Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Östermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Östermalm

Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

Hos oss på Fastighetsbyrån finns alla verktyg som behövs för att din försäljning ska bli så bra som möjligt!

Vi sitter på Sibyllegatan 28 och Östermalmstorg 1 och har varit verksamma på Östermalm sedan 2001. Vi kan den lokala bostadsmarknaden, har många års erfarenhet och starka samarbeten med både bank och jurister vilket gör att vi kan erbjuda en individanpassad mäklartjänst med hög kvalitet i alla led.

Vårt personliga engagemang och aktiva arbetssätt gör att vi är enkla att få tag på när just du behöver och vi svarar gärna på frågor om bostad och boende på Östermalm!

Välkommen!

Läs vad 464 kunder tycker om Fastighetsbyrån Östermalm

• Helene S
    Helene S skrev om Andreas Ahlberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Försäljning av lägenhet på ö-malm slut pris 113000/kvm tack vare en suverän mäklare.
    Är väldigt nöjd och glad däröver då marknaden är tuffare och svårare att hantera.
    Min mäklare är oerhört ödmjuk, professionell, målinriktad och lyhörd inför kundens olika behov och önskemål.
    Jag kommer absolut rekommendera honom när tillfälle ges. Läs mer
  • Kalle L
    Kalle L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, förtroendeingivande och mycket professionell. Läs mer
  • Anette H
    Anette H skrev om Andreas Ahlberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket smidigt och väldigt trevligt. Läs mer
  • Louise F
    Louise F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag tyckte att han agerade alldeles utmärkt, men jag känner mig ’lurad på konfekten’. Minst 500’ mindre betalt än förväntat. Läs mer
    2018-05-05 Richard P svarar Louise F
    Hej Louise,
    Vad kul att höra att du känner att mitt agerande varit bra, det känns superkul att höra!

Tack för feedbacken, det är ytterst viktigt för mig att ni som säljare får realistiska förväntningar. Sen vi träffades för första gången för cirka ett år sedan så har marknaden och priserna sjunkigt kraftigt vilket gör att vi inte haft möjlighet till att nå de nivåer som var möjliga då.
    Slutpriset vi fick ligger på en både för marknaden och området hög nivå men förstår såklart att det är tråkigt när marknadsutvecklingen har varit negativ det senaste året.

Ha en fortsatt fin vår!

Med vänlig hälsning!
  • Inger B
    Inger B skrev om Sara Rubin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag har sålt 1 rum och kök på Östermalm .
    Jag fick ett mycket gott bemötande av mäklaren och hon infriade till fullo de förväntningar jag anser att jag har rätt att ställa. Hon var tydlig med information, gav ett ärligt och korrekt intryck.
    Jag är mycket nöjd med Sara Rubins arbetsinsats i samband med försäljningen av lägenheten och önskar varmt rekommendera henne såsom fastighetsmäklare. Läs mer
    2018-05-07 Sara R svarar Inger B
    Tusen tack för dina fina ord Inger! Och tack för förtroendet att jag fick hjälpa er med er försäljning. :)
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi är mycket nöjda med det arbete Björn gjort i samband med försäljning av vår lägenhet.
    Björn är väldigt kunnig, seriös och noggrann. Affären har varit väldigt smidig och gått snabbt trots att det är lite lugnare på marknaden nu. Vi har haft en väldigt bra dialog och fått respons direkt av Björn.
    Skulle gärna anlita Björn igen. Läs mer
    2018-05-03 Björn S svarar Susanne B
    Hej Susanne, stort tack! Roligt att ni uppskattar mitt arbete, känns jättekul att ni fick ett bra pris också trots en lugnare marknad. Hälsningar Björn
  • Maria A
    Maria A skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt glad över att jag valde att jobba med Anna och låta henne sälja min lägenhet.
    Även om tiderna var lite svåra och det krävdes flertal visningar var Anna alltid driven och framåt och positiv
    Anna uppfyllde alla de förväntningar jag hade och skulle jag sälja eller köpa igen hade jag direkt vänt mig till Anna . Hon fick mig att känna mig trygg i hela säljprocessen.
    Ger henne mina varmaste rekommendationer. !!

Maria Ahlstedt Läs mer
  • Henric J
    Henric J skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Caroline hjälpte mig att sälja min 1:a på Gärdet. Fantastiskt bra och kunnig mäklare som ger 100% Läs mer
  • Gerd Å
    Gerd Å skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna hjälpte mig att sälja en lägenhet i en osäker marknad.
    Anna var verkligen proffsig och hjälpte mig att få den såld på bästa sätt. Det kändes aldrig som hon tyckte att man var en jobbig kund trots många samtal fram och tillbaka innan det löste sig till det bästa i det rådande läget.
  • Anne Line M
    Anne Line M skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kan varmt rekommendera Anna Wikstrand på Fstighetsbytån Östermalm. Hon har på ett professionellt , effektivt och trevligt sätt hjälpt mig med två.lägenhetsförsäljningat . Hon är noggrann, och ger återkoppling direkt. Jag kommer absolut anlita Anna Wikstrand igen.
    Anne Line Mouritsen Läs mer
    2018-04-23 Anna W svarar Anne Line M
    Stort tack för dina fina ord Anne Line! Det var ett sant nöje att hjälpa dig, även denna gång. Alltid kul med återkommande kunder! Vi ses snart!
  • Jahnavi W
    Jahnavi W skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sålde via Anna. Mycket stabilt, proffsigt och trevligt bemötande. Rekommenderas! Läs mer
    2018-04-23 Anna W svarar Jahnavi W
    Tack för förtroendet att förmedla din fina lägenhet Jahnavi! Hoppas ni skall trivas i nya lägenheten! På återseende!
  • Leena L
    Leena L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är kunnig och engagerad och jag är mycket nöjd med försäljningen av min lägenhet. Han är vänlig och har stort tålamod och alltid snabb med att ge information och lätt att komma i kontakt med alla dagar i veckan. Vid en eventuell framtida försäljning skulle jag kontakta Richard för nytt mäklaruppdrag. Jag kan varmt rekommendera Richard som val av mäklare. Läs mer
    2018-04-21 Richard P svarar Leena L
    Tack Leena, det värmer mycket att höra!
    Stort tack för ditt förtroende, tålamod och flexibilitet med visningarna. Det var ett bra samarbete, stort tack och lycka till framåt!
  • Niklas H
    Niklas H skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin var lyhörd och snabb, både före och efter avslutad affär, engagemanget kändes väldigt genuint och jag vill varmt rekommendera Martin till vem som än ämnar köpa eller sälja bostad på gärdet med omnejd.

Niklas Helsén Läs mer
    2018-04-18 Martin S svarar Niklas H
    Tack Niklas! Det var kul att hjälpa till med försäljningen och extra kul att ni hittat en så fin bostad att flytta in i! :)
  • Edward A
    Edward A skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin hjälpte mig och min dotter på ett exemplariskt sätt hela vägen från första kontakt till sista. Läs mer
    2018-04-18 Martin S svarar Edward A
    Tack! Det var ett nöje att hjälpa er hitta den nya bostaden!
  • Johan C
    Johan C skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har skött uppdraget precis så bra som man kan önska sig. Läs mer
    2018-04-11 Björn S svarar Johan C
    Stort tack Johan! Roligt att ni uppskattar mitt arbete, allt gick bra och smidigt enligt planen. Hälsningar Björn
  • Per G
    Per G skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Lättillgänglig. Bra förhandlare. Lyckades förhandla upp priset Läs mer
    2018-04-09 Björn S svarar Per G
    Stort tack Per! Allt gick som planerat, lycka till med allt nu. Hälsningar Björn
  • Ann G
    Ann G skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har från första kontakten via mail och telefon, genom hela processen gett mig ett mycket fint och bra bemötande.

Det har för mig varit ett stort stöd i hela processen, som på många sätt var svår, att Björn har ett ödmjukt och inlyssnande sätt men ändå kan vara tydlig.

Känner mig mycket nöjd som kund. Läs mer
    2018-04-09 Björn S svarar Ann G
    Stort tack Ann! Jag förstår att det här var svårt för dig, jag är glad och tacksam för att jag fick förtroendet att ta hand om er försäljningen och att jag kunde vara ett stöd och underlätta för dig. Önskar dig all lycka med ditt nya boende. Hälsningar Björn
    Ann G gillar detta
  • Lena B
    Lena B skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Björn har varit mkt proffsig både i sitt bemötande och med sitt kunnande gett mig mkt info kring alla frågor som dykt upp kring försäljningen av min lägenhet.
    Lätt att få kontakt med och alltid kunnigt bemötande och svar på mina frågor. Läs mer
    2018-03-26 Björn S svarar Lena B
    Stort tack Lena! Roligt att du uppskattade mitt arbete. Lycka till med din nya lägenhet. Hälsningar Björn
  • Erik J
    Erik J skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En säljare som gjort sin research kan med enkelhet notera att Martin helt klart är en mäklare att överväga vid en försäljning på Östermalm. Bra input, energi och inställning! Läs mer
    2018-03-27 Martin S svarar Erik J
    Tack för ett mycket gott samarbete Erik!
  • Philip T
    Philip T skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var driven och arbetare intensivt för att få så många spekulanter som möjligt. Tror få andra mäklare hade gjort det extra lilla Richard gjorde. Läs mer
    2018-03-08 Richard P svarar Philip T
    Stort tack Philip, superkul att få sammarbeta med dig. Tack så mycket för förtroendet och det fina omdömet!

• Angelica Bille H
    Angelica Bille H skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fantastiskt kompetent, diplomatisk och lösningsorienterad mäklare som dessutom alltid är glad. Professionell i bemötande och enkel att jobba med som säljare. 5 av 5 solar. Läs mer
    2018-03-07 Martin S svarar Angelica Bille H
    Tack för de fina orden Angelica!! Det var superkul att jobba med dig också, hoppas vi kan hitta en ny bostad till er nu :)
  • Rickard L
    Rickard L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en genuint trevlig person som brinner för sitt yrke. Tillgänglig varje gång jag har sökt honom gällande min försäljning, verkligen gjort allt för att göra sitt yttersta.
    Rekommenderar honom för försäljning inom området Östermalm då han är väldigt påläst. Läs mer
    2018-03-07 Richard P svarar Rickard L
    Jättetack Rickard och stort tack för förtroendet. Väldigt roligt att få äran att jobba med en så trevliga säljare och fin lägenhet!

All lycka framåt!

• Kine K
    Kine K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Kan varmt rekommendera att anlita Richard. Han hjälpte oss i samband med försäljningen av vår lägenhet och har varit mycket professionell och tillgänglig för frågor. Vidare var vi mycket nöjda med det hårda arbete han la ner i en svår marknad. Läs mer
    2018-03-07 Richard P svarar Kine K
    Men tack så hemskt mycket, det känns jätteroligt att höra att ni känner er nöjda och jag är väldigt tacksam för att jag fick möjligheten att sammarbeta med er. All lycka framåt!

• Karin R
    Karin R skrev om Fastighetsbyrån Östermalm
    erfaren kunnig svar på frågor lätt att nå stort tålamod uppföljning kan området social trevlig toppenbetyg rekommenderar starkt detta kontor tack Läs mer
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Är supernöjd med Martin! Allt gick snabbt och bra efter mina förutsättningar, så jag kunde inte varit mer nöjd! Läs mer
    2018-03-05 Martin S svarar Jennie A
    Vad kul Jennie! Jag är övertygad om att du kommer trivas bra i området och i bostaden! :)
  • Simon T
    Simon T skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Väldigt bra kundupplevelse. Blev under hela processen välinformerad. Läs mer
    2018-03-05 Martin S svarar Simon T
    Tack Simon! Det var bara roligt att hjälpa till, hoppas du kommer trivas i nya bostaden :)
  • Mats M
    Mats M skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin uppträdde professionellt och vi är nöjda med hans insats Läs mer
    2018-03-05 Martin S svarar Mats M
    Tack Mats, det var kul att kunna hjälpa er hitta ny bostad! Jag hoppas den lever upp till era förväntningar :)
  • Epok Media Ab L
    Epok Media Ab L skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, tillmötesgående och var mycket lyhörd inför våra önskemål.
    Rekommenderas varmt Läs mer
  • Carl-johan M
    Carl-johan M skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, saklig, kunnig om objekt och marknad samt förtroende ingivande. Läs mer
  • Ulf Berndt Kenny O
    Ulf Berndt Kenny O skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Glad, trevlig, kunnig och tillgänglig. Läs mer
    2018-03-05 Martin S svarar Ulf Berndt Kenny O
    Tack! Det var kul att hjälpa er!
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra koll på marknaden, utmärkt uppföljning Läs mer
    2018-02-22 Richard P svarar Magnus G
    Tack Magnus och grattis till köpet, där kommer du trivas utmärkt!
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig och lätt att ha att göra med. God kännedom om marknaden. Engagerad och alltid lätt att få tag på. Läs mer
    2018-02-21 Martin S svarar Lisa S
    Tack Lisa! Det var ett nöje att hjälpa er! Jag hoppas ni kommer trivas bra i det nya huset :)
  • Aina-marie R
    Aina-marie R skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett professionellt bemötande och hantering av hela försäljningen av vår lägenhet. Mkt trevlig, strukturerad, återkopplar snabbt.
    Vi ger de varmaste rekommendationerna. Läs mer
    2018-02-20 Martin S svarar Aina-marie R
    Tack för ett fint omdöme! Det var bara roligt att hjälpa er!
  • Elin B
    Elin B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard Petersson var kunnig och professionell i sitt kundbemötande samt svarade på våra frågor på ett snabbt och tydligt sätt. Bemötandet översteg våra förväntningar. Läs mer
    2018-02-19 Richard P svarar Elin B
    Tack Elin, mycket kul att höra. Jag hoppas att ni kommer trivas bra och önskar er all lycka med ert nya boende!
  • Anders K
    Anders K skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionellt bemötande och effektiv. Läs mer
    2018-02-12 Anna W svarar Anders K
    Tack för ditt förtroende och fina ord. Önskar all lycka på nya adressen!
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har levererat sen dag ett och varit lyhörd och proffsig rakt igenom. Läs mer
    2018-02-12 Anna W svarar Jessica B
    Stort tack för fina ord och förtroendet att förmedla din fina lägenhet!
  • Nils L
    Nils L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande och ett vettigt utgångspris, i dagens marknadsläge. Bra upplägg och utgångspriset överträffades med ca 5 %, rimligt. Lätt att ha kontakt med Richard. Läs mer
    2018-02-12 Richard P svarar Nils L
    Tack Nils, vad trevligt att höra. Tack också för en genomgående bra dialog och tillgänglighet. Lycka till framåt!

• Andreas C
    Andreas C skrev om Anna Wikstrand Delic en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Anna har en fantastisk förmåga att förmedla trygghet med sitt genuint härliga och professionella sätt. Läs mer
    2018-02-12 Anna W svarar Andreas C
    Stort tack Andreas, det var ett sant nöje att hjälpa er med försäljningen! Hoppas ni trivs bra i nya lägenheten!
  • Sebastian K
    Sebastian K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick en positiv bild av Richard! Trots dålig marknad så kämpade han in många privatvisningar och successivt nya bud vilket tillslut nådde upp till mina krav. Så att affär kunde genomföras Läs mer
    2018-02-12 Richard P svarar Sebastian K
    Tack så mycket Sebastian, det var en väldigt fin lägenhet att jobba med och tack för tillgängligheten och förtroendet!

• Cavit G
    Cavit G skrev om Sara Rubin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Sara var professionell och trevlig. Hade anlitat henne igen om det skulle behövas! Läs mer
    2018-04-23 Sara R svarar Cavit G
    Tusen tack för förtroendet och det fina omdömet. Stort lycka till framöver!
  • Sean H
    Sean H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Han var trevlig och bemötande. Han förklarade frågor som vi hade. Han kanske hade lite svagt kunskap om byggtekniska frågor. Läs mer
    2018-02-08 Richard P svarar Sean H
    Hej Sean,
    Stort tack för din feedback och vad roligt att höra att ni fick svar på de frågor ni hade. Ingående byggnadstekniska frågor kontrollerar vi dock innan vi besvarar rakt av för att säkerställa att köpet baseras på korrekta uppgifter.

• Lars E
    Lars E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Träffade ej mäklaren på visning. Assistent som var trevlig
    men ej kunnig om vädersträck eller funktioner i lgh.
    Vid kontraktskrivning var Richard korrekt och trevlig. Läs mer
    2018-02-08 Richard P svarar Lars E
    Hej Lars,
    Det var oturligt att vi inte fick möjligheten att träffas på visningen, vanligtvis håller jag alltid mina visningar själv. Denna visning efterfrågades på en tid då jag sedan länge varit uppbokad. I samförstånd med säljarna valde vi att låta en av mina kollegor hålla visningen där jag sedan svarade på frågor och hanterade kontakt med spekulanter och visningsdeltagare.

Med vänlig hälsning!
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Caroline Lundin en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett mycket bra bemötande och jag blev mycket nöjd med resultatet! Jag kan varmt rekommendera Caroline som en engagerad och målinriktad mäklare. Läs mer
  • Mariana E
    Mariana E skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin har varit mycket bra att samarbeta med! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Mariana E
    Tack Mariana! Det var ett nöje att hjälpa er!
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Som köpare har man många frågor både under och efter visning och Martin var påläst om alla detaljer, tog snabbt reda på det han inte visste och kommunicerade klart och tydligt. Noggrann och kommunikativ under kontraktskrivning vilket ger extra trygghet.
    Ett trevligt och sätt och seriös framtoning inger stort förtroende! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Håkan S
    Tack för de fina orden Håkan, det var kul att hjälpa er hitta rätt bostad! Vi ses på tillträdet :)
  • Victoria S
    Victoria S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi fick ett fantastiskt bemötande och är jättenöjda med Björn. Trots lite skakig marknad fick han vår lägenhet såld och allt kändes mycket tryggt och bra från första mötet till skrivning av kontrakt med köparna! Läs mer
    2018-01-24 Björn S svarar Victoria S
    Stort tack Victoria, roligt att ni är nöjda med mitt arbete. Lycka till med er nya bostad och återkom gärna till mig om ni har några frågor eller funderingar. Hälsningar Björn
  • Johan L
    Johan L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gjorde ett bra jobb med stort engagemang vid försäljningen av min lägenhet. Läs mer
    2018-01-22 Richard P svarar Johan L
    Hej Johan,
    Tack Johan vad trevligt att höra. Tack för omdömet och hoppas att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet sen!

• Carl S
    Carl S skrev om Björn Strömberg en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Effektiv och bra att ha att göra med. Läs mer
    2018-01-24 Björn S svarar Carl S
    Tack Carl, det gick snabbt och smidigt. Lycka till med renoveringen. Hälsningar Björn
  • Ida L
    Ida L skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket proffesionellt bemötande! Läs mer
    2018-01-22 Martin S svarar Ida L
    Tack Ida, jag är övertygad om att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Martin Sjöman en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Martin var mycket tillmötesgående när det gällde att boka extra visningar av lägenheten och även när vi bad att få se oss omkring i fastigheten. Han kunde mycket fakta om lägenheten och föreningen, och det han inte visste kollade han upp. Jag fick genomgående ett bra och positivt intryck av Martin som mäklare. Läs mer
    2018-01-19 Martin S svarar Susanne B
    Tack för de fina orden Susanne! Jag är övertygad om att ni kommer trivas bra med lägenheten, föreningen och läget! Vi ses om inte allt för länge när ni ska tillträda :)

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm