Folkpool Järfälla

Folkpool Järfälla

Ring 08-581 718 00 www.folkpoolstockholm.se
4.3

Folkpool Järfälla är ett familjeföretag som grundandes av Björn Wallin. Vi har numera över 38 års erfarenhet och byggt över 900 st pooler.

47 omdömen om Folkpool Järfälla

SOFIA O
Skrev om Folkpool Järfälla

VARNING GÅ INT DIT! Undermålig service hos Adam Brännström och Pär Hänsel köpte thermopool 4x10 för dryg 400 tusen! Beställningen skedde i mars utöver fel i leveransvaror man fick hämta liner själv på deras kontor! Det kom fel färg på pooltak trots tidig beställning och betalning som man är tacksam att man får något! När man öppnar liner ser att det passar annat hörn än det var sagt! Folkpool gör inga skisser över pool som säljs så att det kan bli missförstånd! Dem erkänner inta sina fel skuldbelägger kunder och lämnar dem utan hållbara alternativ! Gå inte dit! För guds skull!

Stenings Swimmingpool & Spa AB
4.8/5 i betyg av 122 omdömen 4.8 av 122 omdömen

Ända från inköp och installation av pool och spa till service och försäljning av tillbehör så har Stenings varit klockrena. Svarar snabbt oc

Hans Robert Johnny W
Skrev om Folkpool Järfälla

Dom kan dra åt helvete. 0 garantier när det kommer till kritan. Skruvar rostar sönder som ska hålla upp linern efter 1 och en halv badsäsong. Trots att det är dom som valt montör så tycker dom att man ska stå för allt själv. Kommer aldrig rekommendera folkpool. Snarare varna andra för folkpool och göra allt jag kan för att sprida detta. 🖕💩🖕

Elisabeth J gillar detta
Karin C

Allt toppen! Service två gånger per år samt installation av nytt pooltäcke.

Yvonne W

Jag tycker att Folkpool under alla år varit kanon , en klar 5 men sedan butiken öppnades så är servicen och "lusten" till oss gamla kunde lägre och trögare. Känns sim en stor skillnad. Idag skulle jag inte rekommendera men före det rekommenderade jag till många att handa av dom.

Kaj B

Kanon dom ställer alltid upp! Mestadels med vår start o köp av klor mm o reservdelar!

Lotta E

Hej, vi har genom Folkpool i Järfälla installerat en poolvärmare (luft/vatten). Vi har fått ett mkt gott intryck och snabb hjälp med installationen av ovanstående!, Innan vi bestämde oss så hade vi flera kontakter med företaget och fick en bra o redig information om vad som skulle passa för vårt behov. Har också anlitat företaget för vinteravstängning. Trevlig och seriös som vill kundens bästa!

Andreas Ö

Trevligt bemötande med klara råd om vilka pool typer som passade min trädgård. Snabb offerering med val av tillbehör. Bra support under min byggnation och snabb slutmontering.

Karin L

Bra och snabb hantering, dock lite dyrt.

Torbjörn M

Effektivt, vänligt, kunnigt och punktligt! Mycket bra!

Thomas A

Vi har haft hjälp med vårt poolskydd och vinterstängning av vår pool och det ordnades snabbt och bra. Vi är nöjda med den hjälp vi fått

Britta L

Jättetrevliga, hjälpsamma ,vänliga . kunniga. Jag är mycket nöjd.

Gerhard M

Trevlig och duktig personal och bra kvalité på folkpool vi rekommandera

Anders B

Funkar alltid med hög servicenivå!

Hansherman V

Alltid bra svarstider. Fungerar också som kreativt bollplank för att hitta goda lösningar. Tror vi har varit kunder ända sedan våren 2004. Har funkat super ända sedan dess.

Siv B

ALLTID trevliga, hjälpsamma och kunniga!!!

Christer N

Bra pool och bra hjälp vid behov. Om jag ringde upp och det var upptaget så ringde dom upp kort efter..varje gång.

Johan M

Såväl bemötande som genomförande är alltid mycket bra. En mycket hög servicenivå trots hög arbetsbelastning.

Calle S

Utmärkt service, ställer alltid upp, bra butik

Dick B

Servicen har varit till belåtelse under mina 16 år som kund med bl.a. öppn. o stängn. vår o höst .Vad gäller rep. har trappa, liner bytts o i vår stundar även rep av vajrar o kolvar till poolguarden.

Jesper B

Har varit en mycket god affärsrelation ända från början. De är 100% serviceminded. Allt från at starta upp poolen på våren, fram tills att den skall stängas har skötts på ett utmärkt sätt. Sammanfattningsvis så är detta den roligaste, bästa och mest underbara investering jag gjort. Folkpool I Järfälla har bidragit på det bästa sätt

Anna G

Behövt hjälp vid ett flertal tillfällen - ALLTID SNABBA OCH PÅLITLIGA - BLAND DET BÄSTA FÖRETAGET I SERVICEVÄG SOM JAG MÖTT!

Anna Lena S

Hjälp med poolstängning, poolöppning, mindre reparationer.

Andrea H

Bra service och alltid vänligt bemötande. De har byggt våran fina pool och hjälpt oss med service och tillbehör sedan dess. Rekommenderas varmt

Barbro H

nonchalant bemötande på sista tiden

Olle S

Vår pool byggdes sommaren 1995. Allt underhåll, service och leverans av kem-produkter under 20 år har skett genom Folkpool Järfälla. Vi är oerhört nöjda med den service vi fått av företaget genom åren. Oavsett vem som kommer från företaget möts man av en trevlig och yrkeskunnig person. Vi lämnar gärna våra rekommendationer. Hälsningar Olle och Katarina

Lars S

Så snart det är något med poolen jag undrar över ringer jag Stefan. Han hör alltid av sig nästan direkt och är alltid hjälpsam och konstruktiv. Min erfarenhet av Folkpool är mycket positiv

Zaid P

Bra service . Lättillgänglig personal. Lyssnande. Alldeles för dyra.

Anna S

Kompetent och trevligt bemötande. Ett serviceföretag att rekommendera. Kommer att återkomma till våren.

Robert S

Bara bra, Inga problem, som fisken i vattnet

Lars P

Folkpool byggde vår pool 2007 och har skött vårstart och vinterstängning tom 2014. Service under hela tiden har varit mycket bra.

Patrik S

Jag byggde poolen i stort sett själv men jag har fått enormt mycket hjälp av Stefan med goda råd under hela bygget. Stefan är enormt kunnig och mycket seriös med alla frågor, med tanke på hur mycket jobb som tar upp hans tid. Klockrent rakt av!👊🏽

Ben E

Folkpool iJärfälla har hjälpt oss från det att vi skaffade oss poolen för många år sedan. De sköter allt från att leverera kemikalier till reservdelar och tillbehör. De sköter vinterstängningen sant att starta upp poolen för säsongen. De tar själva alla initiativ och sköter poolen prickfritt och byter ut delar som är slitna och kollar luftvärmeväxlaren som de installerat. Vid behov svarar de dygnet runt på frågor 7 dagar i veckan . Perfekt service och alltid trevliga.

Anna J

Funkat bra! Bra service, trevlig personal.

Jens L

Har fått hjälp med öppning och stängning av pool. Har fungerat väldigt väl.

Magdalena T

Jag har fått den hjälp jag anser jag behövt av Stefan på företaget. När jag i första skedet pratade med kontoret/ kundtjänst om en beskrivning av poolen som jag kunde visa mina byggare innan jag beställde den var det värre. Ingen direkt service och det var ganska svårt att få någon hjälp med det. I ett sånt skede skulle man kanske avstå köp. Stefan (Säljare/ ägare) var kunnig och gav ett gott intryck dock.

Johan Andreas R

Proffsigt, prisvärt, trevligt - rekommenderas!

Mattias N

Extremt servicevilliga när det verkligen gäller.

Mikael S

Bra och professionellt bemötande Folkpool byggde vår pool och gjorde detta med hög kvalitet Folkpool har också sköt vår vinteravstängning och sommarstart varje år på ett bra sätt Jag har oxå köpt reservdelar såsom ultraljudlampa

Claes E

De är servicemässigt fantastiska, trevliga och proffsiga.

Gunnar M

Har använt deras service i många år och alltid fått kanonservice. Snabba svar och alltid rätt grejer på rätt tid, kan verkligen rekommenderas Gunnar Resarö

Sara F

Tidigare år har det varit bra. Senaste 2 åren har vi inte varit lika nöjd med öppning och stängning av poolen. Vi fick fixa en hel del själv.

Mattias N

Trevligt och proffsigt bemötande, hög kvalitet på utförda tjänster, kommer på överenskommen tid och återkopplar på telefon och e-post. Rekommenderas!

Stefan O

Alltid högsta sevice och trevligt bemötande.

Robert C

Jättebra bemötande på alla sätt - inget att klaga på

Cissi T

Jag får alltid snabba svar med en alltid lika positiv inställning. Denna gång gällde det att vinterstänga vår pool men oavsett ärende får man alltid ett snabbt o bra bemötande! De levde även denna gång upp till mina förväntningar som ändå var högt ställda mht den goda service som alltid levereras.

Robert L

Vi har använt Folkpool Järfälla I manga år och anledningen är att vi får bra service och att man kan lita på dessa personer.

Johan R

Mycket bra och serviceorienterat