Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 455 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Joakim S
    Joakim S skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionell och noggrann. Enkel att ha att göra med.
  • Anna F
    Anna F skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande och generellt kunnig.
    2017-04-24 Martin S svarar Anna F
    Tack Anna, vi ses när det blir dags för tillträde. Jag tror du kommer trivas utmärkt i din nya bostad!
  • Tom A
    Tom A skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    mycket bra , seriös och vänlig jag är jättenöjd med han
    2017-04-20 Martin S svarar Tom A
    Tack för det fina betyget! Det har bara varit roligt att kunna vara till hjälp.
  • Eva-stina S
    Eva-stina S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin Sjöman är trevlig och är lätt att knyta kontakt med. Som säljare har vi uppskattat hans närvaro, energi och att han svarar snabbt på sms, telefon eller mejl när man söker honom. Vi tackar Martin för gott samarbete.

Eva-Stina och Gunnar Sjöberg
    2017-04-08 Martin S svarar Eva-stina S
    Tack för de fina orden! Det har varit ett nöje att få hjälpa er genom försäljningsprocessen. Jag hoppas ni får det fint i Spanien!
  • Peter C
    Peter C skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig och duktig mäklare, allting fungerade smidigt med försäljningen
    2017-04-08 Martin S svarar Peter C
    Tack Peter! Det var kul att få hjälpa er genom försäljningsprocessen!
  • Kajsa B
    Kajsa B skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Härlig energi och lätt att jobba med!
    2017-04-11 Charlotte W svarar Kajsa B
    Tack Kajsa! detsamma, var superkul att få förtroendet att sälja din fina lägenhet:)
  • Richard P
    Richard P skrev om Sarah Sjödin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sarah Sjödin har i våra kontakter varit mycket kompetent, effektiv och på ett förefömligt sätt tillvaratagit både säljarens och köparens intressen.
    Och dessutom på ett trevligt sätt!
    Richard Pettersson
    2017-04-09 Sarah S svarar Richard P
    Tusen tack Richard! Det har varit ett nöje och vi ses igen!
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lugnt, professionellt , perfekt
    2017-04-06 Martin S svarar Alexandra S
    Tack Alexandra! Det var väldigt roligt att få förtroendet att hjälpa dig!
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin är personlig och samtidigt lugnt professionell i sitt bemötande av kunder. Lyhörd och anträffbar. Trevlig och smidig!
    2017-04-06 Martin S svarar Cecilia B
    Tack så mycket för de fina orden! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • Azucena K
    Azucena K skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proffsig, trevlig, inger förtroende. ALLTID tillgänglig och snabba svar! Jag kan lätt rekommendera honom.
    2017-04-06 Martin S svarar Azucena K
    Tack så mycket för det fina omdömet! Det har varit mycket roligt att få hjälpa dig genom processen och jag håller tummarna för att ni hittar en större lägenhet som passar er :)
  • Henrik G
    Henrik G skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Seriös, kunnig och serviceinriktad. Skapade nödvändig trygghet. Gav bra tips och hade bra idéer inför försäljningen. Hög tillgänglighet.
  • Anita F
    Anita F skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tycker att Charlotte är en engagerad och flexibel mäklare, med tydlig och snabb kommunikation. Allt har gått väldigt smidigt och utan krångel mycket uppskattat.
    2017-04-04 Charlotte W svarar Anita F
    Tusen tack Anita för fint omdöme:) och tack för att jag fick förtroendet att sälja din fina lägenhet. Inte lång tid kvar tills vi ses på tillträdet. Många hälsningar//Charlotte
  • Åsa K
    Åsa K skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna är väldigt proffessionell och kunnig och uppvisar ett väldigt stort engagemang. Det har varit ett nöje att samarbeta med Anna och sist men inte minst så blev det en väldigt spännande och bra budgivning som slutade väldigt mycket över förväntan.
    2017-04-03 Anna W svarar Åsa K
    Hej Åsa, stort tack för dina fina ord! Det var ett sant nöje att hjälpa er med försäljningen, från början till slut. Hoppas du skall trivas bra i nya området. På återseende! Allt gott!!
  • Filip T
    Filip T skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, glad och duktig. Allt har gått smidigt.
    2017-03-27 Charlotte W svarar Filip T
    Detsamma Filip, vi ses på fredag:) spännande med första riktiga lägenheten! Hälsning//Charlotte
  • Urban N
    Urban N skrev om Charlotte Winqvist en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är mycket nöjd med hela processen - från start och planering till salg och uppföljning. Det jag uppskattat mest är kommunikationen - snabba återkopplingar och tydligt. Riktigt bra! Inte en gång har jag fått jaga svar och/eller information. Högsta betyg!
    Mvh Urban
    2017-03-27 Charlotte W svarar Urban N
    Tusen tack Urban, vad glad jag blir:) det har varit ett fantastiskt roligt samarbete med Er, kan bara säga detsamma! inget har gått fel. Ni har varit exemplariska säljare...

allt är dock ännu inte klart! tillträdet vankas på fredag:)
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt proffsig och effektiv i sitt arbete. Trevligt bemötande och ingav mycket förtroende. Mycket bra leverans!
    2017-04-03 Anna W svarar Jonas L
    Tack Jonas! Är så glad att dina vänner rekommenderade mig till er. Det var en ära att få hjälpa till med försäljningen. Tack! På återseende!
  • Zoe M
    Zoe M skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik lyckades sälja vår lägenhet snabbt och till ett pris som vi var väldigt nöjda med. Dessutom var han lyhörd och trevlig.
  • Hans P
    Hans P skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lätt att få kontakt och sköta kommunikationen under hela försäljningsprocessen.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    bra mäklare-väldigt faktabaserad-inget mäklarsnack-sympatisk-tillgäglig.
    bra på att hantera svåra situationer.
    2017-03-06 Björn S svarar Magnus C
    Hej Magnus,
    Stort tack! Tack för ert tålamod, har alltid upplevt ett vänligt och trevligt bemötande från dig och Ylva trots förseningar etc. Hoppas att allt känns bra nu när ni har flyttat in och att ni ska trivas bra i er nya våning.
  • Lina S
    Lina S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn var otroligt proffesionell genom hela affären. Som köpare, där man ju inte väljer mäklaren själv, kändes det tryggt att ha turen att få ha en så stabil och informativ person som tog hand om allt. Jag skulle absolut välja Björn som mäklare när jag själv ska sälja!
    2017-03-06 Björn S svarar Lina S
    Hej Lina,
    Stort tack! Målsättningen är alltid att både säljare och köpare ska känna sig nöjda, därför känns det riktigt roligt att läsa att ni känner så. Vi ses nästa vecka vid tillträdet.
  • Bilge G
    Bilge G skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn var en tillgänglig och erfaren mäklare. Vi fick svar och hjälp av honom om våra frågor och funderingar. Han har varit engagerad intresserad i sitt arbete.
    2017-03-06 Björn S svarar Bilge G
    Hej Bilge,
    Stort tack! Hoppas att ni kommer trivas i er nya lägenhet. Återkom gärna till mig om ni har några frågor.
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jättebra mäklare. Trevlig och schysst. Inget strul med nåt.
    2017-03-01 Björn S svarar Susanne G
    Hej Susanne,

Tack, allt gick väldigt smidigt! Lycka till nu med er superfina lägenhet.

• Maria J
    Maria J skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag uppskattar Björns trevliga bemötande genom hela processen. Dessutom fanns han alltid tillgänglig för att svara på alla våra frågor. Kunnig och genuin mäklare som vill göra sitt bästa hela tiden.
    2017-03-01 Björn S svarar Maria J
    Hej Maria,

Tack för dem orden! Det har varit ett nöje att få hjälpa er genom den här processen. Vi hörs och ses lite längre fram.

• Ann-margaret D
    Ann-margaret D skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag fick ett mycket vänligt och proffsigt bemötande av Björn.
    2017-02-24 Björn S svarar Ann-margaret D
    Hej Ann-Margaret,
    Tack för dem orden, gratulerar till din nya lägenhet! Återkommer till dig nästa vecka angående frånträdet av din nuvarande lägenhet.
    Trevlig helg!
  • Erna C
    Erna C skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En mycket professionell mäklare med ett positivt och trevligt bemötande!
    2017-02-24 Björn S svarar Erna C
    Hej Erna,
    Tack för dem orden, roligt att det blev ni som till slut köpte lägenheten, vi ses på tillträdet.
    Trevlig helg!
  • Ebba W
    Ebba W skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig service, hjälpsam och snabb att svara på frågor.
    Upplevde afffären som trygg och säker.

Rekommenderar Richard.
    2017-02-22 Richard P svarar Ebba W
    Hej,

Tack så mycket, vad skönt att höra.
    Jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt!
    Vi hörs framåt tillträdet!

Med vänliga hälsningar! Richard Petersson Fastighetsbyrån - Östermalm
  • Sofie Ä
    Sofie Ä skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tyckte Caroline var toppen, som alla mäklare är det svårt att få tag i henne i telefon, men hon hör alltid av sig tillbaka. Allt är inte helt klart än med försäljningen, men som det ser ut nu anställer jag gärna henne igen!
  • Ocean Jan H
    Ocean Jan H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är driven och ambitiös. Alla möten med Richard är givande, informativa och rena nöjet. Han har gjort att försäljningen gått smidigt och enkelt. Jag upplevde en trygghet i att han håller koll och hjälper till att dirigera allt som ska göras inför och vid en försäljning.
    Varit flitig från dag ett och kunna leverera över förväntan. Såld innan visning med områdesrekord.
    Skulle rekommendera honom till alla som ska sälja i området och hoppas på att han finns till hands nästa gång det blir dags för flytt.
  • Fredrik U
    Fredrik U skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt mäklare! Kände mig trygg i alla faser av försäljningen och fick alltid konkreta råd som jag kunde ta ställning till.

Information och råd överträffade förväntan, från första kontakten gällande förväntat pris, liknande objekt och plan för försäljning till uppläggning av visning och budgivning.

Hög tillgänglighet, tydlig kommunikation och lugnt förhållningssätt gjorde försäljningen till smidig process. Har redan rekommenderat Caroline till vänner och bekanta som ska sälja sin lägenhet.
  • Helena B
    Helena B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik visade stort engagemang och har mycket god kännedom om området Östermalm/Gärdet och även vår förening, vilket känns tryggt. Eftersom vi fick så bra intryck när vi köpte lägenheten för tre år sedan valde vi att ha kontinuerlig kontakt under boendetiden för rådgivning kring renovering och fortlöpande omvärderingar. Att sedan anlita Erik vid försäljningen kändes som ett självklart val för oss. Erik har varit tillgänglig så fort vi behövt vägledning under säljprocessen och ett bra stöd under en intensiv budgivning. Vi skulle önskat att lite mer tid hade lagts vid första utkastet av annonsen, men med bra samarbete och lyhördhet från Erik blev även denna mycket bra. Vi kan varmt rekommendera Erik för kommande försäljningar!
  • James P
    James P skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt nöjd med Annas arbete. Snabb, hjälpsam och lätt att jobbar med. Skulle absolut rekommenderar henne!
    2017-02-10 Anna W svarar James P
    Tack James! Så glad att jag kom i kontakt med er, och att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen. Hoppas ni skall trivas bra i nya kvarteren! På återseende!
  • Robert L
    Robert L skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Strålande bra, lagom mycket kontakt med mig som säljare. Upplevdes som hon skötte allt utan att jag behövde anstränga mig med något.
  • Sanna D
    Sanna D skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna var engagerad under hela försäljningsprocessen och var alltid tillgänglig för att svara på våra frågor. Anna sålde vår lägenhet innan visning till ett pris som vi var mycket nöjda med! Vi kan varmt rekommendera Anna! / Sanna & James
    2017-01-30 Anna W svarar Sanna D
    Tack Sanna & James! Jag är så glad att jag fick kontakt med er via Lidingö och fick förtroendet att hjälpa er. Hoppas ni skall trivas bra i nya området!
  • Oscar B
    Oscar B skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi var väldigt nöjda med Erik Andersson och fastighetsbyrån både när vi köpte och sålde vår lägenhet på gärdet i Stockholm
  • Caroline G
    Caroline G skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt glad att det var Anna som hjälpte mig med försäljningen av min lägenhet. När marknaden hade några veckors dipp i hur många som kom på visningar, så var Anna osvikligt positiv och arbetade hårt med att söka upp kunderna. Det ledde till en försäljning som jag är mer än nöjd med.
    2017-01-30 Anna W svarar Caroline G
    Tack för dina fina ord Caroline! Med en så fin lägenhet kan man inte vara annat än osvikligt positiv! :) Hoppas ni skall trivas bra i era nya kvarter! På återseende!
  • Gustaf A
    Gustaf A skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Proaktiv, flexibel, kommersiell, hjälpsam. Väldigt nöjd och skulle rekommendera Anna till alla säljare
    2017-02-10 Anna W svarar Gustaf A
    Tack Gustaf, tack för ert förtroende att hjälpa er med försäljningen. Hoppas ni skall trivas i villan när det blir dags att flytta hem igen!
  • Hanna M
    Hanna M skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte oss på ett jättebra sätt att sälja vår lägenhet. Vi är jättenöjda med köpeskillingen vi fick och trodde inte det var möjligt men Anna fixade det.
    2017-02-10 Anna W svarar Hanna M
    Tack för de fina orden Hanna och Tack för ert förtroende! Önskar er all lycka med flytten och hoppas ni skall trivas i nya lägenheten.
  • Johanna Z
    Johanna Z skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kan varmt rekommendera Anna, vi kunde inte valt en bättre mäklare!
    En fantastisk engagerad, lyhörd och driven mäklare. Vi är supernöjda med Annas jobb!
    2017-01-30 Anna W svarar Johanna Z
    Tack Johanna, vad glad jag blir! Ni gjorde ett fantastiskt arbete ni också med er fina lägenhet! Hoppas ni skall trivas bra i nya huset. På återseende!
  • Kian A
    Kian A skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Erik var vår mäklare vid både ett köp av en lägenhet på Östermalm och vid en försäljning av en lägenhet i samma område. Vi var otroligt nöjda med hans service, hans bemötande och hans resultat. Han är i en klass för sig. Han hjälpte oss t.o.m. med en väldigt givande bankkontakt. Efter många års erfarenhet av lägenhetsköp och lägenhetsförsäljning samt många kontakter med olika mäklare kan vi utan tvekan påstå att bättre mäklare än Erik kan man inte hitta!
  • Jenny B
    Jenny B skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt bemötande, snabb kommunikation och ett mycket professionellt utfört arbete.
    2017-04-03 Anna W svarar Jenny B
    Tack Jenny, det värmer att höra! Är så glad för ditt förtroende. Tack för ett mycket trevligt samarbete! På återseende!
  • Leo N
    Leo N skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    För andra gången på kort tid har Anna genomfört försäljningen av min bostadsrätt. Hon har varit mycket trevlig, arbetat snabbt och varit tillgänglig för frågor och funderingar. Arbetet har båda gångerna resulterat i ett mycket bra slutresultat som till stor del kan tillskrivas hennes utmärkta arbete. Har endast positivt att säga om Anna. Hon får därför högsta betyg.
    /Leo
    2017-01-25 Anna W svarar Leo N
    Wow, tack Leo för fina ord! Det har varit ett sant nöje att hjälpa dig och er med dina båda försäljningar. Hoppas att Södermalm tar hand om er väl. Annars är ni alltid varmt välkomna tillbaka! :) Hälsa familjen! På återseende!
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Anna Wikstrand en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har hanterat försäljningen av vår lägenhet på ett föredömligt sätt. Hon har varit engagerad och visat god kännedom om den lokala marknaden.
    Vi kan varmt rekommendera henne till den som planerar att sälja sin lägenhet.
    2017-01-25 Anna W svarar Magnus E
    Tack Magnus för ett trevligt och lyckat samarbete, och tack för de fina orden! På återseende!
  • David S
    David S skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    proffsig, engagerad, målmedveten
  • Mian B
    Mian B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Duktiga säljare som är riktiga hunters. Sålde vår utan problem.
    2017-04-06 Martin S svarar Mian B
    Tack så mycket för det fina omdömet och för att vi fick förtroendet att hjälpa er genom processen! Vi är väldigt nyfikna på ert nästa boende, efter era beskrivningar har vi höga förväntningar. Tack för gott samarbete.
  • Arsh N
    Arsh N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Very professional and a true hunter !!
    2017-01-22 Richard P svarar Arsh N
    Thank you very much, that means alot!
    And thank you for a great teamwork, you guyes have done a great job!
  • Andre W
    Andre W skrev om Erik Andersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    REKORD I FÖRENINGEN. Tack för en fin försäljning!
    Snabb och kontaktbar dygnet runt. Stockholms bästa mäklare.
  • Fiorella P
    Fiorella P skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte oss att sälja vår bostad och vi är mycket nöjda med hennes tjänster. Hon hade ett fint bemötande från början till slut och hon skötte sitt arbete med bravur under hela försäljningsprocessen. Vi rekommenderar henne gärna till andra och vi önskar använda henne igen i framtiden.
    2017-01-02 Anna A svarar Fiorella P
    Stort tack Fiorella. Så trevligt att ha med er att göra. Jag hjälper er mer än gärna framöver. Gott nytt år och på återhörande inför frånträdet. Varma hälsningar Anna
  • Americo F
    Americo F skrev om Anna Alvagard (fd Larsson) en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna Alvagard är en utomordentlig mäklare. Hon har under hela processen varit extremt service-inriktad och trevlig. Vi är mycket nöjda med Anna och har för alla avsikt att efterfråga hennes tjänster vid vår nästa bostadsaffär. Jag rekommendera varmt Anna som mäklare!

Med vänlig hälsning,
    Américo Fernández
    2016-12-19 Anna A svarar Americo F
    Stort tack Américo! Mycket trevligt att ha mer er att göra:). Jag hjälper er gärna även framöver. God jul och gott nytt år och på återhörande 2017!
  • Anette E
    Anette E skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Hej!
    Att möta Caroline Lundin,
    har för mig på alla sätt och vis varit en mkt trevlig upplevelse ifr första dag.
    Jag tycker att hon fört dig trevlig och korrekt
    Affärsmässigt har allt förklarats klart o tydligt, all information har presenterats både muntligt och skriftligt.
    Lgh. beskrivning o visningar har skett enligt överenskommelse, vilket fungerat bra.
    Sedan, mötet mellan köpare och mig
    skedde enligt avtalad tid och på ett mkt personligt och trevligt sätt i era lokaler.
    Innan alla avtal o köpekontrakt skrevs under lästes allt igenom, inga oklarheter där.
    Fick en ordentlig pärm där alla papper samlades, vilket gjort det enkelt att hålla reda på.

Jag skulle rekommendera Caroline vidare.
    Jag har egentligen inga klagomål.
    Jag ger henne en Stor 4:a med Guldstjärna🌟,
    och hoppas att hennes framtid hos er går bra.

Till sist önskar jag henne en god framtid som mäklare och en God Jul.

Anette Ekdahl
    ❄️🙏🌟
  • Gertrude T
    Gertrude T skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Superbra! Trevlig, ordningsam, flexibel med tider. Osv.

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm