Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 405 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Andreas  A
    Andreas A skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Smidig och snabb affär! Duktig mäklare som gav bra slutpris i en seg marknad. Läs mer
  • André
    André skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik Andersson från Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden rekommenderade Richard. Han hade helt rätt! Tack för bra kommunikation och fin försäljning. Rekord i föreningen. Läs mer
    2017-12-11 Richard P svarar André
    Tack så mycket för förtroendet André! Skönt att höra att man levde upp till förväntningarna och att du kände att resultatet blev bra.
    Hörs framåt!
  • Mattias D
    Mattias D skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd med mäklarens mottagande och kunskap.
    Det var ett trevligt möte. Läs mer
  • Kristoffer J
    Kristoffer J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var mycket professionell och tillmötesgående gällande information om objektet och möjlighet för oss att få en privat visning. Dessutom var Richard mycket snabb på återkoppling i vår kommunikation. Vi är mycket nöjda med Richard och hans förmåga att värna både vårt (köpare) och säljarens intresse. Läs mer
    2017-12-04 Richard P svarar Kristoffer J
    Tack så mycket Kristoffer, det känns jättekul att höra! Tack för ett fint omdöme och lycka till med er nya lägenhet, den är superfin!
    Vi syns framåt!
  • Christoffer B
    Christoffer B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, kunnig och toppserviceminded. Jag skulle rekommendera Martin till alla som söker en mäklare på Östermalm. Läs mer
    2017-12-04 Martin S svarar Christoffer B
    Tack för det fina omdömet! Som jag skrev till Andrea: vi hörs vidare om hur det går för er med inflytten så vi kan planera frånträdesdagen.
  • Andrea G
    Andrea G skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, vänlig och tillmötesgående Läs mer
    2017-12-04 Martin S svarar Andrea G
    Tack Andrea! Vi hörs vidare om hur det går för er med inflytten så vi kan planera frånträdesdagen.
  • Kersti E
    Kersti E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick ett trevligt och glatt bemötande
    Richard är positiv och enkel att förstå
    Han åkte till min dotter och ordnade hela affären då jag befinner mig i Spanien.
    Det kan man säga är service av hög kvalite👍 Läs mer
    2017-11-28 Richard P svarar Kersti E
    Tack Kersti!
    Tack även för all hjälp, styling och tillgänglighet. Hoppas att du har det bra och njuter av värmen:)
    Ha en fortsatt fin höst!
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positivt ochvkunnig mäklare som inte gav upp fast marknaden svajade Läs mer
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra bemötande! Trevlig och kunnig, jag kände stort förtroende för henne från start. Läs mer
  • Carl P
    Carl P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mycket informativ och engagerad i försäljningen av min lägenhet. Han har varit lätt att nå och alltid tagit sig tid.
    Vill varmt rekommendera Richard som mäklare. Läs mer
    2017-11-20 Richard P svarar Carl P
    Tack Carl, det betyder mycket för mig att höra. Tack för ett väldigt gott samarbete och att du varit väldigt behjälplig, bidragit med ett gott engagemang, flexibilitet och uthållighet. Det är mycket uppskattat. All lycka framåt!
  • David L
    David L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard bemötte mig väl, och var enkel att ha kontakt med. Läs mer
    2017-11-20 Richard P svarar David L
    Tack David, detsamma till dig. Jag hoppas att du kommer trivas utmärkt i din nya lägenhet!
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tyckte att vi hade en väldigt bra dialog och Richard var lätt att ha att göra med.
    Han jobbade hårt pga seg markand och lyckades få upp budet något trots att det inte blev någon budgivning. Läs mer
    2017-11-19 Richard P svarar Ulrika R
    Tack för en fin rekommendation Ulrika och vad skönt att det blev bra till slut. Jag hoppas att du kommer trivas bra sen och får en skön höst nu:)
  • Johan G
    Johan G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare är jag mycket nöjd. Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Johan G
    Vad roligt att höra Johan, lycka till med ditt nya boende!
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi fick ett vänligt bemötande och insåg tidigt att Richard var en duktig och förtroendeingivande säljare. Genomgående snabb återkoppling trots sena kvällar bidrog till en snabb försäljningsprocess. Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Marcus N
    Tack Marcus!
    Känns väldigt roligt att höra att ni känner er nöjda. Jag tackar för ett gott samarbete och förtroende. All lycka med nya boendet framåt.
    Fortsatt trevlig fredag och stundande helg!
  • Anders N
    Anders N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig, påläst och intresserad Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Anders N
    Tack så mycket Anders, vad kul att höra:)
    Fortsatt fin vecka!
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn gav från första början ett mycket förtroendegivande och avstressat intryck. Han är utrustad med "elefantöron" och alltså bra på att lyssna på/ta in olika önskemål. Han är lätt att kommunicera med och han återkom alltid snabbt med svar på våra frågor. Han kom också med olika idéer/förslag på hur man kunde tänka/göra inför vår försäljning, som komplicerades av ett förestående stambyte, vilket i slutändan blev väldigt bra. Han får högsta betyg och jag kan varmt rekommendera honom.
    /Mikael W Läs mer
    2017-11-08 Björn S svarar Mikael W
    Hej Mikael, stort tack! Roligt att ni känner er nöjda med mitt arbete, allt flöt på bra trots stambytet. Återkommer till dig längre fram. Hälsningar Björn
  • Lena L
    Lena L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, vänlig, kreativ och mån om att bistå kunden på alla sätt och vis. Läs mer
    2017-10-30 Richard P svarar Lena L
    Tack Lena, väldigt uppskattat!
    Tack själva för ett mycket gott samarbete:)
  • Carita T
    Carita T skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tycker att Martin visade upp ett stort engagemang, intresse för sitt arbete samt kunnig och påläst. Det absolut bästa med Martin var hans otroliga tålamod, vi är så tacksamma!!!!! Läs mer
    2017-10-28 Martin S svarar Carita T
    Tack för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas superbra i nya lägenhet! :)
  • Philip R
    Philip R skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag fick ett mycket bra bemötande av Martin. Under försäljningsprocessen var Martin väldigt engagerad och angelägen om att resultatet skulle bli lyckat. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med Martin och kommer definitivt att rekommendera honom till vänner och bekanta. Läs mer
    2017-10-27 Martin S svarar Philip R
    Tack för det fina omdömet Philip! Nu hoppas jag bara att jag kan hjälpa er hitta en ny bostad till er :) Vi ses på frånträdet!
  • Jan-åke Å
    Jan-åke Å skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en utomordentligt trevlig person och en ytterst professionell och kompetent mäklare! Jag har enbart positiva saker att säga om honom. Han får de allra bästa rekommendationer!
    👍👍👍 Läs mer
    2017-10-26 Richard P svarar Jan-åke Å
    Tack Jan-Åke, Känns väldigt roligt att höra!
    Tack för ett väldigt gott och trevligt samarbete, önskar er en trevlig fortsättning på hösten så syns vi längre fram!
  • Fredrik
    Fredrik   skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag köpte en bostadsrätt av Richard och är väldigt nöjd med honom genom hela processen. Min upplevelse är att Richard anstränger sig mer än genomsnittet och har hjälpt till med många detaljfrågor som andra mäklare ofta skjuter ifrån sig. Jag vill verkligen rekommendera Richard. Läs mer
    2017-10-23 Richard P svarar Fredrik
    Tack Fredrik för dina fina ord, känns jätteskönt att höra att det har känns bra för dig!
    Jag hoppas att du kommer trivas utmärkt och får en härlig höst!
  • Torsten H
    Torsten H skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har både köpt o sålt med hjälp av Björn Strömberg jag har stort förtroende för hans sätt att driva affärerna i hamn. Lätt att få kontakt med, stämmer alltid av
    Med mig .gör troligen nästa affär med Björn.
    Torsten Läs mer
    2017-10-23 Björn S svarar Torsten H
    Hej Torsten, stort tack! Ser fram emot att göra fler affärer i framtiden. Hälsningar Björn
  • Erik S
    Erik S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag valde Anna i konkurrens med 5 st andra mäklare. Det som gjorde att jag valde Anna var dels hennes goda kännedom om Gärdet/Östermalm, kontaktnät bland kunder samt hennes ödmjuka framtoning. Anna hade också förmågan att leverera avslut på en prisnivå som jag är mycket nöjd med. Rekomenderar gärna Anna till mina vänner. Läs mer
  • Andreas Ö
    Andreas Ö skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra mäklare som hjälpte oss hitta en kanonlägenhet! Läs mer
    2017-10-11 Martin S svarar Andreas Ö
    Tack Andreas! Ni kommer trivas superbra i nya lägenheten :)
  • Olivia N
    Olivia N skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt bemötande och hjälpte oss snabbt i vår affär. Vi kunde inte vara mer nöjda 👍🏼 Läs mer
    2017-10-11 Martin S svarar Olivia N
    Tack för det fina betyget! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i lägenheten :)
  • Johan E
    Johan E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin är inte bara seriöst professionell, utan också tålmodig och trevlig att ha att göra med. Lugn och vänlig, skapar förtroende. Läs mer
    2017-10-09 Martin S svarar Johan E
    Tack Johan! Vi ses på frånträdet, hoppas du hittar en ny bostad att trivas i :)
  • Morgan L
    Morgan L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Första kontakten med Björn blev positiv han ställde upp med kort varsel komma till lägenheten för se på objektet.
    Själv skulle jag lämna Sthlm på Eftermiddagen.
    Vi synen rekommenderade Björn att jag skulle tömma lägenheten innan visning, lägenheten kunde fånga mer intressenter och få mer köpintrsserade.
    Eftersom mitt boende är Hindås bad jag om flyttstädning vilket ombesörjdes av Björn .
    Alla handlingar fixades via mail lägenheten såldes av Björn med +10% av förväntat pris. Tacksam för detta.++++++++ Läs mer
    2017-10-03 Björn S svarar Morgan L
    Hej Morgan, stort tack! Roligt att du uppskattade mitt arbete, mitt mål är alltid att överträffa mina kunders förväntan både när det gäller service och slutpris. Tack ännu en gång för förtroendet. Hälsningar Björn
  • Eric H
    Eric H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jättebra kontakt under hela processen. Får svar på frågor oavsett tidpunkt. Man känner sig trygg i en stor process. Läs mer
    2017-10-02 Richard P svarar Eric H
    Tack så mycket Eric, det känns väldigt skönt att höra att det har känts tryggt och bra för er. Ni har köpt en väldigt fin lägenhet som jag önskar er all lycka i!
    Vi hörs snart igen:)
  • Lena W
    Lena W skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är mycket serviceorienterad och inlyssnande. Han har dessutom bra koll på alla faser i försäljningen samt vilka dokument som ska undertecknas, och när. Vi fick klara och tydliga samtal och mejl där punkterna listats och dokumenten bifogats.

Vi är mycket nöjda med bemötandet och ser Björn som mycket erfaren, trovärdig och professionell. Läs mer
    2017-09-28 Björn S svarar Lena W
    Hej Lena, tack! Jag är noga med att vara tydlig för att undvika missförstånd, det är mycket handlingar i en bostadsaffär och då är det viktigt med ordning och reda. Roligt att ni uppmärksammat och uppskattat det. Hälsningar Björn
  • Ronja N
    Ronja N skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig men framförallt engagerad. Jag som köpare har känt mig trygg under hela processen. Jag köpte lägenheten på förhandsvisning och Amanda löste allt väldigt snabbt och smidigt med bra återkoppling hela vägen. Rekommenderas! Läs mer
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Amanda kändes otroligt serviceminded och engagerad genom hela processen. Väldigt nöjd med samarbetet och kan bara varmt rekommendera Amanda för andra! Läs mer
  • Lukas L
    Lukas L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positiv upplevelse. Enkel att få tag på. Tillgänglig även obekvämare tider på dygnet. Fixade allt jag bad om. Läs mer
    2017-09-26 Björn S svarar Lukas L
    Hej Lukas, stort tack! Roligt att du känner dig nöjd, lycka till med nya bostaden.
    Hälsningar Björn
  • Erik K
    Erik K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mkt bra o professionellt bemötande samt tillgänglighet.
    Alltid beredd att svara på frågor.
    Mkt god kundupplevelse. Läs mer
    2017-09-08 Richard P svarar Erik K
    Tack Erik, väldigt uppskattat att höra.
    Jag hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i er nya lägenhet.
    Ha en fortsatt fin helg!
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionellt, lugnt och strukturerat. Läs mer
    2017-09-06 Richard P svarar Johanna E
    Tack så mycket det känns kul att höra och hör av dig om du har några frågor framåt.
    Fortsatt fin vecka!
  • Pia Charlotte M
    Pia Charlotte M skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin var oerhört proffsig och informativ. Bra säljmaterial. Läs mer
    2017-09-06 Martin S svarar Pia Charlotte M
    Tack så mycket! Vi ses på tillträdet :)
  • Gustav P
    Gustav P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra! Bra service och tillgänglig stor del av dygnet per telefon. Det uppskattar jag mycket hos en mäklare. Läs mer
    2017-09-06 Richard P svarar Gustav P
    Kul att höra Gustav, tack så mycket och lycka till med nya boendet!
    Hör av dig om du har några frågor:)
  • Helena S
    Helena S skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, professionell och påläst! Kan varmt rekommendera Erik. Läs mer
  • Jenny L
    Jenny L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Såsom köpare upplevde jag Björn Strömberg som professionell, saklig, tillgänglig och trevlig. Jag är väldigt nöjd med den snabba och smidiga affär som Björn hjälpte till att ordna och genomföra. Läs mer
    2017-08-28 Björn S svarar Jenny L
    Tack Jenny, det gick väldigt snabbt och smidigt. Hoppas du trivs bra i din nya lägenhet! Hälsningar Björn
  • Malin T
    Malin T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positiv, lyhörd och proffsig. Caroline Lundin skötte vår försäljning snabbt och effektivt. Hon vägde in våra önskemål - anpassade tidsschemat efter våra behov och kontaktade potentiella köpare tidigt, vilket gjorde att lägenheten kunde säljas till ett vettigt pris innan visning. Läs mer
  • Jane N
    Jane N skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En proffsig och förtroendeingivande mäklare. Läs mer
  • Låtta B
    Låtta B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positiv, snabb, professionell, samarbetsvillig, lösningsorienterat. Läs mer
    2017-08-21 Martin S svarar Låtta B
    Tack för det fina betyget Låtta! Jag är övertygad om att ni kommer få lägenheten superfin! Vi ses på tillträdet! :)
  • Johanna  L
    Johanna  L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var superproffsig genom hela försäljningen och väldigt lyhörd för mina önskemål. Hela affären kändes trygg, välskött och anpassad. Jag har absolut ingenting att anmärka på och är supernöjd! Läs mer
    2017-08-23 Richard P svarar Johanna  L
    Vad härligt att höra Johanna, tack för det fina omdömet:)
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit fantastiskt trevlig och duktig! Läs mer
    2017-08-21 Richard P svarar Sofia G
    Tack Sofia, vad kul att höra!
    Tack också för all hjälp under processen:)
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gjorde ett väldigt bra jobb genom hela processen. Väldigt snabb uppdatering och konstant bra återkoppling. Lätt att ha att göra med och även att bolla tankar med. Av de mäklare jag haft erfarenhet av hittills är Richard helt klart den bästa! Rekommenderas stort! Läs mer
    2017-08-21 Richard P svarar Marcus E
    Tack Marcus, det känns väldigt kul att höra!
    Det har varit väldigt smidigt att samarbeta med er också och tack för förtroendet och all hjälp under processen:)
    Ha en fortsatt trevlig sensommar:)
  • Maria G
    Maria G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi bad att få en visning innan den öppna visningen, något som Richard ordnade trots att det var hans sista semesterdag. Vi köpte lägenheten och alla våra frågor har Richard skött på ett bra sätt. Läs mer
    2017-08-21 Richard P svarar Maria G
    Tack Maria, vad kul att höra!
    Ni har köpt en fantastisk lägenhet som jag hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i:)
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig och lyhörd, snabb med återkoppling.
    Kan verkligen rekommendera honom till andra. Läs mer
    2017-08-21 Richard P svarar Daniel L
    Tack Daniel, vad trevligt att höra!
    Tack också för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen, lycka till framåt:)
  • Lars D
    Lars D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn var mäklare när vi köpte lägenhet, och vi upplevde honom som tydlig, transparent och professionell. En bra mäklarupplevelse rakt igenom! Läs mer
    2017-08-11 Björn S svarar Lars D
    Stort tack Lars! Lycka till med ert nya boende nu. Hälsningar Björn
  • Maria E
    Maria E skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig framtoning och lugnt bemötande. Hade kontakt med honom som köpare av en lägenhet när han representerade säljaren. Läs mer
    2017-08-09 Björn S svarar Maria E
    Stort tack Maria, lycka till med nya lägenheten! Hälsningar Björn
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mycket serviceminded och professionell. i sitt arbete. Han har alltid uppdaterat och återkopplat med mig efter varje steg i försäljningsprocessen vilket jag uppskattat mycket.
    Jag kan varmt rekommendera Richard. Läs mer
    2017-08-04 Richard P svarar Charlotte A
    Tack Lotta!
    Det värmer mycket att höra, det har varit toppen att jobba tillsammans med dig och Charlie också :)
    Hoppas att ni kommer trivas utmärkt i nya lägenheten!

Fortsatt fin sommar:)
  • Adam F
    Adam F skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Allt var proffsigt och smärtfritt! Levde upp till alla mina förväntningar. Läs mer
    2017-08-03 Martin S svarar Adam F
    Tack för det fina omdömet Adam! Vi ses på frånträdet :)

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm