Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 636 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• 2019-10-16

Ann-Sofie S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt lägenhet av Anna vid två tillfällen. Hon upplevs som vederhäftig och inte påstridig. Kunnig och trovärdig. Läs mer
  • Madelene G

2019-10-10

Madelene G skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt trevlig, tydlig och ärlig samt tillgänglig för snabba svar på mejl och sms när det behövdes. Läs mer
  • 2019-10-10

Stefan Å skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kommunikativ, lätt att få kontakt med, kunnig och påläst. Läs mer
  • 2019-10-08

Robbin Murray B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn is a fantastic professional who knows his market well, and is adept at bringing buyers and sellers together. A good strategist and adviser. We sold our apartment without having to advertise it, and without having to hold an open house. Läs mer
  • Erica E

2019-10-04

Erica E skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljning av etta på Gärdet. Rebecka är trevlig, rak och snabb. Försäljningen kunde inte gått smidigare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Elin K

2019-10-03

Elin K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en jättebra mäklare! Både utifrån ett säljperspektiv men även för köparen. Jag var själv köpare för ett objekt som Richard ansvarade för och han gjorde ett jättebra jobb. Jag kommer att anlita Richard i framtiden när väl jag ska sälja min bostad. Läs mer
    2019-10-04 Richard P svarar Elin K
    Tusen tack Elin! Så roligt att höra, hoppas att vi får möjligheten att jobba ihop i framtiden men att du fram tills dess kommer trivas jättebra med din nya superfina lägenhet!
  • 2019-10-02

Per Niklas F skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har köpt en lägenhet på Nybrogatan Läs mer
  • 2019-09-30

Anders W skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt två bostadsrätter 93 respektive 24 m2 på Gärdet. Anna har i bägge fallen agerat mycket proffesionellt, har dessutom ett trevligt sätt och är lätt att ha att göra med. Hon har, i synnerhet i första fallet överträffat våra förväntningar och vi skulle gärna anlita henne igen. Läs mer
  • 2019-09-30

Elisabeth P skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt. Hade anmält intresse för den aktuella brf. Läs mer
  • 2019-09-29

Helena S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rickard hjälpte mig med försäljning av en lägenhet. Professionell, tillgänglig och pålitlig - vill absolut anlita honom igen när det blir aktuellt! Läs mer
    2019-09-29 Richard P svarar Helena S
    Tusen tack Helena för såväl förtroendet som för omdömet! Ser fram emot fler framtida samarbeten!
  • 2019-09-26

Maja L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag rekommenderar Richard som både är proffsig och driven. Han säkerställde en bra budgivning och jagade ihop många spekulanter! Imponerad! Läs mer
    2019-09-27 Richard P svarar Maja L
    Hej Maja,
    Tusen tack för det fina omdömet och det fina förtroendet!
  • Malin D

2019-09-25

Malin D skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte oss att sälja vår tvåa på Östermalm. Under processen var hon lyhörd, hjälpsam och ärlig. Hon såg framförallt till att vara tillgänglig och var hela tiden noga med att ge oss realistiska förväntningar. Vi vill varmt rekommendera Anna till andra som vill sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-09-25

Niklas H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Allt var toppen Läs mer
  • 2019-09-23

Lena Kredell I skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt en lägenhet.
    Vi har inget att klaga på , tvärtom bemötandet var bra när vi signade kontraktet. Personligt, trevligt, proffsigt. Läs mer
  • 2019-09-21

Helene P skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    1 rums lägenhet med 33 m2 på Östermalm/Gärdet i Stockholm.
    Blev trevligt bemött av mäklaren men fick inte det förväntade priset för objektet. Läs mer
  • 2019-09-18

Amanda S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hej!

Jag köpte en etta på Gärdet via Richard Petersson. Jag kontaktade honom för slutpris på en bostad och fick snabbt svar. Han fångade upp vad jag var ute efter och visade snabbt ett objekt som skulle kunna vara intressant för mig. Det var tyvärr inte det och jag kollade om jag kunde komma och titta på ett annat objekt där Richard stod som ansvarig mäklare. Vilket var den jag slutligen köpte.

Jag tycker att kommunikationen har varit smidig och enkel. Även fast han företrädde säljaren upplevde jag att mina önskemål stod i fokus. Jag kan tänka mig att anlita Richard den dagen jag ska köpa/sälja.

Positivt:
    - Snabb respons (förväntar mig inte svar på kvällar dock)
    - Bra information löpande
    - Skönt med "privata" visningar
    - Bra matchning mellan köpare och säljare, vilket kan leda till snabba affärer. Vilket känns "exklusivt".
    - Trevlig :)

/ Amanda Läs mer
    2019-09-20 Richard P svarar Amanda S
    Tusen tack Amanda för ett så otroligt fint omdöme! Jag blir jätteglad över såväl det som att höra att du uppskattat upplevelsen genom hela affären. Hoppas att vi får möjligheten att samarbete igen längre fram men att du för först och främst kommer trivas utmärkt i din nya fina lägenhet!
  • 2019-09-05

Fredrik A skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt 105 kvadratmeter på Brahegatan i centrala Stockholm. En mycket kompetent och socialt begåvad samt flexibel mäklare. Som professionell service provider är Björn en lysande stjärna som gjort hela köpet av min bostadsrätt till en mycket rak, enkel och trevlig upplevelse. Inte en minut i onödan har ägnats åt oväsentligheter. Björn har ett personligt tilltal och energi som hjälper köparen att se potentialen i lägenheten och hur den kan anpassas just för mig.

Så jag är mycket nöjd och mer än så med erfarenheten av Björn. Jag köpte min drömlägenhet alla kategorier. Fastighetsbyrån och Björn Strömberg överträffade alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-04

Niclas K skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell
    Vänlig och hjälpsam
    Serviceinriktad
    Bra information
    Genomtänkt säljprocess
    Utmärkt resultat Läs mer
    2019-09-07 Anna A svarar Niclas K
    Stort tack för fin rekommendation, uppskattas stort. Tack för förtroende att hjälpa till med er försäljning efter att ni köp en bostad av mig, alltid så kul att få hjälpa till med både köp och sälj:). Trevligt att ha med er att göra:), vi hörs inom kort. Trevlig helg

Jannicke E skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mathias har vid försäljningen av vår lägenhet visat prov på målmedvetenhet och entusiasm kombinerat med en ödmjukhet och tålamod som är ovanlig.
    Vi är mycket nöjda med hans insats! Läs mer
    2019-09-04 Mathias O svarar Jannicke E
    Stort tack Jannicke, för ert fina omdöme och att jag fick ert förtroende att hjälpa till med försäljningen.

Jag önskar er fin fortsättning.

Bästa hälsningar, Mathias

Göran B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Öppen och vänlig samt mycket kompetent vid hanteringen av vårt köp av en bostadsrätt på Karlavägen 82. Dels utmärkta personliga möten, dels även hanteringen av uppföljande pappers exercis. Läs mer

Johan H skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mathias gjorde lägenhetsförsäljningen till en enkel, tydlig och extremt positivt upplevelse. Genomproffsig, otroligt hjälpsam och alltid tillgänglig för att svara på frågor. Kunde inte blivit bättre och hade definitivt anlitat Mathias igen! Läs mer
    2019-09-04 Mathias O svarar Johan H
    Tack så mycket Johan, för dina fina ord. Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med din bostadsaffär.

Jag önskar dig allt det bästa.

Med vänlig hälsning, Mathias
  • 2019-08-30

Maria Kristina S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en etta på Östermalm. Mäklaren gav ett adekvat och trovärdigt intryck. Var lättillgänglig och nåbar. Svarade på alla praktiska frågor. Läs mer
    2019-09-04 Mathias O svarar Maria Kristina S
    Hej Maria!
    Tack för ditt fina omdöme. Jag hoppas att du kommer trivas i din nya bostad. Du är välkommen att höra av dig om du behöver min hjälp i framtiden.

Allt gott!
    Bästa hälsningar, Mathias.
  • Maria F

2019-08-30

Maria F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd med mitt val av mäklare.
    Richard har ett trevligt bemötande, han har under hela processen varit väldigt engagerad och kommunicerat med mig på ett mycket proffsigt sätt.
    Kommer självklart rekommendera Richard som mäklare till vänner och bekanta. Läs mer
    2019-09-20 Richard P svarar Maria F
    Tusen tack Maria! Det blir väldigt glad över att läsa, stort tack för ett gott samarbete och ett fint omdöme!
  • 2019-08-30

Jan H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt bostadsrätt i attraktivt läge. Visat tålamod och uthållighet då köpare hoppat av sent i köpeprocessen. Snabb och korrekt både mot säljare och köpare. Anlitades direkt av vår köpare. Läs mer
    2019-09-20 Richard P svarar Jan H
    Tack Jan för ett gott samarbete och fint omdöme! Uppskattar er flexibilitet i alla lägen och egna engagemang.

Lena R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte lägenhet som låg ute på ”På gång” snabbt köp - det gick på ett par eftermiddagstimmar!
    Mycket nöjd med genomförandet av köpet smidigt och lätt.
    Richard är lättsam, trygg och trevlig.
    Vi har gjort flera fastighetsaffärer med Fastighetsbyrån och ha alltid blivit nöjda Läs mer
    2019-08-30 Richard P svarar Lena R
    Tusen tack Lena, jag blir jätteglad och tacksam över att läsa så fina ord. Önskar er all lycka med ert nya boende! Har ni några frågor så vet ni var jag finns!

Sara A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Pigg, glad och proffsig. Alltid utmärkt service och snabb på att svara. Richard har verkligen gjort det lilla extra i sin roll som mäklare och vi rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2019-08-30 Richard P svarar Sara A
    Tusen tack Sara, så tacksam för det fina omdömet och förtroendet att få hjälpa er med försäljningen!

Knut K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket förtroendegivande och sympatisk person. Uppträder professionellt och driver affären i hamn utan att forcera köpare/säljare. Läs mer
    2019-08-30 Richard P svarar Knut K
    Tack så mycket Knut, det var fina ord! Det var ett nöje att få möjligheten att göra denna affär ihop. Önskar er all lycka med ert nya boende!
  • 2019-08-25

Martin S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Klok, professionell och mycket trevlig person. Köpt av Anna och sålt med hjälp av henne. Båda gångerna så nöjd man kan bli. Läs mer
    2019-08-27 Anna W svarar Martin S
    Tack så mycket Martin, jättekul att få hjälpa dig!
  • 2019-08-24

Charlotte F skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Mycket professionell och erfaren mäklare. Hon var alltid tillgänglig för frågor och var ett utomordentligt stöd genom hela säljprocessen.
    Nu när vi har sålt och letar ny bostad, tipsar hon oss om lägenheter som matchar våra sökningar och råder oss även när vi tittar på annat.
    Man märker att Anna gillar sitt jobb. En trevlig och utmärkt mäklare. Kan verkligen rekommendera Anna! Läs mer
    2019-08-27 Anna W svarar Charlotte F
    Tusen tack för dina fina ord Lotta! Det är ett nöje att samarbeta med er! :)
  • 2019-08-23

Julia L skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Skarp, trevlig, drivande och målinriktad. Vi är jättenöjda med Anna. Läs mer
    2019-08-27 Anna W svarar Julia L
    Stort tack för förtroendet Julia!
  • 2019-08-22

Björn M skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi tog kontakt med Anna för att få hjälp med att sälja vår lägenhet. Vi har även köpt lägenhet av henne tidigare och varit väldigt nöjda med processen och bemötandet. Anna tog sig an uppgiften med stort engagemang och sålde lägenheten på 2 veckor. Anna kunde matcha både vårat behov med köparnas så att alla blev nöjda. Kan varmt rekommendera Anna oavsett om man ska köpa eller sälja bostad. Läs mer
  • 2019-08-22

Fredrik L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var otroligt professionell genom hela försäljningsprocessen. Tack vare Richards stora kontaktnät, hårda arbete och mycket goda förhandlingsförmåga uppnådde vi ett försäljningspris som klart överträffade snittpriset i området. Läs mer
    2019-08-22 Richard P svarar Fredrik L
    Tusen tack Fredrik för såväl den fina rekommendationen som förtroendet att hjälpa dig med försäljningen!
  • Isabell J

2019-08-22

Isabell J skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är supertrevlig och ambitiös. Hon har varit lätt att få tag på trots att hon har många objekt ute. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2019-08-20

Mahtissa P skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline, var trevlig samt lätt att ha och göra med. Då hon hade sålt en del lägenheter i samma förening (Morkullan) hade hon mycket god kunskap om området.
    Ger mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2019-08-13

josefin b skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har sålt en etta i Vasastan/Östermalm. Anna hjälpte mig så att försäljningen av min lägenhet gick mycket enkelt och smidigt till. Anna hjälpte mig med precis allting under hela processen i den takt som passade för mig och på ett sätt som gjorde det ytterst enkelt för mig att sälja min bostad. Jag uppskattade att jag aldrig behövde oroa mig för att har missat något, Anna hade koll på allt, så jag kunde känna mig helt trygg med att Anna hanterade min försäljning. Jag uppskattade också att Anna alltid var väldigt enkel att nå och att vi snabbt och enkelt kunde kommunicera när det behövde gå fort. Läs mer
  • 2019-08-12

Lotta S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är serviceinriktad, tillgänglig, transparent och lösningsinriktad. Hon ger adekvata och realistiska råd, viljet gör att jag som kund känner stor tillit till hennes sätt att driva min försäljningsprocess. Det är andra gången Anna hjälper oss med en bostadsaffär, och vi är mer än nöjda. Läs mer
  • Rikard M

2019-08-08

Rikard M skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi köpte en ny lägenhet ute på gärdet och Mathias var väldigt professionell och hjälpsam för våra frågor och önskemål. Han gjorde att vi kände oss trygga i ögonblicket när vi skulle köpa.

Vi kan varmt rekommendera Mathias för er som funderar att sälja eftersom han får säljaren trygg i affären. Läs mer
    2019-08-26 Mathias O svarar Rikard M
    Tack så väldigt mycket Rikard. Det var ett nöje att få arbeta med er och jag hoppas att ni trivs bra i er nya bostad.

Det är bara att höra av er om ni önskar min hjälp i framtiden. Ha det riktigt gott!
  • 2019-08-07

Josefine S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde en bostadsrätt på Gärdet med Richard som mäklare. Proffsigt bemötande och blev en snabb affär. Rekommenderas! Läs mer
    2019-08-08 Richard P svarar Josefine S
    Tusen tack för omdömet och förtroendet! Stort tack även för er insats med styling och tillgänglighet, mycket uppskattat!
  • 2019-08-07

Madalina V skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    He was very helpful and helped us see the apartment second time. He understood our position when it came to the bid so he tried to accommodate both the seller and us, the buyer. He was great! Läs mer
    2019-08-26 Mathias O svarar Madalina V
    Thank you so much Madalina for your kind words. I hope you guys love your new apartment. I wish you all the best!
  • 2019-08-05

Olof R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt och sålt bostadsrätt. Professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-08-06 Richard P svarar Olof R
    Tack för såväl omdömet som förtroendet att hjälpa dig med både köp och försäljning!
  • 2019-08-02

Linnea S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lyhörd, positiv och otroligt ambitiös. Arbetade hårt och noggrant. Trevligt bemötande och lätt att få tag på. Bra på att återkoppla. Mycket nöjd med Mathias Odehag och hans kollega Andre Nordin. Läs mer
    2019-08-26 Mathias O svarar Linnea S
    Tack så otroligt mycket för de fina orden och för att jag fick möjligheten att sköta er bostadsaffär. Jag hoppas att ni trivs i ert nya hem och jag önskar er allt det bästa!
  • 2019-07-24

Gunnel L skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Tack Rebecka. Du var synnerligen trevlig och mycket duktig på att föra mig
    omkring på Gärdet. Och så förstås till slut fick jag det jag ville ha. En liten
    lägenhet vid Tessin parken med balkong
    och sol hela dagen. Också nära Dramaten !
    God fortsättning i yrket önskar jag dig.
    Gunnel Lindblom Läs mer
    2019-08-09 Rebecka R svarar Gunnel L
    Tack Gunnel för dina mycket fina ord. Hoppas du kommer trivas mycket bra i din nya bostad, allt gott till dig! :)
    Rebecka R gillar detta
  • 2019-07-16

Alireza Adrian R skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsiga, erfarna och snabba med försäljningen, som låg i linje med våra förhoppningar! Läs mer
    2019-07-17 Anna A svarar Alireza Adrian R
    Hej
    Stort tack för din rekommendation och tack för mycket trevligt samarbete, alltid så trevlig att ha med er att göra. Vi hörs igen inom kort. Fortsatt glad sommar
  • 2019-07-15

Viktor L skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell, trevlig. Köpte en etta i Vasastan. Inga krångel, inga problem. Läs mer
  • 2019-07-08

Emma E skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har sålt min lägenhet med Rebecka. Mycket bra stöd genom hela processen! Jag är nöjd! Läs mer
  • 2019-07-06

Ingrid K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Etta i Vasastan. Proffsigt och ritat bemötande. Alltid mån om att svara på telefon alt e-post. Höll mig underrättad. Snabb försäljning. Läs mer
    2019-07-10 Richard P svarar Ingrid K
    Tack Ingrid, känns skönt att allting gick snabbt och smidigt. Stort tack för förtroendet och omdömet!
  • 2019-07-05

Birgit W skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljning av bostadsrätt, Öregrundsgatan 6
    Vi har enbart positiva erfarenheter av Mathias. Han var mycket engagerad och gav ett synnerligen kompetent intryck. Vi kan rekommendera honom å det varmaste. Läs mer
    2019-08-01 Mathias O svarar Birgit W
    Tack så oerhört mycket för dina fina ord Birgit. Jag uppskattar ert förtroende och jag är glad över att vi lyckades med ett bra resultat. Allt gott till er båda!
  • 2019-07-04

Ingrid S skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde en bostadsrätt. Vi har enbart positiva erfarenheter av Mathias. Han var mycket engagerad, positiv och gav ett mycket kompetent intryck. Vi kan å det varmaste rekommendera honom. Läs mer
    2019-08-01 Mathias O svarar Ingrid S
    Tack så väldigt mycket för dina fina ord Ingrid. Jag uppskattar ert förtroende och jag är glad över att vi lyckades. Allt gott till er båda!
  • 2019-07-01

Marie S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt och proffsigt utfört arbete. Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-06-30

Christoffer C skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Gick jättebra att sälja min lägenhet där Mathias höll i allt som mäklare! Läs mer
    2019-08-01 Mathias O svarar Christoffer C
    Tack så mycket Christoffer för dina fina ord! Jag vill verkligen tacka för ditt förtroende och jag är glad att du är nöjd. Allt gott!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm