en del av Fastighetsbyrån Östermalm

Sibyllegatan 28, 114 43 Stockholm — Visa karta

4.7 / 5 i betyg — 19 rekommendationer
För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär.

Läs vad 19 användare tycker om Richard Petersson

• Madeleine A
    Madeleine A skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var snabb med att bemöta oss med enskild visning, var snabb med återkoppling mellan säljare och vi köpare! Vi är mkt nöjda!
    2016-12-05 Richard P svarar Madeleine A
    Hej Madeleine,
    Tack så mycket det glädjer mig väldigt mycket att höra att ni känner er nöjda!
    Ni är alltid varmt välkomna att kontakta mig med frågor eller om jag kan hjälpa er på något vis,
    Önskar er all lycka med nya lägenheten!

• Danielle H
    Danielle H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevligt bemötande. Richard visar att han är beredd att jobba och är mån om att jag som kund ska bli nöjd. Jag tycker dock att Richard kunde agerat mer proaktivt.
    2016-12-05 Richard P svarar Danielle H
    Hej Danielle,
    Tack det är väldigt uppskattat att höra att du känner att jag gör vad jag kan för att ni ska bli nöjda, det är mitt yttersta mål!
    Tack så mycket för feedbacken, jag tar till mig det men hoppas ändå att ni känner er nöjda med det fantastiska resultat vi nådde!

• Thomas B
    Thomas B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Upplevde Richard Petersson som kunnig, serviceminded och proffsig. Mycket gott intryck
    2016-12-05 Richard P svarar Thomas B
    Hej Thomas,
    Stort tack det uppskattas väldigt mycket, jag hoppas att du kommer trivas bra i ditt nya boende!

• Anna-Maria N
    Anna-Maria N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är jättenöjd med Richards arbete vid försäljningen av min lägenhet. Han hade min nyckel genom hela försäljningen och kunde visa den fler gånger än bara vid ordinarie visningar.
    Han var tillgänglig hela tiden och kunde lugna mina nerver vid slutskedet. Så jag är mycket nöjd!
    2016-11-29 Richard P svarar Anna-Maria N
    Tack Anna-Maria det glädjer mig väldigt mycket att höra!
    Tack för ett gott samarbete, det har varit väldigt trevligt och du är alltid välkommen om du skulle ha några frågor eller funderingar framåt!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• Daniel L
    Daniel L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard bemötande har varit toppen från första början. Han har visat stort engagemang och lagt fokus på personligt bemötande vilket jag gillar. Jag kan starkt rekommendera honom.
    2016-11-24 Richard P svarar Daniel L
    Tack så hemskt mycket Daniel. Vad skönt att höra att du känner dig nöjd med köpet och mig. Jag hoppas att du kommer trivas fantastiskt i din nya lägenhet och du är alltid välkommen att höra av dig om du skulle ha några frågor eller funderingar som jag kan hjälpa dig med!

Med Vänlig Hälsning,
  • Therese B
    Therese B skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Jag är väldigt nöjd med Richards insats, han har genomgående varit lyhörd, kommunikativ och driven. T.ex. ställde fler och mer relevanta frågor än andra mäklare och var beredd att ta fram bra svar i förväg ifall spekulanter skulle ställa frågor inom relevanta områden.

Skulle rekommendera honom som mäklare till vänner och familj.
    2016-11-18 Richard P svarar Therese B
    Tack så mycket, det betyder mycket för mig att höra att ni känner er nöjda med mig och mitt arbete, det är det viktigaste för mig!
    Jag tackar så hemskt mycket för att jag fått möjligheten att hjälpa er i den här affären, även om det inte är riktigt klart än.
    Ha en trevlig helg så hörs vi längre fram när det närmar sig frånträde!

• Andreas J
    Andreas J skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har träffat många mäklare under åren och jag har bara positiva intryck att säga om Richard. Både hans bemötande och kompetens. Påläst, saklig i kombination med ett fantastiskt vänligt bemötande. Kommer rekommendera Richard till bekanta.
    2016-11-03 Richard P svarar Andreas J
    Tack så hemskt mycket Andreas, både för den fina rekommendationen och det trevliga samarbetet!
    Jag hoppas att du kommer trivas fantastiskt i din nya lägenhet och har du några som helst frågor så vet du var jag finns!

Ha en fortsatt fantastisk eftermiddag och en stundande helg!:)
  • Eva H
    Eva H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Att just jag hade turen att få Richard Peterson til min mäklare är fantastiskt!!
    Han är utomordentligt trevlig, artig, intresserad, hjälpsam...ja allt gott man kan säga. Jag är helt nöjd.
    Det började med att jag höpte en lägenhet via honom och sålde även senare min via honom då jag inte kunde tänka mig en bättre mäklare.
    Richard är Super!!!!
    2016-11-03 Richard P svarar Eva H
    Men tack så hemskt mycket Eva, jag är otroligt tacksam för dessa fina ord!
    Jag är lika tacksam för att jag har fått möjligheten att samarbeta med dig, det har varit fantastiskt trevligt!
    Jag hoppas att du kommer att trivas utomordentligt i din nya lägenhet och du vet att du alltid är välkommen att komma förbi på en kopp kaffe eller bara ett trevligt samtal!:)

Ha en fortsatt trevlig vecka och fantastisk helg!
  • Elisabet N
    Elisabet N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Har nyligen köpt en lägenhet med Richard Petersson som mäklare. Det intryck jag fick då gjorde att jag direkt engagerade honom att också sälja en lägenhet för min räkning. Jag kan nu på det varmaste rekommendera Rickard som mäklare. Under hela processen har han ständigt varit där och hållit kontakt. Lätt att få tag på, snabb och vänlig. Det viktigaste kanske ändå har varit en känsla av trygghet med goda råd som grundats på kunskap och erfarenhet.
    Elisabeth Hultman
    2016-11-01 Richard P svarar Elisabet N
    Hej Elisabet!
    Tack så hemskt mycket Elisabeth, vad roligt att du känner dig nöjd med både försäljningen och köpet, det är som sagt viktigt att du känner dig trygg under hela processen så det var väldigt uppskattat att höra.
    Det har varit väldigt trevligt att arbeta ihop men än är det inte slut, vi syns på tillträdet respektive frånträdet.

Ha det fint tills dess och hör av dig om du har några frågor eller funderingar!

Med Vänlig hälsning,
  • Emma S
    Emma S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Fick fantastiskt bra hjälp av Richard vid mitt lägenhetsköp! Fick direkt ett mycket bra intryck och möttes av en härlig och positiv energi! Mycket professionell och lojal i sin yrkesroll. Rekommenderar verkligen Richard som mäklare och önskar honom allt gott i sin framtida märklarkarriär.
    2016-10-29 Richard P svarar Emma S
    Tack så hemskt mycket för det fina omdömet och ett väldigt trevligt samarbete!
    Jag hoppas att du kommer trivas fantastiskt bra i din nya lägenhet, den är toppen!
    Ha en fortsatt trevlig helg så syns vi till tillträdet!

• Christina F
    Christina F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Ett mycket proffsigt och trevligt bemötande med kundservice som ledstjärna. Richard var alltid noga med att informera och uppdatera om händelser och förklara processen kring en lägenhetsförsäljning, något som fick mig som kund att känna mig lugn. Kan varmt rekommendera honom!
    2016-10-20 Richard P svarar Christina F
    Tack så hemskt mycket Christina, det var en väldigt fin rekommendation. Det är oerhört uppskattat:)
    Vi syns till frånträdet!

• Lena E
    Lena E skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard var lättsam att ha att göra med, blev en trevlig upplevelse att köpa lägenhet via honom.
    2016-10-20 Richard P svarar Lena E
    Hej Lena,

Tack så mycket, jag hoppas att allting känns bra för er med lägenheten. Det är bara höra av er om jag kan hjälpa er med någonting!
    Ha en fortsatt trevlig vecka,

• André H
    André H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är en väldigt bra mäklare p.g.a av hans energi och kunnighet. Han skapar en god stämning och tar hand om sina kunder.
    2016-10-20 Richard P svarar André H
    Hej André,
    Stor tack för den fina rekommendationen, det är väldigt uppskattat. Tack för ett trevligt samarbete och tveka inte att höra av dig om jag kan hjälpa dig på något sätt framåt!
    Fortsatt trevlig vecka!

Med Vänlig Hälsning,
  • Tim H
    Tim H skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket professionell och trevlig. Konstant tillgänglig. Har bara bra att säga om Richard.
    2016-10-10 Richard P svarar Tim H
    Stort tack för samarbetet, det var verkligen trevligt och all lycka i nya boendet!
    MVH!
  • Peter L
    Peter L skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Trevlig, driven och alltid tillgänglig. Richard rekommenderas!
    2016-10-12 Richard P svarar Peter L
    Tack för en fin rekommendation och ett trevligt samarbete!
    Vi syns till frånträdet:)
  • Kristofer S
    Kristofer S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Under hela förmedlingsprocessen, från lägenhetsvärdering till överlåtelse, har Richard gjort ett fantastiskt jobb. Ett mycket professionellt intryck, bra dialog med såväl köpare som kund, samt hela tiden tillgänglig att bistå med råd och hjälp. Jag är mycket nöjd med förmedlingen på Fastighetsbyrån Östermalm, och Richard i synnerhet.
    2016-10-12 Richard P svarar Kristofer S
    Tack så mycket Kristofer för ett väldigt fint omdöme , det har känts väldigt bra att fått hjälpa er under försäljningsprocessen. Förhoppningsvis så får vi möjligheten att samarbeta igen någon gång och ni är alltid välkomna att höra av er om ni skulle ha några frågor eller funderingar!
  • Ann Marie S
    Ann Marie S skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard är väldigt serviceminded, trevlig med ett lugnt förhållningssätt även i de mest stressade situationer. Alltid glad och återkopplar ofta och ger bra med information under köp/sälj processen.
    2016-10-12 Richard P svarar Ann Marie S
    Tack så mycket Ann Marie, det var ett fint omdöme:)
    Det har varit väldigt trevligt att samarbeta med dig under hela processen och jag hoppas du får en fortsatt härlig bostadskarriär!
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Richard har genomgående varit ytterst professionell, hjälpsam och trevlig i hela processen innan, under och efter min lägenhetsförsäljning. Trots en relativt sval marknad blev slutresultatet långt bättre än vad vi först förväntade oss, och det tillskriver jag Richards expertis och hårda arbete!
    2016-10-12 Richard P svarar Magnus F
    Tack så mycket, det var en väldigt fin rekommendation.
    Det var ett trevlig samarbete och det kändes bra att få hjälpa dig till en lyckad affär!
    Hoppas att allting är fortsatt bra och att vi får möjligheten att samarbeta igen i framtiden.
  • Jessica N
    Jessica N skrev om Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
    Mycket nöjd med mitt samarbete med mäklaren Richard Petersson på Fastighetsbyrån Östermalm. Professionellt och väldigt trevligt bemötande. Rekommenderas starkt!
    2016-10-12 Richard P svarar Jessica N
    Vad skönt att höra Jessica, stort tack för den rekommendationen det uppskattas starkt!
    Hoppas du får en fortsatt lyckad bostadskarriär och du är alltid välkommen att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
Anna Wikstrand
Erik Andersson
Sarah Sjödin
Charlotte Winqvist
Anna Alvagard (fd Larsson)
Lovisa Hidesten
Caroline Lundin