Richard Petersson
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-07 - 2019-06
För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär. Läs mer

Läs vad 117 Läs vad Richard Petersson

• Ingrid K sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-07-06

Östermalm
    Etta i Vasastan. Proffsigt och ritat bemötande. Alltid mån om att svara på telefon alt e-post. Höll mig underrättad. Snabb försäljning. Läs mer
    2019-07-10 Richard P svarar Ingrid K
    Tack Ingrid, känns skönt att allting gick snabbt och smidigt. Stort tack för förtroendet och omdömet!
  • Helena B köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-30

Köpt bostadsrätt.
    Professionell och trevligt bemötande, allt löpte på smidigt. Förklarade väl alla stegen i samband med köpet. Läs mer
    2019-07-01 Richard P svarar Helena B
    Tack Helena, det glädjer mig att höra. Hoppas att du kommer att trivas bra i din nya lägenhet!
  • Claes E köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-19

Östermalm / Nedre Gärdet
    Vänligt, korrekt och problemfritt agerande. Läs mer
    2019-06-20 Richard P svarar Claes E
    Tack Claes, det glädjer mig att höra! Lycka till med ert nya boende!
  • Enes L köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-19

Östermalm
    Riktigt bra mäklare! Han var dock rådgivare till säljaren av den bostad jag köpte, vilket slutade med att det blev lite dyrare för mig. Kan rekommendera!! Läs mer
    2019-06-20 Richard P svarar Enes L
    Tusen Tack Enes, det glädjer mig att ni känner er nöjda. Lovar att göra mitt yttersta även när det är dags för er att sälja! Men tills dess hoppas jag att ni kommer att njuta av att ha köpt en fantastiskt fin lägenhet!
    Ha en jättetrevlig sommar!
  • Melina N sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-17

Östermalm / Gärdet
    Richard är både ödmjuk och professionell. Mycket kommunikativ och framåtlutad. Flexibel inställning, positiv men realistisk. Väldigt nöjd med hans insats kring försäljning av min bostad på Gärdet! Läs mer
    2019-06-17 Richard P svarar Melina N
    Tusen tack Melina! Vad roligt att vi fick möjligheten att jobba ihop och jag tackar igen för förtroendet och det fina omdömet!
  • Anna L sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-11

Östermalm / Nedre Gärdet
    Richard hjälpte oss nyligen att sälja vår 3:a på Nedre Östermalm/Gärdet. Han var snabb att agera, jobbade effektivt och var lyhörd för våra behov. Med hjälp av honom sålde vi lägenheten innan ordinarie visning till önskat pris efter att ha ingått samarbete endast två veckor tidigare. Rekommenderar honom varmt! Läs mer
    2019-06-11 Richard P svarar Anna L
    Hej Anna,

Tusen tack för såväl förtroendet som det fina omdömet! Önskar er all lycka med nästa boende framåt, stort tack för ett kort men gott samarbete!:)
  • Eva R köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-07

Östermalm / Nedre Gärdet
    Jag har köpt en botad och fick mycket bra stöd av RIchard att få se den lägenhet som jag var intresserad av. Richard hjälpte mig att se några skavanker som påverkade likviden då jag behöver renovera.
    Jag anser Richard mycket proffessionell och det kändes som han ville få till en så bra affär som möjligt för både säljaren och köparen. Läs mer
    2019-06-07 Richard P svarar Eva R
    Hej Eva,
    Stort tack för ett väldigt fint omdöme, det glädjer mig att du känner så. Det har varit trevligt att få ta del under din köpprocess och jag hoppas att du kommer trivas bra i ditt nya boende!
  • Christian S köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-04

Östermalm
    Köp av bostadsrätt på Artillerigatan i Stockholm.

Richard Petersson var serviceinriktad och hade en god känsla för bostadsmarknaden i området. Richard gav ett trevligt bemötande före, under och efter köpet. Läs mer
    2019-06-05 Richard P svarar Christian S
    Tack Christian, det glädjer mig att höra! Jag hoppas att du kommer trivas bra i din nya lägenhet. Har du några frågor så bara höra av dig!
  • Marie S köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-06-03

Östermalm
    Rickard Petersson är en mycket kompetent och enormt trevlig mäklare.
    Vi kontaktar Richard igen när vi i framtiden ska köpa/sälja en våning. Läs mer
    2019-06-05 Richard P svarar Marie S
    Tack Marie för ett mycket fint omdöme! Ser fram emot nästa gång vi får samarbeta!
  • Jon K
    Jon K sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm

2019-05-29

Östermalm / Gärdet
    Överträffade förväntningarna på alla sätt.
    Vi är jättenöjda! Läs mer
    2019-06-05 Richard P svarar Jon K
    Stort tack Jon, jag är väldigt glad att jag fick förtroendet att hjälpa till!

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Östermalm

Anna Wikstrand Delic
Richard Petersson
Caroline Lundin
Björn Strömberg
Anna Alvagard (fd Larsson)
Mathias Odehag
Rebecka Reittu