Richard Petersson
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2019-04 - 2020-03
För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär. Läs mer

Läs vad 152 Läs vad Richard Petersson

• Fredrik E sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-04-01

Östermalm
    Richard hjälpte till att sälja två lägenheter för mig och min fru. Han var alltid tillgänglig och trevlig och jobbade hårt för att möta våra förhoppningar. Sammanfattningsvis kan jag varmt rekommendera Richard! Läs mer
    2020-04-02 Richard P svarar Fredrik E
    Tack snälla Fredrik. Tack också för ert tålamod och att ni höll lägenheten så fin och tillgänglig för visningar!
  • Michael E köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-03-20

Allt perfekt.
    Från visningen till avslut. Bra info, återkoppling, ordning på allt, svar på allt. Läs mer
    2020-03-22 Richard P svarar Michael E
    Tack snälla Michael, det glädjer mig verkligen att höra. Jag hoppas att ni kommer trivas fortsatt utmärkt med er nya lägenhet. Har ni några frågor så vet ni var jag finns!
  • Patrik B sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-03-09

Tack för väldigt bra och snabb service. Mycket Positivt! Läs mer
    2020-03-10 Richard P svarar Patrik B
    Tack snälla Patrik, mycket uppskattat. Vi hörs snart igen!
  • Emma S
    Emma S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-03-03

Bästa mäklaren! Richard är alltid trevlig och glad och ger det lilla extra!
    Så nöjd med min försäljning av min lägenhet som verkligen blev över förväntan!
    Snabb på att svara och hög genuinitet i sina svar.
    Redan anlitat honom att sälja vår andra lägenhet! Läs mer
    2020-03-04 Richard P svarar Emma S
    Tack snälla Emma! Du som säljare gjorde även ett toppenjobb med att göra lägenheten fin inför visning och var hela tiden väldigt tillgänglig och öppen för extravisningar vilket gav bra förutsättningar!
  • Pia M sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-02-04

Östermalm / Nedre Gärdet
    Bästa mäklaren! Professionellt och lugnt bemötande. Stort engagemang och mycket snabba och tydliga återkopplingar! Vi kände oss trygga och nöjda vid försäljningen av vår lägenhet. Läs mer
    2020-02-05 Richard P svarar Pia M
    Tack snälla Pia! Det glädjer mig verkligen att se och höra att ni känner er nöjda. Får också tacka för att ni gjorde en fantastisk insats och hela tiden var flexibla och tillgängliga!
    Ses till frånträdet!
  • Viktor K sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-02-03

Östermalm / Nedre Gärdet
    Min upplevelse var en stabil och snabb process där vi fick ut ett vettigt pris från förutsättningar som fanns. Läs mer
    2020-02-03 Richard P svarar Viktor K
    Tack Viktor, uppskattar omdömet och förtroendet att få hjälpa till med försäljningen!
  • Joakim L sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-01-26

Östermalm / Gärdet
    Richard gav ett lugnt och förtroende ingivande intryck.
    Han sålde min lägenhet på gärdet och jag kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
    2020-01-27 Richard P svarar Joakim L
    Tack Joakim för såväl omdömet som förtroendet att få hjälpa dig med försäljningen. Önskar er all lycka framåt med nästa boende!
  • Carola E
    Carola E köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-01-24

Östermalm / Nedre Gärdet
    Ärlig, noggrann och rolig! Richard måste vara en av stans bästa mäklare. Läs mer
    2020-01-25 Richard P svarar Carola E
    Tack snälla Carola, vilka fina ord! Hoppas verkligen att du kommer att trivas bra i din nya lägenhet!
  • Christina H sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-01-21

Östermalm
    Mycket nöjd med försäljningen av lägenheten. Bra bemötande och professionellt agerande. Bra kommunikation och ärlighet. Läs mer
    2020-01-21 Richard P svarar Christina H
    Tack Christina, det glädjer mig verkligen. Tack för förtroendet!
  • Håkan S köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-01-20

Östermalm / Gärdet
    Trevlig och professionell.Trevlig och professionell.Trevlig och professionell. Läs mer
    2020-01-21 Richard P svarar Håkan S
    Tack Håkan, uppskattar omdömet! Hoppas att ni blir nöjda med nya lägenheten.

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Östermalm

Anna Wikstrand Delic
Richard Petersson
Björn Strömberg
Anna Alvagard (fd Larsson)
Mathias Odehag
Rebecka Reittu