev om PL, gruppen och ledarskapet en del av Wenell Management AB
    Jag var inte helt säker på hur givande den här kursen skulle vara men jag är positivt överraskad! Mycket bra! Läs mer

Christer A skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Mina förväntningar på utbildningen var att få med mig praktiska verktyg som jag skulle få användning för framöver. Jag var också intresserad av att få tips kring projektorganisationens roller, samspel och ansvarsfördelning.

Jag tycker att mina förväntningar infriades.

Jag är väldigt nöjd med utbildningen och en av många lärdomar
    som jag tar med mig är hur viktigt det är att vara noga i uppstarten, risken är uppenbar att det annars straffar sig i avslutningsfasen. Det som känns bra är att man fick lära sig helheten men att man inte alltid måste använda sig av alla verktyg utan anpassa det efter projektets storlek.

Tycker också att det var bra upplagt med att blanda vanlig inlärning med att arbeta med ett verkligt projekt, det gör det lättare att ta till sig.

Måste också ge en eloge till vår kursledare Therese Lexholm som var en lysande kursledare på alla sätt. Hon var påläst, pedagogisk och inte minst viktigt trevlig och positiv.

Therese höll ihop utbildningen på ett mycket bra sätt. Läs mer

Helen F skrev om PL, gruppen och ledarskapet en del av Wenell Management AB
    Bra kurs med många rollspel för att öva på de olika verktygen. Jättebra. Läs mer
  • 2018-10-24

Annika B skrev om Praktisk projektledning en del av Wenell Management AB
    Väldigt nöjd, bra uppdelning på teori och praktiska moment, bra lokaler och god mat. Duktig och inspirerande utbildare Läs mer

Arenavägen 63, plan 9, 121 77 Johanneshov