Flyttdax Göteborg AB
1.0 i betyg av av
1 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag1 omdömen om Flyttdax Göteborg AB
-
-
skrev om Flyttdax Göteborg AB
Flyttkillarna tappade min tv. Sånt händer och jag tänkte att företaget löser det.
När jag ringde upp Flyttdax så blev jag först korrigerad med att det var boxen (deras) som gick sönder, och det inte var dem som tappade den. Jaha och? Tv:n sprack, hur de hade sönder den spelar ingen roll. Fick i vilket fall beskedet att de skulle återkomma om hur vi löser det.
Efter att inte ha hört något på 4 dagar så ringer jag själv upp. Samma person som jag pratade med sist gav mig då ett förslag på en summa som han snabbt höftade fram, men det kände jag inte alls var acceptabelt. När jag inte godtog det så blev samtalet snabbt otrevligt, där det sades att jag "tyckte det var världens sämsta företag" och det gillade inte han. Vilket jag aldrig sa utan det kom han på helt själv. Han sa att jag "vägrade" lösa det (ja, han använde exakt de orden), och jag fick också lyssna på hur han engagerar sig i föreningar och var uppe tidigt samma dag för något välgörande ändamål. Relevansen i detta till min tappade tv är oklar, men det var så samtalet utvecklade sig. Fick även höra att eftersom han jobbat i en tv-butik så "visste" han mitt väggfäste som satt på tv:n passade till mer modeller än de jag sa. Som en slutkläm på allt så fick jag berättat för mig att min tv troligen ändå skulle gå sönder snart, då tv-apparater inte håller så länge. Okej?
Under samtalet trycker han på att om jag inte hittar kvittot så kommer jag inte få ersättning från hans försäkringsbolag så “du får x summan av oss” (han har min tv på sitt kontor framför sig). Och om jag dessutom skulle hittat kvittot så "skulle det ta flera månader innan ersättningen betalades ut" (hur seriöst är det?), så undertonen var att jag måste acceptera han framhöftade bud annars får jag inget alls.
Hela samtalet kändes väldigt manipulativt, och hade Flyttdax varit så seriösa som man påstår sig vara så hade min relativt billiga tv inte blivit ett så stort problem att lösa. Det var trots allt de som hade sönder den.