Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 666 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• 2019-12-06

Lovisa H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt snäll och trevlig! Mycket hjälpsam och var inte alls stressande i försäljningen, vilket var skönt. Läs mer

Catharina U skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en etta på Östermalm.
    Affären gick snabbt, tydlig kommunikation, rutinerat o snabb återkoppling. Visningen genomfördes mycket professionellt och det har varit ett trevligt o lätt samarbete under hela processen.
    Tack från Catharina o Louice Läs mer

Camilla R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell och lyhörd mäklare, väldigt trevligt kundbemötande. Högsta betyg. Läs mer
  • Johan D

2019-12-05

Johan D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har jobbat med flertalet mäklare de senaste 20 åren. Björn är absolut en utav de bästa mäklare som jag har jobbat med! Jag kan starkt rekommendera Björn! Läs mer

Sten-olof O skrev om Thilde Ångström en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    sålt 1:a
    bra service, snabb återkoppling
    visade stort engagemang
    effektiv i förhandling - knöt åt säcken! Läs mer
  • 2019-12-04

Johan K skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rebecka är en seriös mäklare som tar sitt uppdrag på stort allvar. Inlyssnande och fick oss att känna oss trygga genom hela försäljningsprocessen. Av oss får hon högsta betyg! Läs mer
  • 2019-12-02

Louice J skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra och smidig försäljning med bra flexibilitet till Fastighetsbyrån och vänligt tillmötesgående Läs mer
  • 2019-11-30

Philip M skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi var jättenöjda med Mathias! Under hela vår säljprocess, från första mötet till försäljning, var han mycket lyhörd, alltid tillgänglig men även genuint trevlig och tillmötesgående. Vi rekommenderar Mathias! Läs mer
  • 2019-11-28

Emma H skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt tvåa i hus från senare delen av 1800-talet mitt på Östermalm.
    Mycket proffsigt, engagerat och tryggt skött av mäklare Mathias. Han har lyssnat på våra önskemål och gjort allt för att utföra dem på ett snabbt och smidigt sätt. Läs mer
  • 2019-11-24

Yvonne S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vill rekommendera Caroline Lundin som mäklare. Hon är engagerad och uthållig samt kommunikativ och tillgänglig. Caroline är lyhörd, lätt att samarbeta med samt ger råd men låter beslutet vara mitt. Uppskattar i synnerhet att hennes professionella engagemang består även när säljprocessen drar ut på tiden. Läs mer
  • 2019-11-22

Tommy S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte oss sälja vår lägenhet och vi är verkligen nöjda! Vi fick ett mycket högre pris än vi vågat hoppas på och hela processen var mycket väl genomförd. Vi kommer definitivt vända oss till Anna igen i framtiden. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-20

Sven H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har uppdragit åt Richard att sälja vår bostadsrätt på Löjtnantsgatan 3 i Stockholm.
    Richard har genomfört försäljningen på ett utomordentligt trevligt o bra sätt o vi är mycket nöjda med hans arbete o resultat.
    Richard är snabb o målmedveten o vi kan varmt rekommendera honom till alla som vill sälja sin lägenhet och uppnå ett gott resultat!
    Med vänlig hälsning
    Sven Hammarbäck Läs mer
    2019-11-22 Richard P svarar Sven H
    Hej Sven,
    Tack så mycket!
    Det glädjer mig verkligen att höra att ni känner er nöjda med mitt arbete och resultat. Mycket uppskattat att du tagit dig tid att skriva ett så fint omdöme.

Med vänliga hälsningar! Richard Petersson Fastighetsbyrån - Östermalm
  • Johan V

2019-11-19

Johan V skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Otroligt nöjd med Anna. Väldigt engagerad och visade tålamod genom en lång och lite snårig process. Dessutom alltid positiv och trevlig! Topp. Läs mer

Johannes C skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag gillar Matias! Han är proffsig han är lyhörd han är.lätt att arbeta med! Han argumenterar! för fram sina idéer på ett bra sätt! Han lyssnar på när jag önskade något speciellt! Lät mig få mitt förslag prövat även fast det var inte det bästa, men fick mig att lyssna på ett bättre förslag! Han har kunskap om vad som gäller! Han tar reda på fakta om han inte vet exakta svaret! Hans insats i hela försäljningen har för mig gjort att jag fått bästa möjliga pris jag önskat! Jag uppfattar att han haft en bra relation med de olika budgivarna som jag uppfattar!även med personer i bostadsföreningens styrelse! jag önskar att köparen av min fina bostad, som behöver någon som ser dess potential och kan göra den så fin som jag önskade men ej slutligen renoverat klart! Många samtal och förslag av möjligheter att få ett bra pris för min lilla bostad föregick innan jag valde att låta Matias hjälpa mig å stödja mig i förberedelser och under den tid den var på Hemnet! Det jag nu hoppas att köparen skall känna att den blivit ägare till en liten charmig bostad som jag haft svårt att lämna! Jag tror på Jesus och upplevt att gud varit med i alla turer under resans gång! Matias har respekterat mig fullt ut!så min slutkläm till alla som läser detta så vill jag Tacka även Jesus att han har en stor betydelse för mig i allt som sker och inte sker!att jag kände frid att besluta mig att välja Matias! Jag kan stark rekommendera Matias till den som väljer att anlita hans tjänster! För mig har det varit välsignat!Framåt uppåt från Johannes 🙏🏖☀️😊 Läs mer

Ellenore B skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hon var supertrevlig och proffsig!
    Köpte en bostadsrätt och hade en jättebra upplevelse. Läs mer

Birgitta Ö skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard sålde en lägenhet i Svea Torn åt oss.
    Den var svårsåld på grund av priset.
    R. Var hela positiv och visade lägenheten många gånger.
    Vi sänkte priset och då gick det bättre.

Vi är väldigt nöjda med R.som är en positiv och glad och samarbetsvillig person som vi har litat på helt och hållet.
    Vi har känt att han vill vårt bästa.
    Stort tack till Rickard Läs mer
    2019-11-19 Richard P svarar Birgitta Ö
    Tack för ett gott samarbete, det glädjer mig att höra. Tack för ert förtroende och alla era insatser under försäljningen!
  • 2019-11-16

Rutger C skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Smidigt, professionellt, och framförallt en framgångsrik försäljning!:-) Läs mer
  • 2019-11-13

David M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    I en första anblick då var han inte anmärkningsvärd men han växte under processens gång. Läs mer
    2019-11-13 Richard P svarar David M
    Tack David, vad trevligt att höra! Hoppas att ni kommer trivas bra i ert nya boende!
  • David W

2019-11-09

David W skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mathias har varit mycket positiv och professionell från dag ett. Jag kan absolut rekommendera honom till er som söker en ytterst kompetent mäklare! Läs mer
    2019-11-10 Mathias O svarar David W
    Så fina ord David, tack så mycket! Jag hoppas verkligen att ni kommer att stormtrivas i lägenheten. Allt det bästa till er!
    /Mathias
  • 2019-11-07

Leyla Hiva B skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell och personligt bemötande. Trevlig, lättillgänglig och jobbade hårt för att jag skulle sälja för det pris som jag kände mig nöjd med. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-11-12 Rebecka R svarar Leyla Hiva B
    Stort tack Leyla för dina fina ord. Varit roligt att hjälpa dig! :)
  • 2019-11-06

Lena R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit väldigt trevlig att samarbeta med när det gäller försäljningen av vår etta på Värtavägen. Läs mer
    2019-11-06 Richard P svarar Lena R
    Tack Lena och jag kan bara säga detsamma om er! Tack för ett gott samarbete och för förtroendet!
  • 2019-11-05

William R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffsig. Jag var tveksam till att vi skulle få ut priset som Richard uppskattade men det gjorde vi så gott som. Rent strategiskt var sättet som försäljningen hade lagts upp var utmärkt Läs mer
    2019-11-06 Richard P svarar William R
    Tack så mycket William, vad glädjande att höra! Tack för ert förtroende och samarbete!
  • 2019-11-04

Jessika H skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hej har köpt en fyra på Skeppargatan genom er och Mathias Odehag. Tycker det gick smidigt och bra. Snabb återkoppling.
    Kan absolut tänka mig att samarbeta med Mathias i framtiden.

Lycka till!

Jessika Hädd Läs mer
    2019-11-08 Mathias O svarar Jessika H
    Hej Jessika!
    Tack så mycket för dina fina ord. Hoppas du kommer trivas i den nya bostaden.

Allt gott till er!
  • 2019-11-03

Birgitta S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt min lägenhet på Gärdet genom Björn.
    Allt fungerade utmärkt, Björn Strömberg skötte allt mycket väl. Läs mer
    2019-11-04 Björn S svarar Birgitta S
    Stort tack Birgitta! Roligt att du uppskattade mitt arbete. Vi hörs längre fram. Mvh Björn
  • 2019-10-31

Christer H skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är snabb och effektiv och alltid påläst och väl förberedd. Dessutom är han trevlig.
    Mycket professionell.
    Jag har anlitat honom för två köp och en försäljning de senaste åren och han hittar alltid rätt objekt . Nu senast sålde han en bostadsrätt åt mig på tre dagar, till begärt pris.
    Högsta betyg! Läs mer
  • 2019-10-26

Maud B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Såld en tvåa på Östermalm i Stockholm och Anna är som vanligt, trevlig, påläst, snabb och tillgänglig, ett nöje att få ha henne som mäklare Läs mer
  • 2019-10-26

Susanne F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Snabb, följsam under prosessens gång. Bra att få upp säljarens slutpris. Jag är nöjd med försäljningen. Hoppas att han även hjälper mig med att hitta en ny bostad. Läs mer
    2019-10-27 Richard P svarar Susanne F
    Vad trevligt att höra Susanne, tack för det fina omdömet och för möjligheten att få samarbete med försäljningen. Självklart kommer jag att hjälpa dig hitta en ny bra bostad!
  • 2019-10-21

Ebba T skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålt 3a på Gärdet. Richard har varit tillmötesgående, informativ och lätt att få kontakt med. Väldigt professionell. Jag fick en bra känsla för att han förstod och tog hänsyn till mitt perspektiv i affären. Läs mer
    2019-10-24 Richard P svarar Ebba T
    Tack så mycket Ebba, det glädjer mig verkligen att höra att du känner dig nöjd och trygg. Vi hörs snart igen!
  • Johan D

2019-10-20

Johan D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi valde Björn som mäklare när vi sålde vår våning på Östermalm, en 2:a på Skeppargatan. Vi är otroligt nöjda med Björns insats och det slutpris som han lyckades leverera. Björn är väldigt lyhörd, driven, påläst och han ger ett bra intryck och tillit till både oss som säljare liksom till köparen. Vi kan starkt rekommendera Björn som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-19

Alexander F skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt lägenhet vid Karlaplan, Björn som mäklare fungerade bra utan problem, kunnig i sitt agerande! Läs mer
  • 2019-10-16

Ann-Sofie S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt lägenhet av Anna vid två tillfällen. Hon upplevs som vederhäftig och inte påstridig. Kunnig och trovärdig. Läs mer
  • Madelene G

2019-10-10

Madelene G skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt trevlig, tydlig och ärlig samt tillgänglig för snabba svar på mejl och sms när det behövdes. Läs mer
  • 2019-10-10

Stefan Å skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kommunikativ, lätt att få kontakt med, kunnig och påläst. Läs mer
  • 2019-10-08

Robbin Murray B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn is a fantastic professional who knows his market well, and is adept at bringing buyers and sellers together. A good strategist and adviser. We sold our apartment without having to advertise it, and without having to hold an open house. Läs mer
  • Erica E

2019-10-04

Erica E skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljning av etta på Gärdet. Rebecka är trevlig, rak och snabb. Försäljningen kunde inte gått smidigare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Elin K

2019-10-03

Elin K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en jättebra mäklare! Både utifrån ett säljperspektiv men även för köparen. Jag var själv köpare för ett objekt som Richard ansvarade för och han gjorde ett jättebra jobb. Jag kommer att anlita Richard i framtiden när väl jag ska sälja min bostad. Läs mer
    2019-10-04 Richard P svarar Elin K
    Tusen tack Elin! Så roligt att höra, hoppas att vi får möjligheten att jobba ihop i framtiden men att du fram tills dess kommer trivas jättebra med din nya superfina lägenhet!
  • 2019-10-02

Per Niklas F skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har köpt en lägenhet på Nybrogatan Läs mer
  • 2019-09-30

Anders W skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt två bostadsrätter 93 respektive 24 m2 på Gärdet. Anna har i bägge fallen agerat mycket proffesionellt, har dessutom ett trevligt sätt och är lätt att ha att göra med. Hon har, i synnerhet i första fallet överträffat våra förväntningar och vi skulle gärna anlita henne igen. Läs mer
  • 2019-09-30

Elisabeth P skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt bostadsrätt. Hade anmält intresse för den aktuella brf. Läs mer
  • 2019-09-29

Helena S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Rickard hjälpte mig med försäljning av en lägenhet. Professionell, tillgänglig och pålitlig - vill absolut anlita honom igen när det blir aktuellt! Läs mer
    2019-09-29 Richard P svarar Helena S
    Tusen tack Helena för såväl förtroendet som för omdömet! Ser fram emot fler framtida samarbeten!
  • 2019-09-26

Maja L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag rekommenderar Richard som både är proffsig och driven. Han säkerställde en bra budgivning och jagade ihop många spekulanter! Imponerad! Läs mer
    2019-09-27 Richard P svarar Maja L
    Hej Maja,
    Tusen tack för det fina omdömet och det fina förtroendet!
  • Malin D

2019-09-25

Malin D skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte oss att sälja vår tvåa på Östermalm. Under processen var hon lyhörd, hjälpsam och ärlig. Hon såg framförallt till att vara tillgänglig och var hela tiden noga med att ge oss realistiska förväntningar. Vi vill varmt rekommendera Anna till andra som vill sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-09-25

Niklas H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Allt var toppen Läs mer
  • 2019-09-23

Lena Kredell I skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpt en lägenhet.
    Vi har inget att klaga på , tvärtom bemötandet var bra när vi signade kontraktet. Personligt, trevligt, proffsigt. Läs mer
  • 2019-09-21

Helene P skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    1 rums lägenhet med 33 m2 på Östermalm/Gärdet i Stockholm.
    Blev trevligt bemött av mäklaren men fick inte det förväntade priset för objektet. Läs mer
  • 2019-09-18

Amanda S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hej!

Jag köpte en etta på Gärdet via Richard Petersson. Jag kontaktade honom för slutpris på en bostad och fick snabbt svar. Han fångade upp vad jag var ute efter och visade snabbt ett objekt som skulle kunna vara intressant för mig. Det var tyvärr inte det och jag kollade om jag kunde komma och titta på ett annat objekt där Richard stod som ansvarig mäklare. Vilket var den jag slutligen köpte.

Jag tycker att kommunikationen har varit smidig och enkel. Även fast han företrädde säljaren upplevde jag att mina önskemål stod i fokus. Jag kan tänka mig att anlita Richard den dagen jag ska köpa/sälja.

Positivt:
    - Snabb respons (förväntar mig inte svar på kvällar dock)
    - Bra information löpande
    - Skönt med "privata" visningar
    - Bra matchning mellan köpare och säljare, vilket kan leda till snabba affärer. Vilket känns "exklusivt".
    - Trevlig :)

/ Amanda Läs mer
    2019-09-20 Richard P svarar Amanda S
    Tusen tack Amanda för ett så otroligt fint omdöme! Jag blir jätteglad över såväl det som att höra att du uppskattat upplevelsen genom hela affären. Hoppas att vi får möjligheten att samarbete igen längre fram men att du för först och främst kommer trivas utmärkt i din nya fina lägenhet!
  • 2019-09-05

Fredrik A skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har köpt 105 kvadratmeter på Brahegatan i centrala Stockholm. En mycket kompetent och socialt begåvad samt flexibel mäklare. Som professionell service provider är Björn en lysande stjärna som gjort hela köpet av min bostadsrätt till en mycket rak, enkel och trevlig upplevelse. Inte en minut i onödan har ägnats åt oväsentligheter. Björn har ett personligt tilltal och energi som hjälper köparen att se potentialen i lägenheten och hur den kan anpassas just för mig.

Så jag är mycket nöjd och mer än så med erfarenheten av Björn. Jag köpte min drömlägenhet alla kategorier. Fastighetsbyrån och Björn Strömberg överträffade alla mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-09-04

Niclas K skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell
    Vänlig och hjälpsam
    Serviceinriktad
    Bra information
    Genomtänkt säljprocess
    Utmärkt resultat Läs mer
    2019-09-07 Anna A svarar Niclas K
    Stort tack för fin rekommendation, uppskattas stort. Tack för förtroende att hjälpa till med er försäljning efter att ni köp en bostad av mig, alltid så kul att få hjälpa till med både köp och sälj:). Trevligt att ha med er att göra:), vi hörs inom kort. Trevlig helg
  • 2019-09-02

Jannicke E skrev om Mathias Odehag en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mathias har vid försäljningen av vår lägenhet visat prov på målmedvetenhet och entusiasm kombinerat med en ödmjukhet och tålamod som är ovanlig.
    Vi är mycket nöjda med hans insats! Läs mer
    2019-09-04 Mathias O svarar Jannicke E
    Stort tack Jannicke, för ert fina omdöme och att jag fick ert förtroende att hjälpa till med försäljningen.

Jag önskar er fin fortsättning.

Bästa hälsningar, Mathias
  • 2019-09-02

Göran B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Öppen och vänlig samt mycket kompetent vid hanteringen av vårt köp av en bostadsrätt på Karlavägen 82. Dels utmärkta personliga möten, dels även hanteringen av uppföljande pappers exercis. Läs mer

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm