Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 365 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Låtta B
    Låtta B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Positiv, snabb, professionell, samarbetsvillig, lösningsorienterat.
    2017-08-21 Martin S svarar Låtta B
    Tack för det fina betyget Låtta! Jag är övertygad om att ni kommer få lägenheten superfin! Vi ses på tillträdet! :)
  • Johanna  L
    Johanna  L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var superproffsig genom hela försäljningen och väldigt lyhörd för mina önskemål. Hela affären kändes trygg, välskött och anpassad. Jag har absolut ingenting att anmärka på och är supernöjd!
    2017-08-23 Richard P svarar Johanna  L
    Vad härligt att höra Johanna, tack för det fina omdömet:)
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit fantastiskt trevlig och duktig!
    2017-08-21 Richard P svarar Sofia G
    Tack Sofia, vad kul att höra!
    Tack också för all hjälp under processen:)
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gjorde ett väldigt bra jobb genom hela processen. Väldigt snabb uppdatering och konstant bra återkoppling. Lätt att ha att göra med och även att bolla tankar med. Av de mäklare jag haft erfarenhet av hittills är Richard helt klart den bästa! Rekommenderas stort!
    2017-08-21 Richard P svarar Marcus E
    Tack Marcus, det känns väldigt kul att höra!
    Det har varit väldigt smidigt att samarbeta med er också och tack för förtroendet och all hjälp under processen:)
    Ha en fortsatt trevlig sensommar:)
  • Maria G
    Maria G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi bad att få en visning innan den öppna visningen, något som Richard ordnade trots att det var hans sista semesterdag. Vi köpte lägenheten och alla våra frågor har Richard skött på ett bra sätt.
    2017-08-21 Richard P svarar Maria G
    Tack Maria, vad kul att höra!
    Ni har köpt en fantastisk lägenhet som jag hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i:)
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig och lyhörd, snabb med återkoppling.
    Kan verkligen rekommendera honom till andra.
    2017-08-21 Richard P svarar Daniel L
    Tack Daniel, vad trevligt att höra!
    Tack också för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen, lycka till framåt:)
  • Lars D
    Lars D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn var mäklare när vi köpte lägenhet, och vi upplevde honom som tydlig, transparent och professionell. En bra mäklarupplevelse rakt igenom!
    2017-08-11 Björn S svarar Lars D
    Stort tack Lars! Lycka till med ert nya boende nu. Hälsningar Björn
  • Maria E
    Maria E skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig framtoning och lugnt bemötande. Hade kontakt med honom som köpare av en lägenhet när han representerade säljaren.
    2017-08-09 Björn S svarar Maria E
    Stort tack Maria, lycka till med nya lägenheten! Hälsningar Björn
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mycket serviceminded och professionell. i sitt arbete. Han har alltid uppdaterat och återkopplat med mig efter varje steg i försäljningsprocessen vilket jag uppskattat mycket.
    Jag kan varmt rekommendera Richard.
    2017-08-04 Richard P svarar Charlotte A
    Tack Lotta!
    Det värmer mycket att höra, det har varit toppen att jobba tillsammans med dig och Charlie också :)
    Hoppas att ni kommer trivas utmärkt i nya lägenheten!

Fortsatt fin sommar:)
  • Adam F
    Adam F skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Allt var proffsigt och smärtfritt! Levde upp till alla mina förväntningar.
    2017-08-03 Martin S svarar Adam F
    Tack för det fina omdömet Adam! Vi ses på frånträdet :)
  • Johan L
    Johan L skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljningen gjordes snabbt med stort engagemang och proffessionalitet.
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Informativ och tillmötesgående
    2017-07-05 Martin S svarar Åsa L
    Tack Åsa! Alltid kul att kunna hjälpa till!
  • Malou H
    Malou H skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är en mäklare som vi varmt rekommenderar. Hon ger sig inte och levererar på topp nivå! Hade det inte varit för Anna så hade inte försäljningen blivit så bra som den blev.
  • Veronica K
    Veronica K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Östermalms bästa mäklare!

Jag har kommit i kontakt med många mäklare i mina dagar, både som säljare och köpare och Richard är i särklass en av de mest professionella och tillmötesgående mäklare jag har stött på.

Jag anlitade Richard för att sälja min lägenhet på Östermalm och jag kunde inte vara nöjdare med mitt beslut.

Richard är en extremt engagerad mäklare som gör det där lilla extra för att du som säljare ska kunna känna dig trygg och få ut det mesta av din försäljning. Han lyssnade på mina behov, visade på stor kunskap om marknaden, var alltid snabb på återkoppling och det jag gillade allra mest var att han förstod värdet av att ge de potentiella köparna tid, information, bra bemötande och uppföljning, något som jag tycker många mäklare missar.

Efter försäljningen var han också till stor hjälp med tips och råd i mitt sökandet efter min nya drömbostad!

Richard levererade över mina förväntningar på alla plan och jag kan varmt rekommendera honom för alla som letar efter en mäklare i området!
    2017-06-30 Richard P svarar Veronica K
    Men tack så hemskt mycket, Veronica det värmer verkligen att få höra så fina ord!
    Jag är väldigt tacksam att vi fick chansen att jobba ihop och jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i ert nya boende nu framöver!

Ha en superfin helg nu!:)

Mvh!
    Richard
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte mig nyligen sälja min lägenhet och jag är mycket nöjd! Anna höll mig hela tiden underrättad om vad som skedde i processen och var väldigt proffsig och rak, jag skulle gärna använda Annas tjänster igen!
    2017-06-28 Anna W svarar Cecilia L
    Tack för dina fina ord Cecilia, det var ett sant nöje att hjälpa dig med försäljningen av din fina lägenhet! På återseende!!
  • Erik N
    Erik N skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket engagerad och kompetent med ett väldigt driv.. Vi är jättenöjda och levde mer än väl upp till förväntan. Kan varmt rekommendera.
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har haft Anna Wikstrand vid en försäljning av min bostad. Jag kan varmt rekommendera till andra att anlita Anna Wikstrand. Hon utför sitt jobb med bravur och jag är jätte nöjd med att anlitat Anna.
    Det tidigare säljare skrivit om Anna kan jag bara instämma om.
  • Kristin M
    Kristin M skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline hjälpte till att sälja min lägenhet. Hon är framåt, trevlig, proffsig och lätt att ha att göra med! Försäljningsresultat högt över förväntan. Jag är mycket nöjd!
    Rekommenderas!!
  • Barbro J
    Barbro J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande o levde upp till min förväntan o lite till
    2017-06-22 Richard P svarar Barbro J
    Tack så mycket Barbro, vad roligt att höra att ni är nöjda:)

Fortsatt fin dag och glad midsommar!

• Filip C
    Filip C skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös och kunnig. Dessutom mycket trevlig!
    Helnöjd!
    2017-06-21 Martin S svarar Filip C
    Tack Filip! Alltid kul att hjälpa till! Vi ses :)
  • Sebastian T
    Sebastian T skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffsig mäklare som på ett rutinerat sätt arbetar igenom också komplexa situationer och mer kluriga marknader.
    2017-06-20 Charlotte W svarar Sebastian T
    Tack Sebastian:) det har varit ett nöje att få hjälpa dig med Styrmansgatan! ha en super skön sommar, så ses vi snart!
  • Oliver S
    Oliver S skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Charlotte är en fantastisk mäklare att köpa bostad via. Hon var engagerad igenom hela förmedlingen och fick mig som köpare att känna mig trygg genom hela affärsprocessen. Jag kan varmt rekommendera henne till din nästa bostadsaffär.
  • Per S
    Per S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket professionellt och hjälpsamt. Ordnade med extra visning då vi frågade efter det.
    2017-06-19 Richard P svarar Per S
    Tack så mycket Per, vad kul att höra att ni känner så!
    All lycka med nya lägenheten, hoppas att ni kommer njuta av den härliga utsikten!

Fortsatt fin vecka!

• Eric Å
    Eric Å skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Stockholms i särklass bästa mäklare!
    Jag kan verkligen rekommendera mäklaren Richard Petersson!

Jag har själv både sålt och köpt flertalet gånger och haft mycket kontakt med olika mäklare, men aldrig stött på någon så pass proffsig mäklare som Richard.

Richard gjorde ett gott intryck från första början och är mycket ordentligt, noggrann och dessutom mycket trevlig. Han har en fantastisk kunskap om marknaden och gjorde verkligen allt för att min affär skulle bli så bra som möjligt!

Han är snabb på att återkoppla och arbetade verkligen med kunder och visningar (han gjorde verkligen det där "lilla extra" som andra mäklare bara pratar om). Dessutom fick vi ett bättre slutpris än vi vågat hoppas på.

Efter försäljningen så hjälpte han också till att hitta mitt nya drömboende genom sitt breda kontakt- och kundnät!

Jag kan bara lyfta på hatten och ge mina allra bästa rekommendationer till Stockholms bästa mäklare!
    2017-06-19 Richard P svarar Eric Å
    Tack så hemskt mycket Eric, det känns helt underbart att få ett sådant fantastiskt omdöme!
    Det har varit härligt att få samarbeta med dig och jag är glad att allting blev så bra, du har verkligen köpt en av områdets bästa lägenheter!
    All lycka och du är alltid välkommen om jag kan hjälpa dig med något!

Fortsatt fin dag!

• Sebastian G
    Sebastian G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    För en vecka sedan hade jag inte ens funderat på att flytta. Jag gick på en visning med Fastighetsbyrån, och hittade en jättefin lägenhet. Mäklaren rekommenderade en kollega som nästa dag kom hem till mig och började planera försäljning av min bostad.

2 dagar senare fanns det en spekulant och nu är affären klar!

Jag är hur nöjd som helst och skulle rekommendera Fastighetsbyrån alla dagar i veckan och kommer garanterat anlita dom igen vid min nästa bostadsaffär, både som köpare och säljare!
  • Donna O
    Donna O skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, trevlig och enormt varm person. Tryggt och med stor erfarenhet . 5+ räcker inte.
    Hela säljerfarenheten har varit toppen. Ända från första mötet till försäljning .
    2017-06-20 Charlotte W svarar Donna O
    Tack Donna för fina ord:) blir oerhört glad för din rekommendation. Det har varit ett nöje att ha dig som säljare. Vi ses snart!! detta är ju givetvis från mig Donna:) Kram Charlotte
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, kommunikativ och erfaren!
  • Matilda E
    Matilda E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Enorm trevlig tillmötesgående och förtroende ingivande
    2017-06-03 Richard P svarar Matilda E
    Tack Matilda, det känns jättebra att höra att ni känner så. Jag hoppas att ni kommer trivas fantastiskt i er nya lägenhet och har ni några frågor så är ni alltid välkomna!

Fortsatt fin sommar!

Med vänliga hälsningar! Richard Petersson Fastighetsbyrån - Östermalm
  • Rasmus P
    Rasmus P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt, jordnära, ödmjukt och påläst
    2017-06-02 Richard P svarar Rasmus P
    Tack Rasmus!
    Det är väldigt uppskattat att höra, önskar er all lycka till med nya bostaden och har ni några frågor/funderingar är ni alltid väkomna!

Mvh!
    Richard
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, trevlig och mycket kunnig. Ses på lan!
  • Frans L
    Frans L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Han var trevlig, effektiv och tog sig tid att ställa upp kvällstid på kort varsel. Vi får hoppas att det går lika smidigt vid det kommande tillträdet! Vi är hittills mycket nöjda.
    Med vänlig hälsning,
    Frans Lundqvist
  • Frans L
    Frans L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Med vänlig hälsning,
    Frans Lundqvist
    2017-05-09 Martin S svarar Frans L
    Tack för det fina omdömet! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i bostaden, jag hoppas försäljningen av er nuvarande bostad går bra så ses vi till tillträdet!
  • Jajje N
    Jajje N skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt professionell. Artig och seriös i sitt bemötande, samt märktes att han tog sitt uppdrag på fullaste allvar och alltid var tillgänglig och höll mig informerad. Jag blev mer än nöjd med affären som den genomfördes.
    2017-05-08 Björn S svarar Jajje N
    Stort tack Jajje! Roligt att du känner dig nöjd med affären, lycka till med letandet av ny bostad. Det ligger en bostadsbevakning på er, kommer det in lägenheter som passar era önskemål får ni information om dessa.
    Hälsningar Björn
  • Alexandra W
    Alexandra W skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mäklaren Anna Wikstrand gjorde ett bra jobb med försäljning av vår lägenhet. Som kund kännde ja mig trygg.
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är mycket arbetsam och återkopplar alltid flera gånger om dagen. Jag tvekar inte att rekommendera Anna till mina vänner om de ska sälja sina lägenheter.
    2017-06-28 Anna W svarar Patrik R
    Stort tack för de fina orden. Extra kul att höra av någon som är proffs på försäljning! Önskar er all lycka i nya huset och området! På återseende!
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har precis sålt med Anna och är jättenöjd. Hon är lyhörd, driven och ger bra feedback. Ger henne mina varmaste rekommendationer. Matilda
  • Louise F
    Louise F skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är mycket nöjd att jag valde Caroline till att sälja min lägenhet. Hon skötte försäljningen på ett smidigt och professionellt sätt och hon är lyhörd, noggrann och personlig. Därtill väldigt nöjd med slutpriset! Kan varmt rekommendera Caroline!
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell och noggrann. Enkel att ha att göra med.
  • Anna F
    Anna F skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande och generellt kunnig.
    2017-04-24 Martin S svarar Anna F
    Tack Anna, vi ses när det blir dags för tillträde. Jag tror du kommer trivas utmärkt i din nya bostad!
  • Tom A
    Tom A skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    mycket bra , seriös och vänlig jag är jättenöjd med han
    2017-04-20 Martin S svarar Tom A
    Tack för det fina betyget! Det har bara varit roligt att kunna vara till hjälp.
  • Eva-stina S
    Eva-stina S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin Sjöman är trevlig och är lätt att knyta kontakt med. Som säljare har vi uppskattat hans närvaro, energi och att han svarar snabbt på sms, telefon eller mejl när man söker honom. Vi tackar Martin för gott samarbete.

Eva-Stina och Gunnar Sjöberg
    2017-04-08 Martin S svarar Eva-stina S
    Tack för de fina orden! Det har varit ett nöje att få hjälpa er genom försäljningsprocessen. Jag hoppas ni får det fint i Spanien!
  • Peter C
    Peter C skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig och duktig mäklare, allting fungerade smidigt med försäljningen
    2017-04-08 Martin S svarar Peter C
    Tack Peter! Det var kul att få hjälpa er genom försäljningsprocessen!
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Härlig energi och lätt att jobba med!
    2017-04-11 Charlotte W svarar Kajsa B
    Tack Kajsa! detsamma, var superkul att få förtroendet att sälja din fina lägenhet:)
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lugnt, professionellt , perfekt
    2017-04-06 Martin S svarar Alexandra S
    Tack Alexandra! Det var väldigt roligt att få förtroendet att hjälpa dig!
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin är personlig och samtidigt lugnt professionell i sitt bemötande av kunder. Lyhörd och anträffbar. Trevlig och smidig!
    2017-04-06 Martin S svarar Cecilia B
    Tack så mycket för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • Azucena K
    Azucena K skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, trevlig, inger förtroende. ALLTID tillgänglig och snabba svar! Jag kan lätt rekommendera honom.
    2017-04-06 Martin S svarar Azucena K
    Tack så mycket för det fina omdömet! Det har varit mycket roligt att få hjälpa dig genom processen och jag håller tummarna för att ni hittar en större lägenhet som passar er :)
  • Henrik G
    Henrik G skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, kunnig och serviceinriktad. Skapade nödvändig trygghet. Gav bra tips och hade bra idéer inför försäljningen. Hög tillgänglighet.
  • Anita F
    Anita F skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tycker att Charlotte är en engagerad och flexibel mäklare, med tydlig och snabb kommunikation. Allt har gått väldigt smidigt och utan krångel mycket uppskattat.
    2017-04-04 Charlotte W svarar Anita F
    Tusen tack Anita för fint omdöme:) och tack för att jag fick förtroendet att sälja din fina lägenhet. Inte lång tid kvar tills vi ses på tillträdet. Många hälsningar//Charlotte
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är väldigt proffessionell och kunnig och uppvisar ett väldigt stort engagemang. Det har varit ett nöje att samarbeta med Anna och sist men inte minst så blev det en väldigt spännande och bra budgivning som slutade väldigt mycket över förväntan.
    2017-04-03 Anna W svarar Åsa K
    Hej Åsa, stort tack för dina fina ord! Det var ett sant nöje att hjälpa er med försäljningen, från början till slut. Hoppas du skall trivas bra i nya området. På återseende! Allt gott!!
  • Filip T
    Filip T skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, glad och duktig. Allt har gått smidigt.
    2017-03-27 Charlotte W svarar Filip T
    Detsamma Filip, vi ses på fredag:) spännande med första riktiga lägenheten! Hälsning//Charlotte

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm