Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 602 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• 2019-08-13

josefin b skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har sålt en etta i Vasastan/Östermalm. Anna hjälpte mig så att försäljningen av min lägenhet gick mycket enkelt och smidigt till. Anna hjälpte mig med precis allting under hela processen i den takt som passade för mig och på ett sätt som gjorde det ytterst enkelt för mig att sälja min bostad. Jag uppskattade att jag aldrig behövde oroa mig för att har missat något, Anna hade koll på allt, så jag kunde känna mig helt trygg med att Anna hanterade min försäljning. Jag uppskattade också att Anna alltid var väldigt enkel att nå och att vi snabbt och enkelt kunde kommunicera när det behövde gå fort. Läs mer
  • 2019-08-12

Lotta S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är serviceinriktad, tillgänglig, transparent och lösningsinriktad. Hon ger adekvata och realistiska råd, viljet gör att jag som kund känner stor tillit till hennes sätt att driva min försäljningsprocess. Det är andra gången Anna hjälper oss med en bostadsaffär, och vi är mer än nöjda. Läs mer
  • Rikard M

2019-08-08

Rikard M skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi köpte en ny lägenhet ute på gärdet och Mathias var väldigt professionell och hjälpsam för våra frågor och önskemål. Han gjorde att vi kände oss trygga i ögonblicket när vi skulle köpa.

Vi kan varmt rekommendera Mathias för er som funderar att sälja eftersom han får säljaren trygg i affären. Läs mer
  • 2019-08-07

Josefine S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde en bostadsrätt på Gärdet med Richard som mäklare. Proffsigt bemötande och blev en snabb affär. Rekommenderas! Läs mer
    2019-08-08 Richard P svarar Josefine S
    Tusen tack för omdömet och förtroendet! Stort tack även för er insats med styling och tillgänglighet, mycket uppskattat!
  • 2019-08-07

Madalina V skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    He was very helpful and helped us see the apartment second time. He understood our position when it came to the bid so he tried to accommodate both the seller and us, the buyer. He was great! Läs mer
  • 2019-08-05

Olof R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt och sålt bostadsrätt. Professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-08-06 Richard P svarar Olof R
    Tack för såväl omdömet som förtroendet att hjälpa dig med både köp och försäljning!
  • 2019-08-02

Linnea S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lyhörd, positiv och otroligt ambitiös. Arbetade hårt och noggrant. Trevligt bemötande och lätt att få tag på. Bra på att återkoppla. Mycket nöjd med Mathias Odehag och hans kollega Andre Nordin. Läs mer
  • 2019-07-24

Gunnel L skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Tack Rebecka. Du var synnerligen trevlig och mycket duktig på att föra mig
    omkring på Gärdet. Och så förstås till slut fick jag det jag ville ha. En liten
    lägenhet vid Tessin parken med balkong
    och sol hela dagen. Också nära Dramaten !
    God fortsättning i yrket önskar jag dig.
    Gunnel Lindblom Läs mer
    2019-08-09 Rebecka R svarar Gunnel L
    Tack Gunnel för dina mycket fina ord. Hoppas du kommer trivas mycket bra i din nya bostad, allt gott till dig! :)
  • 2019-07-16

Alireza Adrian R skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsiga, erfarna och snabba med försäljningen, som låg i linje med våra förhoppningar! Läs mer
    2019-07-17 Anna A svarar Alireza Adrian R
    Hej
    Stort tack för din rekommendation och tack för mycket trevligt samarbete, alltid så trevlig att ha med er att göra. Vi hörs igen inom kort. Fortsatt glad sommar
  • 2019-07-15

Viktor L skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, trevlig. Köpte en etta i Vasastan. Inga krångel, inga problem. Läs mer
  • 2019-07-08

Emma E skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har sålt min lägenhet med Rebecka. Mycket bra stöd genom hela processen! Jag är nöjd! Läs mer
  • 2019-07-06

Ingrid K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Etta i Vasastan. Proffsigt och ritat bemötande. Alltid mån om att svara på telefon alt e-post. Höll mig underrättad. Snabb försäljning. Läs mer
    2019-07-10 Richard P svarar Ingrid K
    Tack Ingrid, känns skönt att allting gick snabbt och smidigt. Stort tack för förtroendet och omdömet!
  • 2019-07-05

Birgit W skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljning av bostadsrätt, Öregrundsgatan 6
    Vi har enbart positiva erfarenheter av Mathias. Han var mycket engagerad och gav ett synnerligen kompetent intryck. Vi kan rekommendera honom å det varmaste. Läs mer
    2019-08-01 Mathias O svarar Birgit W
    Tack så oerhört mycket för dina fina ord Birgit. Jag uppskattar ert förtroende och jag är glad över att vi lyckades med ett bra resultat. Allt gott till er båda!
  • 2019-07-04

Ingrid S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde en bostadsrätt. Vi har enbart positiva erfarenheter av Mathias. Han var mycket engagerad, positiv och gav ett mycket kompetent intryck. Vi kan å det varmaste rekommendera honom. Läs mer
    2019-08-01 Mathias O svarar Ingrid S
    Tack så väldigt mycket för dina fina ord Ingrid. Jag uppskattar ert förtroende och jag är glad över att vi lyckades. Allt gott till er båda!
  • 2019-07-01

Marie S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt och proffsigt utfört arbete. Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-06-30

Christoffer C skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Gick jättebra att sälja min lägenhet där Mathias höll i allt som mäklare! Läs mer
    2019-08-01 Mathias O svarar Christoffer C
    Tack så mycket Christoffer för dina fina ord! Jag vill verkligen tacka för ditt förtroende och jag är glad att du är nöjd. Allt gott!
  • 2019-06-30

Helena B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt.
    Professionell och trevligt bemötande, allt löpte på smidigt. Förklarade väl alla stegen i samband med köpet. Läs mer
    2019-07-01 Richard P svarar Helena B
    Tack Helena, det glädjer mig att höra. Hoppas att du kommer att trivas bra i din nya lägenhet!
  • 2019-06-27

Ola S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline skötte försäljningen på proffsigt och trevlig sätt. Höll mig informerad under hela processen vilket kändes tryggt. Läs mer
  • 2019-06-25

Andrea S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en lägenhet nära Vasastan.
    Är student så förväntade inte mig att mäklaren skulle ta mig på allvar men Caroline va gjorde allt hon kunde för att hjälpa till med att försäljningen skulle gå så smidigt som möjligt.
    Caroline va super hjälpsam i det att hon tog fram information som vi bad om och hjälpte till med att rita upp en fullmakt. Läs mer
  • 2019-06-24

Tara N skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt lägenhet.
    Mycket skicklig och positiv mäklare som alltid var i kontakt med mig om vad som hände. Läs mer
    2019-06-24 Mathias O svarar Tara N
    Tack så mycket Tara för dina snälla ord. Jag är glad över att vi lyckades och att du är nöjd. Allt gott till er!
  • 2019-06-19

Claes E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vänligt, korrekt och problemfritt agerande. Läs mer
    2019-06-20 Richard P svarar Claes E
    Tack Claes, det glädjer mig att höra! Lycka till med ert nya boende!
  • 2019-06-19

Enes L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Riktigt bra mäklare! Han var dock rådgivare till säljaren av den bostad jag köpte, vilket slutade med att det blev lite dyrare för mig. Kan rekommendera!! Läs mer
    2019-06-20 Richard P svarar Enes L
    Tusen Tack Enes, det glädjer mig att ni känner er nöjda. Lovar att göra mitt yttersta även när det är dags för er att sälja! Men tills dess hoppas jag att ni kommer att njuta av att ha köpt en fantastiskt fin lägenhet!
    Ha en jättetrevlig sommar!
  • 2019-06-18

Elin A skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En fantastisk och lyhörd mäklare som håller dig i handen genom hela processen. Läs mer
  • 2019-06-18

Kajsa W skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag rekommenderar Rebecka varmt! Allt har flutit på smidigt helt utan krångel. Hon lyckades sälja min lilla etta för mycket mer än jag drömt om. Trevlig och duktig! Läs mer
  • 2019-06-17

Melina N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är både ödmjuk och professionell. Mycket kommunikativ och framåtlutad. Flexibel inställning, positiv men realistisk. Väldigt nöjd med hans insats kring försäljning av min bostad på Gärdet! Läs mer
    2019-06-17 Richard P svarar Melina N
    Tusen tack Melina! Vad roligt att vi fick möjligheten att jobba ihop och jag tackar igen för förtroendet och det fina omdömet!
  • 2019-06-15

Astrid B skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt en liten lght i centrala Sthlm. Bemötande och info. perfekt.Lite svårt att komma i kontakt på kort varsel.
    Sammanfattningsvis mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Dimitrios P

2019-06-15

Dimitrios P skrev om André Nordin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte lägenhet.
    Mycket bra bemötande Läs mer
  • Nils B

2019-06-15

Nils B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trots en mindre lägenhet, en utdragen process, främst pga vår långsamhet att komma igång, trots högt satta mål för försäljningspris - Anna visade marathonlöpar-uthållighet, stor skärpa, effektiv/snabb kommunikation. Fick känslan hon enbart jobbade med vår försäljning och ingenting annat, alltid tillgänglig. Också stor känsla i budgivningsprocessen. Kan varmt rekommendera Anna vid försäljning av lägenhet. Ja, säkert vid köp också! Läs mer
    2019-06-17 Anna W svarar Nils B
    Stort tack för de fina orden Nils! Det var ett sant nöje att hjälpa er med försäljningsprocessen. På återseende!
  • 2019-06-14

Stefan W skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Även direktkontakten mestadels skett med vår dotter som bott i lägenheten så har vi på ett föredömligt sätt blivit informerade om budgivning och annat. När vi själva vänt oss till Rebecka Reittu med frågor har vi omedelbart fått svar. Slutpriset på lägenheten har dessutom gått långt utöver våra förväntningar. Läs mer
    2019-06-19 Rebecka R svarar Stefan W
    Stort tack Stefan! Roligt att ha fått hjälpa er.
  • 2019-06-12

Björn P skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Smidig och bra survice. Trevligt bemötande.
    Centralt beläget kontor.
    Tillgång till lgh inna köp.
    tack Läs mer
  • 2019-06-11

Anna L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard hjälpte oss nyligen att sälja vår 3:a på Nedre Östermalm/Gärdet. Han var snabb att agera, jobbade effektivt och var lyhörd för våra behov. Med hjälp av honom sålde vi lägenheten innan ordinarie visning till önskat pris efter att ha ingått samarbete endast två veckor tidigare. Rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2019-06-11 Richard P svarar Anna L
    Hej Anna,

Tusen tack för såväl förtroendet som det fina omdömet! Önskar er all lycka med nästa boende framåt, stort tack för ett kort men gott samarbete!:)
  • 2019-06-07

Ylva J skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag var väldigt noggrann med att förhöra mig om lägenheten var lyhörd. Men det var den inte enligt säljaren och mäklaren hade inte hört nåt när hon har varit där.
    Jag blev så galet grundlurad och köpte den mest lyhörda lägenheten i hela Stockholm. Att inte säljare och mäklare hade kunskap om detta finner jag inte så troligt eller snarare uteslutet.

Ylva Läs mer
  • 2019-06-07

Eva R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt en botad och fick mycket bra stöd av RIchard att få se den lägenhet som jag var intresserad av. Richard hjälpte mig att se några skavanker som påverkade likviden då jag behöver renovera.
    Jag anser Richard mycket proffessionell och det kändes som han ville få till en så bra affär som möjligt för både säljaren och köparen. Läs mer
    2019-06-07 Richard P svarar Eva R
    Hej Eva,
    Stort tack för ett väldigt fint omdöme, det glädjer mig att du känner så. Det har varit trevligt att få ta del under din köpprocess och jag hoppas att du kommer trivas bra i ditt nya boende!
  • 2019-06-04

Karl D skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline skötte allt utmärkt med köpet av Skeppargatan 98. Gav alltid snabba och klara svar vid uppkommande frågor. Detta är min första lägenhet så vet inte vad man ska förvänta sig av mäklaren men jag är väldigt nöjd med hennes jobb. Läs mer
  • 2019-06-04

Christian S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köp av bostadsrätt på Artillerigatan i Stockholm.

Richard Petersson var serviceinriktad och hade en god känsla för bostadsmarknaden i området. Richard gav ett trevligt bemötande före, under och efter köpet. Läs mer
    2019-06-05 Richard P svarar Christian S
    Tack Christian, det glädjer mig att höra! Jag hoppas att du kommer trivas bra i din nya lägenhet. Har du några frågor så bara höra av dig!

Rebeca L skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och återkopplar i tid mellan parter Läs mer

Karl Gustav S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    bra bemötande allt ok.har sålt en lägenhet Läs mer

Malin W skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mäklaren var trevlig och tillmötesgående men jag fick inte så bra svar på mina frågor. Som tex vad gäller ojordad el, svarade hon att "men det är nästan ingen som har jordad el i det här området". Klart och tydligt att hon ville driva priset, och var där för köparen och inte för säljaren. Läs mer
    2019-06-17 Anna W svarar Malin W
    Vad tråkigt att du upplever det så. Då standarden ändrades 1994 så väljer många att inte dra om elen i lägenheterna. Men det är ju självklart något man kan göra om man önskar. Hoppas du trivs bra i din fina lägenhet!

Fredric G skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte lägenhet på Östermalmsgatan. Mycket duktig mäklare, kan försöka öka sin tillgänglighet på telefon lite. Läs mer
    2019-06-17 Anna W svarar Fredric G
    Tack Fredric! Och Grattis till nya lägeheten! Ber om ursäkt att det dröjde innan ni fick svar inför tillträdet gällande bredband och adressändring. Hoppas ni trivs bra i er fina lägenhet!

Cecilia W skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt bostadsrätt.
    Strålande bemötande. Effektivt. Snabb återkoppling i alla lägen oavsett dag. Läs mer

Marie S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rickard Petersson är en mycket kompetent och enormt trevlig mäklare.
    Vi kontaktar Richard igen när vi i framtiden ska köpa/sälja en våning. Läs mer
    2019-06-05 Richard P svarar Marie S
    Tack Marie för ett mycket fint omdöme! Ser fram emot nästa gång vi får samarbeta!
  • 2019-06-02

Carro skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt lägenhet av mäklaren. Trevlig och bra bemötande. Lätt att få tag på! Läs mer
    2019-06-17 Anna W svarar Carro
    Tack Carro, hoppas ni skall trivas bra i nya lägenheten!
  • 2019-06-01

Kasper E skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Snäll, trevlig & driven med bra kämparglöd i annars hyfsat svåra säljtider Läs mer
  • Jon K

2019-05-29

Jon K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Överträffade förväntningarna på alla sätt.
    Vi är jättenöjda! Läs mer
    2019-06-05 Richard P svarar Jon K
    Stort tack Jon, jag är väldigt glad att jag fick förtroendet att hjälpa till!
  • Cissi Sanyogita M

2019-05-29

Cissi Sanyogita M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde vår 3:a på Gärdet.
    Richard är trevlig, driven, mycket kunnig och flexibel.
    Har är erfaren och har god säljkänsla. Rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2019-06-05 Richard P svarar Cissi Sanyogita M
    Stort tack Cissi! Jag är väldigt tacksam för förtroendet, omdömet och det goda samarbetet!
  • 2019-05-28

Helena S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare fanns Mathias alltid där för snabba svar, lätt att ha att göra med och professionell! Läs mer
    2019-06-24 Mathias O svarar Helena S
    Tack så mycket för dina fina ord Helena!
    Jag hoppas att ni kommer att trivas i er nya bostad och jag önskar er allt det bästa. Jag finns även tillgänglig för er i framtiden.

Allt gott till er!
  • 2019-05-24

Matilda E skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline hjälpte oss att sälja vår trea, då vi köpt hus på annan ort. Hon har varit jätteproffsig, tillgänglig och supportive genom hela processen och vi skulle utan tvekan rekommendera henne till andra! Läs mer

Valantine O skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Duktiga och trevliga mäklare som hjälpt mig. Hälsningar. Valantine Crisby.
    😀💕🌷 Läs mer
    2019-05-23 Björn S svarar Valantine O
    Stort tack Valantine! Roligt att du uppskattar mitt arbete, vi hörs längre fram. Hälsningar Björn

Kevin W skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde bostadsrätt på Östermalm. Mathias är lyhörd, hjälpsam och noggrann men samtidigt bjuder han också på sin kunskap om marknaden genom kloka råd. Han är snabb med att besvara frågor frän oss och även med att vidarebefordra frågeställningar från prospektiva köpare.

Våra förväntningar var högtställda vad beträffar navigering genom hela säljprocessen.

Mathias klarade sig utmärkt och därför ger vi honom våra högsta rekommendationer. Läs mer
    2019-06-24 Mathias O svarar Kevin W
    Tack så oerhört mycket Kevin!
    Dina ord värmer verkligen och jag är glad över att vårt samarbete blev lyckat. Jag vill även uttrycka min uppskattning för att jag fick hjälpa er med er bostadsaffär. Jag önskar dig allt gott!

Inger W skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt en lägenhet på 120 kvm
    Mötet med Mathias var mycket positivt!
    Krångliga köpare klarades av galant.
    Väldigt god samverkan med tät kontakt vilket var viktigt då jag lever utomlands.
    Som sagt mycket positivt! Läs mer
    2019-06-24 Mathias O svarar Inger W
    Tack så mycket Inger, för dina varma ord och för att jag fick möjligheten att hjälpa dig och Kevin. Jag är glad över att du är nöjd och jag önskar dig allt det bästa!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm