Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 710 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• 2020-02-25

Linda W skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt lägenhet och Rebecka är ödmjuk, trevlig och lyssnar på vad man säger och har raka svar som man litar på.
    Väldigt nöjda Läs mer
  • 2020-02-24

Cathrine L skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hej, jag har köpt en 3:a Löjtnantsgatan 22. Mycket trevligt bemötande. Jag blev lite förvånad att mäklaren och säljaren inte kommit överens om pris när jag frågade. Brukar man inte göra det? Men jag slapp ju budgivning och jag är väldigt nöjd med bostaden!
    Hälsningar Cathrine Lohmander Läs mer
  • 2020-02-21

Eric K skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    1:a östermalm. Sllt fungerat bra. Läs mer
    2020-02-21 Björn S svarar Eric K
    Stort tack Eric! Hoppas Sofia kommer att trivas i sin fina lägenhet. Hälsningar Björn
  • 2020-02-19

Anna G skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, engagerad, tillgänglig och gör sitt absoluta bästa. Känns trygg att samarbeta med. Vi kommer anlita Mathias igen om det blir aktuellt med försäljning av bostad i framtiden. Läs mer
  • 2020-02-17

Tim A skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi sålde vår bostad med Anna och fick det bemötande man kan förvänta sig av en riktig expert! Dvs professionell, påläst och duktig. Det som dock stack ut utöver det, var hur lösningsorienterad hon är samt det extrema fokuset som hon hade under hela försäljningsprocessen. Vi är riktigt nöjda över slutpriset vi fått på bostaden och oerhört tacksamma för all hjälp och service vi fått. Stort tack Anna! Läs mer
  • 2020-02-17

Amanda L skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag köpte en bostad på Gärdet i Stockholm och Thilde har varit helt fantastisk under processen. Hon fanns där hela tiden och svarade på alla mina frågor och funderingar. Jag kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-02-16

Axel B skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en lägenhet på Gärdet. Supernöjd med Thilde. Profsigt bemötande och noga med allt. Hon kommer få sälja min lägenhet den dagen det blir dags. Läs mer
  • 2020-02-16

Katja M skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Thilde var mycket engagerad, effektiv och tydlig i hela processen. Läs mer
  • Karin B

2020-02-15

Karin B skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Min man Anders Wahlström har redan svarat och jag instämmer. Vi har nu anlitat Caroline för försäljning av Melodislingan 7, 4 tr, lgh 1:1403 och det gick mycket bra.
    Caroline är proffsig och behaglig! Läs mer
  • 2020-02-12

Anders W skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en 3-rumslägenhet på Östermalm med hjälp av Caroline. Hon fick uppdraget i konkurrens med andra mäklarkollegor. Hennes öppna sätt och professionella kompetens tilltalade oss. Hon genomförde hela säljprocessen med annonsering, visningar, anbudsprocess och avslut på ett utmärkt sätt.
    Vi kan varmt rekommendera Caroline inför andra. Läs mer
  • 2020-02-12

Mary T skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt 2 rok i innerstaden feb 2020

Mathias var lyhörd, proffsig och oerhört driven genom hela säljprocessen. Mathias jobbade verkligen för att möta våra förväntningar och för objektet samt var duktig på att återkoppla under processens gång. Jag skulle gärna anlita honom igen och rekommenderar honom verkligen! Läs mer
  • 2020-02-10

Birgitta A skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kände mig trygg med Rebecka, hon var effektiv och tog snabbt reda på detaljer som hjälpte mig att ta ett beslut.
    Jag är nöjd med priset och kan rekommendera Rebecka. Läs mer
  • 2020-02-10

Kristina D skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mathias Odehag har sålt vår lägenhet på ett alldeles utomordentligt sätt!
    Han är mycket kompetent, trevlig och inkännande !
    Vi har bara gott att säga om Mathias, han har vida överträffat våra förväntningar då vi har sålt till ett mycket högre pris än vad vi hoppats på samt att han bearbetat presumtiva köpare på ett imponerande sätt. Läs mer
  • 2020-02-09

Daniel S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi sålde vår 3:a om 92 kvm på Östermalm/Gärdet. Anna fanns alltid tillgänglig och var väldigt lätt att jobba med, en smidig affär från början till slut. Vi rekommenderar absolut Anna till andra som ska sälja! Läs mer
  • 2020-02-08

Jeanna A skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rak och snabb dialog genom hela processen. Återkopplade direkt efter alla visningar och tog upp frågor och funderingar från intressenter. Flexibel med privata visningar. Slutpriset blev lägre än förväntat tyvärr, vilket mer berodde på föreningens ekonomi än mäklaren. Är nöjd och skulle rekommendera Rebecka vid försäljning! Läs mer
  • 2020-02-06

Shah J skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har varit svårt att nå henne per telefon, sällan svarat på meddelanden. Hade svårt att få återkoppling, sällan svar på sms eller e-post. Fåordiga. Men jag har fått hjälp av hennes kollega. Läs mer
  • 2020-02-04

Pia M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bästa mäklaren! Professionellt och lugnt bemötande. Stort engagemang och mycket snabba och tydliga återkopplingar! Vi kände oss trygga och nöjda vid försäljningen av vår lägenhet. Läs mer
    2020-02-05 Richard P svarar Pia M
    Tack snälla Pia! Det glädjer mig verkligen att se och höra att ni känner er nöjda. Får också tacka för att ni gjorde en fantastisk insats och hela tiden var flexibla och tillgängliga!
    Ses till frånträdet!
  • 2020-02-03

Mary-ann S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, ärlig, kunnig och behaglig i sitt sätt att mäkla. Läs mer
    2020-02-04 Björn S svarar Mary-ann S
    Stort tack Mary-Ann! Roligt att ni uppskattar mitt sätt att arbeta, hoppas att ni ska trivas bra i er fina våning. Hälsningar Björn
  • 2020-02-03

Viktor K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Min upplevelse var en stabil och snabb process där vi fick ut ett vettigt pris från förutsättningar som fanns. Läs mer
    2020-02-03 Richard P svarar Viktor K
    Tack Viktor, uppskattar omdömet och förtroendet att få hjälpa till med försäljningen!
  • 2020-01-26

Joakim L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gav ett lugnt och förtroende ingivande intryck.
    Han sålde min lägenhet på gärdet och jag kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
    2020-01-27 Richard P svarar Joakim L
    Tack Joakim för såväl omdömet som förtroendet att få hjälpa dig med försäljningen. Önskar er all lycka framåt med nästa boende!
  • Carola E

2020-01-24

Carola E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ärlig, noggrann och rolig! Richard måste vara en av stans bästa mäklare. Läs mer
    2020-01-25 Richard P svarar Carola E
    Tack snälla Carola, vilka fina ord! Hoppas verkligen att du kommer att trivas bra i din nya lägenhet!
  • 2020-01-23

Peter S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är kundorienterad, erfaren, lyhörd och kunnig. Han är bra på att förstå kundens situation och hantera ärendet och processen med alla involverade på ett professionellt sätt. Han har stark service känsla och har skött all handläggning exemplariskt. 2 saker gör att det inte blir 5 i betyg utan en mkt stark 4:a. Vi fick inte det pris vi hade begärt. Vi gjorde inte ett avslut innan jul. Utöver detta är vi mycket nöjda med Fastighetsbyrån och Björn. Läs mer
    2020-01-23 Björn S svarar Peter S
    Stort tack Peter! Roligt att ni uppskattar mitt arbete och att ni känner er nöjda. Vi missade tyvärr målet att sälja innan jul med några veckor och slutpriset blev 1% under utgångspris. Vi hittade rätt köpare och affären gick sen snabbt och smidigt. Hälsningar Björn
  • 2020-01-21

Christina H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket nöjd med försäljningen av lägenheten. Bra bemötande och professionellt agerande. Bra kommunikation och ärlighet. Läs mer
    2020-01-21 Richard P svarar Christina H
    Tack Christina, det glädjer mig verkligen. Tack för förtroendet!
  • 2020-01-20

Reza A skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    såld en lägenhet.
    Utmärkt bemötande.
    Anna är en super mäklare. Läs mer
  • 2020-01-20

Håkan S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och professionell.Trevlig och professionell.Trevlig och professionell. Läs mer
    2020-01-21 Richard P svarar Håkan S
    Tack Håkan, uppskattar omdömet! Hoppas att ni blir nöjda med nya lägenheten.
  • 2020-01-17

Anitha C skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra och professionell. Känns som han hanterade affären prima Läs mer
    2020-01-19 Björn S svarar Anitha C
    Stort tack Anitha! Lycka till med renoveringen, hoppas att ni ska trivas bra när allt är klart. Hälsningar Björn
  • 2020-01-16

Fredrik O skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är en person som gillar snabba puckar med klarhet. Jag anser att Björn verkligen gjort sitt bästa för att göra alla parter nöjda på ett snabbt och effektivt sätt. Han finns även kontaktbar efter affär vilket jag uppskattar som ett bollpla

Vi är mycket nöjda med vårt köp och hur affären togs om hand. I en marknad som är helt bananas på så många plan är det skönt att ha en trygg speaking partner. Läs mer
    2020-01-16 Björn S svarar Fredrik O
    Stort tack Fredrik! Roligt att ni uppskattar mitt arbete och att ni känner er nöjda med processen. Du är välkommen att kontakta mig om du har några frågor. Lycka till med er nya bostad! Mvh Björn
  • 2020-01-13

Karl G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt, tillgänglig och hjälpsam! Rekommenderas. Läs mer
    2020-01-13 Richard P svarar Karl G
    Tack snälla Karl för fint omdöme! Hoppas att ni kommer trivas bra i er nya fina lägenhet!
  • 2020-01-11

Anni S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, trevlig och tillmötesgående som verkar ge det lilla extra. Läs mer
    2020-01-13 Richard P svarar Anni S
    Tack snälla, hoppas att ni kommer trivas utmärkt i er nya fina lägenhet! :)
  • 2020-01-08

Kim R skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Engagerad, påläst, förtroendeingivande. Proffsig. Läs mer
    2020-01-10 Mathias O svarar Kim R
    Tack så mycket för dina fina ord Kim. Det har verkligen varit ett givande samarbete och jag uppskattar att ni gav mig ert förtroende. Allt gott till er!
  • 2019-12-29

Gunilla C skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har köpt lägenhet i Melodislingan, Sthlm. Mäklaren är mycket bra och har ett trevligt bemötande.
    Förväntningarna på köpet har varit positiva, förutom en väsentlig sak: det stod inte klart för oss att vi genom att vi köpte lägenheten i andra hand, gick miste om den parkeringsplats som vi, som förstahandsköpare, skulle ha fått.
    Vi kommer inte flytta in i lägenheten förrän vi har fått en P-plats, eftersom vi inte kan bo där då. Läs mer
  • 2019-12-27

Josep L skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    We bought an apartment and Caroline was the one the seller chose to sell it. She was always very professional, well organized and help us with the overall process and explaining the basics in English to us. Very patient and customer minded. Thanks Caroline! Läs mer
  • 2019-12-24

Eric L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard överträffade alla förväntningar! Extremt professionell genom hela processen från första samtal till avslutad affär. Jag hade mycket höga förväntningar på försäljningen av min lägenhet, orimligt höga. Richard höll flertal extra visningar och kämpade för att få in fler intressenter från andra delar av stan. Han lyckades och jag kan inte annat än vara toppen nöjd.
    Skulle jag sälja en lägenhet i Haparanda hade jag flugit upp Richard för att ha honom som mäklare. Kan varmt rekommendera Richard. Läs mer
    2020-01-02 Richard P svarar Eric L
    Tack snälla Eric för det fina omdömet! Uppskattar vårt samarbete och förtroendet. Ser fram emot framtida samarbeten!

Jörgen H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt en 1a på 25 kvm. Richard överträffade förväntningarna och hjälpte oss att göra en väldigt god affär, där både vi och köparen blev väldigt nöjda. Kan varmt rekommendera Richard som mäklare! Läs mer
    2020-01-02 Richard P svarar Jörgen H
    Tack Jörgen för det fina omdömet och för förtroendet med att hjälpa er med försäljningen!

Anders B skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    5/5 till Rebecka som vi upplevde som professionell, och med ett bra bemötande. Rebecka svarade snabbt och hjälpsamt på alla frågor man kan tänkas ha som köpare, från visning till tillträde. Läs mer

Marina S skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rebecka är en väldigt professionell mäklare med gott bemötande Läs mer
  • Gillian K

2019-12-18

Gillian K skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig kunnig och tillmötesgående.
    Sålde min lägenhet på Östermalm inom önskad tidsram.
    Kände mig trygg med beslut som togs tillsammans.
    Skulle definitivt anlita honom igen! Läs mer
    2019-12-18 Björn S svarar Gillian K
    Stort tack Gillian! Roligt att du uppskattar mitt arbete och att allt gick snabbt och smidigt. Mvh Björn
  • 2019-12-17

Maria E skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Han har hjälpt mig att sälja min lägenheten.
    Mathias har gjort ett gott jobb, men han sa att han vi skulle kunna sälja för 5450, men vi sålde för 5300.
    Men han har gjort ett bra jobb, men vi är inte klara än.
    H/MIa Läs mer
    2019-12-17 Mathias O svarar Maria E
    Hej Maria!
    Tack för ditt omdöme. Allt kommer att gå bra.

Mvh Mathias
  • 2019-12-14

Bengt R skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har med Mathias hjälp sålt en lägenhet på Östermalm. Mathias har varit engagerad och gjort sitt yttersta för att vi ska bli nöjda som säljare.
    Bra jobbat Mathias! Läs mer
    2019-12-17 Mathias O svarar Bengt R
    Tack så mycket Bengt!
    Jag uppskattar verkligen ditt omdöme. Jag vill tacka så mycket för ert förtroende.

Mvh Mathias
  • 2019-12-11

Behzad G skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi sålde vår bostadsrättslägenhet med hjälp av Björn Strömberg som hade mycket trevligt och seriöst bemötande. Han höll vad han lovade och sålde också vår lägenhet över vår förväntan och inom den tidsram som han hade nämnt för oss.
    Jag rekommenderar väldigt gärna honom och dessutom kandiderar honom som bästa mäklaren ! Läs mer
    2019-12-16 Björn S svarar Behzad G
    Hej Behzad, stort tack! Roligt att ni uppskattar mitt arbete! Vi ses på tillträdet. Mvh Björn
  • 2019-12-10

Julia M skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt via Björn, mycket engagerad och duktig! Läs mer
    2019-12-16 Björn S svarar Julia M
    Hej Julia, stort tack! Hoppas ni ska trivas bra i er ny lägenhet. Mvh Björn
  • 2019-12-08

Charlotte H skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-12-08

Johan G skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sål en 1,5a på BJG. Väldigt bra bemött, bra informerad. Mycket bra. Läs mer
  • 2019-12-07

Patrick M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en mycket engagerad säljare med mycket energi! Läs mer
    2019-12-09 Richard P svarar Patrick M
    Tack Patrick, hoppas att du trivs bra i nya lägenheten!
  • 2019-12-06

Lovisa H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt snäll och trevlig! Mycket hjälpsam och var inte alls stressande i försäljningen, vilket var skönt. Läs mer

Catharina U skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en etta på Östermalm.
    Affären gick snabbt, tydlig kommunikation, rutinerat o snabb återkoppling. Visningen genomfördes mycket professionellt och det har varit ett trevligt o lätt samarbete under hela processen.
    Tack från Catharina o Louice Läs mer

Camilla R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell och lyhörd mäklare, väldigt trevligt kundbemötande. Högsta betyg. Läs mer
    2019-12-09 Richard P svarar Camilla R
    Tusen tack Camilla! Jag hoppas att du kommer att trivas utmärkt med din nya lägenhet!
  • Johan D

2019-12-05

Johan D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har jobbat med flertalet mäklare de senaste 20 åren. Björn är absolut en utav de bästa mäklare som jag har jobbat med! Jag kan starkt rekommendera Björn! Läs mer

Sten-olof O skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    sålt 1:a
    bra service, snabb återkoppling
    visade stort engagemang
    effektiv i förhandling - knöt åt säcken! Läs mer
  • 2019-12-04

Johan K skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rebecka är en seriös mäklare som tar sitt uppdrag på stort allvar. Inlyssnande och fick oss att känna oss trygga genom hela försäljningsprocessen. Av oss får hon högsta betyg! Läs mer
    2019-12-09 Rebecka R svarar Johan K
    Stort tack Johan! Hoppas allt är fint med er :)!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm