Richard Petersson är mäklare på Fastighetsbyrån Östermalm

Richard Petersson har varit registrerad mäklare sedan 2016-05. Richard Petersson har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-07 och har fått 234 omdömen med ett betyg på 4.9. Richard Petersson har haft 103 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 234 Läs vad Richard Petersson

• köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-09-18
    Jag har inte anlitat honom som mäklare vi är köpare men han är Noggrann, lyhörd tillmötesgående och en mycket trevlig person
    Tack Mona, vad fint att höra! Stort grattis till köpet av er nya bostad! Richard Petersson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    2021-09-15
    Richard har ett fint bemötande och med uthållighet och tillgänglighet fört försäljningen i hamn!
    Tack snälla vad fint skrivet. Stort tack för ett fint samarbete. Vi hörs snart igen! Richard Petersson
    2021-09-15
    Mycket ambitiös, positiv, snabb att ordna annons, visning, budgivning mm.
    Svarar snabbt på eventuella frågor, hjälpsam.
    Tydlig information på hemsida och vid budgivning för både mig som säljare men även gentemot köparen.
    Definitivt mycket duktig och rekommenderas varmt.
    Tack snälla Birgitta, mycket uppskattat och fint att läsa. Stort tack för det fina förtroendet att få hjälpa er med försäljningen. Vi håller kontakt framåt! Richard Petersson
    2021-09-15
    Han gjorde ett bra jobb att mäkla affären. Tror att både köparen och säljaren kände sig nöjda till slut.
    Tack Sten för ett gott samarbete under köpprocessen och grattis till köpet av en superfin bostad! Richard Petersson
  • Cissi M
    2021-09-13
    Richard är en mycket engagerad, erfaren och driven mäklare. Han har ett mycket bra samspel mellan säljaren och köparen. Tydlig kommunikation mellan alla parter kring budgivningen. Richard rekommenderas starkt! Bästa mäklaren.
    Tack snälla Cissi, så fint skrivet. Värmer verkligen att läsa och tusen tack för det fina förtroendet och samarbetet! Richard Petersson
    2021-09-01
    Fantastic Seller, Highly Recommended.
    Thanks Adel for a good cooperation, much appreciated! Richard Petersson
    2021-08-31
    Richard har varit kunnig, trevlig och tillmötesgående under hela processen.
    Hej Jan,
    Stort tack, mycket uppskattat och grattis till ett fantastiskt köp!
    2021-08-28
    Trevligt bemötande, gemensam diskussion om förväntat pris som infriades. Professionell och engagerad med bra kommunikation och initiativförmåga när det behövdes.
    Hej Stefan,
    Tack vad fint! Tack också för ett fin samarbete och en stor insats ifrån er sida, mycket uppskattat!
    2021-08-27
    Trevligt bemötande och väl förberedd vid alla moment i processen!
    Tack Felix för omdömet, känns superkul att höra! Vi ses snart igen! Richard Petersson
    2021-08-21
    Väldigt professionell, responsiv och mycket trevlig! Gjorde mitt första lägenhetsköp till en mycket bra och smidig upplevelse!
    Tack Charlotta, vad fint att höra och grattis till ett bra köp. Vi hörs snart igen! Richard Petersson