Folksam Ömsesidig Sakförsäkring

1.4 i betyg av av 9 omdömen

Läs vad 9 kunder tycker om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring

• 2020-04-30

MATILDA C skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Jag hade varit kund hos Folksam i 5 år. Jag hade betalat en dyr månadsavgift för hemförsäkring med extra reseförsäkring.
    Under de 5 år jag varit kund hos dem hade jag inte yrkat på skador en enda gång. Fram till att Corona krisen lämnade mig strandsatt i Marocco. Jag ringde Folksam som då sa att försäkringen täckte hemresa upp till 10 000.
    Väl hemma fick jag besked om att Folksam inte skulle täcka hemresan. De skylde detta på att min registrerade adress inte var min ”huvudsakliga bostadsort”, vilket delvis inte stämmer, men också är helt absurt då de aldrig haft några problem att ta mina pengar trots att de visste att jag bodde på två orter.

Folksam vilseleder en med besked och kommer använda kryphål du hittar i finskriften för att undangå betalningar, när det väl kommer till kritan.

Jag skulle avråda alla från att teckna försäkring med Folksam. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    4.3 / 5 i betyg — 175 omdömen
    Badge2020
    "Hej. Mitt ärende fick en mycket snabb och korrekt behandling. Jag hade nog mina förutfattade meningar, eftersom detta var ett försäkringsbo"
  • KENNETH H

2020-01-29

KENNETH H skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Oerhört besviken på Folksam. Råkade i början av hösten ut för en fuktskada. En skada som drabbat lägenhetens alla rum utom sovrum och badrum. Då tak, väggar och golv är drabbade så är situationen sån att alla lägenhetens möbler är i sovrummet. Varje natt måste jag flytta ut saker för att kunna komma åt sängen för att morgonen därpå flytta tillbaks allt in i sovrummet igen så att hantverkarna kan jobba. Det är dessutom damm överallt pga slipningsarbetwn, takbelysningen funkar inte, äter micromat med engångsbestick. I kontakt med Folksam för att åtminstone när det är som värst i lägenheten få ersättning för boende på annat håll så har svaret varit nej. De har konsekvent varit ohjälpsamma och visat noll förståelse för situationen. Jag är oerhört besviken. Inte främst för deras ”nej” utan till oviljan att lyssna och vilja hjälpa till. Så snart det här är över så kommer jag byta försäkringsbolag. Spelar ingen roll ifall det nya är dyrare. Läs mer
  • 2020-01-20

Bo Torsten Johan S skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Vi har tecknat en villa hemförsäkring stor som Folksam marknadsför som den bästa försäkring man kan ha. Efter ett skadefritt år råkade vi nyligen ut för en vattenskada. Handläggningen av denna skada har varit under all kritik. Vi har bildbevis på vattenfläckar som finns på golv samt att vår egen besiktningsman konstaterat att vattenskada finns, men handläggaren anför att ingen vattenskada föreligger.

Som konsument blir man förskräck av hur oförsäkrad man egentligen är med Folksam samt hur amatörmässigt deras skadeärenden sköts samt deras kompetensnivå.

Jag arbetar som fastighetsmäklare och möter många kunder som frågar om bra försäkringsbolag och jag kommer direkt att varna dom för Folksam. Läs mer
  • 2019-12-05

MAGNUS S skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Sämsta försäkringsbolaget, tecknade en prova på försäkring i samband med ett bilköp hos Holmgrens bil i Göteborg. Ruskigt dålig service och bemötande. Teckna aldrig en bilförsäkring hos Folksam! Läs mer
  • 2019-09-09

Przemyslaw marek P skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Riktigt bajs försäkringsbolag, otrevliga idioter jobbar på kundtjänst som tror att sitter på andra sidan lur och är skydd! haft den skit försäkringsbolag nästan 4år aldrig har använd förut och nu när man verkligen behöver hjälp dom skiter i på kunden. Om du läser mitt rekommendation så ALDRIG UNDERTECKNA EN AVTAL MED DOM EFTERSOM DET ÄR BARA KASTAD PENGAR!!!! Läs mer
  • Nina H

2018-07-24

Verifierad kundrelation
    Nina H skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Vår panna gick sönder och blev rekommenderade kontakta Fixofix AB, www.fixofix.se . Vi fick bra hjälp av både Folksam och Fixofix. Läs mer
  • 2013-03-27

motfolksam m skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Teckna aldrig en försäkring hos detta företag, ni kommer att bli mycket olyckliga, det är bara att läsa runt lite på nätet vad media och konsumenter skriver om detta företag. Läs mer
  • 2009-03-23

Kent J skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Folksam måste vara det sämsta försäkringsbolaget genom tiden fick en skada för 2 år sen blev ett ärr i pannan fick inte en krona för det så det är ganska meningslöst med att ha en försäkring i detta värdelösa bolag Läs mer
  • Keit K

2008-09-06

Keit K skrev om Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
    Värdelöst. Har betalat försäkringar i åratal oh när man äntligen behöver hjälp och nåt gått sönder så är det helt omöjligt att få ut det på försäkring. hELT ONÖDIGT ATT HA DET OM MAN EJ FÅR HJÄLP. Bättre att spara pengarna. Läs mer

Bästa försäkringsbolagen i Stockholm:

Christer B Christer B tycker:
“Jag känner mig personligt bemö...” Läs mer