Richard Petersson
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-08 - 2019-01
För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär. Läs mer

Läs vad 92 kunder tycker om Richard Petersson

• Patrik P köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-02-16

Östermalm / Gärdet
    Köpt bostadsrätt. Trevligt och professionellt bemötande. Fanns tillgänglig och kunde snabbt svara på frågor. Rekommenderas! Läs mer
  • Linnea A köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-02-15

Östermalm / Gärdet
    Trevlig och professionell. Tydlig och rak kommunikation. Läs mer
  • Anna S sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

84m²
    Östermalm / Nedre Gärdet
    Richard var proffsig, tillgänglig och lyhörd genom hela processen. Tack vare att Richard följde upp varje spekulant och ställde upp på extravisningar kunde vi sälja innan ordinarie visning. Vi är supernöjda och köparna lika så. Vi ger våra honom våra varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Fredrick S
    Fredrick S sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

Östermalm / Nedre Gärdet
    Mycket proffsig och kunnig. Skulle anlita honom igen utan tvekan Läs mer
  • Berndt P sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

1:a
    34m²
    Östermalm
    Utmärkt bemötande. Kom snabbt med och tittade på lägenheten och gav sina synpunkter. Vi kom överens och skrev kontrakt /måndag/snyggade upp (34m2) och senare på dagen kom en köpare, synade av, gillade tydligen vad som fanns. Richard ringde och berättade att köparen förberedde ett bud som han förmedlade dagen efter. Budet accepterades och på fredag underskrevs köpehandlingarna.
    Mycket smidigt och snabbt agerande från Richards sida Läs mer
    2019-02-14 Richard P svarar Berndt P
    Tack Berndt! Det var ett väldigt fint bemötande ifrån din sida. Din lyhördhet och vilja att genomföra en så bra process som möjligt som bidrog till den smidiga och lyckade affären. Tack för de fina orden och på återhörande!
  • Sixten F köpte sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-01-07

Köpte en 2:a!
    Richard var trevlig och smidig mäklare! Läs mer
    2019-01-07 Richard P svarar Sixten F
    Tack Sixten och lycka till med den nya lägenheten!
  • Peter J sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2018-12-21

Jag hade nöjet att få Richard som mäklare. Richard var otroligt proffsig och kunnig! Kan varmt recomendera. Peter narvavägen Läs mer
    2018-12-21 Richard P svarar Peter J
    Tack Peter! Du har varit toppen som säljare också, vilken tillgång!
    Önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År så hörs vi igen.

/Richard
  • Anna R köpte sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2018-12-05

Har precis fått tillträde till en 2a på Narvavägen. Richard var väldigt tillmötesgående, glad och trevlig. Det var väldigt trevligt dem gånger vi träffades tillsammans jag, min pappa, Richard och säljaren på mäklarkontoret. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Anna R
    Hej Anna,
    Tack, vad fint skrivet! Det var väldigt trevligt att få hjälpa till med ert köp och jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i er fantastiskt fina lägenhet!
  • Eric R köpte sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2018-11-26

En riktig kämpainsats av Richard som fick våran försäljning och vårt köp att gå igenom trots en svag marknad! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Eric R
    Tack Eric,
    Det känns skönt att vi lyckades få ihop en bra affär för alla parter! Tack för bra service som säljare och god tillgänglighet!
  • Mattias B sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2018-11-24

Utmärkt bemötande och stöd i försäljningsprocessen av vår bostadsrätt. Jag kan varmt rekommendera Richards mäklartjänster! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Mattias B
    Tack Mattias,
    Vad roligt att höra, det betyder mycket för mig. Jag hoppas att vi får anledning att jobba ihop längre fram, På återhörande!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Östermalm

Anna Wikstrand Delic
Richard Petersson
Björn Strömberg
Caroline Lundin
Anna Alvagard (fd Larsson)
Rebecka Reittu
Mathias Odehag