Fastighetsbyrån Orsa

www.fastighetsbyran.com
  • Badge2022
4.1
Ring 0250-178 80 Dela

Välkommen till Välkommen till Fastighetsbyrån Orsa! Letar du efter bostad i Orsa, Slättberg, Born, Stackmora, Lunden, Oljonsbyn, Lindänget, Heden eller Viborg med omnejd? Vi på Fastighetsbyrån Orsa har den kunskap och erfarenhet som krävs för att ta hand om ditt bostadsbyte, oavsett om det handlar om en försäljning eller ett...

53 omdömen om Fastighetsbyrån Orsa

Sedan starten hos Reco 2021

Ninni H
Orsa Centrum

Oscar har varit toppen, vi är jättenöjda både vad gäller försäljning och köp hittills. Försäljningen är tyvärr inte klar ännu, men det känns tryggt att ha Oscar med i processen.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack för ditt fina omdöme Ninni, Oscar hälsar och tackar för de fina orden :)

Christer S
Orsa

Mycket bra mottagande och allt var klart och tydligt.Kan verkligen rekommendera Fastighetsbyråns policy att ta hand om,i det här fallet säljare.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tusen tack för de fina omdömet

Linnéa L
Orsa

Trevligt bemötande och stor hjälpsamhet.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack för de fina orden, vi önskar dig en fin vinter :)

Jenny N
Hansjö

Då affären inte är helt avslutad än så kan jag inte svara fullt ut.

Eva N
Sandhed

Bra bemött av mäklaren är nöjda

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack så mycket - Ha en härlig vinter! Varmt välkomna åter om vi kan göra något för er i framtiden

Derya T
Orsa

Hon var mycket förklarande och gav ett trevligt välkomnande. Tack så jättemycket!!

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Stort tack för sådan fin respons, jättekul att höra! Varmt välkommen åter om vi kan göra något för dig i framtiden. Önskar dig en fortsatt fin vinter & vår, vi ses!

Eva E
Orsa Centrum

Vi är fantastiskt nöjda med allt från visning till kontrakt. Tusen tack Emma Albinsson. Det blev därför ett enkelt val att välja mäklare till huset vi sedan skulle sälja. Vi är lika nöjda både som köpare och säljare. Emmas engagemang, kunnighet och trevliga sätt har gjort att vi känt oss nöjda med både köp- och sökprocess.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej Eva, tack så jättemycket för dom fina orden du skrivit. Det värmer att få höra att ni är nöjda men både köp- och säljprocessen. Tacksam för förtroendet att få hjälpa er med livets störta affär och vill önskar er all lycka i erat nya boende!! Varma hälsningar Emma

Joakim B
Orsa

Kan inte se vad mäklare tillför öht. Drönarbilder och annons i masen? Folk snackar om "trygghet"... På rak fråga och jag citerar mig själv : "Om det skulle visa sig i eftertid vara något har jag då något att anföra efter att jag skrivit under på denna rad 1?" Svar : NEJ? Dvs det kunde stannat där men det skulle skrivas under på nått tiotal ställen till sannolikt friskrivningar från fastighetsbyråns sida. Mäklare står till 100% på säljarens sida och utgör endast en kostnad. Jag har dessutom i eftertid upptäckt 2...

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej Joakim! Vi tackar för din feedback och tycker såklart att det är mycket tråkigt att du upplever din fastighetsaffär och vårt yrke på det här sättet. Du är varmt välkommen att kontakta oss på vårt kontorsnummer 0250-17880 om du vill diskutera vidare och förklara lite mer i detalj vad det är som har hänt.

Anneli R
Orsa

Utmärkt bemötande. Snabbt och smidigt utförd affär. Kommer rekommendera mäklaren till andra. Tusen tack!

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack så mycket för sådan otroligt fin respons, jättekul att höra tycker vi, det värmer verkligen! God jul & gott nytt år!

Britt-Marie Helen S
Orsa

Proffsig och trevlig personal. Marknadsförde fastigheten på ett utmärkt sätt. Genomförde mötet med köparna och oss säljare på ett trevligt och proffsigt sätt.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack så mycket för de fina orden, det gläder oss! God jul & gott nytt år!

Åge Christian A
Viborg

Det var utan tvekan ett trevligt bemötande av mäklaren , som var på hugget från första stund. Som oerfaren säljare blev det enkelt att gå vidare med min försäljning med en trygg kunnig glad mäklare . Försäljningen gick fort och smärtfritt på alla sätt tack vare kunnig mäklare Alva M . Mvh Christian Andersson.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Vad roligt att höra! Stort tack för de fina orden och tack själv för ett fint samarbete.

Rickard D
Höglunda

Bra och kunnig mäklare. Hade svar på alla frågor vi hade. Inga konstigheter med bud tider eller så!

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Varmt tack för sådan fin respons, jättekul att höra tycker vi!

Tommy Hans H
Sandhed

Otroligt engagerad och trevlig mäklare, väldigt lätt att ha att göra med.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Så roligt att höra, tack så mycket och välkommen åter i framtiden. Trevlig helg på dig!

Isabell H
Sandhed

Mycket bra bemötande. Fick bra information och hjälp!

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack så mycket Isabell, ha en fortsatt fin sommar!

Ann-Charlotte B
Slättberg

Mycket trevligt och proffsigt bemötande under hela processen, från första mötet till kontraktsskrivning. Fick ett stort förtroende för mäklarens snabba svar på våra frågor.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack för de fina orden, vad roligt att höra. Trevlig sommar och varmt välkomna tillbaka i framtiden!

Jannik S
Bjus

Vi har haft en helt bra upplevelse inom köpeprocessen

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Stort tack - vad roligt att höra att ni är nöjda, vi önskar er varmt välkomna åter om vi kan göra något för er i framtiden. Önskar er en fin sommar!

Marianne A
Hansjö

Allt till belåtenhet.Mycket bra o trevlig mäklare.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Stort tack för ert fina omdöme. Kul att höra att ni är nöjda, hör av er om vi kan göra något för er i framtiden. Allt gott!

Anna Brith L
Sandhed

Allt var bra. Allt var bra. Allt var bra. Allt var bra.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack så mycket för det :) Vi önskar dig en fortsatt fin vår. /Fastighetsbyrån Mora Orsa Idre

Marie R
Grönklitt

Hon var smidig. Informerade bra hjälpsam o juste.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Varmt tack för det, välkommen åter om vi kan göra något för dig framöver - må så gott!

Lars-olov S
Grönklitt

-Bra -Svar på våra frågor - vilket vi fick. -Korrekt och bra bemötande. Lämnar inget mer att önska med tanke på begränsad tid.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Stort tack för era fina ord. Önskar er all lycka i ert nya fritidsboende!

Johan L
Hansjö

Kanonbra service, snabba svar och duktig på att förklara allt. Väldigt hjälpsam!

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej & tack, kul att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin vinter! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Karin Margareta S
Hansjö

hon var alltid vänlig och ringde för att fråga om allt var OK.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Varmt tack för fina ord, varmt välkommen åter & vi önskar er en fortsatt fin vinter!

Nils L
Sandhed

Väl bemött värderingen av huset blev för högt enligt min åsikt. Men kontakten med mäklaren har varit jättebra. Jag rekommenderar henne gärna till vänner och bekanta.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Stort tack för ditt fina omdöme! Gott att höra, varmt välkommen åter om vi kan göra något för dig i framtiden. Ha det så bra, vi ses!

Karl Olof Bertil A
Stackmora

Trevligt bemötande, engagemang, slutförande av försäljningen utmärkt!

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Så glada att få förmedla er bostad och tack så mycket för superfint omdöme. Vi ses! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Sabina H
Hansjö

. Mäklaren var trevlig. Allt gick smidigt.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Stort tack för ert fina omdöme! Gott att höra, välkommen åter

Mikael S
Hansjö

Mkt bra. Allt har fungerat som vi förväntat oss. Inga problem

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej & stort tack! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda. Vi hoppas ni ska trivas bra i huset & varmt välkomna åter. Ha en fortsatt fin höst! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Ewa A
Sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Orsa
Orsa Centrum

Mycket bra. Motsvarande förväntningatna med råge.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej & tack! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt fin sommar & höst! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Johan Ä
Orsa Centrum

Trevlig och kunnig mäklare. Är sammanlagt väldig nöjd med valet av mäklar firma.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej! Tack för fint omdöme, roligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Kerstin K
Orsa

Mäklaren visade ett väldigt stort ointresse av mig som säljare. Ingen dialog med mig när det gällde datum för publicering, visning och tillträde. Jag upplevde mäklaren som ointresserad och att han körde sitt eget race byggt på rutin. Bl a hämtade han uppgifter från underlaget vid mitt köp istället för att fråga mig. Väldigt nonchalant. Däremot har mäklarassistenten ett trevligt bemötande. Jag förväntade mig en dialog då jag bor långt ifrån. Men tyvärr infriades det inte. Affären är inte avslutad ännu så jag hoppas att det inte påverkar.den delen som är kvar av affären.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej, Tack för din feedback som vi naturligtvis tar till oss & förstås tar lärdom av. Vi önskar dig en fin sommar!

Moa Maria G
Kallholen

Har fått bra uppföljning under köpet och personlig service.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej, Tack så mycket! Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fin sommar! /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Stefan O
Grönklitt

Vi skulle sälja vårt fritidshus och behövde en mäklare till det. Bemötandet har varit fantastiskt fin och vänlig. De har under hela processen hållt oss uppdaterade. Våra förväntningar var rätt värdering, upplägg för försäljning och information. Det levde ni upp till. Bra kontakt från första början med mäklaren, fina bilder som presenterade vårt hus, tips och info om försäkringar, försäljning, köpeavtal mm har fungerat hela vägen.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej, Tack så mycket för sådan fantastisk respons på vårt arbete, varmt tack för det! Ha en superbra sommar! /Fastighetsbyrån

Erik H
Grönklitt

Trygg och smidig affär med fasighetsbyrån!

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej, Tack för den fina recensionen, det värmer. Ni är alltid välkomna att återkomma om vi kan hjälpa till med något i framtiden. Ha en bra sommar!

Thomas K

Köpt en tomt i Grönklitt. Trevlig mäklare

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack för det fina omdömet och lycka till med byggnationen! Hälsningar Johan H, Fastighetsbyrån

Carina R
Grönklitt

Tomt i Orsa Grönklitt Allt har gått smidigt och bra. Fått den hjälp vi behöver.

Kennet S
Orsa

Bra bemötande, helt nöjd med mäklaren kommer att rekommendera dom till andra

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej! Tack för fint omdöme, roligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Tomas S
Grönklitt

Köp av tomt. Mycket vänligt och kompetent bemötande och agerande genom, under och efter affären.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Härligt att er upplevelse av köpet har varit bra genom hela processen och tack för det fina omdömet, det värmer verkligen. Ni är alltid välkomna att höra av er om vi kan hjälpa er med något framöver. Lycka till med byggnationen!

Pär N
Orsa Centrum

De är helt enkelt mycket duktiga och erfarna. Jag har sålt en större fastighet.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Tack Pär, bra att du känner dig helt nöjd med fastighetsaffären. Affären gick väldigt smidigt att genomföra. Mvh Fastighetsbyrån

Niklas H
Grönklitt

Har köpt tomt. För att få högsta betyg hade jag velat ha lite mera info under tiden vi väntade på avstyckning mm. I övrigt ett mkt bra bemötande.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej! Vad kul att höra att ni är nöjda. Och tack så mycket för bra feedback! Ni är alltid välkomna att höra av er till oss om det är någonting vi kan göra för er i framtiden. Ha en fortsatt vin vinter. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Åke S
Orsa

Utmärkt i alla avseenden Från intaget till försäljning Tillträde har dock inte skett än

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej och tack för den fina responsen på vårt arbete. Det har verkligen vart ett nöje att för hjälpa er och så kul att höra att ni är nöjda. Må så gott och hör av er till oss om vi kan hjälpa till med något i framtiden. //Fastighetsbyrån Mora Orsa Idre

Stellan J
Grönklitt

Vi köpte en semesterlägenhet, så här långt har allt fungerat bra. Vissa saker skulle vi ta när vi kommer upp och vi hoppas det fungerar lika bra som själva köpet och övertagandet gjorde.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej och stort tack för det, det värmer att höra att ni är nöjda. Vi ska naturligtvis göra vad vi kan för att affären ska slutföras lika smidigt :) Vi hoppas ni ska trivas bra i er fritidsbostad. //Fastighetsbyrån Mora

Freddie N
Grönklitt

Kan förbättra sin kommunikation men pappersexercisen gick väldigt smidigt.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej och tack för er feedback och omdöme. Varmt välkommen åter och ha en fortsatt fin höst & vinter! //Fastighetsbyrån Mora

Karin S
Grönklitt

-okunnig. -gav fel information. -svår att få tag på.

Margaretha P
Höglunda

Saknade information . Inte det engagemanget jag förväntat mig. Återkoppling dålig.

Nicklas B
Hansjö

Köpe av fritidshus. Trevligt bemötande, jordnära, lugn påläst och på någotvis inte stressad eller påtvingande som andra mäklare firmor kan vara ibland.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej och tack för det, det värmer att höra att ni är nöjda. Vi hoppas att ni ska trivas bra i fritidshuset! Varmt välkommen åter och ha en fortsatt fin sommar & höst! //Fastighetsbyrån Mora

Tomas E
Orsa Centrum

Mats var en väldigt lugn, övertygande och trovärdig mäklare som jag varmt kommer rekommendera när någon skall sälja sin fastighet

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej & tack! Roligt att höra att du är nöjd. Du är varmt välkommen åter om vi kan göra något för dig i framtiden. /Mats, Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Inga W
Orsa Centrum

Inköp av bostadsrätt 2 rok. Mäklaren var engagerad i visningen. Fick svar på frågor. Hon fick arbeta mycket och ligga på, för bostadsrättsföreningen drog ut på det hela och gav inte godkännande förrän dagen före tillträdet. På det hela en bra upplevelse.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej & tack! Superroligt att höra att du är nöjd. Vi hoppas att du ska trivas bra i din nya bostad & du är varmt välkommen åter om vi kan göra något för dig i framtiden. /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Henrik H
Fryksås

Jag tyckte att jag fick långsa och rätt ointresserad respons på mina frågor till en början. När det sean änd blev affär så förbättrades kommunikationen.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej & tack för ditt omdöme. Vi tar naturligtvis med oss din feedback för framtiden. Vi hoppas att ni ska trivas bra med er fastighet. Allt gott, Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Anette E
Grönklitt

Köp av fritidshus Bra visning och bra information före köpet under semestertider med vikarierande mäklare. Själva överlåtelsen blev fel trots tydlig mejlkommunikation och det drogs för mycket pengar. Svarstiden och åtgärdandet av reklamationen var i mitt tycke för lång och drar därför ner betyget. Hanteringen av nycklar är inte optimal med hämtning i en box på kvällstid. Med tanke på att Fastighetsbyrån har kontor i alla större städer skulle ett system där man kan hämta ut nycklar till sitt fritidsboende på något av era kontor i Stockholm vara önskvärt.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej & tack för feedback som vi naturligtvis tar med oss framöver. Allt gott, Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Stefan J
Grönklitt

Sålt en bostadsrätt. Bra bemötande av mäklaren. Tycker det har tagit för lång tid att sälja vår bostadsrätt. OK total upplevelse.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej! Tack för ditt omdöme. Hör gärna av dig om det är någonting vi kan göra i framtiden. Önskar dig en fortsatt fin sommar & höst, /Fastighetsbyrån Norra Dalarna

Nancy L
Grönklitt

Södra stugvägen 84 timmerhus grönklitt en köpare lyckades söka upp oss ägare via googel då mäklaren sagt att vi sålt objektet. Dom hade varit kontakt innan med mäklaren och visat sitt intresse .Ringde upp oss och vi berättade precis att vi fått ett bud och accepterat det men att dom självklart fick vara med och buda. Tack vare detta så fick vi 100 000 kr till för vår fastighet.

Svar från Fastighetsbyrån Orsa

Hej, Tack för er kommentar, vi tar till oss feedbacken. Mäklaren förklarar situationen för er & finns naturligtvis tillgänglig för eventuella vidare funderingar kring situationen. Önskar er en fin sommar, Fastighetsbyrån Norra Dalarna