Alla kategorier Övrigt Stockholms län Huddinge Fint & Färdigt Bygg

Fint & Färdigt Bygg

Granåsvägen 27, 141 91 Huddinge — Visa karta

Vi strävar alltid efter att göra ett bra arbetet med hög kvalitet.
Box 6088, 17106, Solna
Mälarvikens Tak & Bygg
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 16 kunder tycker om Fint & Färdigt Bygg

• Thomas F
    Thomas F skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Vi har använt FF-Bygg vid upprepade tillfällen och är mycket nöjda. De har hjälpt oss med allt från mindre underhåll till utbyggnad, köks- och fasadrenovering. De har agerat professionellt och alla som varit involverade har dessutom varit mycket hjälpsamma och trevliga, något som varit mycket värdefullt då de vistats i huset, i vår vardag under en längre tid. Vi rekommenderar varmt FF-Bygg.
  • Anders H
    Anders H skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Tretton nöjda år med FF-bygg och Jon Melander.

År 2003 anlitade vi FF-bygg första gången. Bland flera anbud valde vi FF-bygg att byta papp, läkt, tegel och vindbrädor på vårt tak med utmärkt resultat. 2006 delade de av ett stort rum till två rum med en vägg och helrenoverade ett sovrum. 2009 var det omfattande arbeten med ny entré, inglasat uterum med elektrisk golvvärme, helkaklat badrum och ett nytt duschrum bägge med vattenburen golvvärme samt en renoverad hall. 2016 har de fått bygga staket med vindskydd runt vår uteplats.
    FF-bygg gör bra jobb med kvalité som håller. Jon Melander omger sig med kunniga, trevliga medarbetare som kan komma med råd och tips om man vill ha det. Eventuella extrakostnader har alltid varit förvarnade om och några överraskningar har inte dykt upp i efterhand. Om du vill ha absolut lägsta pris, lägg ut offerter, välj den billigaste och hoppas på det bästa. Vill du däremot ha ett bra jobb vilket definitivt är det prisvärdaste i längden - lyssna då på tidigare kunder och ta referenser!
    Nöjd villaägarfamilj i Älvsjö
  • Karin & Daniel F
    Karin & Daniel F skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Vi byggde om en balkong på husets övervåning till ett nytt sovrum, flyttade en innervägg och byggde ett fint sovloft. Vi blev supernöjda och kan verkligen rekommendera FF Bygg. Arbetsledare Jon var högst delaktig till resultatet och var mycket mån om att vi fick tycka till kring alla moment för att lösningarna skulle bli så skräddarsydda som möjligt utifrån våra förväntningar!
  • annelie o
    annelie o skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Fint& Färdigt hjälpte oss att riva ut och bygga om vårt kök. Vi är väldigt nöjda. Dom höll sina tider och gjorde det lilla extra som tex föreslog en kryddhylla för att förlänga arbetsbänken då IKEAS "ritare" av köket hade missat att det inte skulle gå att öppna skafferilådan då handtaget på en annan låda satt i vägen. Dom såg också till att det alltid var städat efter dagens slut. Vi kommer att anlita Fint&Färdigt igen och jag rekomederar dem vartm
  • Lise Lott R
    Lise Lott R skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Vi har använt Fint & Färdigt Bygg för två arbeten och har vid båda tillfällena varit mycket nöjda. Första gången gällde uppdraget att ta ned en vägg. Detta gjordes på utsatt tid och arbetet var mycket väl utfört.
    Det andra uppdraget gällde att renovera vårt kök som skulle totalrenoveras. Även här blev vi mycket nöjda. Under arbetets gång uppstod en del frågor som diskuterades. Frågorna handlade om att vissa delar av arbetet skulle behöva utökas och andra hantverkgrupper skulle behöva tas in. FFB tog efter beslut från oss in entreprenörer (tex rörmokare)för de arbetena. Vid ett tillfälle gick även FFB in och diskuterade med elektrikern å våra vägar vilket för oss var mycket positivt.
    Vår upplevelse av att vara kund hos FFB var att deras intension vara att göra ett bra arbete så att de kunde kända stolthet över arbetet och att vi som kunder var nöjda!
  • Susann E
    Susann E skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Vi har anlitat Fint o Färdigt bygg flera gånger för renovering av lägenhet (målning, tapetsering, golvslipning,golvläggning).
    Vi är mycket nöjda med planläggning, goda råd och genomförande (enligt tidplan). Är också nöjda med ett bra bemötande och professionellt genomförande.
  • Monica E
    Monica E skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Fint och Färdigt Bygg har gjort några större och några mindre arbeten åt mig och alltid har jag varit nöjd. För en villaägare med tummen mitt i handen är det en trygghet att ha kontakt med hantverkare som är skickliga och pålitliga - och dessutom trevliga!
  • Andreas
    Andreas skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Håller vad de lovar och tar framförallt ansvar om något behöver åtgärdas vilket är en bristvara generellt bland hantverkare idag!
  • Henrik U
    Henrik U skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Bra och trevliga. Håller vad dom lovat. Känns mycket seriösa
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Resultatet blev bra, men mycket diskussioner.
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Tillbyggnad av villa. Snabbt och bra genomfört.
  • Mats W
    Mats W skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Mycket bra bemötande och bra utfört arbete, utfört helt enligt tidplan och kostnad enligt offert. Ombyggnad av kök och badrum.
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Ff bygg är seriösa, håller tidsplan och kommer alltid med tydliga offerter
  • Bernth T
    Bernth T skrev om Fint & Färdigt Bygg
    F&F Bygg är ett bra företag, jag har anlitat dom för ombyggnad av badrum í samband med fuktskador(hyresrätt)vid ett flertal tillfällen, dom är trevliga, pålitliga och lyhörda.I det fall de inte har egen kompentens så anlitar dom andra kvalificerade hantverkare som uppfyller F&F Byggs krav.
  • Peter K
    Peter K skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Höll tider och budget med bibehållen hög kvalitet.
  • Tor C
    Tor C skrev om Fint & Färdigt Bygg
    Jon på Fint och Färdigt är riktigt skicklig. Gjorde ett bra jobb med mitt badrum, och fick allt färdig i tid. Tummen upp!

Granåsvägen 27, 141 91 Huddinge