Richard Petersson

Richard Petersson

Richard Petersson är mäklare på Fastighetsbyrån Östermalm

Richard Petersson har varit registrerad mäklare sedan 2016-05. Richard Petersson har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-07 och har fått 366 omdömen med ett betyg på 4.9. Richard Petersson har haft 57 försäljningar sen 2023-02 och har tillfrågat 97% av sina kunder efter omdömen.

För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär.

Försäljningar

2023-02 - 2024-01

366 omdömen om Richard Petersson

Sedan starten hos Reco 2016
Filippa B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
Östermalm

Richard har varit snabb på att återkoppla och agerat proffesionellt och personligt genom hela processen.

Svar från Richard Petersson

Tack snälla Filippa, det känns verkligen fint att läsa. Stort grattis till köpet av en fantastisk bostad!

Titti A
Östermalm / Nedre Gärdet

Richard är mycket kompetent, lyhörd och lätt att ha att göra med. Förtroendeingivande och snabb att svara på mail o sms mm.

Svar från Richard Petersson

Tack Titti vad kul att höra! Stort grattis till köpet, vi hörs vi snart igen!

Birgitta K
Sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
Östermalm

Jag/vi blev hela tiden vänligt och professionellt bemötta av Richard. Han har varit noga med att hålla oss uppdaterade och tagit en del egna initiativ som har varit bra för oss.' Vi hade inga speciella förväntningar mer än att han skulle göra sitt jobb men det visade sig att han gjorde mer, hade fler visningar, tog kontakt med alla besökare, hade och höll kontakt med vår förening mm. Det arbete han la ner var över förväntan faktiskt. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera Richard till andra. Mvh Birgitta

Svar från Richard Petersson

Tack snälla Birgitta det känns väldigt fint att läsa! Stort tack för ert stora förtroende och trevliga samarbete under försäljningsprocessen!

Hugo B
Östermalm

Mycket proffsig och trevlig! Hjälpsam utöver det vanliga under hela processen. Tack!

Svar från Richard Petersson

Tack Hugo vad fint att läsa, stort grattis till köpet. Vi hörs snart igen!

Anders H
Östermalm

Bra mäklare som hör av sig kontinuerligt. Vi sålde vår lägenhet på 14 dgr. Allt gick smidigt med bara en privat visning. Richard är alltid på gott humör och driver processen framåt till avslut.

Svar från Richard Petersson

Tack Anders det var väldigt fint skrivet. Tack också för ett fint och trevligt samarbete!

Victor K
Östermalm / Gärdet

Richard gör alla rätt som mäklare. Har haft med han att göra både som säljare och köpare. Tillgänglig, Koll på saker och ger kloka råd samt söker en rättvis affär där alla parter är nöjda. Rekommenderas!

Svar från Richard Petersson

Tack Victor vad fint att läsa, det glädjer mig att höra!

Johan E
Östermalm / Nedre Gärdet

Mycket proffesionellt och kunnigt bemötande av Richard under hela processen. Tack!

Svar från Richard Petersson

Tack Johan vad fint att läsa!

Sampsa L
Östermalm / Gärdet

Great job, keep up the good work!

Svar från Richard Petersson

Thank you Sampsa for both the review and a nice cooperation!

Charlotta R
Östermalm / Gärdet

Richard är professionell och väldigt lätt att jobba med. Kan inte annat än rekommendera!

Svar från Richard Petersson

Tack snälla Charlotta, mycket uppskattat!

Erik F
Östermalm / Nedre Gärdet

Vänlig och tillmötesgående utan att vara påträngande.

Svar från Richard Petersson

Tack Erik, vad fint att läsa. Vi hörs snart igen!