Haft Folksam i 20 år inte behövt använda min försäkring förens nu när min dator gick sönder har skickat in kvitto samt berättat hur det gick till, men dom behöver mer underlag, Allt för att slippa hjälpa mig.. Tack för mig Länsförsäkringar nästa
Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
28 omdömen om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
Ett ordentligt skamligt skitbolag av högsta kladdet Finns ingen trygghet alls .. de sparkar på den dom redan ligger .. Att hjälpa andra o blir jävig ..resultatet j dom får mer o jag inget .efter svårt brännskadad är hjälpen noll ..men pengar ska dom ha ., Tack aldrig mer .. kommer Aldrig att säga ett gott ordom dessa .. än mindre rekordets .. bytt bolag ..
Biten i ansiktet av en hund. Efter noggran beskrivning och tydliga läkar dokumentationer ersattes jag 4.5 tusen. Då inkluderas läkar kostnader samt medicin och sveda & värk. Andra fallet gick vår tv sönder hemma efter fall. Folksam insistera att den skulle plockas upp av någon firma de anlitar för reparation. Var själv i kontakt med företag om det skulle kunna göras en åtgärd. Svaret var nej då majoriteten av de lampor som skapar bilden var itu och skulle kosta lika mycket, om inte mer för utfört arbete än att köpa en ny. Medlem i över 10 år. Gick ur och har numera trygg hansa: pålitligt.
Jag har varit kund hos Folksam i många år. Vi har alla våra försäkringar hos dem. Jag har t o m pensionspararat hos Folksam i många år. Har varit ganska nöjd med dem men idag är jag riktigt arg. Jag ringde Folksam före årskiftet och ville avsluta direktpensionen. Pratade med en man som skulle skicka papperna jag skulle skriva under. Jag poängterade att jag ville ha mina pengar FÖRE årsskiftet. När det gick ett tag och jag inte hade fått papperna ringde jag till Folksam och undrade vad som hade hänt. Då kom det fram att...
Bra och snabb handläggning. Tydlig info.
Fick information först 4 veckor efter vi krockat att de inte stod för hyrbilen. Det var enda stället o det hade alltid gåttbra tidigare enl ök med Helmia Det är annars 13 mil till närmaste andra hyrbilsställe Vi har ringt flera gånger o även kontaktat deras kundombudsman men utan nogon som helst hjälp eller förståelse. Nu avslutar vi våra försäkringar hos dem.o kommer aldrig använda dem igen Ett företags proffsighet visas genom hur man behandlar missnöjda kundet. Så totalt oproffesionellt
Fruktansvärd upplevelse – jag skulle undvika dem till varje pris. Jag hade en moped med registrerat nummer som blev stulen. Jag anmälde det och blev tillsagd att vänta en månad ifall den skulle hittas. Efter ungefär en vecka hittade polisen mopeden och kallade deras bärgningsservice eftersom mopeden var kraftigt skadad. Jag ordnade det på fredagen, och de sa att de skulle hämta den, men det gjorde de inte eftersom de påstod att jag hade uppgett fel telefonnummer. Detta är mycket osannolikt eftersom: Jag redan hade ett...
Kunniga personer och bra bemötande och bra erbjudande på bil försäkring många +++
Folksam tog beslut i mitt olycksfallsärende utan att ens invänta eller efterfråga relevanta uppgifter från läkare. När jag överklagade och kompletterade värderade de läkaruppgifterna lägre än det ingenting de hade baserat sitt första beslut på, med motivering att uppgifterna inkom efter första avslag. Eftersom min försäkring följer med medlemsskap i Kommunal kan ARN sedan inte pröva saken enligt lag, vilket i sin tur innebär att Folksam kan göra som de vill med försäkringen. Och det gör de. Trots att försäkringen...
Jag har tyvärr haft en mycket negativ upplevelse i kontakten med Folksam.Handläggaren jag pratade med visade tydligt ett nedlåtande och otrevligt bemötande mot mig som kund, vilket fick mig att känna mig oviktig och avfärdad. Det kändes som att de använde sin position för att undvika att hjälpa mig och vägrade lyssna när jag bad om att få tala med någon annan eller en chef. kändes samtalet mer som ett polisförhör än en hjälpsam dialog. Jag fick otaliga frågor som kändes både ifrågasättande och misstänksamma, Istället...
Eftersom jag inte har behövt använda min kattförsäkring än, så kan jag inte ge ett korrekt svar på er fråga.
Hade en helt bisarr upplevelse med Folksam precis. Råkade ut för en olycka och skadade handleden när jag lekte med syskonbarnen, jag anmälde till Folksam eftersom att jag har en olycksfallsförsäkring bland annat. Folksam använde alla ursäkter dom kunde komma på till varför dom inte skulle ersätta mig. Först hette det att jag inte varit med om en "olycka", skadan var inte "oförutsedd". Jag ringde dom och förklarade att det kanske skett ett missförstånd i anmälan på hemsidan, skadan var visst oförutsedd och en olyckshändelse....
Reporting damage that the other party was responsible, got told that we had to wait for correspondence from the other parties insurance company in order to continue with repairs, after three months we had heard nothing to call Folksam back. They had closed the case and not informed us that WE were responsible to call the other insurance company. They completely ignored us and this is unacceptable and lack of respect. This could have been handled way better, and the guy on the phone should not have hanged up on me... So time to change insurance company.
Har den stora försäkringen med folksam så kallade ”drulle” som ska täcka skador i utlandet upp till 45 dagar i utlandet. 3 dagar efter jag anlänt, på nyårsafton- 10 minuter innan tolvslaget, råkar en person tippa över ett väldigt tungt bord som föll hårt på min fot. Smärtan var olidlig. Jag besökte läkare så fort jag kunde, fick göra röntgen som visade att den hade en fraktur på mer än 2 ställen. Läkarbesöken kostade cirka 12,000 kr .. Gjorde en skadeanmälan och skickade in alla kvitto och folksam fattade beslut att endast...
Tecknat barnförsäkring åt våra barn. Vårt barn får cancer, är mycket allvarligt sjukt. Fem månader efter insjuknande har FOLKSAM fortfarande inte betalat ut en krona ens för alla våra sjukhusvistelser. Handläggarna är dryga och otrevliga och i denna situation hade man faktiskt förväntat sig empati och snabb handläggning. Varje gång jag hör av mig kräver de fler intyg, nyare journaler (vi är ju på sjukhus mest hela tiden och journalen förändras). I allt kaos ska vi alltså hela tiden höra av oss för att fråga om de har allt...
Skickar ut försäkring som jag inte ens tecknat eftersom den var dubbelt så dyr än Trygg Hansa. Okunnig försäkringsrådgivare. Efter mycket konversation gav han med sig. Kräver mackulering av felaktiga fakturan, men det vill dem inte. Händelsen anmäld
Varje kontakt med Folksam resulterar i massa oro och ångest. Tidigare när jag hade Trygg Hansa så kände jag mig verkligen trygg när jag kontaktade dem. Folksam är verkligen det dyraste och sämsta försäkringsbolaget.
Jag blev sjuk på min utlandsresa. Ambulans och sjukhus. Vi hade bokat resan vidare till ett annat land men avbokade pga av läkarens rekommendationer. Då vi inte fått ”tillstånd ” från Folksam att boka en ny resa hem till Sverige så ersätter de inte varken den planerade resans kostnader eller hemresan. Hur skulle man veta detta då man ligger på sjukhuset i ett främmande land. Dessutom är personal på Folksam ohövliga och hittar på ursäkter. Vi kommer att byta bolag, så bra största försäkringen villahem förfaller 1.11.
I had home insurance, my contact was Jovana Karac. My mother broke her shoulder and they didn't wanted to pay to an 75 years old women. She is registered on my home adress. Also, my daughter get sick on our vacation in Greece, they refused to cover. This is SPAM company. STAY AWAY FROM FOLKSAM!!
Hade en fruktansvärt dyr försäkring hos folksam och när jag fått förslag på en myyyycket billigare försäkring så vägrar dom att matcha den, mycket dåligt och vi byter då med glädje till Icaförsäkringars bra mycket billigare försäkring
Kundtjänst var 1 av tre ett skämt, slängde på luren i örat på mig. Sjukt dåligt bemötande. Så till min försäkringsupplevelse: Dyrare bilförsäkringspremie än en ickekund trots 11 skadefria år. Kundtjänst pratade om hur länge man haft körkort som att detta var grunden för premien trots att den andra inte ens är kund. Jag kan tycka att skadefria år premieras genom billigare försäkring men nej så verkar inte Folksam fungera. Uselt att dra stamkunder på pengar.. Bytte bolag nu och fick helförsäkring till halva priset vad folksam tog för sin trafikförsäkring. Aldrig folksam igen..
Usel telefonservice med långt väntetid! Usel telefonservice! Hamnade först hos en automatisk röst som ställde 10-tals frågor (det är något nytt). Sedan blev jag kopplad till växeln som fortsatte att ställa frågor, för att sedan koppla mig vidare till en kö med 47 personer före mig. Där fick jag sitta och lyssna på deras upprepade automatiska röst som säger "Vi besvarar ditt samtal så snart vi kan. Tack för ditt tålamod du behåller din plats i kön". Det tog 70 minuter innan jag kom fram i kön och till fel avdelning. Sedan...
Har haft Folksam i 47 år dvs sen första moppeförsäkringen och har aldrig haft några problem med dessa försäkringar moppe, hem, villa, bil, barnförsäkringar. Givetvis har jag haft diverse skador i form av inbrott, vattenskada, kollisioner och liknande men det har alltid sköts utmärkt av Folksam. Jag har dessutom givetvis haft kontakt med kundtjänst och javisst det kan vara väntetid men var är det inte det. SVERIGES I SÄRKLASS BÄSTA FÖRSÄKRINGSBOLAG, MEN INTE BILLIGAST!
Jag hade varit kund hos Folksam i 5 år. Jag hade betalat en dyr månadsavgift för hemförsäkring med extra reseförsäkring. Under de 5 år jag varit kund hos dem hade jag inte yrkat på skador en enda gång. Fram till att Corona krisen lämnade mig strandsatt i Marocco. Jag ringde Folksam som då sa att försäkringen täckte hemresa upp till 10 000. Väl hemma fick jag besked om att Folksam inte skulle täcka hemresan. De skylde detta på att min registrerade adress inte var min ”huvudsakliga bostadsort”, vilket delvis inte stämmer,...
Oerhört besviken på Folksam. Råkade i början av hösten ut för en fuktskada. En skada som drabbat lägenhetens alla rum utom sovrum och badrum. Då tak, väggar och golv är drabbade så är situationen sån att alla lägenhetens möbler är i sovrummet. Varje natt måste jag flytta ut saker för att kunna komma åt sängen för att morgonen därpå flytta tillbaks allt in i sovrummet igen så att hantverkarna kan jobba. Det är dessutom damm överallt pga slipningsarbetwn, takbelysningen funkar inte, äter micromat med engångsbestick. I kontakt...
Vi har tecknat en villa hemförsäkring stor som Folksam marknadsför som den bästa försäkring man kan ha. Efter ett skadefritt år råkade vi nyligen ut för en vattenskada. Handläggningen av denna skada har varit under all kritik. Vi har bildbevis på vattenfläckar som finns på golv samt att vår egen besiktningsman konstaterat att vattenskada finns, men handläggaren anför att ingen vattenskada föreligger. Som konsument blir man förskräck av hur oförsäkrad man egentligen är med Folksam samt hur amatörmässigt deras skadeärenden...
Sämsta försäkringsbolaget, tecknade en prova på försäkring i samband med ett bilköp hos Holmgrens bil i Göteborg. Ruskigt dålig service och bemötande. Teckna aldrig en bilförsäkring hos Folksam!
Riktigt bajs försäkringsbolag, otrevliga idioter jobbar på kundtjänst som tror att sitter på andra sidan lur och är skydd! haft den skit försäkringsbolag nästan 4år aldrig har använd förut och nu när man verkligen behöver hjälp dom skiter i på kunden. Om du läser mitt rekommendation så ALDRIG UNDERTECKNA EN AVTAL MED DOM EFTERSOM DET ÄR BARA KASTAD PENGAR!!!!
Vår panna gick sönder och blev rekommenderade kontakta Fixofix AB, www.fixofix.se . Vi fick bra hjälp av både Folksam och Fixofix.
Teckna aldrig en försäkring hos detta företag, ni kommer att bli mycket olyckliga, det är bara att läsa runt lite på nätet vad media och konsumenter skriver om detta företag.
Folksam måste vara det sämsta försäkringsbolaget genom tiden fick en skada för 2 år sen blev ett ärr i pannan fick inte en krona för det så det är ganska meningslöst med att ha en försäkring i detta värdelösa bolag
Värdelöst. Har betalat försäkringar i åratal oh när man äntligen behöver hjälp och nåt gått sönder så är det helt omöjligt att få ut det på försäkring. hELT ONÖDIGT ATT HA DET OM MAN EJ FÅR HJÄLP. Bättre att spara pengarna.