Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 909 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm 2

• Berit R
    2021-05-14
    Sålt en BR på Gärdet. Richard har på alla sätt uppfyllt mina förväntningar och krav på såväl en professionell som personlig hantering av sitt uppdrag. Kunnig, erfaren och positiv!
    Jag ger Richard högsta betyg och rekommenderar honom gärna i mitt nätverk.
    Tack snälla Berit, så fint skrivet! Tack även för en fin kontakt och ett bra samarbete. Ni har gjort en mycket fin insats inför fotograferingar och visningar samt varit väldigt flexibla med snabbt insatta extravisningar vilket underlättat mycket. Vi hörs snart igen! Richard Petersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-14
    Köpt bostadsrätt, proffsigt och trevligt bemött.
    Tack Charlotte, vad kul att höra! Stort lycka till och hoppas att ni kommer trivas fint med nya bostaden! Richard Petersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-12
    Vi har köpt bostad. Anna A var väldigt serviceminded - tillgänglig och återkom snabbt hela tiden. Hon tog reda på saker vi frågade om och återkom snabbt. Hon var kunnig, snabb och mycket vänlig!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Lovisa Hedlund en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-11
    Positiv,
    Kommunikativ,
    återkopplade ofta om försäljningsprocessen
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-10
    Jag uppskattade mycket att Anna var så öppen och lätt att prata med, ingen liten detalj kändes fel att prata om med henne. Hon gav också mycket positiv feedback till mig och min älskade lägenhet. Jag känner mig väldigt nöjd och glad över att det gick så smidigt att sälja min bostadsrätt!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-09
    Har sålt en bostadsrätt. Anna är alltid väldigt professionell och kunnig! Lyssnar alltid på våra frågor! Ringer alltid upp om man ringt henne.
    Skall man anlita en mäklare kan jag definitivt förorda Anna på Fastighetsbyrån👍
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-05
    Trevlig och påläst, kan inte annat än att rekommendera Rebecka! :)
    2021-05-04
    Vi köpte en lägenhet på Gärdet av Richard. Vi träffade honom först på en annan visning i samma område där vi berättade vad vi va intresserade av. Han kontaktade sedan oss när han hade en ny lägenhet i samma område som matchade det vi letade efter, den köpte vi innan visning. Kände stort förtroende för Richard i hela processen och vi kommer helt klart vilja att Richard säljer vår lägenhet när det är dax. Richard var både trevlig och professionell! Helt klart 5 av 5!
    Men tack snälla vad fint skrivet. Har varit jättetrevligt att samarbeta med er genom ert sökandet och det känns toppen att det blev så bra till slut. Hoppas att ni kommer trivas utmärkt när ni kommer iordning så hörs och ses vi framöver! Richard Petersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lovisa Hedlund en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lovisa
    Superskicklig mäklare, superbra service från början till slut. Lugn metodisk och inga pådyvlade försäljningsknep utan med sin profession skapade hon stark tillit till mig som köpare,
    100 av 100 .
    Tack Helena, det gör mig så glad att höra att du är nöjd - hoppas du ska trivas gott i din nya bostad. Lovisa Hedlund
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-04
    Bra bemötande och samtal. Bra känsla för kunden. Stort tålamod.
    Tack detsamma Janne, vi har haft ett långt men fint och trevligt samarbete så det har bara varit ett nöje! Richard Petersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Matilda Berlin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-05-04
    Vi sålde vår 2a på Östermalm med Matilda. Vi hade hört mycket gott om henne och fått henne rekommenderad av en vän. Såhär i efterhand är vi otroligt glada för att vi valde Matilda och Fastighetsbyrån! Matilda var supertrevligt och professionell och överträffade verkligen våra förväntningar. Hon var lyhört, effektiv och plikttrogen. Vi kan verkligen tänka oss att sälja vår framtida bostad med Matilda igen och rekommenderar henne till andra.
    /mycket nöjda säljare :)
  • Bo D
    2021-05-04
    Vi sålde en bostadsrätt på Östermalm i Stockholm, Matilda gav ett mycket sympatiskt intryck vid första mötet, positiv och verkade tycka att detta var "kul". Vi hade en uppfattning om vad vi eventuellt kunde få för vår bostad, genom Matildas energi & passion för jobbet, fick vi avsevärt bättre betalt.
    Jag/vi har inga negativa kommentarer alls, utan anser att Matilda är en ung stjärna.
    2021-05-04
    Richard var väldigt glad, positiv, tillgänglig och hjälpsam gällande alla frågor vi hade. Han gjorde ett gott intryck och genomförde affären smidigt och till allas belåtenhet.
    Tack snälla Petra, vad fint att höra. Uppskattade all kontakt med er också och hoppas att lägenheten kommer vara till er belåtenhet. Vi hörs igen! Richard Petersson
    2021-05-03
    Jag tycker att Lovisa har superkoll på vad lägenheter på Östermalm/Gärdet har för marknadsvärde. Hon inger förtroende och tycker att såväl säljare som köpare ska känna att de gjort en bra affär. Hon lever upp till ens förväntningar, helt klart!
    Tusen tack Anna för ditt fina omdöme! Lovisa Hedlund
    2021-05-03
    Helt suverän! Tydligt tryggt och säkert tog Matilda hand om vår försäljning med ett strålande engagemang och humör! Kan varmt rekommendera henne!
  • Sergei V
    2021-05-01
    Rebecka hjälpte oss att sälja vår lägenhet på Skeppargatan. Vi är mycket nöjda med hennes insats och kan varmt rekommendera henne till dem som vill ha en ambitiös och professionell mäklare.
    2021-04-30
    Richard är grym! Väldigt bra och proaktiv mäklare
    Tack snäll Albin, hoppas att ni kommer trivas fantastiskt i nya lägenheten. Kan inte säga annat än att jag uppskattat all kontakt genom resan, alltid lika kul att prata med dig. Vi hörs igen! Richard Petersson
    2021-04-30
    Väldigt nöjd med Matilda som precis sålt min lägenhet till ett väldigt bra pris. Matilda är lyhörd och arbetar för att alla parter ska vara nöjda när man kliver iväg från affären. Jag uppskattar Matildas engagemang och driv. Jag kan varmt rekommendera Matilda!
    • Östermalm / City
    2021-04-30
    Anna har ett stort engagemang i det hon gör. Alltid med ett gott humör och trevligt bemötande. Hon levererade verkligen det hon lovade. Jag rekommenderar henne varmt!
    Hej Stort stort tack för fina ord och fin rekommendation, uppskattas stort. Alltid lika trevligt att ha med er att göra. På återhörande inom kort. Allt gott. Trevlig dag Anna Alvagard (fd Larsson)
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Matilda Berlin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-04-21
    Fantastiskt trevlig och engagerad! Följde upp lång tid efter att jag köpt lägenheten för att se så allt gått bra och att jag trivdes. Rekommenderar Matilda starkt!
    Tusen tack Disa!! Och tack för bilderna, renoveringen blev ju verkligen helt otrolig! Är det något så vet du var du har mig! Matilda Berlin
    2021-04-19
    Hon ge förtroende pga.engagement och ärlighet.
    Tack snälla för dina ord Volker! Har varit ett rent nöje att få jobba med er och jag hoppas nu att ni verkligen kommer att trivas i den nya lägenheten! Matilda Berlin
  • Mervi C
    köpte sin lägenhet med hjälp av Eva Dalhov en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-04-18
    Träffade Eva på en visning och berättade att vi sökte renoveringsobjekt. Så småningom dök ett lämpligt objekt upp. Vi fick förhandsvisning och köpte lägenheten. Eva ställde upp för ett extra mätningstillfälle vilket gav oss möjligheten att börja planeringen innan kontraktet skrevs på.
    Saklig och vänlig fastighetsmäklare som kan rekommenderas
    2021-04-13
    Matilda gav från första början ett redigt och kompetent intryck, samtidigt som hon var mycket trevlig och tillmötesgående.
    Vi hade innan denna visning varit på ett stort antal visningar och Matilda kan enkelt kategoriseras som en av de allra bästa mäklare vi mött och hon var en stark bidragande orsak till att vårt intresse växte till ett köp av lägenheten.
    Vi kontaktar gärna henne igen den dag en försäljning blir aktuell.
    Tusen tack Anders!! Det betyder otroligt mycket att höra! Jag ser verkligen fram emot att få se lägenheten nu när renoveringen är klar, för med era planer lät det som att lägenheten skulle bli helt otrolig! Och jag hjälper gladeligen till med försäljningen när det sen blir dags! Matilda Berlin
    2021-04-13
    En riktig top mäklare! Vi har träffat många mäklare under perioden vi letade bostad och Richard var svårslagen, återkopplade, hörde av sig när han hade nya lägenheter i pipen och man kände sig inte ensam vid köpet.

Vi kommer definitivt använda honom vid försäljning av vår bostad, detta är en riktigt bra mäklare!
    Tack snälla Ravina, så kul att läsa och höra! Ser fram emot framtida samarbeten och lovar att ta lika väl hand om era kommande spekulanter/köpare:) Richard Petersson
    2021-04-11
    För mig var försäljningen av bostaden något som var tvunget att skötas med vänsterhanden då tid inte fanns, Lovisa var fantastisk och skötte allt jag inte hade tid med - jag behövde bara agera när jag blev tillsagd och allt flöt på fantastiskt fint, med väldigt bra slutresultat!
    Allt gott, rekommenderas varmt (även till de som har mer tid att lägga på sin försäljning ;)
    Tack för din fina rekommendation och att jag fick hjälpa dig med försäljningen, allt gott till dig! Lovisa Hedlund
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rebecka Reittu en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-04-09
    Rebecka är lyhörd, kommunikativ och kunnig.
    Jag sålde en lägenhet och hade en önskad tidsram som Rebecka höll sig till. Vi hade ett väldigt bra samarbete, jag fick ständig återkoppling så att jag kände mig delaktig och det gjorde det lätt att fatta beslut.
    Jag kan verkligen rekommendera Rebecka Reittu
    Stort tack för ditt fina omdöme Heidi! Kul att höra att du är nöjd. Allt gott Rebecka Reittu
    2021-04-07
    Otroligt proffsig mäklare som fanns vid vår sida under hela försäljningsprocessen och gjorde sitt yttersta för att få till en bra försäljning. Väldigt engagerad och personlig och det känns nästan lite tråkigt att processen nu är över, som om att vi tappar en god vän!
    Men tack snälla, vad glad och rörd man blir av att läsa. Känns fint att fått finnas med igenom denna stora förändring som en flytt innebär. Jag är övertygad om att vi kommer höras igen och ses i kvarteren:) Richard Petersson
    2021-04-06
    Anna hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt på Gärdet och vi var väldigt nöjda med Annas bemötande, öppenhet, flexibilitet, tillgänglighet, kloka råd och professionalism. Vi rekommenderar varmt Anna till andra säljare!
    2021-04-04
    Anna är alltid professionell i sitt arbete! Vi har anlitat henne flera gånger vid våra försäljningar och har alltid varit nöjda!
    Hej Maria Stort stort tack för fina ord, uppskattas stort. Alltid lika trevligt att ha mer er att göra. Hörs under morgondagen. Trevlig kväll Anna Alvagard (fd Larsson)
    2021-04-03
    We were contacted by Rebecka last year as she was inquiring whether we were thinking to sell our apartment which was eventually the case. She helped us put our apartment "på gång", organised a photographer and had very nice tips to set up the apartment to make the photos very great. Then when we found what we wanted to buy, we contacted Rebecka to get going with the selling. She responded and organised a few open house events very promptly. Our apartment seemed difficult to sell at first but Rebecka was able to follow potential buyers by phone and eventually got some interested. We sold the apartment after a small auction and we are really satisfied. Thanks Rebecka!
    Thanks Alberto! I'm glad you are happy! Best regards Rebecka Reittu
    2021-04-02
    Köpte liten 1a. Min första bostad.
    Rebecca var superhjälpsam i alla steg och svarade på mina frågor snabbt även utanför kontorstid.
    2021-03-30
    Anna Wikstrand Delic har både sålt lägenhet till oss och sålt lägenhet för oss. Hon är omsorgsfull, tydlig och engagerad. Söker man mäklare att känna trygghet för som också bygger tillit är Anna ett suveränt val!
    2021-03-30
    Perfekt rakt igenom! Levererade från start till mål!
    Tack snälla Erik, hoppas du trivs fint i nya lägenheten! Richard Petersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-03-29
    Professionell och väldigt hjälpsam. Svara alltid snabbt och gav information.
    Stort tack August! Roligt att du uppskattar mitt arbete, lycka till med din nya fina lägenhet. Hälsningar Björn Björn Strömberg
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sima Lannhill en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-03-29
    Jag kände mig trygg med Sima under hela försäljningen. Han är lyhörd, kunnig och har ett strategiskt tänk vilket var viktigt för min försäljningsprocess. Han arbetade hårt och dedikerat för att få till visningen men inte minst att få igång buden. Kombinationen av kompetens och en behaglig personlighet gör att jag kan starkt rekommendera honom.
    Tack snälla, det gör mig glad att du är nöjd med processen och tacksam för förtroendet att fått hjälpa dig med försäljningen. Sima Lannhill
    2021-03-28
    Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Matilda, och jag kan varmt rekommendera henne då hon är enormt engagerad och är mycket bra med det hon gör! Matilda är alltid positiv och gav ett bra bemötande, försäljningsprocessen gick därför otroligt smidigt. Samarbetet med Matilda gick över mina förväntningar och jag kommer definitivt att vända mig till henne vid eventuella planer för att köpa/sälja bostad.
    Med denna rekommendation vill jag tacka Matilda för hennes fantastiska arbete och engagemang.
    Tusen tack för dina fantastiska ord Natalia! Det har verkligen varit ett rent nöje att få jobba med dig! Vi var ett riktigt bra team om jag får säga det själv. Tveka aldrig att höra av dig när det blir dags igen! Matilda Berlin
    2021-03-28
    Vi har sålt vår 2a på Östermalm (54kvm). Försökte först sälja med en annan mäklare och byrå men då vi inte var nöjda vände vi oss till Anna som har överträffat förväntningarna. Otroligt trevligt bemötande, god kommunikation, flexibel och ihärdig. Vi har en 10/10-upplevelse och hoppas kunna ha möjlighet att samarbeta med Anna igen framtiden.
    2021-03-26
    Anna är engagerad och superproffsig genom hela processen från köp till sälj. Kan varmt rekommendera Anna!
    2021-03-26
    Vi sålde med Sima och är jättenöjda! En professionell och aktiv mäklare. Kan verkligen rekommendera Sima!
    Tack, kul att Ni är nöjda med allt. Hoppas ni ska trivas i er nya bostad. Sima Lannhill
    2021-03-24
    Vi sålde vår tvåa på Odengatan tillsammans med Matilda och är så nöjda! Alltid trevlig och proffsig, vi uppskattar även att hon är tydlig i kluriga situationer. Resultatet blev bättre än vi hade hoppats på, mycket tack vare Matildas guidning. Skulle verkligen rekommendera henne!
    Tack snälla för dina fantastiska ord! Det var verkligen ett rent nöje att få jobba med er - speciellt när resultatet blev så otroligt bra. Önskar er stort lycka till och hoppas ni kommer att trivas i det nya boendet! Matilda Berlin
    2021-03-22
    Lovisa uppvisade ett driv redan från början och genom hela säljprocessen så vi kände oss mycket trygga med att hon skulle sälja vår lägenhet till ett rimligt pris.
    Det gör mig glad att ni är nöjda med processen, tack för förtroendet! Lovisa Hedlund
    2021-03-21
    Richard var under hela försäljningsprocessen extremt professionell och ingav ett väldigt högt förtroende hos mig som säljare. Vidare påvisade han en väldigt bra initiativförmåga och jag är extremt nöjd med hans arbete.
    Hej Philip, Tack snälla för det fina omdömet och och för det stora förtroendet att fått hjälpa dig med försäljningen. Vi hörs snart igen! Richard Petersson
    2021-03-21
    Extremt engagerad, proffsig och lösningsorienterad mäklare!
    Tack Simon vad fint skrivet! Tack för ett gott samarbete! Allt det jobb och engagemang ni som säljare har lagt ner har bidragit mycket till att möjliggöra en så bra försäljning. Speciellt när det kom till slutet ;) Matilda Berlin
    2021-03-20
    Snabba tydliga svar och bra stöd i förhandlingen. Ingen stress under stillestånd.
    Tusen tack Tobias! Det var verkligen ett rent nöje att ha fått jobbat tillsammans med dig! Och tack för din flexibilitet och egna engagemang, ett riktigt bra teamwork! Matilda Berlin
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Eva Dalhov en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-03-18
    Eva gjorde ett fantastiskt jobb som mäklare när jag köpte bostadsrätt. Hon var informativ, lyhörd och alltid trevlig! Kommer definitivt anlita och rekommendera Eva för mäklaruppdrag.
    2021-03-17
    Jag sålde min 2a med Matilda och resultatet blev över förväntan! Jag kände mig trygg under hela processen tack vare bra och ärlig kommunikation och blev alltid väl bemött om jag hade några frågor. Matilda var otroligt mån om att jag som säljare tyckte att varje steg i processen kändes bra och var samtidigt vägledande och proffsig när olika beslut skulle tas. Jag är supernöjd med mitt val av mäklare och skulle varmt rekommendera Matilda!
    Tusen tack Olivia för dina helt ord! Jag är så otroligt tacksam över ditt förtroende och att vi framför allt nådde ett sånt fantastiskt resultat! Nu ska vi bara se till att hitta något nytt åt dig. Jag har satt mina bästa kollegor i Vasastan på projektet och hoppas snart att din nya drömlägenhet dyker upp. Är det något vet du ALLTID var du har mig! Matilda Berlin
    2021-03-11
    Trevlig och social.

Köpte en lägenhet.
    Tack Robin för rekommendationen. Jag hoppas att du kommer trivas bra med din nya bostad. Har du några frågor så är du alltid välkommen att höra av dig! Richard Petersson
    2021-03-10
    Jag kan varmt rekommendera Richard !

Han är mycket professionell, kommunikativ och kunnig.

Richard visade ett stort engagemang och och jag är väldig nöjd.
    Tack snälla Jonas, är superglad och tacksam för förtroendet att fått hjälpa dig med försäljningen. Sen är du fantastisk som säljare och allltid sett till att lägenheten varit tipptopp inför varje visning! Fantastiskt teamwork! Richard Petersson
    2021-03-07
    Lyhörd, målinriktad. Mycket lätt att jobba med.
    Lätt att få tag i och svarade snabbt. Positiv och glad.
    Kan varmt rekommendera Rebecka.
    2021-03-04
    Anna was perfectly professional, punctual and warm in all our exchanges.
    Highly recommend!
    Hello thank you very much for the nice recommendation. Highly appreciated. Very nice to have with you to do. Hope you enjoy your new home. Do not hesitate to contact you in the future if there are any questions or concerns. Best regards Anna Anna Alvagard (fd Larsson)