Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 556 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• 2019-05-24

Matilda E skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline hjälpte oss att sälja vår trea, då vi köpt hus på annan ort. Hon har varit jätteproffsig, tillgänglig och supportive genom hela processen och vi skulle utan tvekan rekommendera henne till andra! Läs mer

Valantine O skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Duktiga och trevliga mäklare som hjälpt mig. Hälsningar. Valantine Crisby.
    😀💕🌷 Läs mer
    2019-05-23 Björn S svarar Valantine O
    Stort tack Valantine! Roligt att du uppskattar mitt arbete, vi hörs längre fram. Hälsningar Björn

Kevin W skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde bostadsrätt på Östermalm. Mathias är lyhörd, hjälpsam och noggrann men samtidigt bjuder han också på sin kunskap om marknaden genom kloka råd. Han är snabb med att besvara frågor frän oss och även med att vidarebefordra frågeställningar från prospektiva köpare.

Våra förväntningar var högtställda vad beträffar navigering genom hela säljprocessen.

Mathias klarade sig utmärkt och därför ger vi honom våra högsta rekommendationer. Läs mer

Inger W skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt en lägenhet på 120 kvm
    Mötet med Mathias var mycket positivt!
    Krångliga köpare klarades av galant.
    Väldigt god samverkan med tät kontakt vilket var viktigt då jag lever utomlands.
    Som sagt mycket positivt! Läs mer

Helena S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard Petersson en mäklare i världsklass! Var ska man börja.. Richard har en otroligt lokalkännedom och inger ett stort förtroende. Richard handplockade ut några kunder från sitt spekulantregister och sålde vår lägenhet på 24h ”underhand”. Richard inger stort förtroende och det bevisas då köparen av vår lägenhet också har gjort det självklara valet att anlita honom vid försäljning av sin egna bostad. Richard höll oss ständigt uppdaterade och informerade om hur processen fortlöpte. Nu hjälper Richard mig och min sambo att hitta en ny bostad, service i världsklass! Vi rekommenderar Richard Petersson alla dagar i veckan, 5/5 stjärnor! Läs mer
  • 2019-05-20

Roya N skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har sålt en mini 2, 36 m2
    Mathias är ung och passionerad, vi behövde köra flera visningar men på slut blev jag nöjd Läs mer
  • Sven E

2019-05-20

Sven E skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Här sålt en bostadsrätt om 64 m2 på Gärdet.Mäklaren vi anlitat har visat ett stort engagemang och har motsvarat våra förväntningar.Tog sig verkligen an uppgiften att sälja vår lägenhet till bästa pris för stunden. Vi kan varmt rekommendera Mathias. Läs mer
  • 2019-05-17

Johan N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lyhörd och engagerad mäklare. Vi var mycket nöjda med Richard. Läs mer
    2019-05-17 Richard P svarar Johan N
    Tack Johan, det glädjer mig att höra. Tack för ett gott samarbete!
  • 2019-05-16

Salomon D skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt Östermalm
    Anna är proffs med bra service känsla klar o tydlig
    Kan sin sak Läs mer
  • 2019-05-14

Göran N skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har alltid varit positiv, proffsig och bra att arbeta med.
    Hon har nyligen hjälpt oss sälja vår lägenhet på Valhallavägen.
    Har tidigare sålt våra döttrars lägenhet också på Valhallavägen.
    Ihärdig. Första kontakten för ca 10 år sedan när hon värderade vår lägenhet. Sen har hon hållit kontakten med oss.
    Vi är mycket nöjda.
    Göran Läs mer
  • 2019-05-12

Christel Nettelvik S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig
    Engagerad
    Trevlig Läs mer
  • 2019-05-08

Fredrik K skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, Genuin och en fantastisk förtroendeingivande person.
    Kan varmt rekommendera Läs mer
    2019-05-09 Anna A svarar Fredrik K
    Stort tack för fin rekommendation, allt så trevligt att ha med er att göra:)
    Nu skall vi bara hitta en passande bostad till er. På återhörande
  • 2019-05-06

Jennifer R skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bästa mäklaren! Anna överträffade våra förväntningar och lyckades sälja när andra mäklare inte höll måttet. Effektiv och proffsig i sitt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-05-01

Sofia S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt en etta via Richard. Han är professionell, trevlig och levde upp till mina förväntningar. Jag kan varmt rekommendera Richard som fastighetsmäklare! Läs mer
    2019-05-02 Richard P svarar Sofia S
    Tack Sofia! Mycket bra jobbat ifrån din sida också, bra teamwork!
  • 2019-04-30

Leif F skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn genomförde en försäljning snabbt smidigt till ett gott pris! Läs mer
    2019-04-30 Björn S svarar Leif F
    Stort tack Leif! Roligt att det gick så snabbt och smidigt och till ett bra pris. Vi hörs längre fram. Hälsningar Björn
  • Max T

2019-04-30

Max T skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Otroligt kunnig och uppdaterad mäklare med koll på allt vad gäller timing, förväntningar och strategi Läs mer
    2019-04-30 Richard P svarar Max T
    Stort tack Max för det fina omdömet samt förtroendet, gott samarbete!
  • Robert elie B

2019-04-28

Robert elie B skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Eftersom vi befann oss utomlands under hela försäljningsprocessen, var vi tvungen att anlita en mäklare vi kunde lita 200 % och Rebecka Reittu har skött det hela med precision och elegans. Läs mer
    Rebecka R gillar detta
  • 2019-04-26

Jesper E skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde en bostadsrätt för ett utmärkt pris men det bästa var bemötandet från mäklaren som var lugnt, tålmodigt och förtroendeingivande. Kände mig aldrig stressad eller pressad i vad som hitintills är mitt livs största affär. Läs mer
    2019-04-29 Björn S svarar Jesper E
    Stort tack Jesper! Roligt att ni uppskattar mitt arbete och att allt löste sig på bästa sätt med pris och tillträde. Hälsningar Björn
  • 2019-04-26

Henrik H skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har köpt en lgh om 74 kvm och blev riktigt bra bemött av mäklaren och där även säljaren kändes Mycket nöjd med mäklarens arbete. Läs mer
    2019-05-09 Mathias O svarar Henrik H
    Tack så mycket Henrik! Jag hoppas ni kommer att trivas väl i bostaden. Allt gott till er :)
  • 2019-04-24

Carl B H skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Allt helt korrekt och välgjort i affären med en bostadsrätt. Inte minsta strul. Läs mer
    2019-04-24 Björn S svarar Carl B H
    Stort tack Carl! Allt löpte på smidigt och bra, roligt att ni uppskattar mitt arbete. Hoppas att ni ska trivas bra i er nya fina våning.
    Hälsningar Björn
  • 2019-04-20

FREDRIK S skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Snabb respons, motsvarar förväntningar, kompetent Läs mer
  • Patrik P

2019-04-16

Patrik P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en kommunikativ och förstående person som genuint bryr sig om sina klienter. Som en bra mäklare ska vara. Läs mer
    2019-04-16 Richard P svarar Patrik P
    Hej Patrik, Stort tack jag känner mig mycket glad och stolt över dina fina ord. Tackar för ett gott samarbete och för ditt förtroende.
  • Britta H

2019-04-12

Britta H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    RP har sålt min 2:a. Han är Engagerad tillmötesgående. Lätt att komma i kontakt med. Frågor besvaras snabbt. Han har skött allt mycket bra. Läs mer
    2019-04-15 Richard P svarar Britta H
    Hej Britta,
    Stort tack för ett fint omdöme, men också ett gott samarbete och förtroendet att få hjälpa dig!
    Ha en fortsatt fin vår!
  • 2019-04-10

Takumi A skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har sålt lägenhet på Östermalm.

Jag kan ge Mathias en stor MVG, så var det när man ha bra mäklare.Jag var glad att Mathias hjälpte mig på försäljning.
    Mathias är skicklig som mäklare.,,en lugn man,,,en trygg person,,,och glad,,,mycket bra personlighet som mäklare.

Jag tackar Mathias!! Läs mer
    2019-04-15 Mathias O svarar Takumi A
    Hej Takumi och stort tack för ditt förtroende och din vänlighet. Jag är glad att höra att du är nöjd och det har varit riktigt trevligt att få hjälpa dig med din bostadsförsäljning. Allt gott till dig!
  • Mikael P

2019-04-10

Mikael P skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fantastisk mäklare som fick bostadsrätten såld bara några korta dagar efter initial visning. Som säljare kan man knappt föreställa sig ett bättre scenario. Hemnet behövdes således aldrig nyttjas!

Mäklare Mathias Odehag kan endast få mina varmaste rekomentationer! Stort tack! Läs mer
    2019-04-10 Mathias O svarar Mikael P
    Stort stort tack Mikael! Att ha fått hjälpa dig med din bostadsförsäljning har varit en sann ära. Jag önskar dig allt gott!
  • 2019-04-07

Henrik J skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Serviceminded och väldigt duktig mäklare. Alltid tillgänglig och inger stort förtroende. Läs mer
    2019-04-08 Anna A svarar Henrik J
    Hej
    Stort tack för fina ord, alltid så trevligt att ha med er att göra, tack för ett bra samarbete även denna gång. Nu måste vi bara hitta en ny bostad till er. Fortsatt trevlig kväll
  • 2019-04-06

John S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Otroligt professionell, lyssnade på mig och agerade därefter - intelligent!! Läs mer
    2019-04-08 Richard P svarar John S
    Hej John,
    Stort tack, det fina omdömet glädjer mig. Jag hoppas att du kommer trivas fint!
    Hör av dig om du har några frågor framåt.
  • 2019-04-05

Carol N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte min lägenhet på Sibyllegatan via Rickard.
    Topp mäklare! Supernöjd :)
    Carol Läs mer
    2019-04-08 Richard P svarar Carol N
    Hej Carol,
    Vad härligt att höra, tack för det fina omdömet!
    Hoppas verkligen att du kommer trivas fint i din nya lägenhet, har du några frågor så bara säga till!
  • 2019-04-04

Patric L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, lösningsorienterad, tillgänglig, proffsig Läs mer
    2019-04-24 Björn S svarar Patric L
    Stort tack Patric! Roligt att ni uppskattar mitt arbete. Lycka till med renoveringen, jag är övertygad om att den kommer bli superfin! Hälsningar Björn
  • 2019-04-03

Despina X skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Med ett objekt i ett underskattat område som inte sticker ut på något sätt lyckades Richard få till ett avslut efter söndagsvisningen och innan omvisningen dagen efter. Det sägs att ibland räcker det med två intresserade budgivare men i mitt fall räckte det med en.
    It can take one and not necessarily two to tango. Läs mer
    2019-04-08 Richard P svarar Despina X
    Tack Despina, mycket uppskattat att läsa ett så fint omdöme! Jag tackar för förtroendet men också för din goda insats i processen. Ett bra samarbete!
    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
  • 2019-03-29

Mahan H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    .We've bought an apartment and Richard was very helpful and kind and showed the apartment to us after we missed the open house Läs mer
    2019-04-08 Richard P svarar Mahan H
    Hi Mahan, Thank you very much! It was a pleasure helping you to find your new home and I hope you will like it. Just let me know if you have any questions. Have a nice week!
  • 2019-03-28

Charlotte S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en 2a Brf på Gärdet i Stockholm. Vi har blivit väldigt professionellt bemötta av Caroline men också varmt och trevligt. Vi kan på alla sätt rekommendera Caroline som en superbra mäklare. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-03-27

Sarah M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    We bought our new apartment in Gärdet (Sandhamnsgatan 75D). I found the ad in hemnet and contacted Richard because the open house was over. He was responding all my emails and texts so quick and clear. He arranged the visning for us in the earliest convenience. And the whole process went well so smooth and quick. He was a good help through the whole process and providing contact persons for garage and förening.
    So all in all it was a great pleasure to be in contact with him. Läs mer
    2019-04-08 Richard P svarar Sarah M
    Hi Sarah,
    Very nice to hear, and thanks for your kind words! I really hope you like you new apartment. If you have any questions, you are welcome to contact me at any time!
    Have a great week!
  • 2019-03-27

Robin B skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kanon bra på alla sätt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Zandra Kristina B

2019-03-23

Zandra Kristina B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag fick hjälp av Björn att sälja min sekelskiftestvåa i centrala Stockholm.

Jag kontaktade honom efter tips från bekanta som tidigare anlitat honom.
    Jag fick ett proffsigt bemötande och allt sköttes väldigt smidigt. Jag är nöjd med min försäljning. Läs mer
    2019-04-24 Björn S svarar Zandra Kristina B
    Stort tack Zandra! Roligt att du känner dig nöjd med mitt arbete. Vi ses längre fram på tillträdet. Hälsningar Björn
  • 2019-03-20

Berit M skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt en bostadsrätt på Nybrogatan i Stockholm Caroline har under hela visningen, under kontraktsskrivningen och vid telefonkontakt alltid varit oerhört vänlig, hjälpsam och glad.
    Kommer absolut vilja använda henne om jag skulle sälja igen. Läs mer
  • Danial N

2019-03-11

Danial N skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En god och professionell framtoning som ingjöt förtroende och skapade trygghetskänsla. Tillgänglig, flexibel och noggrann. En positiv upplevelse rakt igenom. Läs mer
    2019-03-11 Björn S svarar Danial N
    Stort tack Danial! Roligt att du uppskattar mitt arbete, hoppas du ska trivas bra i din nya fina lägenhet. Hälsningar Björn
  • 2019-03-10

Tor M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    köpt lägenhet. Gott bemötande och allt fungerade. Läs mer
    2019-03-13 Richard P svarar Tor M
    Tack Tor, hoppas att ni kommer trivas bra med lägenheten!
  • 2019-03-10

Anna M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostad, mindre bostadsrätt. Suverän hjälp och service från Richards sida, som svarat på våra frågor "dygnet runt", och kommit med bra förslag till konstruktiva lösningar. Vi kunde inte vara nöjdare! Klart över våra förväntningar: kunnig, hjälpsam och förtroendeingivande mäklare. Läs mer
    2019-03-13 Richard P svarar Anna M
    Stort tack Anna för den fina rekommendationen! Hoppas att ni kommer trivas mycket bra med er fina lägenhet, har ni några frågor är ni alltid välkomna att höra av er!
    Ha en fortsatt fin dag!
  • 2019-03-05

Lina G skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har sålt en våning på Östermalm.

Fått det bästa bemötande man kan få, Anna Alvagard är otroligt professionell, trevlig, tillgänglig och kunnig i sitt arbete.

Anna levde upp till mycket högre förväntningar än vad jag trodde jag skulle få. Kan bara ge mina absolut bästa betyg på hur Anna har skött hela denna process.

Kommer rekommendera alla mina vänner och familj som ska sälja att ta kontakt med Anna. Läs mer
    2019-03-05 Anna A svarar Lina G
    Hej
    Stort tack för fin rekommendation och tack för jättetrevligt samarbete.
    Fortsatt trevlig kväll och på återhörande inom kort :)
  • 2019-03-05

Fredrik G skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har hjälpt oss sälja vår bostadsrätt. Hon är mycket duktig och vi nådde målsättningen. Vi kan varmt rekommendera Anna. Läs mer
    2019-03-05 Anna A svarar Fredrik G
    Hej
    Stort tack för fin rekommendation, uppskattas stort, trevligt att ha med er att göra. Hoppas vi ses vid tillträdet i maj.
    Fortsatt trevlig kväll och på återhörande
  • 2019-02-28

Monica A skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    köpt bostadsrätt på Frejgatan. Han var kunnig och trevlig. han var tillgänglig och hade ett seriöst intryck.
    Hjälpsam. Nöjda och skulle kunna tänka oss honom vid en ev, försäljning i framtiden Läs mer
    2019-03-01 Björn S svarar Monica A
    Stort tack Monica! Roligt att ni uppskattar mitt arbete, hoppas flytten gick smidigt och att ni ska trivas bra i er nya fina lägenhet.
    Hälsningar Björn
  • 2019-02-27

Rose-Marie F skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har sålt en bostadsrätt på Östermalm.
    Mäklaren var mycket " proffsig", hjälpsam och trevlig och visade stort tålamod vid besvarandet av alla mina frågor.
    Jag förväntade mig naturligtvis ett sådant bemötande och hon levde verkligen upp till dessa förväntningar.
    Jag är mycket nöjd hanteringen av försäljningen, särskilt som jag fick betydligt mer för bostaden än jag hade förväntat mig.
    Därför kommer jag att rekommendera henne och Fastighetsbyrån till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-02-24

Anne-Cathrine T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte bostadsrätt på Östermalm. Professionellt och korrekt agerande, trevligt bemötande Läs mer

Linus A skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt lgh på Gärdet. Som köpare har man inte så mkt krav på mäklaren. Men Björn skötte kontakten mellan oss och säljaren på ett smidigt och smakfullt sätt. Om man ska bidra men en förböttringspunkt så tog det ibland något lång tid att få återkoppling på specifika frågor. Läs mer
    2019-02-22 Björn S svarar Linus A
    Stort tack Linus! Roligt att ni känner att kontakten har fungerat bra och att allt gick smidigt. Mitt mål är alltid att vara tillgänglig för mina köpare och säljaren och återkoppla snabbt vid frågor och funderingar. jag är ledsen att jag inte lyckats fullt ut men hoppas att ni känner er nöjda med processen som helhet och att ni ska trivas bra i er nya fina lägenhet. Hälsningar Björn

Annika D skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Vänliga,proffsiga och hjäpsamma !!
    Kan rekommendera ert goda
    Arbete!!!!😊👍♥️ Läs mer

Jamal R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Engagerad , lät och nå honom vid akut rådgivning .
    jag har redan rekommenderat han till mina vänner . Läs mer
    2019-03-13 Richard P svarar Jamal R
    Tack Jamal, mycket uppskattat. Stort tack för förtroendet!
  • 2019-02-16

Patrik P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt. Trevligt och professionellt bemötande. Fanns tillgänglig och kunde snabbt svara på frågor. Rekommenderas! Läs mer
    2019-02-18 Richard P svarar Patrik P
    Tack Patrik, Det glädjer mig mycket att höra! Stort lycka till och hoppas att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • 2019-02-16

Ida R skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, Ordentlig. Bra bemötande och trevligt kontor. Nöjd. Läs mer
    2019-03-06 Anna W svarar Ida R
    Tack Ida, hoppas du ska trivas i din nya lägenhet! På återseende!
  • 2019-02-15

Linnea A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och professionell. Tydlig och rak kommunikation. Läs mer
    2019-02-18 Richard P svarar Linnea A
    Tack Linnea, Hoppas att ni kommer att trivas bra i er nya lägenhet!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm