Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

En mycket behaglig personlighet
    Ett bra mäklar val helt enkelt! 👍😎👌 Läs mer
  • 2020-07-02

Fredrik W skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi köpte lgh på Riddargatan 21 och fick ett utmärkt bemötande ifrån första stund. Kan varmt rekommendera Richard! Läs mer
  • 2020-07-01

Amanda H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag sålde min lägenhet med Richard genom På Gång, där han genom spekulantregister och kontakter hittade en perfekt köpare, trots att marknaden är lite svajjig just nu. Vi behövde inte ens gå ut på Hemnet. Allting gick väldigt smidigt och bra och jag kände mig trygg hela vägen. Richard är väldigt engagerad och kunnig som mäklare. Framförallt har han ett väldigt trevligt bemötande! Jag rekommenderar Richard till alla som ska sälja sin lägenhet på Östermalm/Gärdet! Läs mer
    2020-07-02 Richard P svarar Amanda H
    Hej Amanda,

Stor tack för ett mycket gott samarbete och en fin rekommendation!
  • 2020-07-01

Anders H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt Bostadsrätt på Östermalm . Bra bemötande under hela perioden. Över förväntan i service o kontakter. REkomenderas! Läs mer
    2020-07-02 Richard P svarar Anders H
    Hej Anders,

Stort tack för ett gott samarbete och för en fin rekommendation!
  • 2020-06-29

Marcus G skrev om Eva Dalhov en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte min första lägenhet, allt gick supersmidigt och jag kände mig väl omhändertagen.
    Professionell och trevlig! Läs mer
  • 2020-06-22

Johanna B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Otroligt proffsigt och serviceinriktat bemötande. Läs mer
    2020-06-23 Richard P svarar Johanna B
    Hej Johanna,
    Tusen tack för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme! Hoppas att du kommer trivas bra i din nya lägenhet!
  • 2020-06-21

Irina M skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra jobbat! Mycket kompetens, låg arvode! Läs mer
  • 2020-06-12

Josefine L skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är så nöjd med Thildes insats! Hon är mycket proffsig och engagerad. Läs mer
  • 2020-06-10

Christer A skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt i Sthlm. Bra support och enkelt och smidigt tillsammans med Anna. Inga problem som jag ser det Läs mer
  • 2020-06-10

Elias J skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fantastisk service, stort tack Mathias! Läs mer
  • 2020-06-09

Karin W skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick kontakt med Anna via min bank i samband med värdering, några år senare fick hon i uppdrag att sälja min etta på Gärdet. Väldigt proffsig, kunnig, uppmärksam på mina behov och ständigt tillgänglig. Allt gick snabbt och smidigt -trots Corona. Man märker att hon brinner för sitt jobb och jobbar långsiktigt med att bygga byråns kundnätverk. Rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • 2020-06-09

Ulf R skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mathias hjälpte mig på ett mycket bra sätt när jag letade en lägenhet för mina två söner och mig. Efter en del letande hittade Mathias den perfekta lösningen åt oss och han var mycket lyhörd vad gäller de önskemål jag hade på lägenheten. Jag kan varmt rekommendera Mathias om ni söker bostad på Östermalm. Läs mer
  • Tianhao X

2020-06-04

Tianhao X skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    I am the buyer. Mathias is a very friendly and professional broker. He has been patiently introducing everything to me especially when I don't speak Swedish. It has been a very pleasant process to me with Mathias. Läs mer
  • 2020-06-03

Felix S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde en 29kvm på Gärdet med Richard. Hade låga förväntningar då marknaden var instabil men han levererade över förväntan. Alltid noggrann med att uppdatera mig om läget, såg till att det kom folk på visning samt engagerat anordnade egna privata visningar.

Enkel, tydlig och rak att jobba med. Nästa gång jag säljer kommer jag garanterat använda mig av Richard. Läs mer
    2020-06-04 Richard P svarar Felix S
    Tusen tack Felix för ett väldigt fint omdöme och ett mycket gott samarbete. Du gjorde en bra insats som säljare för att lägenheten skulle ges bästa förutsättningar, samt att du alltid var flexibel med visningar. Ser fram emot framtida samarbeten!
  • 2020-05-27

Per H skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt lgh på Östermalm
    Bra bemötande och kompetent Läs mer
  • Gunnar T

2020-05-25

Gunnar T skrev om Eva Dalhov en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag och min son köpte en liten fin lägenhet på Gärdet i Stockholm. Eva Dalhov var mycket hjälpsam och effektiv. Vi kände stort förtroende för Eva. Läs mer
  • 2020-05-24

Mattias S skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rebecka sålde min 2:a på Östermalm och gjorde ett fantastiskt bra jobb.

Proffsig ifrån dag 1 och hon lyckats leverera de förväntningar jag hade.

Rekommenderar starkt! Läs mer
    2020-05-29 Rebecka R svarar Mattias S
    Stort tack för ditt fina omdöme! Lycka till med nya bostaden :)
  • 2020-05-24

Helene F skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt Gyllenstiernsgatan 19.
    Mkt bra bemötande och hantering av denna fsg. Läs mer
  • 2020-05-21

Emma H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt lägenhet av Anna och är väldigt nöjd. Hon tipsade oss om denna då vi var och tittade på en liknande i samma hus och vi fick sedan en förhandsvisning av denna lägenhet som passade oss utmärkt. Trevlig och duktig mäklare som vi varmt kan rekommendera! Vi är supernöjda med vårt köp! Läs mer
  • 2020-05-19

Jennie A skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har med hjälp av Thilde sålt min fina lägenhet. Det har gått väldigt smidigt och enkelt! Är väldigt nöjd! Läs mer
  • 2020-05-18

Christina N skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Smidig, öppen kommunikation
    Sålde vår lägenhet snabbt
    Vi är nöjda Läs mer
  • 2020-05-15

Ellen H skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en 2a på Östermalm via Rebecka som tipsade om bostaden efter att ha lyssnat på våra behov, lägenheten uppfyllde alla våra kriterier och köper gick supersnabbt. Så nöjda! Läs mer
  • 2020-05-13

Göran L skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Genomgående bra bemött. Korrekt. Gav god information. Läs mer
  • Anna H

2020-05-11

Anna H skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag sålde min tvårummare på Östermalm med Rebecka som mäklare och hon har hela vägen varit engagerad, proffsig, trygg och hjälpsam. Hade det inte varit för hennes envishet hade lägenheten nigningen varit såld. Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera Rebecka som mäklare! Läs mer
    2020-05-20 Rebecka R svarar Anna H
    Stort tack för ditt fina omdöme Anna! kul att höra att du är nöjd!
  • 2020-05-10

Annika S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt bostadsrätt med hjälp av Mathias. Han är engagerad, påläst och professionell mot både köpare och säljare. Kan absolut rekommendera. Läs mer
  • 2020-05-08

Joachim A skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket positivt bemötande, seriös och professionell. Bra och snabb återkoppling. Läs mer
    2020-05-08 Björn S svarar Joachim A
    Stort tack Joachim! Roligt att ni uppskattar mitt arbete, hoppas att ni ska trivas bra i er nya lägenhet. Hälsningar Björn
  • 2020-05-07

Maria L skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köp en bostadsrätt med mina föräldrar.

Anna har varit en fantastisk mäklare, superproffsig och väldigt hjälpsam! Läs mer
  • 2020-05-06

Mats S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt 2:a i innerstan, Stockholm. Har fungerat smidigt med bra information. Trevligt bemötande och professionellt hanterat. Läs mer
  • 2020-05-03

Viktoria B skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Thilde hjälpte mig att sälja min etta på Östermalm. Hennes engagemang är utöver det vanliga och hon har ett enormt driv för att nå de mål vi hade med försäljningen. Förutom att Thilde är professionell och hängiven sitt uppdrag är hon också en mycket trevlig mäklare som bemötte både mig som säljare och de som var intresserade av lägenheten på bästa sätt. Professionell, kunnig, engagerad, driven och mycket trevlig sammanfattar Thilde som mäklare och gör att jag rekommenderar henne 100 procent! Läs mer
    2020-05-08 Thilde Å svarar Viktoria B
    Tusen tack Viktoria för de fina orden!
  • Marianne G

2020-05-01

Marianne G skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rebecka Reittu har på ett mycket vänligt, positivt och professionellt sätt hjälpt oss att sälja vår 2-rummare med balkong på Skeppargatan 98.
    Affären har skötts på distans Stockholm-Skåne - via telefon och e-post. Vi har inte kunnat vara i Stockholm och har känt oss helt trygga med att lämna ansvaret till
    Rebecka Reittu. Som visat att hon kan marknadsförutsättningarna i området. Inte vid något tillfälle har vi blivit besvikna.
    Prissättningen var helt rätt och affären slutade, tack vare Rebecka, till fördel både för oss och köparen. Läs mer
    2020-05-20 Rebecka R svarar Marianne G
    Stort stort tack för erat fina ord!
    Varit roligt att hjälpa er.
  • 2020-05-01

Frida T skrev om Eva Dalhov en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Är supernöjd med Evas försäljning av min lägenhet på Gärdet. Läs mer
  • 2020-04-29

Elin L skrev om Eva Dalhov en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Eva har varit väldigt professionell och hjälpsam, kan varmt rekommendera henne! Läs mer

Lennart L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Engagerad, snabb, kundanpassad men har också integritet och är tydlig Läs mer
    2020-04-28 Richard P svarar Lennart L
    Tack snälla Lennart, det var fina ord! Tackar så hemskt mycket för det och ett gott samarbete!

David R skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig på alla sätt. Vi är mycket nöjda! Läs mer

Victoria V skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har både köpt och sålt med Anna och varit nöjda vid båda tillfällen. Hon är snabb och enkel i kommunikationen, trevlig och flexibel. Kontakten har känts öppen och ärlig, vilket har varit viktigt för oss. Läs mer

Daniele F skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi lärde känna Anna för circa 6 år sen när vi letade större och gick på många visningar och vi fastande för hennes proffsighet och familjära bemötande som skapar stor trygghet!!! Det här var den andra lägenheten som hon har sålt på uppdrag av oss. Läs mer

Mats L skrev om Eva Dalhov en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Gällande bostadsrätt 1 rum på Birger Jarlsgatan 104.
    Eva har redan från början agerat väldigt proffesionellt med
    tydlighet och ordning och reda i alla moment. Hon har haft ett stort engagemang vilket skyndat på denna försäljning vilket har varit viktigt för oss. Läs mer

Kenneth L skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mathias Odehag på Fastighetsbyrån Östermalm är en trevlig och tillmötesgående mäklare som är väldigt kunnig inom sitt område. Han har under försäljningen av lägenheten hela tiden hjälpt oss på bästa sätt och vi har känt ett stort förtroende för honom. Vi vill ge honom våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2020-04-26

Pontus L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde min 1,5 på Skeppargatan och kom i kontakt med Richard via mina vönner som driver fastighetsbyrån i Solna / Sundbyberg.

Jag är positivt överraskad och allt har gått så smärtfritt som det bara kan gå. Richard är väldigt lyhörd och enkel att ha att göra med vilket passar mig. Nu återstår bara betalningen som ska äga rum om fyra veckor men det blir nog succé Läs mer
    2020-04-27 Richard P svarar Pontus L
    Tack Pontus och jag kan bara säga detsamma, ett mycket smidigt och trevligt samarbete!
  • 2020-04-24

Axel W skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rebecka sålde min lägenhet på Östermalm. Hon var seriös och professionell och hela affären gick snabbt trots en trög marknad. Jag eftersökte någon som var kommunikativ kunde sälja lägenheten samma månad som den kom ut på grund av att jag hade köpt hus redan och jag är därför mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-04-20

Annette J skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi sålde en 5.a på 150 kvm på gärdet och allt han lovade skulle ske från hans sida stämde överens med det.
    Han var också övertygad om att det kommer att komma spekulanter och det fungerade också.

Han svarade direkt även om det var sms eller telefonkontakt.

Han var toppklass helt enkelt.

Bästa hälsningar

Annette Johansson Läs mer
    2020-04-20 Björn S svarar Annette J
    Stort tack Annette! Roligt att ni uppskattar mitt arbete och att allt gick enligt planen. Vi hörs längre fram. Hälsningar Björn
  • 2020-04-19

Frida N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har varit på flera visningar med Richard innan jag till sist hittade rätt lägenhet. Han uppfattas som väldigt lyhörd och bryr sig om både köparen och säljaren. Läs mer
    2020-04-27 Richard P svarar Frida N
    Tack snälla Frida för omdömet! Härligt att du hittat rätt lägenhet nu, jag hoppas och känner mig övertygad om att du kommer att trivas utmärkt!
  • 2020-04-17

Fanny U skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har både köpt och sålt min lägenhet på Smala Gränd i Stockholm med hjälp av Rebecka Reittu.
    Rebecka har vid samtliga kontakter varit korrekt, hjälpsam samt get ett bra beslutsstöd.

Jag var besviken på att Rebecka inte plockade bort vissna blommor mellan visningarna och inte vattnade krukväxterna så att de hölls sig fräscha under de veckor som visningarna pågick. Läs mer
    2020-04-17 Rebecka R svarar Fanny U
    Tack för ditt omdöme! Varit roligt att hjälpa er.
    Hade sjävklart vattnat era blommor och plockat bort gamla om jag hade fått informationen att ni önskade hjälp med detta. Då jag inte fick information om att ni önskade det, så måste det blivit miss i kommunikationen.
    Allt gott!
  • 2020-04-16

Daniel B skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi sålde nyligen vår lägenhet med Mathias hjälp och är helnöjda! Mathias är proffsig och trevlig på samma gång som han upplevs som inkännande och genuin mot alla parter. Viktiga egenskaper hos en mäklare! Processen gick smidigt får början till slut. Stort tack det!!! Läs mer
  • 2020-04-13

Sebastian P skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick jättebra hjälp med allt från frågor kring bostaden jag köpte till hur affären skulle gå till väga. 10/10! Läs mer
  • 2020-04-05

Ebba B skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi är på alla sätt och vis mycket nöjda med Thilde Ångström och vill varmt rekommendera henne. Läs mer
    Thilde Å gillar detta
  • 2020-04-03

Malin Freiman M skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kunde inte ha valt en bättre mäklare. Tillgänglig, engagerad och härlig energi. Supernöjda! Läs mer
    2020-04-04 Anna W svarar Malin Freiman M
    Tusen tack Malin! Stort tack för förtroendet, det var ett sant nöje att förmedla er vackra lägenhet! På återseende!
  • 2020-04-03

Kjell Ö skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En trevlig och hårt arbetande kille. Allt flöt utan problem. Läs mer
  • 2020-04-02

RAD M skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hon är behaglig och ärlig som person. En ynnest att ha som mäklare. Läs mer
    2020-04-04 Anna W svarar RAD M
    Stort tack Rad! Det var ett sant nöje att förmedla er underbart fina bostad! På återseende!
  • 2020-04-01

Fredrik E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard hjälpte till att sälja två lägenheter för mig och min fru. Han var alltid tillgänglig och trevlig och jobbade hårt för att möta våra förhoppningar. Sammanfattningsvis kan jag varmt rekommendera Richard! Läs mer
    2020-04-02 Richard P svarar Fredrik E
    Tack snälla Fredrik. Tack också för ert tålamod och att ni höll lägenheten så fin och tillgänglig för visningar!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm