Richard Petersson
Registrerad mäklare sedan 2016-05-03
Aktiv på Reco.se sedan 2016-07-28
2019-08 - 2020-07
För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär. Läs mer

Läs vad 161 Läs vad Richard Petersson

• Hans W köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-07-03

Att lita på
    Återkommer alltid
    En mycket behaglig personlighet
    Ett bra mäklar val helt enkelt! 👍😎👌 Läs mer
  • Fredrik W köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-07-02

3:a
    Östermalm
    Vi köpte lgh på Riddargatan 21 och fick ett utmärkt bemötande ifrån första stund. Kan varmt rekommendera Richard! Läs mer
  • Amanda H sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-07-01

Östermalm
    Jag sålde min lägenhet med Richard genom På Gång, där han genom spekulantregister och kontakter hittade en perfekt köpare, trots att marknaden är lite svajjig just nu. Vi behövde inte ens gå ut på Hemnet. Allting gick väldigt smidigt och bra och jag kände mig trygg hela vägen. Richard är väldigt engagerad och kunnig som mäklare. Framförallt har han ett väldigt trevligt bemötande! Jag rekommenderar Richard till alla som ska sälja sin lägenhet på Östermalm/Gärdet! Läs mer
    2020-07-02 Richard P svarar Amanda H
    Hej Amanda,

Stor tack för ett mycket gott samarbete och en fin rekommendation!
  • Anders H sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-07-01

Östermalm
    Sålt Bostadsrätt på Östermalm . Bra bemötande under hela perioden. Över förväntan i service o kontakter. REkomenderas! Läs mer
    2020-07-02 Richard P svarar Anders H
    Hej Anders,

Stort tack för ett gott samarbete och för en fin rekommendation!
  • Johanna B köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-06-22

Östermalm / Gärdet
    Otroligt proffsigt och serviceinriktat bemötande. Läs mer
    2020-06-23 Richard P svarar Johanna B
    Hej Johanna,
    Tusen tack för att du tog dig tid att skriva ett fint omdöme! Hoppas att du kommer trivas bra i din nya lägenhet!
  • Felix S sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-06-03

Östermalm / Gärdet
    Sålde en 29kvm på Gärdet med Richard. Hade låga förväntningar då marknaden var instabil men han levererade över förväntan. Alltid noggrann med att uppdatera mig om läget, såg till att det kom folk på visning samt engagerat anordnade egna privata visningar.

Enkel, tydlig och rak att jobba med. Nästa gång jag säljer kommer jag garanterat använda mig av Richard. Läs mer
    2020-06-04 Richard P svarar Felix S
    Tusen tack Felix för ett väldigt fint omdöme och ett mycket gott samarbete. Du gjorde en bra insats som säljare för att lägenheten skulle ges bästa förutsättningar, samt att du alltid var flexibel med visningar. Ser fram emot framtida samarbeten!
  • Lennart L sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-04-28

Östermalm / Nedre Gärdet
    Engagerad, snabb, kundanpassad men har också integritet och är tydlig Läs mer
    2020-04-28 Richard P svarar Lennart L
    Tack snälla Lennart, det var fina ord! Tackar så hemskt mycket för det och ett gott samarbete!
  • Pontus L sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-04-26

Östermalm / Nedre Gärdet
    Sålde min 1,5 på Skeppargatan och kom i kontakt med Richard via mina vönner som driver fastighetsbyrån i Solna / Sundbyberg.

Jag är positivt överraskad och allt har gått så smärtfritt som det bara kan gå. Richard är väldigt lyhörd och enkel att ha att göra med vilket passar mig. Nu återstår bara betalningen som ska äga rum om fyra veckor men det blir nog succé Läs mer
    2020-04-27 Richard P svarar Pontus L
    Tack Pontus och jag kan bara säga detsamma, ett mycket smidigt och trevligt samarbete!
  • Frida N köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-04-19

Östermalm / Nedre Gärdet
    Jag har varit på flera visningar med Richard innan jag till sist hittade rätt lägenhet. Han uppfattas som väldigt lyhörd och bryr sig om både köparen och säljaren. Läs mer
    2020-04-27 Richard P svarar Frida N
    Tack snälla Frida för omdömet! Härligt att du hittat rätt lägenhet nu, jag hoppas och känner mig övertygad om att du kommer att trivas utmärkt!
  • Fredrik E sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2020-04-01

3:a
    Östermalm
    Richard hjälpte till att sälja två lägenheter för mig och min fru. Han var alltid tillgänglig och trevlig och jobbade hårt för att möta våra förhoppningar. Sammanfattningsvis kan jag varmt rekommendera Richard! Läs mer
    2020-04-02 Richard P svarar Fredrik E
    Tack snälla Fredrik. Tack också för ert tålamod och att ni höll lägenheten så fin och tillgänglig för visningar!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Östermalm

Anna Wikstrand Delic
Richard Petersson
Björn Strömberg
Mathias Odehag
Anna Alvagard (fd Larsson)
Rebecka Reittu
Thilde Ångström