Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 486 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Dane J skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har nyligen hjälpt oss med försäljningen av vår lägenhet.Som marknaden är just nu har det varit en ganska lång process med många visningar. Nu är det klart och vi är mycket nöjda med Björns sätt att sköta det hela. Alltid glad, positiv, ett vänligt bemötande, alltid tillgänglig och framför allt mycket professionell. I samma veva har vi också köpt vår nya lägenhet via honom. Även där har vi samma positiva erfarenheter.
    Anna & Dane Läs mer
  • Charles d skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är en mycket kompetent och kunnig mäklare. Han har hjälpt oss hitta ett drömläge vid Starrängsringen. Vi hade en del utmaningar under processen på grund av frånvaro (jag jobbar i utlandet) och ibland tuffa förhandlingar med säljaren, men Björn visade alltid ett lugnt och professionellt bemötande vilket i slutändan ledde oss igenom denna komplicerade process och slutförde försäljningen framgångsrikt. Vi är mycket tacksamma för hans insatser. Läs mer
  • Anna R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har precis fått tillträde till en 2a på Narvavägen. Richard var väldigt tillmötesgående, glad och trevlig. Det var väldigt trevligt dem gånger vi träffades tillsammans jag, min pappa, Richard och säljaren på mäklarkontoret. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Anna R
    Hej Anna,
    Tack, vad fint skrivet! Det var väldigt trevligt att få hjälpa till med ert köp och jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i er fantastiskt fina lägenhet!
  • Kristin H skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Upplevde ett trevligt bemötande med både mig som säljare och med köparna. Tydlig plan för hur försäljningen skulle gå till. Kände mig trygg vid genomförandet av köpet. Läs mer
  • Björn D
    Björn D skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en lägenhet på Skeppargatan98.
    Hon har haft ett trevligt och professionellt bemötande. Våra förväntningar om pris och snabbhet uppfylldes helt. Läs mer
  • Torbjörn H skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt mäklare på alla sätt. Glad kompetent! Läs mer
  • Björn A skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket snabba och tydliga besked Läs mer
    2018-12-04 Anna W svarar Björn A
    Tack Björn, hoppas ni skall trivas i nya lägenheten! På återseende!
  • Magnus K skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra, trevlig & engagerad mäklare, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Karin T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline hjälpte mig att sälja min lägenhet. Hon var proffsig, trevlig och tydlig genom hela processen. Jag kan varmt rekommendera Caroline! Läs mer
  • Magnus H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en bostad i Oscars Properties projekt på Sandhamnsgatan/Gärdet.
    Anna förmedlade objektet på ett tydligt sätt, var saklig och snabb i sina återkopplingar.
    Är nöjd med upplevelsen som helhet. Läs mer
    2018-12-04 Anna W svarar Magnus H
    Tack Magnus, hoppas ni trivs bra i nya bostaden! :)
  • Alva H skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Uppskattade att mäklaren kändes ärlig och pålitlig både mot säljaren och mot mig som köpare Läs mer
  • Armin A skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig och kompetent! Var ihärdig och gav aldrig upp! Läs mer
  • Jan S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi träffade Anna vid ett antal visningar innan vi kom till en 3,5 på Birger Jarlsgatan som vi köpte. Anna var hela tiden mycket proffsig och vänlig. När vi var klara med affären kändes Anna som en god vän som hjälpt oss med ny bostad...
    Vi kunde inte haft en bättre kontakt under vårt sökande och köpande av ny bostad. Läs mer
  • Richard N skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har sålt en 87 kvm lägenhet på Östermalm. Bra bemötande av mäklaren. Tyvärr fick vi inte ut det priset vi hade hoppats på, förmodligen pga dålig marknad för tillfället. Vi köpte också en ny lägenhet genom samma mäklare till ett högt pris men vi ville ha den.

Totalt sett var det en nervös upplevelse men mäklaren var bra. Läs mer
  • Leif L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt och lugnt samtal vid första mötet
    Han var tydlig
    Perfekt samanställning av försäljningen
    Ordning och reda på alla handlingar
    Alltid tillgänglig för frågor Läs mer
  • Ylva N skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi är nöjda med Anna men inte riktigt med priset vi fick för lägenheten. Läs mer
  • Eric R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En riktig kämpainsats av Richard som fick våran försäljning och vårt köp att gå igenom trots en svag marknad! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Eric R
    Tack Eric,
    Det känns skönt att vi lyckades få ihop en bra affär för alla parter! Tack för bra service som säljare och god tillgänglighet!
  • Leo B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har varit oss ytterst behjälplig med försäljningen av vår lägenhet vid Tessinparken. Bra bemötande och väldigt hjälpsam. Vi anlitade först en annan mäklare på Fastighetsbyrån men när hon slutade tog Björn över. Vi är väldigt nöjda med hur han hanterade situationen och skulle gärna anlita Björn igen. Läs mer
  • Mattias B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt bemötande och stöd i försäljningsprocessen av vår bostadsrätt. Jag kan varmt rekommendera Richards mäklartjänster! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Mattias B
    Tack Mattias,
    Vad roligt att höra, det betyder mycket för mig. Jag hoppas att vi får anledning att jobba ihop längre fram, På återhörande!
  • Eva R skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Med Björns hjälp har jag just, med gott resultat, sålt min bostadsrätt på Gärdet. Det kunde inte gått smidigare! Jag bor utomlands, så att anlita en mäklare som var lyhörd för mina önskemål och effektiv i säljprocessen var extra viktigt. Björn har på alla sätt motsvarat de förväntningarna. Jag tvekar inte att anlita honom igen om vägarna bär åter till Stockholm.
    Eva Läs mer
  • Sofia P skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har hjälpt oss att sälja vår sekelskiftes lägenhet på 65 kvm på Östermalm i en bostadsmarknad som varit minst sagt tuff. Trots detta har Björn visat tålamod och intresse för att sälja vår lägenhet samt att han hela tiden haft oss som säljare i tanke och haft förståelse för vår prisbild vi velat ha. Björn har även haft en bra kontinuerlig kontakt med oss samt alltid funnits tillgänglig. Vi är mycket nöjda med vår försäljning och Björn som mäklare. Kan varmt rekommendera Björn som mäklare till alla som vill ha en trygg mäklare som värnar om säljarens bästa! Läs mer
  • Jonathan P
    Jonathan P skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har hjälpt oss att sälja en sekelskiftes 2a på 65m2 på Östermalm. Marknaden vände kraftigt och potentiella köpare försökte pressa priset, men Björn var lugn och ingav ett förtroende om att vi skulle finna en köpare som var villig att lägga ett bud vi var bekväma med.

Trots otaliga visningar har Björn aldrig pressat oss om att försöka sänka ambitionsnivån om försäljningspris, utan hela tiden förmedlat en självsäkerhet att rätta köparen kommer.

Vi är mycket nöjda med Björn och kan varmt rekommendera Björn som mäklare! Läs mer
  • Johanna Lindén L skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn är en otroligt kompetent och trevlig mäklare som alltid levererar på högsta nivå! Läs mer
  • Carl Johan C skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gav ett genuint intryck genom hela processen och fanns alltid tillgänglig för att svara på frågor Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Carl Johan C
    Hej Carl Johan,
    Vad härligt att du känner så, jag hoppas att du kommer trivas utmärkt i din väldigt fina lägenhet. Grattis till ett bra köp!
  • Anders E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag sålde en bostad på Östermalm med hjälp från Richard.

Han svarade utan tvekan mot mina högt ställda förväntningar.
    Stor entusiasm och kunskap ledde till ett bra slutresultat.

Svarade alltid direkt på mina frågor.

Anlitar gärna Richard igen vid ett liknande uppdrag. Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Anders E
    Hej Anders,
    Stort tack, det glädjer mig verkligen att höra. Jag ser verkligen fram emot framtida samarbeten, du har som säljare också gjort ett väldigt fint jobb vilket jag verkligen uppskattar!
  • Jukka M skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    I samband med att vi sålde vår bostadsrätt fick vi komplett och utmärkt service! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Jukka M
    Hej Jukka,
    Stort tack, det glädjer mig att höra. Ni som säljare har också bidragit med god tillgänglighet och bra service!
  • Shawn Poya P
    Shawn Poya P skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig mäklare som hjälpte oss med försäljningen på Gärdet. Läs mer
  • Tiberio R
    Tiberio R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mina varmaste rekommendationer av Richard som mäklare. Han är professionell, lyhörd, engagerad och bemötte oss alltid trevligt.
    Richard guidade oss genom försäljning av vår bostad och genomförde vår bostadsaffären på ett bra sätt.
    Tack Richard!
    Tiberio Läs mer
    2018-11-21 Richard P svarar Tiberio R
    Stort Tack Tiberio och Anna,
    Jag är väldigt tacksam över att jag fick möjligheten att sammarbeta med er at för att ni la ner sådan tid och engagemang på att förbereda och vara tillgängliga för visningar under processen.
    Stort lycka till med nya boendet framåt!

• Mats H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard skötte försäljningen av vår lägenhet på absolut bästa sätt! Läs mer
    2018-11-20 Richard P svarar Mats H
    Tack för förtroendet, omdömet och er goda insats!

• Lisa R skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde 2,5:a på gärdet. Caroline bemötte oss på ett trevligt och okonstlat sätt. Försäljningen förlöpte smidigt. Vi köpte sedan också nästa lägenhet genom Caroline. Även detta köp genomfördes utan problem. Läs mer
  • Patrik O skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kompetent och trevlig hela processen igenom. Jag skulle inte tveka en sekund över att även som säljare anlita Caroline! Läs mer
  • Frida S skrev om Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har sålt en 3a på Gärdet/Östermalm 89KVM med stor terass.
    Mäklaren gav ett mkt förtroendeingivande intryck samt följde upp varje intresserad kund samt återkopplade snabbt under försäljningsprocessen. I helhet kan jag varmt rekommendera Rebecka Reittu som mäklare. Bara plus. Läs mer
    2018-11-01 Rebecka R svarar Frida S
    Tack så mycket Frida, kul att höra!! Hoppas ni kommer trivas i er nya bostad ☺️☺️ Allt gott!
  • Kate B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har sålt våran lgh på linnegatan
    Bemötandet har varit väldigt bra och jag har stort förtroende för Anna.
    Seriös och bra återkopplingar Läs mer
  • Martin H skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Serviceminded, snabba svar, hjälpsam Läs mer
    2018-10-17 Björn S svarar Martin H
    Hej Martin, stort tack! Vi hörs längre fram. Hälsningar Björn
  • Anna K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utåtriktad och driven mäklare som alltid är snabb på att återkoppla. Han har alltid ett professionellt och personligt bemötande vilket verkligen uppskattades då detta var min första lägenhetsförsäljning. Är jättenöjd med Richard som mäklare och rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2018-11-20 Richard P svarar Anna K
    Tack Anna, det glädjer mig verkligen. Stort tack för förtroendet och ett fint engagemang!
    Lycka till med nästa boende!

• Bengt P skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna gjorde ett fantastiskt bra jobb. Lyhörd och flexibel för våra önskemål. Skötte affären helt igenom på ett mycket professionellt och trevligt sätt. Högsta betyg! Läs mer
    2018-10-18 Anna W svarar Bengt P
    Stort tack för de fina orden Bengt. Tack för ett mycket trevligt och lyckat samarbete! Hoppas ni har vägarna förbi Stockholm någongång. Hälsa så gott! På återseende!
  • Karl-Johan H skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har varit mycket aktiv och "lagom" pushig. Hon har även varit extremt responsiv och lätt att arbeta med. Kommer med stor sannolikhet att reacha ut till henne nästa gång vi säljer (vilket jag hoppas dröjer ett tag...). Läs mer
    2018-10-18 Anna W svarar Karl-Johan H
    Tack, vad glad jag blir Karl-Johan! Hoppas ni skall trivas bra i det nya. Vi ses snart!
  • Therese B
    Therese B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är en superb mäklare! Hon visar engagemang och är flexibel. Anna är ”på”, på ett positivt sätt utan att vara för mycket. Vi kände oss trygga genom hela försäljningen av vår lägenhet och Anna överträffade våra förväntningar. Anna får våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • Philip S skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt hjälpsam vid köp av min första lägenheten i Stockholm! Gick alltid att nå via sms och gjorde hela köpet väldigt smidigt! Läs mer
  • Jan R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har bra energi och drivkraft för att hitta en lösning där säljare och köpare kan mötas. Bra tillgänglighet och tydlig kommunikation underlättade också processen fram till vårt köp av en tvåa på Östermalm. Läs mer
    2018-10-09 Richard P svarar Jan R
    Tack för ett gott samarbete Jan, jag hoppas och tror starkt att ni kommer trivas utmärkt i er nya och fina lägenhet. Ni är alltid välkomna att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

• Jonny I skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi har med hjälp av Anna sålt en etta på 32 kvm på Birger Jarlsgatan. Vi har blivit väl bemötta av Anna och hon har jobbat med extravisningar vilket var lite speciellt och logistiskt utmanande då vi hade en hyresgäst som bodde i lgh då den skulle visas. Vi hade iofs gärna fått ett ännu högre pris men marknaden är försiktig nu. Nu hade vi tur med en köpare som tog den osedd, så affären gick relativt snabbt vilket också var bra. På det stora hela taget är vi nöjda. Läs mer
  • Sophia I skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lägenhet på Birger Jarlsgatan. god kommunikation, snabb och bra att ha att gör med. kunnig på området. Läs mer
  • Mona J
    Mona J skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt trevlig och kunnig mäklare.
    Jag är supernöjd.
    Rekommenderas varmt!
    Mona Läs mer
  • Anna G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt nöjd! Richard var toppen från start till slut, mycket professionell, engagerad och tillgänglig. Jag rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2018-10-09 Richard P svarar Anna G
    Tack Anna, det värmer att höra. Det har varit ett sant nöje att samarbeta med dig också. Tack så mycket för rekommendationen!

• Vida G
    Vida G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte vår lägenhet på Östermalmsgatan 30 via Richard och är super nöjda med honom som mäklare.
    Trevlig och duktig, stöttande i olika frågor.
    Kan inte säga annat att han gör ett toppen jobb. Läs mer
    2018-10-08 Richard P svarar Vida G
    Tack Vida, det värmer och jag hoppas att ni kommer trivas fantastiskt i ert nya hem! Ni är alltid välkomna att höra av er om ni skulle ha några frågor eller funderingar framåt. Ha en fortsatt fin vecka!

• Anna R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Våra bösta rekommendationer om Richard för att han på ett professionellt och trevligt sött har engagerat sig i försäljningen av vår lägenhet. Vi fick ett mycket gott intryck av Richard från första mötet som höll hela vägen till en lyckad försäljning. Han var lyhörd, gav oss bra vägledning och bemötte oss alltid lika trevligt och positivt. Richard balanserade också på ett bra sätt mellan oss säljare och köpare så att vi båda skulle bli nöjda. Stort och varmt tack!
    Anna & Tiberio Läs mer
    2018-10-08 Richard P svarar Anna R
    Tack Anna, ni har själva bidragit mycket till en lyckad försäljning genom ert stora engagemang och flexibilitet. Jag är mycket tacksam för förtroendet och det goda samarbetet. Ha en fortsatt fin vecka!

• Niklas J
    Niklas J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde min lägenhet då det nya amorteringskravet infördes, och då marknaden stannade upp och blev något mer volatil. Richard höll sig lugn, metodisk och positiv samt jobbade hårt under hela processen med fokus på mig som kund, och inte för att snabbt få iväg min lägenhet. Tror både köpare och säljare blev nöjd med Rickard som mäklare. Rekommenderar starkt Richard Läs mer
    2018-10-06 Richard P svarar Niklas J
    Tack Niklas, det glädjer mig verkligen. Det har varit ett bra samarbete, där jag är väldigt tacksam för förtroendet, flexibiliteten och behjälpligheten under hela processen. Ha en riktigt fin fortsatt höst!
  • Christoffer R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Köpte en lägenhet under sommarmånaderna, då det är semestrar och normalt lite rörigt i Stockholm. Richard var dock väldigt flexibel (t ex med att ordna extravisning), gav bra info och var lyhörd. Hela processen var proffsig, det gick väldigt smidigt och med uppföljning efteråt också. Läs mer
    2018-10-05 Richard P svarar Christoffer R
    Hej Christoffer,
    Stort tack, det glädjer mig att höra att allting känns bra för dig. Jag hoppas att du kommer att trivas fantastiskt bra i din fina lägenhet!

Mvh!
    Richard
  • Christian K skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde lägenhet. Allt gick kanon, mäklaren gjorde ett grymt jobb och summan blev över förväntan.
    Mycket tillmötesgående och aldrig några problem. Läs mer
  • Alexandra M skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Allt har fungerat jättebra. Dock var flyttstädningen under all kritik. Jag träffade senare säljaren (för att de hade glömt tömma källarförrådet... - vilket också var konstigt) som sa att de hade varit där och städat två gånger. Men det var verkligen inte rent! Inte ens efter andra gången. Tycker att mäklaren borde ha lite mer koll på att lägenheterna städas ordentligt. Inte jättetrevligt att behöva städa förra ägarens smuts, när det står att det ingår flyttstädning i kontraktet. Läs mer

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm