EVEPE AB

EVEPE AB

4.5

About company

Välkommen till El & Värmepumpsexperten EVEPE AB Våra kompetensområden omfattar El, VVS, Regler- och Kylteknik. Vi tillhör spjutspetsen i IVT Värmepumpars landsomfattande återförsäljarnät. När du väljer att investera i en värmeanläggning tar vi ansvar för hela entreprenaden. Vi servar alla på marknaden förekommande värmepumpsmärken....

85 omdömen om EVEPE AB

Hillevi L
Wrote about EVEPE AB

Inköp av ny värmepump. Bra bemötande Tekniker har kommit ut på plats vid behov Hyfsat enkla att komma i kontakt med.

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Bin Abu Khair Z

Bra jobbat. Snig jobbat. Toppen. Fantastisk. Jätte bra

Håkan J

Bra bemötande. Bra servicetekniker

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 221 omdömen 4.5 av 221 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Thomas S
Wrote about EVEPE AB

Jag är nöjd med leveranser, service reparationer och nyinstallation. Thomas.

Kerstin N
Wrote about EVEPE AB

Service , reparation och support av luft/vatten värmepump Jättetrevligt bemötande

Energikomfort Sverige AB
4.4/5 i betyg av 325 omdömen 4.4 av 325 omdömen
Badge2023

Bra kommunikation, snabbt och inget krångel. Korta Ledtider och bra service.

Karl Per-Ola S Karl Per-Ola S
Johan S
Wrote about EVEPE AB

Snabbt och trevligt bemötande med bra och tydlig information

Anne N

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Ulla U
Wrote about EVEPE AB

perfekt Har anlitat företaget i ca10år för att serva vår " elpanna" Utmärkt service och trevligt bemötande. Kan verkligen rekommendera detta företag

Anders N
Wrote about EVEPE AB

Service och kontroll av luft-vatten-värmepump. Företaget levde som alltid upp till mina höga förväntningar.

Värmedynamik
4.7/5 i betyg av 286 omdömen 4.7 av 286 omdömen

Vi har anlitat Värmedynamik vid de senaste tre tillfällena då vår värmepanna, en 16 år gammal IVT 490, gått sönder eller strulat. Vid samtli

Birgitta L
Wrote about EVEPE AB

EVEPE AB gav oss snabb återkoppling på vår förfrågan om köp av luftluftvärmepump, samt ett informativt och bra hembesök innan installationen. Installatören var mycket proffsig och löste uppkomna problem på ett mycket bra sätt. Vi är mycket nöjda med pumpen och det utförda arbetet. Vi kan verkligen rekommendera andra att anlita EVEPE AB för installation av luftluftvärmepump.

Bengt N
Wrote about EVEPE AB

Positivt bemötande och förväntningarna uppnådda. Känns bra att professionell service och kontroll av min IVP är gjord inför en kommande och osäker elmarknad under vintern 2023.

Revider Energi AB IVT Center
4.4/5 i betyg av 109 omdömen 4.4 av 109 omdömen

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till

Anders Å
Wrote about EVEPE AB

Bra och effektiv service med en personlig touch.

Jan S
Wrote about EVEPE AB

Utbytet av vår IVT värmepump gjordes på ett proffsigt och smidigt sätt. Snabb leverans och hög kvalitet vid installationen. Mycket lyhörda för mina önskemål. Mycket nöjd!

Huddinge Maskinservice AB
4.5/5 i betyg av 1397 omdömen 4.5 av 1397 omdömen

Har köpt en luftvärmepump till vårt vinterisolerade uterum av Huddinge Maskinservice. Fick snabb och bra hjälp med att lösa utmaningar som k

Anders Å
Wrote about EVEPE AB

Har köpt och fått installerat värmepumpar m.m. EVEPE kommer alltid när jag ringer och lagar ev fel på mina olika anläggningar på gården. Har ett antal uthyrningslokaler som kräver snabb service vid fel. Är mycket nöjd med servicen och blir alltid bemött på ett trevligt sätt.

Lars A
Wrote about EVEPE AB

Har anlitat dem några gånger för att fixa med en värmepump som larmat för fel. Jobbar så som man drömmer om att en professionell hantverkare ska jobba. Svarar i telefon, lyssnar in, återkopplar, kommer exakt när man bokat tid, löser uppgiften på plats "Fixed First Visit".

Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

PETER C
Wrote about EVEPE AB

Fredrik fixade vår IVT490 idag snabbt och bra. Han var både kunnig, nogsam och sympatisk.

Mary I
Wrote about EVEPE AB

Reparation av VV systemet. Kom när de sa. Hittade fel på en gång. Kom med fler förslag till lösningar. Kunde fixa på en gång. Väldigt effektivt!

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 182 omdömen 4.6 av 182 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Vsm Entreprenad A

Vi beställde luftvärmepumpar till vårt kontor och till en byggbod. Fick bra service både vid första kontakt och installationen. Mycket proffsigt bemötande och kunnig personal rakt igenom. Rekommenderas!

Anders B
Wrote about EVEPE AB

Bra respons och klara besked. Har beställt arbeten i flera år och det har fungerat utmärkt.

Team Wåhlin Värmeteknik AB
4.7/5 i betyg av 1637 omdömen 4.7 av 1637 omdömen

För ca, 12 år sedan skulle jag byta från el-värme till bergvärme. kontaktade då Team Wåhlin om ett kostnadsförslag. Då bemötandet var hjälp

Mattias H

+ Bra service mycket kunskap + snabb hjälp - återkoppling

Sandor F
Wrote about EVEPE AB

Installation och service av bergvärme

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 648 omdömen 3.7 av 648 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Johan J
Wrote about EVEPE AB

Bokade en service på en luftvärmepump som fanns i ett hus vi precis köpt, den hade inte blivit rengjord på väldigt länge. Gick hyfsat fort att få en tid, servicetekniker som kom var väldigt serviceminded, förklarade ingående hur vi ska sköta den. Fick även en liten genomgång av hur fjärrkontrollen fungerade. Han gjorde även ett kanonjobb med rengöringen så nu har vi en luftvärmepump som fungerar klockrent. Rekommenderar starkt denna firma.

Tord P
Wrote about EVEPE AB

Köpte luftvärmepump. snabb och bra leverans och installation

VärmeKompaniet Stockholm AB
4.5/5 i betyg av 311 omdömen 4.5 av 311 omdömen

Alltid snabba på att återkoppla. Snabb och smidig installation

Louise A
Wrote about EVEPE AB

Alltid ett trevligt bemötande! Måna om att göra ett bra jobb! Jätte nöjda!

David E
Wrote about EVEPE AB

Fint bemötande och bra installation av ny luftvärmepump

Luftmiljöbutiken
4.3/5 i betyg av 294 omdömen 4.3 av 294 omdömen

Bra service vid bokning av tjänst. Trevlig och proffsig tekniket. Toppbetyg på alla sätt!

Anders M
Wrote about EVEPE AB

Jag köpte ”årlig service av bergvärmeanläggning”. När jag beställde tjänsten fick jag - på begäran - info om priset. Under servicen så uppdagades att en sk givare fick bytas ut och för detta blev jag debiterad ca 800 kr extra. Det tycker jag var väl mycket utan man borde nöjt sig med materialkostnaden.

Camilla W
Wrote about EVEPE AB

Installation av luft/luft värmepump. Kan verkligen rekommendera Evepe AB. De utförde arbetet mycket bra, och inom utsatt tid, trevliga och kunniga. Skickade utförlig offert och besökte oss innan för konsultation enligt vårt önskemål. Högsta betyg!

Effektiv Energi Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 68 omdömen 4.9 av 68 omdömen
BadgeFourYears

Jag är kund hos Effektiv Energi Stockholm AB och dom har sålt och installerat bergvärme till mig. Allt från första telefon samtalet har va

Christian H Christian H
Fredric S
Wrote about EVEPE AB

Inst av värmepanna. Bra service och proffsigt bemötande. Mycket nöjd!

Jan B

Anlitade dem för installation av IVT 302

Varma Huset — Mitsubishi Electric
4.6/5 i betyg av 250 omdömen 4.6 av 250 omdömen
Badge2019

Vi har anlitat Varma Huset AB i flera tillfälle både som privat och företag, alltid bra resultat, mycket seriöst och kunniga personer, föret

Stenfirma Lapital AB Stenfirma Lapital AB
Ebba H
Wrote about EVEPE AB

Anders kom och installerade en luftvärmepump; han var trevlig och utförde arbetet noggrant och snabbt.

Rose-marie Å
Wrote about EVEPE AB

Trevlig kunnig personal som är mån om att göra ett bra arbete.

JK Servicemontage - Mitsubishi Electric
4.9/5 i betyg av 255 omdömen 4.9 av 255 omdömen

Bra service. Trevlig och bra på att informera.

Claes P
Wrote about EVEPE AB

Inkoppling av laddbox. Välgjort och mkt trevlig personal

Björn S
Wrote about EVEPE AB

Har installerat ett frånluftsvärmesystem samt att dom utfört olika typer av rörjobb. Proffsigt och trevligt bemötande och allt dessutom utfört inom tidsramen. Kan varmt rekommenderas!

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Harald R
Wrote about EVEPE AB

Installation av bergvärmepump från IVT som nu fungerar till belåtenhet.

Paul S
Wrote about EVEPE AB

Utbyte av en trasig varmvattenberedare inkluderande leverans av VV-beredare och allt installationsarbete. Offererade ett förhållandevis högt pris men jag valde ändå EVEPE p.g.a. deras goda betyg från andra som anlitat företaget. Mina förväntningar var alltså högt ställda och det innebar ett professionellt arbete med hög kvalitet och ett trevligt bemötande. Jag konstaterar att företaget levde upp till mina högt ställda förväntningar.

Energieffektivisering AB IVT Center
4.7/5 i betyg av 120 omdömen 4.7 av 120 omdömen

Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service.

Andreas F
Wrote about EVEPE AB

Bergvärmepump m separat varmvattenberedare. Jag fick bra o proffsig hjälp med val av modell. Installationen utfördes snabbt. Jag är super nöjd och skulle absolut rekommendera EVEPE AB

Fredrik K
Wrote about EVEPE AB

Hjälpte mig med en trasig värmepump. Felet identifierades efter någon timme, offert för reparation skapades omedelbart och såfort delarna kom hem efter en vecka så åtgärdades skadan.

Rördoktorn IVT Center
4.8/5 i betyg av 83 omdömen 4.8 av 83 omdömen

Richard på Rördoktorn har varit otroligt hjälpsam vid en felsökning. Kunnig och engagerad. Tack vare Rördoktorn så löste det sig med det fal

Jonas K
Wrote about EVEPE AB

Evepe har hjälpt oss med service av värmepump. Bemötandet har alltid varit förstklassigt med snabba svar från "kundtjänst/serviceplanering". Serviceteknikerna har alla varit kompetenta och mycket trevliga! Förstklassig leverantör som vi verkligen kan rekommendera.

Pernilla N
Wrote about EVEPE AB

Installation av handdukstork och belysning till badrumsskåp. Mycket trevlig bemötande. Punktlighet och ett väl utfört arbete.

Sverker H
Wrote about EVEPE AB

Bergvärmepump och luft-luft värmepump. Kvalitetsinstallation och mycket trevliga och hjälpsamma tekniker. Jag bytte samtidigt ut mitt gamla elskåp och är mycket nöjd med resultatet. Jag känner mig trygg med arbetet de gjorde.

Brf. Strandhagen B

Vi som Brf tog in Evepe för att fixa med en bergvärmeanläggning som fungerat dåligt. Det har fungerat bra och vi har tecknat avtal om driften sedan dess.

Christer B
Wrote about EVEPE AB

Felsökning och fläkt till värmepump. JÄTTETREVLIGA och tillmötesgående. Rekommenderas! /Christer

Aron L
Wrote about EVEPE AB

Supergrymma och tillmötesgående. Jag bor i en BRF-förening med en extremt krävande styrelse och Evepe har varit otroligt förstående och tillmötesgående och hjälpt mig att möta alla krav, rimliga och orimliga.

Aspvik Säteri Ab A

Vi fick hjälp med felsökning och åtgärd då det blev ett elfel i vår stallbyggnad. Evepe hittade felet snabbare än förväntat pch åtgärdade det samma dag. De stämde av inför varje moment, vilket också uppskattades!

Mikael C
Wrote about EVEPE AB

Installerade en Nibe varmvattenberedare. Fick snabbt en bokad tid för installationen. Installationen gick snabbt och smidigt, de kom i tid och var klara snabbare än vad jag trodde. Dessutom lokal firma för vår del så jag rekommenderar dem varmt!

Hans B
Wrote about EVEPE AB

Fick hjälp med lite VVS arbete. Plus: - Trevligt bemötande - Kom i tid - Städade efter sig - Faktura redan samma dag Minus: - Lite i överkant på timmarna

Tom F
Wrote about EVEPE AB

kontroll av frånluftsvärmepanna kunniga tror jag men otroligt dyra fick offert på ny då min måste bytas. jag kollade lite o fick samma offert från två andra företag som var 14 000 kronor billigare på samma panna o jobb så valet var inte så svårt.

Salari N
Wrote about EVEPE AB

Service av värmepump. Dyrt i förhållande till arbetsinsatsen.

Linus H
Wrote about EVEPE AB

Kanon! Höll vad de lovade gällande pris, tid för leverans och kvalité på utfört arbete.

Mats C
Wrote about EVEPE AB

Jo det var väl ok. De bytte två cirk-pumpar, en i värmepumpen och en extern samt expansionskärlet. Dessutom rensades ett anslutningsrör. Nu fungerar anläggningen igen och det var väl förväntat. Reaktionen på felanmälan var snabb och det var bra eftersom det började bli kallt i huset. Det blev förstås dyrare än beräknat men eftersom anläggningen har några år på nacken blir det nog inte så farligt utslaget över tiden. Kommer att fortsätta att anlita EVEPE eftersom jag har förtroende för dom.