Richard Petersson
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-05 - 2018-11
För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär. Läs mer

Läs vad 85 kunder tycker om Richard Petersson

• Anna R köpte sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har precis fått tillträde till en 2a på Narvavägen. Richard var väldigt tillmötesgående, glad och trevlig. Det var väldigt trevligt dem gånger vi träffades tillsammans jag, min pappa, Richard och säljaren på mäklarkontoret. Jag är väldigt nöjd! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Anna R
    Hej Anna,
    Tack, vad fint skrivet! Det var väldigt trevligt att få hjälpa till med ert köp och jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i er fantastiskt fina lägenhet!
  • Eric R sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    En riktig kämpainsats av Richard som fick våran försäljning och vårt köp att gå igenom trots en svag marknad! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Eric R
    Tack Eric,
    Det känns skönt att vi lyckades få ihop en bra affär för alla parter! Tack för bra service som säljare och god tillgänglighet!
  • Mattias B sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utmärkt bemötande och stöd i försäljningsprocessen av vår bostadsrätt. Jag kan varmt rekommendera Richards mäklartjänster! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Mattias B
    Tack Mattias,
    Vad roligt att höra, det betyder mycket för mig. Jag hoppas att vi får anledning att jobba ihop längre fram, På återhörande!
  • Carl Johan C köpte sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gav ett genuint intryck genom hela processen och fanns alltid tillgänglig för att svara på frågor Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Carl Johan C
    Hej Carl Johan,
    Vad härligt att du känner så, jag hoppas att du kommer trivas utmärkt i din väldigt fina lägenhet. Grattis till ett bra köp!
  • Anders E sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag sålde en bostad på Östermalm med hjälp från Richard.

Han svarade utan tvekan mot mina högt ställda förväntningar.
    Stor entusiasm och kunskap ledde till ett bra slutresultat.

Svarade alltid direkt på mina frågor.

Anlitar gärna Richard igen vid ett liknande uppdrag. Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Anders E
    Hej Anders,
    Stort tack, det glädjer mig verkligen att höra. Jag ser verkligen fram emot framtida samarbeten, du har som säljare också gjort ett väldigt fint jobb vilket jag verkligen uppskattar!
  • Jukka M sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    I samband med att vi sålde vår bostadsrätt fick vi komplett och utmärkt service! Läs mer
    2018-12-06 Richard P svarar Jukka M
    Hej Jukka,
    Stort tack, det glädjer mig att höra. Ni som säljare har också bidragit med god tillgänglighet och bra service!
  • Tiberio R
    Tiberio R sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mina varmaste rekommendationer av Richard som mäklare. Han är professionell, lyhörd, engagerad och bemötte oss alltid trevligt.
    Richard guidade oss genom försäljning av vår bostad och genomförde vår bostadsaffären på ett bra sätt.
    Tack Richard!
    Tiberio Läs mer
    2018-11-21 Richard P svarar Tiberio R
    Stort Tack Tiberio och Anna,
    Jag är väldigt tacksam över att jag fick möjligheten att sammarbeta med er at för att ni la ner sådan tid och engagemang på att förbereda och vara tillgängliga för visningar under processen.
    Stort lycka till med nya boendet framåt!

/Richard
  • Mats H sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard skötte försäljningen av vår lägenhet på absolut bästa sätt! Läs mer
    2018-11-20 Richard P svarar Mats H
    Tack för förtroendet, omdömet och er goda insats!

/Richard
  • Anna K sålde sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Utåtriktad och driven mäklare som alltid är snabb på att återkoppla. Han har alltid ett professionellt och personligt bemötande vilket verkligen uppskattades då detta var min första lägenhetsförsäljning. Är jättenöjd med Richard som mäklare och rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2018-11-20 Richard P svarar Anna K
    Tack Anna, det glädjer mig verkligen. Stort tack för förtroendet och ett fint engagemang!
    Lycka till med nästa boende!

/Richard
  • Jan R köpte sin bostad med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har bra energi och drivkraft för att hitta en lösning där säljare och köpare kan mötas. Bra tillgänglighet och tydlig kommunikation underlättade också processen fram till vårt köp av en tvåa på Östermalm. Läs mer
    2018-10-09 Richard P svarar Jan R
    Tack för ett gott samarbete Jan, jag hoppas och tror starkt att ni kommer trivas utmärkt i er nya och fina lägenhet. Ni är alltid välkomna att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Östermalm

Anna Wikstrand Delic
Richard Petersson
Björn Strömberg
Caroline Lundin
Anna Alvagard (fd Larsson)
Rebecka Reittu
Mathias Odehag