Fastighetsbyrån Hofors

Fastighetsbyrån Hofors

Vackert beläget i Gästrikland, mellan Sandviken och Falun, hittar du Hofors. Här finns bra skolor, smidiga kommunikationer och möjligheter till friluftsaktiviteter finns det gott om! Golfbana i Långnäs, badhus, ishall och skidbacke finns i området och även ett antal kulturella sevärdheter finns i närheten.

Vi på Fastighetsbyrån är de enda fastighetsmäklarna med kontor här i Hofors och vi har en stark lokal förankring och ett brett kontaktnät. Vi drivs av att möta människor där de är och att ge både köpare och säljare stöd och engagemang inför en av livets största affärer.

Tack vare vårt samarbete med Swedbank kan du få snabb och bra vägledning i alla dina finansiella frågor kring bostadsaffären. Oavsett om du ska köpa eller sälja hjälper vi på Fastighetsbyrån dig genom hela processen.

Kom gärna förbi vårt kontor eller boka tid för ett kostnadsfritt och förutsättningslöst möte, vi sitter i Swedbanks lokaler.

Läs vad 218 kunder tycker om Fastighetsbyrån Hofors 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Eva Magnusson en del av Fastighetsbyrån Hofors
    2021-10-17
    Eva är alltid positiv och glad och tillmötesgående.
    Vi är nöjda med försäljningen och det blev en snabb affär som vi ville.
    • Torsåker
    2021-10-07
    Engagerad och positiv mäklare med många objekt igång samtidigt. Mäklaren och vi (medelålders par) har varit på flera gemensamma visningar av mäklarens villor.

Två händelser av negativ karaktär inträffade:
    1. Mäklaren missuppfattade ett av vårt bud och skrev in tiotusen kronor högre summa (som vi efteråt accepterade).
    2. Mäklaren missuppfattade att vi hade accepterat utgångspriset och vi kom för att skriva kontrakt men vi kunde inte acceptera priset pga. villkor i kontraktet (dödsbo).

Efter flera ytterligare visningar av samma villa accepterade till slut säljaren vårt bud och kontrakt kunde skrivas och allt praktiskt komma igång. Om en knapp månad står vi som nyblivna ägare med nycklarna i handen och vi rekommenderar på det hela denna engagerade mäklare!
    2021-10-01
    Trevlig, men gjorde inte sitt jobb. Fick höra av mig för att "till salu skyltar" skulle komma upp. Fått göra upp praktiska saker direkt med köparen istället för att mäklaren tar hand om de praktiska sakerna. Till salu skyltarna står kvar trots att båda fastigheterna är sålda sedan flera veckor.
    • Torsåker, Malmjärn
    2021-09-16
    Bra bemötande av alla deltagande mäklare
    • Barkhyttan
    2021-09-01
    During the ‘visning’ Eva made clear that the complete inventory, both inside and outside the house, was included in the prize for the house, one of the main reasons for us to buy this particular house. We were told during the signing of the contract that Eva had been mistaken and that we had to pay SEK 35.000 for all the things outside the house (e.g. garden furniture, ladders, electrical equipment). This was quite disappointing, to say the least.
    • Torsåker, Sotaskär
    2021-08-29
    °Bra
    °Stora ,uppfyller mina förväntningar
    °allt gick bra.
    2021-08-17
    Eva har på många sätt gjort ett fullgott arbete, men missat på några väsentliga (förankra redan bokade visningar innan kontraktskrivning) samt slarvat (?) med några mindre uppgifter (t ex komma upp med "tillsalu-skylt" före första visning). Vid ett tillfälle när vi var och rensade ut grejor från huset kom spekulanter till en visning vi inte var informerade om så att vi fick plocka ihop vårt pick och pack snabbt och lämna huset inför den oanmälda visningen.

Hon har ett trevligt sätt och verkar tillmötesgående. Kanske är hon något stressad och därför missar. Jag hade uppskattat om hennes "research" om huset gjorts tillsammans med husägaren när vi skrev hennes mäklarkontrakt. Jag som ombud har inte full kunskap om alla detaljer som skall stå i annonsen.

Fotograferingen och själva annonseringen på Hemnet var mycket lyckad.
    • Lillån
    2021-08-14
    Bra trevligt bemötande.
    En angenäm informativ upplevelse.
    Bra dialog.
    2021-08-13
    Var glad, trevlig, avslappnad, professionell, både saklig och personlig.
    Gav oss egen tid samtidigt som hon fanns där för frågor.
    Hon gav ett mycket gott intryck.
    Marie
    2021-08-13
    Allt var mycket bra,mäklare med högsta klass 👌👌👌
    • Torsåker, Ho
    2021-08-07
    Okay men inte mer. Dåligt engagemang, Bristfällig åtetkoppling.
    Dålig info om nästa steg i säljplanen. Dåligt påläst om fastigheten.
    2021-07-23
    Ingen kommunikation, vi har fått jaga henne på info. Dåligt engagemang. Rekommenderar inte denna mäklare. Kändes som saker inte blev gjort inom rimlig tidsram.
    2021-07-10
    Jätte bra mäklare. Tydlig och duktig.Denna försäljningen har fungerat otroligt bra . Vi fick bra betalt för huset och det gick fort och det var enkelt.
    • Lillån
    2021-07-08
    Kunnig, bra service och ett mycket bra bemötande.
  • Marita T
    • Torsåker, Sotaskär
    2021-06-12
    Har inte full koll på objekten hon säljer. Grundläggande info som är lätt att ta reda på om man gör ett bättre förhandsjobb. Får mkt gratis pga dålig mäklar-konkurrens i området.

Även lite svår att få kontakt med/dålig på att höra av sig. Mkt nerver i onödan.

Men vi blev slutligen nöjd då vi fick köpa ett objekt som vi ville ha, vilket tar upp betyget lite!
    2021-06-10
    She help us very match White everything we are from België and its not so easy
    2021-06-09
    Eva is very helpful, she went out of her way to show us a house. She was on holidays and did not mind to come in and help us. I can not thank her enough for finding us a lovely home.
    Thank you Eva
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eva Magnusson en del av Fastighetsbyrån Hofors
    2021-05-23
    Eva har sålt en lägenhet till mig och hon är mycket glad och positiv med mycket saklighet och kan varmt rekommenderas.
    2021-05-20
    Trevlig, tillgänglig på telefoń
    Snabb och effektiv. Smidig affär
    2021-03-18
    Eva är en utmärkt mäklare, hon fixar och hjälper till på alla vi
    är jättenöjd med henne.
    hon har hjälpt till med 2 lägenhetsaffärer och 1 husförsäljning
    bara positivt med Eva
    2021-02-26
    Objektet var en tvårums bostadsrättslägenhet. Eva har genom hela processen varit mycket proffesionell och samtidigt enkel och opretentiös. Det har känts tryggt att bli guidad igenom detta av henne.
    Med vänliga hälsningar
    Birgitta Månsson
    2020-12-06
    Bra bemötande, tydlig när hon gick igenom alla dokument. Snabb att komma till första träffen.
    2020-11-26
    Eva har på ett väldigt prosit sätt satt ett bra utgångs pris och allt annat som man ska tänka på.
    Samt hon såg till att det blev en snabb affär med ett bra slut pris.
    Samt att hon har hjälpt oss med alla siffror /kvitton tills deklarationen.
    Så vi är jätte nöjd så här långt.
    Allt har varit i god stämning
    • Västerhöjden
    2020-11-24
    Sålt en villa, trevligt bemött, professionell och kunnig, dels att känna till orten och en trygghet i och med lång arbetslivserfarenhet.
    Hade inte höga förväntningar utan mer att det bara skulle säljas, sen blev det över förväntan i varje fall.
    Även hjälpsam med sk efterarbete och inga frågor är dumma frågor. Kan varmt rekommendera Eva till andra.
  • Mikke H
    • Torsåker, Gammelstilla
    2020-11-16
    Klar och tydlig information och snabb och smidig affär.
    2020-11-10
    Köpt hus. Hade inte så mycket med henne att göra då hon var på semester när vi tittade/budade/köpte huset. Träffade henne bara en gång vid tillträdesdagen.

Trevligt bemötande.

Dock menade hon att vi inte skulle behöva genomföra en energideklaration som den andra mäklaren berättade var lag på. Blev tvetydigt.

Svår att få tag på.
    2020-11-10
    Dåligt bemötande, försökte prata bort en energideklaration säljarna inte hade gjort att det ”var lag” men behövdes inte.
    Allmänt missnöjd.
    • Standarn
    2020-10-16
    Bra bemötande med mycket snabb
    försäljning Lyckat
  • Per A
    • Torsåker, Gammelstilla
    2020-10-05
    Bra bemötande och tydlig process underlättade köpet av bostaden.
    2020-10-04
    Jag fick bra och professionellt bemötande av mäklaren Eva Magnusson.
    Hon är en snäll och trevlig person.
    • Torsåker, Dalgränsen
    2020-10-04
    Jag har köpt ett fritidshus. Bemötandet har varit bra från mäklarens sida. Hon har levt upp till de förväntningar jag hade.
  • Lina J
    • Torsåker, Bagghyttan
    2020-10-04
    Vi har köpt en stuga som Eva hjälpte oss att köpa. Är så nöjd med köpet och Eva hjälpte oss på ett bra sätt.
    • Torsåker, Ho
    2020-10-03
    Köpt hus för 2 år sedan , allt gick bra .
    2020-10-03
    Proffsigt och snabbt hanterat med försäljningen av dödsbo
    2020-07-23
    Sålt bostadsrått
    Bra bemötande
    • Torsåker
    2020-07-20
    Otroligt duktig har genomfört försäljningen på ett strålande sätt, kan verkligen rekommenderas.
  • Ann-Charlott S
    • Torsåker, Hästbo
    2020-07-18
    Köpt hus/gård i Torsåker.
    Var på visning av andra hus med Eva och förklarade vad vi var ute efter. Hon sa att hon nog hade något passande på gång. Vi tittade och slog till. Precis vad vi ville ha. Otroligt tacksamma för att Eva förstod våra behov. Trevligt bemötande och proffsig.
    • Stenshyttan
    2020-07-13
    Vi köpte vår drömstuga via Eva som är en jordnära mäklare vilket uppskattas. Hon ombokade ett annat ärende så att vi akut kunde få en extra visning samma dag vilket talar för flexibilitet. Vi har inget att klaga på vid denna husaffär.
    • Torsåker, Malmjärn
    2020-06-22
    Köpt en sommarbostad. Blev bra bemött, men upplevde ibland att det tog lite tid att få svar på frågor som vi ställde. Men allting funkade annars perfekt och köpet gick väldigt snabbt!
  • Göran O
    sålde sitt hus med hjälp av Eva Magnusson en del av Fastighetsbyrån Hofors
    2020-06-18
    Eva har jobbat effektivt med försäljningen av vårt fritidshus på inte enbart kontorstider. Hon har haft ett öppet och trevligt bemötande och svarat på våra frågor och funderingar
  • Izabell H
    köpte sin lägenhet med hjälp av Eva Magnusson en del av Fastighetsbyrån Hofors
    2020-05-12
    Köpte en lägenhet i Hofors av Eva. Blev bemött på bästa sättet man kan tänka sig! Oerhört kunnig och trevlig mäklare.
    2020-04-24
    Kändes tryggt med att hon tog hand om allt.
    2020-04-15
    Har sålt en villa.
    Fick ett bra bemötande av Eva tyckte hon satte ett bra pris på bostaden .
    Trodde inte att det skulle gå så fort att sälja så hon gjorde ett väldigt bra jobb.
    2020-04-02
    Vår sammanfattande upplevelse av vår husförsäljning med Eva Magnusson var bra. Hon har tagit God hand om oss som säljare . Hon har ett bra bemötande.
    • Muntebo
    2020-03-31
    Köpte ett hus och det gick smidigt i det stora hela. Vi hade ingen kontakt med Eva annat än när vi skrev papper. Hon var då hjälpsam.
    2020-03-10
    Köp lägenheten
    Jättebra bemötande.
  • Arian H
    2020-02-25
    Hej ✨vi både tycker det har gått jättebra och tack för allt ✨Mvh ✨Shahin och Nawzar
    • Långnäs
    2020-02-11
    Sålt mitt hus, Snabb affär, rak och tydlig kommunikation.
    Trevlig och proffsigt agerande.
  • Ilhan S
    2019-12-16
    Vi var ganska nöjd med Eva Magnusson som mäklare hon var ganska trevlig och vänlig väl bemötande tack Eva
    2019-11-27
    Eva har ett positivt bemötande och är bra på att höra av sig när hon säger det.
    Hon är professionell, förberedd inför träffarna och tydlig i sin kommunikation.

Jag köpte en bostadsrätt i Hofors.

Hon levererar mera än jag förväntar mig. Hon gav det lilla extra av service

Mvh Heidi