Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 478 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Barbro J
    Barbro J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande o levde upp till min förväntan o lite till
    2017-06-22 Richard P svarar Barbro J
    Tack så mycket Barbro, vad roligt att höra att ni är nöjda:)

Fortsatt fin dag och glad midsommar!

• Filip C
    Filip C skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös och kunnig. Dessutom mycket trevlig!
    Helnöjd!
    2017-06-21 Martin S svarar Filip C
    Tack Filip! Alltid kul att hjälpa till! Vi ses :)
  • Sebastian T
    Sebastian T skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffsig mäklare som på ett rutinerat sätt arbetar igenom också komplexa situationer och mer kluriga marknader.
    2017-06-20 Charlotte W svarar Sebastian T
    Tack Sebastian:) det har varit ett nöje att få hjälpa dig med Styrmansgatan! ha en super skön sommar, så ses vi snart!
  • Oliver S
    Oliver S skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Charlotte är en fantastisk mäklare att köpa bostad via. Hon var engagerad igenom hela förmedlingen och fick mig som köpare att känna mig trygg genom hela affärsprocessen. Jag kan varmt rekommendera henne till din nästa bostadsaffär.
  • Per S
    Per S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket professionellt och hjälpsamt. Ordnade med extra visning då vi frågade efter det.
    2017-06-19 Richard P svarar Per S
    Tack så mycket Per, vad kul att höra att ni känner så!
    All lycka med nya lägenheten, hoppas att ni kommer njuta av den härliga utsikten!

Fortsatt fin vecka!

• Johan H
    Johan H skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik fick vår lägenhet såld till bra pris efter mycket stök och bök. I efterhand känner vi att det hade varit smidigare att sköta försäljningen själva. Erik var inte engagerad genom hela processen vilket ställde till det för våra köpare.
  • Eric Å
    Eric Å skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Stockholms i särklass bästa mäklare!
    Jag kan verkligen rekommendera mäklaren Richard Petersson!

Jag har själv både sålt och köpt flertalet gånger och haft mycket kontakt med olika mäklare, men aldrig stött på någon så pass proffsig mäklare som Richard.

Richard gjorde ett gott intryck från första början och är mycket ordentligt, noggrann och dessutom mycket trevlig. Han har en fantastisk kunskap om marknaden och gjorde verkligen allt för att min affär skulle bli så bra som möjligt!

Han är snabb på att återkoppla och arbetade verkligen med kunder och visningar (han gjorde verkligen det där "lilla extra" som andra mäklare bara pratar om). Dessutom fick vi ett bättre slutpris än vi vågat hoppas på.

Efter försäljningen så hjälpte han också till att hitta mitt nya drömboende genom sitt breda kontakt- och kundnät!

Jag kan bara lyfta på hatten och ge mina allra bästa rekommendationer till Stockholms bästa mäklare!
    2017-06-19 Richard P svarar Eric Å
    Tack så hemskt mycket Eric, det känns helt underbart att få ett sådant fantastiskt omdöme!
    Det har varit härligt att få samarbeta med dig och jag är glad att allting blev så bra, du har verkligen köpt en av områdets bästa lägenheter!
    All lycka och du är alltid välkommen om jag kan hjälpa dig med något!

Fortsatt fin dag!

• Sebastian G
    Sebastian G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    För en vecka sedan hade jag inte ens funderat på att flytta. Jag gick på en visning med Fastighetsbyrån, och hittade en jättefin lägenhet. Mäklaren rekommenderade en kollega som nästa dag kom hem till mig och började planera försäljning av min bostad.

2 dagar senare fanns det en spekulant och nu är affären klar!

Jag är hur nöjd som helst och skulle rekommendera Fastighetsbyrån alla dagar i veckan och kommer garanterat anlita dom igen vid min nästa bostadsaffär, både som köpare och säljare!
  • Donna O
    Donna O skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, trevlig och enormt varm person. Tryggt och med stor erfarenhet . 5+ räcker inte.
    Hela säljerfarenheten har varit toppen. Ända från första mötet till försäljning .
    2017-06-20 Charlotte W svarar Donna O
    Tack Donna för fina ord:) blir oerhört glad för din rekommendation. Det har varit ett nöje att ha dig som säljare. Vi ses snart!! detta är ju givetvis från mig Donna:) Kram Charlotte
  • Per N
    Per N skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sarah är trevlig, kompetent och påläst. Vi startade vår process som kommande försäljning 9 månader innan vi slutligen beslutade oss för att sälja. Under hela denna tid fanns Sarah alltid tillgänglig och svarade snabbt både på mail och telefon för oss som säljare.

Den aktiva säljprocessen var väldigt bra och Sarah kommunicerade alltid status. Vi är väldigt nöjda.

Vi rekommenderar absolut Sarah!
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, kommunikativ och erfaren!
  • Matilda E
    Matilda E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Enorm trevlig tillmötesgående och förtroende ingivande
    2017-06-03 Richard P svarar Matilda E
    Tack Matilda, det känns jättebra att höra att ni känner så. Jag hoppas att ni kommer trivas fantastiskt i er nya lägenhet och har ni några frågor så är ni alltid välkomna!

Fortsatt fin sommar!

Med vänliga hälsningar! Richard Petersson Fastighetsbyrån - Östermalm
  • Rasmus P
    Rasmus P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt, jordnära, ödmjukt och påläst
    2017-06-02 Richard P svarar Rasmus P
    Tack Rasmus!
    Det är väldigt uppskattat att höra, önskar er all lycka till med nya bostaden och har ni några frågor/funderingar är ni alltid väkomna!

Mvh!
    Richard
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, trevlig och mycket kunnig. Ses på lan!
  • Johan B
    Johan B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi anlitade Erik Andersson för försäljningen av vår lägenhet i Norra Djurgårdsstaden. Vi är riktigt nöjda med servicen och hans arbete. Han är väldigt engagerad, proffsig och tillgänglig!.
    Han sålde vår lägenhet snabbt och till ett pris som vi var väldigt nöjda med.
  • Frans L
    Frans L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Han var trevlig, effektiv och tog sig tid att ställa upp kvällstid på kort varsel. Vi får hoppas att det går lika smidigt vid det kommande tillträdet! Vi är hittills mycket nöjda.
    Med vänlig hälsning,
    Frans Lundqvist
  • Frans L
    Frans L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Med vänlig hälsning,
    Frans Lundqvist
    2017-05-09 Martin S svarar Frans L
    Tack för det fina omdömet! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i bostaden, jag hoppas försäljningen av er nuvarande bostad går bra så ses vi till tillträdet!
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsigt, trevligt och säkert. Jag är mycket nöjd!
  • Jajje N
    Jajje N skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt professionell. Artig och seriös i sitt bemötande, samt märktes att han tog sitt uppdrag på fullaste allvar och alltid var tillgänglig och höll mig informerad. Jag blev mer än nöjd med affären som den genomfördes.
    2017-05-08 Björn S svarar Jajje N
    Stort tack Jajje! Roligt att du känner dig nöjd med affären, lycka till med letandet av ny bostad. Det ligger en bostadsbevakning på er, kommer det in lägenheter som passar era önskemål får ni information om dessa.
  • Alexandra W
    Alexandra W skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mäklaren Anna Wikstrand gjorde ett bra jobb med försäljning av vår lägenhet. Som kund kännde ja mig trygg.
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är mycket arbetsam och återkopplar alltid flera gånger om dagen. Jag tvekar inte att rekommendera Anna till mina vänner om de ska sälja sina lägenheter.
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har precis sålt med Anna och är jättenöjd. Hon är lyhörd, driven och ger bra feedback. Ger henne mina varmaste rekommendationer. Matilda
  • Louise F
    Louise F skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är mycket nöjd att jag valde Caroline till att sälja min lägenhet. Hon skötte försäljningen på ett smidigt och professionellt sätt och hon är lyhörd, noggrann och personlig. Därtill väldigt nöjd med slutpriset! Kan varmt rekommendera Caroline!
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell och noggrann. Enkel att ha att göra med.
  • Anna F
    Anna F skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande och generellt kunnig.
    2017-04-24 Martin S svarar Anna F
    Tack Anna, vi ses när det blir dags för tillträde. Jag tror du kommer trivas utmärkt i din nya bostad!
  • Tom A
    Tom A skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    mycket bra , seriös och vänlig jag är jättenöjd med han
    2017-04-20 Martin S svarar Tom A
    Tack för det fina betyget! Det har bara varit roligt att kunna vara till hjälp.
  • Eva-stina S
    Eva-stina S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin Sjöman är trevlig och är lätt att knyta kontakt med. Som säljare har vi uppskattat hans närvaro, energi och att han svarar snabbt på sms, telefon eller mejl när man söker honom. Vi tackar Martin för gott samarbete.

Eva-Stina och Gunnar Sjöberg
    2017-04-08 Martin S svarar Eva-stina S
    Tack för de fina orden! Det har varit ett nöje att få hjälpa er genom försäljningsprocessen. Jag hoppas ni får det fint i Spanien!
  • Peter C
    Peter C skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig och duktig mäklare, allting fungerade smidigt med försäljningen
    2017-04-08 Martin S svarar Peter C
    Tack Peter! Det var kul att få hjälpa er genom försäljningsprocessen!
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Härlig energi och lätt att jobba med!
    2017-04-11 Charlotte W svarar Kajsa B
    Tack Kajsa! detsamma, var superkul att få förtroendet att sälja din fina lägenhet:)
  • Richard P
    Richard P skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sarah Sjödin har i våra kontakter varit mycket kompetent, effektiv och på ett förefömligt sätt tillvaratagit både säljarens och köparens intressen.
    Och dessutom på ett trevligt sätt!
    Richard Pettersson
    2017-04-09 Sarah S svarar Richard P
    Tusen tack Richard! Det har varit ett nöje och vi ses igen!
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lugnt, professionellt , perfekt
    2017-04-06 Martin S svarar Alexandra S
    Tack Alexandra! Det var väldigt roligt att få förtroendet att hjälpa dig!
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin är personlig och samtidigt lugnt professionell i sitt bemötande av kunder. Lyhörd och anträffbar. Trevlig och smidig!
    2017-04-06 Martin S svarar Cecilia B
    Tack så mycket för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • Azucena K
    Azucena K skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, trevlig, inger förtroende. ALLTID tillgänglig och snabba svar! Jag kan lätt rekommendera honom.
    2017-04-06 Martin S svarar Azucena K
    Tack så mycket för det fina omdömet! Det har varit mycket roligt att få hjälpa dig genom processen och jag håller tummarna för att ni hittar en större lägenhet som passar er :)
  • Henrik G
    Henrik G skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, kunnig och serviceinriktad. Skapade nödvändig trygghet. Gav bra tips och hade bra idéer inför försäljningen. Hög tillgänglighet.
  • Anita F
    Anita F skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tycker att Charlotte är en engagerad och flexibel mäklare, med tydlig och snabb kommunikation. Allt har gått väldigt smidigt och utan krångel mycket uppskattat.
    2017-04-04 Charlotte W svarar Anita F
    Tusen tack Anita för fint omdöme:) och tack för att jag fick förtroendet att sälja din fina lägenhet. Inte lång tid kvar tills vi ses på tillträdet. Många hälsningar//Charlotte
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är väldigt proffessionell och kunnig och uppvisar ett väldigt stort engagemang. Det har varit ett nöje att samarbeta med Anna och sist men inte minst så blev det en väldigt spännande och bra budgivning som slutade väldigt mycket över förväntan.
    2017-04-03 Anna W svarar Åsa K
    Hej Åsa, stort tack för dina fina ord! Det var ett sant nöje att hjälpa er med försäljningen, från början till slut. Hoppas du skall trivas bra i nya området. På återseende! Allt gott!!
  • Filip T
    Filip T skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, glad och duktig. Allt har gått smidigt.
    2017-03-27 Charlotte W svarar Filip T
    Detsamma Filip, vi ses på fredag:) spännande med första riktiga lägenheten! Hälsning//Charlotte
  • Urban N
    Urban N skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är mycket nöjd med hela processen - från start och planering till salg och uppföljning. Det jag uppskattat mest är kommunikationen - snabba återkopplingar och tydligt. Riktigt bra! Inte en gång har jag fått jaga svar och/eller information. Högsta betyg!
    Mvh Urban
    2017-03-27 Charlotte W svarar Urban N
    Tusen tack Urban, vad glad jag blir:) det har varit ett fantastiskt roligt samarbete med Er, kan bara säga detsamma! inget har gått fel. Ni har varit exemplariska säljare...

allt är dock ännu inte klart! tillträdet vankas på fredag:)
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt proffsig och effektiv i sitt arbete. Trevligt bemötande och ingav mycket förtroende. Mycket bra leverans!
    2017-04-03 Anna W svarar Jonas L
    Tack Jonas! Är så glad att dina vänner rekommenderade mig till er. Det var en ära att få hjälpa till med försäljningen. Tack! På återseende!
  • Zoe M
    Zoe M skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik lyckades sälja vår lägenhet snabbt och till ett pris som vi var väldigt nöjda med. Dessutom var han lyhörd och trevlig.
  • Hans P
    Hans P skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lätt att få kontakt och sköta kommunikationen under hela försäljningsprocessen.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    bra mäklare-väldigt faktabaserad-inget mäklarsnack-sympatisk-tillgäglig.
    bra på att hantera svåra situationer.
    2017-03-06 Björn S svarar Magnus C
    Hej Magnus,
    Stort tack! Tack för ert tålamod, har alltid upplevt ett vänligt och trevligt bemötande från dig och Ylva trots förseningar etc. Hoppas att allt känns bra nu när ni har flyttat in och att ni ska trivas bra i er nya våning.
  • Lina S
    Lina S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn var otroligt proffesionell genom hela affären. Som köpare, där man ju inte väljer mäklaren själv, kändes det tryggt att ha turen att få ha en så stabil och informativ person som tog hand om allt. Jag skulle absolut välja Björn som mäklare när jag själv ska sälja!
    2017-03-06 Björn S svarar Lina S
    Hej Lina,
    Stort tack! Målsättningen är alltid att både säljare och köpare ska känna sig nöjda, därför känns det riktigt roligt att läsa att ni känner så. Vi ses nästa vecka vid tillträdet.
  • Bilge G
    Bilge G skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn var en tillgänglig och erfaren mäklare. Vi fick svar och hjälp av honom om våra frågor och funderingar. Han har varit engagerad intresserad i sitt arbete.
    2017-03-06 Björn S svarar Bilge G
    Hej Bilge,
    Stort tack! Hoppas att ni kommer trivas i er nya lägenhet. Återkom gärna till mig om ni har några frågor.
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jättebra mäklare. Trevlig och schysst. Inget strul med nåt.
    2017-03-01 Björn S svarar Susanne G
    Hej Susanne,

Tack, allt gick väldigt smidigt! Lycka till nu med er superfina lägenhet.

• Maria J
    Maria J skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag uppskattar Björns trevliga bemötande genom hela processen. Dessutom fanns han alltid tillgänglig för att svara på alla våra frågor. Kunnig och genuin mäklare som vill göra sitt bästa hela tiden.
    2017-03-01 Björn S svarar Maria J
    Hej Maria,

Tack för dem orden! Det har varit ett nöje att få hjälpa er genom den här processen. Vi hörs och ses lite längre fram.

• Ann-margaret D
    Ann-margaret D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag fick ett mycket vänligt och proffsigt bemötande av Björn.
    2017-02-24 Björn S svarar Ann-margaret D
    Hej Ann-Margaret,
    Tack för dem orden, gratulerar till din nya lägenhet! Återkommer till dig nästa vecka angående frånträdet av din nuvarande lägenhet.
    Trevlig helg!
  • Erna C
    Erna C skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En mycket professionell mäklare med ett positivt och trevligt bemötande!
    2017-02-24 Björn S svarar Erna C
    Hej Erna,
    Tack för dem orden, roligt att det blev ni som till slut köpte lägenheten, vi ses på tillträdet.
    Trevlig helg!
  • Ebba W
    Ebba W skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig service, hjälpsam och snabb att svara på frågor.
    Upplevde afffären som trygg och säker.

Rekommenderar Richard.
    2017-02-22 Richard P svarar Ebba W
    Hej,

Tack så mycket, vad skönt att höra.
    Jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt!
    Vi hörs framåt tillträdet!

Med vänliga hälsningar! Richard Petersson Fastighetsbyrån - Östermalm
  • Sofie Ä
    Sofie Ä skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tyckte Caroline var toppen, som alla mäklare är det svårt att få tag i henne i telefon, men hon hör alltid av sig tillbaka. Allt är inte helt klart än med försäljningen, men som det ser ut nu anställer jag gärna henne igen!

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm