Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 440 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Carl-johan M
    Carl-johan M skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, saklig, kunnig om objekt och marknad samt förtroende ingivande. Läs mer
  • Ulf Berndt Kenny O
    Ulf Berndt Kenny O skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Glad, trevlig, kunnig och tillgänglig. Läs mer
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra koll på marknaden, utmärkt uppföljning Läs mer
    2018-02-22 Richard P svarar Magnus G
    Tack Magnus och grattis till köpet, där kommer du trivas utmärkt!
  • Björn F
    Björn F skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Tillvaratog inte säljarens önskemål tillräckligt och priset blev för lågt, även om marknaden varit svår under slutet av 2017/början på 2018. Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och lätt att ha att göra med. God kännedom om marknaden. Engagerad och alltid lätt att få tag på. Läs mer
    2018-02-21 Martin S svarar Lisa S
    Tack Lisa! Det var ett nöje att hjälpa er! Jag hoppas ni kommer trivas bra i det nya huset :)
  • Aina-marie R
    Aina-marie R skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett professionellt bemötande och hantering av hela försäljningen av vår lägenhet. Mkt trevlig, strukturerad, återkopplar snabbt.
    Vi ger de varmaste rekommendationerna. Läs mer
    2018-02-20 Martin S svarar Aina-marie R
    Tack för ett fint omdöme! Det var bara roligt att hjälpa er!
  • Elin B
    Elin B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard Petersson var kunnig och professionell i sitt kundbemötande samt svarade på våra frågor på ett snabbt och tydligt sätt. Bemötandet översteg våra förväntningar. Läs mer
    2018-02-19 Richard P svarar Elin B
    Tack Elin, mycket kul att höra. Jag hoppas att ni kommer trivas bra och önskar er all lycka med ert nya boende!
  • Anders K
    Anders K skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionellt bemötande och effektiv. Läs mer
    2018-02-12 Anna W svarar Anders K
    Tack för ditt förtroende och fina ord. Önskar all lycka på nya adressen!
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har levererat sen dag ett och varit lyhörd och proffsig rakt igenom. Läs mer
    2018-02-12 Anna W svarar Jessica B
    Stort tack för fina ord och förtroendet att förmedla din fina lägenhet!
  • Nils L
    Nils L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande och ett vettigt utgångspris, i dagens marknadsläge. Bra upplägg och utgångspriset överträffades med ca 5 %, rimligt. Lätt att ha kontakt med Richard. Läs mer
    2018-02-12 Richard P svarar Nils L
    Tack Nils, vad trevligt att höra. Tack också för en genomgående bra dialog och tillgänglighet. Lycka till framåt!

• Andreas C
    Andreas C skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har en fantastisk förmåga att förmedla trygghet med sitt genuint härliga och professionella sätt. Läs mer
    2018-02-12 Anna W svarar Andreas C
    Stort tack Andreas, det var ett sant nöje att hjälpa er med försäljningen! Hoppas ni trivs bra i nya lägenheten!
  • Sebastian K
    Sebastian K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick en positiv bild av Richard! Trots dålig marknad så kämpade han in många privatvisningar och successivt nya bud vilket tillslut nådde upp till mina krav. Så att affär kunde genomföras Läs mer
    2018-02-12 Richard P svarar Sebastian K
    Tack så mycket Sebastian, det var en väldigt fin lägenhet att jobba med och tack för tillgängligheten och förtroendet!

• Cavit G
    Cavit G skrev om Sara Rubin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sara var professionell och trevlig. Hade anlitat henne igen om det skulle behövas! Läs mer
  • Sean H
    Sean H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Han var trevlig och bemötande. Han förklarade frågor som vi hade. Han kanske hade lite svagt kunskap om byggtekniska frågor. Läs mer
    2018-02-08 Richard P svarar Sean H
    Hej Sean,
    Stort tack för din feedback och vad roligt att höra att ni fick svar på de frågor ni hade. Ingående byggnadstekniska frågor kontrollerar vi dock innan vi besvarar rakt av för att säkerställa att köpet baseras på korrekta uppgifter.

• Lars E
    Lars E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Träffade ej mäklaren på visning. Assistent som var trevlig
    men ej kunnig om vädersträck eller funktioner i lgh.
    Vid kontraktskrivning var Richard korrekt och trevlig. Läs mer
    2018-02-08 Richard P svarar Lars E
    Hej Lars,
    Det var oturligt att vi inte fick möjligheten att träffas på visningen, vanligtvis håller jag alltid mina visningar själv. Denna visning efterfrågades på en tid då jag sedan länge varit uppbokad. I samförstånd med säljarna valde vi att låta en av mina kollegor hålla visningen där jag sedan svarade på frågor och hanterade kontakt med spekulanter och visningsdeltagare.

Med vänlig hälsning!
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett mycket bra bemötande och jag blev mycket nöjd med resultatet! Jag kan varmt rekommendera Caroline som en engagerad och målinriktad mäklare. Läs mer
  • Mariana E
    Mariana E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin har varit mycket bra att samarbeta med! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Mariana E
    Tack Mariana! Det var ett nöje att hjälpa er!
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare har man många frågor både under och efter visning och Martin var påläst om alla detaljer, tog snabbt reda på det han inte visste och kommunicerade klart och tydligt. Noggrann och kommunikativ under kontraktskrivning vilket ger extra trygghet.
    Ett trevligt och sätt och seriös framtoning inger stort förtroende! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Håkan S
    Tack för de fina orden Håkan, det var kul att hjälpa er hitta rätt bostad! Vi ses på tillträdet :)
  • Victoria S
    Victoria S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi fick ett fantastiskt bemötande och är jättenöjda med Björn. Trots lite skakig marknad fick han vår lägenhet såld och allt kändes mycket tryggt och bra från första mötet till skrivning av kontrakt med köparna! Läs mer
    2018-01-24 Björn S svarar Victoria S
    Stort tack Victoria, roligt att ni är nöjda med mitt arbete. Lycka till med er nya bostad och återkom gärna till mig om ni har några frågor eller funderingar. Hälsningar Björn
  • Johan L
    Johan L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gjorde ett bra jobb med stort engagemang vid försäljningen av min lägenhet. Läs mer
    2018-01-22 Richard P svarar Johan L
    Hej Johan,
    Tack Johan vad trevligt att höra. Tack för omdömet och hoppas att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet sen!

• Carl S
    Carl S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Effektiv och bra att ha att göra med. Läs mer
    2018-01-24 Björn S svarar Carl S
    Tack Carl, det gick snabbt och smidigt. Lycka till med renoveringen. Hälsningar Björn
  • Ida L
    Ida L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffesionellt bemötande! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Ida L
    Tack Ida, jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin var mycket tillmötesgående när det gällde att boka extra visningar av lägenheten och även när vi bad att få se oss omkring i fastigheten. Han kunde mycket fakta om lägenheten och föreningen, och det han inte visste kollade han upp. Jag fick genomgående ett bra och positivt intryck av Martin som mäklare. Läs mer
    2018-01-19 Martin S svarar Susanne B
    Tack för de fina orden Susanne! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra med lägenheten, föreningen och läget! Vi ses om inte allt för länge när ni ska tillträda :)
  • Anna-märta S
    Anna-märta S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har inte varit aktivt delaktig i affären. Kan därför inte ge något omdöme. Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra bemötande, lyssnade på kunden
    Proffsig Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Fredrik E
    Tack Fredrik! Det var ett nöje att hjälpa er! Vi ses på frånträdet, sedan hoppas jag få komma och kika på er nya lägenhet när den står klar :)
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra, professionell och noggran med bra kontakt med intressenterna, säljarna och köparna. Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Sofia E
    Tack för det fina betyget Sofia, det var kul att hjälpa er och ni har verkligen gjort lägenheten så fin! Hoppas du kommer trivas i nya bostaden :)
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Topp!
    Trevlig, flexibel och gör sitt yttersta. Läs mer
    2018-01-16 Richard P svarar Cecilia T
    Tack Cecilia och tack för ditt förtroende samt goda samarbete!
  • Carl Michael R
    Carl Michael R skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Realistisk bedömning av marknaden. Rak kommunikation. Flexibel vad gäller möten och tider. Läs mer
    2018-01-11 Amanda H svarar Carl Michael R
    Tack Carl Michael! Det var jättekul att få hjälpa till med försäljningen. Stort lycka till i nya lägenheten!
  • Anna-maria O
    Anna-maria O skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag hade en väldigt trevlig upplevelse med mitt senaste bostadsköp. Mycket tack vare mäklaren Amanda. Hon var tillgänglig, uppriktig och mycket proffsig i sin roll som rådgivare/mäklare. Rekommenderar henne till alla som vill ha en trygg, kunning och proffsig mäklare. Kommer garanterat använda mig av henne själv i framtiden om det skulle vara aktuellt. men först ska jag flytta in i min nya drömlya :).
    /Annamaria Läs mer
    2018-01-11 Amanda H svarar Anna-maria O
    Så roligt att höra! Tack snälla Anna-maria, det var jättekul att få hjälpa till. Vi ses på tillträdet :) Allt gott så länge!
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett mycket bra bemötande, innovativ , med återkoppling i alla led.
    Precis enligt mina önskemål ,utan att jag behövde påtala det. Läs mer
    2018-01-11 Amanda H svarar Lennart L
    Tack Lennart för fina ord! Det var jättekul att få hjälpa dig med försäljningen. Stort lycka till i nya lyan så hörs vi!
  • Kenneth N
    Kenneth N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevligt bemötande. Hjälpsam vid alla frågor i processen. Snabba svar trots juluppehåll. Läs mer
  • Helene S
    Helene S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mig väl behjälplig vid min lägenhetsförsäljning. Lägenheten såldes innan den ens kom upp på Hemnet vilket visar på att Richard/Fastighetsbyrån har arbetat bra med att marknadsföra min lägenhet. Jag rekommenderar Richard vidare då jag tycker att han är serviceminded och trevlig att ha att göra med. Läs mer
  • Farzan A
    Farzan A skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Att Martin Sjöman kom till kontoret när ingen annan var där på Nyårsafton för att avsluta en affär säger själv en hel del👌 Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Farzan A
    Tack Farzan för fina ord! Hoppas du trivs i lägenheten, jag är övertygad om att du kommer få till det riktigt bra!
  • Ann G
    Ann G skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    En mycket bra mäklare med personligt och fint engagemang som bidrog till en bra försäljning av vår bostad. Läs mer
  • Emily W
    Emily W skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är grym! Supermotiverad till att göra ett bra jobb och väldigt driven när det kommer till att göra både säljare och köpare nöjda. Rekommenderar Richard starkt! Läs mer
    2017-12-19 Richard P svarar Emily W
    Men tack så hemskt mycket Emily, skönt att du känner så! Hoppas att du kommer att trivas utmärkt och att du får en fin stundande jul:)
  • Andreas  A
    Andreas A skrev om Amanda Hansson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Smidig och snabb affär! Duktig mäklare som gav bra slutpris i en seg marknad. Läs mer
  • André
    André skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik Andersson från Fastighetsbyrån Norra Djurgårdsstaden rekommenderade Richard. Han hade helt rätt! Tack för bra kommunikation och fin försäljning. Rekord i föreningen. Läs mer
    2017-12-11 Richard P svarar André
    Tack så mycket för förtroendet André! Skönt att höra att man levde upp till förväntningarna och att du kände att resultatet blev bra.
    Hörs framåt!
  • Mattias D
    Mattias D skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd med mäklarens mottagande och kunskap.
    Det var ett trevligt möte. Läs mer
    2018-01-18 Martin S svarar Mattias D
    Tack! Vi ses på tillträdet! Har ni några frågor så är det bara att ni hör av er :)
  • Kristoffer J
    Kristoffer J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var mycket professionell och tillmötesgående gällande information om objektet och möjlighet för oss att få en privat visning. Dessutom var Richard mycket snabb på återkoppling i vår kommunikation. Vi är mycket nöjda med Richard och hans förmåga att värna både vårt (köpare) och säljarens intresse. Läs mer
    2017-12-04 Richard P svarar Kristoffer J
    Tack så mycket Kristoffer, det känns jättekul att höra! Tack för ett fint omdöme och lycka till med er nya lägenhet, den är superfin!
    Vi syns framåt!
  • Christoffer B
    Christoffer B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, kunnig och toppserviceminded. Jag skulle rekommendera Martin till alla som söker en mäklare på Östermalm. Läs mer
    2017-12-04 Martin S svarar Christoffer B
    Tack för det fina omdömet! Som jag skrev till Andrea: vi hörs vidare om hur det går för er med inflytten så vi kan planera frånträdesdagen.
  • Andrea G
    Andrea G skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, vänlig och tillmötesgående Läs mer
    2017-12-04 Martin S svarar Andrea G
    Tack Andrea! Vi hörs vidare om hur det går för er med inflytten så vi kan planera frånträdesdagen.
  • Kersti E
    Kersti E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick ett trevligt och glatt bemötande
    Richard är positiv och enkel att förstå
    Han åkte till min dotter och ordnade hela affären då jag befinner mig i Spanien.
    Det kan man säga är service av hög kvalite👍 Läs mer
    2017-11-28 Richard P svarar Kersti E
    Tack Kersti!
    Tack även för all hjälp, styling och tillgänglighet. Hoppas att du har det bra och njuter av värmen:)
    Ha en fortsatt fin höst!
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positivt ochvkunnig mäklare som inte gav upp fast marknaden svajade Läs mer
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra bemötande! Trevlig och kunnig, jag kände stort förtroende för henne från start. Läs mer
  • Carl P
    Carl P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mycket informativ och engagerad i försäljningen av min lägenhet. Han har varit lätt att nå och alltid tagit sig tid.
    Vill varmt rekommendera Richard som mäklare. Läs mer
    2017-11-20 Richard P svarar Carl P
    Tack Carl, det betyder mycket för mig att höra. Tack för ett väldigt gott samarbete och att du varit väldigt behjälplig, bidragit med ett gott engagemang, flexibilitet och uthållighet. Det är mycket uppskattat. All lycka framåt!
  • David L
    David L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard bemötte mig väl, och var enkel att ha kontakt med. Läs mer
    2017-11-20 Richard P svarar David L
    Tack David, detsamma till dig. Jag hoppas att du kommer trivas utmärkt i din nya lägenhet!
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tyckte att vi hade en väldigt bra dialog och Richard var lätt att ha att göra med.
    Han jobbade hårt pga seg markand och lyckades få upp budet något trots att det inte blev någon budgivning. Läs mer
    2017-11-19 Richard P svarar Ulrika R
    Tack för en fin rekommendation Ulrika och vad skönt att det blev bra till slut. Jag hoppas att du kommer trivas bra sen och får en skön höst nu:)
  • Johan G
    Johan G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare är jag mycket nöjd. Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Johan G
    Vad roligt att höra Johan, lycka till med ditt nya boende!
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi fick ett vänligt bemötande och insåg tidigt att Richard var en duktig och förtroendeingivande säljare. Genomgående snabb återkoppling trots sena kvällar bidrog till en snabb försäljningsprocess. Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Marcus N
    Tack Marcus!
    Känns väldigt roligt att höra att ni känner er nöjda. Jag tackar för ett gott samarbete och förtroende. All lycka med nya boendet framåt.
    Fortsatt trevlig fredag och stundande helg!
  • Anders N
    Anders N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig, påläst och intresserad Läs mer
    2017-11-17 Richard P svarar Anders N
    Tack så mycket Anders, vad kul att höra:)
    Fortsatt fin vecka!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm