38 rekommendationer

en del av Fastighetsbyrån Östermalm

För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv. Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär.
Sibyllegatan 28
114 43 Stockholm — Visa karta

Vad tror Richard att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 38 kunder tycker om Richard Petersson

• Erik K
    Erik K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mkt bra o professionellt bemötande samt tillgänglighet.
    Alltid beredd att svara på frågor.
    Mkt god kundupplevelse.
    2017-09-08 Richard P svarar Erik K
    Tack Erik, väldigt uppskattat att höra.
    Jag hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i er nya lägenhet.
    Ha en fortsatt fin helg!
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Professionellt, lugnt och strukturerat.
    2017-09-06 Richard P svarar Johanna E
    Tack så mycket det känns kul att höra och hör av dig om du har några frågor framåt.
    Fortsatt fin vecka!
  • Gustav P
    Gustav P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket bra! Bra service och tillgänglig stor del av dygnet per telefon. Det uppskattar jag mycket hos en mäklare.
    2017-09-06 Richard P svarar Gustav P
    Kul att höra Gustav, tack så mycket och lycka till med nya boendet!
    Hör av dig om du har några frågor:)
  • Johanna  L
    Johanna  L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var superproffsig genom hela försäljningen och väldigt lyhörd för mina önskemål. Hela affären kändes trygg, välskött och anpassad. Jag har absolut ingenting att anmärka på och är supernöjd!
    2017-08-23 Richard P svarar Johanna  L
    Vad härligt att höra Johanna, tack för det fina omdömet:)
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit fantastiskt trevlig och duktig!
    2017-08-21 Richard P svarar Sofia G
    Tack Sofia, vad kul att höra!
    Tack också för all hjälp under processen:)
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard gjorde ett väldigt bra jobb genom hela processen. Väldigt snabb uppdatering och konstant bra återkoppling. Lätt att ha att göra med och även att bolla tankar med. Av de mäklare jag haft erfarenhet av hittills är Richard helt klart den bästa! Rekommenderas stort!
    2017-08-21 Richard P svarar Marcus E
    Tack Marcus, det känns väldigt kul att höra!
    Det har varit väldigt smidigt att samarbeta med er också och tack för förtroendet och all hjälp under processen:)
    Ha en fortsatt trevlig sensommar:)
  • Maria G
    Maria G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Vi bad att få en visning innan den öppna visningen, något som Richard ordnade trots att det var hans sista semesterdag. Vi köpte lägenheten och alla våra frågor har Richard skött på ett bra sätt.
    2017-08-21 Richard P svarar Maria G
    Tack Maria, vad kul att höra!
    Ni har köpt en fantastisk lägenhet som jag hoppas att ni kommer att trivas utmärkt i:)
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig och lyhörd, snabb med återkoppling.
    Kan verkligen rekommendera honom till andra.
    2017-08-21 Richard P svarar Daniel L
    Tack Daniel, vad trevligt att höra!
    Tack också för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen, lycka till framåt:)
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har varit mycket serviceminded och professionell. i sitt arbete. Han har alltid uppdaterat och återkopplat med mig efter varje steg i försäljningsprocessen vilket jag uppskattat mycket.
    Jag kan varmt rekommendera Richard.
    2017-08-04 Richard P svarar Charlotte A
    Tack Lotta!
    Det värmer mycket att höra, det har varit toppen att jobba tillsammans med dig och Charlie också :)
    Hoppas att ni kommer trivas utmärkt i nya lägenheten!

Fortsatt fin sommar:)
  • Veronica K
    Veronica K skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Östermalms bästa mäklare!

Jag har kommit i kontakt med många mäklare i mina dagar, både som säljare och köpare och Richard är i särklass en av de mest professionella och tillmötesgående mäklare jag har stött på.

Jag anlitade Richard för att sälja min lägenhet på Östermalm och jag kunde inte vara nöjdare med mitt beslut.

Richard är en extremt engagerad mäklare som gör det där lilla extra för att du som säljare ska kunna känna dig trygg och få ut det mesta av din försäljning. Han lyssnade på mina behov, visade på stor kunskap om marknaden, var alltid snabb på återkoppling och det jag gillade allra mest var att han förstod värdet av att ge de potentiella köparna tid, information, bra bemötande och uppföljning, något som jag tycker många mäklare missar.

Efter försäljningen var han också till stor hjälp med tips och råd i mitt sökandet efter min nya drömbostad!

Richard levererade över mina förväntningar på alla plan och jag kan varmt rekommendera honom för alla som letar efter en mäklare i området!
    2017-06-30 Richard P svarar Veronica K
    Men tack så hemskt mycket, Veronica det värmer verkligen att få höra så fina ord!
    Jag är väldigt tacksam att vi fick chansen att jobba ihop och jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt i ert nya boende nu framöver!

Ha en superfin helg nu!:)

Mvh!
  • Barbro J
    Barbro J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Bra bemötande o levde upp till min förväntan o lite till
    2017-06-22 Richard P svarar Barbro J
    Tack så mycket Barbro, vad roligt att höra att ni är nöjda:)

Fortsatt fin dag och glad midsommar!

• Per S
    Per S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket professionellt och hjälpsamt. Ordnade med extra visning då vi frågade efter det.
    2017-06-19 Richard P svarar Per S
    Tack så mycket Per, vad kul att höra att ni känner så!
    All lycka med nya lägenheten, hoppas att ni kommer njuta av den härliga utsikten!

Fortsatt fin vecka!

• Eric Å
    Eric Å skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Stockholms i särklass bästa mäklare!
    Jag kan verkligen rekommendera mäklaren Richard Petersson!

Jag har själv både sålt och köpt flertalet gånger och haft mycket kontakt med olika mäklare, men aldrig stött på någon så pass proffsig mäklare som Richard.

Richard gjorde ett gott intryck från första början och är mycket ordentligt, noggrann och dessutom mycket trevlig. Han har en fantastisk kunskap om marknaden och gjorde verkligen allt för att min affär skulle bli så bra som möjligt!

Han är snabb på att återkoppla och arbetade verkligen med kunder och visningar (han gjorde verkligen det där "lilla extra" som andra mäklare bara pratar om). Dessutom fick vi ett bättre slutpris än vi vågat hoppas på.

Efter försäljningen så hjälpte han också till att hitta mitt nya drömboende genom sitt breda kontakt- och kundnät!

Jag kan bara lyfta på hatten och ge mina allra bästa rekommendationer till Stockholms bästa mäklare!
    2017-06-19 Richard P svarar Eric Å
    Tack så hemskt mycket Eric, det känns helt underbart att få ett sådant fantastiskt omdöme!
    Det har varit härligt att få samarbeta med dig och jag är glad att allting blev så bra, du har verkligen köpt en av områdets bästa lägenheter!
    All lycka och du är alltid välkommen om jag kan hjälpa dig med något!

Fortsatt fin dag!

• Sebastian G
    Sebastian G skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    För en vecka sedan hade jag inte ens funderat på att flytta. Jag gick på en visning med Fastighetsbyrån, och hittade en jättefin lägenhet. Mäklaren rekommenderade en kollega som nästa dag kom hem till mig och började planera försäljning av min bostad.

2 dagar senare fanns det en spekulant och nu är affären klar!

Jag är hur nöjd som helst och skulle rekommendera Fastighetsbyrån alla dagar i veckan och kommer garanterat anlita dom igen vid min nästa bostadsaffär, både som köpare och säljare!
  • Matilda E
    Matilda E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Enorm trevlig tillmötesgående och förtroende ingivande
    2017-06-03 Richard P svarar Matilda E
    Tack Matilda, det känns jättebra att höra att ni känner så. Jag hoppas att ni kommer trivas fantastiskt i er nya lägenhet och har ni några frågor så är ni alltid välkomna!

Fortsatt fin sommar!

Med vänliga hälsningar! Richard Petersson Fastighetsbyrån - Östermalm
  • Rasmus P
    Rasmus P skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt, jordnära, ödmjukt och påläst
    2017-06-02 Richard P svarar Rasmus P
    Tack Rasmus!
    Det är väldigt uppskattat att höra, önskar er all lycka till med nya bostaden och har ni några frågor/funderingar är ni alltid väkomna!

Mvh!
  • Ebba W
    Ebba W skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket trevlig service, hjälpsam och snabb att svara på frågor.
    Upplevde afffären som trygg och säker.

Rekommenderar Richard.
    2017-02-22 Richard P svarar Ebba W
    Hej,

Tack så mycket, vad skönt att höra.
    Jag hoppas att ni kommer trivas utmärkt!
    Vi hörs framåt tillträdet!

Med vänliga hälsningar! Richard Petersson Fastighetsbyrån - Östermalm
  • Ocean Jan H
    Ocean Jan H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är driven och ambitiös. Alla möten med Richard är givande, informativa och rena nöjet. Han har gjort att försäljningen gått smidigt och enkelt. Jag upplevde en trygghet i att han håller koll och hjälper till att dirigera allt som ska göras inför och vid en försäljning.
    Varit flitig från dag ett och kunna leverera över förväntan. Såld innan visning med områdesrekord.
    Skulle rekommendera honom till alla som ska sälja i området och hoppas på att han finns till hands nästa gång det blir dags för flytt.
  • Arsh N
    Arsh N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Very professional and a true hunter !!
    2017-01-22 Richard P svarar Arsh N
    Thank you very much, that means alot!
    And thank you for a great teamwork, you guyes have done a great job!
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var snabb med att bemöta oss med enskild visning, var snabb med återkoppling mellan säljare och vi köpare! Vi är mkt nöjda!
    2016-12-05 Richard P svarar Madeleine A
    Hej Madeleine,
    Tack så mycket det glädjer mig väldigt mycket att höra att ni känner er nöjda!
    Ni är alltid varmt välkomna att kontakta mig med frågor eller om jag kan hjälpa er på något vis,
    Önskar er all lycka med nya lägenheten!

• Danielle H
    Danielle H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt bemötande. Richard visar att han är beredd att jobba och är mån om att jag som kund ska bli nöjd. Jag tycker dock att Richard kunde agerat mer proaktivt.
    2016-12-05 Richard P svarar Danielle H
    Hej Danielle,
    Tack det är väldigt uppskattat att höra att du känner att jag gör vad jag kan för att ni ska bli nöjda, det är mitt yttersta mål!
    Tack så mycket för feedbacken, jag tar till mig det men hoppas ändå att ni känner er nöjda med det fantastiska resultat vi nådde!

• Thomas B
    Thomas B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Upplevde Richard Petersson som kunnig, serviceminded och proffsig. Mycket gott intryck
    2016-12-05 Richard P svarar Thomas B
    Hej Thomas,
    Stort tack det uppskattas väldigt mycket, jag hoppas att du kommer trivas bra i ditt nya boende!

• Anna-Maria N
    Anna-Maria N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är jättenöjd med Richards arbete vid försäljningen av min lägenhet. Han hade min nyckel genom hela försäljningen och kunde visa den fler gånger än bara vid ordinarie visningar.
    Han var tillgänglig hela tiden och kunde lugna mina nerver vid slutskedet. Så jag är mycket nöjd!
    2016-11-29 Richard P svarar Anna-Maria N
    Tack Anna-Maria det glädjer mig väldigt mycket att höra!
    Tack för ett gott samarbete, det har varit väldigt trevligt och du är alltid välkommen om du skulle ha några frågor eller funderingar framåt!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• Daniel L
    Daniel L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard bemötande har varit toppen från första början. Han har visat stort engagemang och lagt fokus på personligt bemötande vilket jag gillar. Jag kan starkt rekommendera honom.
    2016-11-24 Richard P svarar Daniel L
    Tack så hemskt mycket Daniel. Vad skönt att höra att du känner dig nöjd med köpet och mig. Jag hoppas att du kommer trivas fantastiskt i din nya lägenhet och du är alltid välkommen att höra av dig om du skulle ha några frågor eller funderingar som jag kan hjälpa dig med!

Med Vänlig Hälsning,
  • Therese B
    Therese B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd med Richards insats, han har genomgående varit lyhörd, kommunikativ och driven. T.ex. ställde fler och mer relevanta frågor än andra mäklare och var beredd att ta fram bra svar i förväg ifall spekulanter skulle ställa frågor inom relevanta områden.

Skulle rekommendera honom som mäklare till vänner och familj.
    2016-11-18 Richard P svarar Therese B
    Tack så mycket, det betyder mycket för mig att höra att ni känner er nöjda med mig och mitt arbete, det är det viktigaste för mig!
    Jag tackar så hemskt mycket för att jag fått möjligheten att hjälpa er i den här affären, även om det inte är riktigt klart än.
    Ha en trevlig helg så hörs vi längre fram när det närmar sig frånträde!

• Andreas J
    Andreas J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har träffat många mäklare under åren och jag har bara positiva intryck att säga om Richard. Både hans bemötande och kompetens. Påläst, saklig i kombination med ett fantastiskt vänligt bemötande. Kommer rekommendera Richard till bekanta.
    2016-11-03 Richard P svarar Andreas J
    Tack så hemskt mycket Andreas, både för den fina rekommendationen och det trevliga samarbetet!
    Jag hoppas att du kommer trivas fantastiskt i din nya lägenhet och har du några som helst frågor så vet du var jag finns!

Ha en fortsatt fantastisk eftermiddag och en stundande helg!:)
  • Eva H
    Eva H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Att just jag hade turen att få Richard Peterson til min mäklare är fantastiskt!!
    Han är utomordentligt trevlig, artig, intresserad, hjälpsam...ja allt gott man kan säga. Jag är helt nöjd.
    Det började med att jag höpte en lägenhet via honom och sålde även senare min via honom då jag inte kunde tänka mig en bättre mäklare.
    Richard är Super!!!!
    2016-11-03 Richard P svarar Eva H
    Men tack så hemskt mycket Eva, jag är otroligt tacksam för dessa fina ord!
    Jag är lika tacksam för att jag har fått möjligheten att samarbeta med dig, det har varit fantastiskt trevligt!
    Jag hoppas att du kommer att trivas utomordentligt i din nya lägenhet och du vet att du alltid är välkommen att komma förbi på en kopp kaffe eller bara ett trevligt samtal!:)

Ha en fortsatt trevlig vecka och fantastisk helg!
  • Elisabet N
    Elisabet N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har nyligen köpt en lägenhet med Richard Petersson som mäklare. Det intryck jag fick då gjorde att jag direkt engagerade honom att också sälja en lägenhet för min räkning. Jag kan nu på det varmaste rekommendera Rickard som mäklare. Under hela processen har han ständigt varit där och hållit kontakt. Lätt att få tag på, snabb och vänlig. Det viktigaste kanske ändå har varit en känsla av trygghet med goda råd som grundats på kunskap och erfarenhet.
    Elisabeth Hultman
    2016-11-01 Richard P svarar Elisabet N
    Hej Elisabet!
    Tack så hemskt mycket Elisabeth, vad roligt att du känner dig nöjd med både försäljningen och köpet, det är som sagt viktigt att du känner dig trygg under hela processen så det var väldigt uppskattat att höra.
    Det har varit väldigt trevligt att arbeta ihop men än är det inte slut, vi syns på tillträdet respektive frånträdet.

Ha det fint tills dess och hör av dig om du har några frågor eller funderingar!

Med Vänlig hälsning,
  • Emma S
    Emma S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick fantastiskt bra hjälp av Richard vid mitt lägenhetsköp! Fick direkt ett mycket bra intryck och möttes av en härlig och positiv energi! Mycket professionell och lojal i sin yrkesroll. Rekommenderar verkligen Richard som mäklare och önskar honom allt gott i sin framtida märklarkarriär.
    2016-10-29 Richard P svarar Emma S
    Tack så hemskt mycket för det fina omdömet och ett väldigt trevligt samarbete!
    Jag hoppas att du kommer trivas fantastiskt bra i din nya lägenhet, den är toppen!
    Ha en fortsatt trevlig helg så syns vi till tillträdet!

• Christina F
    Christina F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett mycket proffsigt och trevligt bemötande med kundservice som ledstjärna. Richard var alltid noga med att informera och uppdatera om händelser och förklara processen kring en lägenhetsförsäljning, något som fick mig som kund att känna mig lugn. Kan varmt rekommendera honom!
    2016-10-20 Richard P svarar Christina F
    Tack så hemskt mycket Christina, det var en väldigt fin rekommendation. Det är oerhört uppskattat:)
    Vi syns till frånträdet!

• Lena E
    Lena E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var lättsam att ha att göra med, blev en trevlig upplevelse att köpa lägenhet via honom.
    2016-10-20 Richard P svarar Lena E
    Hej Lena,

Tack så mycket, jag hoppas att allting känns bra för er med lägenheten. Det är bara höra av er om jag kan hjälpa er med någonting!
    Ha en fortsatt trevlig vecka,

• André H
    André H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en väldigt bra mäklare p.g.a av hans energi och kunnighet. Han skapar en god stämning och tar hand om sina kunder.
    2016-10-20 Richard P svarar André H
    Hej André,
    Stor tack för den fina rekommendationen, det är väldigt uppskattat. Tack för ett trevligt samarbete och tveka inte att höra av dig om jag kan hjälpa dig på något sätt framåt!
    Fortsatt trevlig vecka!

Med Vänlig Hälsning,
  • Tim H
    Tim H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket professionell och trevlig. Konstant tillgänglig. Har bara bra att säga om Richard.
    2016-10-10 Richard P svarar Tim H
    Stort tack för samarbetet, det var verkligen trevligt och all lycka i nya boendet!
    MVH!
  • Peter L
    Peter L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, driven och alltid tillgänglig. Richard rekommenderas!
    2016-10-12 Richard P svarar Peter L
    Tack för en fin rekommendation och ett trevligt samarbete!
    Vi syns till frånträdet:)
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Under hela förmedlingsprocessen, från lägenhetsvärdering till överlåtelse, har Richard gjort ett fantastiskt jobb. Ett mycket professionellt intryck, bra dialog med såväl köpare som kund, samt hela tiden tillgänglig att bistå med råd och hjälp. Jag är mycket nöjd med förmedlingen på Fastighetsbyrån Östermalm, och Richard i synnerhet.
    2016-10-12 Richard P svarar Kristofer S
    Tack så mycket Kristofer för ett väldigt fint omdöme , det har känts väldigt bra att fått hjälpa er under försäljningsprocessen. Förhoppningsvis så får vi möjligheten att samarbeta igen någon gång och ni är alltid välkomna att höra av er om ni skulle ha några frågor eller funderingar!
  • Ann Marie S
    Ann Marie S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är väldigt serviceminded, trevlig med ett lugnt förhållningssätt även i de mest stressade situationer. Alltid glad och återkopplar ofta och ger bra med information under köp/sälj processen.
    2016-10-12 Richard P svarar Ann Marie S
    Tack så mycket Ann Marie, det var ett fint omdöme:)
    Det har varit väldigt trevligt att samarbeta med dig under hela processen och jag hoppas du får en fortsatt härlig bostadskarriär!
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har genomgående varit ytterst professionell, hjälpsam och trevlig i hela processen innan, under och efter min lägenhetsförsäljning. Trots en relativt sval marknad blev slutresultatet långt bättre än vad vi först förväntade oss, och det tillskriver jag Richards expertis och hårda arbete!
    2016-10-12 Richard P svarar Magnus F
    Tack så mycket, det var en väldigt fin rekommendation.
    Det var ett trevlig samarbete och det kändes bra att få hjälpa dig till en lyckad affär!
    Hoppas att allting är fortsatt bra och att vi får möjligheten att samarbeta igen i framtiden.
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket nöjd med mitt samarbete med mäklaren Richard Petersson på Fastighetsbyrån Östermalm. Professionellt och väldigt trevligt bemötande. Rekommenderas starkt!
    2016-10-12 Richard P svarar Jessica N
    Vad skönt att höra Jessica, stort tack för den rekommendationen det uppskattas starkt!
    Hoppas du får en fortsatt lyckad bostadskarriär och du är alltid välkommen att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Anna Wikstrand
Charlotte Winqvist
Richard Petersson
Anna Alvagard (fd Larsson)
Caroline Lundin
Björn Strömberg