Richard Petersson

Richard Petersson

Richard Petersson är mäklare på Fastighetsbyrån Östermalm

Richard Petersson har varit registrerad mäklare sedan 2016-05. Richard Petersson har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-07 och har fått 375 omdömen med ett betyg på 4.9. Richard Petersson har haft 56 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 97% av sina kunder efter omdömen.

För mig är det bästa att arbeta som fastighetsmäklare möjligheten till att kunna utvecklas och alltid prestera på topp. Varje dag, och i varje affär. Det viktigaste med mitt jobb tycker jag givetvis är att ha nöjda kunder och att bygga långsiktiga relationer. För att kunna lyckas med detta sätter jag stort värde i att alltid kunna se möjligheter, att vara lyhörd för kundernas behov samt att alltid vara positiv.

Jag brinner för att skapa trygghet och bygga förtroende hos både köparen och hos säljaren. Det är extra viktigt eftersom att många ser bostadsaffären som den viktigaste affären man gör i livet. Jag lyckas med mitt jobb för att jag är målinriktad, förstår vikten av att arbeta strukturerat och att värdesätta alla moment och alla kontakter i varje enskild affär.

375 omdömen om Richard Petersson

Åsa O
Sålde sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
Östermalm / Gärdet

Richard är en proffsig mäklare som levererar! Vi fick en snabb försäljning till ett bra pris och är mycket nöjda. Ett vänligt bemötande i alla lägen och stort fokus på den lokala marknaden Östermalm/Gärdet märktes i hela processen.

Anders O
Östermalm / Gärdet

Mycket snabb, effektiv och positiv!

Rebecka E
Östermalm / City

Richard har varit otroligt flexibel. Trots att vi ändrade upplägget för hur lägenheten skulle visas flera gånger kom han snabbt med en ny plan. Har var också lugn under budgivningen, kändes ärlig både mot mig som säljare och mot köparna. Jag skulle rekommendera Richard till alla som ska sälja i området han arbetar i.

Nadia L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Petersson en del av Fastighetsbyrån Östermalm
Östermalm

Oerhört vänlig, hjälpsam, förmåga att lyssna och ta tillvara både köpare och säljares intressen, lösningaorienterad, bra kommunikation svarar alltid snabbt.

Johan V
Östermalm / Gärdet

Supertrevlig, erfaren och stöttande! Haft kontakt med mig i över 7 årstid, innan jag till slut valde att sälja bostaden och självklart välja honom till mäklare.

Helena C
Östermalm

Full av energi men inte ettrig Kunnig Ärlig Saklig Har kontaktnät och social förmåga

Svar från Richard Petersson

Tack snälla Helena, vad fint att läsa. Stort tack för förtroendet, omdömet och ett fint samt trevligt samarbete!

Karl W
Östermalm / Vasastan

Richard hanterade min lägenhetsförsäljning exceptionellt från första dialog till försäljning. Tillgänglig och inlyssnande kring vad som var viktigt för mig som säljare. Rekommenderar starkt!

Svar från Richard Petersson

Stort tack Karl, vad fint att läsa! Stort tack för denna fina rekommendation!

Ravina Raze B
Östermalm

Lika nöjd med Richard som vanligt, finns tillgänglig samt hands-on från start till slut av försäljningen men även efter, hjälper alltid till med nästkommande köp jag gjort och redo att sälja den nya! Kan bara säga gott om Richard och rekommenderar alltid honom till min omgivning samt dig som letar efter en mäklare!! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Svar från Richard Petersson

Tack snälla Ravina, så otroligt fint skrivet! Tack själv för ett mycket trevligt och fint samarbete!

Klas L
Östermalm / Vasastan

Richard är mycket professionell

Svar från Richard Petersson

Tack Klas, fint att höra! Tack för ett gott samarbete!

Filippa B
Östermalm

Richard har varit snabb på att återkoppla och agerat proffesionellt och personligt genom hela processen.

Svar från Richard Petersson

Tack snälla Filippa, det känns verkligen fint att läsa. Stort grattis till köpet av en fantastisk bostad!